REKLAMA

Formuła 1 - podsumowanie sezonu. Aldona Marciniak z Przeglądu Sportowego

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2014-11-24 14:40
Czas trwania:
11:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Kamil Gapiński witam państwa bardzo serdecznie dzisiaj naszym tematem będzie formuła 1, a konkretnie sezon 2014, który wczoraj był się zakończył Lewis Hamilton po raz drugi w karierze mistrzem świata m. in. obecni tylko porozmawia z Aldoną Marciniak z przeglądu sportowego Witaj dzień Laura 19 wyścigów 11 zwycięstwo Lewisa Hamiltona to pokazuje, że on rzeczywiście był zdecydowanie nr. 1 wygrał ten tytuł jak najbardziej zasłużenie Rozwiń » jakieś drugie dno gdzieś tam było ich redukcję np. komuś mistrzostwo należało się bardziej w grę oczywiście zasłużenie to mówią nam statystyki to, czego na pewno się nie spodziewaliśmy i pewnie nie spodziewa się tego są Hamilton to to jak Niko Rosberg nawiąże z nim rywalizację kolega z teamu Mercedes kolega z mercedesa i przyjaciele obcy wielu lat razem się ścigali w kartingu i potem w niższych seriach mówili, że teraz mają takie marzenie, żeby ścigać się razem w 1 zespole w formule 1 walczy się o mistrzostwo no niestety wydarzyła się za najgorsze, że możliwa, czyli to marzenie się spełniło w tym momencie Rosberg pokazał, że potrafili już dziś równie szybko jak Hamilton, mimo że może brakuje mu tego talentu tej czystej wrodzonej prędkości to jednak nadrabiała pracowitością nadrabia zaangażowaniem i przez długi czas wydawało się, że rzeczywiście mamy wyrównaną rywalizację i też, że Mercedes nocą na rywalizacje pozwala troszeczkę może nam się zmieniło w grand prix Belgii, gdy doszło do najgorszego możliwego rozwiązania mianowicie, że kierowcy się zderzyli 1 teamu i chociaż sami sędziowie uznali to za wypadek wyścigowy taki, w którym nie obarczam nikogo winą nikt nie dostał kary to sam mercedesem bardzo zdecydowanie bardzo tak bardzo zawzięty i zacięty sposób obarczył winą Rosberga i zmusił do przeprosin, więc jeżeli mówimy o tym, że rzezie w jakimś momencie Louis Hamilton zyskał także w teamie pozycje nr 1 i że być może troszeczkę bardziej jemu pomagano no to kto mógł być ten moment, ale powiedz mi ta przyjaźń, która była między nimi wcześniej, zanim zostali obaj kierowca mercedesa ona jest kontynuowana możliwa jest w ogóle tak zażyła relacja między 2 kierowcami 1 teamu, którzy jednak na też ciągle ze sobą wewnętrznie gdzieś tam rywalizują absolutnie nie próbowali, ponieważ zbiorowo też oczywiście, że bardzo dobrze sprzedaje natomiast wystarczyło, że w Brzeźnie, że ta rywalizacja rzeczywiście była równa lub rzeczywiście nie było faworyta tak wyglądał początek sezonu i już zaczęły puszczać nerwy Louis Hamilton zaczął uderzać z takimi on dość kontrowersyjne opowiadając, że nowszą niż przyjaźnią, ale przeszli zupełnie inną drogę, bo nikogo się wychował na jachtach taty lek. Rosberga kierowcy Formuły 1 no, a sam Louis no to taki był bardzo biednej musiał musiał do wszystkiego sam dojść 3 min u nich trochę były to wypowiedzi pozbawione klasy Rosberg nie odpowiadał tam znów ten sam sposób natomiast też w pewnym momencie już rok nie był w stanie odpowiedzieć na torze i to zamyka kwestie, kto tutaj zasłużył na ten tytuł, a powiedz na czym przerób polega ta przewaga mercedesa, bo ktoś, kto śledził Formuły 1 jakoś tak bardzo regularnie na pewno sobie z tego zdaje sprawa, ale ktoś dopatrzył poprzednie sezony, gdzie cały czas wygrywał Sebastian Vettel nagle widzi tego Hamiltona tego Rosberga, który wszyscy, którzy wszyscy tak strasznie odjechali, skąd się bierze w w pokrótce silników w w i całego sprzętu, ale w tym sezonie doszło do bardzo drastycznych zmian regulaminowych jeśli chodzi o silniki bardzo złych również aspekt z różnych przyczyn, ale przede wszystkim dźwięku, które go w tej chwili przypomina buczenie osy coś co jest absolutnie nieakceptowalne dla kategorii sportu, która chce być królową sportów motorowych po drugie, ze względu na koszty, bo to silnik mi wcześniej kosztowały 8  000 000 EUR na sezon w tej chwili jest to 40  000  000 EUR na sezon, więc chcieliśmy, żeby było ekologiczne chcieliśmy, żeby było taniej coś tu chyba nie wyszło natomiast płaci taki, że Mercedes poradził sobie z tymi zmianami najlepiej skonstruował łuk inną świetną jednostkę napędową z całym osprzętem odzyskiwania energii i t d . to sprawiło, że ktoś mu nikt nie mógł nawiązać z nimi walczyć z UE rosnące koszta sprawiły chyba też, że niektóre teamy Formuły 1 mają problemy finansowe tej to jest 1 z największych klęsk tego sezonu także wizerunkowo informuje Adam był moment, że 2 teamy Morus jajka te chamy nie pojechały na wyścigi konne za oceanem w Stanach Brazylii, ponieważ nie byłem zostać to co zrobił krater Hanna grunt to on zwrócił się o pomoc do kibiców w korzystaniu z crowdfundingu zebrali to jest von niesamowite zebrali w ciągu kilku tygodni el 2  350  000 funtów na 1 start jest astronomiczna kwota jedno pokazuje, że nie tyle siłę i fanów, że są do Kataru Hamad są rzeczywiście potęgę Formuły 1, bo Bobo, bo to jej kibice wsparli ten zespół natomiast, jeżeli jakikolwiek musi uciekać się do crowdfundingu, żeby być w stanie wystartować no to coś jest nie tak coś zbawienie przyszły sezon zapowiada się podobnie będą kolejne, jakiej zmiany silników czy zostanie utrzymany to co zostało teraz prowadzone jak to wygląda na razie jest mała awanturka w, ponieważ oczywiście inne teamy chciałyby zmian przepisów na już na przyszły sezon na tym, żeby wprowadzić tak wcześnie wszyscy muszą się zgodzić na to Mercedes tego nie chce bo dlaczego miałby skoro ma przewagę w ME w tym momencie inne teamy są gotowe na taki mały szantaży quizie Mercedes nie zgodzi się na zmiany już w przyszłym roku to wtedy jeszcze na kolejny na 2016, gdy już trzeba jednomyślności wystarczy większość w związku z Mercedes może zostać przegłosowany to oni zaproponują jeszcze bardziej drastyczna zmiany nic co z tego wyjdzie zobaczymy na pewno na pewno małe firmy są w trudnej sytuacji ciężki sezon z powodu tego strasznego wypadku rzuca miękkiego facet był w śpiączce jego życie było mocno zagrożone po raz pierwszy od dawna takie co się wydarzyło w formule 1 to jest niewątpliwie najpoważniejszy wypadek od 20 lat od śmierci Ayrtona senny w dziewięćdziesiątym czwartym roku wypadek w tym potwornie nieszczęśliwymi pokazując, że formuła 1 mimo bardzo precyzyjnie sformułowanych przepisów dotyczących obsługi wszystkiego wciąż ma jednak luki w bardzo podstawowe, ponieważ nie w obecności w wielotomowej ciężkie maszyny do tego wysoko zawieszonej na torze Noto no to to jest proszenie się o kłopoty Bianki został ostatnio przetransportowane z Japonii do dołu do Francji do MCI tam nie jest już w śpiączce farmakologicznej jest natomiast cały czas nieprzytomny to niestety w tym roku tak w rubryki motoryzacyjne są pełne neurologicznych terminów i za sprawą miękkiego i za sprawą Schumachera to co się przydarzyło Bianki mózg fachowo rozlane uszkodzenia są realne to jest coś czego, po czym 10 % pacjentów odzyskuje przytomność, więc tutaj całe rokowania nie są za dobre Sebastian Vettel skoro już mówimy Michael Schumacher rząd wygrał 7 × mistrzostwo świata najwięcej Fangio 514 nie rozumiem, że takiego zawodnika jeszcze tak młodego mającego 27 lat musi bardzo boleć fakt, że tylko czterokrotnie była w tym sezonie na podium, że gdzieś tam straszliwie został z tyłu za mercedesem zmienia klub tak teraz przechodzi do do Ferrari i w związku z tym coś się też wg ciebie nie wiem zmieni będzie miał szansę, żeby gdzieś tam gonić tego mercedesa czy uzupełnienie i myślę, że jego boli nawet nie tyle poziom ustąpił Mercedes są co może ustąpić swojemu koledze z teamu Danielowi Ricciardo i każdy młody Australijczyk, który został awansowany do rad Bulla z Toro Rosso troszeczkę pokazał nam w tym roku rzezie król Sebastian Vettel nasz dominujący wielkimi rząd koncentruje znali i w momencie, w którym nie ma dominującej maszyny, a taką był RedBull przez ostatni sezon to jednak nie jest już kierowcą tak błyskotliwym wciąż bardzo szybkim, ale nie tzw. bandyty każdego kierowcy, który nie przesiądzie się do gorszego bolidy po prostu zawsze będzie słabszy od tego kto ma lepszy sprzęt tak dlatego dlatego tym swoim pierwszym rywalem i tą pierwszą osobą, do której z tych porównywany twój kolega z filmu Bonanza samo, więc w momencie, w którym Ricciardo kończy mistrzostwa świata na trzecim miejscu, a Vettel na piątym z dużą stratą punktową do niego to to jest to co miało go o prawo zaboleć najbardziej będzie teraz Ferrari, który bardzo na niego czeka na znane jego entuzjazm i zaangażowanie jak to mówili ostatnio szefowie Ferrari dając tym samym troszeczkę prztyczek w nos Fernanda Alonso z liderującą żal opuszczać tak dokładnie opuszczali sugerując, że jemu tego brakowało tego zaangażowania i entuzjazmu natomiast ja ja osobiście uważam, że w Ferrari będzie zaskoczony, bo być może troszeczkę za wielką wiarę pokładają swe umiejętności Sebastiana Vettela szczególnie w porównaniu z Fernando Alonso, którego można uważać za 1 z najlepszych, jeżeli nie najlepszego kierowcę wstawce obecny rząd będzie jeździł, bo ponoć jeszcze tego nie zdradził oficjalnie najprawdopodobniej w MAK na arenie do, do którego wraca Honda, która z kolei wraca do Formuły 1 jako dostawca silników po pewnej przerwie i choć bardzo zależy na na Alonso natomiast na razie jeszcze wszyscy nabrali wody w usta troszeczkę to taka tajemnica poliszynela na potwierdzenie trzeba poczekać czy sami państwo słyszą, że w formule 1 działo się sporo w sezonie 2014, a w sezonie 2015 działać będzie pewnie jeszcze więcej Aldona Marciniak z przeglądu sportowego było moimi państwa gościem dziękuję serdecznie dziękuję bardzo o 1920 raz jeszcze program jeszcze więcej sportu na antenie Radia TOK FM porozmawiamy o Pucharze Davisa, bo też się działo się sporo Szwajcarzy zdobyli historyczny tytuł i o tym, będę rozmawiał z Bartkiem Ignacikiem z Nc plus, który mecze finałowe komentował na antenie swojej stacji Kamil Gapiński dziękuję serdecznie do usłyszenia dziś jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA