Rozwiń » Czternasta 24 Jakub.
Janiszewski przy mikrofonie, a z nami jest bartekciński z tygodnika polityka dzień dobry.
Dzień dobry.
A będziemy mówili oinie tarner, oczywiście od iinie tarner, która opuściła ten padł wczoraj w wieku 83 lat. Ja miałem taki pomysł, żebyśmy jak poważnie panowie w poważnym wieku pogadali sobie o tym, jaki ona ma osiągnięcia takie powiedziałbym, czysto muzyczny odpuścili cały ten plotkarski wymiar jej kariery, czyli tam, że mąż nie taki bił pił i zdradzał. I tutaj mam plan, że tak zrobimy, a proszę sobie uświadomiłem, że tak się nie da w przypadku tej osoby, to znaczy jej kariera ma rzeczywiście ewidentną cezurę w połowie jej życia ma 40 parę lat i musi odejść od Ajka tarnera, bo tak się dłużej nie da ajkaternera, z którym nagra 20 parę albumów. I jeszcze do tego parę koncertowych i musi zbudować swoją karierę na nowo, prawda i to wcale nie idzie gładko i łatwo i ten przypadek linetarny jest o tyle właśnie niezwykły, że, gdyby nie to dramatyczne życie prywatne, to by nie było tej przełomowej płyty privet danser z osiemdziesiątego czwartego roku i nie byłoby tej nowej tinetarner popowej, która to jest z tą sławą stratosferyczną, taką przebijającą granicę państw, a pewnie i nawet żelazną kurtynę to było niezwykłe, prawda znaczy tu się nie da po prostu oddzielić tej historii domowej niestety?
No wszystko się zgadza też chętnie bym porozmawiał bardziej o muzyce, ale tu wszystko wydaje się symboliczne, bo ten ten życiorys jest taki przepłowiony. To jest jasne, chociaż prawdę mówiąc, to więcej muzyki nagrała Tina trener jeszcze przed rozstaniem ostatecznym za jakim trenerem, bo to, bo to był niesamowicie. No taki niesamowicie intensywny czas także w rozwoju muzyki aflolamerykańskiej, rytmem bluesa itd. no ale to druga strona i jest to odbudowanie kariery na nowo solo. I co bardzo ciekawe kariery, która idzie w zupełnie innym kierunku, bo właśnie idzie w stronę białej publiczności w stronę publiczności. No jeśli już ją tak najogólniej opisać takiej taka publiczność lat osiemdziesiątych trochę na czym innym zbudowano, bo wychowana trochę na muzyce syntezatorowej.
Tak tam już są takie elementy nie takiego syn to zwrócił uwagę to jest bardzo interesujące. Nie wiem, czy się ze mną zgodzi, że ona właściwie zdecydowała się nagrać płytę, którą jej podsunięto, to znaczy to nie były dokładnie jej pomysły, ona się w tym też niekoniecznie dobrze czuła. Po prostu ta ta płyta jest dowodem. Dense jest dowodem jej nieprawdopodobne i rzemieślnicze i umiejętności dostosowywania się do oczekiwań, które podsuwają jej producenci i kompozytorzy, jak również autorzy tekstów przecież ten słynny utwór mówiący, jakby o rozczarowaniu miłosnym sprawvet denser. To nie jest kawałek, który ona lubiła, czyli.
Tak to musielibyśmy to musielibyśmy sięgnąć po słowa wrednego filaaspektora produ producenta nagrania jajka itiny jeszcze z lat sześćdziesiątych, który do grobowej deski, a to był to był straszny człowiek. Chyba jeszcze gorszy niż AEK tenlner. Mówił o tym, że to AIK ukształtował pinę, bo jedyne co jest rzeczywiście prawdziwe w tym twierdzeniu to jest to, że ona się znakomicie nauczyła te ciężkie lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte nauczyły ją świetnie realizować się jako interpretatorkę. Tak w piosenek jako zabierać piosenki, które nie były przez nią napisane, pamiętajmy, że prawie cały dorobek T internetner to nie są jej piosenki, to nawet nie są jej teksty, to nawet nie są w dużej mierze piosenki dla niej napisane, bo prawieiadennser, o której mówisz. To też są piosenki w dużej części, po prostu, które.tytułowe to przecież maj knopler i to się miało ukazać na płycie daje strejc się nie ukazało ostatecznie, bo twierdził, że tak jest powinno zaśpiewać, ale tam w ogóle losy tych piosenek są bardzo dziwne. Jak się popatrzy na to, kto pisał teksty do pravetdense, że to totalna zbieranina to są wielkie nazwiska, ale tam jest odsasa do lasa. Ta płyta jest w pewnym sensie, nawet nie do końca spójna estetycznie, natomiast jest niesłychana właśnie przez jej głos i przez to, że ona była nieprawdopodobną performerką muzyczną, to znaczy właśnie to, co powiedziałaś interpretatorką wykonawczynią po prostu była tutaj była zmplidebest. Tak to też efekt pewnego zamieszania i tutaj się bardzo dobrze łączy to życie, bo po siedemdziesiątym ósmym roku po rozwodzie tinaterner jest w strasznej sytuacji pod każdym względem finansowej karierowej jej płyty tam 2 płyty solowe wychodzą. To są to są topy rynkowe, całkowite zresztą nikt praktycznie do tych płyt dzisiaj nie wraca i one się odbudowuje powoli, dzięki kontaktom np. z grupą derolling stons, z którą jeszcze z ajkiem mieli okazję się poznawać w latach sześćdziesiątych wspólnie koncertować. I stąd ją zapraszają na trasę tam tinaternę do mistrzyni duetów pokazuje się w duecie z Mikiem jagerem na scenie w pewnym momencie w pewnym momencie pokazuje się w duecie z rodem Stewartem śpiewają hot lex na trasie chyba Roda stewarto. To dobrze pamiętam w osiemdziesiątym pierwszym roku i tak sal pocalu kawałek po kawałku tinatener wchodzi bardzo mocno jako taka potencjalna świetna wokalistka, potencjalna partnerka w duetach w te nową scenę scenę wielkich gwiazd lat osiemdziesiątych może nie tyle nową co taką scenę, która, która się raczej zorganizowana się trochę na nowo ptak na nowo buduje. I jeszcze w to wszystko wchodzą wchodzą muzyyhumdlik, później heven seventiin, czyli 222 producenci, którzy Tinę zaprosili do takiego przedsięwzięcia, o którym też już dziś mało, kto pamięta brtis i lekczani faantejion, ale to było wysoko budżetowe przedsięwzicie w osiemdziesiątym drugim roku, bo wtedy wszyscy oczekiwali na jakiejś nowej fajnej muzyki syntezatorowej, a oni wpadli na pomysł, żeby zaprosić trochę różnychkalistów i przearanżować klasyki. I utwór bola w kanfirzyn grupy detęplejsion zaśpiewali Tina i teledysk z tą piosenką znalazł się to były pierwsze miesiące mpiv, znalazł się w MPWiK z MPV był ogromny problem. Na początku z niedo reprezentacją afroamerykańskiej muzyki i tinotener była jedną z pierwszych czarnych gwiazd, które się pojawiły w MTV, dzięki temu dzięki temu zbiegowi okoliczności de facto i nagle się wszystko zaczęło układać. No i od tego momentu do momentu złożenia tej płyty takiej rzeczywiście zebranej po po różnych ludziach, którzy tnę, znali albo kojarzyli albo po prostu mieli jakiś przepraszam. No odrzut z własnej płyty czasami tak i go chcieli zaproponować tak jak nopfel. No od tego się ułożyła w sposób no zupełnie magiczny wydaje mi, się płyta plaivaddens, no bo jakbyśmy spojrzeli na to dzisiejszej perspektywy. No co ona tam śpiewa herb bitersów, właściwie zdziwiłoby nas, że to może być prawda płyta, jakaś jakiś kamień milowy w karierze punkt zwrotny i.
Td. tutaj wspomniałem się o 1, że niesamowita płyn niesamowita, zresztą zaraz musimymy prawa daser, bo trzeba to zrobić w końcówtów w końcu ktoś musi w tym radiu zagrać posząd na muzykę, ale już dobrze kończy. Znaczy to jest niesamowite, jak tynetarne załapywała się na kolejne fale mówienia pisania o muzyce o trendach muzycznych, czyli mówi się o niej, że była pierwszą kobietą na okładce delling stoą, ale to był drugi numer i że była pierwszą czarno skórą, ale to był drugi duber. Chodzi o to sam początek rolik stał itina, a potem sam początekem TV i Tina, a prawda, że miała też mnóstwo szczęścia w tym, ale niewątpliwie jej zdolność do doklejania się do oczekiwań właśnie takiego dostosowywania się do tego, czego od niej oczek. I sytuacja i rynek. To ja myślę, że to ją w gruncie rzeczy ocaliła. Ja nie chcę powiedzieć przestarzona, bo jakąś amebą, bo tak wyrazistej wokalistki to naprawdę ze świecą szukać, ale, ale miała też zdolność znaczy, to nie była gwiazda z półmami fochami i że ja tego nie zaśpiewam, bo to mi nie leży. Tylko to była kobieta, która brała i robiła z tego coś, co potem uzyskiwało niesłychany charakter, więc może tym byśmy skończyli. Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE
-
06:58 W studio: prof. Małgorzata Myśliwiec
-
23:54 W studio: prof. Patrycja Grzebyk
-
21:21 W studio: dr Anna Kwiatkowska
-
-
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
01.10.2023 16:00 Program Specjalny13:39 W studio: Grzegorz Kozieł , Tomasz Żółciak
-
-
01.10.2023 15:30 Program Specjalny24:05 W studio: prof. Anna Pacześniak , prof. Leszek Koczanowicz
-
01.10.2023 16:20 Program Specjalny29:14
-
-
-
01.10.2023 14:00 Program Specjalny09:10 W studio: prof. Andrzej Zybała
-
-
-
-
08:00 Poranek Radia TOK FM12:22 W studio: Michał Kamiński
-
-
01.10.2023 13:40 Życie w Zdrowiu13:37 W studio: Marcel Andino Velez
-
01.10.2023 14:20 Magazyn Radia TOK FM22:53 W studio: Dawid Dziadkowiec
-
-
-
06:34 Tajemnice muzeów
-
-
-
11:12 W studio: dr Marta Czapnik-Jurak
-
01.10.2023 17:00 Przy Niedzieli o Sporcie25:28 W studio: Roman Kołtoń
-
01.10.2023 19:00 Sprawy Różne51:09 W studio: prof. Jacek Piotrowski
-
01.10.2023 17:40 Przy Niedzieli o Sporcie23:15 W studio: Jakub Bednaruk
-
01.10.2023 21:17 Twój Problem - Moja Sprawa28:28 TYLKO W INTERNECIE
-
01.10.2023 20:00 Wywiad Pogłębiony44:55 W studio: Magdalena Tulli , prof. Michał Głowiński
-
-
01.10.2023 21:00 Lepiej Późno Niż Wcale52:47 W studio: Jacek Dehnel
-
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL