REKLAMA

Diesel ekologiczną bombą zegarową? Mówi Jakub Faryś

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2015-03-31 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w dołku szósta 615 Wigan West pierwsze śniadanie w toku wywołają wcześniej pana Romualda zlokalizowane aromat wyjaśnił w unii Europejskiej stawia się na samodzielność aktywność życiową nauczkę z Holandii seniorami zajmuje się już od czterdziestego piątego roku życia, a k 45 lat życia senior w Niemczech i wspierać działalność seniorów ekspertów we Francji rząd dofinansowuje zatrudnienie seniorów w przemyśle jako ekspertów mogę tak bez końca u nas Rozwiń » nic z tego nie zaistnieje my istniejemy zawsze wiemy lepiej co robić my najlepiej polityki senioralnej państwa widać w działalności NFZ to z kolei opinia pana Krzysztofa i pana ministra od tego samego normalnie strach się bać jeszcze pani Ania Polska polityka senioralna to chyba jest w dalekich planach wiele osób nie jest w ogóle przygotowanych na starość zarówno pod względem finansowym jak i psychicznym człowiek z wielkim staje się coraz mniej sprawne, ale on sam czy rodzina dalej myślę, że muszę poprawić od jakichś magicznych leków czy pobytu w ośrodku o polityce senioralnej i po godzinie szóstej 25 będą rozmawiać z dr. Pawłem Kubickim ekonomistą socjologiem z pierwszych śniadanie w toku 14  400 osób zmarło z powodu wdychania spalin z diesla tak wynika z raportu niemieckiego Ministerstwa Środowiska sprzed 13 lat, ale skutki tego raportu w decyzjach unijnych polityków teraz można dostrzec Unii Europejskiej europejskie państwa wycofują się ze wspierania producentów samochodów innych szczególnie z silnikiem diesla no właśnie z powodu takich alarmujących raportów państwem gościem jest Jakub Faryś prezes polskiego związku przemysłu motoryzacyjnego dzień dobry dzień dobry, zanim wyjaśnimy szczegóły to nie od dziś zastanawia się od zawsze w przy tego typu raportach to jest na jakiej podstawie ktoś wyliczył, że z powodu wdychania spalin diesla umiera 14  400 osób rocznie czy te osoby są zamknięte na 10 lat w komorze z z rodzinami diesla właśnie zawsze zastanawiam się nad metodologią takich badań nad dokładnością istnieniu w jaki sposób one były określone i myślę, że to jest pewna pełne badania statystyczne, ale byłbym bardzo ostrożne w ferowaniu wyroków, że np. samochody z silnikiem diesla trują bardziej mniej od w ogóle się opowiedzieć życie jest dość trudne, jeżeli mieszkamy z dużych miastach, jeżeli cywilizacja odcisnęła swoje piętno tor nie tylko samochody, ale jeszcze śmiem twierdzić tysiące różnych rzeczy szkodzą naszemu zdrowiu chodzi tylko o to, żeby było tych rzeczy jak najmniej albo te, które szkodzą, żeby szkodził jak najmniej dobre silniki diesla najbardziej szkodliwe elementy emitują w postaci cząstek stałych my to jest problem, o którym wczoraj pisała Gazeta wyborcza w związku z tym, że właśnie politycy unijni dosyć takich wniosków, że tak się dzieje no to będą się pozbywali decyzjami prawnymi samochodów z silnikami diesla one będą trafiały do Polski alarmuje Gazeta wyborcza, a w Polsce będą pozbawione filtrów cząstek stałych, bo tak robią polscy kierowcy, bo to niedrogi w chwili, gdy ich komplikując jazdy samochód nada się to może teraz kilka rzeczy najpierw wyjaśnić po pierwsze, co jakiś czas czy komisja Europejska czy parlament wpada jakiś pomysł, że coś jest bardzo szkodliwa np. dwutlenek węgla w Chinach żarówki albo żarówki albo cokolwiek innego po pierwsze z faktem jest, że samochody, które mają silnik diesla tu też w gronie dużych używa się, do których używa się olej napędowy emitują więcej tzw. cząstek stałych, czyli Isaac i po to, żeby spełnić niebywale rygorystyczne normy czystości spalin, które nazywa się ogólnie euro nie wymyślono filtr DPF, czyli filtr cząstek stałych i te zupełnie nieprawdą jest, że bez imprezy patyków wytrwale dokładkę do tych miast i to i to nie jest prawda, że ten filtr jest jakimś urządzeniem, które powoduje same kłopoty no no właśnie po do tego służy, żeby te sadze spalić i o ile można jeszcze próbować mówić o tym, że pewne problemy dzisiaj mamy z filtrami, które były montowane na samym pociągu czy 10 lat temu czy więcej o tyle w tej chwili nowoczesne nowoczesne filtry po pierwsze, są praktycznie bezobsługowe to znaczy instrukcja obsługi jest napisane że, o ile n p . jeśli się w mieście zresztą mały stąd taka lampa oczka to co jakiś czas trzeba przejechać np. 50100 km z PiS zostało z prędkością, żeby to sadzę wypalić wtedy nie ma żadnego problemu czyli, jeżeli dobrze się eksploatuje to oni nie mógł nikt nie ma podsta w, żeby sądzić, że będą takie opowieści, że pan jakiś miał problem, bo stanął samochód no nie stanie te są tez pierwsza rzecz na to zupełnie inna historia jest to, że jeżeli samochód jest nieprawidłowo eksploatowany, jeżeli coś się z tym filtrem wydarzy jeżeli, a ta wsadzanie zostanie wypalona no to najprostszą metodą jest wycięcie go, ale to jest niedozwolone no powiedzmy to bardzo jasno jest zakazane no właśnie i tutaj przechodzimy chyba zasadna, ponieważ to nie jest problem silników benzynowych to nie jest problem samochodów z silnikiem diesla to nie jest problem tego, że samochody są dopuszczane do ruchu w takim czy innym Stańko to jest problem nieprzestrzegania prawa i powiedzmy to bardzo, ale w Polsce prawo nie precyzuje nie przewiduje żadnej sankcji za wycięcie filtra DPF no właśnie no właśnie do tego zmierza bez trudu można znaleźć ogłoszenia wyjmujemy, gdy montujemy filtr DPF tak jak możemy znaleźć ogłoszenia, że korygujemy stan licznika tak jak możemy znaleźć bardzo wiele innych patologii, z którymi nic się nie dzieje od bardzo dawno mówili, że w Polsce zamiast akcyzy powinien być wprowadzony podatek, bo Ministerstwo Finansów nie zgodzi się na rezygnację z podatku od samochodów tak wezmę sobie szczerze NATO na podatek, który byłby uzależniony od uzależnione od PL do parametrów ekologicznych i wtedy można byłoby to robić no ale skoro ustawodawca nie dba o to skoro ustawodawca nie wprowadził takich rozwiązań prawnych, które promowały, by kupowanie nowszych samochodów od razu wyjaśnię pewnie część słuchaczy pomyśli, że nie chodzi mi o to, żeby wszyscy kupowali nowe samochody bardzo ja bym bardzo tego życzyła, ale Bośniak jest dla nas nie każdego stać natomiast można wprowadzić mechanizm taki, jaki został wprowadzony w 20 krajach europejskich m. in . na Słowacji Czechach czy na Węgrzech czy Rumunii, który promuje kupowanie nowszych samochodów, czyli zamiast samochodu 15317 letniego dwunastoletni i t d . i t d . ten dar i to jest rozwiązać plus przestrzeganie prawa po prostu ja to zapytam trochę innej perspektywy czy kierowcy, którzy zainwestowali w droższe, jakby nie było samochody diesla, bo byli do tego zachęcani nie tylko w Polsce w całej Unii Europejskiej i że jest to mniej szkodliwe, że jest bardziej ekonomiczne, że to silniki bardziej wytrzymałe mogą teraz nieco czuć się nabici w butelkę absolutnie nie to jest coś co tak powiedziałem nowoczesne samochody z silnikiem diesla mają spełniają wszystkie te wszystkie podkreślam normy czystości spalin i one będą spełnia, jeżeli będą prawidłowo eksploatowane, jeżeli będą prawidłowo serwisowany nie ma absolutnie żadnego problemu może warto powierzyć to naszym słuchaczom, że różnice między normą euro 1 EUR 6, bo od mniej więcej 20 lat, czyli tak można powiedzieć od nieco 90 tego drugiego roku od ponad 20 lat wchodzą kolejne normy euro, ale tak chodzą Niemcy co 45 lat i w przypadku np. tlenku węgla nie różnica między normą euro 1 EUR 6 to jest 7 × lepiej w przypadku węglowodorów jest 2 × lepiej w przypadku nie Enei psów, czyli związków azotu test 7 × lepiej, a w przypadku cząstek stałych jest kilkadziesiąt nawet do 70 × lepiej w związku, z czym to pokazuje jak duży wysiłek wykonali producenci, żeby te samochody były czystsze w rejonach dobrze to zostawmy teraz diesle w inny i problem z ze spalinami związanymi z, bo nie mogę nie wykorzystać pana obecności w studio do skomentowania jeszcze 1 ważnej sprawy raportu Najwyższej Izby Kontroli NIK, która stwierdziła po sprawdzeniu my z 14  000 dystrybutorów, że 14 % badanych stacji w 14 % badanych stacji na 14 % badanych stacji paliw odmierza jest nieprawidłowo na niekorzyść kierowców Verva moglibyśmy przejść obojętnie nad raportem wydobyło 4 % 2, a 14 % stacji ładuje nas w bambuko mówiąc bardzo delikatnie panie redaktorze no co można powiedzieć jedno można powiedzieć po prostu jesteśmy oszukiwani to po pierwsze, natomiast ten raport nie wskazuje na to więc, w jakich stacjach to się dzieje, bo to jest dość ważne zastrzeżenie wyobrażam sobie, że duże stacje nie jest znanym szyldem w tym dużych stacjach takich co się dzieje pewnie dzieje się tak gdzieś jakiś stacja, które są rzadziej kontrolowane tym niemniej w dalszym ciągu dalszym ciągu mamy do czynienia, ale mniej więcej tym samym, o czym mówiłem wcześniej no po prostu z nieprzestrzeganiem prawa dodaje żaden inny komentarz post poza tym, że to prawo nie jest przestrzegane nie nie powinien mieć miejsca no bo nowo co to może trzeba zmienić prawo, bo jeżeli pracownicy stacji z otwartą już zupełnie szczerością mówią z otwartą przyłbicą GM tandem kontrola nie muszą nas uprzedzić, że przejdą w świat to coś jest nie tak no właśnie rola skoro wszyscy wiedzą, że będzie właśnie do tego do tego zmierzam, jeżeli nie zaczniemy, ale i to bardziej jako społeczeństwo oczywiście rząd służby kontrolne to jedno, ale z drugiej straży i strony, jeżeli my jako społeczeństwo nie zaś z dnia zaczniemy się zachowywać uczciwie na to niestety taki proceder będzie miał miejsce w związku, z czym oczywiście kontrola raz ale gdyby to było także po drugiej czy trzeciej kontroli, która stwierdza, że przyjeżdżając znienacka, że cały czas coś jest nie tak no to w tym momencie zamykamy się na pozbawione prawa prowadzenia biznesu no i to jest bardzo wymierna strata dla właściciela być może takie coś należy wprowadzić, czyli niezapowiedziane kontrole i po trzeciej kontroli Ciach po koncesji na brzeg niezapowiedziane kontrole i są chyba najlepszym rozwiązaniem jest zawsze zastanawiam się czy np. ostrzeganie przed radarami ma sens, jeżeli jest to ograniczenie na danym obszarze NATO w tym momencie należy tego ograniczenia przestrzegać, jeżeli prowadzą biznes to może spodziewać się normalnie żyć jak kontrolerzy nie na złość to chyba nie jest adekwatne porównanie, bo uprzedzanie przed kontrolami uprzedzanie przed radarami tu jednak, że w sytuacji sam znak ostrzegający przed radarem sprawia, że nie ma zwalniają odnosiły się wpły w wychowawczy tak to prawda uprzedzenie przed galą już niekoniecznie już nie kamery zadziała przeciwnie ta bardzo dziękuję tylko 1 chwali prezes polskiego związku przemysłu motoryzacyjnego państwa i moim kraść czas Infarma Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA