REKLAMA

Jakie mogą być skutki przekraczania granic w kampaniach reklamowych? Prof. Bolesław Rok w rozmowie z Hanną Zielińską

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2014-10-28 13:40
Czas trwania:
14:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
1343 popołudniu Radia TOK FM przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami w studiu prof. Bolesław rok etyk biznesu Akademii Leona Koźmińskiego dzień dobry glina drodzy państwo jestem oburzona chciałem się z państwem tym podzielić się o tym, że zdarza się, by rzec reklam jesteśmy okłamywani zjemy i pewnie się do tego przyzwyczailiśmy czasami jest tylko delikatna manipulacja, ale my znamy tę konwencję, gdyż wiemy, że odbieramy przekaz reklamowy w ale do tego, że ludzie Rozwiń » kłamią nie, mówiąc że coś w ten sposób reklamują albo musimy się przyzwyczaić albo musimy zaprotestować i właśnie w tej sprawie część spotykamy i rozmawiamy mam namyśli oczywiście inne akcje, by dotyczącą skradzionego telefonu słynnej blogerki modowej króciutko przedstawiają tym z państwa, którzy nie wiedzą, o co chodzi na blogerka na swoim fanpage u mającym ponad 300  000 użytkowników poinformowała jak to się zdarza każdemu, że straciła telefon miny zginął ukradł nie wiem napisała, a następnie, by po 2 dniach i okay okay ma nowy numer mamy na nowe telefony numer ten sam, a następnie zaczęła publikować zdjęcia, które miał publikować rzekomy złodziej, który nie wiedział i mimowolnie udostępnia swoje prywatne treści nie wiedział tego, że ranne te dane są przekazywane natychmiast na wirtualny dysk, do którego dostęp ma właścicielka telefonu z różnych urządzeń, gdy pojawiał się dalej takie wpisy łamał próbuje grać kontakty loguje się na chmurze, a tam jakaś kwota, której nie zrobiłam jakiś typ ma mój telefon dalej zgłosiłam już co i jak gdzie trzeba prawnie w cudzysłowie w cudzysłowie, ale satysfakcja z publikacji perełek pana złodziejach, by zwiększonej zdjęcie dziewczyny, które rzuconej na żer fanom tej blogerki chodzi o to, żeby ją obśmiać, żeby pokazać, jaką jest niemodna jak bardzo nie ma gustu i oczywiście mnóstwo porad od serca i nerwy fanów blogerki jakże ona ma sobie poradzić z tą sytuacją, kiedy została okradziona jak tutaj jestem oburzona widzę w tym zagrożenie znieczulicą win zastępowały poczucie zdrady tych ludzi, którzy zostali bezpośrednio sprzedani wraz z transakcji przez ich idolka i co Ano to pani prof. Żyżyński miasta czeka w nowej naiwne ani myślą o nich, że na tym właśnie trochę poszerzanie zakresu reklamy polegać to znaczy, że to jest właśnie taka reklama wciągająca angażująca emocjonalnie, gdy w związku z tym zaś chcemy pomagać prawda wcześniej ta sama blogerka uczestniczyła w takiej reklamie dotyczącej przeciwdziałaniu głodnych tam głodu prawda i ich gdzieś tego małego ogląda poszukiwała banda i t d . z dziećmi wspólnie prawda nie mamy też za sobą kampanie aktora, który udawał osobę, aby cierpiącą na autyzm w metrze to była kampania społeczna i nikt tutaj nie miały wesprzeć rząd odwołali się, że w przypadku wtedy Bartka to by to było rzeczywiście po pierwsze bardzo dobrze zagrane, a po drugie, było, ale też weszło kłamali, a po drugie, właśnie widzieliśmy, że to jest aktor prawda w związku z tym aktorzy grają różne role myśli pan, że odbiorcy byli świadomi konwencji o problem jest tutaj właśnie kim jest bloger czy blogerka da i wg mnie to jest jak w ten też poczytałem te wpisy jej to trochę wbrew temu co pani mówi część osób, które tam komentowało to jej wpisy od razu sugerowało, że to jest no tzw. ściema w Czeladzi na ich widok i jemy zagrożenia dla grą w regionalne rzeczywiście jest tak, że te jej wpisy od razu szły też na wszystkie kluby takie pudełko podobne portale i w związku z tym ten zasięg był właśnie typowy zasięgi galowy rodacy wirus taki wprowadzamy Narodzenia zareklamować z telekomunikacyjną usługowej to się Wałęsa i ich właściwej jak byłem na to spojrzeć także jeszcze ludzie mają pretensje o to, że reputacji, że ona psuje reputację czy wizerunek właściwie blogosfery w ogóle, by tak ma się czym ona w ogóle człowiek Chorwacji przez Lecha a jakby ktoś nas samych Włoszech z Marią Milenka, choć jeszcze mnie, a potem się okazuje żonę reklamuje trumny i właśnie zależy tylko na nich zależy kto by napisał, a gra jest prywatna akces publiczność czeka aż o nazwie mini van Dyke, a tak i to jest właśnie kwestia tego tej wiarygodności blogosferze prawda ja myślę, że uczymy się, że istnieje teraz takie nowe miejsca herb randa, który się nazywa bloger odda i teraz bloger może być dostarczycielem informacji jak czytam blog nie wiem Edwina Bendyka n p . czy Macieja Samcik raczej i jeszcze paru innych to wiem, że oni niczego nie reklamują, skąd pan powie, bo ufam im jako dziennikarzom na temat widzi pan pewien wysiłek trud na to, żeby mogli czytać rozumiem, że oni robią to od wielu lat prawda i reputację się buduje bardzo długo nie wiem ile nasi tamci pisze, ale może z 10 lat już będę chyba dłużej odda w związku z tym to jest także ta reputacja jest zbudowanej mogę ufać oni jakby nie zawiodłem się, że nas w przypadku blogerki modowej wydaje mi się, że to w ogóle tutaj trudno ufać takiej osobie i to jest zabawa w związku z tym ja jestem przekonany, że większość jej odbiorców wiedziała z góry, że turysta wjazdowej ma wątpliwość, bo widziano też blogerka jest kanałem reklamowym tylko nie jest osobą nie jest autorytetem, który informuje tak jak normalny bloger prawda taki informacyjny nie jest autorytetem jak bloger, który nie wiem objaśnia świat tylko post jest kanałem reklamowym jest celebrytką tak, ale na liście Time radio, ale występuje pod imieniem nazwiskiem pisze o różnych sprawach również zgodnych z prawdą również jakiś fragment swego świata prywatnego odsłania, żeby właśnie uwiarygodnić siebie jako osobę jej zdaniem bardzo kochać nie czytają jeśli jednocześnie wiemy, że ona za to zarabia pieniądze i co chwilę się pojawia prawda, że ona właśnie miała akcję z torebką z wyjazdem z kimkolwiek prawdę i za to piszą od razu ile tam zarobiła prawda, że czyta to to samo, jeżeli nie wiemy słynny wideo bloger Wardęga, który prawda wpuścił psa przebranego za pająka oddanej wczoraj widziałem informację, że 400  000 zł zarobił rada my wiemy, że to jest żart prawda, że to jest forma zarabiania, że to jest nowa nowy kanał reklamowy do związku z tym, jeżeli ma niewiele młodszy od niego zależy nie wiedziała, a ja odróżnia na wkład takiej informacji w ogóle w mediach, o których wiem, że są sponsorowane krypto sponsorowane bądź jakiś inny sposób prawo nie nadąża tutaj także etyka biznesu czy czy jest taka potrzeba odbiorców, żeby właśnie etyka biznesu zajęła się jasnością przejrzystością tank tej konwencji jesteśmy w konwencji gry manipulacji i reklamy nie jesteśmy w tej konwencji, bo rzeczywiście może zdarzyć się także i blogerzy piszący o walce z rakiem o trudach wychowywania dzieci o pokonywaniu różnego rodzaju barier wykluczenia społecznego zaczną być traktowani jako ci, którzy próbują naszym kosztem mam coś sprzedać 87 wydaje, że to to jest rzeczywiście problem, a jeszcze większe dla mnie problemem jest to jak wiarygodność marki, która za tym stoi prawda czy w tym wypadku zaludnienie wymieniamy się, gdy Marka, która stoi za tym idzie ona buduje swoją wiarygodność traci i mojemu odczuciu w takim przykładzie jak ten wcale nie traci wiarygodność postu pokazuje pewną nowoczesne podejście do pewnego istniejącego już kanału reklamowego, który się nazywa blogerka prawda i w związku z tym ten zawiera się rozprzestrzenia bardzo szybko, więc koszty tej reklamy są dużo mniejsze i dlatego cała ta grupa tych różnych właśnie blogerów od reklamy protestuje, ponieważ w ten sposób właśnie zmniejszają się wpływy do ważnych dla całej reszty prawda, bo firma mniej wydaje, a ma większy przelicznik właśnie tej efektywności reklamowej w związku z tym to z punktu widzenia firmy wg mnie mieści się w granicach dobrej reklamy dobrze, a dziś, ale ich przypadku jest tylko jedno zdanie w przypadku, gdy np. chyba pół roku wcześniej ta sama Marka miała reklamę, w której podawała, że może sobie wybrać swój własny numer i okazało się, że ten numer telefonu to tylko można 4 cyfry się wybrać i to było naganne i komisja etyki reklamy ogłosiła, że to należy użyć nadużyć w liście jest nadużycie i wg MEN tuje są granice prawda będzie czymś co szkodzi co wprowadza w błąd odbiorców produktu, a zabawą, która nie wprowadza, ale dla tramwajów wtedy, kiedy uczestnicy tej zabawy wiedzą, że jest to zabawa o nie niesie radość zabawa dla 1 strony w takim razie jest właśnie wydają się, że we współczesnej blogosferze czy mediach elektronicznych właśnie najlepsza zabawa jest skręcanie dobrze by przesunięto granice dalej, gdyby kanał informacyjny blogerka poinformowała, że jest ciężko chora i nagle zaczęła publikować posty na temat postępu chemioterapii zaczął publikować swoje zdjęcia, aby bez włosów bez brwi wychudzona specjalnie, by poszła na dietę nie, mówiąc że, że to wszystko jest manipulacja, a następnie następnie w oczach żartowała Magda z reklamy peruki czy teza pana przekroczona granica czy dostał czas dobra zabawa w dacie myślę, że to była należy się niesmaczne i należyte trzymana przez ten alarmował nas zostałam okradziona do tego publikuje zdjęcia jakiś faktycznej, by dziewczyny pośmiejemy się z niej razem to jest podbijanie najgorszych instynktów w nich internauta szczęścia ludzie wylali tam wpaść w NHL, ale tak działa blogosfera właśnie prawda, że ja wiem, że tak działa klub zamierza się próbujemy angażować ludzi wciągać wkręcać prawda dopóki to jest zabawa prawda jest przekonany, że można wykorzystywać jeszcze dużo dalej prawda i tak będzie się działo natomiast gdzieś jest pan zwolennikiem regularnie zniczy po prostu zastawienia tego jak ja się odbija ja myślę, że nikt nie jest w stanie uregulować to my musimy wiedzieć kogo czytamy prawda czytamy blogerka modowa ona nie jest autorytetem moralnym prawda ona nie jest osobą szczerą mamy się utożsamiać współczucie i t d. prawda ona jest celebrytką prawda w związku z tym traktujemy tak jak celebrytka prawda ona gra i my gramy, a teraz wyobraźmy sobie sytuacje, kiedy ta blogerka modowa naprawdę z potrzeby i naprawdę zachorowała i naprawdę okazuje się, że zabrakło funduszy na leczenie i zaczyna zbierać można osiągnąć ten rejon kanału fundusze, ale żyje, że nie zachoruje, a jeżeli zachoruje to ma swoich przyjaciół wtedy się zwracać już tych Kisiela sami ale zanim zabraknie funduszy tych przyjaciół, na jaką się szczególną kurację dostępną tylko na nią konieczne dla portalu prawda ja mam żal crowdfunding w drodze sonda Lambda pojawia się właśnie projekt, gdzie ona chce zebrać pieniądze i wtedy my od mówią ludzie internauci sorry, ale nie budzi naszego zaufania nie wpłacamy ci w oczy zagrożenie znieczulicą wobec wszelkich innych akcji w obu wobec w ogóle poszukiwania pomocy w internecie ja sama znam takie grupy do dna profilu dna to na Facebooku są różne grupy samopomocowe, gdzie osoby dotknięte takim czy innym większym lub mniejszym nieszczęściem w grupach zamkniętych dzielą się tym jak sobie radzą ze swoimi sposobami proszą o poradę jest mi teraz trudno podzielić się toczy tamto EBI pytanie czy w związku z tego typu akcjami jak akcja kanału informacyjnego blogerka nie grozi nam ta znieczulica właśnie nam na informację o tym, że ktoś potrzebuje pomocy inaczej dla mnie wady via ważniejsze jest wiarygodność marki, która za tym stoją prawda w tym wypadku wymienia jednak o rencie bardzo oburza się bardzo pokazuje istotny problem związany z utratą danych osobowych prawda to jest coś co nas wszystkich dotyczy Murowana muszą, więc tak, bo musimy jak by się ryby na urlopie reklamuje teraz nie dają Marka, skąd słuchacze mają wiedzieć może to też jest gra jednak w tym sensie oczywiście wszystko jest grą może pana zastał żonę Mariolę ja tu za prąd zapłonu zapraszam pana jako gościa tak naprawdę słuchacze nie wiedzą, że to zdarza element kampanii do tak, ale na tym polega właśnie zaufanie wiarygodność prawda czy, jeżeli teraz jest tak, iż ja powiem, a pani pewnie przez Mar przez markę, która jest przeciwko tej marce prawda wtedy możemy rozmawiać na imiona właśnie w do tego dochodzi do, niech więc albo bawimy się i wtedy po prostu jest to zabawa ona może być ona może wkręcać wszystkich prawda mamy się w ukrytej kamerze prawda co stanowi być zarządzany cała masa przez przyjaciół tak przez obcych płynie zdecydowanie i to wtedy nie jest dobra zabawa nie nie jest dobra zabawa to myślę, że tam się toczą liderzy, którzy zdradzeni fani kanału informacyjnego blogerka wie o nim mogą być przyjaciółmi tejże osoby duże słowo w nie zgadzam się z tym, że to jest przyjaźnie, ale myślę, że będziemy kontynuować ten temat, bo sprawa rozwoju na rynku reklamy w Polsce właściwie w przestrzeni wirtualnej się rozwija i będzie coraz ciekawsza bardzo dziękuję za rozmowę naszym gościem w tej części programu był prof. Bolesław rok etyk biznesu Akademia Leona Koźmińskiego dziękuję bardzo dziękuję zapraszamy informacja zaraz po nich naszym gościem będzie Małgorzata Niezabitowska Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA