Rozwiń » Dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny radioto kfam Sławek parszewski Jacek Balkan, środek długiego weekendu następnego na to wychodzi Szanowni.
Pięknie, zastanawiamm się, czy dzięki temu mamy mniej słucha, czy więcej mam nadzieję, że niedługo przynajmniej będziemy wiedzieć, ilu nas słucha w podcalstach, bo poprosiłem, żebyśmy się tak zorientowali, czy np. audycje o przyszłości są częściej słuchane? Tak samo czy rzadziej mówię o tych środowych, bo my tak właściwie o przyszłości. To mówimy prawie codziennie prawda no dobra to słuchaj, co tam u ciebie ciekawego, bo żeśmy tutaj się zastanawiali, że tych informacji w wakacje przed wakacjami jakoś będzie być może mniej ciekawych, ale chyba nie jest jeszcze tak źle. Prawda.
Nie jest. Ja zacznę od takiej no dość niszowej informacji ze Stanów zjednoczonych jest taka Marka dotrze, ona należy do koncernu z tallandis i Marka doczma w swojej ofercie taki samochód, który nazywa się czelęndżer. To już jest to już jest konstrukcja, która nie ma nic wspólnego z tymi samochodami amerykańskimi, które do, których żeśmy się powiedzmy, na które żeśmy się wisili 20 czy 30 lat temu, że nie skręcają, że tylko do dojazdy prosto. To naprawdę bardzo przyjemnieżą AUTO no i do chelendżer był przez pewien czas dostępny w swojej takiej najmocniejszej wersji helkat z manualną skrzynią biegów w 2000. Co to jest najmocniejsza wersja helkad. To jest silnik chwał, 8, który ma 700 koni, a natomiast to jest doładowana fałusemka, natomiast ta wersja SRT, bo tak też się w Markach doch kraisler nazywało te najpotężniejsza fałusemki z doładowania, znaczy często wolnosąca, ale teraz też zdoładowaniem najmocniejsze. W każdym razie sportowe naprawdę to ten samochód może być też o mocy, jeśli dobrze pamiętam 800 koni 6 i 0,2 l doładowanie. To ten samochód nazywa się redaj, natomiast może mieć też ponad 1000 koni i wtedy nazywa się demon 170. Więc, jakby te halkaty są 3 w różnych wariantach mocy, natomiast ten najsłabszy, który ma zaledwie 700 koni kosztuje 73 74 000 USD.
Wie przecież, co na tak dokładnie chyba 717 koni, a mamy w trakcie jeździliśmy tym silnikiem w dożu nie obiecamy w dżipe Grand chi Rocki pamiętasz track huk. Tak.
Tak tak, tak, ja też jeździłem takim czelendżerem, jeździłem takim czarrdżerem w wersji z kampk jest to niesamowite motoryzacyjne przeżycie firma dogh wycofała się z manualów, dlatego że większość chciała jednak skrzynie automatyczna ma to sens. Natomiast teraz ta skrzynia manualna wraca w tych samochodach, dlatego że okazuje się, że też jest zapotrzebowanie na wersję z 3 pedałami. Jak to mówią w Stanach, czyli oprócz pedału przyspieszenia i hamulca jest jeszcze jest jeszcze sprzęgło jest to coś absolutnie niesamowitego, jeżeli chodzi o absolutnie wszystko, jeżeli chodzi o przyspieszenia, jeżeli chodzi o emocje związane z tym samochodem. I to jest dobry samochód w takim sensie, że to jest takie AUTO, którym się naprawdę bardzo przyjemnie jeździ moja córka ostatnio widziała do Dżem czelęndżer czelęndżerem jeździł Święty Mikołaj w jakiejś bajce i straszniej się ten samochód spowodował. Był czerwony i teraz, odkąd to przy zauważyłła pokazuje jej takie dobrze, ale podobają się nadal tylko czerwona.
No dobrze, to w takim razie nie wiem, ilu chętnych będzie, bo na tego dodża pewnie w Polsce to trzeba sobie indywidualnie go sprowadzać, albo są jakieś chyba firmy niewielkie, które sprowadzają ze Stanów, ale oficjalnego przedstawicielstwa nie ma. Natomiast, a strony Martiny chyba dość łatwiej można kupić w tej chwili w ofercie zresztą kilkoma jeździliśmy, przecież mamy nie wiem, czy wszystkie można w Polsce kupić. Mamy słowa do bixa również w wersji 707 też koni ponad 700. Jak sama nazwa wskazuje 707 mamy wantaża wciąż mamy db 11 dbsa. No i te hybrydowe, które 1 już produkowany wal Halla jest i Walkiria. Pamiętasz o nich hybrydowy samochód wal Halla ta dopiero ma być produkowane od końca tego roku, wal kilia to chyba już jest produkowana, a może się mylę, może nie no jest produkowane tylko gdzie tą walkirie mogliśmy. No nie wiem, ja nie jeździłem na pewno dobra, ale co będzie jeszcze no, bo te modele mamy one są drogie, to są ciekawe samochody w zeszłym roku. Miałem okazję jeździć evantadżem i d b x 707 no wrażenia na pewno niezapomniane pewnie nie dla każdego dla mnie tak dobra i co będzie będzie nowy model?
Już.
Będzie się nazywał db 12 już tak i niektórzy mówią, że to fastlifing, gdyby 11 nie wiem, czy tak miało być najpierw, że to miał być w ślifting, gdyby 11 zaglądam do wnętrza, tylko, bo zdjęcia mam. No nie widziałem tego samochodu nie przyjechał do Polski, a walhalla Walkiria widziałem w Polsce konsula środkowa, trochę przypomina, a strony czy trochę przypomina porsze widziała i zdjęcia tej.
Debetwa trochę przypomina. Tak trochę przypomina porsze faktycznie.
No właśnie i to nie to nie jest żaden zarzut akurat w parsze ostatnio całkiem nieźle mi się obsługiwało to ale, ale to jest estetyczne, przynajmniej tak wygląda i ma trochę przycisków, co lubię, nawet sporo Zobacz takie utwardzenie zawieszenia wzmocnienie dźwięku z układu wydechowego, trochę tak jak w posze dobra, ale pod maską ważne zmiany. No bo już nie ma nie ma silnika 12 cylindrowego z dbę jedenastki, który miał ponad 3 prawie 650 koni ma silnik cztero litrowy ośmiocylindrowy 680 koni. Z martaper co najmniej tak samo nawet chyba lepszy niż w tym db 11 3,5 sekundy prędkość maksymalna na pewno ponad 300 km/h. No wnętrzość powiedziała, ale z zewnątrz no podobają mi się to sportowe, a strony Martiny nie widzę tutaj jakieś zgrzytów. To są ładnie samochody zaprojektowane, no marudzą, że grill za duże i nie marudzzą, że 4 rury zamiast 3 albo 2 w dbx 707 np. no ceny Wielkiej Brytanii 185 000 funtów.
Powiem, no to jest słuchaj, to jest poniżej 1 000 000 zł za Super samochód to jest na na.
Cenź zobaczymy, że mam nadzieję, że on do Polski dojedzie. No oglądałaś go pewnie na zdjęciach i widziałaś wnętrze na zewnątrz. No fajny autor no takich takich jeszcze na szczęście nie zabroniono sprzedawać i jeszcze przez wiele lat będzie można je kupować, asto Martin, to 12.
Zgadzam się, że fajne AUTO. To ja mam teraz taką ciekawostkę takie taki problem, z którym prędzej czy później będziemy się musieli zmierzyć. Tak myślę, otóż w cenie paliwa, które tankujemy na stacjach, mamy bardzo dużo podatków akcyzę i w ogóle w cenie prądu, który tankujemy sobie do samochodów elektrycznych z domowego gniazdka w Polsce. Na razie. My oczywiście mamy tam jakieś mnóstwo opłat, ale generalnie nie mamy tej akcyzy podatku drogowego itd. jeżeli chodzi o tankowanie ze słupków na mieście też nie mamy, a jesteśmy powiedzmy, że na razie nie musimy tego mieć, bo jesteśmy krajem, co tam 30 parę tysięcy samochodów elektrycznych na drogach. No to, jakby daj pan spokój, natomiast Wielkiej Brytanii ten problem zaczyna być dyskutowany organizacja pozarządowa, która przegląda się finansom publicznym, ta organizacja obliczyła, że w 1 roku do kasy państwa z wpływa około 32 000 000 000 funtów z tytułu tankowania paliwa. I jakby w związku z tym uiszczania podatków za pod koniec dekady, czyli w roku powiedzmy 2030 zniknie z tych 32 000 000 000 10 000 000 000, czyli zostanie tylko 20 22. No i to jest ogromna. To jest ogromna dziura, którą trzeba będzie jakoś zasypać ta dziura już teraz jest zasypywana, dlatego, że jeżeli tankujesz sobie samochód z takich publicznych ładowanek ładowarek, to masz tam prąd z dwudziestoprocentowym dodatkowym podatkiem. Natomiast jak tankujesz sobie w domu, to masz tam podobno tylko 5% tego podatku, no, niemniej jest to jest to taka pieśń przyszłości coś, co zresztą też internetowi komentatorzy malkomtenci przewidywali od dobrych 12 lat. Ja pamiętam, jak mieliśmy pierwsze samochody elektryczne z imijewem, nagrałem jakiś materiał i był on szeroko komentowany i jakby jednym z takich większych problemów, czyli z większych zalet było to, że ten samochód jeździł praktycznie za darmo. Tam się faktycznie 100 km za 10 zł robiło albo i taniej no i właśnie sporo osób się zastanawiało okej dobra, ale jak będzie tych samochodów, więcej to nam przyło przywalą większy podatek na prąd i dopiero będzie nie. No i tu okazuje się, że przywalą, ale wcale nie stało się to w roku 2011 tylko stanie się dopiero w przyszłości.
No dobrze, ile mam jeszcze czasu.
34 minuty.
A no dobra no to w takim razie całkiem niedawno mówiliśmy o sprzedaży samochodów chińskich w Europie. To jest ponad 200 000 w ubiegłym roku i tutaj firma emgmotor jest liderem, co prawda w Polsce oficjalnie nie można modeli tej marki kupić, ale w wielu krajach można i okazuje się, że już oficjalnie można je kupić w Czechach te czy słuchaj czy mg 4 to czymg mootors niem, czy on nie należy do tego całego koncernu saic, ale tak należy no właśnie i teraz ciekawy model, bo mgo 4 elektryczny mówiliśmy o nim, przecież chociażby wtedy, kiedy wszedł do sprzedaży w Europie czy w Anglii. Dużo mówiliśmy, ale co ważne te ceny wydają się całkiem atrakcyjne w ogóle jak ten samochód wygląda, czy ten samochód wyglądał ładnie dla mnie tak on mi jakoś przypomina z zewnątrz się co on mi przypomina, żebym tutaj jakiś folt zwagę. No i 3 ładniejszy. No nie wiem, no w każdym razie jest to pięcioczwiowy samochód na tych zdjęciach widziałeś go teraz ostatnio oczywiście bardzo ładna kolorystyka, ale też ważne jest, jakie są warianty i ceny zaraz, więc pod maską możemy mieć 2 silniki 170 koni albo 204 konie. O oba obie wersje z napędem tylko na tył i jakby przeliczyć, skoro to tańsza wersja kosztuje około 150 000 zł. Ta droższa mocniejsza wersja kosztuje około 170 000 zł, a kumulatory w tej tańszej 51 kilowa Togo godzin w droższej 6 64 kilowatogodziny w środku na zewnątrz ładne naprawdę ładny samochód. Wiesz nie wiem, jak w ty oceniasz bardzo ciekawa, chociaż też wiele nas żesz można drapieżni, drapieżna stylizacja, ale fajna bardzo fajny samochód w środku trochę ubogo, bo nie wiem, co z kolei znowu narzekamy. Ja narzekałem czasami mały ekran przed kierowcą, ale taki panoramiczny ekran do dobrych proporcjach na konsoli środkowej, no niewiele się dzieje przed pasażerem, ale czy to w winić za to producenta? No nie wiem, średnio mi się może to wnętrze podoba, może tak. I co jeszcze wiemy o tym samochodzie? No wiemy, jakie ma osiągi m g podobne przyspieszenie około 8 sekund do setki chyba zasięgi w tym słabszym 350 w rtp jednostek w mocniejszym 450 w rtp. Wiesz to wszystko nie wygląda źle, natomiast ważne jest to, że oni i tak stopniowo podbijają od Zachodu dochodzą do Europy Środkowej do Europy, potem wschodniej. Nie wiem słyszaństwo, żebym już się jakieś były przymiarki, że oficjalny ktoś by się tym zajął, bo jakoś.
W Polsce w Polsce już to kupisz, ale na razie jeszcze nieoficjalnie.
No właśnie, no bo mamy skyheella sersa maxsusa, to wiemy, że już przecież.
To jest inna historia. Su słuchaj z tym mg to jest inna historia.
No oby były w sprzedaży nie wiem, przez kogo będą sprzedawane, ale w każdym razie no mamy megany elektryczny podobne tych rozmiarów mamy fopswagena ID 3 jest kim walczyć jest dobra, jest konkurencja nie byle jaka na mg też ma dobre noty? Przynajmniej tak słyszałem.
Kłaniamy się pięknie, to był codzienny magazyn motoryzacyjny do poniedziałku. Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
-
12:38
-
12:34
-
13:09
-
13:33
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
20.09.2023 22:00 Wieczorem23:46 W studio: Edwin Bendyk
-
-
20.09.2023 19:59 Dobra praca
-
20.09.2023 19:59 Outriders Podcast40:08
-
12:00 Dzień po wyborach
-
-
20.09.2023 22:00 Wieczorem27:34 W studio: Edwin Bendyk
-
-
-
20.09.2023 23:00 Maciej Zakrocki przedstawia52:05 W studio: Jędrzej Witkowski
-
39:22 W studio: Joanna Sawicka , Wojciech Szacki
-
-
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL