REKLAMA

Sprawdzian szóstoklasisty według nowej podstawy programowej. Aleksandra Pezda w rozmowie z Maciejem Zakrockim

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2015-04-01 13:40
Czas trwania:
15:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Maciej Zakrocki i tam Polonia w studiu Aleksandra PEZDA Radia TOK FM wita międzyrządowy już 6230 mieli już waha się skończyło 13 dzisiaj pierwszy poważny egzamin uczniowską i nawet właśnie 3 egzaminy no oczywiście jak zawsze to budzi stres nie tylko tych, którzy są egzaminowani, ale i rodziców, ale też nauczyciele jak się domyślam co to za egzamin goście po co nie jest, dlaczego został wprowadzony, w czym odbywa się w prima aprilis, a po ozdoby wierzono, że coś na Rozwiń » poważnie chorą żoną nie przyjść, bo myślę, że to może pomyśleć, że to może żart no, więc w dodatku to nie jest egzamin docelowo z ustawodawca nota Ministerstwa Edukacji Narodowej nazwało to sprawdzianem w, żeby to nie, żeby to miało inny charakter takiej lżejszy, ale też nasze charaktery i na nasze ludzkie ułomności nie pozwalają nam traktować tego lżej tylko rzeczywiście przykładamy do tego dość dużą wagę to jest sprawdzian umiejętności dzieci po szkole podstawowej wymyślony dawniej nie kilka gmin parę lat temu po to, żebyśmy wiedzieli o nim jak przygotowuje jak działa szkoła podstawowa cel, jaki umie z jakimi umiejętnościami dzieci ze szkoły podstawowej wychodzą i rzeczywiście w pierwszych latach miał taki lewicowy charakter trend ten test ten sprawdzian szóstoklasistów było on nie powinien się liczyć żadnej klasyfikacji naczyń niezależnie od wyniku sprawdzianu uczeń dostaje swoje świadectwo, który jest wynikiem tych lat, które tych ocen, które na, które sobie zarobił przy przez lata nauki w szkole wnętrz niezależnie od tego, gdy ma miejsce w gimnazjum, które powinno być rejonowe i do którego nie powinno być konkurencji oczywiście natura Penna Szwajnos właściwie taki system podejście nasze takie do Orientu wolnorynkowe do edukacji również sprawiło, że w niektórych szkołach ten te wyniki się przeliczyła dodaje się uczniom, jakie się kwalifikacyjne dodatkowy test n p . z egzaminu z języka i językowe albo jakiś inny inny prowadzi się normalną Lennox rekrutacja w Berlinie pojazdów o nazwie selekcję tak, by egzamin warto może sobie wyobrazić skalę zdawałoby się około 350  000 uczniów z całej Polski hymn to też pokazuje, jaką mamy z reguły skalę niżu jeszcze kilka lat temu było to pół 1 000 000 dzieci no właśnie i tak 80 minut najpier w test języka polskiego i matematyki z elementami wiedzy przyrodniczej czy historyczne później przerwa po niej egzamin z języka obcego do wyboru jest aż 6 języków w interes po raz pierwszy dałam talent w takiej formule ważną ten test czy sprawdzian się odbył jedno takich zastrzeżeń, które nawet spowodowało opisanie różnego rodzaju petycji, która w tym również przez nauczycieli było takie, że właśnie 1 dnia w 1 czasie odbywają się od kina lat od takiej taki maraton ani przecież te dzieciaczki malutkie zestresowany nie dadzą rady to to jest jakiś mocny argument, że to powinno się coś z tym zrobić to trzeba byłoby pytać psychologów czy rzeczywiście co się da, żeby dziecko w UE w tym wieku czy dwunastoletnie ADO, a już niedługo to będzie przecież jedenastolatek, bo wtedy, kiedy sześciolatki będą na tym na finiszu szkoły podstawowej, w czym jest w stanie się tyle koncentrować się tego nie wiem obcych pewnie psychologii w Łagowie, że dzielą na tych, którzy mówią, że może się dalej na tych, którzy mówią, że to zła zatrudniono zobaczymy jak ludzie dzieciom ten test generalnie test jest młodszy już test gimnazjalny nie jest łatwe, a co dopiero o tym jest taki test po szkole podstawowej im inną jest to stres dla tych, którzy rzeczywiście chcą to napisać jakoś bardzo dobrzy chcą z tym wystartować do tych tzw. wymarzonych gimnazjów już za późno, żeby radzić coś rodzicom, bo to już dzisiaj już po wszystkim już po krzyku w ale chyba rzeczywiście trzeba dzieci nastawiać do tego w taki sposób bardziej, że miasto podsumowanie i Harrym pracy ani jakiś inny w taki egzamin, że to, że to jest coś do czego dzieci się w zasadzie nie powinny przygotowywać jakoś nic tak naprawdę jest nasz OIOM powinny to diesel z marszu u nich dla mnie zastanawiające, bo informacja, że właśnie w ramach takiej walki z tym stresem no bo właśnie to pierwszy raz i młodzi ludzie i t d. wymyślano w 1 ze szkół w województwie dolnośląskim, żeby na taki sprawdzian uczniowie przychodzili z rodzicami, a nawet wręcz, że piszą z rodzicami w le w poczeka na cześć czy to zgodne z przepisami to bardzo interesują nas tutaj atutem przy przywołam wicedyrektorka szkoły i wychowawczyni szóstej klasy pani Małgorzata Kluska to jest szkoła podstawowa wraz z drużyną i mówi że w, choć frekwencja na normalnych wywiadów kach jest różna to na ten trudny sprawdzian, a na trudne, gdy dzieci dorośli siadają razem ławkach zawsze przychodzi komplet i to już jest u nas taka tradycja rodzice wręcz na ten sprawdzian czekają trudne, że ja rozumiem, że taki, który ma przygotować salę do właściwego no ale zastanawiam nad nowym, bo z 1 strony brzmi tak dobrze, ale w BOŚ pomijam, że nie jestem pewien no może to jest rzeczywiście mamy na napojach chińszczyzny klasy, ale co się dzieje, kiedy dzieci słabo wypadną, a pomagał w Batalionach wahał, ale dziś stoją myślę, że oni nie zaprasza rodziców o to, żeby pomagali w rozwiązywaniu tych zadań chyba tylko dla takiego emocjonalnego wzmocnienia niż zdaje, że to chodzi o to, żeby rodzic przeszedł, ale jest dzieckiem ten czas, żeby zobaczył, jaki jest, żeby go potem nie straszył tym testy, że to jest chyba takie wspólne przeżycie dla dziecka, że może ktoś go potrzyma Azarenka dla rodziców, że sam przejdzie przez ten stres, który przechodzi dziecko po to, żeby chyba potem jakoś się nie demonizować tego testu niż budować ten pomysł fajny jest, ale może też nie przesadzajmy no bo jak wiadomo, że za moich aniołach w Trabzonsporze nie widzieć go, a więc ja myślę, że dla niektórych rodziców to było dość pouczające rodzice innych lubią demonizować takie etapy w życiu dziecka prawda wszystkie jakieś takie przełomowe to jest 1 z takich etapów pierwszy w zasadzie prawda on też został pomyślany po to, żeby dzieci oswoić z egzaminami, bo będą je zdawały potem innej oczywiście to jak zwykle różnią się są stanowiska rozbieżne jedni mówią, że po co zwalać do czegoś co i tak będzie trudna drudzy mówią, że właśnie oswajali my to wtedy będzie łatwiej nie ja myślę, że to jest taki element zaprosić rodziców nie zobaczą jak to jest niech to współczuję troszkę dziecko po wspierają, a potem być może ze wszystkich ten balon, jakby da się spuścić bagaży tylko, jeżeli się okaże, że jednak rodzic tancerz podpowiadała potem wyszło źle świata w ogóle nie jestem przeciwko podpowiadam niech sobie tamto spowiadają do takich jak widzisz lat co z autorytetem rodzica no to data ważności albo co będzie jak dziecko np. powie tato jak to się robią to ta nie będzie wiedział jak to jest dopiero dramat co się może właśnie z pisemną musi nie mam pojęcia w w była też, by tak taki wniosek o ich 33 z Krakowa tak rodzice z Krakowa interweniowali u Rzecznika Praw Dziecka właśnie w sprawie tego w tego drugiego cały czas uwagi Żydów tyle trwa poza tym, że ten sprawdza się odbywa wannę na 3 miesiące przed zakończeniem roku szkolnego, a więc jeszcze zachęca do nauczycieli do tego, żeby zrezygnowali potem, ale jednocześnie, żeby poganiać i tak, żeby zdążyli na tyle przed zakończeniem roku szkolnego zamknąć ten temat i tutaj chyba Rzecznik Praw Dziecka jakoś specjalnie się nie pochylił nad tym problemem może uznał że naszym odpisał tak, ale ale nie nie uznał, że to jest jakaś rzecz wymagająca, gdy jego interwencji pod w takim sensie, żeby zmienić zasady tego tego egzaminu, więc może rzeczywiście jest to na tyle lekkie zdaniem rzecznika że, że nie ma co robić problemu w Investments czy geny generalnie nie powinniśmy robić z tego problemu, ale naprawdę jest tak że, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie istnieje coś takiego jak konkurencja do gimnazjów takich, które uważane są za dobre i za trampolinę do dobrych liceów i kto to jest prawdziwy problem wydaje mi się, że nic ta konkurencja do następnej szkoły jest tym problemem ani ten spór nie sprawdzian sam w sobie, choć sprawdzian sam w sobie oczywiście to jest pytanie co sprawdzać umiejętności dziecka czy jakość wiedzy czy jest mu pić remont to wszystko się liczy przecież w naszym życiu prawda na neon to tylko w tym myślę, że powinniśmy wydać wojnę jednak ten jednak takie zaciszne wijące się i coraz ostrzejszej konkurencji niż do szkół to po prostu im, że wpływa na całą edukację dzieci zaczynają się uczyć pod ocenę innych pod testy nie myślą o tym, procesie uczą w ogóle jest naciskanie przez rodziców nauczyciele też przystają przywiązywać wagę do tego, żeby inny uczyć dzieci tego co uważają za nieistotne auto rzeczywiście po to, żeby dziecko dostało dobrą ocenę i to to jak niweczy cały edukacyjny wysiłek to zaprzepaszczono wysiłki nauczycieli wszystkich mędrców, którzy chcieli, żebyśmy byli po prostu mądrzejsi to jest jeszcze 1 problem, bo goście za każdym razem sam to pamiętam jeszcze ich przechowywać było to dawno i innej rzeczywistości, że czasami pojawia się taki argument, że jeżeli słabo uczelni wypada na jakimś egzaminie to co nie zawsze jest jego wina to źle, a że wina nauczyciela przez 3 szkoły czy w takim razie ten termin ten gest ten sprawdzian wg swojej twojej wiedzy może być wykorzystany również do tego, żeby ocenić właśnie jak szkoły przygotowują podstawowe do tego, żeby nie tylko dobrze wypaść na tego typu sprawdzianie, ale przede wszystkim, żeby również zbadać, w jakich szkołach jak i jacy nauczyciele od jakich przedmiotów no może nie dają rady, ale wtedy nie taki test jest są takie testy trenerowi, że w naszych szkołach coś takiego jak edukacyjna wartość dodana wtedy się sprawdza jak te określone umiejętności dziecka, kiedy przychodzi do szkoły i tego samego dziecka, kiedy ze szkoły wychodzi wtedy widzimy czy dziecko się czegoś nauczyło czegoś nauczyło, w czym jest dobry, w czym jest kiepski tak możemy szkoły ocenić ile bym naprawdę przestrzegała przed oceniani na podstawie wyników testów końcowych tylko i wyłącznie test to jest test on bada określone umiejętności i np. wiem, że jestem kiepska w testach nie przywiązuje wagi do literek do porządku spieszy się nie mam takiej natury tym samym bardzo takie Szczygło Szczygło szczególe carskiej i lepiej wypada n p . w ostrych egzaminach z takim kontakcie bezpośrednim wiem, że miałbym mniejsze szanse i rzeczywiście to mogło przekroczyć 3 przekreślić moje szanse do jakiegoś Super tajnego gimnazjum, których losy wybrało ile oczywiście, bo ja z natury w grę uważa, że nic nie powinny się do tego przywiązywać znowu dużej wagi na, ale to jest inna sprawa tym ETS bada określone umiejętności i też w określonej sytuacji, czyli w określonej sytuacji takiej testowej na to ma wpły w stres, ale również osobowość ucznia i nie możemy przesadzać z tym, żeby rozlewać, jakby te wyniki na całość on nigdy nie miałbym nigdy nie dopuściła do tego, żebyśmy oceniali nauczycieli i ich wysiłek przez wynik testu, bo być może dostali bardzo słabego ucznia, który napisał test na niskim poziomie, ale być może byłyby złe to pomoc nauczyciela napisał jeszcze gorzej albo być może dostali dobrego ucznia, którego znów zniszczyli, którzy zniszczyli w nim ciekawość świata ja nienawidzę tego testu tak dobrze, jakby mógł napisać dobrze to wszystko jest bardziej skomplikowane niż my byśmy chcieli prawda aż, acz już dobrze są robione no to jest pierwszy tego typu egzamin tak, ale że dobrze są już robione testy, bo to też jest drugi temat pamiętamy jak podaje po ostatniej maturze mnóstwo ludzi nie zdało egzaminu maturalnego dojrzałości mówiło 3 no nie zagraża zwierzętom, w czym oni byli źli czy nauczyciele byli źli, a może testy, które zostały dostarczone na egzaminy maturalne były złe no to jest taka kontrola NIK, która każe nam się nad tym bardzo głęboko zastanowić wprawdzie Centralna komisja Egzaminacyjna mocno się bronić, że te wyniki wyniki tej kontroli NIK nie są wcale aż tak wiarygodne, ale dla mnie są nie my rzeczywiście nie ma w nich działa u nas dobrze system byłby to czy przygotowywania testów i egzaminów nie mamy nie korzystałam z Oslo z dorobku światowego są w produkowaniu takich testów po to, żeby można je było porównywać do poziomu po to, żeby te badania były zadania były dobrze wystandaryzowane, żeby było wiadomo co sprawdzają tak dokładnie one są dobierane do jej w sposób dość przypadkowy wprawdzie poprawiają się w ostatnich latach jeśli chodzi o to co sprawdzają trochę bardziej są skierowane na sprawdzanie takich umiejętności praktycznych przydatnych takich, żeby te zadania na szkle z matematyki bardziej dotyczyły takiej rzeczywistości takich sytuacji życiowych typu w erę np. z zaplanuj ile farby potrzebuję na wymalowanie pokoju czas i 11 z jednostki 1 z przykładów, ale ciągle jeszcze nasze zadania i nasze testowanie jest taki, że prowokuje uczniów do zadania pytania, a po co mi to się przyda ci my jednak ciągle jeszcze uczymy w taki sposób Doda jest zbyt oderwane od rzeczywistości no zobaczymy, jaka będzie ocena tego testu ci, którzy dzisiaj nie pisali z jakiegoś powodu mają długi termin 1 czerwca Boże w dzień dziecka teraz zrobić jakieś, który ma być stworzenie ZFŚS takich w siłowaniu na ściąganiu też będzie musiał przystąpić do niego jeszcze raz także będzie można to co marzyć, żeby nikogo nie przyłapali jednak oraz, żeby uczniowie nie czuli potrzeby ściągania bardzo dziękuję Aleksandra PEZDA radiu TOK FM była gościem teraz przedpołudnia za chwilę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA