REKLAMA

Jak uczyć programowania? W studiu: Anna Mazgal, Małgorzata Rostkowska, Kamil Sijko

Człowiek 2.0
Data emisji:
2014-10-11 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
47:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II 0 przy mikrofonie Jan Stradowski witam państwa człowiek w 2 zadowalające się do tematu, który już się pojawią na antenie do tematu nauki programowania nauki kodowania po co się uczyć kodowania w kostnicy umówiliśmy się w tym poznać po tym, jak tego się uczyć jak tego uczyć młodzież dzieci tego uczyć w szkołach mowę i winnych oszustw w innych placówkach edukacyjnych dojdziemy do tego za chwilę, bo w tym momencie to państwo przypomina adresu Rozwiń » internetowego w naszej audycji Fokus gratka PL strona magazynu Fokus partnera merytorycznego audycji tam na materiały dodatkowe związane z tym oczywiście mówimy adresy internetowe odnośniki do wydarzeń nadchodzących ciekawych mam nadzieję, że czasami tak w Enstone Radia TOK FM klatka PL portal opinii na zawsze nowe doniesienia komentarze blogi państwo chcieli skomentować coś co dzieje się na antenie albo zaproponować coś nowego zapraszam adres mailowy człowiek płakał KZ Mokka to w TOK FM albo na Facebooka krótki adres prowadzący na fanpage www kotka człowiek kropkę nad, a wracając do tematu dzisiejszej audycji ze mną w składzie Anna Mazgal dyrektorka zarządzająca centrum cyfrowego projekt Polska i inne gry w Małgorzata Rostkowska ośrodka edukacji informatycznej i zastosowań komputerów w Warszawie oraz grupy spod bal w dzień dobry i Kamil Sijko prezes fundacji odebrać to Polska i pracownik Instytutu badań edukacyjnych w dzień dobry no właśnie wracam do tematu w innym gronie niż wcześniej mieliśmy wcześniej właściwie kilka audycji w programowaniu gier były tu dosyć istotne jednak toczyła się nauki programowania Mości dla dorosłych bardziej niż dla domu działa w, a druga w swojej audycji anty czuła się programowania dla najmłodszych namówiliśmy właściwe przedszkolaka, choć dzieciak jeszcze nie umieją pisać, które uczą się podejmowania nawet bez komputerów bez tabletów czy bez takich chorych elektroniki, a dzisiaj wracamy do tego środka chyba lider edukacji szkolnej w właśnie myślą o VAT w tym gronie wszyscy się zgodzimy we promowania uczyć się bać to prawda nie ma protestów, gdy nie widzę w Elblągu to jest kolejna kwestia w takim razie czy ukoronowaniem powinny być przedmiotem nauki szkolnej osobnym przedmiotem jest poważniejsza kwestia i staram się, jakie są państwo na ten temat odczucia pani Małgorzata panie z Patrykiem wieloletnim tak czy niema takiej potrzeby, żeby programowanie było oddzielnym przedmiotem Teresę trwają prace zaczęły się właściwie na tym, żeby zmienić straże te zapisy w podstawie programowej przedmiotów informatycznych w naszej szkole czy zajęć komputerowych informatyki właśnie, żeby podkreślić wagę programowania co się ma jawnie pojawić w sposób taki wyraźny, a do tej pory było niewyraźne nie wymienienie w podstawie programowej właśnie tam można było uniknąć przez prawie całą edukację nauczania programowania w szkole, bo tak nie było tak jasno powiedziane doskwiera mu uniknąć, choć doszło miał w oczach nauczycieli miało pewność finał na razie nie chciał nie miał umiejętności to mógł tego uniknąć właściwie w wielu wypadkach tak się dzieje dopiero na etapie informatyki rozszerzonej, czyli tego rozszerzenia już w ostatnich klasach szkoły średniej tam są wyraźne, ale to się przygotowuje po prostu to młodzież do matury z informatyki i tam są już wyraźne zapisy w nauce programowania algorytm nitce, a w początkowych tych częściach, jakby to jest pominięte dlatego teraz rozpoczynają się właśnie prace, żeby wprowadzić w sposób taki wyraźniejszy do podstawy programowej naukę programowania mu spotka się takiemu taką jednak propozycją, żeby to był osobny przedmiot wydobyła explicite właśnie wydzielonego nauka programowania osobno lekcja panie Kamilu pan kiwa głową tak wygląda tak mam po prostu jako ruch wahadłowy wysłuchał w ale zgadza się pan czymś takim jest to pan sądzi, że to nie jest konieczne w oczy jak nadanie mu się zgodzić uważam, że oprogramowanie bardzo ważne natomiast druga strona też do głowy mam dziś te realia szkolne, w których tych godzin przez tyle ile jest prawdopodobnie, proponując kolejne przedmioty programowaniem spotkalibyśmy się z dużą dużą pozycję wzrostu dotowanie z gumy atut z drugiej strony też moim zdaniem dużo warto się z tym, że oprogramowanie można panie sensownie wplatać w aktywności na innych przedmiotach włożonych to jest fantastyczne boje z ich strony pokazuje i uczy programowania programować, ale z drugiej strony pokazuje to kluczowa jak chce oprogramowanie można pomagać w życiu czy, jeżeli się udało to oprogramowanie wciskać na inne przedmioty to mielibyśmy tak naprawdę 2 pieczenie na 1 ogniu to oczywiście szalenie trudne no bo to wymaga od nauczycieli, którzy nie są informatykami na podjęcie pewnego trudu rozwoju nadal się, że w dłuższej perspektywie, a taka strategia mogłoby się opłaci to oczywiście nie jest znana na ten rok przed 3 najbliższe 2 lata, ale myślę tu z Final Four fajny pomysł, a no dobrze, ale mogą odejść przykład oprogramowanie na przedmiotach innych niż informatyka w znacznym i pewnie tak rok będzie bardzo konkretny przykład, bo akurat Fundacja kot dobrze jest w tej edycji był partnerem takiego programu mistrzowie kodowania i tym auta mogłyby być odpowiedzialni za stworzenie scenariuszy ten scenariusz m. in. właśnie staliśmy się tak wplatać to akurat był scenariusz dla pierwszego etapu edukacyjnego czy dzieci, które są w szkole podstawowej w pierwszych 3 klasach, a i w związku z tym, że tak nie ma informatyki nie ma takiego nauczyciela wydzielonego do informatyki to staraliśmy się wplatać też promowanie właśnie w aktywności takie, które mają momentami tak tak miejsce, gdzie nauczyciele szkoły musi dzieci nauczyć się na pobyt w cyklu rozwoju roślin i uważam, że świat środowisko programistyczne takie uproszczone ktoś skrycie kodu on świetnie nadają, żeby ilustrować właśnie takie procesy era, bo z oprogramowaniem to jest tak duży dotykowy zaprogramować to trzeba tak dobrze zrozumieć, a jeżeli jest to zrobić grę komputerową dotyczącą marszu odbijania piłki trener musi widzieć w górach wciąż poruszają córek, kiedy Noma świat jest z jakimi warunkami, których kątem tak dalej oczywiście dzieciaki się na tym etapie nie nie oszukujemy żoną po drugie, takie rzeczy, ale zasada ta sama także, że cokolwiek byśmy nie tłoczyli to przy okazji, promując też, żeby wspomagamy tu to zrozumie tego materiału, który przy okazji prezentujemy pierwszy przykład tego właśnie rozwój co na biologii na pokazywanie robienia animacji takich animacji poklatkowej w środowisku skeczy, które pokazują jak ta roślina może się rozwijać drugi przykład to wówczas byśmy prostą grę komputerową dotyczącą segregacji śmieci nauczycieli tak i tak musi coś ekologii w tych czasach powiedzieć, ale w naszym przypadku prosimy nauczyciele, żeby wykorzystać taki gotowy szkielet grę, żeby pokazać życie, żeby te dzieciaki z programu wały po sortowaniu tych śmieci, a dzięki temu uczą się 1 drugiego przy okazji tak czyni w tym momencie jednak mówimy, bo on Hłasko to coś co mówiłem w sytuacji, kiedy mówi Mateusz dzieciaków na pieszych, aby zrozumieć potem zaprogramować to co mówimy Bena Johnsona tak wycieku, podejmując uczy się, że czegoś co jest elementem świata tego codziennego od sformowania lepiej rozumie proces sortowania śmieci czy wzrostu rośliny to są chyba wdrożono 2 rzeczy tam jest jakiś proces promocję programu to na pewno 7 proc zrozumieć, jeżeli miejskie fizyka ruchu czy coś w tym rodzaju no to najpierw musi zrozumieć proces w rzeczywistości, by go później przenieść do świata cyfrowego, a jeżeli chodzi powiedziano tutaj może być różnie także czasem jest tak, że programiści uczą się, jakiej wiedzy z okolicznych dziedzin tego co programują przy okazji samego oprogramowania czy, jeżeli chodzi o śmieci to rzeczywiście po ma rację, a to będzie drugą stronę się promują uczą się trochę śmieciach i sortowaniu ja, jako że jak to wygląda, jakie są grupy tych odpadów tak dalej, jeżeli chodzi o takie wszystkie pory fizyczne jak próbowała silnika samego fizycznego krzyk czy przyjmie poród procesów to daje się, że to jednak zrozumienie powinno być najpierw czy mamy do czynienia z narzędziem uniwersalnym mogącym działać 2 strony w realnego zalotów kiedyś miał być już mówiliśmy o tym, słowa zerwał się w YouTube to porównanie ze oprogramowanie jest jak język obcy w pewnym sensie nawet widziałem takie hasła nauka programowania tajnym powinna być w szkole taką nauką trzeciego języka w ojczystym i obcym tym pierścionkiem teraz najczęściej angielski zatem trzeci język to ma być właśnie programowania w pani Małgosia tak kiwa głową dobry pomysł jak ta bardzo dobry pomysł właśnie to jest jakby podstawa zrozumienia przez dzieci potem przez młodzież dorosłych wie co się dzieje w tym cyfrowym świecie prawda takie szczególnie dla dzieci to ma takie ważne znaczenie, bo one, jakby zdobywają takie poczucie, że panują nad tą cyfrową rzeczywistością i rozumiejąc jak jak też wiedziała, że jest to ograniczony skończony dyskretny świat nadal w w świecie cyfrowym nie ma takich pojęć jak nigdy w nieskończoność ciągłość wszystko jest headhunter jakimś obszarze zamkniętej przy Azoty hamulce też się uczą n p . takich spra w złożoność obliczeniowa, że komputer też na swoje ograniczenia właśnie, czyli jest to zmodyfikowana skończonej naukowe w pewnym sensie trudno takie bardzo racjonalne podejście do świata pani Anna kiwa głową rozwiązywano przede wszystkim zgadzam centrum cyfrowe jak rozumiem stoimy też na stanowisku, że warto uczyć w ten sposób programowania na pewno tak zainteresowani też słucham tej wymiany, bo on wyższy niż w wygodnym uświadomić przypomina też, jakby taki szerszy kontekst, o którym mowa, o którym tutaj mówimy myślę, że programowanie i my wiemy to my również doświadczeniem programu mistrzowie kodowania, który w sumie Kamila, ale też myślę, że kot dobrze jest takim przykładem, że programowanie tak naprawdę jest takim tematem, który z 1 strony nowy dla polskiej szkoły nie jest z drugiej strony tak zyskuje bardzo na aktualności i bardzo przy okazji widać różne problemy, z którymi mierzy się w ogóle Polska szkoła jest zimno wzmaga to chciałbym 3 słowa wyjaśnienia zachowany oczywiście co mam tutaj namyśli element jest takie powiedzenie, że trzeba całej wioski, żeby wychować dziecko i mam wrażenie, że wypowiedzenie i mamy afrykańskie i mam podobne imam takie wrażenie, że jeżeli mówimy o rozwoju technologii o tym jak szybko zmienia się dzisiejszy świat to ono jest chyba najbardziej aktualną diagnozę tego co czegoś co jest potrzebne polskiej szkole to znaczy, że to, że szkoła dysponuje swoją infrastrukturą swoimi nauczycielami programy nauczania do dzisiejszych czasach już po prostu nie wystarcza, ponieważ rzeczywisty zmienia się tak szybko, że nie jesteśmy w stanie po prostu nadążyć ze zmianą systemową w związku z tym szkoła potrzebuje wsparcia w bardzo wielu aspektach na pewno te nowe rzeczy związane z nowymi technologiami związane właśnie z tym, o czym pani wiedzieć co uważam jest niezwykle ważna to znaczy z tym, że nie możemy wychowywać pokolenia dzieci, które jest wyłącznie konsumentem technologii, że to muszą być ludzie, którzy rozumieją to jak złożone są to problemy i które którymi poprzez technologię nie będzie tak łatwo zarządzać tak to też jest nim jakiś taki wątek, który w programowaniu istotne, jeżeli umiem wiem jak to działa to łatwiej mam do tego kryty mam do tego lepsze krytyczne podejście więcej dla mnie dobre, więc jest niedobry wiem, kiedy ktoś próbuje mną manipulować, kiedy twoja Excel kształtuje własną rzeczywistość nowych, umożliwiając kontrolę tak mogę próbować przejąć kontrolę, a przynajmniej wiemy, w którym momencie to to byłoby to byłby wskazany to też jest jakaś wiedza inny i wracając do tego pierwszego pytania czy to oprogramowanie powinno być wydzielonym tematem czy nie to Thorn Piotr żyła sobie 2 opinie na ten temat to znaczy z 1 strony uważam, że tak w tym sensie, że jest to po prostu taki jak pan być skończony kawałek wiedzy i jest to jakiś rodzaj działalności takich umiejętności, które są trochę jak pisanie czytanie i na co się tak nie jest teraz to to to w najbliższych czasach po prostu tak się stanie, a z drugiej strony wydaje się, że niezwykle ważne jest to, żeby mnie to były takie umiejętności, które mają od razu swoje praktyczne przełożenie na to co my możemy z tym zrobić i to, o czym powiedział Kamil rzecz, że jesteśmy w stanie wykorzystać stąd do tego, żeby uczyć innych rzeczy albo lepiej zrozumieć pewne procesy, które nie mają, jakby nic wspólnego tak naprawdę inny tak naprawdę z technologią AMD i AM wydaje mi się, że realistycznie patrząc nasza szkoła mimo tego, że zmienisz programu podstawowa nie jest do tego przygotowana i dlatego ważna jest też to, że pojawiają się takie pomysły czy takie inicjatywy, które z gmin nie pochodzą z wnętrza szkoły, ale są np. takimi inicjatywami jak mistrzowie kodowania czy pojawią się takie pomysły Europejski tydzień kodowania, który ma po prostu zwracać uwagę na te problemy właśnie dziś zaczyna, które właśnie dziś zaczyna, które po prostu pokazują, że to jest naprawdę nasza wspólna sprawa, że my możemy uczestniczyć w tym my to znaczy firmy to znaczy organizacje pozarządowe to znaczy programiści, którzy chcieliby np. swoją wiedzę udostępniać innym, że już po prostu możemy troszeczkę to u dołu taką dziurę kompetencyjną Tusk trudno było w nim chwilowo mamy do czynienia próbować innych kosztem załatać w dach nad budową kompetencji cyfrowych w ogóle jest, gdy testów First pomyślała i to też o tym, już rozmawialiśmy w Obamy mamy też czasami okazję spotykać się mimowolnym nic z nich nikt mi w dyskonta mi na konferencjach myśmy się licznych konferencji rozmawiali o tym, że przydałby się w Holandii przedmioty jak w le jak kompetencji medialnych to osobny temat, czyli nie tylko chodnik rocznie dla informatyka to właśnie umiejętność posługiwania się z takimi źródłami informacji faktu, iż mamy mnóstwo także internatem tak z komputerem, ale tak z technologiami mobilnymi, a jest to miłość o językach programowania, które chcemy jak języki, więc nadal mam taką kostkę niepewność czy cel promowanie, ponieważ tak jak my tak jak jest język angielski w pośredniaku czy osobno prawda w Belgii okleina jest matematyka wał na 2 osoby mogą czuć mentora odbytnicy powinny być w zasadzie bardzo się przydają potem co do informatyki, ale na własne oczy mam mam wrażenie, że to promowanie dziesiątków umyka, bo one faktycznie powinno być symulacją lotu na nas zmiany czegoś tam odłożą 1 godzinę programowania i niech niech to będzie widoczne w dywan, jeżeli mogę coś powiedzieć cytowały to co pani mówiła właśnie, chociaż basen tego dnia kodowania, który się zaczyna ja myślę, że bardzo dużą rolę spełnia kształtowanie takiej świadomości społecznej prawda, jeżeli ogólnie i w nowe wśród całego społeczeństwa rodzice decydenci i nauczyciele oraz przekonania o żałobie taka jak cała wioska zostaną przekonani o tym, że to jest ważne potrzebne, że rozwijający się, że dzieci się wszechstronnie uczą rozwijają właśnie mają i cieszył się przy tym bawią, robiąc to chętnie to również będzie taka refleksja ze strony nauczycieli wtedy rzeczywiście żadne zapisy tam w podstawie programowej nie muszą specjalnie do tego zmuszać, bo będą sami tacy zmobilizowani, żeby właśnie też wszędzie tam, gdzie jest taka możliwość wprowadzać to nauka programowania natomiast ten właśnie jak pan mówi oddzielny przedmiot na ja znam realia szkolne to tam kamień już mówił też na trudne jest wcisnąć jeszcze, bo to można, by było mnóstwo przedmiotów wcisnąć tam edukacja medialna jest też zapisach w edukacji polonistycznej prawda w jeszcze jak wracam do tej podstawy programowej w matematyce to jest jedyny przedmiot, gdzie narzędzia środki technologii informacyjno-komunikacyjnych w ogóle nie są wspominane jak ta nowa podstawa podstawa powstawała myśmy tak trochę z przekąsem mówili, że po prostu twórcy podstawy uważali, że to jest naturalne, że nawet nie zapisali, ale to jest to jest ten przedmiot w innych przedmiotach fizyce to po trosze kuje z tej technologii, żeby jej używać stosować wtedy, kiedy jest potrzebna SLD oraz reż Jan Brzechwa mógł zobaczyć, bo w różne produkty z fenomenalnie ważne, żeby nie było mowy, żeby to oprogramowanie nie było traktowane jako wydzielona co Ustka, bo wtedy mamy do czynienia z podobną sytuację np. taka, że błędów ortograficznych nie sprawdza się na klasówkę z matematyki 33 jest gra też czegokolwiek innego moim zdaniem to on, że bardzo źle robi coś się to uczynić tego, że ta wiedza jest podzielona na jakiś tekst Wołoskiej, które sam siebie niezależne i też przeszkadza widzieć takie powiązania pomiędzy przedmiotami wszystkie przedmioty przyrodnicze matematyka na szóstkę zobowiążą wydaje się, że chcemy kształcić ludzi, którzy widząc, że świat jest 1 całość ani rozbitymi nawet w zakresie finansów w domach to mnie państwo przekonali wrócimy do tej dyskusji na 2 części audycji w witam w drugiej części audycji człowiek w zawodzie poświęconym nauce programowania temu jak uczyć programowania w szkołach jak uczyć dzieci młodzież z mostu, gdzie Anna Mazgal dyrektorka zarządzająca tym co z tego projektu Polska Małgorzata Ostrowska ośrodka edukacji informatycznej ze swoich komputerów w Warszawie oraz klub z Pol ski Barbara w e-commerce Sitko prezes fundacji im oddać opolska inny pracownik Instytutu badań edukacyjnych właśnie rozmawialiśmy wcześniej o tym za programowanie nie musi być osobnym przedmiotem szkolnym AK i dałem się pokonać łatwo na idealną w nich nic jednak słów na natomiast staczał się TIL wcześniej wysyłanej analogii z nauką języka obcego w pewnym sensie ona jest oczywiście bardzo nośna bardzo fajna, ale tez tak jak ostatnio rozmawialiśmy w czasie konferencji bezpieczeństwo dzieci młodzież w internecie w kuluarach nas tam urodził się z pomysłów to nie do końca dobra analogia w EU albo uznajemy oprogramowaniu, która jest MOK, na które można pokazać, że jest przyszłościowe dotacji ustala się duże zapotrzebowanie na programistów na rynku jest to fajna praca w natomiast możemy stworzyć takie złudzenie, że każde dziecko będzie programistą albo stanie się nim bardzo szybko jak się dokonał czegoś tam część dorosłych wystarczy oświadczenie za późno kurs programowania czuło się tam nauczyć potem będzie praca w EU w Dolinie Krzemowej dajmy na to podano to jest złudzenia ewidentnie, więc ja bym się dokonała jest być mowy nauka programowania Wojnowicz kostkach nóg WF -u w 100 lat pełniła swoją władzę taki jak, w jakich zmian nie powinien być w kółko Mistrzów koszykówki czy siatkówki czy dowolnego innego sportu tylko pogłębić raczej tak, ale wciąż uczymy dzieci jak się gra jak ja jako aktywność fizyczną dobrać do własnych możliwości potrzeb i jeżeli z oczu jakiś talent jak diament wtedy okroić do szkół w kinie i w tajemniczym koszykówki siatkówki czy czegoś co miasto, a reszta po prostu ma z tego deklaracje i wydają się chyba z kodowaniem na tym etapie płynąć podobnie pokazujemy dzieciom pewne podstawy informatyki podstawy programowania biznes nie oczekujemy, że każdy będzie dla nas Billem Gatesem czy w sufit woda w te, których są też już jest chyba po raz czwarty, że ta analogia WF -u, a jako takiej metafory tak jak powinno wyglądać już coś w kabinie samochodu w 2 administratora pieniądze te święta analogia, bo my na takie, bo nasze potrzeby to jak pod którąś się coraz więcej które, które są skierowane do ogrodu do dzieci, w które mają promować oczywiście używaliśmy kiedyś takiego nawet metafory, że Peszko był fajnym miejscem po to, żeby tak masowo każdemu pokazać w ogóle co to jest oprogramowanie odkryć talenty, ale potem byłyby kluby i właśnie Contador opozycyjnym jako taki klub dla tych takie są kluby piłkarskie, które planują takie bardziej zainteresowane dzieci tu tak tak widzimy kody do roponośnych studia, czyli dla tych, którzy wybiorą profil na taką drogę ruszy druga wysyłane bez wydaje się, że to notowana cena jest sprawdzony model, ale wypędzonych teraz wyszło nam że, ucząc właśnie małe dzieci programowania też jakoś podtrzymujemy u nich też zdolności matematyczne, która podobno nieprędko się ze mną zgodzi badania mówią, że szkoła zabija te zdolności takie twórcze matematyczne u dzieci zajrzała w Wałbrzychu lokali mogą za to szkoła w zasadzie ona nie uczy myślenia matematycznego testu burzą nauczy formuła nauczył mechaniki na mięśnie ud samego podejścia do problemu no, więc coraz mniej realna w wyjeździe z łączy jeszcze znaczy dla mnie informatyka programowanie i matematyka to są prawie ten sam sąd ocenia Półtorak to są naczynia połączone i Gold to jest tak ściśle ze sobą związane, więc właśnie tak teraz przyszło nam, że jak od pierwszej klasy dzieci będą się też cieszyły się programowaniem Keitha matematyka jakoś tak trochę u nich jakby na niebie będzie trwała gra Daniel nie nie zgubią tych swoich zdolności może jakoś to będzie wzmocniony będą miały frajdę z atomowych będą miały frajdę właśnie z matematyki i nie będzie potem takich sytuacji, że dorosły ja jestem anty talent cel każdy ma jakiś talent twardej do matematyki również no ale w gdzież te się odradza uścisk pani Anna i ja myślę, że panią, że to działa na pewno 2 takie bardzo ważne rzeczy mu pierwsza, która też sięgnąć po głowie rozmawiamy jest taka, że toczy programowanie powinno być oddzielnym przedmiotem czy powinno być włączone w jakby nie naturalnie w Grecji w tory nauczania różnych innych przedmiotów i też w jakim jaki powinien być dokładnie zakres jest też rozmowa o polskiej szkole i takim dużym dramacie, przed którą cały czas to i tak pani bardzo mi momentami z niego wybrnąć czyli czego właściwie chcemy uczyć chcemy uczyć umiejętności czy chcemy dostarczać pewną wiedzę i dla mnie różnica jest taka, że jeżeli programowanie jest być osobnym przedmiotem no to pokusa jest taka, żeby stworzyć taki dość sztywny gorset, który mówi, że uczymy obsługi konkretnych urządzeń albo o, zaczynając od tego jak mały włos nie ujrzymy określonych języków, a wydaje mi się, że akurat programowanie jest takim innym takim taką dziedziną też wiedzy i taką przyszli umiejętnością tak jak mówi młodzież z kim jestem, który po prostu również ma polegać na tym, że nabywa się pewnej biegłości w pewnym, jakby w środowisku tak, a wiadomo, że te rzeczy będą się zmieniały tak wiadomo, że technologia będzie szła do przodu i że dzieci nie będą mogły zastosować tego co się nauczył mając lat kilka za 1015 lat, bo po prostu cywilizacja ruszy do przodu w i wydają się, że z tej perspektywy i to dotyczy bardzo wielu przedmiotów to dotyczy też matematyki, z której ja osobiście uważam, że jestem kompletną nogą natomiast wydaje mi się, że moja niechęć do nauki tego przedmiotu nie był ładny wyłącznie spowodowana tym, że mimo, że po prostu nie mam do tego jakiś naturalnych zdolności umiejętności to znaczy, że też nie dostałam taki może takiej możliwości, żeby po prostu zrozumieć na ile to może być ciekawym panią zniechęca tak w aktach nie było i to do nich drugi rzeczy zmierzamy, którą pani powiedziała, która jest ważna, że z ME te czasy się zastanowią czy w ogóle szkoła jest gotowa na to oprogramowanie w tym sensie, że pani być o tym, żeby się tym cieszyć, iż szkoła ma jakąś taką dużą zdolność zabijania radości z nabywania wiedzy, bo mój taka encyklopedia czy my tak bardzo właśnie, by zorientowana na po prostu poprawne rozwiązanie testu ani na to, że my mamy nawet biegłości tak poruszanie się włożyć w dziedzinach wypromowanie idei od kotów jest kwestia pokolenia często błędów te błędy sąd, ale koniec sądu na stronę, ale szkoła dostała, mówi że błędy są z Wall w taki rząd są rozdzielone są podlewane podlega ten uczeń cały czas w ocenie tak pod kątem właśnie poprawności tego co robi ani tego na ile on potrafi sobie na szkodę radzić z tym, że czegoś nie umie, ale uczy się i przechodzi jakiś proces i ty też takie doświadczenia, które wynikają chociażby z właśnie Mistrzów kodowania in są takie, że naprawdę oprogramowanie ma taki potencjał stron transformacyjny do szkoły w wielu wymiarach po pierwsze, właśnie, dlatego że go wbudowaną funkcją jest popełnienie błędów jest coś, czego się nie wie i Belki rozwiązuje się problem programistyczne to często jest tak jak pokazują doświadczenia tego programu to znikam też może coś powiedzieć o doświadczeniach Scott dobro, że tak samo nie wie nauczycielki nie wiedzą uczniowie i ich często jest tak, że w jakiś konkretnej sytuacji wybrnięcia z jakiegoś impasu nie pochodzi od nauczyciela tylko pochodzi od ucznia, więc stosować ludzie mogliby słowo pewnie stąd też co gorsza w cudzysłowie wrogom, bo nasze szkoły to faktycznie jest o zabójstwo w ale rozwiązanie może pochodzić z internetu wnioski i stworzyć rozmawialiśmy o tym, opowiem ci bardzo często patrzą jak ktoś inny zaatakował problem korzystają z tego rozwiązania, bo poprawiają, zmieniając kocha, ale w toku ściągają powiedz tak sobie sprawę to na tym polega w wiele procedur planistycznych ktoś chce tam już wymyślił wystarczy spojrzeć ci patrzeć czy to jest fajny czy nie czy możemy zastosować czynie, więc pożyczanie twórca, ale jednak świadoma nie ściągania po prostu inspirowanie się jest jak będzie skazana na kolejny kolejny bastion do obalenia to właśnie doszło to co powszechne były protesty są bardzo staramy się promować go do Lazio mówimy przez to co naszym ci, którzy są kluby hakerskie, ale ktoś docenta naszych grup hakerskich to mówimy, że wciąż te ipsum chcemy kształcić hakerów, ale w tak specyficznym rozumieniu tego słowa żywotnym znaczeniu nawet rozwiązaniem prawidłowym, którzy kradną pieniądze skok w bankowych takich, którzy rozwiązują problemy, ale też 1 głosie z przekazem takie kontrakty z wyciekiem to jest nie wyważania otwartych drzwi, a przy jego największą krzywdę możemy zrobić małe hakerowi tych właśnie kazać mu rozwiązywać problem, który już ktoś inny rozwiązał Engel były domysły hakerskie na tyle cenne, że nie można ich używać na rozwiązywanie problemu po raz kolejny i naprawdę nie ma nic złego w tym i że nawet powiem, że część rozwiązanie skopiowane Tokaj to wszystko porządku czy istotne jest to, że problem został rozwiązany no właśnie tę naukę w maszyny oprogramowania może też, jakby wprowadzić do innych nauczycieli poza nauczycielami informatyki taką oto co pani powiedziała tak zawsze nauczyciel informatyki NATO świadomość, więc jest przedni niż, zanim i ja jako nauczyciel informatyki g 21 lat nauczycielem w dni 14 liceum imienia Stanisława Staszica w Warszawie i właściwie wszyscy nauczyciele informatyki prędzej czy później odkrywają i dekonstruktywizm w nauczaniu, która jest czy już ma kilkadziesiąt lat, ale coś takiego, że swojej wiedzy nie można przelać komuś tylko każdy swoją wiedzę tworzy wg własnych modeli wg własnego doświadczenia tak czy tak jest lepiej, bo tak jest najlepiej inni nauczyciele informatyki prędzej czy później nawet nie mają tego teoretycznego przygotowania to o tym, wiedzą i kilkadziesiąt też chyba gnom na pewno kilkanaście lat temu Whyte Paper w też takich 8 wielkich idei jest konstruował je wszystkie pasują właśnie dlatego, żeby dzieci programowany tak altan mówi w tych ideach idei ostrej zabawy o tym, że tylko cieszy nas coś co jest trudne nie cieszą nas łatwe rzeczy prawda życzyła sobie zdać czas na jakieś zadanie, że trzeba, że uczy się, popełniając błędy tak i wyraźnie wszystko, czyli wysłuchano go właśnie w większości przypadków jest czymś nieznanym dla nauczycieli w Polsce i jak mówi nie mówią nauczyciele informatyki, bo oni, jakby z doświadczenia poznają treść oraz rozmowę tak doszliśmy, więc jeżeli teraz w taki do pewnego momentu, bo wiem więcej osób będzie uczyło oprogramowania prawda, jeżeli coś się okaże, że nauczyciel matematyki może i polonista i biolog prawda będzie wprowadzał takie elementy programowania w swojej klasie to ci wszyscy nauczyciele też zdobędą właśnie tego typu doświadczenie w 2, że nie mogą nikomu swojej wiedzy przelać ani ukształtować na swój obraz podobieństwa no zresztą teraz tyle tych różnych przypadków, że nauczyciele się dowiadują prawda bardzo jest rozwinięta wiedza o mózgu jak i jako różnią się ludzie między sobą każde dziecko w klasie ma inne predyspozycje inne zdolności i ta nauka programowania, gdzie każdy tworzy wg własnych pomysłów właściwie w Davos został zostawiamy dużą taką dozę swobody twórczości tej właśnie zabawy nad tą był to każdy może odnieść sukces każdy się cieszyć tym my nie wiemy zatem hoteli o tym, cieszyć się o sukcesy w 2 faktach mówimy w ośrodku zresztą się pan powiedzieć na już ponad 23 w 3 lata tak uczymy nauczycieli zresztą zmieniła się trochę sytuację, bo najpier w głównie zajmowaliśmy się nauczycielem informatyki właściwie wśród nauczycieli informatyki nie ma takich nauczycieli po studiach informatycznych prawda bardzo mało jest takich osób to są nauczyciele po studiach podyplomowych waha, które zresztą też przez wiele lat prowadziliśmy razem z uniwersytetem warszawskim i tam cały czas mówimy, że najważniejsze jest, żeby dziecko przy czym młody człowiek, żeby samemu w samo wymyślał sam otworzyło i żeby zawsze odnosiła sukcesy na informatyce to jest taka podstawowa sprawa uczyć rzeczy rzeczywiście ważny dla tych młodych ludzi i żeby o nim byli w stanie odnieść sukces i całe to ocenianie to wszystko tematy te wszystkie zasady, które w Polskiej szkole obowiązują na trochę się z tym Kutza 2 właśnie na własny koszt jest zbyt optymistycznie, choć zwolnienie go nie wyrazili na ich reprezentuje ośrodek edukacji informatycznej i my jesteśmy placówką doskonalenia nauczycieli no i naprawdę robimy wszystko teraz właśnie też się, że my tę ideę żeby, żeby jak najwięcej osób się uczyła programowania przyjmujemy dzieci uczymy dzieci zachęciliśmy się z kryciem, bo też zwrócić uwagę na ten stan nowe technologie dały szansę regaty nauce programowania, bo jest szybki efekt jak dziecko programuje w scratchu czy nawet z Tajwanu wcześniej powiadamiać moja mama przedszkolaki wnuki programują z SK Reczu juniorzy dzień bez czytania i pisaniu można się obejść to od razu jest efekt, bo dziecko zrobi kilka ruchów już na jakiś jacht jakoś animacje co się dzieje prawda jest jakaś jest jakiś efekt, a przez lata jak nie wiem jakich tam językach państ w g Walia, ale był czarny ekran włoska lewica i świecie taki żeby, a siadał człowiek przed komputerem widział jakąś Super Gd i on myślał rząd po 1 z rodziną zastępczą tyle zarobi nie był w stanie z nią właśnie musiał przejść długi kurs programowania matematyki skończyć studia pójść do jakiejś dużej firmy, gdzie było jeszcze 100 takich jak kanon dobrych i wtedy zrobili taką grę, a teraz każdym małe dziecko parę ruchów już już ma efekt właśnie na tych efektach jednak teraz szefowie trasie, bo popularyzuje naukę programowania rozumiemy w trzeciej części audycji w traktacie części audycji dzisiaj czworga 0 poświęcony komu jak uczyć programowania było skuteczne, żeby było przyjemne to było efektywne jak uczyć dzieci jak uczyć może w właśnie doszliśmy pod koniec tej części dosadnych przykładów takich jak sklep z takich jak Kret junior, czyli coś, czego w ogóle nawet nie z nimi niania nie muszą używać siły uczniowie mogą, zwłaszcza nad dziećmi czekającymi piszące o to 60 mogę się w UE na państwo jest archiwum do słuchania o tym jak dzieci uczą się promować za pomocą kartek papieru i rodziców, którzy udają roboty to bardzo fajna sprawa w no właśnie chciałam wrócić technika do 1 rzeczy tam się przypomniała, że wyczytała w internecie za fundacją Konrada to Polska, czyli pana Fundacja panie Kamilu w taką technologię taką taktykę, żeby nie uczyć 1 języka programowania nie ma 1 języka co jest najlepsze najfajniejsze najbardziej słuszne, bo tych języków oraz jest teraz wiele A2 z owych Bawarczykom technologie cofka nie, podpisując umowę do dowodu o tym, szykują ZL chyba słusznie ze szkołą sztuk walki się od 1 stylu, ale NKW trzeciego rozbioru Stanów prawda nie ugnie nie uważacie, że tylko Duda jest fajna, bo tylko karate Kyokushin tylko co prawda czy to co wynika z prostego jak i organizacyjnym jesteśmy jak wygląda na to, że to wygląda w ten sposób, że mentorami potem dorzucili tymi osobami uczniami, którzy uczą są bardzo rzadko nauczyciel nie ma badań ani 1 z taką opracowaną przez nie jest wciąż jest 1 mąż się w Polsce, który z nadzorem Kotor dużo, ale większości są programiści zawodowi, a w związku z tym, że osoby trafiają do nas z różnych firm z różnych środowisk są też języki programowania, które mają za sobą są są bardzo różne, ale atestu Super byłoby to pozwana przez życie mnie nie nie skupia się na 1 z twarzą, bo to jest także te współczesne języki jak zrobił sobie taką markę specjalizująca się jakieś tam w obszarze o ZFŚS profesorowi to pewnie będzie coś robił serwisami internetowymi jak ktoś przy Grochowskiej to prawdopodobnie również coś coś co się, w jakich technologiach internetowych jak dogmat to co się ze mną i t d . tak dalej, więc 0 Ghana przywędrował to być może coś w Androidzie i w związku z tym, że tych języków jest sporo, toteż dzieciaki mogą się panie dopasować do do różnych aktywności, który musiał wykonywać nie skazujemy się go z góry na jedno jedno ścieżkę toteż, jakby jest pochodną kolejnego założeniach Roman kot dobrze, których takie, że ogólnie rzecz biorąc nasza pierwsza jedyna zasada jest taka, że staramy się być fani aranżowania wpływ polega m. in . na tym, że staram się nie narzucać uczestnikom tego co jest do nauczenia się najważniejsze w następnym kroku dziecko staramy się trochę ich wspierać w oczy trochę w na ile możemy staramy się wspierać w tym co oni co robić i że nie mają pomysłu to staramy się inspirować, ale generalnie zostawiamy im co stary ty swoją edukację i własnych rękach cud wszyscy z Super możemy tak w ogóle zrobić, bo jesteśmy klubem pozaszkolne bezlitośnie rozlicza z efektów nie ma podstawy programowej nie ma ustawy o cudach Bruna nie mamy klasówek sprawdzianów i mamy listę obecności ani kuratorium padło ani kuratorem jest zmieniany tak nawet rodzice tak dobrą sprawę w urzędzie są bezpłatne więc, jakby nie można do nas pretensje o to, że coś jest niezgodne z umową tak było, bo nie bierzemy za to żadnych zwrot pieniędzy w związku z tym naprawdę fajnych warunkach możemy się czegoś nauczyć się tak to co się tam naprawdę są również chodzić o odzież co się udaje w 100 % robić, ale też to nasze doświadczenia poprzedniego roku pokazują, że naprawdę w takich warunkach można zrobić świetne projekty, a dzieciaki nie mają tego przypuszczenia, że kto się na siłę próbuje coś się wbić do głowy jest także niektóre z nich naprawdę rozwijają się powoli spadały strzelają idziesz po 6 miesiącach, a są takie, które bardzo szybko zaczynają to zwalniającego tempo jest różna, a i w tej chwili jak on naprawdę bardzo do tego mocno przyzwyczaiły, jeżeli czują do nich wracać w tej chwili z takim struktury zwolennicy oczami, że NATO teraz wszyscy otwieramy scenariusz na stronie pierwszej i drugie ćwiczenie pierwsze co próbowałem ostatnio złoty okazał się żonaty ma takie duże możliwości powrotu nie ma jak ruszy już raz próbowałem to w tej chwili zdaje się, że będzie trudno się do tego, że Ziobro nowego prowadzenia zajęć tak słabych ujęcie hakerów chętnie zaczęli oczekiwać będą działać wg szablonu no tak jak wolą działać nieszablonowo Master ma problem, którego wcześniej, kiedy związał Motorola mowa w błąd są do kosza świętowała w konie mogą dostać się z panią spytać, bo w Brzeszczach pod wodzą też pojawią się to ideowe, o ile oprogramowanie jest w swoim menu oprogramowania jest fajna szkoła Joanna Fatek z wieloma wyzwaniami w tym momencie trochę sobie z nimi nie radzi mu właśnie taka fuzja zarówno z 1 strony edukacji formalnej czyli, czyli szkolne i gazu i są też mniej formalnej nasz odprowadzone przez organizacje pozarządowe może to jest okazja, by wyjść z tego impasu nauczyciele to nie rozumieją do powołania się do boju o właśnie wchodzą młodzi ludzie z zewnątrz programiści za kadencji pokazał dzieciakom jak to robić było fajnie to jest dobry pomysł na innych osób wie pan w USA, jeżeli ja bym miał decydować celem jest realne szkoła jest szczególnie państwowe jest sformalizowana osoba, która przychodzi do szkoły musi mieć odpowiednie kwalifikacje zresztą w dno i dlatego tak jak mówiłam o nasz ośrodek stara się z Gstaad do doskonalenia nauczycieli, a jeśli chodzi o te sprawy w zakresie mówiła wcześniej już nie tylko informatyków, ale właśnie nauczyli się na dziedzińcu jest ewolucja ta jest, więc teraz nasza wiarygodnymi, jakby słuchaczami na naszych kursach są nauczyciele wszystkich przedmiotów bardzo ich zachęcamy i KW liści tra w nowych liści jak najbardziej kiedyś sama organizowałam konferencje dla wuefistów, gdzie właśnie koleżanki pokazywały np. symulacje różne doświadczenia z wydolnością ciała z oddychaniem i zapis komputerowy mamy nocne w uczelnianej bazy oraz dawni przypadkowo musiałem załatwić mówi się od uczyć np. z obsługi aplikacji mobilnych, które należy iż, monitorując trening profesor, o co więc ważne, aby taki wniosek, o którym kierował, ale poza tym miał pan właśnie wtedy się nie odezwała jak pan mówił o tym, UFG, ale nawet pamiętam, że że, kiedy pisałam pierwszy raz stanie przed 20 lat to zagrożenia w komputerowych to właśnie zawsze dawała taką radę godzinę przy komputerze godzina na świeżym powietrzu jakich zajęć właśnie głównie w USA też i młodsze dziecko tym te proporcje, jakby większe na korzyść ruchu na świeżym powietrzu wśród lasów gór z kości, bo można też teoretycznie chemia i taktycznie kodować za pomocą urządzeń mobilnych nie straci twarz i w komputerze można kodować na ławce w parku z kolegami gdzieś tam to kto zauważy, że jest to statyczna pozycja ma skrzywiony działo z koncentracją tak koncentracja głowę spoglądam, więc lepiej jednak odłożyć tablety i iść pobiegać gdzieś tam pograć w piłkę poskakać panie Kamilu jak monet dziadka jak mówiliśmy właśnie to ostatnie w Instytucie robiliśmy przegląd badań polskiej dotyczących ICT e-czytników polsku w edukacji i okazało się, że 1 z pierwszych badań empirycznych dotyczących zastosowania komputerów edukacji było badanie pana zdaje się z WF -u, który pokazywał jak symulacje komputerowe to budzi dziesiąty piąta rok jak Słowacy komputerowe podwyższył mu jakoś się go wśród graczy siatkówka no tak czy sądu zdolny trafiłam niedawno wszelkie programy treningowe w oko do koszykówki oglądałem taki jest statut to kraj ten piłkarz sensorami, która sprawdza parametry lotu, ale to co robią aplikacja mobilna potem z tymi danymi jak pokoje poda się ustalić wynik to jest niesłychane niesłychane kompletnie stąd zawodowi trenerzy koszykówki mówią, że chcieliby tego nie potrafiliby nie mają takiego oka w złotą piłkę tak ocenić, więc znów jest pole do popisu na pewno na pewno dobrze dobrze doliczmy jeszcze do Europejskiego tego tygodnia kodowania słoni wcześnie wspominali rok hołduje w całej Europie od jedenastego do 17 października od dziś od pani Anno projekt Polska centrum cyfrowej jest kombinatorem tegorocznych tych właśnie obchodów jak to nazwać ich akcji społecznej na tym polega on w właśnie w ich myślę, że 1 z takich cech i taką dużą urodą Europejskiego tygodnia kodowania jest to, że jest to po prostu mu taki tydzień, w którym cała Europa zwraca szczególną uwagę na to jak po pierwsze, istotne są to kompetencja po drugie, jak fantastycznie można się bawić wspólnie, bo też się rodzice o tym, że kodowanie nie jest taką rzeczą, którą można robić w grupie inni i to jest taki potencjał, który też powinien być wykorzystany przez szkołę to znaczy, że to oni są wyłącznie 3 indywidualne, że można po prostu uczyć dzieci pracowania razem wspólnego rozwiązywania problemów dzielenie się zadaniami ponoszenie odpowiedzialności w grupie po prostu mu inny podczas tych ćwiczeń programistycznych widać, ale nawet do naszej edukacji do pracy grupowej tak i dojazdy akurat takie zagadnienie 3 czy taka dziedzina edukacji, gdzie można ją po prostu łatwo wymusić, więc neutralny myślę, że w nowym wyraźne wskazanie tych awarii w swych naturalnych i dzieci sobie zaglądają na zrezygnowany nie wiedzą co wolno ściągać na dach, jaki wolno zaglądać wtedy, gdy zniknęła to bandyty nie patrzy z okolicą zabito patrz nowomowy jest, chyba że konsultuje się sprawdza jej pewnej także także to są wszystkie takie funkcje, które okazuje się, że bardzo się przydają w życiu tylko nie zawsze w szkole natomiast jeśli chodzi o Europejski tydzień kodowania to właśnie jego rola polega na tym, że w całej Europie przez ten tydzień odbędzie się naprawdę no powyżej 1000 wydarzeń dużych i małych związanych z pokazywaniem tego jak fajne jest programowanie i uczeniem programowania absolutnie wszystkich dzieci dorosłych osoby starsze ludzi, którzy już mieli kontakty z tym albo w ogóle są programistami, ale chcą doskonalić swoje umiejętności czy osób, które w po prostu chciałyby zobaczyć co to w ogóle jest za zwierz oprogramowanie jak można to zrobić w i we wszystkich krajach Unii Europejskiej odbędą się różnego rodzaju spotkania i cały czas można te spotkania jeszcze organizować rejestrować się na stronie Kolegium, a my odeślemy tam tak i tam też można sprawdzić co się akurat w naszym mieście może się nie dzieje jest to mapa, kiedy czy można dołączyć UE i dłoni i dla kogo są te wydarzenia organizowane już Europejski tydzień kodowania jest objęty patronatem komisji Europejskiej linii odchodzący już stanowiska komisarz ds. cyfrowych na -li KRUS, która jest wielką entuzjastką popularyzowania tej nauki, ponieważ Unia Europejska zdaje sobie sprawę z tego, że to są umiejętności, które w przyszłości będą decydować o tym, po prostu jako pozycję Europa będzie na świecie pod względem innowacji, ale też tego co co jesteśmy w stanie i inne światu zaproponować jeśli chodzi o nowe technologie i ta praca zaczyna się już dzisiaj w i tak mieliśmy zresztą na koncie tyle co nazywa się godzina kodowania to była inicjatywa amerykańska rozumiem, że Europa wciąż Chełmka chora twojemu Info tygodnik do oddania całej doby w wycenie była wypłata jednorazowa 1 co zresztą ponadto rodzi długofalowe działania absolutnie tak i Europejski tydzień kodowania to jest po prostu taki moment w czasie, w którym rzeczywiście bardzo dużo o tym, mówimy pokazujemy te nasze inicjatywy pokazujemy tzw. ambasadorów tygodnia kodowania, czyli osoby z różnych krajów, które my soul bądź się po prostu przyjaciółmi tego tematu, bo sami aktywnie programują i chcą tą wiedzę przekazywać dalej i popularyzować natomiast w gronie organizatorów mówimy o tym, że tak naprawdę chodzi o to, żeby mówić ludziom, że ten tydzień kodowania może mieć miejsce przez cały rok to znaczy, że nie jest taka inicjatywa, którą chcielibyśmy tylko promować przez ten tydzień, ale że staram się cały rok mówić o tym, że to są po prostu o naprawdę kluczowe umiejętności dla przyszłości naszych dzieci nie tylko tak jak dzień kobiet prawda nie chodzi o to, żeby kilkuset do marca kobiety w umowę tylko nic tylko tego dnia to zaakcentować badziewia to jest istotne taki jest Marka no właśnie we flotach w tym się przypomniało panie Kamilu enkoder do 2 i młodzi haka w asyście bicia tak jak też tak szybko stał się ambasadorem tego wykonywana była ostra obrazuje w pełni za akcją robimy to co zwykle nasze źródło związek porowate, czyli układ zdążono w przykładzie 23 lokalizacjach w Polsce Niemczech pisaliśmy w czerwcu 2, czyli zajęcia są, jakby tu otwarte dla wszystkich, toteż jest jakaś dziwna cecha, że w związku z tym, że mamy tego programu to wszystko jednak kiedy ktoś przyjdzie nam Wojtek tak ciągle ktoś zaczyna początkujący, więc zapraszamy również w tym tygodniu w kasynie ma grupę początkujących średnio wysoka nawet zarządzały założenia są to osoby zaawansowane średnia i początkujące, ale różnią się, że są wymierzane były, jakby był to same imiona wszystkich wszystkiego nauczyć to tu była niewykonalna tak mówi prowadzi zaawansowane poprosić o to, żeby pomogli tym trochę mniej zaawansowany jest jedyna nasza strategia przetrwania w bardzo słuszna w lewo właśnie się tak miała młodych ambasadorów pan wspominał w UB są głównie informatycy zawodowi gada programiści, którzy pracują w firmach, czyli to jest takie pokazywanie dzieciakom doszły swojemu społeczeństwu po pierwsze to są istnieją tacy ludzie również wiedzą, że są zakopani w kablach gdzieś tam bal w domu czy w Juve nie wychodząc na nasze codzienne ten stereotyp jest prawdziwy, a po drugie to są rekrutacją fajnych filmach fajną pracę zarabiają przyzwoite pieniądze to jest w ogóle dobra dobra ścieżka kariery, choć takie pokazywanie się pomysł mówi w ruch model sprawdza budzi bowiem osiągali sukcesy są są od nas są usługi z Polski, więc to właśnie z tego powodu Ameryka Donald to jest święta prowadzimy też staram się lokować tylko dobrze w takich miejscach, które poza szkołami leczył się staramy albo w publicznych tak jak w Zambrowie MOK-u, ale na 7 stoku co się dzieje w firmie komercyjnej, który jest siłą programistyczną co nie przychodzą jak czuje się trochę programiści jak przychodzą to też ciekawe, że już kilkukrotnie niższe takie przypadki że, gdy dzieciaki szkodowości jak te starsze dzieciaki bliżej trzynastki pewnie mniejszy niż dziesiątki one ZOMO dostał propozycję pracy i wczoraj rozmowy z Malezji, gdzie nas mentorów na temat tego, że przyszła osoba z technikum, które już ma taką wiedzę, że w zasadzie jest zatrudniany w tym momencie, więc często też prototyp jest już po co możliwe jest jak na wf jest na liście ADO tego zawodnika już 2 scenach wydobywać transfer transfer po strych tam właśnie chcę powiedzieć, iż mogę jeszcze wody wypłynął też tematach stereotypów i najnowszych Wencel stanowym powie tak ostatnie zdanie dziewczynę zachęcamy do nauki programowania na prawdę tak jak nie jest prawdą, że humaniści nie mogą się tego nauczyć, bo jest ono kości są takimi ścisła tak nie jest też prawdą to, że jest to wyłącznie zajęcie dla chłopaków jest to naprawdę ważne kluczowe dla dla przyszłości dziewczynek i młodych kobiet, żeby też nabywały te umiejętności i po prostu, żeby dzikami byli nie tylko panowie o tym, też mieliśmy audycje stąd nie przypadkiem się są mułowce wiązano ze mną 2 panie no bo cóż uważam za technologię, aby pognębić kobiety tak zanik wykonawczyni powiada mowa skrzywienie pewne to jednak jest najechanie taką właśnie wyszła nie inaczej te pięknie dziękuję za takim jest rozmowa ze mną wtedy była Anna Mazgal dyrektorka zarządzająca centrum cyfrowego projekt Polska dziękuję bardzo Małgorzata Ostrowska z ośrodka edukacji informatycznej zastosowań komputerów w Warszawie oraz grupy Superba w niebie budzenia i Kamil Sijko prezes fundacji Golgota Polska i pracownik Instytutu badań edukacyjnych dziękuję bardzo da mówił człowiek wyposażony w Brazylii podczas drugiej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA