REKLAMA

Gośćmi byli dr Andrzej Arendarski, Ryszard Petru i Sergiusz Najar

EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka
Data emisji:
2015-03-30 09:00
Czas trwania:
47:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ekonomia kapitał gospodarka to nie jest magazyn EKG dziewiąta 4 i jest poniedziałek i dobrze zacząć ten tydzień w la ne cóż zrobić pan Andrzej Arendarski prezes krajowej Izby gospodarczej dzień dobry ligowych pan Sergiusz Najar członek rady nadzorczej Santander Consumer bank dzień dobry, że nowe aleje będziemy zdaje się w nieco szerszym poszerzonym składzie, ale musimy jeszcze poczekać króciutko 3 panom powiedzieć państwu, że znalazłem taką informację, że dzisiaj w Rozwiń » pulsie biznesu redaktor Lutosławski napisał tania ropa napchać kieszeni Kowalskiego mam nadzieję, że i panów też kieszenie są mniej nachalne dzięki taniej ropie Polacy dostali kilka miliardów złotych ekstra na konsumpcję, a firmy na inwestycje to jest ciekawe wyliczenie Bono, mówi że dzięki spadkowi ceny ropy z kieszeni konsumentów zostanie prawie 44 miliarda i oczywiście to skumulowana kwota oszczędności na lata 1416, ale najbardziej namacalne korzyści gospodarstwa odczują w tym roku panowie otrzymają na taki będzie szybkie badanie nie jest się najbardziej reprezentatywną grupę nie jak bardzo źle jeździć i t d. ale bardzo chciał się dowiedzieć czy Canaletto odczuwa Wilanów do szefa odczuwamy odczuwamy niższe ceny i rzeczywiście znają go angina teraz przed tą czy to się da wyliczyć ile zostanie nam kieszenie botanik przeze mnie na pecha, bo to w istocie są nie tylko powoduje, że w, że jeżeli coś jest to pozostanie nie ubywa trudno tak to trudno mi to trudno mi ocenić, ale bez wątpienia jest Jezus staje się to 3 min przy tak łatwa intendent nowożytne poza tym, że Merlin na 2 rzeczy trzeba zwrócić uwagę na coś coś co innego wygląda taki rezultat skumulowanej coś się w skali całego społeczeństwa obniża co innego w portfelu tego przysłowiowego Kowalskiego mnie ten uzysk na jest stosunkowo niewielki prawda nie takiej kwoty drastycznej te przyniosą do czynienia z drastyczną obniżką VAT zatem druga mniej druga uwaga jest taka, że przybić wyliczaniu rezultatów spadku cen ropy na 9 uwagę odwagę to, że jednak koncerny paliwowe są dosyć pazerne jednak nie zostawią sobie przede wszystkim korzyść z tego wypływające w czasie wojny czyniła to tak taki czas, jeżeli tak dokładnie chcemy, by nie stać na to przydałby się one niezwyczajne zwyczaje w planach dowiedzieli się do jakiego stopnia tt oszczędności nie są kompensowane faktem, że ze względu na różne opóźnienia budowy infrastruktury drogowej ze względu na fatalny system poboru myta samochody stoją są korki i jest co powoduje, że nawet, jeżeli oszczędzamy nominalnie to tracimy na wyższym spalaniu innych średni wiek samochodu i zużycie paliwa średnie w samochodach jest raczej też wyższe niż niższe w Medyce samochody, które ściągamy z państwem używanej w katedrze zalew samochodów używanych to też jest niepokojące były różne próby namawiania rządu, bo wspierania zakupu nowych samochodów zatrzymali do oszczędnych silnikach niezbyt się udawało to jest to, jeżeli mamy mniejszy niż te wszystkie korzyści to myśmy to trafna, ale wiemy co ten bardzo się z czarnoskórym uważam za wyrażenie ten, że tzw . Top będzie więcej oszczędzamy więcej pali pan go do zdarzenia scena, ale to oznacza, że więcej pali to znaczy te niższe ceny paliwa no nie będą tak bardzo odczuwalne no bo Przebraża w ramach konwencji po zamachu, ale mamy takie, jakie nas stać się jedynie to nie zdarza, ale zaraz momencik gorzej sprawy dołączył przepraszam nie wiadomo dzisiaj nie stać dziś rano doszło dzień dobry dzień gra, z czym się pan już raz nie zdać bierze co nic nie jest tak, że mamy takie samo dno, jakie stać, dlatego że dużym stopniu to na jakie nas są one stać wynika z polityki państwa 200 osób przetrzymują mój przedmówca tego jest opowiedziane mianowicie, że powiedziano miała być umorzona warianty pierwszy taki, że promuje się akceptujemy ściąganie co rzutuje ziemniaków po drugiej, że polityka podatkowa zniechęca do osiągania żelków i od lat w Polsce jest możliwość ściągania starych samochodów, które są niebezpieczne dużo palą, ale powoduje to, że osoby Nisko uposażone mogą kupić sobie za samochody z pustym domu 1 powód powoduje, że rząd rząd ostatnie nie były skłonne prowadzić lub ograniczenie jest z importem starych niespieszne sama pycha i amok jeszcze raz podkreślam to akurat co jest dużym stopniu pochodna polityki państwa co państwo, które było to polityka, która utrudnia to ściąganie i wierzę, że kupno dziur, żeby publicznie kupili, ale nigdy nie lubiła być może przeziębienie być może kupuje nasienie może być kupiła wiem, że rzadziej brzmiała samochody, ale za ojczyznę ale, żeby go, że zgodnie z jakiego fuzja jakiegoś człowieka niech pan posłucha, bo to jest jest że, choć liczby wypadków poziom marży jest wręcz niestosownie ubrany młodzieniec trafił rozmowy albo miasto jest pewne mniej wypadków w mniej zanieczyszczeń środowiska i miejscu zużycie energii w celach, ale prawdopodobnie trochę mnie wyśmiał samochód na jej wzrost logiczne jest, bo jednak coś się wozić samochodami transportuje, ale tu oprócz względów społecznych, które rząd pewnie ma na uwadze to jest szefem myślę, że kiedy Ministerstwo Gospodarki miał inicjatywę ograniczenia tego im po importu okazało się, że jest potwornie silne lobby importerów właśnie używanych samochodów niezwykle wpływowy my i tak doszliśmy do sedna mianowicie obszerna przekrojowa znaku miał pan bazar las karzy oraz polderach teraz zelektryzowała informacja, że 4 miliardy złotych zostało w naszych wypchanych kieszeniach od razu, bo z każdym no i maskami dużych cytowała przeważali nie o to mi chodzi pan ten temat wywołał ogromną liczbę zwracali się natomiast woźnym same mówią, że prawdopodobnie ta liczba nie ma żadnego sensu, zwłaszcza w kontekście tego że, a samochody spalają za dużo stoją za długo transport publiczny jest marny ich konsekwencji to jest iluzoryczna wartością być może w kategoriach czysto księgowe możemy się ucieszyć się natomiast miliardy można wydać na coś innego na konsoli między narodami Zachodu deflację mamy mamy, więc pieniędzy w kieszeniach natomiast ktoś jest na tyle są małe kwoty przecież dobrze na nowego rządu nie on tego nie odczuwa ale gdyby o tyle samo wzrosło ale, gdybyśmy zapytali, kto za to wszystko jest, że życie jest tak, że jak i tyle samo by wzrosło ludzie wciąż ma bardzo odczuwamy wzrost cen niż spadki na spadki do spadku nie przykładają większej wagi zaręczam panu wrzeszczy wróciłem do tematu transportowego w kontekście Unii Europejskiej na wkład niemieckich opłat na autostradach, ale mam jeszcze 1 sprawę, która myśli z komentarzem czekać nie może K2 Otóż goście MAK nie magazyn EKG, ale poranka Radia TOK FM był dziś pan premier Janusz Piechociński i taka co to wymiana zdań i Takako taki 1 z wątków bada wątek rozmowy z redaktor Dominiką Wielowieyską posłuchajmy 1 z straszliwych porażek tego rządu to jest cel brak gazoportu z nową ojczyznę Rzeczpospolitej firma z Saipem budująca terminal znowu nie chce kończyć tych prac Żoliborza da więcej pieniędzy to oznacza, że rząd nie potrafi sobie poradzić, a to znaczy panie redaktorze jak wykonawca główny konsorcjant żąda tych pieniędzy to się im wypłacić dla Świętego spokoju, żeby trzymać się tylko terminów tak no ale gazoportu nie ma miał być już dawno i jego niemal 21, ale nie bardzo źle powoli, ale nie ma problemów z gazem jak pani wie, że jesteśmy jedynym krajem w Europie środkowo-wschodniej, który wyciągnął wnioski z poprzedniego 2 o 920 z kryzysu gazowego wybudowaliśmy ponad 1000 km gazociągów podwoiliśmy nasze zasoby równolegle trwały bardzo intensywny odwierty, które zwiększyły ułożą udokumentowany potencjał gazu krajowego przypomnę, że w ostatnich latach produkujemy 434 , 5 miliarda metrów sześciennych pachnicy w prawie 13 naszych potrzeb ne zwraca uwagę, że w ciągu ostatniego roku istotnie zwiększyliśmy możliwości technicznych przeciął ściągania gazu silnego Zachodniego i chcą ten fragment państwo i panu zacytować, bo albo jest tak rzeczywiście faktycznie problemu nie ma w takt zrozumienia trochę intencje premiera Piechocińskiego rat albo problem jest tak duży, że premier Piechociński nie miał innej możliwości tylko powiedzieć, że tego problemu nie ma co panowie usłyszeli w tej wypowiedzi premiera Piechocińskiego pan Andrzej Arendarski nie należy też pan premier Piechociński jest jak zwykle optymistą jednoczą się chwalić, bo na tym stanowisku trzeba być optymistą, bo inaczej jej nie ma szans powodzenia, ale sam chodzi o prezesurę PSL czy bez sumienia, że gra idzie o w tej chwili myślę raczej funkcję wicepremiera, który odpowiada za gospodarkę natomiast sama sprawa jest na niezwykle dziwnej, tak więc czytam wypowiedzi różnych specjalistów to nasi bracia Włosi którzy, którzy są właścicielami w tym udziałowcami głównymi tej firmy bardzo liczone są mogą w euro, więc mowy, żeby to, żeby to przedłużać liczą na okres przedwyborczy Niemcy panowie wiedzą, że nic w niektóre firmy jest szczególnie z południa Europy np. firmy budowlane mają taki zwyczaj, że np. ostatnio faktury dzielimy na na 2 toczyli w, czyli płacą połowę ostatniej z ostatniej faktury wykonawcy prac nad tak jest u nas dziwi, ale taki zwyczaj tam jest być może tutaj też chodzi o mnie wyzwaniem takiego czytam opinie specjalistów cały aparat prawny wykonawcy nastawiony jest na to żeby, żeby nie zminimalizować zminimalizować wpisując się na regulowanie zobaczą i medialną osiedle jest bardzo sprzyjającym czasem pan Sergiusz Najar pan widzi tylko w tym kampanie wyborczą czy wcześniejszą nieudolność samorządu dowolność czują się od kogoś zatrzymywać się z tą jest to problem polityczny bez problemu państwowy jest symbolem państwowym, bo państwo podjęło decyzji państwo oddać swoją wrażliwość na remis z inwestorem co powoduje, że jakiekolwiek wypowiedzi na ten temat bardziej mniej optymistyczne są pesymistyczne są w tym sensie politycznym i niestety będziemy się tego posługiwać się długo obecnego procesu fakt, że rząd to również są już są opóźnienia to pierwszy raz i to jest obiektywny fakt i teraz pytanie takie, bo nie zawsze umowy, że wielu przypadkach państwo zlecającym umowy są co najmniej niedoskonałe to zaś to nie pierwszy raz, kiedy są opóźnienia, bo większość przypadków, kiedy mamy przetargi publiczne są opóźnienia pytanie jest domowe, żeby można było wyegzekwować od 3 tego, że opóźnienia kary nie dał dokończyć sprawy, ale tutaj gotują posiłki Rosiński ma rację nie będzie nie będzie płacić go, dlatego że ktoś chce wrogo do siebie teraz ostrożnym, ale z drugiej strony niech nie odbędzie się nie stało w pamiętnym Paździora brodzik sprzed 3 tygodni, kiedy trafiło trafiły do publicznej w obiegu raport NIK -u na temat opóźnień to kto to mówił pan m. in. pan, że no tak to jest jak państwo bierze się za tego rodzaju, że śląskość jest samo na trawie dlatego chciałem też psia dość dobrze nam chodzi o to, że państwo generalnie nie jest dobrym zleceniodawcą powinno oszustem ograniczyć swój zakres działania do tych rzeczy włącznie może robić akurat gazoport być może w 1 z tych ryb jest bardzo wiele rzeczy robimy, niemniej mam wrażenie, że to z Orco są nieduże inwestycja to opóźnienie prawda apotem są problemy z wykonawcą pytanie o kary umownej tak, ale to nie może być tak, że wykonawca dyktuje warunki miasto myśli dyktować warunki umowy na czas, ale nie wolno mówić żeni się nie stało jak, żebyśmy nie my, żebyśmy nie monotonnie w komentarzu to nie jest problem, że państwo coraz mniej też powtarza to nie zmarzną będą też monotonne stadniny w samozadowolenie nowela ma problemy, a ma charakter toczy się w kryzysie strukturalnym, że tego rodzaju infrastruktury transportowe energetyczne bezpieczeństwo i t d. no tak się składa, że państwo wzdłuż wszerz to się zajmuje im to natomiast dla mas dzisiaj, gdy debatowanie o kwestie czasu czy to powinno być 3 miesiące wcześniej 3 miesiące rok więzienia w te opóźnienia, ale ja mówię z punktu widzenia interesu publicznego z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego systemu gazowego to jest rzeczywiście dla mnie rozmowa z zupełnie czym innym sama sama kwestia umowy i same kwestie realizacji sauna jestem głęboko przekonany, że inwestor wynajął najlepsze firmy prawnicze, które zgarnęły najlepsze wynagrodzenia, aby to umowa była doskonała rzeczywistość jest taka, że większość takich infrastruktury się spóźnił i pasażer znany czy to rzeczywiście najlepsze te firmy były, bo znają zasady przetargów publicznych ale, a inwestor publiczny musi temu jej podlegać Donalda to nie sądzę, żebym sobie wybrał najlepszych wykonawców nie miały miasta murem stoi na dachu widzicie państwo czynną bardzo rozumiem, że w imieniu państwa, realizując państwo na razie najlepszy film będzie, ale podgrzewane, ale uznaliśmy, że groźny atak na tą zarazą czytałem ryzyko dla ducha domaga się anulowania kar umownych czy czekali tam są zapisane, iż należą Kremla tylko ze względu na tutaj pewnie jakiś tam wynajduje kruczki w tej umowie, które przecież nie znam, mówi że dobrze nam to darujcie to my skończymy biorąc pod uwagę, że zakończenie to, że znak, że za zna się, że inwestycja zrealizowana ponad 96 grup MŚ teraz będzie 7 i właściwie tam jest kwestia uruchomienia, bo już to te materialne sprawy są wszystkie załatwione na to wpływ innych ja jednak bym tutaj z nami był to podziela stanowisko wicepremiera jednak był bardzo twardy i nie ustępował twardo, ale nie może się stało tak jest, ale droga co pan pan prezes zna jak powiedział przed przed chwilą bezpieczeństwo na niebezpieczeństwo państwa Włosi doskonale to rozumieją i wiedzą, że w kampanii jej w kampanii wyborczej będą także przeciwnicy rządów przyjmowali kwestiom bezpieczeństwa państwa i to ma uczynić z negocjatorami szef rządowej kariery loterią w połowie zeszłego roku bardzo przypominające euro 2012, kiedy odkryliśmy pojęcie przejezdność, aby dopuścić autostradę do ruchu niedokończone to obyśmy w sprawie gazoportu niż niepewność pro Bono terminu przepływność niedokończony gazoport jest zwężona o nielegalnych reklam wyborczych to źle to było bardzo ważne, ale nie taki, że zaczęliśmy wymyślać jak państwo słyszeli rozmawialiśmy o przepływności im gazoportu w Świnoujściu informację w radiu TOK FM jego pan stworzył słowo teraz będziemy szukać informacji informacyjnych i informacyjnych wsi ekonomia kapitał gospodarka to jest druga część magazynu lek. Maciej Głowacki jest już w dobrych pan Andrzej Arendarski pan Sergiusz Najar i pan Ryszard Petru są naszymi gośćmi dobra informacja w nocy może pan prezydent Zaleski informacje nie jest to 2 dobre łączące się sobą pierwsze to wiele złą rzeczy, że rzeczywiście ruszyła akcja kredytowa w strefie Eurolandu, czyli te wysiłki, które nie wykonywał Europejski bank centralny zaczynają dawać dawać wyniki i zwiększa się podaż podaż pieniądza, czyli bank działa oczywiście z wysp przez kryzys długo terminowe okresy nie skupu aktywów z dużymi bankami prawda banki rozwijają akcję kredytową dla ludności dla i dla firm jest bardzo dobra oczywiście tutaj zawsze zagrać tam kropla dziegciu nie nie wszędzie się tak to dobrze rozwija, ale w tych krajach, które napędzają gospodarkę Europy przede wszystkim w Niemczech to są bardzo wyraźne wyraźne rezultaty na jej w związku z tym można liczyć na ożywienie w gospodarce niemieckiej co dla Polski jest zawsze niezwykle istotnym czynnikiem wzrostu w szczególności rozwoju eksportu netto 8 nawiązać do osuszonego przez nas lubianego prawda my wicepremiera Piechocińskiego, który zapowiedział w lepsze dużo lepsze wyniki eksportu w tym roku niż w roku poprzednim, który też przypadki przypomnę były bardzo dobrym się zasilała uważa, że się nie pomylił myślę, że się nie pomylili uważam uważam, że to ma wszelkie szanse powodzenia to są dobre informacje uważa, bo takie samo się nie tylko dobrać takie długofalowe dobre to była pierwsza jest 21 w 2 oraz różnych formacji to przyznam się szczerze, że dobra informacja, bo dla mnie, że zostałem przekonany przez konduktora na pokładzie pociągu Pendolino zawsze jest dobra wiadomość, dlatego że przez kilkanaście kilka razy, jeżdżąc pociągiem Pendolino zadawałem konduktora złośliwe pytania, dlaczego mój bilet musi być imienny nowo, jeżeli do kasy, a wreszcie rozwiązana wychowanek Legii w walce o awans rywalizują w miastach, ale konduktora konduktor mnie przekonał Wajdy szalik może nam na względzie będzie niespodzianka, bo już umowę mocnym kolejnego konduktor się dowiedzieć jak z płaczem no właśnie było, aby bezpieczeństwo albo chodzi o o to, żeby podobnie jak na pokładzie samolotu przewoźnik wiedział o głowie jakieś takie głupoty opowiadane, ale ostatnio konduktor chyba najbardziej bystry powiedziały proszę pana dlatego to jest zmienna, że pan wydrukował je nieustannie pokazuje ten i inne osoby było, gdyby podpalane imię nazwisko podszyła się wielu i na pokładzie tego wagonu prawda, że są dziś wielu różnych autorów, a tak to wiem, że jest tylko 1 jedyny opanuje pokazuje swój dowód osobisty i zrobił aranże wylegitymować dowodem, że rzeczywiście mamy do naszej drogi dla bardzo ważna wiadomość bez dowodu osobistego paszportu lub prawa jazdy na żużlowych z metryki chrztu znaleźliśmy mówi Jankowski na pokład wożą no chyba możesz przejechać w tej sytuacji mówiącym z żartobliwie oczywiście, kiedy wsiada się z limuzyny, które świadczą o in czerwonego autobusu, żeby nie reklamować marki Tobiasz Musie wykazać numerem w niektórych przewoźnicy dają kody kreskowe wysuwały się nie wejdzie, a wymieniona w Kolegium PKP Intercity nie identyfikuje miękkich wymienimy na jachcie po zimie są zwolnione z serii zapytać czy naprawdę uważa pan, że to jest logiczne wytłumaczenie ja powtarzam to jest jedyny jak na razie wytłaczania przekonała mnie przekonało, ale powtarzam to jest nic w tym sensie nienowoczesne i moim zdaniem oglądając zabawne elegancji bowiem legitymowanie się konduktorowi w Hiszpanii Francji Wielkiej Brytanii czy nie miał dla nich najbardziej zawalił dachem dyktatorskie Szwajcarii jest do pomyślenia rozumiem co innego, kiedy się na pokład samolotu jest inne tam przepisy inne reguły występują, choć też na zasadzie co nam się zastanawiam cóż obchodzi przewoźnika żelazo oraz komercyjnej w niedziele możemy się bankom potencjalnym terrorystom, że to jest dla zmian Jeżowego konduktor wie, że Pański bilet mówi dzień dobry pani Sergiusz niewidzialnej ręki Mazovia PL panie Andrzeju Andrzeju pan panie rzeczniku praw wtedy po okolicy natychmiast zbliża się dokonać, lecz także dowód pokazuje stremowani się rodziny wszystkie mają zgranych z tarasem rozumie na czym ta fotografia mojej podoba mi się podoba mi się to, że konduktorzy są głosować przeszkolenie przekonywali empatii wobec podróżnego słyszałem to wersje zdarzeń na drogach jest rząd wersje z NASA oraz PKP nie można kupić w internecie, że pasy gubisz zniżkę rodzinną to jest możliwe w dresie nie można zabrać do fizycznego, by wszystkie inne zniżki w łożyska Sowieci też moja żona już nie ma dziwne jest mu pójść do kasy, ale nie ma pan z jego rodziny właściwie rozbijali groźne to w minionej dekadzie w jego rodzinnym interesie, a może norma ważne nie można też normalność, jaka norma Bates poniżej i że ma oblicze trójki dzieci czy ma dwójkę dzieci i ma ona to wolę zagrać jak zapach PKL może słusznie, bo to stymuluje rozrodczość jest na swoim torze można go natomiast w sobotę informacji to jest jednak cały czas bardzo dobra sytuacja w stanach kolejne dobre perspektywy rynku prasy, ale w tym kontekście trudno, ale wiele z nich przejął ten niższy wzrost gospodarczy, ale ten rozjazd w zamian niższe przeprasza rozjazd pomiędzy podwyżkami stóp w stanach, a właśnie z akcją to luzowania ilościowego w Europie na co będzie wyczyny drużyny czynnik ryzyka najbliższe miesiące już, bo takie mrozy rozjazdu dawniej był znakiem nożyce, czyli 2 i gospodarki kresową być może biskup plasują nas zupełnie inną politykę pieniężną jedni stop podwyższają drożeje, obniżając były już drożeją w związku z tym będzie to powodowało daleko różnego rodzaju napięcia na świecie w Niemczech konsekwencje właśnie mobbingu Sąd Najwyższy już bankructwa firmy krajów, które są bardzo złożone w dolarach np. kto może zagrać w najbliższych kwartałach odpukać nie dotyczy naszego kraju, bo one szczególnie w euro zadłużenia nie w dolarach oraz inne wyłowionego w wywiadzie dla nie może zrobić zakupy w słowa światowa nowość ekran o lokalną widziałoby tam, gdzie chce natomiast wejść tylko, tyle że gdyby ten rozwiązać może powodować dobrze problemy tych, którzy są, jakby dolarowi szczególnie mają kredyty dolarowe model to struktura silnego dolara plus wyższe oprocentowanie będzie uderzała w tych właśnie K 2 zacytuję fragment z gazety wyborczej sobotniej pakietu ustaw z pakietu ustaw w sprawie opłat za jazdę autostradami przegłosowano głosami rządzącej wielkiej koalicji chadecji socjaldemokratów wiadomo że, choć Niemcy winiety zaczynają obowiązywać od przyszłego roku, ale dokładnie nie podano im w, kiedy w przyszłym roku dziesięciodniowe w zależności od klasy ekologicznej samochodu będzie kosztowało od 5 do 15 EUR w winie ta ważna data 2 miesiące od 16 do 30 EUR Niemcy też będą płacić, a cena będzie uzależniona od pojemności silnika klasy ekologicznej, ale wyjdą na 0, bo przy wprowadzeniu opłaty za autostrady automatycznie zostanie obniżony podatek drogowy to jest sprawa z Niemiec dyskutowana była przez kilkanaście miesięcy po pierwszych sygnałach pojawiła się od razu sugestia, że przepisy, które Niemcy chcą wprowadzić będą niezgodne z prawem unijnym tak wprowadzono opłaty, bo Niemcy mówiono w ocaleniu od całej kierowcy jeżdżą po całej Europie i rozjeżdżają niemieckie autostrady, które wymagają remontu ale, żeby nie uderzyć własnego podatnika obywatela obniżymy mu opłatę tę podatkową i w ten sposób jakoś wyjdzie, ale jakoś się nawet równać na formalnie każdy temat winieta będzie musiał kupić nawet w sumie chciałby ziemia na złość też moglibyśmy nam już płacimy za te autostrady już może wynieść do łez już wolnego takie układanie miasto też, że także mogą robić, bo każdy kraj ma prawo obniżyć podatek w związku z tym przez Niemcy ci, którzy należeli do swojego właściciela każdy w obniżka podatków, że najbardziej możliwe realna czy Apropos ciekawe rozwiązanie jest to, że będziesz miał aż tak to znaczy no to im bardziej mam za niewzruszoną Alstomu no właśnie jest nowocześniejszy samochód obok niej spory nawet mniejszą płacę jak rozumiem dodaje też nawiązanie naszych dyskusji jest obniżenie ich tak od razu, że jest bardzo ciekawa sprawa nie, ponieważ na wielu specjalistów niemieckich mówi, że to jest akurat z rozwiązania, które nie przyniesie żadnych realnych wpływów z tych pieniędzy tych pieniędzy na te remonty z tego nie namaszcza mają być pieniądze na remonty płaszczem wodnym albo ich nie będzie niewiele albo albo w ogóle zaniedbywana nie ilość się natomiast jest ciekawy politycznie cała ta sprawa, ponieważ to było oczko głowie premiera Bawarii, który bardzo wpływowy prawnej szefa chadecji tamtejszej natomiast bardzo złożona z lasu, czyli tak wszyscy natomiast warto przypomnieć słowa kanclerz Merkel, która powiedziała, że za jej lekarka sugerowania nie będzie płatnych autostrad w Niemczech i podobno w Cichosz ducha liczy na negatywnym na negatywne reakcje negatywną w Brukseli rada, która podważy ten maszt nie podważy to ona przestanie być jasne, że nie sądzę nie sądzę dobrze sądzenia myślę, że niedobrze bowiem przedstawia też na wiosnę szansę już na noc śmiał się wraz z melancholii niebawem tak się złożyło, że umiemy epizod rządowy w czasach, kiedy próbowano w Polsce Elżbiety Pałasz nijak nie można mnie ta spółka w niesławie po latach i po latach okazuje się, że winieta nawet tak nowoczesnym kraju Niemcy z rozwiązaniem tak powiem do na tyle na tyle dostępnym na temat wprowadzenia co prawda tam już będą pewnie systemy, które pozwolą na rozpoznanie tablic rejestracyjnych i porównanie z list z danymi na temat płatnika, żeby skontrolować czy nie będą Stali policjanci z lunetami czy lornetka mi ich próbowali rozpoznać zawinięta jest właściwie przez drukowane to są jeszcze w niektórych krajach występuje wyjaśniającą nie wie o prawdę mówiąc to jest to jest na pewno także oni uznali, iż niestety głównie kraje wschodniej jadąc na zachód, bo my będziemy w tym sensie najbardziej poszkodowani boiska w rozwój mózgu, ale solidnie udział transportu w PKB to i Łotwa Estonia Litwa wożące bardzo intensywnie na zachód oczywiście cechy będą apelować do metod my tutaj wydaje nam w tym sensie poszkodowane, bo po pierwsze, mniej zarabiamy dzieli te euro dla nas stanowiła zagrożenie bardziej woli po drugie na stałe sport stał się bardzo konkurencyjnym przejazd inny nasz sektor transportowy jest bardzo tak powiem jednak w tym jakieś tam dane nie tę sprawę, że 2 inni co ósma co ósmy Tier mierzące po drogach niemieckich przez polskich firm, więc można powiedzieć, że wrócił bardzo pasywni no ale trudno nadeszła nadeszła chwila pewne, że się wyrównują pewne naczynie się wyrównują się przykre są trudne, że cena za przejazd w 10 dni w Niemczech będzie ceną za przejazd jednorazowo n p . Warszawy do granicy niemieckiej i nasila się okaże, że nasze autostrady wybudowane w tak wielkim trudem tak późno tak często bez sensu będą najdroższymi i staną się podobnie jak autostrady hiszpańskie portugalskie ministrowi albo wręcz zawiadomione przez krajowych użytkownik często wyobrażamy no w obrotach nie było, ale bez wątpienia, a Jedynka nie jest mówiono, fundując trzeba go od wujka obronę jak najdalej na wschód poszłaby lub po prostu drogie nie są drogie w każdy grosz to nie zgodził się do tego, że to wciąż bez sensu nowo adres do miliardowego na te drogi, które pozostały byłyby potrzebne można dyskutować czy wolno się sprzeczne z podłożem w urzędzie to zupełnie inna para kaloszy, ale wraca do Niemców mają prawo wprowadzić podatek równy dla wszystkich, że te opłaty nasuwa mi się bardzo podoba to rozwiązanie, które jest proekologiczne, bo są bez zniechęca to ludzi do kupowania tych starych tynków żaków posłużenie się bardzo dobrego dużo jest AgustaWestland inwestorem jest na emocje zdradza kim jest o dane adresowe zastanawiam się w 20 zlote łączne dniach, zwłaszcza że Panny pokazuje tutaj już szereg istotnych spraw, które są konsekwencją to znaczy tam wypadkowi zanieczyszczenie, a z drugiej strony będzie cała grupa ludzi, która powie nie stać mnie na linach z licznymi swych moją aspiracją jest posiadanie samochodu to jest odpowiedzialność ministra finansów rządu może prowadzić dialog Polska dla krajów jest tak samo, że panom 13 mieszkańców Krakowa o ociepla swoje mieszkania wroga tylko rękami przez to mamy duży smog w Krakowie jest w związku z tym większą zachorowalność na raka nie może być tak mamy wariant, że każdy robi to zawsze czy też prowadzą program, który powoduje, że następuje wymiana tych w kominku na zdrowe, ale może być niektórzy być może wynosi, więc za to, że za całość wymianę dopłaci państwo być może dofinansuje 6 lat wciąż ma miasto zresztą my partycypują w parze z upływem czwartej musi zapłacić tak wychodzi zadowolony z tego ma tańszy w czasie jest tańsza energia, ale żyć zdrowo, ale zarazem jako społeczny sprawa ta też wyważyć te samochody zjechały ze społeczną brzmi tak, że pamięta, że nasze zdrowie rzesze żyją dłużej tak zrobić żyjemy w żelaznym dowodem jest personel bardzo powoli wychodzi, że Lech przeważał różę, choć nie da się bardzo duże słowo jest bardzo wesoła jakże opornie zadziałała słowo po obu zawodów uważanych za jakiego konta nowszy sprzęt przy namiocie musieli zwolnić trochę ogranicza nas obrażać liczą, że wiem, że wszystko pan hamulec widziała 11 jest także Echa, a takie jak dowiemy się dużo rzeczy dzieją, ponieważ mówimy o pewnej ich aspektach zdrowotnych są dla nich panie prezesie ja bym chciał jednak czy moglibyśmy zastanowić się nad takim modelem, który byłby zakaz ten interes publiczny, ale działa Omenaa ma uczynić ją negatywnie na ekologię i dbał o bezpieczeństwo ruchu drogowym, a jednocześnie nie wypierał go z możliwości posiadania samochodu od 30 i transportu Miejskiego i każda z publicznego naprawdę to załatwi sprawy zamiast kupowania żeńska opłaca mi się, że wraz z autobusem pociągiem tak dalej to też większa polityka państwa, którego proszony jest daleko idąca strategia jest susza polityków, którzy mimo, że masa strategii nie ma sensu stawiać, wiążąc nominalnie takie efekty są dość długi termin zawarcia umów, że to politycy chcą się przybicia danej czynności wyborczych na żywo w tym, że najwięcej samochodów, ale z ruchem samochodów oznacza problemy z parkowaniem jest na zasadzie, że lekarz może rozwijać markę przymierzany tylko w Brazylii znalazła się stara dyskusja będzie się kończył demokracja zaś na populizm, choć wizażu w pochodzie ruchoma odpowiedzialność może już teraz chodzi o to, żeby nie tłumaczyć się nie straszy, że Hamilton pokazywać wszelkie konsekwencje za zaniechanie decyzjach i tego, że te zaniechania pod pozorem pod pozorem interesu publicznego no może posiadanie samochodu przez społeczeństwo jest interesem publicznym wszyscy chcą mi samochód, a w 2 prowadzi od pewnego momentu do nieszczęść, a wzajemne informowanie informowanie nic nie da w Mosinie Gnieźnie nie przeczy nie da jakieś 6 szybkich tutaj przy przeobrażeń świadomości społecznej moim zdaniem dobre rozwiązania tak jak dniem budowałem nie takich parkingów, że można było się przesiąść się najwcześniej właśnie w transport publiczny prawda dojechać do centrum swoim samochodem tylko koleją kolej elektryczną czy meta tego jest ciągle za mało Tęcza ciągle brakuje brakuje miejsc jest szefem 1 rzeczy ważne powieść mianowicie o tym jak mówimy o autostradach i o ekologii to ma o tym, że Polska odsuwa znowu o niej kilka co najmniej 1 lat automatyczny pobór pobór myta prawda w związku z tym będą szczególnie w okresach letnich wielogodzinnej kolejce samochody tam wystają dymią prawda, ale dziś jest to, że ma zróżnicowaną znalazłem dzisiaj winiety może wie pan taniec z ramienia, gdzie jest 6 lat co w dużej mierze od 10 ramy strategiczne podejście najlepszy był ten viatoll, żeby na osobowe rozszerzyć, jaki nas o winie to zweryfikować to dla nas grzybiarze mają zrobić, gdy nadarzała się tam po wyborach grajewscy strażacy ekonomia kapitał gospodarka 43 minuty po godzinie dziewiątej to jest trzecia część magazynu EKG Maciej Głogowski witamy ponownie w sumie pan Andrzej Arendarski pan Ryszard Petru pan Sergiusz Najar im część Wieniawa być może państwo naszych słuchaczy dziwi ten ta tęsknota czy sentyment do winiet, która nosi ujawniła tutaj do pana związek z Korei część z nich już wracamy też zaczęło się od prostszych system poboru niż bramki, które są najbardziej prymitywnym Starym jeszcze kosztownym system poboru, a wszystko zaczęło się od przykładu niemieckiego, czyli tego, że tam będą opłaty za autostrady Andrzej Arendarski przypomniał, że u nas termin wprowadzenia jednolitego systemu się opóźnia i tchórzostwo ministerstwo rozwoju przyznało ostatnio infrastruktury i rozwoju, że jak przyznał do porządku, że nie one zakończyć to jeszcze nie jest to śmieszne Rzezawa w tych żartach rzeczywiście założenia, że będzie ten proces opóźnionej właściwie z nieba może zgody, ale jest takie wyjaśnienie, że skoro te dzisiejsze autostrady to są różni koncesjonariusza i różne z nimi umowy to ujednolicenie tego systemu wymaga czasu inne wysiłku być może pieniędzy ani też będą chcieli załatwiać swoje interesy więc, że skoro panowie ten temat został wywołany to raz jeszcze pytam o panu też odpowiedzialną odpowiedź czy waszym zdaniem to jest do zrobienia w Polsce ujednolicenie w miarę szybko Sergiusz Najar rozmowę mowę moim zdaniem wiceministra infrastruktury oraz zajmowałem się na zamek projektami infrastrukturalnymi i w Europie dzieją się zjawiska praktyczne dzieją się procesy, które zaczynam na pewno nie warto cofać się do winiet, bo dzisiaj winieta jest produktem pozornie łatwo dostępnym, ale jednak nadal trudno kontrolowanym trudno zarządzanym rozpusty można dość szybko wprowadzi się Anna aplikacje na nas, że jest ciemno na nas na smartfonach, która powoduje, że samochód samochód jest samo nie jest płatnikiem bez rozpoznania konkretnych odcinkach jest to bezpieczniejsze szybsze łatwiejsze do multiplikacji łatwiejsze do zmian wartości do wprowadzania choćby ulg związanych ze ze spalaniem ze zużyciem dwutlenku węgla, więc ma moim zdaniem jest to do zrobienia i ja rozumiem, że koncesje, które w Polsce obowiązują zakładał inny model poboru rozumiem trudności z negocjacji mówi trwania koncesji wydano natomiast nie ma innego wyjścia rząd to rozumiem pewnie po wyborach powinien to rzecz twardo egzekwować nie stać nas bowiem na to, że był bardzo drogi autostrady był jeszcze droższe dla użytkowników przez to, że zielono właściwe Orbis ze względu na różnego rodzaju opóźnieniach i podróż po autostradach i to i tak trwa długo i tak mamy autostradą podobne wyroby jak odcinek A4, gdzie nie ma pasów zapasowych nie mam mu na wielu odcinkach nie pobiera się opłat na odcinku A2 to samo w sobie jest skandalem, bo jednak już od autostrada powinna zaś generować bardzo groźnie, bo dobiera najrzadziej molo zieloną wściekli jak Elon Musk emocjonalną malarską grunt rolny może za darmo tak zimno jak rozumiem, że wściekłość powodowała, że przez 10 lat nie pobierano wynajmowana, żeby otworzyła dostawę, kto pamięta wszystkich premier tego nie należy otwierali było miło fajnie bardzo konsekwentnie odchylenie bramki 1 jedno w konserwatorium premierowe bakalie apelujemy o to, żeby na tym odcinku wprowadzili już tę opłatę chyba nawet zrobić, ale redaktorzy wyobraża pan Witold nigdzie na świecie nie widział tak małej liczby tych punktów poboru ta wyszła 56 tys punktów da się do jakiego się z żalem, że mąż Anieli Żerań rozważymy, ale generalnie widać nie można wyjechać jesienią 2 i Londyn wyrażam nadzieję można latać tak gram też barwy tak na marginesie admirała zamek od 22 odcinku przez to, że jest w dyspozycji generalnej Dyrekcji niema koncesjonariusza z maski negocjować z A2 można było się opłaty w w tej części powtarzam publiczne, ale otrzymaliśmy tak, ale ponownie wszyscy tak mówią, że wtorek środa ma alergię należy się nienależnych wynagrodzeń znana w Polsce uważa, że 1 z większych sukcesów w tej dziedzinie to jest system viatoll, który działa bardzo sprawnie samochodów ciężarowych kije do samochodów ciężarowych, który przysparza nam dużo duże wpływy do kasy nie do kasy morale Państwowej i moim zdaniem nie kryją lek. Bronek też na bal noworoczny oraz egzemplarz jest jest realizatorem tego natomiast, dlaczego systemu takiego albo podobnego nie rozszerzyć na samochody w osobę wyniosą nawet teraz rządzi konsument gov PL c z MO, że lekarz, ale to znaleźli na razie wie pan to też jest ich interesie jest policzalne Evansa akurat w biznesie takie rzeczy są policzalne, czyli wiemy jak w polityce w Polsce handel nimi jasne, ale zbyt ogólne, że nasza młodzież do poruszonych w tym sensie, że wielu ludzi przyjeżdża codziennie doskonale wiemy możemy zrobić nasz jakąś analizę najbliższy przepływów to, że cepem przemnożyć taki wskaźnik to jest kwota, którą szef Sojuszu muszą dostać konsolę Sojuszu złożą wniosek, że przyszłość do zrobienia komuś minister infrastruktury mówi nam jako zadanie wykonania, ale ktoś je wszystkie terminy, które o, których ostatnio słyszy ord. pod. 2017 viatoll w 2018 z takimi terminami to miejsce zrobimy to sprawa z bramek znana od ich ślad i jest gorąca w lecie, a później dzisiaj tak wcześnie, by w tym roku będzie to samo już powiązanie liczby udzielania tych bramek technologie zakończyły się bez wniosku bez bez rozstrzygnięcia bez głosowania w Hanowerze w 2 ten wątek mówią o tym z sondażu zagłosować w dużych głosowania nad czym naraził się tutaj właśnie w niemal bez realnych apel do zobowiązań 3 ministra infrastruktury do Sofii wystarczały przy 7 miesięcy do golenia zjechali menedżerów podobnie, bywa że w każdym biznesie jest tak, że ma zadanie ma pan termin realizacji i trzeba wykonać państwo to jednak strach z nich pewnie już jest niesłychanie groźnej akcji jest to specyficzny jest nieskuteczny czynnik ludzki tutaj jeszcze studiował w planach jest w co pana zdziwił wiecie, że panowie jest 7 we wspomnianych miesięcy do wyborów, a tu codziennie w gazetach jakieś ogłoszenie o konkursie na członka prezesa zarządu państwa firmy Lotos dzisiaj telewizja żarliwe chcę znać, że wszyscy związani zmienności systemu rur w interesie jest nadal jest zmiana kadencji silne, że dziwnie na rzecz ostatnia ostatnia Kancelaria prezydenta jest wożenie ostatnie, bo to jest, ale ostatnio szczególnie źródłem różnych cennych inicjaty w ustawodawczych celem intencja jest tak mieliśmy w sprawach podatkowych 1 inicjatywę w, a druga kresy szczególnie bliska nie jest w sprawach innowacji raczej nie została bez zgody został zgłoszony projekt ustawy, który wspomaga procesy innowacyjne nabył ułatwiając właśnie rozwój tej gospodarki, której zależy i jest jakaś nie wiem zmowa milczenia nikt się tym interesuje nie słyszałem jakiś opinii rządu np. na ten temat, że zaraz panie prezesie w był pan w programie w tym omawialiśmy jak pierwszy sygnał na temat tej ustawy zadzwonił pan minister Neneman Damianowi nierozerwalny wie o podatkowej nie zadzwonił w sprawie odwołania pamiętacie już tego lata temu zadzwonił z omawianej ulgi na 2 moich marzeń czy może zrealizować, bo widział my zrobimy po swoich zaletach, a potem my tutaj przełożyliśmy tolerancji glukozy słyszeliśmy to samo, ale nic innego nie słyszy pozwól, by jakiś poważny dyskusja sprawa jest poważna osoba, która jest inicjatorem jest bardzo poważna prawda i to nie dziwi bardzo jest kampania na 2 pandy z psami obchodzi kampania z prawej innowacyjnej gospodarki tej zmiany są tak istotne dla naszego rozwoju nie mogą oceniać poziom debaty w kampanii jest bardzo ustabilizowany rzeczywiście nie ma możliwości, by zdążyć z myślą, że mogę, że poważnie grasz to osiągnięcia własnych gmin, ale też regulowany powierzenie nachodzi mnie o to, że dziwi mnie w poziome dyskusje na temat przyjęcia euro się ze stromego w Polsce byśmy EKG w 1000 za rozmowę i zalewu są przeraża mnie postuluje, więc cynizmem niektórzy posługują się nie jest złożona z uwzględnieniem widzą Polaków jeszcze straszeniem przeżywanego 3 polskie tradycje, czyli pod spot puścił tak, by pokazać tylko same negatywne zastraszyć ludzi ludzie mają prawo, że jeszcze skonstruowanie niestety może mieć pretensje do rządu o to, że w ciągu ostatnich lat w ogóle w informacji debaty euro nie było tylko w Drezdenku Komorowski zapraszał przy otwartych drzwiach nazwą debat, ale nie było ze strony rządu i niech sobie, że to być propaganda chodzi o to, żeby można było wymieniać informacjami jak Gruzini wierzą to nabiera się takie proste triki szczegóły jak zjawił się w jaki go za to już straszakiem roli euro jest energia jest rozwój leniem, bo rząd Platformy sam spuścił się w pułapkę, która została zżymają się tej debaty zdrowa, że będzie zastraszanie ludzi rodzi się przez stronę zamiast zrobić porządną debatę wytłumaczyć ludziom, o co chodzi tu teraz PiS zagospodarował temat strachu wyją pensum doskonale to w pobliżu Tczewa rosło coś się powiedzieć jest głosowanie 1 głosów, gdy widziałem teraz inny aspekt też inne moje sukcesy w myśl o ekstraklasę śnieżne mianowicie MOPS po co mniej więcej 2 lat obserwujemy proces likwidowania prywatnych szkół wyższych ktoś odbywała to dość Cichy sposób się w firmy szkoły wyższe się łączą szkoły nie wyższe w zakresie przekształcają, ale obiektywnie rzecz ujmując ze względu na to, że do szkół było bardzo wiele ponad 388 uczyło się w nich warszawscy tysiące studentów był to oczywiście powód do pewnej dały mu, że tyle ludzi zbiera wykształcenie, choć dziś o różnej jakości w różnym poziomie, ale jednak wykształcenie na umiejętności kadra akademicka znowu lepsza gorsza, ale miała zatrudnienie tak to funkcjonowało na osobach prywatnych z ponad 3 miliardy złotych w szkolnictwie wyższym z ciasnego wpływało dzisiaj ma momentami dziwne, że o tym, że trochę mało mówi, bo pokazują bowiem szkoły publiczne na szczęście bronią się boi zdaje sobie radę, chociaż też poziom wykształcenia są różnej jakości akademicka jest luźno, że my możemy znalazł 5015 ukarać ich około bym powiedział Połzun przewagę kompetencyjną, bo wiele się o naszych słabościach, niemniej dostawka mówi, ale zawsze mamy takie miłe poczucie, że ma jednak potrafimy pracować od razu wykonywać swoje zawody potrafimy prawda kształci się jakoś nas na taki wniosek jest nie wniosek jest go także, by przydałby się, żeby na stronie ministerstwa nauki szkolnictwa wyższego albo jakiś inny wspomina była i była bieżąca informacja o tym, zjawisku, dlatego że powtarza w normalne w gospodarstwach, że szkoły są likwidowane, ale powtarzam one powodują skracanie się zmniejszanie się możliwości Gniewkowianie pobierania nauki w sektorze prywatnym będzie na pewno nie zgodzi się z panem życia nie demografia mamy dużo w domu mojej rodziny są zaś w Żalnie na zalanym Moses Malone himalaiści łączą, a nie ma nie tylko nie dojdzie reguł demografii głównym czynnikiem w 2 PEZDA 6 żółte szkło było zadłużone szkoły muszą być wyłącznie z dość elitarna dała jeszcze lepszy ja nie mam nic przeciwko temu bank to jest naturalny proces w przeciwieństwie do publicznych szkół i t d. otrzymywać wyższe, ale w ogóle na to jest naturalny proces wymierzony jest wyjaśnienie, bo jest zupełnie zniknie, ale wolałbym jednak, żeby osoby, które kończą studia mogły wykonywać prasy, który się uczył Anię niestety jest w niektórych przypadkach tych z najsłabszych tych szkół może jednak absolwenci muszą szukać na zupełnie innych miejscach ci co czasami jest to przykre, gdy stosujemy mleko tylko powtarzam to park to nie jest tak prosto demografia zgoda natomiast pamiętajmy, że w Polsce jest prawie najniższy w Europie współczynnik umiędzynarodowienia normalnie w krajach właśnie takich jak Polska od kilku od kilkunastu do przynajmniej 56 proc do sieci zagranicznych oraz ze ścian należy bardzo niewielu ana, a oni pochodzą z krajów tak jak Ukraina, którego za chwilę nie będzie stać na wysłaniu studentów hala nie będzie stać na opłacenie stypendium studentom teraz chodzi o to, żeby kadra akademicka, która jednak jest w Polsce no ziemia miała możliwość zatrudnienia chodzi o możliwość biuro badań rozwoju młodszych Unia Europejska chce, żeby innowacyjny dziś powstawało ono powinno powstawać wspólnie z uczelniami też normalne życie prywatne uczelnie nie powstaje panie prezydencie zgoda poza wyjątkami 2 trzymała, ale wcale ale, ale chodzi o to, żeby do szkoły były coraz lepsze teraz same likwidowanie w po delikatnym zmienili w Dziwnowie owych otworzy siódmą mówi mało wie no i tak zakończyliśmy dzisiejsze wydanie magazynu lekarzem nie porozmawialiśmy o radzie dialogu społecznego w złoża i o tej ustawie środa bolą przyznam szczerze już o tym, dzisiaj nie rozmawialiśmy, chociaż mówimy o tym od dłuższego czasu wielkie oczekiwania, żeby dialog w Polsce się odnowił i muszę przyznać przynajmniej moje wielkie rozczarowanie, kiedy przeczytałem tę ustawę to jest projekt ustawy, bo to wreszcie szczęście może ona dostępna, bo to zostało wypracowane w takim poza legislacyjnym obiegu, więc jest to taki dokument, który ma stać się dopiero przedmiotem formalnie możemy o tym nie wiadomo czy będą za tydzień zaproszony, ale serio nie wiązali z nią wiąże z wymianą nie chodzi o dialog, bo dwudziestopięciolecie transformacji cofanie się w Rzymie Włosi dialogu komisja Trójstronna była normalnym sposobem załatwiania spra w ustrojowych systemowych ustawowych nagle cofnięcie się powiedzenie, że musimy zacząć dialog dialog prowadzą zwaśnione nie rozumiem, że strony tej w państwie polskim A620 latach to jest ogólnie rozgromienie Lecha mówią ludzie też, że się przyjeżdża też mogą prowadzić dialog nawet nie chodzi Osamą mentalność bardziej o włos po obu o treść tego pojęcia nie wiem, dlaczego komisja Trójstronna była zła i nie, dlaczego rada dialogu będzie lepsza to jest moja moim zdaniem będzie dawała więcej kompetencji uczestnikami tej radzie dialogu, czyli stronie związkowej pracodawca takich bardziej kontrolnych i nadzorczych wobec działań rządu Narodowego, więc wolę to zwięzłe zdanie czy tylko o to chodziło pan Andrzej Arendarski prezes krajowej Izby gospodarczej dziękuję Bogu, że pan Sergiusz Najar członek rady nadzorczej Santander Consumer bank dziękuję bardzo chcę i pan Ryszard Petru prezes Towarzystwa ekonomistów polskich dziękuję bardzo to było magazyny kadzie informacje po informacjach Cezary łasiczka i programów Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA