dobry wieczór państwu przy mikrofonie Karolina łacińska to jest kolejna seks audycja, a ze mną studio współprowadzący seks audycję dr Robert Kowalczyk psycholog seksuolog kliniczny dzień dobry dobry wieczór dzisiaj będziemy rozmawiać o takim temacie, który roboczo nazwaliśmy sobie seks i władza i od razu spokoju wszystkie osoby, które piastowały bądź piastują jakieś polityczne stanowiska albo naszych słuchaczy, którzy naprawdę są zmęczeni polityką, bo jest u nas na
Rozwiń »
antenie naprawdę bardzo duża i myślenie o dwudziestej trzeciej w niedziele to jest czas, żeby się zastanowić nad seksualnością relacjami niż rozmawiać o polityce, więc uspokajam będziemy rozmawiać o władzy i seksualności, ale bardziej o tym jak ta władza w naszych relacjach nazwijmy je romantyczną erotycznymi się rozkłada i co właściwie oznacza oczywiście na taki takie stwierdzenie tak seks władza on jest bardzo obecna wydaje mi się jeśli chodzi o pewien dyskurs dotyczący seksualności to, że władza jest jakimś atrybutem atrakcyjności seksualnej to też jest, toteż jest wydaje mi się pewnego rodzaju oczywistość nie wiem czy przegadana ale, ale jednak oczywistość, a mnie bardziej interesuje właśnie ten ta relacja władzy w związkach, chociaż one były nawet jedno nocnej jednodniowe, ale nazwijmy, jaki jakiegoś typu związkami i tak, żeby zacząć nie wiem czy szkolenie, ale też od początku to zasnąłem Robert jak to jest czy każda relacja międzyludzka jest, jakim stosunkiem władzy jak nawet powiedział, że władza jest nieodłącznym elementem naszej egzystencji i zawsze wchodzimy w jakąś rolę i oczywiście władza może się w różny sposób przejawiać poprzez wywieranie wpływu kontrolę nad kimś oczywiście jakąś jakiemuś manipulacją wymuszeniem jak chciał też odczarować słowo władza, żebyśmy też władzy jedno znacznie nie nie utożsamiali z przemocą dość władzy, jakim rodzajem użycia kogoś władza to jest też przejęcie kontroli i ona różna podział albo podział właśnie albo władza w danym obszarze po prostu jest to pewien fenomen, który towarzyszy nam w naszej codzienności, a w relacjach romantycznych jak to władza się manifestuje co nie spotkałem się takim takim stwierdzeniem kochasz służysz kochają się rządzi dziś jak Robert powiedział tak ten cytat przed audycją naprawdę musiał się zastanowić kochasz służysz kochają się rządzić gotowość wyznaczono to oczywiście bardzo jest zgrabne stwierdzenie natomiast chodzi o zasadę mniejszego zainteresowania jest taka zasada opisana przez psychologów społecznych ona polega na tym, że osoba w relacji, która mało niestety jakiś takie też miarkowanie uczucia jest mniej zaangażowana to znaczy, że ona najczęściej dzierży przynajmniej w tym wymiarze emocjonalnym władze była taka silna jest też taki element emocjonalny, ale ktoś mówi, że łatwiej mi było, gdybym nie był aż tak zaangażowany oczywiście jest też możemy zupełnie inną dyskusję w mediach uczucia wpływają na to co się co się z nami dzieje natomiast to co te też ja słyszę w gabinecie mogli wiele takie zdanie przykład od strony pacjentów, o ile bardziej o wiele łatwiej mi było, gdybym nie był aż tak zaangażowany czy to jest o tym, że ciężko sobie radzimy z emocjami w związku to one nami w związku z tak nie wiem czy nie będzie to dygresja w tym temacie, ale czy właśnie to kiedy ktoś mówi że lepiej by mu było, gdyby nie był właśnie tak zaangażowany nie miał tak silnych uczuć względem tej drugiej osoby to jest o tym, że sobie po prostu nie radzimy z emocjami nie wiemy jak nimi zarządzać zdarza się, że tak, że na razie nie potrafimy z tymi emocjami jak używać takiego technicznego określenia, choć zarządzać rzeczywiście tak może być i często osoby po też przychodzą na psychoterapię, żeby uzyskać jakiś rodzaj wglądu wiedzy, które pozwoli im lepiej zrozumieć uczucia, które nimi targają czy ten brak zaangażowania pomógłby im w no właśnie przejęcie kontroli czynami tak to artykułują nie wiem czy im pomógł natomiast to, że emocje traktowane jako czynnik, który zakłóca determinuje, że takie, że ja patrzę na emocje jako pierwszy wskaźnik, a nie jako jako jakaś przepowiednia, że to musi stać albo co się podzieje nie to jest dla mnie Ros ja rozumiem jak pewne jest wskaźnik, które pochodzą z naszego z naszego ciała, które na bierzesz jako jedną z informacji o tym co co co się z nami dzieje, ale czy to właśnie jesteśmy zaangażowani sprawia, że mamy większą blokadę, bo blokadę w rozmawianie o komunikowaniu swoich potrzeb tak to jest to też może też tak być wyższa może też tak, że nie wie jak powiedzieć obawiam się powiedzieć targany jestem dosłownie emocjami tak to pacjenci opisują, że to jest taki element, na którym wiem, że to będzie bardzo technicznie, ale nie mogą zapanować żony silniejszy niż to co im podpowiada głowa tak bardzo często, gdyby nie serce prawda to rozumiem, ale ale, kiedy jesteśmy mniej zaangażowani to co wtedy co się dzieje jeśli mamy ten organ należy słowem IOD to znaczy w tym sensie, że jakby bardziej kierujemy się już dobrze czyta czy to źle, bo jak mówił pewnym fenomenie którym, która obserwuje w gabinecie że, że im bardziej racjonalne w tych wyborach że, że one nie są właśnie pod wpływem emocji rada często się też takie magiczne zdanie, że podjąłem wybór pod wpływem emocji prawda, czyli czyli tak jakby ta emocjonalność nie była też dostatecznym dobrym wskaźnikiem jak patrzę znowu jako pewien element, a nie jako determinanty to jest bardzo ciekawe boje się zastanowimy jak takie relacje mogą się układać, bo ja sobie też rządki roboczy model jak jak ta władza ta kontrola chyba tak możemy powiedzieć w relacji może funkcjonować to jest takie pytanie, które zostawia na później 3 to oznacza, że jeśli jesteśmy mniej zaangażowani to jedynie wtedy możemy mówić o jakiejś równościowej relacji z drugą osobą, ale byśmy zostawili na później nam ostrożne ale, ale jak władza nie dawała weta, bo to trochę tak niebezpiecznie zbliżamy do takiej konstatacji, że jesteśmy zaangażowani jeśli dużo emocji no to właściwie musi być jakaś nierównowaga i wydaje mi się, że wiele przekazów kulturowych popkulturowych modeli ról płciowych naprawdę bardzo wzmacnia takie jak takie poczucie tego na czym polega właśnie gestem dynamika seksualności relacji, ale jeśli wracając do takiego, bo do tego jak w ogóle może się składać taki stosunek kontroli w relacji to myślę sobie, że tak są takie 3 główne nie wiem czy się ze mną zgodzisz mówimy o konsensualnym tak, czyli takich, na które 2 strony się zgadzają, czyli że nie ma nie ma tutaj elementu przemocy było tak jak powiedział na początku to też może być taka pułapka tak myślę w w tej w tej rozmowie, żebyśmy przypadkiem nie mówili że, że jakiś przemocowe relacje są no wie kim zachwianiem równowagi i tak tak to bywa, ale i tak jeśli mówimy o kimś takim modelach, na które się osoby będące w relacjach romantyczna erotycznej godzą to takie 3 wymieniła, czyli pierwszy to będzie równowaga tak tak nazwijmy myślę, że taki model idealny nie wiem czy się ze mną zgodzisz to później chętnie w nich jest i tak seks nie jest narzędziem osiągania poza łóżkowych celów jest sposobem na budowanie bliskości, czyli jak tutaj trąci ten sposobem to znaczy, że nie jest takim seks nie transakcyjny wcale czyli, czyli nie traktowany jest w sposób właśnie taki system nagród kar bo, które znowu często się pojawia w relacji pewne nagradzanie karanie seksem, bo znowu, kiedy się zaczyna dziać to na pytanie na ile jego funkcja, do której często wiele osób dąży jest spełniona i ten seks transakcyjny moim zdaniem taką też bronią bo, bo w miłości nienawiści wszystkie chwyty dozwolone, ale osiągnięto zamierzony cel właśnie, bo budżet do tego, bo ten pierwszy, bo tak, żeby w ogóle się zasnąć czym jest byśmy tak mówili modelu, bo mówimy, że fajnie było, gdybyśmy mieli taki z seks partnerski prawdziwie partnerskiej, gdzie mamy partnerów ostrymi uzgadniamy co się dzieje dyskutujemy nasze potrzeby rozmawiamy o tym co nam się podoba nam się nie podoba co chcielibyśmy się zmienić jest duża otwartość tak to sobie wyobrażam i to i to był taki model równowagi, gdy tak jak mówi właśnie nie ma tej walki, jaki instrumentalnego traktowania są tak bo, bo tej budowy wchodził już ten 0203. model, czyli drugi do takich, gdzie 1 osoba z taką dominującą, ale nie jest nie jest to dominacja no właśnie nie jest to te pytanie ona nie jest do końca uzgodniona tak to jest osoba, która biegły ma kontrolę nad tym co się dzieje, jakby nadaje ton druga osoba musi wejść w rolę podporządkowaną pytanie oczywiście na jakich zasadach to co się dzieje no i taki trzeci model to jest taki seks jego pole walki tak nazwała czyli jakby 2 osoby tak naprawdę rozgrywają seksem bardzo wiele może nawet poza łóżkowych kwestii władza tak jak wspomniałem na początku łączy się z takim sposobem umiejętnością wywierania wpływu też właśnie tak jak powiedział kontrolowania manipulacji często też wymuszeń i jakby przyjrzymy się parze to znaczy od czego zależy w ogóle władza w relacji i ona m.in. zależy od tego od zasobów naszych zasobów intelektualnych na ile potrafimy wykorzystać wiedzę, którą mamy dalej im też zależy od takich analiz tego zaangażowania emocjonalnego, ale też od potrzeb wartości co dla nas jest istotne zależy też od takich elementów też do prozaicznych, a na to, jaką mamy siłę to znaczy załóżmy, że kulturowo oczywiście to się zmienia natomiast najczęściej wielu kultura tak jest, że to no mężczyzna posiada bardzo określone też zasoby np. osiągnie siłę fizyczną pieniądze też pozycję społeczną nawet takim zdaniu, które często pomyśli głowa rodziny prawda to pokazuje też jako nadrzędną osadzony jest w ogóle w we władzy i też często męskość mężczyzna obsadzanych w roli autorytetu, jakby zasady prawa tutaj wielokrotnie tak jest często starszy od partnerki tak to jest przyjęte, więc często widzi siebie pytanie ile partnerkę go widzi jako osobę wprowadzającą seksualną, bo chce go tak zobaczyć też to jest związane też jak tak, bo oczywiście mówiliśmy o kobiecości naszą męskość, ale też takie kary w takich oczekiwaniach społecznych od tego co to znaczy być żoną dobrą żoną co znaczy być mężem dobrym mężem to jak patrząc też z tego z tego pola na ile też jest oczekiwanie właśnie, kto będzie obsadzony w roli króla królowej i akt to obsługi też tak się często dzieje właściwie znaczy król królowa no raczej to znaczy kto zostanie obsadzony w takiej roli raczej rozumiem, że to jest już na poziomie tego takiego równością tego seksu także uzgadniamy to na czym najlepiej i tak było prawda natomiast tyle podpowiedzi społecznych tyle Maksem tyle tyle przekonanie, które oczywiście to co mówi się taki model nie chciał powiedzieć wręcz utopijny, żeby wszystko uzgadniamy wszystko jasne i jest w pełni świadomi dopiero wtedy doświadczamy absolutu i my robimy tylko, że też NN wyższych, jakby się myślenie w kategorii my wszystko to doskonały sposób uświadomimy sobie i kontrolujemy też jakiś rodzaj utopii, że my będzie tyle podpowiedź od emocji, których niekoniecznie będziemy sobie radzić, dlaczego mówi o tych podpowiedział emocji bo, bo też słyszę to znowu odniosę się do mojego doświadczenia z gabinetu, że słyszę taką dyskusję, że na poziomie poznawczym wyobraźmy sobie taką parę, która przychodzi do do terapeuty np. mówi coś takiego, że my mamy wszystko doskonale w sposób omówiony jesteśmy świadomi równościowe jako jako partnerzy natomiast czujemy, że na poziomie łóżka nam nie wychodzi 2 jak połączone właśnie jak połączyć jako jako kategorię to znaczy my wiemy prawda mamy w głowie, a teraz coś takiego dzieje nie wie w ciele emocjach, że nagle okazuje się, że wchodzimy do tej sypialni ten model równościowe z tym modelem równościowych ich rozumieniu oczywiście wchodzimy to to seks nie wychodzi np. znowu posłużę się posłużę się takim się jednak zbiorowym przykładem takich doświadczeń gabinetowych, który polega na tym, że leży na kat, a ta gra władza grał władzy np. przejawia się także ustalamy z takiego poziomu równościowe ego, że każdy z nas może dyskutować o seksie i wyrażać chęć na ten seks każdy może odmówić wydaje się to oczywiste oczywiste założenie natomiast te np. wyobrazić sobie, że mężczyzna mówi tak wchodzę w to role in psuje ten seks odmawiamy partnerka okej to jest dla mnie ważna informacja no, jakby temat temat zamknięty tak kolokwialnie mówiąc natomiast drugą stronę, kiedy mówię, że oczekuje od partnerki podobnego działania polegającego na tym że, że również ona inicjuje i dalej spotka się też z możliwością odmowy nagle z tego wychodzi jakaś awantura i pojawiają się takie emocje czy takie takie takie przekonania typu jeśli źle czuje, że od, że odmawia mi, bo ja wtedy czuje dostatecznie kobieca to mnie nie kręci, że ja im wolałabym, żeby inicjował i teraz on mówi okej ja mogę to być, ale też oczekuje tego od siebie nie jak to robić to mnie to niechęć i zaczyna się wokół tego jakaś gra i złości prawda no tak to jest równościowych czy nie jest równościowe czy czy w takim razie, jakie się na to nie godzę to to w takim razie ktoś musi musi jak mówią, że chce musi dostosować, bo nie ma wyjścia w przeciwnym razie jak tego co się stanie do seksu nie będzie obrony jak pracujesz z takimi osobami to jest to jest właśnie ten wątek na początku, jakby zejścia do do dotychczas mocno z jakiego powodu co takiego się dzieje już powiedziałem o tym przykładzie, że np. wyobraźmy sobie, że właśnie kobieta od, jakby mówił takim przekonaniu, że dla mnie to nie jest kobiece w momencie kiedy, kiedy ja zostaje odrzucona czy ja limituje ten seks to właśnie wchodzimy w co jaki ma znaczenia, skąd się wzięło, jakie emocje budzi znaczy ja akurat w większości pracują w oparciu o model poznawczo behawioralny czyli, czyli oczywiście emocje czyli gdy procesy poznawcze, czyli tacy jak myślimy, jakie mamy przekonania wokół tego itd. tak dalej i coś co co pochodzi, jakby chciała znaczy zbioru zachowania też to jest taki kolejny element i omawiam to wszystko szukamy szukamy np. w określonych przekonań, które mogą potem leżeć, które tak inaczej to ustawiają też właśnie takim wspomniał na początku tym seksie jako ważnym narzędziu też i no tak bardzo spłyca myślę, że to, że to rozwiniemy, że rząd rządzi seksem ten, kto go reglamentuje to znaczy na niego pozwala albo nie, a nie ten, kto o tym kto ten seks inicjuje, bo to też narzędzie władzy wyobraźmy sobie w takim modelu, który jest dość powszechny nadal patriarchalnym modelu to właśnie powiedziałem mężczyzna siła fizyczna pieniądze pozycja społeczna wszystko wszystko co idzie za za tymi atrybutami kobieta właśnie mniej tego no i teraz znowu narzędzie dyskusji władzy bycia w relacji, które jakoś to nie chciałbym powiedzieć kompensuje wyrównuje to jest umiejętność zarządzania np. emocjami i i to co było orężem kobiet i dalej jest na takim orężem w aucie używanym tylko wzajemne w tej konkretnej konwencji czy czy bronią to były emocje np. właśnie poczucie winy poczucie wchodzenia w okresie móc wzbudzania tak wzbudzania poczucia winy wchodzenia w określone role, ale oparte na na właśnie na na zarządzanie emocjami, dlaczego o tym mówię po znowu przychodzą do mnie mężczyźni, którzy mówią, że z tym sobie radzą zupełnie zupełnie rozkładał nie potrafią w momencie są bici poczucie wini winy z tego wyjść ani portu funkcjonują w tym poczucie winy mają poczucie winy, że związane z seksualnością tak mówi generalnie generalnie poczynania można leżeć na bardzo wiele różnych poziomów nie potrafią być z tego impasu, że to jest cały czas są jacyś nieodpowiedni niedociągnięć niedostatecznie świadomi cały czas słyszą pewne ten refren i im już bezradni mówią o tym co mają z tym zrobić prawda i i nawet taka taki, jaki męskiej mocy władzy siły mówią, że nie są w stanie wyjść poza, że czuli się silni absolutnie nie czują, więc znowu jest znowu nagle okazało że, że to jakich narzędzi, które coś zrobiło zrekonstruował zniwelowało to nie o to chodzi, żeby teraz pokazać władzy kupne mogą mu powiem tak ma być tylko właśnie też zastanowić, skąd się to bierze, dlaczego rodzaj chodzi o pewne przejmowanie kontroli tak rozumiem, że wzbudzanie poczucia winy jest takim elementem tak odmowa seksu jest moją decyzją i właśnie mogę tym zarządzić tak wynagrodzić drugą stronę nagrodzić tym dodatkowym seksem albo pozwoleniem na ten seks, ale co wydaje mi tutaj dosyć istotne to, że mam wrażenie, że kiedy mówimy o tych relacji, których ta równowaga jest zachwiana, których w, których ten ten seks właśnie jakoś służy nowa się służy jak i osiągania celów, które nie są w ogóle związane z seksualnością, żeby w ogóle sens seksu gdzieś rozmywa jeśli do czego służy to może jakiegoś rozładowania napięcia, ale reglamentowania przyjemności w 2, jeżeli mówimy o takiej, jeżeli byśmy popatrzyli na jedną z takich istotnych cech seksu jak np. taki element więzi odtwórczy budowania bliskości intymności zaufania, jeżeli wprowadzamy transakcyjne to wywraca system, ale wywraca tę rolę, bo nie mam zaufania, bo ja nie wiem czy czy to, że ja dostanę nagrodę w postaci seksu jest z bliskości czy po to, żeby coś się stało później prawda czy i czy zawód jak właśnie podważa ten fundament, który też wydaje się kluczowe, czyli zaufania w relacji, że ktoś wykorzystuje to po coś pod, żeby trochę psiej czy coś wymusić, żeby coś za manipulować, żeby coś uzyskać no to już rozumiem uderza w dotychczas o tym mówimy prawda, że to jest narzędzie, które wykorzystywane bardziej przeciwko albo, żeby uzyskać zamierzone myślę też o tych aspektach, które sprawiają, że faktycznie te nigdy trudno jest wyjść tego modelu, bo to co powiedziałem uważam za bardzo ciekawa tak mamy partnerski związek wiemy jak ważne jest, żeby dzielić obowiązki domowe wiemy jak ważne, żeby się słuchać jesteśmy blisko, ale dochodzi do kwestii seksualności to nagle, gdy jesteśmy w bardzo konkretnych rolach, w których rozumiem, że wiele osób mówi nie potrafił wejść tak widzę ten problem i tak mamy te role płciowe i to co mówiliśmy tak mężczyzna to jest silny kobieta ta uległa i pewne przywiązanie do takiego obrazu bardzo wzmacniane przez m.in. popkultura wydaje mi się, że to jest bardzo mocne mocny czynnik to się teraz zmieniać naprawdę widać mamy takie poczucie jeśli chodzi teraz opowiadanie historii poprzez przedstawianie seksualności my się podoba takie zdanie glorii tajnym Ratujmy równość efekty wydaje tak źle, bo domyślnie takie zachwianie tej równości ta Tataj dynamika uległości również recesji no właśnie równość okazuje się, że nie jest sexy tak równo się sexy no właśnie powiedz czy może być po to jest też miał też, jakby mówił o tych rolach dotyczą one pełnią określone funkcje prawdy jako pewna konwencja to teraz znowu Wejdź my to taki znowu posłużę się takimi przykładami klinicznymi na gabinet w innych klinicznym duże słowa wyobraźmy sobie, że mamy osoby, która mamy mężczyzna nazwijmy go roboczo samcem Alfa który, który ma takie poczucie czy znaczy dużą część swojego życia nie wiem miał takie formy takie poczucie, że po zakładamy, że jakaś refleksja się po używał kobiet, że traktował instrumentalnie, że właśnie były były narzędziem jednak, żeby on uzyskał to rozkosz to traktował przedmiotowo chce się zmienić wyobraźmy sobie taką sytuację doświadcza przemiany im spotyka dziewczynę która, która absolutnie absolutnie nie chcę tak potraktować zrozumiał zrozumiał konwencję i teraz wchodzą na relację seksualną i on czuje, że zaczyna czegoś brakować np. miałby ochotę dać swojej partnerce klapsa, bo to kręci i on chciałby no właśnie ten element, bo tego nauczył to lubi on też wierzy to jest dla niego coś co jest pobudzające podniecające ma rozpoznane swoje nazwijmy to mapy preferencji nawet nie może zrobić, jakie będą daje plamę za wyobraźnię, że tak, bo to jest przemocowe w jego poczuciu Maciej, bo to może być może właśnie to, ale też mówić o kwestii świadomości to jest to znowu to jest jak rozmawiamy z takiego też masz doświadczenie, ponieważ bardzo dużo też wokół tego też grają już wydaje są edycje np. wracając do schematu, że czuje się niekomfortowo w takiej sytuacji obawia się, że takie działania, które były kiedyś teraz będą z no włączą się jakimś dysonansem oczywiście to co tak od razu nam się nasunęło tak nawet pewna konwencja możemy się NATO umówić, że tak, ale trzeba się umówić najpierw z kimś tak tak umówić czyli, żeby był właśnie nie wiem trzeba się umówić wymaga naprawdę komunikacji prawda, bo to ca, bo wydaje mi się, że to, czego nie powiedzieliśmy, a co to sobie naprawdę było notatki są za sam kilka lat kilka razy, żeby powiedzieć o tym, że możemy realizować taki model dominacji i uległości w sposób bezpieczny i właśnie równościowe i generalnie jeśli chcemy faktycznie się bawić takie elementy powiedzmy, że klaps jest już jakimś elementem może być tak dyscyplinującym Marek i może być przecież przemocowe jeśli ktoś nie chce dostać klapsa i dostaje Klanza go to boli 9 cokolwiek to nie jest okej nawet jeśli ktoś uważa, że nie sprawia to, że nie szanuje tej osoby albo chce ją karać to po prostu taka konwencja jeśli druga osoba się nie bawi to znaczy tych nikt nie bawi tylko osoba, która daje klapsa jest przemocowe prawda więc, jakby ten w tym równościowe modelu jest możliwe, żeby dawać klapsy, ale jeśli niema tego równości owego modelu to Motor Fed będzie, bo może być odebrane zachowanie przemocowe albo będzie zachowaniem przemocowy IT i czuję, że to jest duży problem, żeby przygotować seksu takie rzeczy nie najlepiej by było, żeby tak by to znaczy żebyśmy, żeby nie było problemu tak, żeby znaczy, żeby to właśnie uświadomić prawda natomiast jest pewnych schematach, a z drugiej strony też osoby, które nazwijmy to też tak kolokwialnie nie chcą się pozbyć amunicji to znaczy mają świadomość tego co robią i myślę, że jest to znaczenie rozumiem to znaczy jak się odkryją intencje swoje potrzeby to ktoś będzie mógł użyć tego przeciwko nim samym no to jest ciekawe właśnie on w kontekście popkultury, bo mam wrażenie no chyba mitu jest takim czasem, który wyznacza przed i po opowiadania historii seksualności konsensu wolności, czyli tej świadomej zgodzie, gdy pytamy o to czy może czy czy ktoś ma ochotę na seks na jakiś form aktywności ja ostatnio obejrzałam sobie tak od deski do deski bardzo porządnie seks wielkim mieście klatki do klatki tak share, a absolutnie serio bardzo wnikliwie obejrzała robią notatki było to bardzo męczące, chyba że przez mec aż sam nie zdziwiło, ale o ile by ten serial wdaje mi się naprawdę teraz pod względem tego w jaki sposób opowiada o seksie jest no niesamowicie egzotyczny, a taki szkodliwy nad wypowiedział, ale tuż po tym, jak dokument tamtych czasów cara, ale jak się opowiadało o seksualności przewidziało wyzwolenie kobiet tak nie można przecież ten rejestr mistyczne tam bohater może nawet, ale można tamten czas był już co bohater nawet nie powiedział, że są feministkami mam takie poczucie żonę tak uważało, że feministki są jakieś takie kobiety, które no robią dziwne rzeczy nienawidzą mężczyzna my może ich ich nie przepada za nimi nie przepada ma ich potrzebujemy, bo oni świadczą naszej też samochodami i pożądanej możemy ich zdobywać, ale właśnie te ciągle tam ciągle jest mowa o tym, że ten seks jest władzą trzeba zdominować nie rozmawia się o seksie rozmawia o seksie to niema seksu, ale też uznanie męskiej hegemonii minister BIK prawda no wielki prawda ten hegemon nota, ale też w minister dzika akurat w tej relacji mam poczucie nie wiem ile państwo oglądali z wielkim mieście nawet państwo kojarzą ten ten serial a, ale no minister BIK jest taką figurą jednak w seksie w jakim mieście no trochę takiego mężczyzny, który właśnie z tym tajemniczym mężczyzną to męską energią, o którą rozbija główna bohaterka cały czas, ale raczej tragiczną prawdę, ponieważ polerujemy to na końcu ginie prawda, ale nie w seksie wielkim mieście też kontynuacjach na czym tak w górach no ale tamten nie tam nie ginie tam tam się dziwne rzeczy dzieją ale gdy tam nigdy nie rozmawia o seksie z mężczyznami jest bardzo jasno powiedzieć powiedziane, bo tam bohaterki ze sobą bardzo dyskutują ten seks, ale nie rozmawiają z mężczyznami ja myśląc o tej audycji to tak naprawdę wyszło właśnie od takiej 1 ze scen seksu w jakim mieście jego takich fragmentów było tam bardzo wiele od, których można było porozmawiać w kontekście naszej rozmowy seksualności i kontroli władzy, ale naprawdę byłam może wszak, że tak jest przedstawiany, że 30 par letnie bohaterki tego serialu w momencie, w którym w, którym jedna z nich ma propozycję swojego partnera seksu analnego to wielkie poruszenie Charlotte, czyli właśnie Tataj 1 przyjaciół, która maty propozycje wsiada do taksówki i robi rajd po Nowym Jorku, zbierając reszty, żeby omówić ona powinna się zgodzić na ten seks analny co może się stać zauważmy w ogóle ona nie omawia tego z tym partnerem co jeszcze wymogło pod obecnie jak pisze dla 1 000 000 moja mama, że zrobi, bo dla mnie te bohaterki to były takie takie jak na uwzględniająca na razie na to z tymi różnymi swoimi figurami kobietom Maria, ale mówi Kerry, a Charlotte jest jedną z tych przyjaciół, bo tak, ale nieważne to jest akurat tam detal, ale tak takie coś takiego, że te bohaterki jak one się dopełniają różnymi spojrzeniami lekarz każda z nich jest bardzo wyraziste i tak naprawdę mną zazwyczaj myśli coś innego od pozostałych, żeby właśnie pokazać różne perspektywy, a właśnie podczas tej tej analizy tego czy czy można się zgodzić na nas czy Charlotte może zgodzić się na seks analny jedna z nich Miranda powiedział coś takiego chodzi o kontrolę, jeżeli go wpuścisz odda władze niektórzy wyznają teorie, kto trzyma Jutta dzierży władzę i pytanie brzmi jeśli dzieci w tyłek czy będzie szanował mniej czy bardziej jak uważasz czy Chińczycy szanował mnie czy bardziej no dla mnie jest taki postawiono bardzo bardzo dziwnie to pytanie tak na ile to jest też by znowu opowieść o seksie, czyli opowieść o szacunku i utracie tegoż tak, że mogę mogę, godząc się czy mogę wchodząc w jakąś aktywność seksualną stracić szacunek dokładnie podać też nową ile na każdym poziomie tak jak już nawet nie np. tylko w sferze seksualności już nie będzie mnie szanował generalnie generalne, a także to seks szacunek prawda utrata szacunku pewne, że to jest też takiego trochę właśnie z tamtej epoki bardziej raczej nie chciałbym tutaj, żeby ten sexy i tylko to połączenie seksu szacunku i utraty tego szacunku i też tego dalej takie właśnie miarkowanie tego kiedyś to zrobisz ustalenie tej tej tej narracji w ten sposób, jeżeli zrobisz to to może coś w danym momencie uzyskasz, ale pamiętaj, że w dłuższej perspektywie stracisz tak tak oczywiście tam jeszcze się pojawia to jest w ogóle pytanie o to np. o to czy masz na to ochotę czy miałby z tego przyjemności to później muszę dodać tak, żeby nie demonizować twórców, że później pojawia się postać Samanthy, która mówi, że dziura dziura i o co chodzi jesteśmy stworzeni do przyjemność Samantha, ale Samanta, ale ktoś wydaje mi się, że ten ten głos taki, który mówi o szacunku i tego temu i zastano zastanawia się czy możemy coś zrobić seks, żeby ta druga rzecz, bo druga strona coś o nas pomyśli mimo tego jesteśmy razem w tym co się dzieje prawda i i się boimy pewnych aktywności takim przykładem właśnie tego szacunku i też pewnych narracji wokół wokół praktyk seksualnych, które mogą no zabierać nam przyjemność na takim tle podstawowym poziomie także możemy też tacy chcieliście być bardzo tego spragnieni, ale nasza głowa nas totalnie blokuje w książce Remigiusz Ryziński parę lat temu napisał taką książkę moje życie jest moje tam jest Remigiusz gości naszych audycji oczywiście naszych audycji audycji Radia TOK FM tak częsty bywalec rywale powiedział jak Czerskiej też o tej książce rozmawialiście z Olą Krasowska ty ty, ale rozmawia z Remigiuszem o książce moje życie jest moje prawdę można to znaleźć w naszych przepastnych archiwach podcastów tak tak moje życie jest maja bardzo polecam książkę, bo to jest wydaje się, że jedna z niewielu takich pozycji na rynku wydawniczym polskim, która opowiada o seksualności różnych osób różnych potrzebach, które mają ludzi ludzie różnie realizują, ale dla każdej z tych osób ten seks jest bardzo ważny jest kimś nawet być sposobem życia to nie jest na zasadzie egzotycznej historia powiem wam egzotyczną historię ludzie tylko pokazanie, że naprawdę seksie można bardzo bardzo różni się realizować i że ta i że to jest okej ale dlaczego o tym mówi nam nawiązać i nawiązuje do tej książki tam jest opisana para z oligarchów, czyli osoby, które chodzą na imprezy i często biorą udział w seksie grupowym takie, jakby zmieniają partnerów to wszystko jest uzgodnione między nimi i oni o i tam jest fragmentem jest opisane to, że partnerka Emma ma ochotę na Genk Pęk to jest taki rodzaj praktyki seksualne, które mamy kobieta, które penetrowane przez kilku partnerów podczas 1 sesji podczas 1 prezent i i ono właśnie to odbiera w ogóle jako taką praktykę, w której królową tak, bo to właśnie mężczyźni przychodzą, żeby ją zużyć obsłużyć zaspokoić to jest szansa, że to jest ba ba, że cieszę się, że coś takiego czytam, bo energia racja dotyczące praktyk seksualnych, których jest więcej osób często są tak agendę, gdyż w ogóle jako taki brak szacunku kobiety do samej siebie tak naprawdę już takie określenia, jakie zgłaszała kraj ma fantazję męska która, która oczywiście pokazuje jak, ale lekarzu poniżenia poniżenia tak totalnie mi za mistyczne prawda i to jest dla mnie zawsze zaskakujące, bo to w ogóle nikt nie zastanawia nad tym w ogóle, dlaczego chcemy w to wchodzić i są osoby, które nie robią tego przymusu tarczy ekonomiczne w oczy fizycznego tylko robią tak, bo nieważna świadczenia przyjemności i rzeczywiście to jest to też jest no jak bardzo pokazuje też jak nawet podać sama pozycja seksualna nawet sam akt seksualny, aczkolwiek był również jest oceniany w perspektywie wielu elementów tym tutaj właśnie szacunku co jest dozwolone co nie jest wolny kto w jakiej roli ma być co komu przypisane i co to oznacza natomiast tego byśmy o kobietach mężczyźni mają takie praktyki ale w jakim sensie no czy coś może upokorzyć mężczyzna jakaś praktyka no w znowu posłużę się gabinetem inaczej może upokorzyć także poczucie także, że to utraty nad morzem oprócz utraty to np. o oddanie dominacji i tutaj też ster to już kawałka roli, że jeżeli kobieta inicjuje i to ona mówi, kiedy ten seks będzie jest utratą hegemonii może to niemęskie okej po prostu odbiera męskości i np. wyobrazić sobie mężczyznę, który chciałby w roli być uległy to znaczy, że pozbywa się czegoś no dobrze, ale dobrze wiemy o tym, że są mężczyźni, którzy płacą gigantyczne pieniądze rzeczy wiemy, ale tak, ale znowu to jest wtedy to się dzieje tak jak opowiada się tej tej tej bohaterce natomiast znowu wychodząc z takiego takich klisz wychodzą z takiego na mniejszą powiedzieć socjalizacji i nie mówię czegoś co jest tylko konstruktem teoretycznym znowu mówi o konkretnej grupie osób jasno lekarzy, których tak to przeżywają, że wejście w rolę np. to, że będę uległy tak już to nazwijmy w jest pozbyciem się atrybutów męskości, że to jest nie męskie znowu tak jak powiedział tam wiele czynników wcześniej, które powodują, że taka inaczej przeżywamy i to i to właśnie socjalizacja to rodzaj przekonań myśli tego wszystkiego co wokół tego jest budowane też by z tym się też do łóżka i żeby to wszystko odczarować, żeby to wszystko zrozumieć znowu oczywiście mówią o doświadczeniu ze specyficznego miejsca niż gabinet psychoterapeuty seksuologa to jednak wymaga pewnego procesu, bo zakładamy SL z takiego myślenia, że to jest dla nas dla nas oczywiście to w cudzysłowie oczywiste dla nas to nie jest oczywiste i emocje szczególnie, bo nawet ktoś z głowy to emocje mogą się okazać, jakby kontr do tego co, czego oczekujemy, bo np. właśnie pojawi się, że jest Ochota na uległość stąd Ochota na tę zależność no ale głowa mówi ona ode mnie odejdzie, bo stracę atrybut męskości, jakim jest właśnie to, że jestem osobą inicjującą aktywną jest osobą zabiegającym o seks, że seks jest dla mnie i takim ustawicznym ustawiczną sposobem na życie, ale też też właśnie takim narzędziem, który w które, które nie wiem no, jakby podbijamy tak jak powiedziałem wcześniej do wielokrotnie zaś audycje mówi się pod to wynika zbadań podbija męskość, więc kiedy Jacek jest takim potwierdzeniem męskości tak tak szczególnie aktywny seks prawda jestem aktywny i to w różnych różnych, dlaczego o tym mówię, bo to też, jakby patrząc na to np. jak nie wiem wprowadza pary jednopłciowe nowa sekcja ten mecz kości rozgrywane w radach to jest męski, kto jest kobiece takie też funkcjonuje, bo wydaje mi się zawsze, że to jest taki stereotypowy postrzeganie osób, które nie są naszą z różnych powodów tak, bo to też jest kwestia tego na ile rozmawiamy o seksualności osób jednopłciowych na ile ktoś sobie zdaje z tego sprawę jak to funkcjonuje czy zna takie osoby, ale mam wrażenie, że tych hetero normatywnej będą ludzie, którzy są hetero normatywnie uważają tak, ale dobra metoda jest kobieta jest facetem tak to tak jakby to było, ale nie był to jeszcze jakiegoś województwa, ale też jakiegoś takich nazwijmy to chyba taki w domyśle jakiś ustawień fabrycznych bardzo, ale co teraz oczywiście uznajemy, że hol, choć lata to wszystko, czego zależy to zależy w jakim środowisku byliśmy wyprawia ani dlatego to jest i od jakiej kulturze tak dalej tak dalej wiemy, że to nie jest także ustawienia fabryczne na ten sam jednak są i trzeba je w jakiś sposób zastanowić się na ile one dalej pełnią funkcję znów wchodząc do pary jednopłciowe okazuje się, że po takie myślenie w kategorii pasywność aktywność jest też jak silnie wpisane w rolę na palcach, bo to rzecz kojarzy penetrują ego i penetrowane ego prawda, że to jest, że to jest znowu znowu jakiś ustawienia tak też w ogóle z tym co mistyka penetracji tak także wełnę, żebyśmy wtedy też by było nawet jak niewielu znanych w Niemczech jak ten trafia natomiast wraca, a jeśli chodzi o kobiety w przypadku par jednopłciowych kobietę tutaj rozkłada relacja władzy między nimi także bardzo podobnie bo, bo z 1 strony oczywiście był z rozbudowanej narracji, że władza może być zależna od płci jakoś tam jakoś koreluje z płcią, ale też nie musi być, bo tak samo w parach jednopłciowych mecz, jaki kobiety może być gra władze gra o uzyskanie określonego samopoczucia określonej przyjemności i w różny sposób może to być przekładać się na relacje czy na doświadczenie seksualne czy możemy mieć dobry związek bez równego seksu, ale to znaczy, że to od to znowu wyznaczy równego seksu prawda seksu czy morzem czy ten związek może być dobry oczywiście to też względna satysfakcjonują satysfakcjonujące, kiedy nasz seks jest polem właśnie jakiś jakiejś gry gry władze, w czym to będzie dobry związek niedobre bardzo ostrożny, bo takie ocenia też patrzę, że osoby, które szukają pomocy to są osoby, które odczuwają dyskomfort cierpienie, jeżeli to odpowiada to dla mnie okej godzę się na to no to nie moją rolą jest odnosić się, ale tutaj państwo powinni na to zwrócić uwagę, bo w przeciwnym razie no ja będę tutaj się powiedziałem moim psychopata, realizując rokiem jest niejasna, czyli to jest kwestia tego ile ktoś czuje, że rola, w której jest post postawione jest rolą problematyczną domyślam się też, że jak się wznawiane nad tymi modelami, które sobie tak roboczo nazwałam, że nowa się na ile w ogóle mamy to ustalone, że funkcjonujemy w jakiś modelek PEG le ktoś ma to uświadomione, że to jest duże pytanie prawda na czym się wydaje, że wiedza daje to świadomość, a patrząc na to perspektywy oczywiście własnego doświadczenia własnych przemyśleń co jest nieocenione, ale też takiej wiedzy formalnej z kim o tym możemy porozmawiać to możemy to nazwać myślę, że brak to tutaj mógł być tak naprawdę dzięki albo leitmotiv naszych audycji brak edukacji seksualnej jest tutaj znowu kolejnym elementem, który pozwala właśnie na NATO na plan wiedza to władza i jakby ten, kto właśnie tą wiedzę ma to ma też władze i uświadomienie sobie no właśnie takich w takich też niewybrednych przekonaniach czy słowa tu znowu przypominają się Słowak, które słyszała o od rodziców szczególnie matki partnerka może ty jesteś wedrze się wyemancypowana aż, że w takim razie nikt się nie zechce, że znowu, że uzyskała czy dąży do swojego pragnienia w takim wymiarze i to oznacza, że na wypadek z rynku matrymonialne oddać głos dnia do pragnienia rozwiązała ją tak do dobrze, że staje się kobietą niezależną, czyli wychodzącą poza jakąś klasyczną rolami wtedy żaden facet nie chce czy też było to nabywanie formy takiego przekleństwa nikt nie zechce nas tutaj takie przestrogi przekleństwo rodziców właśnie i ubolewanie nad tym, że że, że właśnie w tym zdaniu zamknięte oczywiście mówię wtedy słowie, że matka córki w Amman rzesze wyemancypowana i też przekładało później na relację z mężczyznami, a raczej na nie miało miało przekładać prawda braki przekleństwo, które miało się przekładać co nie potwierdziło się ale, ale właśnie taką przestrogą trwogą nie wiem, jakim się jakimś takim przekonaniem rodzice właśnie zafundowali jej takie, a unijne sposoby interpretacji siebie, a jeślibyśmy mieli powiedzieć o takim no bo mówimy o tej równowadze pewnej walce o władzę załatwianie sobie jakiś poza właśnie łóżkowych seksualnych kwestii seksem, bo myślę, że tutaj też gra zazdroszczą jest taką takim mocnym orężem prawda, toteż języki jakiś element gry władze, kiedy jak najbardziej zazdrości jest w ogóle wykorzystywana właśnie w momencie zdarza się, że w momencie niepewności w relacji jak mogę dostać potwierdzenie tego, że zależy tej drugiej osobie, że ją kocha, kiedy właśnie sprawdzę jak zareaguje na sytuacje, gdzie można by było za czy gdzie ta zazdrość powinna zostać wywołana i tutaj na zależności od tego jaki będzie tego efekt taki jest taka jest też takie zaspokojenie jego mogli podsumować, bo powoli zbliżamy się do końca, że pod podsumować co, bo w sumie negatywnych przykładach trochę obudziliśmy w co z pierwszych, jakoby równowagę seksie między osobami które, które w seksie uczestniczą także mieli podsumować już tak jak co wiem ty jako psycholog pracując z osobami, które mówią, że no gdzieś, gdzie czujemy, że tej tej równowagi między nami nie ma, że ktoś tutaj traci kontrolę albo ją jej i przejmuje nie potrafi się nią podzielić to jak właśnie wygląda taki model Niewiem ja powiem, że idealny może nie jest idealny, ale model równowagi w relacji romantycznej erotycznej to znaczy znowu, jeżeli musimy po stąd moje stwierdzenie wcześniejsze wiedza równa się też władza i też no najlepiej było, że w relacji było na tyle dużo tego zaufania, że mogę podzielić swoją wątpliwością, że ona nie zostanie potraktowana jako atak albo jako odkrycie się, czyli czyli, czyli zaproszenie do tego ataku, czyli za zaufanie to też otwartość na rozmowę tak sobie wyobrazić najbardziej to by było to by było podstawowej w ogóle znaczy ważny warunek podstawowy też komunikacja w relacji i możliwość komunikacji, jeżeli nie mamy to też pytanie prawda co co się dzieje w tej relacji, kiedy nie mogę partnerowi bądź partnerce o takich rzeczach mówić o swoich wątpliwościach właśnie tych swoich lękach swoich też nie wiem on bardziej mniej ukrytych pragnieniach co do co do co do spełnienia seksualnego i też dla mnie władza nawet wiedza bądź też dla mnie to kto może to powinno też państw odpowiedzialnością, że nawet, jeżeli mamy za sobą wiem, że mam czy to właśnie Elektoralnej społeczne w jej bardziej jestem czy mniej zaangażowany emocjonalnie to tego nie wykorzystuje przeciwko drugiej osobie, bo też władza wiąże się z odpowiedzialnością i to, że wiem, że tak jest to może wynikać z mojej socjalizacji mego uprzywilejowania w wielu obszarach, bo akurat tak ani inaczej udało mi się już tak świadomie to świadomie nie na loterii genetycznej czy ekonomicznej to mam świadomość tego, że to jest, że to jest oręż, że mam świadomy, że to jest właśnie to co daje mi tą władzę, więc jestem też odpowiedzialny, że tego nie wykorzystuje patrząc na to z pozycji takich takich przykładów, że władza wiąże się jak najbardziej z odpowiedzialnością chciałbym zaznaczyć, bo tak z 1 strony powiedziałeś o komunikowaniu swoich wątpliwości pragnień, ale mam poczucie, że rzadko rozmawiamy chyba w naszych audycjach wyzwolą częściej rozmawiać o tym niż niż słyszę to, czyli o świadomej zgodzie nie mam wrażenie, że to jest w ogóle nie jest takie kwestie bardzo pomijana nie właśnie seks odczaruje czarny świadomą zgodę żony nie jest sexy, bo to jest też znana jest sexy czy jest właśnie to i to my mówimy jest sexy natomiast może tak wybrzmieć typu no tak jak mamy takie wszystko ustalone wyjaśnione to wtedy to co się będzie działo nie jest owiany też ich nie ma już tak różne przykłady, ale myślę, że to jest to, o czym zazwyczaj się myśli konteksty seksualności aktor, że na czy w ogóle to wynika z takiego przekonania, że przekroczenia są sekcje notariusz de takiego, które gdzieś tam się nosić rada Europy jak najbardziej to jest w ogóle wątek mówi od przekroczenia mimo tych przekroczenia czy nie przekroczeniach w sypialni natomiast to mogło być temat też odrębne jak mówił popkultura, ale ja mówi jak współczesność nasze aplikacje do randkowania i bycia w relacjach, jakkolwiek byśmy one zachęcają do przekroczeń bardzo bardzo, ponieważ uruchamia się taki taki tak przez taki wątek ani anonimowości doświadczeniu takiej możliwości frustracji, że tego, że nie ma drugiej osoby, która w, jaki sposób reaguje, których nie jesteśmy często zaangażowanie emocjach możemy sobie pozwolić znowu akurat przypominają się ostatnia praca Gabinetowa, że jak wiele jak wiele jest takich możliwości przekroczeń, kiedy właśnie jest włączona aplikacja mówi o pacjentach, które miła jest rozmowa na jednej z aplikacji randkowych 2 zdania kurtuazyjne nawet już takiej perspektywy czasu potem lecą zdjęcia np. albo albo jak one określiły chamskie propozycje i właśnie tam nie ma tak, że tam nikt nie ma finezji tam prosto w Prostoz mostu i co jest ciekawe wyobraźmy sobie takie osoby, które są absolutnie wychowany na czymś na takiej konwencji wchodzą relacje bardzo chcieli łatwo, ale poprzez ilość tego może może właśnie to zdanie co powiedzieć wcześniej, że przekroczenia są sekcji mogą być też takie przekonanie, że też o to chodzi to jest coś co usłyszałem naprawdę do tej pory uważam to za takie przekonanie za za zadzwoniono do makabrycznej, że kobieta mówi to tak naprawdę się droczy no tak, ale też wydaje mi się, że to to nie jest nic nowego to nie jest tak to jest raz no tak, ale to jest, ale to, ale to właśnie znowu tego przekroczenia tego, że przekroczenie sekcji Rze, że właśnie no tak kończy stacja siły te siły władzy i nie może to być sposób taki to znaczy zabierze ten impakt nie wiem jakiś sposób się to energia odbierze, kiedy to już będzie uzgodnione co nie jest prawdą no tak chyba kultura BDSM rozumiem, że to też jest tak naprawdę na jakiś no omówienie na ile faktycznie tych, gdyż w środowiskach jest tak jest to wszystko tak konsensu walne, ale wydaje mi się, że jeśli mówimy o takiej no model modelowej sytuacji BDSM mowę tak tym tam wszystko uzgadniamy i to w zakresie to nie jest w tej chwili przyjemne tak jestem bardziej pikantne ex wyobrażam faktycznie jakiś już też przez popkulturę egis symbole takie naprawdę finezyjny i RO, lecz wręcz finezyjne, ale takiej erotyki, która kręci nas to jest BDSM aktorskiej, gdzie itd. ale nie jest tak także my sobie możemy realizować tego typu model właśnie dominowania jako gracz musiał gorzowianie to jest przemoc my możemy realizować mówi, że to jest jakaś praktyka by sejmowa właśnie mamy wszystko uzgodnione i soli naprawdę BDSM nie jest sekcji taka to jest to jest pokazanie, że jakby to co jest sekcji TR Everest prawda rozkoszy to to jest przemoc co oczywiście tak nie jest co nie oznacza, że nie ma ani nie są, który tak tego doświadczają to też nie chciałbym tego powiedzieć co się dzieje co się dzieje i osoby tak opisują tylko znowu to jest nieuwzględnianie tej drugiej strony to znaczy użycie i jeżeli to mają świadomość też używanie krzywdzenie no to no to Noto no to jest w takim razie no to z tej konwencji no i to nie powinno tak funkcjonować to jasno musimy na pewno, skąd się do zasady konsensualności tak bardzo dziękuję za naszą rozmowa w również dziękuję kończymy dzisiejszą seks audycję bardzo państwu dziękujemy za spędzone z nami czas jeśli państwo mają jakieś przemyślenia, a propos tej audycji, że jakieś pytania, które przykłady, bo jakieś rzeczy przydarzają się państwo podzielić swoimi życia tak Robert mówi albo plac Unii, które chcą, które np. za słyszeli chcą też odnieść należy do tego my oczywiście możemy również w audycji i też tego typu przykłady państwa też przemyślenia państwa komentarze państwa pytania są zaczynem naszych późniejszych rozmów, więc jesteśmy szalenie zaciekawieni też państwa zdaniem na temat, który porusza, tak więc czekamy na maila seks małpa TOK kropkę FM albo czekamy na naszych mediach społecznościowych seks audycja znajdą państwo na Facebooku Instagramie bardzo państwu dziękujemy i mówimy dobranoc dobranoc do zobaczenia przyszłą niedzielę do usłyszenia
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: SEXAUDYCJA
-
-
49:35 W studio: dr n. med. Karina Barszczewska
-
-
52:13 W studio: Marta Cieśla
-
49:03 W studio: Katarzyna Nowakowska
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
26.09.2023 17:20 Wywiad Polityczny23:02 W studio: Michał Danielewski
-
26.09.2023 17:00 Wywiad Polityczny16:25 W studio: Paweł Zalewski
-
26.09.2023 16:00 Światopodgląd24:33 W studio: prof. Andrzej Leder
-
-
26.09.2023 14:40 Raport Gospodarczy15:28 W studio: Łukasz Tarnawa
-
-
26.09.2023 15:00 Światopodgląd11:09 W studio: Tomasz Bielecki
-
26.09.2023 15:40 Światopodgląd14:47 W studio: Sylwia Czubkowska
-
-
26.09.2023 15:20 Światopodgląd12:17 W studio: Michał Ochnik.
-
-
26.09.2023 18:30 TOK36008:08 W studio: dr hab. Maria Wincławska
-
07:20 Poranek Radia TOK FM11:06 W studio: Katarzyna Kotula
-
-
-
26.09.2023 18:20 TOK36006:01
-
26.09.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu14:42 W studio: Weronika Możejko
-
26.09.2023 18:40 TOK36007:20 W studio: Katarzyna Batko-Tołuć
-
-
26.09.2023 18:50 TOK36006:55 W studio: mec. Sylwia Gregorczyk-Abram
-
26.09.2023 19:11 TOK36004:23 W studio: Wawrzyniec Zakrzewski
-
07:21 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
26.09.2023 19:02 TOK36003:06 W studio: Przemysław Pozowski
-
-
26.09.2023 19:21 Humor i Teraźniejszość23:04 W studio: Krzysztof Spór
-
-
06:39 Półka z książkami
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL