REKLAMA

Firma na youtube.com. Mówili Paweł Madler i Paweł Patkowski

Strefa Szefa
Data emisji:
2014-10-26 14:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
42:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie w, o czym będzie dzisiaj, ale o tym, że wg raportu firmy czy innej treści wideo stanowią już ponad 60 % zawartości całego internetu ponad połowa ponad 60 % tego co znajduje się w internecie od treści wideo, a tendencja jest BMW jeszcze bardziej wciąż stronę, czyli być może w przyszłości prawie wszystko, o co będzie się znajdowało w internecie będzie Fin amin krótszymi lub dłuższymi Rozwiń » jak to ma się do strategii marketingowej firm w jak to wygląda z punktu widzenia komunikacji firm ze swoimi klientami ze swoimi pracownikami ze swoimi dostawcami jak to wygląda o tym, właśnie będziemy rozmawiać dziś zapraszam serdecznie audycja teraz krótka przerwa muzyczne Janusz audycja astra Warszawa przy mikrofonie może na Mazurach w studiu moi państwo, a goście pan Paweł Patkowski dyrektor wykonawczy ds. marki komunikacji marketingowej firmy Orange Polska dzień dobry dzień dobry państwu i tam Paweł Mag GER dyrektor sprzedaży firm nieczynnej dzień dobry dzień dobry rozmawiamy o tym, raporcie firmy czy innej, skąd to, że wziął pomysł na nasz raport cała branża w tej chwili gra w 3 dość dość precyzyjnie patrz na koszty na budżety w związku z tym słowo efektywność jest niezmiernie ważnej coraz ważniejszy w zasadzie odmieniane przez przypadki przez wszystkich szefów również poza strefą szefa i chcieliśmy spojrzeć na wykorzystanie kanałów wideo przy, a przez to wnętrze w kanale YouTube, bo to jest najbardziej popularny w tej chwili miejsce, gdzie firmy umieszczają swoje swoje filmy swoje swoje wideo i chcieliśmy spojrzeć na efektywność wykorzystania tego kanału, czyli chcieliśmy spojrzeć na to i jaka jest średnia oglądalność filmów umieszczonych na kanałach filmowych to włos, choć takie pierwsze ME pierwsze nasze założenie zrealizowaliśmy to badanie wniesionego po raz pierwszy realizowany w Polsce żyć nie realizowali też w innych krajach dźwięk nasza firma ma swoje oddziały NATO miast w Polsce po raz pierwszy w związku z tym żeśmy zaczęli od firm z pierwszej największych polskich firm korporacji musieliśmy w związku z tym, że listy 500 największych firm i z przyjrzeliśmy się, o ile ile u wideo w te firmy umieszczają w sieci i jaka jest ich oglądalność styl dziś grają gdziekolwiek się nie traciliśmy jednak nie patrzyliśmy na jotę, bo jest to pies oczywiście największy jest w tej chwili drugą wyszukiwarką uważa drugim w ogóle jest takim stress my miejscem w sieci po o Facebooku, który w, którym się dużo dużo dzieje tych rzeczy nazwijmy to tak ogólnie społecznościowych także patrzyli na YouTube listy 500 firm jest to 90 firm w ogóle ma jakiś kanał naocznie przekonać ma kanał pod nazwą Ks wujka miał swój kanał filmowy z tym, że mówimy o korporacyjnych nie mówiliśmy o kanał o o poszczególnych Markach czy jest w bramce pewne czy także nowa wieś jest jakaś duża korporacja też patrzyli na korporacyjny kanał ani na wszystkie marki, które są w portfelu raz w portfelu tej firmy także jest z 500190 lat ma w ogóle jakiś kanał, a gdy, czyli aż i zysk netto uwzględnili jako kadłub znaczy po prostu ma polskie Cannes 150 firm z tych studzi z tych 500 ma kanał aktywny żeśmy przyjęli jako miara aktywności co najmniej 1 film umieszczony na kanale w ciągu ostatnich 12 miesięcy także tak bardzo bardzo ostrożnie powiedział w Mroczy 1 zlotym rocznie to jest to jest aktywność i później, żebyśmy patrzyli jeszcze na firmy, które intensywnie używają kanału nazwaliśmy je nadawcami, czyli firmami, które zaczynają w miarę regularnie zamieszczać nowym materiałem na kanale YouTube i takich firm jest tylko 27 w związku z tym to pokazuje jak ta jak potencjał i i trend, w którym wideo jest coraz ważniejsze, kto to co jest połączone też w ogóle z dostępnością dla mediów, których nasi konsumenci klienci mogą wybierać się tematy, które w, które ich interesują i mówiąc krótko konsumować się tylko ten przekaz, na którym na, które mają ochotę w związku z tym musi być też przekaz ten ciekawy angażujący na wideo, a to, dlaczego rośnie popularność wideo to, dlatego że jest to jest to sposób komunikacji, który najbardziej angażujących wzrok i słuch w i wita powoduje, że chyba, że działania w zasadzie wszystkie takie zmysły, w których powinniśmy najłatwiej zamiast odbierać coś się, iż realnie angażować a, a dlatego żeśmy się zajęli też tym tematem, że bliższa historia firmy czym jest związana też się z polską produkcją filmów fabularnych, czyli od dawno dawno dawno żeśmy zawsze tworzą z materią jest na rękę, że się coraz więcej tych ptaków są 3 domy na bazie naszych doświadczeń, które możemy mamy już mamy kompetencje w tworzeniu naprawdę angażujących historii niezależnie od tego czy to jest format kinowy wielogodzinny czy to jest format z internetowy, który zaczyna się od roku w paru sekund kończy się też dowolnie długo, bo tu w zasadzie jeśli zacznę coś ciekawego to może trwać dowolnie długo w firma Orlen 3 czy ma swój kanał YouTube oczywiście, że tak aktywny znaczy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy przy mamie delfinem umieszczone tak oczywiście naczepę ciężarówki my jesteśmy 1 z największych nie tylko reklamodawców w kraju, ale również nasz kanał YouTube jest 1 z największych komercyjnych kanałów w Polsce i powiem, że jego treści, które domy, które tam zamieszczamy wbrew pozorom nie są tylko treści reklamowe to znaczy faktycznie jest także, że wideo na YouTubie jest swego rodzaju takim przedłużeniem zasięgu telewizji coraz większym stopniu ten zasięg jest nazbyt rekompensowane właśnie poprzez poprzez kanały gitarowe, ponieważ skuteczność telewizji po prostu z czasem maleje także w ten trend, który w którym, które już od dawna jest zauważone, czyli móc treningu, czyli tym, że konsumenci konsumują różnego rodzaju treści czy czytając oglądają właśnie równolegle oglądając telewizję na tradycyjnym ekranie dużym ekranie, który wisi zazwyczaj na ścianie w mieszkaniu, ale jednocześnie posługują się tabletami czy posługują się telefonami smartfonami no powoduje, że w treści, które są emitowane w telewizji coraz bardziej Mich nich ich wpływ czy też ich ich od oddziaływania na klienta na konsumenta maleje i żebyśmy spojrzeli nawet na to w jaki sposób treści wideo w tym te emitowane w kanałach tych zajęć gitarowych poprawią skuteczność to tutaj mamy różnego rodzaju Szczepan analizuje dane, ale generalnie można można śmiało powiedzieć, że po pierwsze nikt tzw. mantra perony wideo bardzo silnie podwyższają zauważalną skuteczność reklam wideo, a około 70 % więcej niż, gdyby to było zwykłe treści umieszczane na banerach, czyli tuż za mąż, dlatego że wideo i znacznie bardziej skuteczne jeśli tylko porównujemy same kanały gitarowe zaraz do tego wrócimy, bo my za chwilę skrót informacji Radia TOK FM, a ja tylko przypominam, że rozmawiamy o tym, że filmy i przekaz wideo coraz więcej zajmują przestrzeń w internecie już teraz ponad 3 % stają się bardzo ważnym aspektem komunikacji marketingowej firm w Polsce jeszcze nie aż tak bardzo jak na całym świecie oraz zobaczymy czy to na swoje losy 3 minusy, a może to dobrze zaprasza na skrót informacji Radia TOK FM audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur studium i państwa, a goście w pan Paweł ma Miller dyrektor sprzedaży przy nieczynnej i pan Paweł Patkowski dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej firmy Orlen czy Polska rozmawiamy o tym jak tom przekaz filmowy przekaz wideo dominuje w ogóle myślę, że co wszystkie kanały komunikacyjne również takie między nami w rundzie, ale jak ona też pytania o to badanie, które przeprowadziła firma czynnej, bo państwo wzięli pod uwagę tylko te firmy, które mają swój kanał na YouTubie, a czy są firmy, które Ciech czy drzewo zostało wzięte pod uwagę firmy, które nie mają kanału na YouTube, ale n p . na własnych stronach umieszczają filmiki i za pomocą niż komunikują się ze światem zewnętrznym nie my żeśmy się skoncentrowali na nas na YouTubie jako na rynek takich miejsc najbardziej popularnymi takimi są od tego najłatwiej jest zacząć natomiast ewidentnie możemy rozmawiać w ogóle o roli wideo, a w komunikacji i małych firm i Marek niezależnie od tego czy to jest YouTube to może być dowolne inne inne miejsce łącznie wnieść własny Player po prostu sytuacja, w której firma do komunikacji odchodzi z raportu Ernst swego wachlarza miała krótką komunikacyjnego dokłada wideo jako ważny ważny element im i tworzy treści specjalnie, które pod tym względem jak to wygląda telewizja kontra kanały wideo lub być także ten klasyczny podział pomiędzy telewizją tak z Onetem Broadcasting rozumiany jako jako telewizja, która jest emitowana po kablu cyfrowym przez totalitarny oraz treści wideo praktycznie powiedział, że ten podział przestaje być już istotne, dlaczego dlatego, że w niebyt technologie pozwalają na to użyte w różnego rodzaju treści się bardzo ze sobą wzajemnie przenikają pierwsza jak bardzo ważna pocztowa historyczne każe w tej chwili gdyśmy zobaczyli jak wyglądają współczesne odbiorniki telewizyjne są praktycznie interfejsem komputerowym graczom z interfejsem do internetu w związku z tym rozwój treści telewizyjnych już w kierunku takim, że mamy jakiś program jakoś ramówkę, w której są oferowane jako oferta programowa dane programy tylko coraz większym stopniu stacje również można powiedzieć o przewartościowaniu swoje myślenie dając widzowi wybór to znaczy stąd jest tym bardziej ogromny nie bardzo ogromny rozwój platform wszelkiego rodzaju pracą wyłudzić 1 000 000 klimat to właśnie widz to konsument chce decydować, kiedy w, jakim czasie jak dużo treści konsumuje zasoby jedne sposoby rzeczy, czyli wydaje się już to jest 1 z ostatnich momentów, kiedy tak faktycznie rozróżniamy treści wideo Ott od treści telewizyjnych zostać one są można być już przenika się nawet na tej Platformie technologicznej, ale chciał zwrócić uwagę na 1 rzecz, że równolegle z tym procesem leci mali do tej pory bardzo nieznani nadawcy okazuje się, że wyrastają na potentatów znaczy warto tutaj warto tutaj podkreślić, że mamy w kraju do czynienia z takim być dobrym ogólnym trendem bardzo silnego wzrostu oglądalności treści wideo, które są emitowane przez poszczególnych można, by dziś prywatnych nadawców i posłużyć kilkoma równaniami n p . Makłowicz w podróży czy program kulinarny średnio mniej więcej zysku około 240  000 widzów wysoką oglądalność biednego średnia odcinka natomiast kotlet TV, czyli coś jest przygotowane praktycznie przez pasjonatów, którzy w sieci zaczęli po prostu pichcić pokazywać jak to robią ich ściągać komentarze mógł 380  000 średnia oglądalność 1 odcinek dalej mamy Poli maty program, który zajmuje się pokazywanie różnego rodzaju bardzo ciekawych zjawisk analizę historyczną analizą tego co się działo w porównaniu z historią dziwi się w telewizji polskiej 130040  00616 z kolei 1 z największych show cały czas Kuba wojewódzki, który zbiera oko 4075  000 oglądalność średnio na odcinek w porównaniu z 20 m ² Łukasza AZS 280 versus 475 w aucie na korzyść TVN-u uczucia na korzyść Greków, ale tak, ale się z więzienia Högström, ale czy to oznacza, że nie za 50 lat nie będzie telewizorów drukowaną wielkie monitory na tych monitorach zawieszonych na ścianie będziemy czy to z internetu czy z dniem z anteny satelitarnej ściągać interesujące nas program artystce za parę lat na pewne to będzie dobrze to co nastąpi błyskawicznie praktycznie telewizory będą coraz większym stopniu podawały te treści, które my sobie na życzenie będziemy chcieli wyświetlić czy to za pośrednictwem programów typu wyłudzić w ogóle treści, które są, które są wyświetlane czy to poprzez różnego rodzaju funkcje które, które nagrywają, które pozwalają ten program wyświetlacz wtedy w dowolnym czasie, kiedy się chce my będziemy mogli oczywiście konsumować dowolnych nośników i tych nośników będzie pewnie bardzo dużej trudne czasy teraz wyobrazić jak jeszcze nowe technologie się pojawią ze nawet za 2 lata natomiast co będzie niezmiernie ważnej cały czas jest kluczowe również, iż chodzi oto statystyki, które pan podawał to jest po prostu kontent to jest to czy to co pokazujemy to interesuje daną grupę i czy dana grupa po tym, jak się raz spotka z tym przekazem ma ochotę tam wracać utworzyć stałą widownię i to jest to, o czym, o czym wszyscy z punktu widzenia firm i powinniśmy pamiętać o to dbać znaczy tworzyć własną widownią mecz na podstawie ciekawego kontentu dobrze na początku e-myto, czyli zawartą z aut, czyli zawartości tak zawartości takiej, która powoduje, że od widz i tak już w zasadzie powinniśmy myśleć o naszych klientach jako o widzach zaczynają tam mieć ochotę, żeby w danym momencie, kiedy im MEN będzie to dogodne na danym odbiorniku, który w danym momencie będzie wygodna odebrać taki to taki program taki przekaz wideo, których interesuje wniosku z tym my, tworząc też ten był program i kontent wideo powinniśmy nie mnie też myśleć o tym co widz zainteresuje to jeszcze też patrzeć na to jakich okolicznościach będzie oglądał ten sam kontent przystosowywać w zależności od tego od pory dnia od tego czy to będzie szybkie i szybka kawa przy śniadaniu przed wyjściem do pracy czy coś spokojniejszego wieczorem czy może w sobotę przed południem, kiedy już się w takim domu domowej spokojnej atmosferze nasz widz ma ochotę obejrzeć to wszystko może być kontent, który ma 1 wspólny mianownik wykreowanej, który buduje i realizują odpowiednie założenia strategiczne ma marki firmy natomiast jest to, że dostosowany właśnie do Londynu do do widza i do tego w jakim otoczeniu chwili w czasie oglądali to jest to jest, ale jeżeli wziąć stronę idą zmiany to jest to groźne dla firm, a zwłaszcza dla np. reklamą, jeżeli ja wybieram co chcą oglądać w MON też coraz większy wpły w na to, że mogę wykazywać reklamy z tych programów prawda, ale myślę, że woda sodowa uderza w temacie, jakim kątem, że także, że to z 1 z Rosji bezpieczna z drugiej strony myślę, że większość marketerów traktuje jako szansę z tego typu zjawisk, dlaczego dlatego, że po pierwsze, pozwala to lepiej dopasować rodzaj przekazu do profilu widza, czyli innymi słowy nie pozwala lepiej startować z konkretną osobę lepiej lepiej profilować odbiorcę tak to nazwijmy to, żeby nie używają suto zaśmiecania językowego ucznia nie korzystają z tych z tych z tych dziwnych wyrazów ale, toteż niezwykle istotne to duże, że pozwala to również lepiej później pokierować intencjami zakupowymi co znaczy dla różnych badań ne, ale jednak szacuje się, że tzw. kontent wideo na stronach tzw. Landing wejściach na stronach, których firmy proponują pewnego rodzaju usługi z 80 % większy niż same same wideo na wygasza ten kontent maleje lęk w zajęciach błaga swym błagam z punktu widzenia naszych słuchaczy kontent, czyli zawartość zawartość uznali, że sąd do sądu, gdzie wreszcie treść odpowiedział pan kontent wideo, czyli liczba filmów czy też filmików na jakich stronach na stronach, których filmy specjalnie przygotowują pod daną akcję marketingową czy przeglądano kampanie z Chin Tajlandii na szkolenia NZS to miejsce, w którym ląduje klient po kliknięciu dany link, który z nas zaczynał skład jest wielki billboard, gdzie jest reklama jakiegoś produktu i tam jest Wejdź na stronę w ww nasz produkt NHL wchodzimy w ww nasz produkt pl i Thompson film dokładnie takiej i tych filmów i te filmy jeździcie, jeżeli na po kliknięciu na tego typu, by miejsce pojawia się kontent wideo czy treści wideo to sama też tak powiem, jakby decyzja zakupowa czy też skłonność do ZUS do do domknięcia transakcji i zakończenia danej wizyt transakcyjnych około 80 % wyższy niż w przypadku, kiedy nie ma tam, że tak nie widział jest tylko włącznie informacje produktowe naprawdę sam sam film, czyli to pokazuje bardzo by siła oddziaływania treści wideo jest jest jest silna właśnie w zetknięciu się z odpowiednim dobrze dopasowanym do profilu widza przekaz nie musisz coś co jest ważne to co się w ogóle w reklamach w takim potocznym naszym rozumieniem reklamy, czyli spod, których Jeff widzimy albo słyszymy przez paręnaście sekund w jakimś medium wyższa, a nie takie reklamy mówią już mówimy o przekazie marketingowym, który właśnie umożliwia potencjalnemu konsumentowi, a takie tam być domknięcie zakupu musimy pamiętać o tym, że nic się konsumenci są coraz bardziej świadomi kiedyś było tak, że mogliśmy ich za atakować przekazem reklamowym i oni dziś na podstawie tego typu przekazu podejmowali decyzje zakupowe teraz najczęściej to, korzystając z nową z tych nowych mediów i tego co mogą odnaleźć w internecie są bardzo są coraz liczniejsza grupa konsumentów jest bardzo świadoma tego, czego chce i z konta VAT ani rusz robią sami w związku z tym musimy do nich wyjście jest właśnie z zawartością streszczał, która po, która w ich interesujemy się okazja grają presji przyjechał do Polski tam mówiliśmy o tym, że klient, że sprzedawca taka osoba, która sprzedaje towar w Tczewie nie ma nic do zrobienia, bo klient przychodzi do sprzedawcy wtedy, kiedy już podjął decyzję i sprzedawca co najwyżej może mu opakować i rozumiem że, tym bardziej rośnie rola marketingu, ale w ogóle przez ziemię wiem, że nie zgodził, że jedyną rzeczą, dlatego że wydaje się, że oczywiście zapotrzebowanie na sprzedawców jako wielką, jaką jakoś tak bym istot ludzkich będzie będzie rzeczywiście gdzieś tam zmalało natomiast zawsze ci sprzedawcy czy ci, którzy będą takim głosem nazwijmy to, że strony ze strony firmy Jankowiak jako doradztwo będzie cały czas istotny, dlaczego dlatego że, że część z konsumentów bardzo często szuka opinii czy szuka po prostu odpowiedzi na pytania właśnie w internecie czy to na profilach takich jak Facebook czy czy na różnego rodzaju innych stronach, gdzie po prostu, szukając informacji o produkcie czy, szukając chociażby jak ten produkt działa bardzo często stykają się z tymi treściami, które są przygotowane przez firmy i tak dokładnie my robimy n p . robiąc robiąc bardzo skutecznie działania z zakresu obsługi klienta na Facebooku na naszym profilu oraz czy Polska mamy specjalnie przygotowanych do tego specjalistów, którzy są w stanie rzeczywistym odpowiadać na pytania odpowiadać na różnego rodzaju zagadnienia przed 5 zgłaszają się wydaje, że jeszcze S1 też byłby ważny aspekt w ogóle kwestii i idei wykorzystania video jedno to jest taka domykania sprzedaży bym powiedział akcyjna kampanijne działania natomiast ważne to po gogle to jako jako narzędzie do budowania stał długi relacji z relacji z marką i właśnie budowania stałej publiczności tego, że osoby, które oglądają dany przekaz wracają powracają i to jest szansa dla dla wsi dla firm dla aut również ograniczenie kosztów wykorzystania płatnych mediów, bo w ten sposób budujemy własny kanał komunikacji niezależność tego cena jak dokładnie nas jakimiś 3 nie za darmo z jakimiś kosztami ale, ale też inwestycja, która później i wzrostu inwestycji polega na tym, że uzyskujemy stały już właśnie wtedy w miarę swych darmowy kontakt z bardzo im coraz liczniejszymi grupami ludzi wolnych w związku z tym trzeba spojrzeć też na całą zawartość wideo w taki sposób, żeby budować i stałe relacje, żeby przyzwyczaić się tym publiczność do tego, że się pojawiają nowe tematy jakimś określonym cyklu to znaczy że, że jest tak przewidywalna aktywność się Marek firmy w tych krajach w tym kraju w tych kanałach i dostarczenie nowych treści i to może być dowolne dowolne miejsce i własny kanał jakikolwiek inny, ale stała obecność w tym mieście, gdy tylko dodało 1 rzecz, że część część szereg działań związanych z treściami wideo i można powiedzieć, że dotyczy tego co komplementarne wobec usług tego telekomu, który telekomunikacyjnych, które my promujemy innymi słowy n p . mamy specjalną stronę ktoś nazwał mój telefon Info, na której pokazujemy w jaki sposób korzystać z nowych technologii w jaki sposób n p . nowe nowe nowe smartfony czy telefony czy w ogóle różnego rodzaju terminale w jaki sposób wykorzystać w pełni możliwości funkcjonalność i czy innymi słowy to też pokazuje, że niektóre osoby, które szukają pewnych informacji chcą zasięgnąć wiedzy na ten temat jak dane urządzenie się sprawą, jakiego rodzaju funkcje posiada przeciętny, jakby z zakupem po prostu zbierają informacje wchodząc na różnego rodzaju internetowe strony czy profile dopiero wtedy mając pełniejszą wiedzę są w stanie się zdecydować i to jest takie będą też zarzut komplementarna, a nie jest trochę smutno tak powiem tak uczciwie i trochę smutno, bo pamiętam jeszcze taką dyskusję sprzed 20 lat mniej więcej, kiedy było, gdy rozgorzała dyskusja czy lepiej czytać książki czy lepiej oglądać filmy na podstawie tych książek my wtedy już około już było lekkie przechylenie w stronę stronę jednak filmów, że to szybciej łatwiej i można im trochę mi smutno, że nawet w internecie to się tak zmienia, że zamiast przeczytać właśnie tam dowiedzieć się to wybieramy wybieramy film nie do końca zgadzam się z tym, że tez bardziej angażujące do 2 tys mniej angażujące przysiędze i po prostu oglądam, a czytając muszą uruchomić wyobraźnię musiało uruchomić myślenie kojarzenie faktów, ale być może silny efekt omówiliśmy mówimy o ataku przy przekazie marketingowym tak znaczy troszkę inna jest sytuacja, kiedy sobie, kiedy się ze gdzieś w fotelu i czytam książkę i oczywiście to jest niezmiernie i ciekawy angażujący mówimy teraz go w formie zaangażowania uwagi klienta w przekazie w rzemiośle filmowym w Zgierzu oraz Kora 60 proc tylko w treści całego internetu dla Wschodu wkraczała w ogóle w dyskusję o tym co się dzieje z Lublina z ludzkim mózgiem z możliwością skupienia się z wszystkimi tymi impulsami przerywnikami, której bodźcami, które w, które mamy, która od otrzymujemy są z otoczenia i co one jako no i przeszkadzają nam w takim realizowanie skupionych rzeczy i o tym, będziemy mówili zaraz po skrycie informacji Radia TOK FM audycję strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur studiu małych państw czegoś co pan Paweł Patkowski dyrektor wykonawczy ds. marki komunikacji marketingowej firmy Orange Polska i pan Paweł ma dla dyrektor sprzedaży w firmie czy innej przed chwilą tuż przed złym kątem informacji rozmawialiśmy no właśnie o tym czy to nie trochę żal, że się jednak firmy dominują uczone są bardziej angażujące czy nie wiąże się także, że z 1 strony wzbogaca to świadczy natomiast drugiej stronie niesie ze sobą pewne ryzyka niebezpieczeństwo, zwłaszcza w stosunku co do dzieci są różnego rodzaju danych, które mówią o tym, że, zwłaszcza w stanach, że duża część dzieci, zanim zacznie mówić potrafi już obsługiwać przynajmniej na bazie w stopniu telefon lub lub smartfon i myślę, że także, że rząd wcale nie jest żadna właśnie cytologia po prostu jest to swego rodzaju oznaka czasu, że te dzieci już rodzą się technologiami mobilnymi Jan i co ciekawe te dane wskazują na to, że w 2000 jedenastym roku zaledwie 38 % dzieci do szóstego roku życia korzystało z jakichkolwiek urządzeń mobilnych podczas gdy raptem 3 lata później w 2000 trzynastym w sądzie 2 lata później 72 % dzieci już deklarowało, że korzysta z technologii mobilnych co oznacza, że w, jakim wieku do 6 lat praktycznie od od 1 rok do ronda do 6 lat i to pokazuje że, że współcześnie dzieci po prostu rodzą się z technologiami, jakby za pan brat oczywiście są tutaj pewne ryzyka właśnie te ryzyka są związane z tym, że na co rodzice powinni umieć dozować jego dawkę tych technologii co więcej powinni również nie oduczyć dzieci od nawyku czytania, który jednak w tą wyobraźnię wzbogaca znacznie lepiej w wale coraz częściej podejrzewam też wreszcie szkoda, bo to jest ryzyko związane z czytaniem albo zostać z czytaniem, ale to jest też ryzyko z aktywnością fizyczną w ogóle generalnie rzecz biorąc musimy być bardzo świadomi i jest niezmiernie poważnej z zadania ciążące na rodzicach, ale też w szkołach żeby, żeby zwracać uwagę na to, że jak z jakim pod tym względem ryzykiem zagrożeniem jest dominacja internetu, a wiemy, że wszędzie musi być równowaga i nie ma, ale z drugiej strony w rozliczeniach i była próba taka, że wyposażać dzieci w szkole w tablety i była próba odejścia w ogóle od książek zeszytów i wszelkich takich ćwiczeniach pisanych i dzięki Bogu nie wracają do wód wziął w warunkach uważa, że jest zawieszona taką jednoznacznym wynikiem kierunek program, w którym żebym wiedział, że to, że tablety wcale niekoniecznie muszą być złe, dlatego że że czytniki elektroniczne równie dobrze mogą rozwijać są tam nawyk czytania prawda, więc też z róży połączenie cieczy i bułki jest połączenie technologii współczesnych z jednak o tym, czym podstawowym, jakby umiejętnością czytania i o wyrobienie prostu wyobraźni, ale cienkościennych dąży do rzeźby jest też bardzo ważny dzisiejsze nasze rozmowy dotyczą wideo, ale ważne też jest to, żeby o tym, cały czas będzie około 90 % informacji przetwarzanych przez mózg usuwa informacje które, które docierają przez zmysł wzroku to bezmyślne istota tego, dlaczego w dzisiejszych czasach czasach technologie cyfrowych obraz jest znacznie ważniejsze niższe niż samo słowo to puszczamy trochę wodze wyobraźni zastanówmy się co to znaczy dla firm i jak marketing firma będzie wykonana z ponad 5 za lat 10 rozumiem, że ich dosyć mocno przyspieszył świat w ostatnich kilkudziesięciu latach wtedy, kiedy wchodziła telewizja w w świecie właściwie nikt nie przypuszczał, że kiedyś będzie kilka telewizorów w 1 gospodarstwie domowym teraz właściwie z już odchodzimy od tych telewizorów czy te firmy w ogóle chcą powiedział pan przed przed informacjami, że firmy są takie firmy, które chcą opuścić te tradycyjne media jakieś przykłady tak to nie jest tajemnicą, bo to publicznie zostało przy przekazanych do pobić się publicznie informacja firma Coca-Cola ma program kont w 2020 i jasno deklaruje, mówi że chce do 2020 roku bardzo ogranicza w sądzie prawie wycofać z tak tradycyjnie rozumianych mediów to co w czasie rząd nie będzie jej w radiu i w areszcie na 3 albumy czy bardzo dumny z własnym FIM w ograniczonym stopniu, bo oczywiście, a te działania promocyjne tak czy siak będą musiały być realizowany, bo nawet jeśli jak jakiś własny kontent oraz o zawartość dziś będziemy chcieli w UE umieszczać i toto ważne jest, by na początku nakręcenie kuli śniegowej czy zwrócenie uwagi widzów, że gdzieś coś nowego się pojawia i to w związku z tym Wąsik musi działać na różnych różnych w różnych kanałach komunikacji to co ma dla mnie jest ciekawy to, że mówimy o przyszłości puszczamy wodze fantazji natomiast, że kino na ogół myślimy o puszczeniu wodzy fantazji w takiej perspektywie 101520 lat się wydaje, że teraz to puszczamy wodze fantazji w perspektywie dwuletniej na 3 jak sobie pomyślmy teraz odpowiedzialnie jakieś zmiany technologiczne mogą nastąpić się właśnie jak tak krótkie nogi mierzonej w kilkunastu miesiącach w perspektywie to to już jest im dać naprawdę musimy powołać się widywać drodzy słuchacze numer to na studia 22 kierunkowe do Warszawy, a potem 44440444444044 kierunkowy do Warszawy 22 spróbujmy sobie wyobrazić jak to będzie wyglądała za myślę, że raczej za 5 lat wczoraj przeczytałam, że testowane jest technologia, która jest w stanie wyświetlić obraz bezpośrednio na siatkówce oka czy to znaczy, że no właśnie, że kiedy śnię nie będziemy już popularnymi potrzebowali laptopów tabletów tylko będziemy dostawali przekaz ma na siatkówkę jak być także tym, że powiązanie biotechnologicznym technologii związanych bezpośrednio dotyczących organizmu ludzkiego z technologiami cyfrowymi czymś absolutnie nie tyle już cytologię co coś co smutne teksty działania stanie się faktem monet i wydaje się, że niezależnie od tego na ile element ludzki organizm będzie czekał współdziałać bezpośrednio z z urządzeniami ana ile to urządzenia będą budowały tylko informacje dla naszych zmysłów to co prawda jest taka, że ta informacja będzie coraz bardziej cieczy czy konsumowanie tych treści w nich coraz bardziej spersonalizowane to znaczy generalnie rozwój takich technologii chociażby okulary Google, a które miały swoją premierę w młodej około 2 lat temu pokazuje, że to co jest niezwykle istotne z punktu widzenia z punktu widzenia, jakby w treści i tego w jaki sposób na konsumują treści jest jest jest jest to tu i teraz, czyli działanie takie, które pokazuje, że jestem w danym miejscu na na globie to jestem zainteresowany informacjami, które dotyczą bardzo często tego danego miejsca czy podawanie informacji, które akurat zaspokaja moją potrzebę wynikającą z danej chwili danej sytuacji i to już dzieje teraz telefony mają lokalizacje, a właściwie jak szukam jakichś informacji, aby telefon sami podpowiada co jest najbliżej do Holandii coraz bardziej indywidualne informacja dla indywidualnego odbiorcy takiej pożyczki i też się powinniśmy zwrócić uwagę na kwestii interaktywności, o których też coś mówimy i tak jak teraz pani prosi, żeby słuchacze zadzwonili z słuchaczy komentują słuchacze wyrażają swoje opinie Czytelników w internecie, naciskając odpowiednie klawisze natomiast w kamasze to Inter aktywność jest takim momentem proaktywne ze strony ze strony słuchaczy i konsumentów natomiast rozwój technologii doprowadzi do tego, że pewnie też interaktywność będzie też trochę pod świadoma cała kwestia właśnie biotechnologii spowoduje, że pewne rzeczy niektóre nasze reakcje organizmu, które teraz mogą być tylko wyrażany za pomocą Wa naciskania odpowiednich przepisów przycisków na nas na wybranych urządzeniach pewnie będzie w znacznym stopniu zautomatyzowana i będziemy niestety coraz bardziej podglądani przez przez nowe nowe technologie, ale jak to podglądanie już teraz się spotykam z takim mechanizmem, że nie wiem jestem jakimś tak, żeby pety z reklamy jestem na jakiej stronie aukcyjnej, gdzie np. szukamy innych wózków bajki dla dzieci, a potem wchodzą na zupełnie inną stronę nagle widzę, że wszędzie ze wszystkich stron jak odwiedzam atakują reklamy wózków no rozumiem, że mój komputer zapamiętał, że kiedyś jakieś ciastka ciasteczka z wózka szukało, ale czy czymś co to co prawda natomiast myślę, że grzewczym Szczepan pani od ich odczuciu na pewno też istotne to, że z 1 strony docenia pani ten fakt, że dostaje pani informacje o wózkach, ponieważ to jest 1 z obszarów pani zainteresują się na tyłach wznoszone silna, ale właśnie to jest właśnie i właśnie to stać się kradzieżą ta granica można będzie czy linia, której jednak firmy nie powinny przekraczać to znaczy, że są ustawione różnego rodzaju kampanie na liczbę wyświetleń czy dany czas wyświetla im po zetknięciu się z daną treścią to sztuka polega na tym, żeby po prostu ten czas nie był za zbyt długi żeby, żeby tanio, bo zbyt oddalone w czasie właśnie, dlatego że wtedy ta reklama zaczyna już panią irytować, a nie, a nie być pomocą czy nie być informacją, którą przed tą panie nadal będziesz chciał oszukać i ten umiar jest mózgiem niezbędne w naszych działaniach, ale również mechanizmy, które spowodowały, że pani i reklamy wózka widziałam różnych innych stronach miejsca w internacie chrupanie odwiedzała same mechanizmy umożliwiają nam podjęcie decyzji, żeby już przestać mówić wosku i oczywiście możemy sobie założyć jakiś się, jakie zasady jakiś się wzór, na podstawie którego podejmujemy tę decyzję, że jeśli pani przez 3 raz zobaczyć kolejne reklamy z wózkiem już pani zdanie nie nie nie gniewaj się i nie mnie nie zostanie pani przekierowane na raty strony z wózkami po prostu już się temat wózków zawieszamy zobaczymy co innego panią zainteresuje jest bardzo nam przez to można łatwo już jest to technologia, która pozwala śledzić na UAM wzrok, czyli gdzieś się koncentrują wzrok, jeżeli są przeszli z góry na część znacie żadnej inie nie zawiesza wzrok oznacza, że my nie interesuje czystą stronę pójdziemy, że wszystkie monitory te wszystkie wyświetlacze będą śledziły smartfony teraz już propaganda śledzone przez nasz wzrok czym wydaje się że, że na pewno kierunek w jakim pójdzie rozwój technologii będzie wskazywać na to, że to będzie coraz bardziej sprzężona z naszym organizmem czy to będzie śledzenie gałki ocznej to będzie coś co będzie dotyczyło chociażby takich już teraz dosyć powszechne linii papilarnych jako jakąś grozę uwiarygodnienia właściciela który, którzy w danym urządzeniu się posługuje jest na pewno kwestia doskonalenia technologii chociażby wspomniany okulary przeze mnie dokładnie działają w ten sposób śledzą ruch gałki ocznej ciężko też wiedzieć pewne rzeczy, że to, że nie tylko to sprzężenie czy współdziałanie z ludzkim organizmem nieważne, ale też torze, że w nieodległym czasie będziemy coraz bardziej otoczeni przez różnego rodzaju nośniki właśnie cyfrowe i też ciekawe dane, które które, którą mogę, na którym mogą się posłużyć mówią o tym, że w 2015 roku będzie na 1 człowieka na planecie przypadać 3 Komac 47 tak wśród urządzeń mobilnych, które będą połączone nie takich, które leżą w szufladzie, ale urządzeń mobilnych urządzeń, które będą połączone ze sobą, a w 2000 dwudziestym wzrośnie praktycznie dwukrotnie do do ponad 660 w związku z tym urządzenia na Statystycznego człowieka na ziemi w już państwa dzwonią do nas państwo, ale z innymi pomysłami my pytamy teraz o oto, iż jak to będzie wyglądało za 5 lat, w którą stronę pójdzie marketing jak to jakby to nieprawdopodobnie brzmiało już wiemy w trakcie dzisiejszej audycji dowiedzieliśmy się, że był, nawet jeżeli to brzmi nieprawdopodobnie to właściwie częstego już się odbywa już się zmienia to w naszych oczach jak to wpłynie na firmy, które chcą się komunikować ze swymi klientami 22 kierunkowe do Warszawy, a potem 4444044 nasza wychowawczyni Anna Piekutowska będzie odbierała telefony, a właśnie jak to wpływa na firmy czy pan jako ekspert od marketingu w dużej korporacji czy pan już wie co firma będzie robiła SA 2 lata za 5 lat czy firma już do tego przygotowuje oczywiście jako jako jakąś wielką przypuszczam większość firm planujemy na nas na najbliższe już 5 lat mamy zaplanowane pewne pewne obszary działań w pewnym momencie pewne nazwijmy to domeny biznesowe, w których chcemy się rozwijać i powiem, że nie być takim najbardziej wydaje się oczywistym kierunkiem rozwoju są właśnie technologie mobilne i ktoś, kto kiedyś powiedział, że rzecz, że czeka nas era mobilnego marketingu i rzeczywiście to można, by dziś już przeszłość to znaczy w tej chwili Need już mija termin tak to jest także, że rzeź marketing mobilny w tej chwili się zaczyna dominować jest jest inspirujące zajęcie jak będzie to marketing skoro już niema o pilne market będziesz szedł w kierunku otaczania nas naszych naszych zmysłów i naszego doświadczenia w treści ze wszystkich stron, czyli innymi słowy po pierwsze, będzie coraz bardziej spersonalizowane po drugie, ten kontakt jest z widzem po drugie, będziemy towarzyszyć czy też czy też technologie będą towarzyszyć konsumentom praktycznie od momentu oburzenia się do momentu pójścia spać i to zresztą już widać chociażby, śledząc różnego rodzaju statystyki jak jak konsumowane są różnego rodzaju treści na różnych urządzeniach widać to w sposób bardzo wyraźny, że rzecz, że praktycznie mobilne technologie towarzyszą nam do zaśnięcia bez telefonu komórkowego już nie wychodzimy z domu możesz mieć dokumentów ani telefonu, a lada chwila tych telefonów nie będzie, bo będziemy mieli obraz bezpośrednio na siatkówce na czym zna na pewno jakiś tzw. terminale będą, ale chociażby to, że się w zegarku nowość, że mamy do czynienia z tymi z tymi z tym tzw. internetem rzeczy, czyli tym, że coraz więcej w coraz więcej urządzeń takich jak chociażby właśnie czy Czech czy różnego rodzaju opaski zegarki są murki już nawet w zlotych nowej kuchenki mikrofalowe i in dlatego bardzo ważne będzie też żebym, a on umieć się, przewidując te wszystkie te wszystkie nowe nowe kanały umieć dostosować kontent to odpowiednik zawartość przekazu do tych wszystkich kanałów w zależności od tego gdzie w jakiej porze, o której godzinie i w jakim miejscu będziemy odbierali ten przekaz to strona idzie świat proszę państwa przerażające i nowe pociągające z drugiej strony z moimi państwa gośćmi byli pan Paweł ma lat dyrektor sprzedaży w firmie czynnej dziękuję bardzo dziękuję pan Paweł Patkowski dyrektor wykonawczy ds. marki komunikacji marketingowej firmy Orange Polska dziękuje, a Dulgheru rozmawialiśmy o tym, w, którą stronę idzie marketing i na tym, że firmy dominują przez cały przekaz są za wartość już w internecie, ale prawdopodobnie w całym naszym życiu w dzisiejszym wydawcą była Anna Piekutowska realizował Antoine, a legnicki za chwilę Ewa Podolska i dość przemocy ja nazywam się Marzena Mazur żegna się z państwem i zaprasza na kolejną audycję strefa szafa już za tydzień to osuszania strefa euro 232 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA