REKLAMA

Test: Hyundai Ioniq 6

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-06-06 19:40
Czas trwania:
14:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu

Rozwiń » Dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny radioto KFM Sławek Paluszewski Jacek Bałkan. Dobry wieczór, dobry wieczór, mamy dzisiaj dla państwa 1 samochód testowy samochód, na które szczerze mówiąc, trochę czekałem parę miesięcy temu, pojawiły się zdjęcia filmy, wcześniej szkice, a samochód, o którym mowa to hiudai. Aonik.
Parę miesięcy temu to przede wszystkim ja go widziałem na prezentacji statyczne, więc o tyle jestem w cudzysłowie mądrzejszy, że przynajmniej widziałem, czego się mogę spodziewać, jeśli chodzi o wygląd wnętrze. I nie wiem, co my wtedy jak ty komentowałeś, ja komentowałem, że trochę niespójny ten samochód, ale w sumie bardzo ciekawe nawiązanie chociażby do hinddayup z przyszłości.
OJ, nie ja tego w ogóle to ja.
Widziałem z przodu, a z tyłu widziałem porsze, no, a inni widzieli co innego przede wszystkim w porównaniu togenem 1 rzecz tylko dokończę już się puszczam na twoje wojewody, że mniej spójna stylizacja niż wczorajszego ID 7, o którym mówiliśmy.
Na fanie, no, choć jest kompletnie się z tobą nie zgadza, no i bardzo dobrze, to znaczy starrtuje ten samochód we mnie wzbudził ogromny entuzjazm i niesamowity zachwyt, a jonik 5 jest niezły, chociaż nie odlotowy, ale wygląda naprawdę jak samochód z przyszłości, natomiast ta szóstka ma wartość dodaną w postaci no moim zdaniem niesamowitej stylizacji nadwozia zaraz do tego przejdę. Natomiast jeszcze 2 słowa wyjaśnienia, co to jest aonik, dlatego że miała to być przecież osobna Marka prawda były przez te takie pomysły, że będzie hiunddai będzie dnez i Marka, a jonik były modele ajnik w wersji hybrydowej w wersji elektrycznej chyba ejonika też mogliśmy w wersji spalinowej.
Nie to były wszystkie zelektryfikowane. Ja nawet bym na ostatniej prezentacji po fejsliftingu w roku 2018 hybryda z gniazdka zwykła hybryda i elektryk, tak to wyglądał, czyli trzyersje.
Okej, zwykła hybryda, tak tak tak zwykła hybryda, to jest jakby to są takie samochody, które żeśmy poznali już ładnych parę lat temu z 7.
No 5 lat temu był faejcelifting. Ja się zdziwiłem, że one wypadły.
Za bieżąco o 16.
No, a w 18 był 67 i to był fajny samochód. To było takie kompaktowe cztero i półmetrowe AUTO. Teraz ta powiedzmy właśnie też nie wiadomo, jak to jest no, bo mamy tutaj nibyhdaja, to dalej jest hu niby ajnika sloggo, a przede wszystkim no tak i tych hajników mamy na ten moment 2, czyli mamy piątkę i szóstkę piątka jest bardziej kęciasta. Natomiast ten ten szósty moim zdaniem jest zmysłowy sprzeciw. Się i uważam, że bez sensu jest porównywanie ajonika 5 wyglądu do 6 to tak, jakbyś porównywania. Ja nieporówny jeszcze 911 do porszka jedno to są inne zupełnie, ale 1 jest słuchanem drugi z crosowerem czy suvem?
Ok tylko wiesz, co jak masz BMK trójkę czwórkę piątkę szóstkę siódemkę? To widzisz, że jest 1 język stylistyczny. 1 pomysł, nawet jak postawisz obok za czwórkę, jak masz mercedesa, jakiego byś nie wziął oprócz dostawczych, widzisz, że to jest 1 język stylistyczny. To samo obowiązuje w sitronie. Natomiast tutaj, gdybyś nahyudają nalepił markę kija albo jakąkolwiek inną, to byś nie skojarzył tych 2 aut w tym kontekście. To mówię, że to są samochody zupełnie inaczej zaprojektowane. Huda jest właśnie takim jakby trochę pudełkiem, chociaż też bardzo ładnie narysowanym, natomiast szóstka jest samochodem, przy którym absolutnie zaszaleli. Ten samochód poczekaj, powiem ci tylko i zaraz dam ci głos co ten samochód mi przypomina z przodu trochę porusza tajkan, ale tylko trochę z profilu mercedesa clesa. Pierwsza gener to.
Znikającego z oferty właśnie w tym roku, ale.
Cosa pierwszej generacją zniknął z, a teraz kilkanaście lat temu przypomina mi z tyłu trochę porsze 911 faktycznie i wygląda ten samochód stoi w oszunie pod domem jeszcze wygląda po prostu fantastycznie. Tak na pierwszy na drugi na trzeci wysoka.
Teraz się zastanawiałem, oczywiście samochód jest mogę nawet powiedzieć zjawiskowy ciekawy oryginalny i nawiązuje może i do tych filmów z lat pięćdziesiątych, a może nawet do pociągów z lat trzydziestych, jak to piszą w informacjach junddeya, że to jest streamliner tzw. natomiast wiesz, co zastanawiam się, co zwracało największą uwagę, bo za jonikiem 5, z którego się zresztą przysiadłem tego samego dnia. Ludzie się wciąż odwracają, mimo że ten samochód jak pamiętasz ty ze mną się ostro wspierałeś średnio mi się 2 lata temu podobał na prezentacji.
Bo to to wiem. Tak.
Zauważyłem, że jest nijaki, ale wzbudza duże zainteresowanie i teraz akurat jestem za jonikiem 5 i za chwilę uzasadnię, dlaczego wolałbym nim jeździć, chociaż tak jak.
Wspomniałem, niech całeeś ich porównywać trudno.
Porównywać właśnie.
Ale to.
Niektórzy wybierają suwę są co wybierają streamlinery. Ja bym w tym przypadku wybrał SUV, ale pozwól mi jeszcze dokończyć z tą stylizacją. Wiesz, co tutaj zastanawiają się za czym się ludzie oglądają, bo za tym samochodem się wszyscy prawie, którzy się interesują pewnie motoryzacją albo i nie oglądają? Czy to nie były te cyfrowe lusterka?
Nie, bo byłem samo po prostu wygląda jak nic innego. I tyle znaczy to jest naprawdę niesamowita brył.
Usiadłaeś do środka na pewno.
Wsiądźmy do środka. No tak wsiadłem inaczej nie i teraz tak to wnętrze jest estetyczne, ono mi trochę przypomina, pomijając ekrany, trochę mi przypomina wolwo, dlatego że ono jest estetyczne, ale jest dość skromne. Zarówno, jeżeli chodzi o kształt foteli, jeżeli chodzi o linie, które są poprowadzone w kamieni.
Wciąż w obsłudze, bo to jest praktycznie pajonik 5 jeśli chodzi o obsługę. Oczywiście obsługę.
Wiesz co bardzo, ale nie bardzo to znaczy tutaj faktycznie masz oddzielny panel do klimatyzacji, ale jak chciałem wyłączyć klimatyzację, to się trochę nakałem, żeby na ekranie tak ja bym spodziewa mi się bardziej szczegółowa bardziej szczegółowe mennido pewnie trzeba.
Dotknąć. To klajmet i po potem, a co w tam też też wysła wyłączałem ją wiesz, co 1 rzecz jest na gorsze niestety, bo są lusterka, to za chwilę o nich, ale nie wiem, dlaczego przerzucono sterowanie otwierania okien na konsolesiu, tą kompletnie niepotrzebne. Zabiera to.
Przez co tak było kiedyś.
Po godzinie przerwy i przesiadłem się z 1 do drugiego, to, a o nich 5 jest dużo łatwiejsze. Jeśli chodzi właśnie o taką obsługa, jest prze to.
Tak, tutaj to otwieranie o wiemy faktycznie poszło na tunel środkowe i są to chyba jedyne przyciski oprócz nie przy brdachu, chyba które, które tam są i to jest trochę bez sensu, bo one są w niewygodnym miejscu. Też trzeba, jakby zgijąć ręka, żeby co.
1 rzecz chce tylko, bo nie mówiliśmy o tym, jak ten samochód, jakie on ma rozmiary. To jest też duży samochód, to ma prawie 4 90 długości, czyli jest 20 parę centymetrów dłuższy od piątki, ale słuchaj rozstaw osi też taki jak fokswagen prawie 3 m bagażnik 400 l z tyłu. No.
Z przodu 4 l z przodu.
Chyba ma jakiś ma mały bagażnik.
14 l.
Też symboliczny 15 l. Tak no pod maską na razie bateria znana też z innych z ajnika 5 77 zasięg. No tak od 500 do 6 średnio no dobra, czyli co z tym wnętrzem. No ty mówi, że trochę do trzeba poprawić. Ja z powrotem chce te otwieranie szyb na drzwi.
Tak, ja też wiesz ten samochód, to były ogromne oczekiwania, nie mogłem się doczekać, kiedy to stanie pod domem. Natomiast po pół godzinie mam gość, mam go tak dość, ale słuchaj, mam go tak dość, że zaraz bioę sprzęt. I ja tego nagrać, wiesz tam to chyba, bo wiesz, co jak jeździ, to jest pytanie, które niestety trzeba połączyć z drugim pytaniem, co nas w kurze, jak jak się tym samochodem jeździ, bo gdyby, gdybyśmy ten samochód mieli bez żadnych systemów, które nam mają pomóc, a tak naprawdę tylko nam przeszkadzają. To byłoby to normalne elektryczne AUTO ono jest oczywiście szybkie w jak to elektryki w bardzo nieprzyjemny sposób.
5 środki.
A mamy słabszą czy mocniejszą?
Marszą identyczną, jak ta piąta 20 jak ta piątka, do której się znowu przesiadłem w piątce, jest trochę ponad 6 sekund do setki napętno biosie tak bardzo duży moment obrotowy 600, ale wiesz nie no w kurrza ty mówisz pewnie, że co niestabilny, czy nie mówisz? Jeszcze.
Tego nie wiesz, co też, jakby mamy 2 różne miejsca, w którym w, których tych samochodom jeździliśmy, to chyba jeździłeś po mieście. Ja jeździłem.
Bo po Mazowszu, ale mniej niż poprzednikiem, czyli jajnikiem 5 no, a ty.
Natomiast ja ja nim jest, że ma poza miasta, to, co ten samochód wyprawia dźwiękami. To jest 1 bardzo niefajna, rzecz, pomijając to, że mamy tutaj już obowiązkowy układ ostrzegający przed przekroczeniem prędkości, którego nie da się wyłączyć tak szybko i tak łatwo jak w mercedesie, ale.
Wyłączyłeś. To nawet nie usiłowałem.
Da się to wyłączyć tylko trzeba to odszukać w meni, to jest naprawdę dość upierliwe, jak nie zrobić tego na postoju, to potem w trakcie jazdy szukanie tego jest niefajne. Natomiast to plumka, co chwilę plumka, jak się zmieni tak drogowy plumka, jak trochę, chociaż odrobinę przekroczysz prędkość, niekoniecznie, dlatego że przekraczasz prędkość, tylko, dlatego że kamera sczytała nie tenności, to nie są potrzebujesz w przypadku hałas lumka, ale robi. To.
Jakie są powody czy tylko to myślałem, że może coś innego, ale niestety najczęściej to jest właśnie czasami hipotetyczne przekroczenie prędkości, którego wcale nie ma bądź ci zczytuję tak z drogi dojazdowej. Prawda.
Z jeszcze 1 powodu ten samochód plumka plumka, żeby ci przypomnieć, że ma wstrzymać ręce na kierownicy, ale on to robi nawet wtedy, kiedy trzymasz ręce na kierownicy. Mało tego, to co w tym samochodzie jest absolutnie najgorsze i to jest kolejnych hunddai, w którym to jest do wywalenia. I to jest naprawdę coś, zanim komuś stanie się krzywda, na czym powinni popracować ten samochód na drogach wąskich na drogach wiejskich na drogach, których mamy mnóstwo w Polsce, na których nie ma namalowanych pasów, albo są namalowane byle jak zachowuje się, jak zachowuje się bardzo nieroztropnie.
Rzeczy co, że z tegoadzałcie? Na ten.
Samochód ciągle kręciki są też, jakby ktoś za mną jechał Sławek. Ja dzisiaj rano pojechałem po bułki, a potem do apteki, jeżeli ktoś za mną jechał, to był przekonany.
Problem z głową albo.
Że wczoraj to rozumiem dokładnie także, dlatego że ten samochód idzie od lewej do prawej. Ja go potem muszę korygować. Jak zbliżam się jak co się idzie z naprzeciwka. Ja potrzebuję trochę zrobić więcej miejsca, czyli trochę na prawo, ale nie tak, żeby zjechać na pobocze, to ten samochód natychmiast robi kontra kierownicą, którą ja muszę kontrować. To jest nie do zniesienia, jeździ się tym.
Źle to zdaje się, że 1 przyciskiem można wyłączyć, bo mi aż tak nie doskwierrało, to chyba nie jest.
Ile tych rzeczy mamy wyłączać, ile mamy przymykać oczy na takie rzeczy suchej we wszystkich innych Markach działa?
Nie nie nie nie lepiej Marta. Martaper huć. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA