REKLAMA

"Kiedy organizator odwraca wzrok, wolontariusz znika"

A teraz na poważnie
Data emisji:
2023-05-11 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Ziółkowski promotor kultury szef i twórca agencji alter art jest gościem państwa moim witam serdecznie dzień dobry kinowych Jan Śpiewak, które no mówiąc łagodnie nie należy do moich ulubionych im gaży i awanturników internetowych pisze tak OPN szuka niewolników, którzy za darmo będą zapewniać i bierze za to jeszcze tysiaka kaucji festiwal jest organizowany przez fundację, żeby za dużo podatków nie płacić karnet na festiwal kosztuje 950zł festiwal polskiego Rozwiń » Folwarcznej kapitalizmu chciałem się prosi, żeby się odnieść do tych słów, choć oczywiście agencja alter wydała już swoje stanowisko w tej sprawie wiele w tej z rzeczy, które twierdzi śpiewa się nie zgadza, ale chciałbym przeprosić, żeby osobiście w tej sprawie zabrał głos tak to jest trudna sytuacja szczerze mówiąc w to nie jest łatwe, bo rok 2023 jest właśnie takim już czasem, kiedy taki wpis, gdzie jest tyle kłamstw po prostu kłamstw np. to dotyczące, kto jest organizatorem festiwalu elementarna rzecz to znaczy elementarne sprawdzenie jeszcze jakieś odniesienie do podatków, ale też trudno oni trudno się pomylić potem coś z tym z tym dzieje, czyli wybucha takich sieci tor czy można inaczej w języku sosie nic już nazywać, gdzie nikt nie weryfikuje fakt za, a to jest po prostu kłamstwo czy to to jest zbiór kłamstw, a jeszcze wykonane w określonym celu ja nie będę jakoś polemizował i oceniał w tej postaci ilości przegranych procesach zostawił, ale tych wyjaśnień proszę nie odnosił odniosę odniosę się do Meritum Otóż program wolontariatu na pewne że, ale także na wszystkich dużych festiwalach i przypomnę też bardzo ważną rzecz biletowanych znaczy to nas różni od wydarzeń typu, które są po prostu organizowany przez wolontariuszy, czyli na festiwalach, które typu Roskilde Glastonbury Ciela wszystkich wielkich najważniejsze to festiwal w Szwajcarii w Niemczech Włoszech Wielkiej Brytanii od lat właściwie 40 mają taką formułę, która wywodzi się z pewnego dnia polegającego na inkluzywności, czyli na tym, że festiwale są dostępne niezależnie od tego od to są 2 elementy pierwszy niezależnie od tego czy w danym momencie jesteś w stanie zapłacić za bilet czy też nie, bo to jest ta furtka wolontariat został stworzony taki sposób i nie tylko tylko tak samodzielna wszystkich dużych festiwalach mniejszych festiwalach, że umożliwia pełną wersją pośrednią umożliwia uczestnictwo w festiwalu, czyli po prostu pójście na koncert w określonym czasie czasami bardzo długim zabawę i bycie częścią uczestników jednocześnie świadczenia pewnej pracy w innym czasie, które jest ekwiwalentem tej tej tej tej części zabawowej, czyli musimy pamiętać, że ten wolontariat jest pewną formą pośrednią pomiędzy zakupem biletu, a pracą i jakby intencje i dla nas to jest projekt społeczną edukacyjny druga część tego jego sytuacji wolontariat w wielu krajach jest podstawą wolontariat jest niezwykle ważny społecznie to znaczy, że nauka edukacja zobaczenie pewnych rzeczy z bliska nauczenie się pewnej pracy na część pewnych zjawisk to jest kultura anglosaska pysku kultura skandynawska szyb powiem tylko, że festiwale Roskilde jest organizowane głównie przez przez przez osoby, które są wolontariuszami 40 000 osób tam prawie nie ma osób pracujących łącznie z ochroną ale dlaczego dlatego, że ta jest bardzo rozwinięta wysoka kultura wolontariat takiego wolontariatu nie takiego wolontariatu myślimy daszka odbywa się w szpitalu, bo to jest wolontariat kulturalny on ma swoją specyfikę miasta drugi ważny i jakby to jest to jest baza i teraz od lat tak się dzieje w przypadku pana też od 10, ponieważ na świecie świat jest wielopoziomowy i to samo się dzieje na Roskilde Glastonbury zaczęły się podszywać osoby, które tak naprawdę nie są wolontariuszami nie chciał być wolontariuszami, ale no chciały po prostu zarejestrować się i starsze uczestnikami Wda, czyli de facto szukać wolontariuszy doszło do takiej sytuacji w Polsce na świecie, że koordynator odwraca się znika połowa osób w po z Wronek tylko pojawiały pierwszego dnia po to, żeby zarejestrować dostać plakietkę zacząć być tym wolontariusze tak naprawdę chodziło im darmowy stać dlatego został wygenerowany system, który funkcjonuje wszędzie jest powszechny na festiwalach np. w przypadku nawet u nas jest system kaucyjny wnuczka na Roskilde jest system kary, która wynosi 2300zł oraz w ogóle nie ma takiego pomysłu nigdy nie było, czyli kaucja polega na tym, że jeśli zgłosi się wolontariusz, ale nie będzie chciał pracować tak przez koncerny chcą też jest możliwa no to po prostu kupił bilet dokładnie czas i koniec krótko i koniec krótko i po prostu kupił bilet, ale nie ścigamy go nie nie robimy wielkiej afery nie tylko po prostu koncertem służyć powiem więcej za kaucją funkcjonuje od 10 lat nie stanowi nigdy nie stanowiła żadnego problemu dzień zależy w poczeka jeszcze tylko powiem powiem 1 rzecz ja chcę powiedzieć, bo oczywiście jest nam gdzieś tam zupełnie szczerze przykro, bo to jest ono dla nas marginalne znaczenie wolontariuszy jest 3% 8000 ludzi pracuje wolontariusz jest około 200 w niemal 12 żadnego znaczenia w biegu to ja uważam, że powinna być furtka po pierwsze dla osób, których nie stać na bilet, a tak naprawdę tymi działaniami ją zamykamy czyli, czyli to takie prospołeczne działanie jest opracowanie konstruktywne, bo my teoretycznie powinniśmy powiedzieć tym osobom dobrze nie możecie pracować na nie możecie przeżyć tej przygody nie możecie być częścią organizatora jednocześnie bardzo się na festiwalu tylko mówimy zapraszamy do kasy to jest koncepcja to jest koncepcja, jakby wtedy ten styl w tym co to, o czym mówimy, a druga rzecz w do tej pory zgłosiło się ponad 3 pół 1000 osób zgłosi się taka sytuacja jest rokrocznie będzie 20 osób na jedno miejsca naprawdę i to są często same osoby, które powracają od lat lubią być elementem tej przygody naprawdę nagle się okazało, że znaleźliśmy 5000 niewolników co jest po prostu kłamstwo manipulacja bełkot jest obrzydliwe, a jeszcze powie więcej jest to stygmatyzowanie tych fantastycznych wolontariuszy, którzy pracują od lat na festiwalu wykonują świetną robotę świetnie się bawią tworzą pewną wspólnotę, bo komuś coś wydaje, kto nigdy nie był na festiwalu może żadnym życiu, bo w debacie żadnego pojęcia jak to funkcjonuje nikt nie był żadnym zagranicznym festiwalu nie wie na czym polega ale, ale się wypowie i poseł następnie wielka sala jak w roku 2023 jest, ale duże oczekiwania zapewne istnieją jest bardzo dużo w sposób bardzo, że wpisów ludzi, którzy byli wolontariuszami od lat i jest teraz przykro patrzeć na to, że my np. nie, więc mamy zmieniać, jakkolwiek z naszej perspektywy tak naprawdę po prostu nie robić programu społecznego, bo komuś się tak wydaje teraz nie mógł zaprosić tych ludzi do współpracy nie mógł czegoś nauczyć oni bardzo często nie mają żadnego doświadczenia mają 18 lat nigdy nie pracowali my ich uczymy pokazujemy rzeczy pracują w różnych miejscach pracują z osobami niepełnosprawnymi na czym polega taka jest idea tej sytuacji, a kaucja jest standardem jeszcze taktycznie w tej chwili się nie zdarza, żeby taka opcja jeśli ktoś by nagle się rozmyślił to po prostu kupi bilet koniec próbka miasta dzięki za to wyjaśnienia Mikołaj jest także prezesem zarządu stowarzyszenia organizatorów imprez artystycznych rozrywkowych innymi słowy po prostu po promotorów koncertowych, a tutaj mam wrażenie, że dzieją się rzeczy dziwne i nowe, choć oczywiście o już anegdotyczne historie związane z Live z najmniejszym ze sprzedażą biletów bez widoku na scenę, czyli krótko mówiąc bilety na stadionie Narodowym były sprzedawane za sceną także, ale i w Polsce i wszędzie na świecie już właściwie normą jest taka praktyka sprzedawania biletów na zostanie na zasadzie aukcji to znaczy kto da więcej wynika to chyba na moje oko z praktyk monopolistycznych jednak, bo Live Nation to jest wielka sieciówka łącząca wielu artystów mającymi kontrakty na wyłączność stąd po prostu no maksymalne windowanie ceny co ciekawe w tej sprawie nie zabiera głos zbyt wielu artystów stawiasz mnie znieść takie schludne sytuację wyciekały, bo myślała, że będziemy rozmawiali po naszym konkretnej sytuacji takiej nadziei, bo trasa jest przecież nie unikam jest unika jak nie unika trudnych tematów, ale też chciałbym trochę mówić za siebie prawda, ponieważ zdania są tutaj podzielone prezentuje jeśli wypowiada się w imieniu w imieniu stowarzyszenia to prawda odpowiadam w imieniu kilkudziesięciu promotorów wtedy to stanowisko musi być bardziej uzgodniony natomiast mogę odpowiedzieć jako Mikołaj Ziółkowski alter art ja Mikołaj Ziółkowski PNR nie jestem zwolennikiem odpada zostaje pierwsze pytanie nie jestem zwolennikiem sprzedawania biletów za sceną osobiście wierzę, że to są też często decyzje warte jest to mecz mają też bardzo skomplikowane i ja takiego biletu bym nie kupił o i Toya Mikołaj Ziółkowski to znaczy na tyle na ile będzie to możliwe z naszej działalności od nart uważam, że ja staram się dlatego też taczka sytuacja tych 2 dni jest taka dosyć, bo wiadomo, że jak jest niezwykle konkurencyjny, a sam jest doskonale o tym jak jest to wygląda jak duża duże wielkie światowe koncerny funkcjonują jak funkcjonują mniejsi promotorzy natomiast ja zawsze uważam, że jest pewna magiczna część rzeczywistości, że to jest biznes jak jak żaden inny i postępowanie etyczne i na tle innych jest możliwe jest bliskie po prostu, a więc nie są to rzeczy, które spływają zawierzyli artystą zwiastuna sobie przekaz bardzo działacz społeczny w związku z tym uważam, że uważam, że granice powinny być zachowane uważam, że tzw. od strat View to znaczy, że są tańsze bilety, gdzie to, gdzie jest, ale kupujący jest jest jak najbardziej poinformowany o tym że, że widzi, że widzi np. trochę gorzej trochę z boku, ale słyszy, ale dotąd, czyli po prostu tak to tłumacząc, że ma gorszą widoczność, ale wtedy cena tego biletu jest też niższa to jest uważam w momencie, kiedy klient o tym poinformowane cera natomiast to my też jak poinformowano od klienta, że nie będzie widział, więc też Schäfer ja, a ja ja ja uważam Rze, że nie powinni, że rynek koncertowy nie powinien iść tą stronę i po prostu uważam, że uważam, że nie powinniśmy jako rynek koncertowy jako Mikołaj Ziółkowski nie powinniśmy szanować takich biletów uważam, że powinniśmy pracować nad tym przekonywać artystów ja nie jestem wielkim maksymalizacja zysków uważam, że to jest jednak, że muzyka kultura to jest coś więcej, ale no wiadomo nogi świat jest tak skonstruowane tak skonstruowane uważam, że uważam, że są pewne granice, których nie należy przekraczać w rządzeniu powinniśmy, chyba że faktycznie scena jest 360 stopni prawda, ale zwolniony nie był ten przypadek nas bardzo dziękuję za to spotkania swoje to jest to jest to jest to jest to jest moje zdanie jak jak chcesz poznać bardzo dziękuję ci za to spotkanie przypominam, że NFZ zaczyna się w tym roku 28czerwca Mikołaj Ziółkowski szef agencji alter art był gościem państwa i moim i to wszystko co dzisiaj przygotowaliśmy dla państwa z Anną Piekutowska program realizował Szymon waluta za chwilę informacje, a po nich program połączenie i Jakub Janiszewski Mikołaj Lizut na usłyszeli Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA