Rozwiń » Dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Banka sławak Paruszewski. Dobry wieczór edycja wtorkowa dzisiaj mamy do przedstawienia państwu 2 samochody, którym mieliśmy okazję jeździć, nie są takie odgrzewane kotlety, tylko, dlatego że tam zmieniono gril czy felgi, to zmiany są istotniejsze i pierwszy samochód. To jest samochód firmy ds, która się wyodrębniła już lat temu pewnie z 8 albo prawie 10 od cytroleny kiedyś były. Ds w tej chwili mamy w ofercie w Polsce 4 modele mamy desa czwórkę, to ładny samochód mamy dsa dziewiątkę drogi, samochód elegancki i zrobił na mnie niezłe wrażenie. Prawdę mówiąc, wtedy kiedyś widzimym 2 lata temu mamy ds siódemkę kiedyś krrozbeka teraz została tylko nazwa ds 7 i mamy d trójkę kiedyś ds trzyk rozbeka, a teraz jest tylko ds 3, czyli podobnie, jak poz znikały z ople zmoki x zniknął x i z grandlanda Crosslanda zniknął x na końcu. To tutaj w przypadku dsa zniknęła zniknęło krrozbek i zostało ds 3 ds 7 i to są crososoery, natomiast jak pewnie świetnie pamiętasz. Ds 3 parę lat temu jeszcze to przecież, kiedy nie miał nazwy krosbek, to jest dość skomplikowane, bo des czy pojawił się pie 7 lat temu po prostu jako samochód miejski potem zniknął. Druga generacja to już było des krosbek i to się zrobił z niego krosouer, czyli miał większy miał większy prześwit i nową Platformy, a w tej chwili jest lifting i już zniknął cosbek i jest KRO jest zra nazwa krosbek, ale został ta stylizacja krosbeka, widziałeś ten samochód tak pores postylizacji 1 rzecz mi się w tym samochodzie nie podoba. To zacznę od razu na początku, żebym mnie zapomniał nie podoba mi się ten kawałek blahy jak dla pasażerów z tyłu zasłaniający widok boczny on był i w deszcz czy i w desrzy krosbek. I w ten deszczk rozbek poestetingu to jest wg mnie taki lekki zgrzyt stylistyczny. To ma być ładnieniejszy dla niektórych. No dla mnie niepotrzebny, ale to tak jeśli chodzi o.
Wyglądcy nie wiem, czy pamiętasz, ale był kiedyś taki samochód hiunddai Matrix, pamiętam dziaro stylistyczny chybabertona albo inwarina, tak i też też tam sobie pozwolili na trochę zbyt dużo, jeżeli chodzi o tą linię linię okien. Wiesz, co ten z tej trójkąt, on ma nadać temu autu kształt samochodu 3 drzwiwowego, więc, jakby chodzi tutaj o to, że taksz niby ukryli ni był kur to, że to jest pięciodrzwiowe. Natomiast absolutnie się z tobą zgadzam nie pasuje to trochę do tego auta i też ogranicza, jakby to i widoczność dzieciakom z tyłu i no właśnie i światła wpada mniej. To.
Nie jest zakryłem, to tak jest czas samochód, zakryłem go sobie na zdjęciach ten trójkąt bez trójkąta wygląda dużo ładnie, ale dobra zostawmy to była był faeceefting na jesieni zeszłego roku. No tak jak mówiłem zniknęło, to crosbek z tyłu zostało prostsze deszy. Co się zmieniło przynajmniej tak tak mówi producent tak aż tak dokładnie nieporówłem, ale zwiększy wlot powietrza, rzeczywiście taki charakterny ten samochód się zrobił trochę ostrostrzejszy linie nadwozia, inny pasek z tymi idiodami. Le no dobra patrzę jest no jest inny przód faktycznie no widzę stary widzę nowy z tyłu też zderzak jest zmieniony między między tymi światłami z tyłu jest trochę inaczej poprowadzony. Może ten pasek okej. Zmiany są, jak to w przypadku fasteftingu, ale najważniejsze jest raczej no i ekran trochę większy systemu multimedialnego przykątna 10 cali, ale teraz do rzeczy, żeby nie zagadać całej audycji. Wiesz, co było najważniejsze dla mnie no bo takim samochodem niż okazję jeździć zmiana układu napędowego w wersji elektrycznej w wersji elektrycznej. Jak pewnie wiesz pamiętasz, co najmniej chyba w 5 modelach stylantisa jest silnik 136 koni, a kumulator 50 kilowatogodzin. Co pozwalało na zasięg nawet praktyczny najpierw do 300 km, potem po zmianie oprogramowania 330 tu nawet 350 tym razem wreszcie mieliśmy ten zapowiadany długo układ napędowy elektryczny, który pojawi się i woplu. AZE prawda i w pzoe 308 elektrycznym, czyli już mamy 156 koni mamy kilka kilowatogodzin więcej w akumulatorze, czyli 4 teoretycznie, ale te 4 i pewnie inne oprogramowanie daje zasięg słuchaje realny około 400 km. Naprawdę ja wszedłem do tego samochodu. Patrzę mówili, że przejedzie 250, to chyba nie ta sztuka, bo to jakaś stara tutaj było 405 i rzeczywiście oddawałem ten samochód jest czymś zostało 80 km zasięgu. I mam wrażenie, żebym dociągnął, jest, owszem, ciepło wiosna dociągnął był do tych czterystastu, oczywiście nie, jeżdżąc autostradą do Łodzi z powrotem tylko, ale i to jest ogromny plus samochód ma przyspieszenie poniżej 9 sekund do setki bardzo sprawnie się poruszać. Jestem naprawdę zaskoczony, jak to jest fajna AUTO. Stylizacja 1 rzecz komuś się może podobać wnętrze 1 rzecz też mi się nie podoba, o której muszę wspomnieć Słuchajcie w. Ds ie no nie wiem, czy sty lista słucha, może nie przerzućcie wreszcie te te przyciski czy tedźwigiienki do otwierania szyb na drzwi przecież to między siedzeniami te srebrne, na których nawet nie widać. Czy to jest blokada rodzicielska, czy za zamykaanie samochodu czy otwieranie drzwi z tyłu? No to jest to jest nie dzisiejsze wiesz, o co mi chodzi w niektórych dsach. To zostało prawda. No w każdym razie no bagażnik 350 l konkurenci ze styantissa również są MOK kaperz o2 tysiące 8 mamy nowy modela wenżeera, to tak mi przyszło przyszło do głowy. Ale, podsumowując tak fajne AUTO zasięg naprawdę 400 km praktyczny to już jest coś, co co robi wrażenie, oby na benzynowego nie czekam nawet, bo podejrzewam, że te silniki 12 piór teh to tutaj się nic nie zmieniło 100 albo 130 koni nawet po festftingu. Nie wiem, czy w Polsce jest w ofercie jeszcze diser pamiętasz, bo kiedyś diesle 15 110.
Bs diesla tego jest krubek. Ja nie pamiętam, żeby to był dies.
No ale w Polsce nie, ale było jeszcze w krosbeku, no, więc przynajmniej mam tu na stronie, ale być może być może nie u nas. No dobra mówiliśmy o ds 3 już teraz jest po prostu d 3 crosbeek z koncernu stylantisa ze zmianą układu napędowego i z lekkim faesteeftingiem bardzo ciekawy samochód, natomiast w wersji elektryczną, o ile pamiętam, kosztuje pod 200 000 i to jest ogromny minus tego samochodu.
Dobra drugie AUTO z suzukiswais to jest to i o tak rola różnica pomiędzy 1, a drugim nawet nie zderzaak z przodu tylko znaczek, który jest w suzukinarzaku, a w toiocie na grillu i logo na kierownicy logo logo logo logo w suzuki jest logo suzuki toyocie jest logo toioty. I chyba jeszcze w oprogramowaniu być może gdzieś tam się pojawia jakieś logo suzuki, jak uruchamiamy samochód, ale za to głowy nie dam to są identyczne samochody pod absolutnie każdym względem. Natomiast pewnymi rzeczami się różnią jakby, jeżeli chodzi o tjo tylko rolne, jest ona dostępna w 3 wersjach. Jest wersja benzyna 15 jest hybryda 18 i hybryda 20 no i Korola dostępna jest w 3 wersjach nadwozia pięciudżwowych hebag sedan i chyba absolutnie najpopularniejsza kombi swais jest dostępne tylko i wyłącznie jako kombi. I teraz tak. To.
I ona już jest Jacku 3 lata, prawda w ofercie, ale dlaczego go wzięliśmy, dlatego że na początku tego roku miał faejslifting, to też znowu oświetlenie nowe trochę lekko reflektory zmienione tylnyderzaak inny, ale co jest ważniejsze? Co już to koroli przetestowałem, zwiększono na moc silnika. Jest, owszem, tak pojemność zasiem, kolejne 122 prawda jako 140.
Koni i tutaj różnica chyba będzie największa i najbardziej istotne, ale jeszcze o 1 rzeczy powiem. Jak nie wiem też aktualne są, jakby te ceny za autokatalogiem podaje, to jest cennik niby z maja 2023 złej z kwietnia 2023, więc ceny powinny być jak najbardziej aktualne najtańsza Korola z hybrydą 18 140 w wersji komfort kosztuje 128 000 zł najtańszy SIS w wersji premiium plus kosztuje 127 000 zł. Ta cena jest ±1000 zł, pewnie jakieś, bo już się zaczęły trochę promocję rabaty wyprzedaże, więc podejrzewam, że można sobie.
O kombi.
Tak ona mówię o kombi, tak no bo jakby punktem odniesienia do swojca jest tylko i wyłącznie Korola kombi zaleta koroli jest jeszcze taka, że można sobie zwykły silnik benzyny dokupić albo hybrydę mocną dwulitrową, ale tam jest wtedy 196 koni zamiast 140 ta 100 czterdziestokonna hybryda z zarówno w kroli jak i w tym złejsie jest tak dobra, że w ogóle to tak optymalny napęd, że w ogóle bym nie patrzył nie rozglądał się za niczym innym. Teraz tak jak się tym jeździ, jak każdą hybrydą, czyli bardzo prosto po prostu wybieramy do przodu albo do tyłu. Jedziemy natomiast nie wiem, czy zwróciłeś na to uwagę za każdym razem, kiedy puszczasz padał gazów w Hybrydach, oczywiście zaczynasz ładować akumulator, samochód zwalnia. Natomiast nie hamuje.
Kolckami hamulcowymi, tylko odzyskuje energię w tym samochodzie jest coś, co powinno być w każdej hybrydzie, mianowicie, jeżeli radar zauważy przed tobą jakieś AUTO, do którego się zbliżasz, a ty puszczasz podał gazu, to samochód, jakby wieża za chwileczkę będziesz hamował. No bo coś jest przed tobą coś, co jedzie wolniej np. i samochód dostosowuje siła hamowania hybrydą, czyli odzyskiwania energii do aktualnych warunków na drodze, czyli, jeżeli musisz trochę zwolnić trochę przyhamować, to tak naprawdę nie musisz przyhamowywać, dlatego że hybryda robi to za ciebie trzeba się nauczyć z tym żyć, bo na początku mnie to parę razy zdziwiło, że on tak nierówno przehamowuje, czyli że czasem przyhamowuje łagodnie, potem się to zmienia na mocniejsze przyhamowanie, potem znowu to troszeczkę łagodnieje, ale to właśnie wszystko odbywa się w zależności od tego.
Tak zgadzam się za pierwszym razem, byłem bardzo zaskoczony, myślałem, że przypadkowo ręką prawą włączyłem tryb odzyskiia energii, bo to drzwi nią zmiany biegów się robi. Natomiast słuchaj wiesz, co jest to, co ty mówisz, to zauważyłem, to dobre jest ja w trybie zresztą odzyskiwanie energii w tym bez zawsze jeździłem. Natomiast ważne jest, że to chyba piąta generacja ty trybu.
Układuowego we włocławkuku, przepraszam słucha tryb odzyskiwania energii, masz zawsze. No tak, ale tu jest PKP, nie to jest hamowanie silnikiem. No tak, ale.
Odzyskujesz przy okazji ładujesz kumulator.
Ale jak masz to niewłłączone też ładuujesz.
Oczywiście w mniejszym stopniu, ale.
Słuchaj takim samym stopniu, tylko chodzi o coś innego, ten tryb b. To jest hamowanie silnikiem niemal pojęć Sławku hamowanie silnikiem oznacza, że to hamowanie odbywa się w sposób bardziej zdecydowany jest to po prostu tryb jazdy. Natomiast, jeżeli spędzasz dużo czasu w mieście i nauczysz się to obsługiwać, to okej, jeżeli jedziesz jeździsz poza miastem, to znowu każde puszczenie pedałgau powoduje, że jednak to hamowanie jest bardziej intensywne i nie jest ono uzasadnione, więc jak to to jest takie.
W mieście lepiej, ale słuchaj najważniejsze dla mnie, jeśli chodzi to, że ma 18 koni, to fajnie 9,5 do setki on rzeczywiście oddycha dobrze dobrze się.
Nie 18 kosztów tylko 140.
Tak co 40 i tylko najważniejsze jest to, że chyba już piąta generacja tego układu hybrydowego to jooty no zdecydowanie jest najlepsza, ona już nie.
Wyjezna.
Przede Zobacz, ile żeśmy wylewali łez przez lata, oni zawsze mówili, to przeszkadza w Stanach, nie przeszkadza w Japonii nie przeszkadza Europejczykom przeszkadza strasznie, no i zmieniali stopniowo te generację coraz lepszemian okazję w zeszłym roku jeździć pierwszą drugą trzecią chyba generacją układu hybrydowego. I na to, że takich warunkach laboratoryjnych niemalże i to zdecydowanie wiesz, wtedy to jeszcze bardziej czujesz i słyszyszła jeszcze 1 myślę, że ważna rzecz jedziesz 140 autostradą okay, jak nabierasz gwałtownie prędkości między 100, a 140 to ten silnik potrafi mieć 4000 obrotów. Natomiast jak i faktycznie wtedy go słychać, natomiast jak stabilizujesz prędkość na poziomie 140 masz poniżej 2 tysięcy obrotów. Wszystko słychać oczywiście, jak to w japońskim samochodzie, gdzie uszczerki są trochę cieńsza, chociaż to jest i tak i tak dużo lepiej niż w maździe np. natomiast natomiast obroty nie są już problemem przy wyższych prędkości. Nie jedziesz 140 masz 1800 obrotach, czego ci. Więcej i co wiesz m.in. ma to wpływ na zużycie paliwa, które tutaj u mnie 4,5 do 5 l na 100 km, nawet przy pojemności zbiornika paliwa niewiele ponad 40 l. To i tak zasięgi można dużo osiągać i Zobacz, jakie to jest praktyczne i suzułki no i pierwowzór, czyli to ja taka rola kombi ma 600 l bagażnik. Słucham bagażnik jest do niego jest dobry dostęp, to w ogóle wy wygodny samochód świetny autorodzinne ty mówisz, jaka cena była 126 130.
000 kosztuje więcej czy AUTO jeszcze ostatnim zdaniem Sławku? Ta hybryda jest do tego stopnia dobra, że w jednej z zakładek wyświetliłem sobie? Ile czasu korzystam z silnika spalinowego? Ile czasu z elektrycznego okazuje się, że pół na pół to jest już do tego stopnia dobre, więc tutaj ten postęp jest naprawdę tutaj ten postęp jest naprawdę niesamowity, jest to dopracowany, no jest to naprawdę kawał porządnego samochodu, kończymy dzisiejszy program bardzo uprzejmie państwu. Dziękujemy i zapraszamy już jutro. Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
-
-
13:16
-
-
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
-
-
06:38 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
-
-
-
-
12:00 Dzień po wyborach
-
-
-
-
-
-
-
-
13:00 Połączenie10:50 W studio: prof. Konrad Pędziwiatr
-
13:20 Połączenie10:58 W studio: dr Oskar Pietrewicz
-
11:40 Kultura Osobista13:10 W studio: Agnieszka Przepiórska , Kinga Sochacka
-
-
-
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL