REKLAMA

Chińczycy strącili najbogatszego człowieka świata. A to zły prognostyk dla gospodarki - globalnie!

Codzienny podcast gospodarczy
Data emisji:
2023-06-06 07:00
Czas trwania:
07:37 min.
Udostępnij:

Bernard Arnault - znacie to nazwisko? Jeśli regularnie słuchacie Codziennego Podcastu Gospodarczego, znacie. A jeśli nie - wyjaśniamy: jest właścicielem biznesowego imperium luksusu. To do niego należą takie marki jak Louis Vuitton, Dom Perignon, Dior, Sephora i mnóstwo innych. W grudniu został najbogatszym człowiekiem świata, dzięki Chińczykom, tym najbogatszym, którzy po latach zamknięcia w pandemii postanowili wydać zaoszczędzone wtedy pieniądze. A że Chiny to największy rynek świata dla luksusu, a Chińczycy kochają francuskie marki - do kieszeni Arnaulta zaczął płynąć szeroki strumień gotówki. Ale karta właśnie się odwróciła - i stracił tytuł najbogatszego człowieka świata. Bo Chińczycy już z zakupami się wstrzymują. Tamtejsza gospodarka złapała poważną zadyszkę, a kiedy Chiny mają katar, to reszta świata dostaje zapalenia płuc. Rozwiń »
Partnerem odcinka jest OANDA TMS Brokers. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu

Rozwiń » Podkast powstał przy współpracy z domem maklerskim oanda TMS Brokers.
Codzienny. Podkast gospodarczy. Zaprasza Wojciech Kowalik.
Ten odcinek będzie o tym, że Fortuna kołem się toczy w tym przypadku konkretnie Fortuna najbogatszych ludzi na świecie, bo po zaskakującym objęciu prowadzenia na tej liście przez nie Amerykanina z branży nie technologicznej karta się właśnie odwróciła. Znów najbardziej majętnym człowiekiem na ziemi, jestem właściciel z sektora BIK tech i może nie byłoby w tym nic znaczącego, gdyby nie Fakt, że za zmianą stoją przyczyny, które wpływają na gospodarkę globalnie. To jest codzienny podpiast gospodarczy zaczyna. Ta historia swój początek ma mniej więcej rok temu, to wtedy Chiny odwołały większość najostrzejszych przepisów antypandemicznych Chińczycy zostali wypuszczeni na wolność, znów mogli robić zakupy w Realu, a nie w sieci, która odbiera część przyjemności doświadczanej w czasie swobodnego wydawania pieniędzy w ramach czegoś. Co świat ochrzścił mianem revend schoping, czyli zakupami odwetowymi bajecznie bogaci, Chińczycy mścili się na swoich portfelach, za wiele miesięcy zakupowego postu na tej zemście najwięcej zarobili producenci luksusu, zwłaszcza francuscy, bo bajecznie bogatci Chińczycy kochają Francję, a Francja kocha bajecznie bogatych Chińczyków. Chiny to kraj z największą liczbą miliarderów na świecie i bez 1, chociaż modowe i marki z najwyższej półki, dlatego przed salonami francuskich Marek modowych w Chinach jeszcze kilka miesięcy temu ustawiały się dosłownie kolejki chętnych konsumenci z wypchanymi porcelami wydawali od ręki dziesiątki tysięcy dolarów za najnowsze zegarek roleka czy klasyczną biżuterię od tifaniego lub pojedyncze sztuki. Odpiur prosto z paryskich wybiegów. I tu pojawia się nazwisko człowieka, którego sukces ilustruje sukces francuskiego luksusu. Nazwisko Bernarda, Arno nie pojawia się na pierwszych stronach gazet. Ten francuski miliarder nie prowadzi bujnego życia towarzyskiego, mimo że zarządza największym na świecie koszykiem Marek luksusowych. W tym jedną z najbardziej znanych Marek szampana domper linią koniaku henesi marką luksusowej galanterii sórzanej witą zegarków, tak choyjer oraz domem mody bior do koncernu należą też marki mniej głośne, ale znane najbogatszym jak loro piana, która sprzedaje odzież zimową, po kilkanaście tysięcy euro za sztukę. Na czym konkretnie polega chiński sukces francuskiego luksusu firmy arnotopoligon dla ambitnych projektantów, którzy chcą wyrobić sobie markę, stąd popularność nie tylko wśród miłośników klasyki od Diora czy celin, ale też nowoczesnych trendów wprowadzanych np. przez farela Williamsa projektanta lui vitonar William to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i najlepiej ubranych ludzi w branży muzycznej. To dzięki połączeniu starego z nowym rzemiosła, najlepszych na świecie paryskich krawców z nowoczesnym marketingiem docierającym do najbogatszych i najbardziej ekstrawaganckich klientów na świecie francuskiej miliarder zawdzięczał swój awans na jedynkę listy światowych krezusów oraz fantastycznym niewyobrażalnym zyskom z mniej elitarnego segmentu niż pojedyncze sztuki wysokiej mody prosto z wybiegów, bo Marka Dior na każdej sztuce swojej torebki nevelful zarabia uwaga 2000% koszt wytworzenia. to To 75 USD cena w salonie 1,5 1000 USD. Pierwsze miejsce w rankingach bogaczy arnozajął w grudniu jego koncern stał się największą Europejską firmą, zaledwie kilka tygodni temu, ale karta właśnie się odwróciła francuski miliarder znów jest drugi pierwsze miejsce odzyskał ilon massk ze swoją najbardziej wartościową marką Teslą. Zatem zwrotem znów stoją Chińczycy. Tamtejsza gospodarka podniosła właśnie serię ostrzegawczych czerwonych flag chinscy konsumenci kupowali ostatnio mniej, dlatego poziom sprzedaży detalicznej rozczarował ekonomistów, podobnie produkcja przemysłowa, a bezrobocie wśród młodych osiągnęło rekordowy poziom kiny złapały zadyszkę, a wraz z nimi rynek towarów luksusowych, bo na tym rynku co piąty klient pochodzi z Chin lub Hongkongu, a ich pęd do wydawania astronomicznych kwot jest tym ważniejszy. Im słabsza jest kondycja portfeli Amerykanów klienci po obu stronach Pacyfiku mocniej trzymają się zaeszenie i powołują się na skandalicznie wysokie ceny, bo wiele luksusowych Marek w czasie pandemii i zaraz po niej znacząco te ceny podniosło, ale analitycy wskazują na jeszcze 1 ważną przyczynę luźno związaną ze spowolnieniem gospodarczym na świecie najbogatsi konsumenci stawiają w tym roku na doświadczanie na liście priorytetów wydatkowych znalazły się zatem troska o kondycję i o zdrowie wypoczynek przyjemności kulinarne rozrywka i wygoda luksus w wymiarze materialnym spadł na ostatnie miejsce. Wszystko to może nie byłoby tak znaczące, gdyby nie Fakt, że przyczyną szybkich zmian w czołówce listę najbogatszych jest koniunktura Chinach co myślą o przyszłości gospodarki, chińscy konsumenci, a świat przekonał się już ostatnio, że, gdy Chiny mają katar. Reszta ma zapalenie. I na sam koniec słowo od głównego bohatera tej historii Bernard Arno jest przekonany, że to, co udało mu się zaszczepić Japończykom dziesiątki lat temu, czyli miłość do znanych Marek nigdy się nie skończy za kilkadziesiąt lat. iPhone może już nie być art. 1 potrzeby, ale i wtedy ludzie będą świętować najważniejsze momenty w życiu przy dom prinią, bo jakość jest wieczna. Podkast przygotowała Anna Augustyn, a przedstawił Wojciech Kowalik. Do usłyszenia.
Codzienny. Podkast gospodarczy?
Podkast powstał przy współpracy z domem maklerskim oanda TMS Brokers. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY PODCAST GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA