REKLAMA

Gościem Macieja Zakrockiego był Lech Pilawski, dyrektor generalny Konfederacji Lewiatan

Co się stało?
Data emisji:
2014-10-14 16:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
co się stało i 5 Maciej Zakrocki dzień dobry no to się stało, że od 5 godzin i 42 już 3 minut do końca października wszyscy byście państwo będziemy mogli wybrać logo dla Polski każdy z Polaków mieszkających w kraju za granicą może oddać swój głos na 1 z 3 propozycji takiego właśnie logo czy loga powinniśmy odmieniać w ale można zrobić na stronie logo dla Polski kropką PL można też zrobić jeszcze inną drogą, ale to już nie będę teraz tracić czasu w tym Rozwiń » gościem audycji w tej sprawie jest pan Lech Pilawski dyrektor generalny Konfederacji Lewiatan witam witam Konfederacja po prostu zamieszana jest ten projekt mówiący wprost wymarzone wzorcowa takie pytanie w ogóle czy w Polsce jest potrzebne logo, bo na każdy najpier w powie mamy flagę mamy godło no to właściwie po co mogło tylko z tego się w dobrej historii nie ułożyła za każdą marką za każdym rogiem stoi jakaś treść bardzo konkretna Jona powinna być współczesna doszliśmy do wniosku, że współcześnie zasługujemy na współczesne logo, a Polski, która będzie popularyzował to co w Polsce zdarzyło się w ciągu ostatnich 25 lat, które będzie się zgadzało z naszymi cnotami, ale także po trosze i wadami i nie ta kampania ma właśnie uzmysłowić wszystkim obywatelom Polakom, że jesteśmy warci takiego loga i na dodatek zapraszamy wszystkich do tego, żeby wybrali sobie jakąś wersję tego loga wyjąwszy, gdyż nowo w radiu to jest właśnie także w nim państwo tego nie widzą rajską podawanym adresem inne logo dla Polski, ale też na Facebooku można naszym zobaczyć te grafiki do wyboru powiedział, że jest to dość niewielki, bo one wszystkie są bardzo podobne no i cieka w jestem, jakie będą opinie, bo czy tak łatwo rozszyfrować co to właściwie oznacza to Niejestem pewien, a nie tak, że marudzę tylko, dlatego że w pamiętam dyskusję sam zresztą na temat robiłem audycje telewizyjne i i pisałem na temat promocji Polski szczególnie przed wejściem do Unii Europejskiej, a potem jak się zbliża prezydencja to właśnie wtedy też mówią, że Polska powinna mieć swój znaczek albo jakiś symbol dla zamieszany był w to jak wiemy ci, którzy zajmowali jak boli, ale i z takim specjalistą od marki właśnie państw pary z resztą państ w próbowało wykreować z wielu wyrzutem salceson z sukcesem tylko, że jak przypomnimy sobie logo Hiszpanii piękne słoneczko kolorowe i fajne i spojrzymy na nasze dobrze im powiedzieć czy to jest takie fajne logo, które tak dobrze się z polską kojarzy no i nie mamy cały rok słoneczka jak Hiszpania jest pytanie czy chcemy się właśnie kojarzyć z cepelią ze słoneczkiem, a z kawałkiem wysokich Tatr, których mamy bardzo mało, bo to jest coś się co do tej pory popularyzować byśmy jako naszą nie wiem specjalność przewagę konkurencyjną to logo jest rzeczywiście zachodzą zaskakujące, bo ona jest drastycznie inne nie jest to jabłko nie jest to latawiec jest to kawałek krajobrazu jest to o stylizowana sprężyna, która ma pokazać naszą energię ma pokazać naszą taką, a nieprzewidywalność to może się potrafimy szybko sprężyć, ale szybko rozpręża, lecz że jesteśmy trochę indywidualistami, ale że dużo możemy te 25 lat tego dowodzą, że zaskakujemy rzeczy niemożliwe w naszym wydaniu o stają się możliwe, więc to trochę inaczej obrazuje Polskę Polaków polską zmianę mało tego jak się rozszerza możliwości stosowania tego loga, a tona okazuje się bardzo ładnie się wpisuje różne rzeczy 11 z tych propozycji jak dobrze popatrzeć nawet przypomina trochę kontur Polski rząd Polski to inne wartości to hasło tak, które z tym ma być kojarzone, czyli o Polska Spring im czoło i tu można różne rzeczy dodawać może być nie wiem nasza branża kosmetyczna zachwycona z możliwością adaptowania tego bloga o i może być czas pręgi debiut np. pani albo byli to kradzież tak dalej tak dalej, więc ono daje ogromne możliwości natomiast w Polsce potrzebne jest taki właśnie logo inne, bo my nie będziemy nigdy liderami światowej turystyki nie będziemy chcieli też być postrzegani przez pryzmat Cepelii polskiej wódki i ogórka kiszonego i t d. tak dalej, ale już przed kiedyś była Solidarność np. i już nam pomógł jak przypominamy sobie to logo prezydencji to w Sztumie było to dosyć naturalne ponadto logo prezydencji projektował pan Jerzy Janiszewski autor słynnego znaczka Solidarności rzeczywiście kiedyś mówiła że, że gdziekolwiek człowiek się znajdzie na świecie i pyta, z czym kojarzy wszystkim kojarzy się Polska rada była Solidarność, ale za Jan Paweł II do katalogu rzeczywiście jest takie w bardzo nowatorskie sprężyna to jest tak całą organizm uważa, że w Polsce ma miejsce, czyli taka kreatywne napięcie także my jesteśmy ważnym krajem tak to wymyślił Atalu jest właśnie w kulisach tele dzieję od norm w NATO, by znów muszę powiedzieć, że w tym, że trudno sobie niektórym pewnie wyobrazić ludziom właśnie od marketingu przede wszystkim czy taki znak jest przydatny z punktu widzenia promocji kraju w wielu obszarach czyta dzieciom potem rzeczywiście wyobraża pan sobie, że na raz 10 lat to zobaczy taki znaczek będzie mówił o Polska moim zdaniem ten znak ma ogromny potencjał widzieliśmy już takie przymiarki tego znaku różnych rozwiązaniach związanych z plakatem związanych z takim błędem związanym z firmą oraz produktem, a tą najważniejszą rzeczą, jaka się udała jest to, że wreszcie mamy pewien projekt, który został zaakceptowany przez wszystkie ministerstwa pod patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych chłopca, choć sam projekt jest finansowany przez osoby prywatne przez firmy prywatne nie ma tu złotówki państwowych pieniędzy na mały trend, ponieważ 1 z Facebook owców pan Adam cygański napisał to jest pomysł na wyrzucanie pieniędzy na dyrdymały rozumiem, że w tym momencie pan rozwiało wątpliwości, że jak ktoś uważa, że to jest niedobry pomysł, żeby było logo to na pewno nie jest to wyrzucanie pieniędzy przynajmniej publicznie popatrzmy też, że ten projekt sygnowany 3 wspierany przez czołowe firmy, które zajmują się właśnie marketingiem właśnie reklamą, więc nie jest to także ktoś namalował i teraz to pokazuje tylko, że za tym stoi rzeczywiście mnóstwo o mądrych głów natomiast kluczowe jest to, żeby wreszcie to logo było, bo my rozmawiamy o logo dla Polski przez wiele wiele lat i dzisiaj mamy sytuacje, w których takich luk funkcjonujących mamy mnóstwo właściwie każdy urząd każde ministerstwo każda instytucja publiczna ma własne logo nigdy Polski natomiast to się razem nie składa w budowanie takiej silnej marki marki, która by się kojarzyła z nowoczesnością oraz taką intensywnością z zapałem z energią o nowej w tym jest duża szansa odniósł się już pan o tym, mówił, używając określenia Cepelia, więc nie chodzi o to, żeby lekko pod maską fundować tym co chce teraz przywołać a kiedy właśnie wiele lat temu zawodowo się zajmował kwestią promocji Polski właśnie szukania takiego symbolu wtedy w 1 z wywiadów prezydent Aleksander Kwaśniewski, mówi że on jest Bocianem, ponieważ Bocian jest biało-czerwony najwięcej właściwie największa populacja tych ptaków jest w Polsce oprócz tego także z bardzo Polski jest jest świetnym symbolem naszego kraju oprócz tego jest taki otwarty na świat prawda, bo chcę tak, bo dużo podróżuję tak dużo podróżuje długo długo w Polsce nie ma, więc oczywiście, że będą dyskusje 1 się to będzie podobało innym się nie będzie podobało tylko czas przejść już od dyskusji do konkretnego działania i stąd taka szansa, żebyśmy wszyscy pracowali nad tym logiem mogli wybierać, bo ważne jest to co zdarzy się potem po tym, wyborze, a żeby wreszcie władza publiczna uznała, że mamy jakieś logo i że wszystkich to logo obowiązuje wszystkie pieniądze, jakie wydajemy czasami bezsensownie na reklamę kawałków tych luk różnych nabyły skoncentrowane na 1, które wreszcie utkwi nie tylko na głowach, ale przede wszystkim tym, do których adresujemy do osiedla a, gdybyśmy jeszcze 2 słowa o tym jak Agata adresujemy no bo promocja Polski zwykle ma być w świecie tak no bo nam nie zależy na promowaniu się wewnątrz i ale w jakiś znak właśnie teraz Polska na czwartej organizacji, która promuje polskie produkty próbuje ten znaczek umieszczać, że to jest właśnie Polski dobry produkt, ale pamiętajmy, że oboje z nich znaleziono je oznakować projekt komercyjny, który związany jest tylko z towarami, które po poddają się certyfikacji muszą wykupywać jakieś tam o właśnie audyty produktów tak dalej tak dalej tu filozofia jest inna my musimy się promować na zewnątrz, ale także w Polsce bowiem co my mówimy o sobie, że jesteśmy beznadziejni, że nam się nie udaje, że nam jest bardzo silna, że Polska jest brzydka jesteśmy fantastycznym czasie kiedy, a ludzie, którzy przyjeżdżają do Polski ze świata mówią, że zrobiliśmy niesłychanie dużo, że to jest ogromny postęp, że gospodarka się rozwija, że zmieniają się wioski miasta drogi, że myślimy inaczej, że sprzedajemy inaczej eksportujemy inaczej, więc to jest takie logo, które powinno się wpisać to co powinniśmy mówić o sobie i w Polsce mamy także poza polską cielesność będzie wynik głosowania, bo tak jak powiedziałem na początku różnica między tymi 3 propozycjami jest niewielka, więc nie znaczy to właśnie wybór między taką sprężyną sgraffito sgraffito wanną czy z grafiką wałów o udziale n p . więc ten wybór wydaje się, że stracha niewielki na jej te pierwsze wpisy, które w, których wizja, ale może to jesteś taki nasz zazwyczaj opolskie, że bardzo są krytyczne wobec tego projektu spożycie powiedzieć po bandzie, że wszystkie instytucje, które mogą być już są wykorzystywane do promocji Polski w świecie notabene to też była wielka dyskusja i czy nie za dużo i czy nie powinno być jak są bardzo rozproszone dziś realizowane, bo tyle jest dla ośrodków, które się tą promocją zajmują, ale właśnie noży instytucje zatwierdziła, ale czy góralami to jakaś taka właśnie rada artystyczna, która Realowi w Azji polskiej, która od jakiegoś czasu po jeszcze pod przewodnictwem ministra Sikorskiego pracowała o dreszcze porozumiała się te wszystkie o indywidualne podejście poszczególnych urzędów zostały trochę spacyfikowane no i ustalono, że w momencie, kiedy wygaszą, bo się dotychczasowe loga czasami finansowana też ze środków Unii Europejskiej to logo powinno być takim wrogiem parasolowym nadrzędnym i to logo powinno też nabyć promowane przez instytucje publiczne, na który w ciągu roku wydają jednak to 300  000 000 w różnych formach na promowanie Polski polskich produktów w kraju krajobrazu turystyki o, żebyśmy tego nie rozproszonej w głąb 10 lat czekaliśmy od momentu mniej więcej 10 lat, kiedy idea takiego znaku symbolu naszego kraju się pojawiła i dalej wspomniałem przez 10 lat również toczyła się dyskusja na temat ktoś się tą promocją powinien zajmować, więc powiedzmy 2 słowa czy na bok MSZ właściwie jest takim najbardziej naturalnym czasem ewentualnie takiej promocji Polski na świecie, ale mamy też różnego rodzaju listy z ministerstwa kultury jest, ale inicjatywa, która jest znana i Ministerstwo Gospodarki i organizacja turystyczna i my są oczywiście tylko na nie za dużo została ciągle myślimy bardzo resort to głos losowo tak wreszcie trzeba podjąć decyzje niż jest ktoś, kto to koordynuje co nie znaczy, że załatwia wszystko natomiast rozproszone środki nie dają dobrego efektu jak będziemy mieli jedno logo to z pewnością intensywność promocji Polski przy za pomocą tego logo będzie większa w żyłach zwalają z podziałem można głosować, więc sami mamy jako ja jako szansę na wybór przynajmniej 1 z tych 3 może rzeczywiście dobrze, że temat się kończy no bo pomoże trzeba ją pójść dalej zobaczymy jak będzie sukces tego logo na jakiej znaczenie np. będzie miała dla polskiej reprezentacji zwycięstwo ze Szkocją, bo mówisz, że to jednak to jest mega Clubie przed szansą na promocję Polski bardzo panu dziękuję, ale Pilawski dyrektor generalny Konfederacji Lewiatan był gościem audycji przestało już za chwilę informacje Radia TOK FM mam do nich magazyn reporterów godziny szczytu zapraszam w imieniu Bartosz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CO SIĘ STAŁO?

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA