REKLAMA

"Weaknesses" - jak sprytnie mówić o swoich słabościach

English Biz
Data emisji:
2023-06-05 17:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
23:11 min.
Udostępnij:

Ten odcinek "English Biz" nagrywany w Dniu Dziecka, to prawdziwa "lesson learned". Olga idzie tropem "Harvard Business Review" i wymienia wady oraz słabości razem z przykładami, które świetnie się sprawdzą w trakcie odpowiedzi na pytanie rekrutacyjne: "What are your weaknesses?". Autorka podcastu przypomina dlaczego perfekcjonizm nie jest wadą, dlaczego nie powinniśmy używać takich słów jak "basically" i zaczynać zdania od "well". Zamiast tego pojawia się mnóstwo przykładów, ciekawych zwrotów, takich jak "timid", "clear-cut communication", "manageable chunks", "zero in on tasks". Po wysłuchaniu tego odcinka "English Biz", na pewno nie będziesz mieć problemu z jednym z najbardziej podchwytliwych pytań rekrutacyjnych!

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu

Rozwiń » Jest czwartek 1 czerwca dzień dziecka w finale NBA denvernagets zagrają z Marta Perhuć-Burzyńska camiing, a my wtkaście inglisz bs mamy dzisiaj odcinek rekrutacyjny, a dokładniej rzecz biorąc, porozmawiamy sobie o słabościach słabych punktach, które przy odpowiedniej narracji oczywiście w trakcie rekrutacji stają się lesm, re, czyli dobrą lekcją na przyszłość. Zaczniemy sobie dzisiaj od 3 podstawowych punktów, pkt 1 słabości to m.in. wecnesis albo weik poins i tych zwrotów będziemy się dzisiaj trzymać weicnesis weike, poins pkt 2 bycie perfekcjonistom było modne w 2015 roku. Teraz mamy 2023 i oszczędźmy tym biednym rekruterom takich wyświechtanych klisz jeśli już mówimy o datach, to polecam, zapamiętać tę 2 maja 2023 rok hort busines rwu publikuje esej popularnego autora książek o przywództwie w biznesie, gdzie jest jasno napisane opowiadanie o tym, że perfekcjonizm rujnuje naszą karierę. to To sabotaż sobotaż klisza i po prostu głupota dla rekrutera sprawa jest wtedy prosta pacjent jest na dobrej drodze do wypalenia zawodowego. Po co mi taki problem za rok znowu będę musiał kogoś znaleźć na to stanowisko, bo umówmy się doświadczeni rekruterzy wiedzą, że noualiis profekt każdy ma swoje własne niepowtarzalne portfolio fakapów, trzeba tylko zadać odpowiednie pytania, żeby to portfolio przejrzeć pkt 3 jeśli dostaniesz pytanie o słabości iknesys. Wymień takie, które nie mają znaczenia w pracy, u, którą się ubiegasz, a na, które rekruter będzie mógł przymknąć oko. Przykłady, proszę bardzo, niechęć do wystąpień publicznych będąc np. szeregowym informatykiem albo problemy z delegowaniem, jeśli aplikujesz na stanowisko samodzielnej księgowej, niechęć dopisania E maili. Jeśli jesteś operatorem wózkawidłowego itd. itd. więc kiedy już ustaliliśmy 3 punkty niejako wskazówki i wytyczne dzisiejszego odcinka to czas jak zwykle przejść do konkretów, jakie cechy mogą być naszymi słabymi stronami, jednocześnie pokazując, że pracujemy nad sobą i potrafimy diagnozować własne niedoskonałości. Zaczynamy od podejmowania decyzji, kiedy oczywiście ten temat nie jest taki dla nas prosty jak po angielsku powiedzieć podejmować decyzje. Oczywiście mekeessyrzyn tejke eessyrzyn albo anndderejke edsyrzyn, meke teke annddertejg. Jeśli czujemy się na siłach, możemy zaszaleć z idiomem hułde szoc chłd szoc w polskim słowniku jest przetłumaczone jako wydawać rozkazy wydawać polecenia, czy dyktować warunki, ale oczywiście jest to idią, więc możemy tutaj trochę pokombinować ze znaczeniem i warto pamiętać, że bardzo często holde szoc jest używane właśnie jako bycie szefem i w temacie podejmowania decyzji. Jeśli powiemy np. a hamenen had macz plagty jest making desyrzy z idehi ladę moment, czyli nie mam za dużo praktyki w podejmowaniu decyzji, nagle pod wpływem wtedy zawsze warto dodać, w jaki sposób nad tym pracujemy i staramy się to zmienić, czyli np. po kropce. Za chwilę warto dodać, a mu maring dys paulini mu i tu ma eksspiruję z eentkty singu lisyingu majgat, no, czyli staram się nad tym pracować poprzez poleganie na swoim doświadczeniu i słuchanie instynktu. Tak samo możemy stwierdzić s loą deserzyn mahing łanienkam 100 henleng impenny lub ich problem z no, czyli że mamy whf i haf sloą desrzyn making, czyli bardzo wolno podejmujemy decyzję, jeśli chodzi o handling impentny ulbikbs, czyli jeśli chodzi o zajmowanie się ważnymi lub dużymi problemami i wtedy znowu możemy dodać, że emurarking kondys, bo liing mur in intermeekspiruję z nkty singu lisyingngu maygat, czyli jeszcze raz polegamy na swoim doświadczeniu. I naprawdę staramy się słuchać swojego instynktu, kolejny dobre wytłumaczenie to będziem naleguk problem sov Bart ichei ma spirując, czyli że no ja nie rozwiązuję problemów jakoś Super szybko, ale naprawdę się staram polegać na swoim doświadczeniu. Mamy oczywiście problem mamy pewną słabość, ale od razu podajemy rozwiązanie, w jaki sposób nad tym pracujemy. I co staramy się wdrożyć, żeby było lepiej, więc mając już podejmowanie decyzji jako pierwsze przechodzimy do drugiej rzeczy organizacja naszego czasu przed deadlinem, czyli jeśli powiemy np. zdanie na dzień dobry ie Ada wlking re dais zszdline prouct, czyli moim problemem jest opracowanie naprawdę długo, kiedy ten deadline nadchodził po prostu mamy problem z organizacją swojego czasu. Również jako problem możemy wskazać, a i ten tu bi o lewo fak no, czyli jestem taki przysypany, czuje się za bardzo oszołomiony tym poziomem pracy bardzo dobre, wtedy wyjście z tej sytuacji. To jest np. wspomnienie o aplikacjach, które używamy do zarządzania swoim czasem, a jużzdy frrond abhełmia najs maoek, no, czyli korzystam z bardzo wielu aplikacji, które pomagają mi zorganizować swoją pracę, a juzdyhynd aab stuhełmi u ulga mace maywarork albo, że skupiam się tylko i wyłącznie na swoich zadaniach, a deslai delines badaj zur in on mitasx. I tutaj od razu dodajemy bardzo fajny czasownik złożony z re in on, czyli skupiam się i des lih delines badaj zur in on mitax, czyli nie lubię deadlineh, ale naprawdę staram się skupić na tym, co robię równie dobrze, można powiedzieć deadlinesvehu bare fo caees on bick pictchre, czyli deline są stresujące. Wiadomo dla wszystkich al roeesu, bar fałk z on BAC pictche, czyli staram się skupić na szerszym znaczeniu na większej wizji. Przede mną tak samo bardzo polecam, tutaj takie stwierdzenie, jak np. a wrynd hałtu etag bieggelchagex in menegbo chankks i tutaj używamy takiego stwierdzenia in menedgbo, chankks, czyli w takich powiedzmy sobie partiach pracy w kawałkach pracy, które dla nas są łatwe do ogarnięcia, łatwe do zarządzania, więc całe zdanie może brzmieć, a i ten tubi ovvłemtów do lewy fuek bat i lerynd houtu, a tak bigle pażegt i menadże toczanks i mamy idealny zdanie, które pokazuje problem, czyli tą naszą słabość słaby punkt, ale od razu też bardzo fajnie, podajemy wyjście z sytuacji, które sprawdziło się w naszym przypadku. Kolejny punkt, na który warto zwrócić. To jest przejrzysta komunikacja, czyli wtedy, kiedy potrzebujemy jasnych i czytelnych komunikatów i zacznijmy sobie od przymiotników, które w ogóle oznaczają, że coś jest przejrzyste i czytelne. Np. komunikacja, ja polecam skupić się na 5 oczywiście clir. Ale potem mamy.
Cilkatsto.
Kuil. Transparent. A klaudyt. Jeszcze raz typowe dla wszystkich CR ciilcat krzystoquieil transparent anklaudyt. To ostatnie jest oczywiście takie powiedzmy sobie może bardziej literackie, ale jeśli kogoś ponosi fantazja, to zdecydowanie zamiast transparent może być anklaudyt. I kiedy potrzebujemy tej przejrzystej komunikacji od swoich szefów, albo od zarządu, bo inaczej nie możemy efektywnie pracować, możemy po prostu powiedzieć i rezabus cahing ankuril problem z no, czyli ja mam problem z radzeniem sobie z niezbyt jasnymi wiadomościami problemami czy też przeszkodami. I strzago łyf anklier Tax albo iiquyerysto coire obiagtivs? I to są wszystko zwroty, które właśnie można podać jako powiedzmy sobie słabość, ale też jako wyraz tego, że wymagamy czegoś od naszych przełożonych, a jaf trzabus ta cling cur lub hablems, a i z szwagoły w anktasx, iquiyerysto ciil obdżegtyvs, jeśli chcemy dodać coś więcej od siebie tutaj, a wałyu, trzam spent rulation z endy fiingouss i re, czyli ja sobie bardzo cenię jasne, czytelne relacje w pracy i jasno zdefiniowane cele. Oczywiście może to być irytujące, ale z drugiej strony ja potrzebuję tego typu informacji. I jeśli chcemy być jeszcze bardziej tak jakby wprost możemy po prostu powiedzieć, a inni kuriorkatejszym. I to też bardzo dobrze brzmi. Kolejne zdanie, które tutaj warto dodać, a inni to rynn houd worrak towards Les z specyfick u Wild Fine gows i tutaj już mówimy, że sami musimy nad czymś popracować, czyli jeśli tego się nie da zmienić. Tak to eryquer restoil ogtivx hauvere ani ani Tour re shudwar re regows. No, czyli ja wymagam tego typu celów, które są jasne przejrzyste, ale z drugiej strony sama muszę popracować nad tym, żeby nauczyć się pracować efektywnie inni to Ryn hou TOK Les z peyfik u dehite głos. No i dzięki temu teraz możemy przejść do kolejnego podpunktu, który możemy uznać za vike Point, czyli po prostu mówienie nie nauka bycia asertywnym. I możemy to powiedzieć w bardzo prosty sposób, a in to astertihuey. No, czyli muszę się nauczyć asertywnego postępowania, a inni to. Jeśli mieliśmy jakieś treningi z tym związane. To powiemy fex tohinings, afb Ca musterurtiven boud, czyli dzięki treningom dzięki jakimś warsztatom stałam się bardziej asertywna i śmiała FX suh Ratings, a ffbik moree toven bołd. FR TOK toke TOK toke FM. No pierwsze rzeczy na początku musiałam się nauczyć wyznaczać jasne granice ahetu requiil, Band reis. Znowu, jeśli chcemy dodać coś więcej od siebie powiedzieć coś więcej, to możemy to oczywiście wytłumaczyć poprzez takie słowa, inni tueron hau tokhi reirii tasx on MIP phite. Czyli, muszę się nauczyć w jaki sposób poświęcać więcej uwagi zadaniom, które mają haieiori. Znowu mają wc hod i stoor, priorytetifing, a z cams sekrent. Czyli muszę wiedzieć, że moja ilość pracy to jest priorytet wszystko inne jest na drugim miejscu. Gdybyśmy chcieli pomieszać trochę te zdania, tak, żeby były dłuższe, tak, żeby były ciekawsze, to np. Haye prioryteti Tax pójdą na początek i powiemy, bo najle H f fourhieior i Tax od miy plaite foford Day in ani re to re czyli kiedy już mam 4 naprawdę ważne zadania przed sobą. To muszę się nauczyć bycia asertywnym, bo naj haf furhi priorytet i Tax on MIP plaaetwour Day ani tuur rendiet fey. I w taki sposób komunikujemy w trakcie rekrutacji, że uczymy się bycia asertywnym, albo bardziej śmiałym, czyli astroortiv, n BOT również, że np. mamy jakieś treningi z tym związane, Sęk 100 sheningns. No i że komunikujemy też, że musimy się nauczyć w przyszłości albo już to zrobiliśmy ihe tonte stablisquiel bund reis, czyli musiałam się nauczyć w poprzedniej pracy, jak ustalać jasne. Granice. Kolejny punkt, o którym warto powiedzieć, jeśli mówimy o swoich słabościach, jeśli mówimy o vicnesys, to jest branie na siebie za dużo, czyli po prostu kiedy mamy tendencje, że mamy za dużo projektów za dużo rzeczy do zrobienia. I to to oczywiście po angielsku mówimy tutaj on, czyli brać na siebie jakiś zobowiązania, używamy czasownika tutaj. On. I np. możemy powiedziećhj tu Sas i fajhaftyjek pasy jej tutej on mur, czyli przy każdym projekcie staram się ocenić. Czy mam jeszcze jakieś moce przerobowe, żeby wziąć na siebie więcej, a vauete hał Mach iekent tege on czy muszę ocenić, ile jeszcze mogę na siebie wziąć. Teraz? Warto też wspomnieć o tym, czego omijamy, a wojt ęk snął, a ander w Pay proork ae wojt bięk snout anderły w Pay proork, czyli bardzo unikam tego, żeby być przysypaną być zawaloną papierkologią.
Tej proork.
I to też jest jakiś wybieg od tego, że walczymy z tym, żeby brać na siebie za dużo. Oczywiście itik, on tłumacz baat ichwaitu handlu wark fauses moohuy, no, czyli wspominam, że mam takie tendencje do brania na siebie za dużo, ale bardzo się staram, żeby to wszystko szło zgrabnie, a ihi tu handlu wark faow smohuy. Albo, a menecz May Mar staram się zarządzać tą ilością pracy w dosyć realistyczny sposób? Możemy też wspomnieć, jak to było w przyszłości np. inndpast dyhez ledmi tu film strzest olnd aut no, czyli kiedy brałam na siebie za dużona enddy DUP teking on moldę na ieken handlu, in interpast dyshedmi tu Fist. Strz chestl brnd aut no, czyli kiedy brałam na siebie dużo więcej niż mogłam zrobić w przeszłości, to prowadziło mnie do. Bycia zestresowanym albo wręcz wypalonym. Ostatnia rzecz, o której często się wspomina, to jest po prostu. Stara dobra nieśmiałość, czyli wtedy, kiedy nie jesteśmy właśnie boó, kiedy nie jesteśmy asceltiw itd. ale jesteśmy po prostu nieśmiali, czyli po angielsku. Powiemy oczywiście szaj i to będzie pewnie pierwszy wybór wszystkich, ale warto też wspomnieć o 3 innych słowach, które są nieco bardziej ciekawe. I wydaje mi się, że w trakcie rekrutacji mogą jednak zrobić większe wrażenie, czyli zamiast szaj powiemy tyme aprihensiv.
Choi.
Tymet paru ihensiw.
Choy.
I wtedy np. jest, jeżeli jesteśmy odpowiedzialni za dawanie fitbaku swojemu zespołowi, to powiemy, ekotbity mit wenngieving biibeg albo eickot BiC coy wengiving PIT back. No, czyli ja mogę być taka trochę nieśmiała, kiedy daje ten Fibak swoim kolegom bat i Jur właisst wet filbaek kenbicn z szactiv z sabstannti o war fhyu, czyli mogę być sobie, tmit albo coy, kiedy daje fitbac innym, ale zrozumiałam, że fidbak może być czy też musi być konstruktywny i wartościowy, czyli reaisce to fitbac kenbicn z szszactiv z restanntiv.
U war fue.
Kolejna rzecz związana z nieśmiałością, która pomoże nam na rekrutacji w trakcie odpowiadania na pytanie, jakie są nasze słabości. To jest mówienie, że icanbi temit bat init tu Spica, mur, czyli muszę się więcej odzywać albo ecanbic coy bat, a NIT tubi mu folf w kamiing, czyli no ja mogę sobie być taka bojaźliwa, ale faktycznie muszę się trochę więcej odzywać. I muszę być trochę bardziej aktywna i warto też wtedy dodać, że i riwaisst fit bacg nbi bołów hahthu enkhin błędy livet dritehway i znowu tutaj jest o nauce, czyli tym, że się zorientowałam, że fitbac kbibow hehłp toh enkhin bendliv riteway, czyli pomocny i miły uprzejmy, kiedy jest odpowiednio podany i wtedy nieśmiałość jest odwrócona. Tak jakby na naszą korzyść, czyli my jesteśmy tymi pohy, ale potrafimy nad tym zapanować wtedy, kiedy trzeba i fidback jest właśnie takim momentem, wtedy, kiedy trzeba. I teraz pokazałam wam kilka przykładów, jak wyjść z tarczą z pytania, o słabe strony jest jeszcze 1 punkt, który chciałabym omówić nazwijmy go umownie. Pomyśl, zanim coś powiesz? No bo wiadomo nie spiesz się reaguj mądrze Podziel się swoimi spostrzeżeniami, a przede wszystkim mów prosto z mostu i w języku angielskim unikaj tzw. wypełniaczy. Co to są te słynne wypełniacze, Ano np. nie zaczynaj zdania, od WEL to bardzo źle wypada i troszeczkę jednak podważa naszą pewność siebie, czyli nie zaczynamy zdania od fel nie mów, LED miex plane. To jest całkowicie niepotrzebne. Nie zaczynamy zdania od LED miex, plane nie używaj słowa bi zikli, czyli zasadniczo, bo to po prostu mowa trawa i czwarty punkt nie kończy broń Boże zdania pytaniem junąłdajmin. Minąłdajmin i wie, co mi chodzi? Nie tak nie robimy ów skończyłam. Mam nadzieję, że wyposażyłam was w konkretne słowa i zwroty i żadna podkiwa rekrutacja wam nie straszna. Przypomnę tylko, że ja nazywam się Olga pietrukiewicz, jestem nauczycielką języka angielskiego w biznesie i mam zaszczyt prowadzić podca inglisz bis w radiu tokefen odcinki pojawiają się w każdy poniedziałek po godzinie siedemnastej w aplikacji tokefen. Uchylę rąbka tajemnicy. I powiem, że kolejny odcinek będzie o byłym prezydencie Stanów zjednoczonych w waszym ulubieńcu i nie nie mówię tutaj o panu absolutnie to była przyjemność do. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ENGLISH BIZ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA