REKLAMA

Test: Rolls-Royce Phantom

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-05-25 19:40
Czas trwania:
11:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu

Rozwiń » Dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny radioto kvm Sławek palszewski Jacek Balkan, witamy pięknie, dobry wieczór. Mamy dzisiaj dla państwa bardzo ciekawy samochód on jest oczywiście bardzo szpanerski i w ogóle już sama jego Marka powoduje, że, że tak się robi dużo ciekawiej. Natomiast natomiast natomiast.
No trzeba o nim powiedzieć.
Mieliśmy o nim powiedzieć tym samo samochodu, ale Dacia.
Spring. No ale tak serio wiesz co samochód jest przede wszystkim chyba najdroższym samochodem, który testowaliśmy w tym roku i nie testowaliśmy najdroższej wersji, bo mieliśmy wersję uwaga. To może może się śmiejesz o krótkim rozstaw osi, a nie od 60 wiosi, bo drugi rozstaw osi to by znaczyło, że on ma prawie 6 m długości, a nasz rolstro miał miał 5 76 i jest tańszy w wersji podstawowej dzięki temu albo nie tylko to pewnie jest istotne o 400 000, bo to 2 000 000 czy 2,5 1 000 000 to z jakieś niesamowite ceny. No dobrze fantomm ósmej generacji po faceliftingu, zaraz ci już oddaje głos, bo zacząłś, ale jest co ważne, bo ja też się zastanawiałem, dlaczego go dostaliśmy. I dlaczego fantomm, a nie np. spektr elektryczny, no bo spekttra Elektry elektrycznego jeszcze praktycznie nie ma, a fantomm po prostu ósma generacja przeszedł fe stefting pod koniec ubiegłego roku. Właściwie, gdybym nie przeczytał o tym, to bym pewnie nie wiedział, chociaż nie jestem aż takim ekspertem od wyglądu rols royisów wiem, że nie ma już tego dolna, czyli cabriolettu, wiem, że nie ma raifa, czyli kupę chyba produkcja została zakończona albo właśnie się kończy 2 modeli nie ma gousta. Drugi.
Rajt jest.
Jest produkowany.
Wydaje mi, się to jest model na rok 2020.
A, ale to razie nie ma kadrrioletu, ale mamy kalinana, którym jeździliśmy ze 2 lata temu, czyli duży su ponad 5 m. Mamy gousta drugiej generacji 2 słowa tylko co się zmieniło. Ty wiedziały, że coś się zmieniło, bo prawdę mówiąc, czytam, że nad grillem jest pozioma listwa, która inaczej sytuuje umieszczone wyżej logomarki oraz figurkę Spiry. To ekstazji są inne laserowo, cięte ramki jest efekt rozgwieżdżonego nieba na sufitce, wewnątrz auta, chromowane elementy zewnętrzne dostępne są również w przyciemnionej wersji wnętrze prawie bez zmian. No samochód, chyba chyba prawie każdy z naszych słuchaczy widział rol streuca fanttoma charakterystyczną cechą też jest to pewnie każdy 2 rzeczy z tyłu otwierają się, w jaki sposób ja.
Otwierają się pod prąd, ale też warto pamiętać o tym, że tam jest słupek b. To nie jest tak, że go nie ma, a terazłaj dla mnie największym zaskoczeniem, bo ja trochę tymi rolcami żeśmy pojeździli przez ostatnie lata i wcześniej i pamiętam dość dobrze pierwszego fantoma z 2000. Znaczy no nie 01.01. ale pierwszego za czasów BMW, czyli, czyli tego, który pojawił się w 2003 roku. Pamiętam, że to był samochód bardzo bardzo konserwatywny, jeżeli chodzi o wnętrze, że z zewnątrz to faktycznie było coś niesamowitego. Natomiast, jeżeli chodzi o wnętrze, ono było tak po brytyjsku bardzo dużo drewnianych oklein oczywiście wszystko puchate, wszystko skórzane, dywany takie, że chciałbym mieć taki łazience, ale nie wiem, gdzie kupić i to wszystko z naturalnych włókien, czyli jakieś owce strzygą, a nie to, że tam butelki PET wszystko ręcznie uszyte, więc w pewien drobny niedoskonały sposób no właśnie niedoskonałe, ale widać, że to jest ręczna robota. No i jakby totalnie fantastyczne jezdne no to ten pierwszy fantomm 2003 rok premiera, jakby z tym mi się kojarzy. Natomiast potem mieliśmy modernizację tego samochodu, która to był chyba 2009 rok, która niewiele zmieniła, no i mamy rok 2018 i pojawia się nowy fantomm i to.
Nowa generacja też go mieliśmy chyba wtedy tak.I to jest samochód słuchaj, który nadal był w sporej części bardzo analogowym samochodem z takimi wież dźwigniami, które trzeba do siebie pociągnąć, żeby zamknąć albo albo otworzyć nawiew z bardzo dziwną regulacją klimatyzacji i w sporej części było. To byłemw np. wyświetlacz hedap dipley BW, a i Drive mają trochę też wyświetlać tak jakby sporo tutaj było w tym samochodzie BW, tylko, że w bmkach niektóre elementy były po prostu zrobione z plastiku, a tutaj np. panel sterowania szybami. No to takie albo to są galwanizowane albo metalowe przycisk. Więc, jakby tutaj ta różnica pomiędzy fanttomem jedynką, a faantommem dwójką jest najbardziej widoczna w kabinie, znaczy oczywiście, jak się człowiek patrzy to na zewnątrz też te samochody rozpoznaje, ale w kabinie. To nadal wygląda jak stary dobry rols z tym, że jest po prostu ekran, ale Sławek ten ekran jest za szybą i on jest niedotykowy. Ten samochód obsługuje się tylko i wyłącznie przy pomocy tego pokrętu, które jest tam pośrodku i w kilku przycisków nie nie wiem, czy pamiętam nadal też wzorcowy. Ale słuchaj tam jest coś, co kiedyś było w BW i wolwo również jak nawigacje ustawiasz tam musisz kręcić pokrętłem, żeby wybrać poszczególne litery. To też jest wiesz w normalnie bym marudził w innym samochodzie, ale tutaj to powiem ci szczerze, że nawet to jest swój, ale wiesz, to pasuje. To jest fajne i nawet kiedyś marudziłem tak parę lat temu, że jak tą klimatyzację pamiętasz chłodniej, czyli cieplej, takim wydawało mi się te pokrętła jakieś takie beznadziejne, a teraz to wszystko wiem, że to może odejść do przyszłości. Chciałbym, żeby to zostało to jest jakiś symbol jest, ale.
Coś właśnie, ale wiesz, to nawet nie chodzi o to, że to jest symbol Sławek, jakie to jest wygodne. No, jakie to jest pod ręką, nawet ta obsługa klimatyzacji, Zobacz masz czysty samochód masz ekran, który jest za szybą, którego nie dotykasz. Więc, jakby to wszystko jest estetyczne, obsługujesz to pokrętłem, tak jak w 2008 czy w 2009 roku BMW powiedziało, że będzie to wyglądało przy okazji premiery f 01, czyli nowej siódemki. To tak wygląda do tej pory, czyli jakby masz ten piętnastoletni system obsługi samochodu zaimplementowany do rolsa, które ma premiera w roku 2023 z 1 strony niezwykłe, ale z drugiej strony my to wiele razy powtarzaliśmy. To było najlepsze, co można było wymyślić.
No i myślę, że klienci też nie oczekują tu rewolucji. Wiesz, ja prawdadę mówiąc się zastanawiam, czy jakiś po faceliftingu, bo ta generacja ósmma już ma kilka lat facelifing ma niecały rok, czy będzie coś pod maską. Chyba z tego, bo mam takie nawet dostałem, odbierając zresztą ten samochód, oglądałem też kalinana, żeby sobie przypomnieć, co tam w kalinanie jest pod maską i kalinanem tym suwem jeździliśmy i praktycznie chyba niewielka różnica. Może parę koni to jest dwunastocylindrowy silnik.
Wolnocące.
O mocy 570 koni moment obrotowy 900 dni tonometrów samochód właśnie ilon waży nawet.
2600 kg.
95 kg tak 5 76 długości prędkość maksymalno ograniczona do 250 km/h przyspieszenie do setki 5,5 sekundy. Wie, co tak sprawdzałem jeszcze tego rajfa i silniki dwunastulitrowe. No rae jest jest już produkcja kończona. To jest tylko taka specjalna edycja kupe i re.
Mocniejsze.
Tak to niestety nie będzie ani kupy ani kabrioletta, ale skoncentrujmy się na na tym fanttomię.
Dobrze.
Ruszam 8 stopniowy automat na pewno objęła.
Się siadamy. I pierwsze co to fantastyczny dźwięk tylko fał dwunastka rozkręca się w tak cudowny sposób miałem bałemkę jeszcze do niedawna, nawet 2 siódemkę z fał dwunastką pod maką i one też wcześniej mnóstwo jaguarów z silnikami fał 12 i one też wszystkie miały ten taki charakterystyczny dźwięk. Taki najpierw świergot mały i dopiero potem ten samochód się uruchamiał, ale najpierw przez minus przez sekundę jest taki świergot charakterystyczny trochę samolotowy. W tym samochodzie też to jest.
Ale to jest świetnie wyciszony, słychać, że to nie jest o ośmiumiolindrówka, ale on jest wspaniale.
Coś samochód świetnie wyważony wiesz, ale nie wiem, czy ja zrobiłem taki maewr, znaczy jadąc autostradą 140 w środku jest faktycznie cisza, ale jak tylko delikatnie uchylisz. Okno, to jest hałas niesamowity. Ten samochód jest kęciasty, on stawia ogromny opór powietrzu, zresztą też odpowiednio do tego pali, bo on pali między 18, a 22 l benzyny na każde 100 km. Natomiast stawia ogromny opór, przecina to powietrze do jak tylko uchylisz okno szybę, a one są bardzo grube, mają koło 8 milim. To są podwójne klejone szybę tzw akustyczne, no to się robi wtedy w kabinie bardzo głośno, jeżeli chcesz trochę świeżego powietrza wpuścić przez przez szybę, ale dla mnie to jest dla mnie to jest samochód, który ja po prostu absolutnie uwielbiam i ubóstwemm wiesz i jak mało co na tym świecie? Ten samochód nie ma dla mnie zbyt wielu wad. Jest to ogromny no trudno to zaparkuje go sobie gdzieś dalej, że zwierz odwoziem córkę do do zerówki, odwoziłem ją gdzieś na zajęcia, parkowałem pod supermarketem. Trudno nie mieszczę się pojadę sobie dalej, przejdę się kawałek nic się nic się nic się złego nie stanie w końcu jestem milionerem stać mnie na to nie.
To nie jest najważniejsze, a dla niektórych jest najważniejsze, żeby miał 6 m, a nie tak jak GOST 5 45 50. Tak.
Tak, ale to, jakby jest niesamowitą przygodą obcowania z tym samochodem i to jest przygoda w takim najwspanialszym motoryzacyjnym wymiarze i ze względu na silnik i ze względu na to jak ten samochód płynie, chociaż wydaje mi się, że trochę wygodniejszy był ten nasz kabriolet, w którym żeśmy jeździli, bo tutaj mamy zawieszenie pneumatyczne oczywiste. Natomiast już też zauważyłem 2 × mi się to zdarzyło, że odwożąc jakby, zabierając córkę z zerówkę o godzinie 14:30 dziecko wsiada 14 45 już troszeczkę maudzi, że jej trochę w tym samochodzie niezbyt dobrze, a piętnasta śpi, bo on jest rozkołysane i ta masa jest gigantyczna, to nie są takie wstrząsy o takiej amplitudzie, jak samochodach elektryczne, które też są bardzo ciężkie. Natomiast on trzeba się do niego odrobinę przyzwyczaić też do tego moje status, który on się porusza, natomiast ja to robię wiesz, to po prostu ja naprawdę dla mnie to jest święto dla mnie. To jest święto, jak jest rol w redakcji. Ja te samochody naprawdę ubóstwiam nie ma nic lepszego po prostu to nie ma nic lepszego nie ma żadnej konkurencji nie ma nic, co mogłoby nawiązać tutaj jakąkolwiek rywalizacji. Nie mów mi nic o btleya to jest.
Ja nawet nie szukam tutaj żadnej konkurencji jeszcze patrzę, czy w tym kalinanie rzeczywiście był ten sam z silnik, tak w tym s był ten sam z silnik 6,7 pojemności kakalinan 5 m 34 długości. No tak to w kalinanie napędne objąsie u nas był na tył i w wersji długiej też jest napęd na tym no wspaniały samochód ja 3 lata temu jedz nową generacją gousta. Myślałem, że to już ten fantam odejdzie do przeszłości, że już trzeba go wykasować wyciszyć, żeby wprowadzić elektryka, okazuje się, że pewnie jeszcze długo będzie jeździł i na szczęście aspekt też czekam na spektra elektryczną wersję, bo nie wierzę, żeby rol struce z czymś nie dopracowany wszedł na rynek samochodów elektrycznych.
To był codzienny magazyn motoryzacyjny rol rece faantomm najnowszej generacji był z nami Sławek poszewski Jacek Balkan. Dziękujemy do jutra. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA