REKLAMA

Pomoce naukowe 2.0, czyli nowe technologie w edukacji i terapii. Gośćmi programu były Agata Czopek, Anna Kantorczyk, Bogumiła Matuszewska

Człowiek 2.0
Data emisji:
2014-11-08 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
48:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II 0 i kryzysu finansów Jan Stradowski witam państwa człowiek w 20 odsłonie edukacyjnej dziś rozmawiamy o pomoce naukowe dla zadań nowych technologiach stosowanych w kole edukacji wspomaganie nauczania i zanotowaliśmy w wojnę adresy internetowe istotna dla naszej audycji www foxconn com pl magazyn Fokus, który jest patronem medialnym naszego dzisiejszego spotkania z komendą materiały dodatkowe powiązane z tym, o czym dzisiaj mówimy odnośniki do archiwalnych Rozwiń » audycji wartych odsłuchania mnogość metod 12 na radio TOK FM TOK FM krótko po to, opinii najnowsze wiadomości komentarze i blogi i państwo chcieli komentować coś co my robimy w tym momencie coś mi pisać adres mailowy człowiek 2 pokazy Demokratów w TOK FM, a także zaproszone Facebooka kutia prowadzący tam 2 w ww kotka człowiek kropkę nad i zapraszam do interakcji, a wracając do tematu audycji pomoce naukowe 2017 i Agata Czopek szefowa działu badań rozwoju Young Digital planet i wymiarem Anna kantaty polonistka nauczycielka w szkole podstawowej ma 96 w Warszawie witam i Bogumiła Matuszewska szefowa pomysłodawczyni dr Omnibus ptakom i Chin Drew no właśnie same kobiety mówią wprost, że edukacja jest u nas minivana, więc mamy dobry przykład, ale limit nowych technologiach, więc bardzo fajnie kobiet mam tyle studzi dzisiaj, bo kobiety powinny się nowych technologiach uważam, że to jest cenne i ważne albumów o tych technologiach pomyślałam, żeby zacząć naszą rozmowę od tabletów Real tak jak mandaty takie słowa kluczowe głosić chwałę tych tabletów, ale zamiast podręcznika tablet jako recepta na prawie wszystkie bolączki polskiej edukacji to jednak nadużyć prawda panie rządzą nią nadużyć zdecydowanie były technologie będą służyć, ale nie robimy tym z technologii tego najważniejszego punktu to znaczy tablety, owszem, ale najważniejsze jest to jest co na tych biletach może zaoferować ich co uczniowie mogą z nimi zrobić, by wczoraj też na zebraniu w szkole otrzymamy informację, że dzieciaki teraz, więc siedzą zagłębione w dawne rozwiązania czy dane urządzenie i jedno jest interakcja między uczniami, więc ważna jest o co my zaproponujemy co będzie na tym urządzeniu niż do tej zgodzę, choć się może to zaskakujący, bo akurat to co robi moja firma oferowany jest tylko wyłącznie na tablety, więc mocno w to tablety wierzymy, ale też wierzymy w to, że to jest dobre rozwiązanie jest dobre narzędzie to jest dobre wsparcie czy edukacji czy terapie, ale tak jak w wypowiedziach koleżanka wsparcie to znaczy zastanówmy się jak wykorzystać tablety i dlaczego warto wykorzystać do czego warto wykorzystać i torze dzieci rzeczywiście w kim chcą się zagłębiać w w takie urządzenia no tak głośno mówiąc też pani Bogumiła bywać nawet i mgr. Piasta latem prawda dokładnie z terapią odczujemy tych metod terapii dla dzieci, które mają problemy z nauką są tak rozumiane jak sądzę tak to jest i dla dzieci, które mają problemy z nauką, ale także pewne deficyty w rozwoju, bo my tutaj chcemy wspierać terapię terapię dzieci z zaburzeniami zachowania rozwoju takim jak autyzm porażenie mózgowe zespół Downa, ale również na szkodę ADHD czy wszelkiego rodzaju właśnie nie trudności trudności w nauce zgadza się mamy mamy sylwestra wiatraka z tabletem trochę tak zaczepnie, bo właśnie ten tablet jak sam pan powiedział stał się w ostatnim czasie Ennio takim synonimem chyba nowych technologii wszystkiego od tego co może wejść w najbliższym czasie to do edukacji w UE, aczkolwiek z dna tablet od tabletów zaczynamy Anatol w latach się nie zatrzymujemy nie chcemy pokazać możliwości wykorzystania debetu, bo wierzymy w to, że tablet jest intuicyjny jest wprost dla dziecka jest bardzo atrakcyjny i można z niego korzystać w każdym w każdym miejscu, ale też pokazujemy inne nowe technologie chcemy też okazać, że się zaczynać od tabletów możemy pójść krok dalej i włączyć np. w przyszłość może może robot może pokusa może innego rodzaju nowinki technologiczne tutaj od nowinek, których wrócimy, ale w 1008 Anna jak o praktykach pani uczniów szkoła jest on tabletami w szkole w tu uczniowie odbywają w ich rozwiązań na lekcjach mienie uczelnie nadużywają jak gdyby w granicach rozsądku jest wszystko przynajmniej w mojej szkole takie z tego co obserwuje oni rzeczywiście bardzo chętnie, choć korzystający z tych urządzeń i ja też dostrzegam w nich ogromny potencjał, aczkolwiek uważam, że nie zawsze Wenta leci sprawi, że też nie można ani zostawić książki i zeszytów na rzecz nowych technologii czy za tak mi się wydaje znacznie powinny powinien powinien każdy znaleźć jakiś złoty środek, że troszkę tego troszkę tego, żeby nie zapomnieli o pewnych rzeczy jest się zgodzę się zostawić nie, ale wykorzystać już tak, bo artysta to co pokazuje w podręcznikach jako taki bierny statyczne ma to być jesteśmy w stanie animować zaprosić ucznia do interakcji zaoferować coś w postaci gry album właśnie interaktywnej interaktywnej książki chcemy podziękować do filmu cokolwiek innego w jakikolwiek inny sposób wykorzystać wykorzystać tę wiedzę przez co wiedza o 3 czy zadania 3 u mnie czy innego rodzaju inne rzeczy schorowany ucznia z uczniem stał się dla nich jeszcze bardziej atrakcyjne, więc ja się zgodzą tu także, że podręcznik jest właśnie tego warto wejść, ale podręcznik w formie cyfrowej oferowany na tablecie już może być już może wprowadzić pozytywną zmianę jeszcze bardziej zaangażować ucznia przydały przynajmniej wzbudzić w nim ciekawość, która doprowadzi do tego, że sam uczeń będzie chciał się rozwijać tak głodni stosunkowo niedawno w TOK FM mieliśmy audycję o podręcznikach to była audycja Aliplast we wtorki wieczorem gra w klasy polecam państwu przesłuchanie obu bardzo ciekawe tematy Eliota zmian jest pozycją w podręcznikach do innej strony traktowaną Olgi mam takie wrażenie w okresie w pewnym sensie jak nie dogadują edukatorzy i nauczyciela w LM, bo nauczyciele często stoją w jakiej pozycji siły tabletu czy jakikolwiek inny nowinki techniczne technicznej za to jest fajne, ale tak naprawdę coś najbardziej się czy nauczyciel to jest fajne, ale goście po co i ja mam takie wezwanie Staffa znicze dla nauczycieli o najważniejszych edukację uczeń i tak naprawdę od ucznia zależy on będzie sucho nauczyć zatrudniano, bo zmusić go nie da w mini powinno się go zmuszać, więc że, jeżeli faktycznie jest tak jak w jak mówimy, że nowe technologie wciągają dzieciaki to dajmy im szansę wciągnęły ktoś coś fajnego coś edukacyjnego, a nie po równo roczek poda jak wiadomo co do szczytów mogą być i pan troszkę przesadza, że nauczyciele stają w opozycji do tabletu Budostal to nie jest takie głosy na przeciętny nauczyciel podobno jest kobietą ma 42 lata, ale proszę mi wierzyć, że ostatnie szkoły zaszyli zasiliły szeregi naprawdę młodych ambitnych osób, które jak, gdyby zdają sobie sprawę, bo sami się że, gdyby wychowali na oko na pierwszych komputerach tak można powiedzieć jak szynami pamięta swój pierwszy komputer w wieku 8 lat, jaki ojej, ale nie powiem panu marki ani ani ile w każdym razie działa na nim Tang jeszcze jakaś 1 gra także chyba Mario bodajże w model zdaje sobie z tego naprawdę sprawę, że uczniowie żyją w troszkę innym świecie niż nawet ja i inni starsi nauczyciele ale, toteż tak nie można wszystkich do 1 worka wrzucać inne lądowały w wojnę pewne głosy w dyskusji na Facebooku, które pokazywały one w podobnych oszustw tablet czy generalnie te technologie mobilne oda do tablic multimedialnych tablice multimedialne miał być wielkim krokiem w edukacji w Polsce miały zmienić wiadomo co nie zmienił praktycznie nic no bo tak naprawdę w wiosennym cofnął tę samą technologię prawda mamy w nauczyciela w tablicy uczniom władz i tutaj nie zmienił się paradygmat natomiast kiedy uczeń ma w ręku tablet może być równe raty może wchodzić w interakcje z innymi uczniami, chociaż nie musi to wtedy mamy faktycznie pewne odwrócenie nawet z ZUS układ zależności wtedy uczniowie mogą sami decydować się, więc będą zdobywać w danym momencie niekoniecznie muszą patrzeć na nauczyciela na to co on im proponuje, więc to jest wyzwanie faktycznie był partnerem w takiej edukacji no tak, ale nauczyciele myślę, że boją się, że jak, gdyby wszystko przez to zostaną zerwane jakiś relacje społeczne, bo nawet ja bardzo często przy obserwuje uczniów żerując na przerwę w grze siedzib mogą one nawet pokazać zdjęcie moich moich wychowanków, którzy siedzą 1 obok drugiego każdy z zagłębionym w swoim telefonie w swoim tablecie w swoim urządzeniu i nie zwracają w ogóle uwagi na siebie podejrzewam, że ktoś, by petardy rzucił byłby wybuch oni nadal być tam siedzieli tak znani patrzyli w ten więc, więc to jest takie troszkę smutne Bruksela zgłosiła się nauczyć takie nauczyć się muszą zarówno uczniowie i jakie rodzice nauczyciele i tutaj docentem trójkąt jest bardzo ważna dla technologii nie uciekniemy nie uciekniemy od tego jak w tej chwili ukształtowane są relacje na poziomie mediów jak dzieci budują relacje jak jak buduje troszkę inaczej grupa wiekowa podstawówki w zdecydowanie inaczej buduje już relacje grupa typów gimnazjów, gdzie te relacje w ogóle zaczynają być m. in . jak między młodzieżą najważniejsze ważniejsze dłużej niż nauczyć niż rodzic i teraz, jeżeli myjemy oferujemy coś co ma ich wspólnym celem naszym jest, że reedukacja była ciekawa angażująca żeby, żeby wzbudzać zainteresowanie tych dzieci i realizować ich pasje to to jest właśnie to co jest najważniejsze rzeczy co my im damy ci co ich zainteresuje co sprawi, że użyta technologia będzie in plus dla nas jako rodziców in plus dla nas jako nauczyciel in plus dane z jego uczniów i uderzył w każdy z jeszcze zgodzę, że to problem nie są nowe technologie, ale problemem jest to, że nie umiemy wykorzystać, jeżeli my będziemy mówić uczniom np. zrezygnujcie z telefonu zrezygnujcie z komputerów tabletów to tak naprawdę nigdy niczego dobrego nie doprowadzimy musimy jedynie nie musimy raczej sami nauczycieli jak wykorzystywać dobre narzędzie, żeby zainspirować uczniów, żeby inne, żeby rzeczywiście stał się kimś dobrym narzędziem jako jedni chcą mnie nie zwrócić uwagę myślę, że na 1 rzecz, po który o, której się często zapomina albo nie wie nie to znaczy, że w narzędzie tak jak tablet to już jest udowodniony naukowo przynoszą pozytywną zmianę i edukacji w terapii i mamy już pierwszy tak naprawdę wyniki badań naukowych dziś przeprowadzone przez Uniwersytet Karoliny kalifornijskiej mnie to akurat zrób badanie przeprowadzone na dzieciach wydaje mi z ze spektrum autyzmu, gdzie włączenie tabletu do terapii dzieci do ich edukacji zwiększa efektywność tej terapii nie praktycznie 13, więc i abstrahując już od tego w jakiej jakie, jakiego rodzaju narzędzie mnie tam zaoferujemy im bardziej jeszcze jak bardzo jeszcze z mocą od odpowiednich narzędzi podwyższymy pod tym szyldem Eti efektywność zatem ich argument za tym, że żywy czy tablet czy jakiekolwiek inne narzędzie może wpłynąć negatywnie, owszem, może, jeżeli my zostawimy samego ucznia sami dziecko z ostrym narzędziem nie pokaże jak i jak wykorzystać, jeżeli my pokażemy umiejętnie pieczemy w edukację to tak naprawdę możemy zwiększyć szanse na rozwój ucznia nawet kilkukrotnie wyższe przypomniała mi ani w tym momencie artykułów niedawno czytałem, a propos autystycznego dziecka, która zaprzyjaźniła się z CV nie dając taki jest wielką asystentką z telefonu adres wysoko funkcjonującą testy, więc on ma zdolności komunikacyjne całkiem całkiem rozwinięty zmysł piękna zarejestrowała, bo dawcy napisała matka zauważyła to fascynacja dziecka i jakby wsparła ją za nie zabroniła mu gadania z z maszyną robot zmieniać maszyna lorda w nie nie uznała też jakaś patologia, bo komunizm wszystko z autyzmem samą w sobie nie jest niestety łatwym w obsłudze, jeżeli faktycznie może być tak czy przyjaciół takich tak mocny pewną namiastką sztucznej inteligencji ktoś Niemen czy ktoś nie tracić cierpliwość, która ma zostać też bym tego samego zdania 500 ×, jeżeli ona w stanie wspomóc matkę naturę Super OS -u PL pytanie czy ci u nas tak mogło być bez 2 w Rosji jeszcze pani mówi po polsku biblią z wielu z nich nie jest w mieście jeszcze Puls kuszenia nie nie wzywa też się zdarza rozmawiać z Cleveland, więc wiem, chyba że ich ocenie może nie aż tak mnie już nie zawsze z nami rozwiąż nasz pan rozmawia pani z własnym telefonem albo psy i przez telefon z telefonem halę, ale nie, ale rzeczywiście u nas ludziom mogę powiedzieć, że rzecz, że firmy mocno dyskutowaliśmy na temat właśnie tego dokładnie przykładu z terapeutami, którzy pracują nie pracują u nas i czuwają nad tworzeniem naszych rozwiązań i jest szansa jest to znowu zagrożeniem, jeżeli my zamkniemy dziecko zobaczymy o dziecko rozmawia, chociaż bez wieści z kimkolwiek innym cyber przyjacielem, ale ich nie będzie nam w tym towarzyszyć to doprowadzimy do tego, że artysty, który i tak ma problemy z dnia z kontekstem społecznym za 6 radzi sobie, ale jeżeli my będziemy rosnąć sens z nim tłumaczyć, że CD to jest to nie jest osoba, aczkolwiek nie negować negować tych relacji to możemy zbudować naprawdę coś fajnego i zbudować podstawy pod utworzenie się na innych ludzi i to jest może tak stanowią zjazd, nawiązując do głosowania namówiła je od alienacji młodzieżówce siedzi w tym smartfonami pac te ekrany pytanie coby było, gdyby tych otworów nie mieli, bo ja pamiętam szkoli swoich czasów szkolnych w była spora liczba osób, które ma oferować udziały w koncie bądź odpływ z okna, bo nikt się z nimi po prostu nie chciał ujawnić nie chciał z nimi się bawić się zawsze były takie osoby troska o niemal społecznie nie w grupie w i myślę, że w tym momencie, kiedy oni mają telefon z mogą się osoby, a nie nowość, ale mogą łączyć z kimś, kto jest bliski mu ten jest fajne jednak uważam, że takie osoby powinny sobie znaleźć się na prawdziwego przyjaciela Niemena całe życie przecież rozmawiać z telefonem prawda wymogach ziołowych potrzebna jest budowanie jakiejś relacji, więc prędzej czy później one będą zmuszone do tego, żeby nawiązać jakąś relację jakiś kontakt z jakimkolwiek rówieśnikiem czy z jakąkolwiek osobą tak mogłoby się go przez telefon jest, bo jest to błąd, kiedy jest komunikatywną i jak założyć, że to może być dobre na początek, żeby przełamać barierę, ale tak nie może być cały czas Nokia znów się od prądu i innych badań tych firm tym razem robimy badania winy tak tak tym razem tym razem Borysiuk dworskich mnie, gdzie z kolei nasi tutaj naukowcy badali dzieci, które nie grają w wszelkiego rodzaju gry i przez smartfony tablety, ale też gry też gry komputerowe i dziś odpowiednia dawka gier czy Niemcy godzina godzina dziennie mogą doprowadzić do tego rzucić się stały bardziej społeczny wbre w pozorom, bo my się zawsze przeznaczyliśmy tylko raz już dziecko, jeżeli dziecko czy już początek większej dziecko dorosło, jeżeli gra w grę to znaczy, że zamyka się na kogokolwiek innego trzyma telefon cały czas przez sąd wyznaczy zamyka się na innych ludzi, ale często jak tygrys staje się pretekstem do rozmów z rówieśnikami, bo nagle się okazuje, że mamy temat o tym, żeby porozmawiać z sprawdź uczelnię z lepszy często tygrys same w sobie zawierają inne pierwiastek interakcji, jeżeli z jesieni np. wprowadzone smakosz rywalizacja online albo elementy komunikacji tu też znowuż one dotąd do mojej działki, czyli do chociażby od styków oni świetnie sprawdza Minecraft, który ma ten element komunikacji w sobie czy my na ten element ze mnie interakcji jako pierwszy krok do nawiązywania kontaktów z innym jest znakomitym narzędziem stosowanym tak naprawdę przez myśl, że dużą grupę wysoko funkcjonujących w odstępach do tej tego wątku, lecz między jej części audycji człowiek dba 00220 i mitom w drugiej części audycji człowiek do zajęć poświęcony pomocą naukowym w 20 nowym technologiom w edukacji z mostu droga ta Czopek z Young Digital planet na konto tekst zaś po postoju na 96 w Warszawie Bogumiła Matuszewska dr Omnibus kropkę com rozmawialiśmy o tych technologiach pozytywnie i troska też negatywnie na nas oddziałujących właśnie się do pani Bogumiły, choć piłka, którą tabletów i artysty głów tak się składa, że sama trójka synów, którzy są w równym stopniu od stoczni stówy no przejawiają niewątpliwie 1 duże zainteresowanie technologiami takimi jak tablet chociażby fakt Pavlo stad jest obiektem pożądania i jest musi być chowanego, bo ciasto się do niego próbują dobrać miałem około taką miała w GL z postanowieniami, jeżeli chodzi o państwa i Hasiego, dlaczego nasza aplikacja dla aut styków na tablecie pytanie czy ona nie jest zbyt angażująca w niełasce wielokrotnie widziałem nagłośnić dzieci takimi zaburzeniami w Szanghaju w nowe technologie, które są często są ciała stratowanych budowy mostu stymulujący z dowodów i dużo oba w, choć dźwięków artysty zrobią to wiąże się z sekwencji często podmiot trwają w Leeds poza poza całym kontekstem no i zabawy potem uda się zrobić to dniami nocami tygodniami w jedno z końcem lata i gazet niestety wiem o własnych dzieciach sąd nie czujesz się z pamięci w czasie stawiamy nie udał się jakiś czas jest państwa przetestować, więc tego zapytać pana nie jest taka tak mocno angażująca nie taka będzie w pośredni wpływ na zawojowanie uzależniona od artysty mowa znaczy zawsze jest ryzyko, że rzeczywiście jest dziecko może uzależnić tego typu aplikacji, toteż tak jak mówiłam wcześniej, jeżeli rzeczywiście nie będziemy uczestniczyć w GM nie w pokazywaniu tego typu tego typu rozwiązań tylko zostawimy samos wyspę z tabletem, czyli zostawimy czy dziecko z autyzmem czy dziecko w pełni funkcjonujące z tabletem czy jakimkolwiek innym narzędziem tego typu myślę że, że zawsze to ryzyko ryzyko będzie jeśli natomiast chodzi o mnie same nasze gry mysz z innej strony rzeczywiście staraliśmy się, żeby on był na tyle atrakcyjna, żeby zachęcić MF nie czytał z autu styków czy też inne inne osoby z innymi zaburzeniami do do korzystania z nich do tego, żeby to było dla nich przyjemne zabawne, ale nie raczej nie na zasadzie zaangażowania w duży świat gier, w których wsiąknąć, ale raczej mniejsze w mniejsze zadania, które normalnie mają one oferowane w trakcie w trakcie terapii, więc nie są to takie gry które, w których byłoby w stanie dziecko osiąść i zniknąć na kilka godzin, a raczej raczej nie raczej nie, ale bardziej są to po prostu bardzo atrakcyjne bardziej atrakcyjne wersję nie tych zadań, które gdzieś są realizowane w toku nie procesu terapeutycznego n p . przy ćwiczeniach w oczy uczy w szkole czym czy w ośrodku terapeutycznym zatem medyczną mocno postawiliśmy na to, żeby włączyć się to do tych do tych zadań rodziców terapeutów to znaczy gry to z 8 występie to jest ważny test ten pierwszy pierwsze elementy ważne dla dziecka, ale drugi element systemu, który jest za nimi, który pozwala np. czy rodzicowi cieczy terapeuci na dostosowanie nie tylko pojedynczych gier innych do potrzeb dziecka, ale też nim sprawdzenie czy do nagrań za bardzo nie angażuje dziecko, bo widzimy, że spędza dni zdecydowanie więcej czasu niż wpływy niż innych i np. wyłączenie z dalszej gry wyłączenie niektórych poziomów zmienienie taka sztuczna inteligencja troszkę ich troszkę troszkę tak też możesz na tym etapie jeszcze sztuczna inteligencja to za dużo nad tym, żeby tam sztuczne and Intelligence pracujemy razem ze swym armat, żeby tam rzeczywiście taki być automatycznie dostosowanie się w końcu pojawiła na razie jest dostosowanie się el dostosowywanie narzędzi ręcznych, ale zdany na wkład przez przez rodziców dziś przez terapeutów, więc możemy obserwować czy ta terapia przez Węgry przynosi efekty możemy obserwować czy czasem właśnie dziecko nie nie zakręciło się z Suwałk na, na które dziś na któryś z z gier, bo Boguś wciągnęły np. owieczki i tego, kto chce grać i wtedy no trochę czasem brutalnie roboczy z mniej lub bardziej brutalni nie dać się zaoferować duże inną albo zaoferować to samo narzędzie, ale z wyborem gier pomniejszonych o tę ulubioną lub z wiedzy to one jednak o to żeby, żeby dziecko jednak stało inny pierwiastek grzyby, żeby jakikolwiek inny sposób z tego korzystało i miał ten takiej zmiany zmiany, bo dziecko to co mogą to, żeby zniwelować tę możliwość uwolnienia uzależnienia się lub wyłączenia po prostu gier i na stałe jest też taka, że praktyka pokazuje, bo w nasze narzędzie już w 2 w kilku ośrodkach oferowany, że bardzo często tak są wykorzystywane jako pretekst do dyskusji z dzieckiem, więc trening z umiejętności, bo za każdym GROM jest jakiś lekarz umie też nikt mnie też postawiony to jest 1 rzecz jest bardzo ważne, ale druga rzecz to jest kwestia tego, żeby sytuacja z lektury z pokazaną w grze sytuacje często albo z domu albo ze sklepu z rodzinami z wyborem dotyczącym zwierząt domowych nie wykorzystać do tego, żeby porozmawiać z uczniem, żeby nauczyć się nie tylko np. różnicowania ale, ale nauczyć się czegoś o świecie i podyskutować z nim nie z nim o tym i mamy wiele takich przykładów, gdzie rzeczywiście terapeuci zatrzymują się nad konkretnymi sytuacjami w ten sposób wykorzystują te gry myślę, że rodzice nie tu nie ma niestety dane, ale myślę, że ci mogą tak samo tak samo wykorzystywać to i tak jak mówiliśmy tablet nie zastępuje nauczyciela nie zastępuje Paprotnia zastępuje rodzica tylko w, a uzupełnia ten cały kalejdoskop, jaki jest oferujemy im faktycznie wakacyjnego trochę tak to pochodzi el i musi mu się w ten sposób na chodniku Leszek nie zastępuje je nieco uzupełnić musi uzupełniać tak naprawdę był cały czas musimy pamiętać im się, że to jej koleżanki zgodzą się ze mną że, że najważniejszy człowiek i nawet, że mówimy o człowieku 20 to do 20 jest, owszem, ważne, ale ledwo człowiek zostaje zostaje jedno jest najważniejszym podmiotem i jeżeli chcemy wprowadzić tablet chcemy wprowadzić, gdy nowe technologie czy do edukacji czy do terapii to niech to będzie drogą do tego, żeby toczyć się w ich do człowieka takim ostatecznym rozrachunku albo, żeby rozwinąć się jako człowieka człowieka bardziej, więc ja jestem jest zwolenniczką nowych technologii FM schudła w Afryce i filmy śmieszne myślę, że tak ale, ale też z taką taką zwolnić kogoś takiego dobrze pojętego humanizmu, czyli też tego, że litewski nowe technologie w spotkały się w pewnym momencie już Wulff jest na tej osobie konkretnej nie, zamykając przyjęli na siebie, więc myślę, że w taki człowiek 2 zlotego w miastach istnieje to nie jest człowiek na z technologią gościowi, który dotknął niema wzbogacić uzupełnić wspomóc jestem niezmiernie zastępuje go nie eliminuje pierwiastka ludzkiego bądź nie o to chodzi w tym przypadku zdecydowanie internetowy dochodzi w grach miejskich drogach sama audycja cła są do archiwum, a propos efektów terapeutycznych jak w to jest temat, który co budzi takie są gorące emocje n p . na wystąpieniach publicznych niektórych naukowców były jakieś awantury zarzucano im mówią nieprawdę do gry nie są w stanie nikomu pomóc to jest tylko zło i uzależnienie i został Grecji w kanale dane naukowe pokazujące innego, gdy efekty w rywalizacji do foremki audycji mieliśmy już jest w stanie wspomóc edukację naprawdę fajnie pani Agata tak, bo ani zajmuje się badaniami i rozwojem firmy tną Kujawa od lat właśnie z edukacji taki kolor kolorowej multimedialnej edukacji fajnie, gdy są fajne pan oczywiście, że grysem fajny pomysł śledzimy trendy w edukacji AM patrzymy na to co się dzieje na świecie i zdecydowanie grywalizacja czy za włączanie elementów gier w edukacji z 1 z takich trendów, które wydał sąd realizowanej, które bardzo mocno wspomagają tym ten sukces edukacyjny ucznia, czyli pomagają mu się po prostu lepiej uczyć tak samo może być personalizacji o tym, że to właśnie technologia pozwala nauczycielowi dostosować dane treści do każdego ucznia indywidualnie i to jest dylemat, gdzie ten tablet z kontynentem z Konstantym edukacyjnym może dostosowywać się do tego co w tej chwili uczynią, jakie są jego zainteresowania i wspomóc nauczyciela w tym procesie edukacyjnym AM tych elementów jest nagły pasek rywalizację poza personalizacja nie jest jeszcze kilkanaście godzin patrzymy jak te trendy kształtują, gdzie są najciekawsze rozwiązania mam w tej chwili realizujemy taki duży projekt również z ramach grupy kapitałowej, do której należymy w ramach wolnych 5 krajów i po raz pierwszy ten projekt uruchomiliśmy w Polsce właśnie m. in. celem jest poszukiwanie takich rozwiązań, które sprawią, że ten proces edukacyjny będzie bardziej efektywny i angażujący i jakby spowoduje, że tak ten uczeń będzie chodził do szkoły z wypiekami, bo tam się dzieje coś fajnego, bo tam jest połączenie jego świata i jakby wykorzystanie jego naturalnej ciekawości życiowej wspomniano właśnie wówczas weszła pani projekt mówi pani pracuje nad czymś co nazywa się Inter Bóg, owszem, czyli nowe technologie polonistyce no tak można to nastać nowe technologie w polonistyce no tak tak wynika z opisu, który dostała mianowicie jest to swego rodzaju w 80 dni dookoła świata loda tak jak to robić doskonale, że dochody tak jak to robić tylko n p . na przykładzie akurat tej lektury ale gdyby było możliwe to oczywiście byłabym chętna do stworzenia takiego projektu na bazie innych lektur, które są stepowy mają jeszcze gorszy status niżej niż 80 dni dookoła świata, bo generalnie się dowiedział, że moi uczniowie robią statusy te, których wręcz najbardziej podobają mają pierwszy dzień drugi później trzeci, a więc ruszać odjazd tak coś takiego jak ci gwiazdki restaurację przyznaje pani takie same przyznają się lekturą tak i inna niestety niektóre lektury nie są lubiane, więc pomyślałam sobie, że może jakoś do nich trafi, kiedy otrzymają je właśnie w formie interaktywnej na tablety i chce zrobić na przykładzie byśmy się dni dookoła świata, a właściwie nie wiem, dlaczego może, dlatego że na początku moim pomysłem było, żeby tę książkę przeczytali w 80 dni, żeby tak jak nasz bohater Fila swojego to wyciekły takie same odstęp jako jak i jaką pokonywał trasę przybysze z 14 dni i tamta trasa była opisana w kilku rozdziałach, którzy Bonina te rozdziały rozdział też mieli 14 dni na początku tak tak taki był wstępny pomysł, a teraz nie wiem tak naprawdę jak kto zorganizuje w każdym bądź razie mam taki taki zamiar, żeby się o rozdziały kolejno odblokował absolutnie nie ma zamiaru zmieniać treść lektury chce spokoju zrobić w formie interaktywnej, ale nie chcę, żeby coś dały taki prawda w pdf plik do przeczytania góry dodał nam o to nie dochodzi i że aby po każdym po każdej partii, gdyby przeczytanej książki mieli do wykonania zadania oczywiście zadania będą związane nie tylko z polskim zechcą włączyć też inne elementy w właśnie tak się w kosmosie gościł gość wie o interaktywną naukę go dokładnie dokładnie dokładnie i dlatego też pożyczyłam od moich koleżanek podręczniki z przyrody podstawę programową z przyrody ze oczywiście z matematyki i kombinuje tak czy i pierwsze 5 rozdziałów mam i myślę, jakie zadania byłyby tam odpowiednie także mamy już kilka wymyślonych, ale konieczne jest wszystko do zmian zadania, czyli to nie jest tak jak czytamy lekturę i mamy obrazki ma też takie było, ale potem znika multimedialnego Adam zamiast wciąż mamy dużo mi się widzom testu w książkach wysokimi obrazek dźwięk, a ani scedować uczniom wyzwania jak to tak wyzwania dokładnie, żeby po przejściu każdego etapu czekało na nich coś nowego nowe rozdziały, które przeczytają z wypiekami na twarzy i nowe zadania, które ich zmorą mogą ich aktywność na portalu takim w ogóle zintegrowanym jeśli chodzi o naukę, bo nie chce się zamykać tylko na języku polskim też nie ukrywam, że specjalistką od innych przy przedmiotów nie jestem jakąś wielką, ale z drugiej strony sobie myślę na poziomie szkoły podstawowej to chyba wiedzą ogólną opanowaną ma, więc ze mną nie jest aż tak źle się nie sądzę w a, czyli mamy do czynienia z jak tworzą już z głosami tak takimi jak w grach jest mi się do wykonania w waszym stylu Tabak tak zakończyć, aby przejść dalej dokładnie i proponuje naczytałam się moich uczniów jak n p . oni chcieliby być wynagradzani po przejściu kolejnego etapu naprawdę różne wspaniałe pomysły podrzucali, bo to jednak oni są najlepszym źródłem wiedzy i proponowali mi, że na wkład jakiś pieniądz wirtualny, który później wyposażą do willę Villa ASA Fogga albo np. jakiś bus Lalek po każdym tam etapie, że poze w złoży to 1 układankę i żeby dojść ta układanka była zagadką, żeby jakiś wątek tam tam dodać jakiś Niewiem w tworzeniu portretu pamięciowego tak n p . i myślę, że to się da zrobić, bo tam był właśnie taki moment jest tam zagubił jego towarzysz myślę, że to wykorzystał ten pomysł grywalizacja w pełni taka rywalizacja w pełni, a nauczycieli z akt u góry i monitoruje to chciałbym, żeby oni mieli jakiś na kontach byli zalogowani żebym, żeby nauczyciel widział jak oni sobie radzą co robią dobrze co robią źle i ile jak gdyby więc procentowo może jak idzie im to robienie poszczególnych etapów liczyli aut w nauka języka polskiego od osób dostanie, ale zastosuje to umowna ob miarowa Polski też żadnych taki fundament tylko da się opiera na lekturze AJA mam mieć z tego korzyść to lektury przeczytają natomiast myślę, że większą korzyść będą mieć nauczycieli i innych przedmiotów woń swoją wiedzę wykorzystają w praktyce wykorzystają w rywalizacji i powiększona pewne w jaki sposób swój zasób wiedzy nie tylko z języka polskiego Polski jest tylko taka to Polski po elementy fioletem, a także, kiedy dokładnie dokładnie szkielet, na którym jest cała reszta, gdyby zbudowana wszystko inne resorty idealna lektura do tego typu zadania, bo w, a w las, bo nie wiemy żadne inne jasne, że w Ogniemi mieczem nie było obaw o dowodach w takiej sytuacji myślę, że może ogniem i mieczem to to niekoniecznie zresztą to nie jest chyba lektura ile się nie mylę Krzyżacy, ale oczywiście można też Krzyżacy świetna podkładka do historii tak np. myślą sobie na grę strategiczną albo na wszystko dokładnie dokładnie można byłoby ich jak też myślą po mieście zna armii na początku to też jest bardzo wdzięczna lektura druga wojna światowa szafa 1 świat brali realny drugi świat fantastyczny obiekt mogliby przechodzić 1 do drugiego no w pole do popisu jest odwrotna, czyli zdrada Zachodu zrobić rozmawiamy w trzeciej części audycji człowiek dba 000, choć część erudycji dziś trudno za poświęcony pomocą naukową w 20 interaktywnej edukacji nowym technologiom w szkołach i nie tylko szkoły tak trapi tak w u szok rozumianym świecie edukacyjnym donosu legata Kopeksem Digital planet anakondy od ze szkoły podstawowej nr 96 w Warszawie Bogumiła Matuszewska z metod Omnibus kropkę com no właśnie pani Agato ani zajmuje się nie tylko badaniami rozwojem, a sama pani dostosowała nową warstwę edukacyjną mówiliśmy o zwrot części o układ Stach komisja, które mają łącznie do wykonania pani pracować na zasiłku ustalane w 2 tak Leon obowiązuje w w ubiegłym roku miałem przyjemność brać udział w tym projekcie międzynarodowym takim, których można być w tej chwili mamy kontynuację w ramach salonu la liga w poprzednim roku formuła była bardzo podobna Otóż szukaliśmy pomysłów pośród pracowników firmy na nowe ciekawe rozwiązania takie, które będą bardzo blisko klienta, a im od tego co się zaczęło, że zapytałam moich córek, jaką chciałoby się uczyć co chciałyby ciekawego zrobić czy one chciały mieć taką grę do wykorzystania na komputerze czy może w taką grę, gdzie mogłyby wyjść na Dwór zagrać razem i odpowiedź była jednoznaczna na Dwór na 2 jak tylko może też, by wyjść z trasy, ale i tym tropem idąc dalej zaczęłam układać koncepcję przygotowania gry, która z 1 strony wykorzystuje ME smartfon bądź tablet pozwala uczniom rywalizować, ale niesie TomTom wartość edukacyjną, bo Young Digital planet to to edukacja i stąd cegły próba połączenia wątku edukacyjnego ruchu na świeżym powietrzu i zaangażowanie uczniów z tej kombinacji w ramach w ramach projektu w ramach wsparcia dużego noty od Holendrów w tym nie doszliśmy do do aplikacji, a na smartfony, która to pozwala dziś jako realizować się gry miejskie bądź też nie mniej nie tylko w miastach, ale wszędzie i oferty aplikacja są również taki generator, który nauczyciel własności z uczniami może stworzyć plan gry, a potem uczniowie wychodzą na Dwór i grają dla Miejskiego powietrza gazów uchodzi właśnie to osoby w wyścigu rozchodzić po swojej okolicy, żeby tam coś robić to ma połączenia z 22 z wirtualną natomiast generalnie nie jest powagę raczyli się dziś w komputerze tablecie czy w konsoli do gier tylko trzeba się ruszać kluczem tak kluczem jest to, żeby się ruszyć, a oprócz tego znaleźć jakieś miejsce miejsce, które z predefiniowanych i dopiero w momencie, kiedy odnajdzie się fizycznie to miejsce, gdzie dojdzie do danego budynku dopiero wtedy pojawią się dodatkowe pytania i te pytania dotyczą tego miejsca nie da się na nią odpowiedzieć, jakby na zdoła mu spokoju tylko trzeba być w tym miejscu zaobserwować to powoduje, że uczeń tak, by z 1 strony musi znaleźć miejsce, ale z drugiej strony porównać ten dom powiedzmy wirtualne pytanie z rzeczywistym światem przed policzyć jakieś figury sprawdzić, jaki smak kolor czegoś dotknąć gdzieś wejść jest to jakby połączenie tego bym tego świata i w jakim namacalny dotknięcie rzeczywistości często, że spotkam z tymi ekonomii gdańszczanka, gdzie chodziłam z moimi córkami i mówię tutaj pamiętać to jest ten budynek ma dużo Gdańsk jest wkład w tematyce Solidarność naturalne przecież miał jeszcze o tym w szkole i ich taką pustkę w oczach tych ulg i oby ta szkoła bardzo często jest tak oddalona od rzeczywistości rodzi się nie kojarzą powstałych w fakturze danych miejscach, które można dotknąć rzeczywiście istnieje albo, że zmieniają je codziennie nawet nie wiedzą, że coś w danym miejscu się zdarzyło i tu chodziłem, bo takie połączenie i większe zaangażowanie uczniów odkrywanie nowych rzeczy w odnajdywanie odpowiedzi napytania i takoż samodzielnie żonie muszą sami dojść dotknąć zbadać i wtedy proszę wierzyć nie zapomną o tym miejscu nie zapomną o odpowiedź na to pytanie właśnie dotąd w kryzysie w USA rozmawia się na antenie po co stanowi edukacja historyczna opierać na kontekście lokalnym bardzo mocno się wszędzie w Polsce są już miejsce historyczne od miasta, gdzie jest mnóstwo takich w Gdańsku w północnym mieście są osłony są wciąż nawet mistrz lokalnych bite w jakiś stare cmentarze prawda jakiś ruiny czy też w latach od ujścia Odry nadające się do odwiedzania zamki pałace i jest coś fajnego w tym, że można wyjść z tą edukacją można dotknąć tej historii można sprawdzić mapę można zbudować odnowa PL w to no tak pani Anna Panicz wjechało do zmian w 80 dni dookoła świata w takiej wersji to byłoby trochę się w ich zabić no tak ciężko byłoby zrobić, ale słucham go stronę, że pomyślałam sobie, że chętnie bym to wykorzystała z moimi dziećmi, którzy nazywają się warszawiakami natomiast ich, że tak powiem zasób wiedzy na temat miasta kończy się na galerii Mokotów, gdzie są galerie wszystkie dzieci wiedzą i zgodnie odpowiadają chórem natomiast kiedy idziemy pod kościół świętej Anny oni nie mają pojęcia co to jest pokazuję im budynek Uniwersytetu niż na mnie patrzą na to chyba się uczą dorośli mówi tak tam się uczą dachy w Fed gotów jest kwestia tego typu działalność jest nawet nie tylko dzieci na ja w wyszły mieszkam od kilkunastu lat i mieszkałem kiedyś nowym nowym świecie czasem na nowym mieście tak odcinki generalnie w miejscach historycznych i miał dowody świadomość dlatego będzie biegł mur getta nie wiedziałem, o co chodziło nikt mi ulicami codziennie i potem kiedyś o miłości powiedział, że wymóg to był twój wuj to jest takie odkrycie mojej dłoni widać go nie ma prawda w wiek była aplikacja składka na nosie temat dla was historyczna mapa współczesną, ale i pokazujemy w Niedomicach sytuacja redakcji z 85 po Warszawie 1935 roku w giełdzie wypadł wyraźnie widać jego części miasta Chemicz znamy teraz są oczywiste wtedy w ogóle nie było dodaje z kolei było trudno dziś nie ma kolejki wąskotorowe np. stres takie odkrycie to, za które człowiek ma dopiero wtedy woli połączy kontekst miejsca z kontekstem historycznym i wtedy faktycznie jest fajnie się wafelków wiele miejsca można, by tak pokazać dzieciakom i pewnie do czegoś takiego w mieście nadal ma nadal razem możemy się przyda do omawiania katarynki, która jest tak nielubiana, ale przepraszam to idealnie odwzorowana Warszawa pan Tomasz ulica Miodowa jest można pokazać, gdzie mieszkał na 3 mężczyzn oraz LO im bal dla starszych w Wójtowej dym warstwy te technologie, które pozwala na takie może być cuda tak pokazany, jakiej się w cieniu Max 3 Dl tak czy jakieś ważne historyczne jak budynek teraz wyglądają Bellona kiedyś ale, ale również z wykorzystaniem w nocy języków pewną nasz mózg uczy się wtedy, kiedy potrafi powiązać fakty, jakby nasz mózg nie lubi definicji to tych jest udowodnione i badania nad mózgiem tak daleko poszło, że to już wiemy nie nauczymy się definicję, że nie potrafimy jest czymś połączoną z mężczyzną uda się na pewno wolniej albo mniej skutecznie, bo w rozumowania, pokazując im więcej zmysłów angażujemy w edukacji tym lepiej zapamiętują informacje, więc jest sam tekst jest w górach w formą edukowania młodych ludzi, a już jest tekst i drugim i dźwięki i obraz i który jest ruchy jakich technik i powiązanie z jakimś miejscem w jakimś wyjściem z jakimś odkryciem tak naprawdę to jest coś zostaje no właśnie miejscu w 1000 zlotych, a jego niepełnosprawnych, gdzie rozmawialiśmy głównie o niepełnosprawności umysłowej, czyli czy wzroku słuchu wtedy długo napomknąć dochodów wspomagani niepełnosprawności mentalnej w nowe technologie pani Bogumiła cel udało się zrobić taki system, który by w statystykach prowadził w świat pomógł im funkcjonować myślę, że już jest już takie systemy zaczynają powstawać, bo tak naprawdę nie niezależnie od tego kim IR w College z EFG Jakub Stochmal mamy do dyspozycji jesteśmy w stanie wymyślić mnóstwo różnych sposobów na to żeby, żeby otworzyć zastyga na nie na innych ludzi jej począwszy chociażby właśnie od tabletów i oferowanych tam gier i takich samodzielnych interaktywnych Nieee które, które zachęcałyby do współdziałania w oczy pozwala rozwiać te właśnie swoje własne umiejętności przez wszelkiego rodzaju komunikatory, których teraz bardzo dużo powstaje również również w Polsce u mnie i które pozwalają na to, żeby w exposé za pomocą obrazków komunikować z innymi nie nosić do tego wielu domowych dla serów i klas tylko tylko to wszystko mieć na tablecie czy dodajmy że, choć studia albo osoby mają problemy z używaniem języka mówionego, a oferta TVN formy ekspresji emocji mogą one obrazków wykazać pewną wiedzę emocjonalną ówczesną zdobycz potem przekazać i był powiedzieć komuś, jakim są nastroju skoro w kolejności nie potrafił dokładnie, a z drugiej strony mogą też nią nauczyć się rozpoznawanie rozpoznawanie emocji, bo jeżeli my czy poprzez gry czy poprzez różnego rodzaju aplikacje nie my, opisując okazujący emocji np. pokazujący mimika jeśli ktoś jest się uśmiecha znaczy, że jest zadowolony czy, pokazując pewnego rodzaju gesty nauczymy mnie nauczymy dziecko, że słucha jeśli widzisz kogoś takiego to znaczy, że spróbuj nie zachować się w określony sposób albo sam zadecyduje poza grzywną do zabawy jak powinien zachować do czego się do elity w poszczególne zachowania doprowadzą do tak naprawdę, nawet jeżeli my zrobimy w obrębie 1 gry Enemy nauczymy dziecko tego w jaki sposób się zachować upust swoim życiu wobec rodziców wobec rówieśników wobec babci i inni innym my mamy je mamy również tego właśnie mówi o takich stów tego typu grach, ponieważ tego typu gry również mamy u siebie u siebie w swoim asortymencie i wiemy, że są bardzo popularne i wśród wśród dzieci i rzeczywiście nie dzieci zaczynają im mówić proszę dziękuję przepraszam po tym, jak nie nauczyły się, że kupiony wcześniej się jako postać postać w ten sposób to sposób się zachowuje nie dla mnie z kolei może, zachowując poza nie zdobyty, ale takim ciekawym pomysłem z ostatniego czasu jest z kolei w Górznie Google Glass do tego, żeby otworzyć artystów po 1 na innych ludzi mianowicie postem aplikacje, które na podstawie tego, które rozpoznają na podstawie mimiki drugiej osoby jak on się czuje pan tańczę i informujemy o tym, Rz właściciela w tłoku na euro dotacji z lotnictwem wynoszą pokusie płacą państwo jestem cały artykuł na temat tego jak można odczytać emocje w od nowa technologia można też potem nimi manipulować CES w zachodniej ciekawe, ale faktem jest ten system z układami już jest w zasadzie dopracowana na tyle w 2 póki co oczywiście dla osób niepełnosprawnych one być dużą pomocą natomiast o to w Dworcową mówi się za to może być świat, w którym nie będzie można nikogo okłamać, bo taki systemu teoretycznie mógł wytyczne w tym wszystkim ich ekspresję do takich nieznaczne grymasy twarzy kłamcy mają wypisane gdzieś tam obiecujący przerażający właśnie lodową są czasem się przydają, a niekoniecznie, ale niekoniecznie musimy wtedy miałbym być maskowany przez co technologia natomiast sól tak nie jest w głowę w 6 lat styka całe życie w morzu szły tą grą miejską prawda mocno można, by spróbować zdobyć system, który odczułby go życia właśnie za pomocą fal grawitacyjnych nawet dałoby, ale oczywiście, zwłaszcza że artysty ze są tutaj bardzo tak pozytywnie Annie nastawieni wobec wszelkiego rodzaju zadań i prawnych myślę, że tej reguły i algorytmów i Pawlak do sadu niech, więc jeżeli my byśmy włączyli się w życie co o tym, myślę, że moglibyśmy rzeczywiście przy gotowe przygotować artysty CAL do takiego pełniejszego funkcjonowania innych w świecie, bo nagle świat na próby do niego przyjaźniejsze kolorów przyjaźni szych reguł, jeżeli nie potrafi jeślibyśmy potrafi jeszcze w tym nadać imię nadać jakiś kształt NATO co nas otacza mnie i do tego się świetnie myślę, że w nogę i tego typu rozwiązań jakich mówiłem nie tutaj koleżanki i zwykłej gry i volvo innym to jest coś co jeść, by teraz już wiemy, że jest bliskie tego typu osobom to tym bardziej my wiemy, że łatwiej będzie za pomocą tego przełożyć przyłożyć irchy ich zachowanie na zachowanie wobec innych i tak furę szczęścia możemy mieć w VAT są metody uczenia kogoś pewnego dobrego zachowania w miasto co my stawiamy sobie zupełnie nieświadomie normy społeczne w 2, lecz pewne wzorce zachowań typu Włosi przepraszam dziękuję to jest coś tu aut w tym musi się uczyć metodycznie taki świat uczy tabliczki mnożenia dziecko tak statystyki się tego nauczyć no niestety oboista ATM przeżył wiele osób o tym, właśnie zapominasz co dla nas znało naturalne w przypadku osób z zaburzeniami zachowania rozwoju ciasto z trudnym zadaniem i to nad czym pojęcie godnej uczymy się w dzieciństwie po prostu od tak jest zadaniem, które przez kilka miesięcy często lub krócej dłużej musi być realizowany przez przez tego typu dzieciaki po to, żeby one nauczyły się właśnie tak powinien się zachowywać albo to jest jednakowe z listą jak się spojrzy na szkoły dba o niepełnosprawnych dzieciaków nad jakąś zachowujące się taka aplikacja łącząca kindersztuby nie byłoby wbrew ich od naszego państwa lotów, rozpoczynając autorstwa empatii przeprowadzimy w geście elementy grywalizacji nagród pieniężnych, które tutaj się pojawiły dotarł jeszcze płacić im za to, że mówią no ale ewentualny indywidualny za ile mogą potem zrobić coś dobrego dla najlepszego Eva Minge nie jest taki jest tak głupi pomysł, by się mogło wydawać most tam niedawno nową aplikację uzupełnia edukacyjnej mianowicie takie włosy do oceniania życzliwości w miejscu pracy to jest coś takiego wała każdy pracownik w danym miejscu zostaje pula w 20 innych wirtualnych dolarów potem zawał w zatoce było fajnie, że ktoś mu pomógł nawet z UKW i przydziela swoim współpracownikom współczuć kolegom koleżankom z pracy to dolary wirtualny Toruń widzów 8 wodne jakiś tam potem dobrach można kupić naprawdę jest taka swoista punktacja i jest Tomasz Telka taki raport z zastosowania tego w 1 firmie, który pokazał oczywiście jest to od Magdy oczywiście są to dziwne to są pieniądze w 20 lat no i pieniądze punkty i jasność w jedno, a tu pomogą ludziom dostrzec to jak w jak niektórzy się angażują faktycznie wraz z usług faktycznie chętnie każdemu pomagają zasłoniły są czynne, czego nie widać tak naprawdę już nie wrócą punktację, a sąd facetów nie pomagają być wolni bardzo zdolna na te swoje wyniki mogą dojść do wniosku, że w trochę głupio i można byłoby fajnie komuś pomóc czasami nie tylko w świeciu za biurkiem z Smith z gminą, która sugeruje lepiej podchodzić z, kto wie może taka cywilizacja właściwa socjalizacja komputerowa mogących pomóc nam się, że w tej właśnie też jest to, że tego typu rozwiązania i punktowe i Groove grywalizacji my z Gruzją będzie się to nieważne czy są dzieci nie w pełni funkcjonujące leczyć to są dzieci z zaburzeniami tenisem wszyscy mówią, że oni chcą w ten sposób się uczyć oni chcą w ten sposób się rozwijać, więc trudno powiedzieć nie lepszy dla was będzie w tym momencie podręczników, czyli w marcu 2 korzystać z sugestii, że takie same podsuwają gospoda to dla nich naturalne to co mnie w rozmiarze będziemy czekać na rozwój wydarzeń w nazwie aplikacja z pomysłów, ale trzymam kciuki za wszystkie projekty będę patrzył co dalej, a dziś będzie państwo dziękowali za uwagę rozmawiałam dziś o mocach naukowych 20 Zagar kompleksową dział badań rozwoju jak Digital planet dziękuję bardzo dziękuję również z Anną kantaty polonistką nauczycielką w szkole podstawowej nr 96 Włocłavia bardzo dziękuje jeszcze, korzystając z okazji chciałbym bardzo serdecznie podziękować mówi pani dyrektor w wianie Parafianowicz i pani dyrektor Bożenie Korczyńskiej za wsparcie i za to, że dzięki nim tak naprawdę mogę brać udział w tym projekcie, bo bez ich zgody i mogłabym opuścić prawda swojego miejsca pracy natomiast one to bardzo przychylnie sens tego nastawione i bardzo im dziękuję za to łatwo chwalić pakiet reform zgrają inicjatywy tak bardzo źli pani Bogumiła Matuszewska szefowa pomysłodawczyni dr Omnibus chłopakom dziękuję serdecznie dziękuję bardzo mówił Jan Stradowski dobranoc człowiek w 20 w Brazylii podczas drugiej fazy drugiej fazy II Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA