REKLAMA

Jak skutecznie zapewnić bezpieczeństwo na drogach?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2015-04-08 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
12:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwsze śniadanie w dołku 325 i 19 sekund na zegarach to jest pierwsze śniadanie dokupywać ich obronie bardzo bardzo serdecznie Główny Inspektorat Transportu Drogowego chce skłonić kierowców, by jeździli bezpieczniej, zestawiając jeszcze przed wakacjami 20, zwiększając o 25 % liczby urządzeń rejestrujących przy polskich drogach tak to się fachowo nazywa nie chodzi tylko fotoradary chodziło także urządzenia, które będą my miarodajnie rejestrowały naruszenie zakazu Rozwiń » wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle ne, czyli po prostu przeja w przejeżdżanie na czerwonym świetle GITD przekonuje, że u nas i tak takich urządzeń jest mało we Francji na 1 000 000 aut przypada 100 fotoradarów w Holandii Wielkiej Brytanii 140 w Polsce mniej niż 23 to jest dobry pomysł państwa zdaniem rząd pomoże inny pomoże zmniejszyć liczbę wypadków liczby piratów drogowych pani Maria napisał na profilu Radia TOK FM na Facebooku dla mnie liczył się ludzkie zdrowie i życia nie pieniądze rozwydrzonych kierowców, którzy wlewają prawo bardzo żałuję, że w Polsce nie ma konfiskaty samochodów, bo odbieranie prawa jazdy jest bezskuteczne ci bez prawa jazdy jeżdżą dalej ne, kto wie, a to inny temat katastrofy smoleńskiej, bo to też państwo nie komentują pan Paweł lepsze może w końcu GITD zająłby się kontrolą firm i transportem drogowym GITD dba o wpływy do budżetu to opinia pana Dominika i wielu innych naszych słuchaczy także, że chodzi głównie o pieniądze my a o co chodzi zdaniem Janusza Popiela prezesa stowarzyszenia pomocy poszkodowanym w wypadkach kolizjach drogowych alter ego dzień dobry ja myślę, że dobry państwu ja myślę, że nie można tego pomysłu kolejnego bloku rozpatrywać w oderwaniu od naszej szarej rzeczywistości w mamy wielki sukces w zeszłym roku to znaczy chyba rządzący twierdzą, że ma wielki sukces, bo ile poprzednio na 1 000 000 mieszkańców w Polsce ginęło 8 ponad 93 osoby w innych wypadkach drogowych i byliśmy tylko w przed Rumunią, jeżeli chodzi o Unię Europejską no to w tej chwili jesteśmy również przed Bułgarią Litwą Łotwą, czyli przesunęliśmy się na lepsze pozycje, a to jest w drużynie z 2 czy też trąbiono jako sukces natomiast nie zauważam, żeby rząd miał jakąkolwiek koncepcję poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach fiskalizm ma i populizm penalny to są takie 2 zasady obowiązujące w naczyniu dodawać, że coś robi i a tak naprawdę dbać o to, żeby na kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego nie wydawać żadnych pieniędzy zyskali z nim populizm, czyli o VAT, czyli sięganie do kieszeni kierujących problem fotoradarów prawda, bo to ten podstawowy problem, jaki mamy mówić w tej chwili umów jeśli fotoradary tak tylko gdzie one mają stać one muszą mieć uzasadnienie swoje, a nie stawiamy fotoradar, a potem jak się nie sprawdza, bo na siedemdziesiątce co małe mamy wpływy to zostawiamy pięćdziesiątkę prawda to paradoksalnie tak może również wygląda tak wygląda to w wielu miejscach pan jeździć sami po Warszawie i doskonale pan wie, że są takie miejsca w stolicy, gdzie fotoradar nie służy niczemu innemu nic innego uzasadnienia akurat, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo ruchu drogowego, więc boję się, że dalej już to będzie obowiązywało w, o ile wiem to wpływy z fotoradarów zmniejszyły się nie może ich liczba przybyła, jeżeli chodzi natomiast o rejestrację wjazdów na czerwone światło światło też bardzo potrzebne, dlatego że wielu kierowców w Polsce pomarańczowe traktuje jak późne zielone czerwone jak w ówczesnej pomarańczowej i to jest również przyznać ciężkich wypadków zderzenia boczne są 1 z głównych przyczyn wypadków drogowych w Polsce tylko brakuje mi iść jeszcze takiego rozwiązania, które przyjęło się w wielu krajach, że kierujący, zbliżając się do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wiele czasu jeszcze będzie paliło się, że mam takie rozwiązania są w kilku miastach Warszawa zbliżają nas, że go na Warszawa nie, dlaczego się przed tym broni być może, dlatego że na to trzeba było w to trzeba byłoby zainwestować, ale inwestycje w bezpieczeństwo drogowe jak pokazują działania w innych krajach są bardzo efektywne u nas są wypadki drogowe pochłaniają ponad 3 i zdarzenia drogowe wobler, czyli kolizję również pochłaniają ponad 50 miliardów złotych rocznie to ma wpły w również na wysokość składki z tytułu ubezpieczenia OC, jakie płacimy 3 zginęło w zeszłym roku wg oficjalnych statystyk ile można wierzyć 3202 osoby ponad 40  000 zostało ciężko rannych i paradoksalnie taka liczba ofiar śmiertelnych taka liczba osób na dłuższy czy krótszy czas wyłączony z normalnego funkcjonowania tak wysokie straty ekonomiczne i najeść nie znajdują żadnego oddźwięku w wystąpieniach waszych kandydatów na prezydentów jen czy pan redaktor zauważył chociażby 1 wypowiedź, jaką country i dotyczącą tego czy kandydaci mogą mają w ogóle jakoś koncepcje tutaj od razu do poprawy sytuacji i jak zamierzają to zrobić, więc mówimy o różnych rzeczach ostatnio temat Smoleński wyskoczyło Money in vitro tylko czy z punktu widzenia jakości życia Polaków nie jest ważniejsze to co się dzieje na polskich drogach ryzyko śmierci tak jak powiedziałem Polaka wg oficjalnych statystyk jest 84 osoby zabite na 1 000 000 mieszkańców w krajach UE, które mają najniższe wskaźniki w unii Europejskiej też 2829 osób, czyli ryzyko śmierci Polaka spory 3 × większa niż ryzyko np. obywatel Zjednoczonego Królestwa czy to nie jest także trochę chyba pytanie retoryczne zadam teraz liczba ofiar śmiertelnych ta roczna w wypadkach w Polsce spada wraz z kolejnym kilometrem oddanej autostrady czy też drogi ekspresowej, a nie jest kolejnym postawionym fotoradary myślę, że im z treścią raportu NIK-u pokazał, że i przede wszystkim należy inwestować w infrastrukturę, ale jeszcze bardziej należałoby inwestować w edukację edukacja dla bezpieczeństwa w tym również wychowanie komunikacyjne powinny być naturalnym przedmiotem już od przedszkola dzieci powinny być wdrażane do tego, żeby od przedszkola wiesz jak się poruszać po drogach, żeby w szkole podstawowej bez wysiłku uzyskać uprawnienia do UE do kierowania rowerem albo, jeżeli nie potrzeba tych uprawnień do psiej dzisiejsze poruszenie, bo u nas rowerzyści dostają uprawnienia, odkąd zapomina się, że tam, skąd przyszedł to by przedtem pomysł jest edukacja komunikacyjna pan poruszył temat inwestycji, a ja powiem jeszcze 1 rzecz ja myślę, że Platforma będzie mogła odtrąbić sukces, bo będzie jeszcze bezpieczniej dla polskich drogach, jeżeli za chlebem kolejne 5  000 000 Polaków wyjedzie prawda nożem mimo tych osób analizuje teraz, gdy to nie jest populizm, ponieważ oficjalnie ponad 2  000 000 Polaków przebywa za granicą i w okresie, kiedy ich najwięcej wyjeżdżało również spadła liczba ofiar wypadków to są ci potencjalni sprawcy, bo są osoby najbardziej dynamiczne przeważnie jest na to należy zwracać się również uwagę czy nie jest też problemem sposób usystematyzowania czy obliczania i klasyfikowania przyczyny wypadków drogowych to główną kategorią w statystykach policyjnych jest nadmierna prędkość oznacza wszystko i nic nie wiemy na ten temat rozmawialiśmy wiele nie wiemy, kto tę nadmierną prędkość z jakiego powodu, w jakich okolicznościach toczyli badałem też surowej i ich bardzo ciężko jest połączenie przyczynę wypadku z rodzajem wypadku prawda, czyli nadmierna prędkość jest taki worek bez dna, w którym można wszystko wpakować do należy pragnę zwrócić również uwagę na to, że wśród przyczyn wypadków nie ma nietrzeźwości kierujących pojazdami w jest paradoksalnie prawda co otrzymywali już arie najeżdżać na trzeźwość kierujących w statystykach policyjnych nietrzeźwość nie jest przyczyną wypadku rzeczywiście w Polsce pijani powodują stosunkowo niewiele wypadków i chwała działaniom policji tylko 15  000  400 kontroli na zawartość alkoholu w zeszłym roku to trochę fikcja chyba posiada także ja się w czasie, ale lechici Tornatore uchodzi rzetelnością danych to nie chodzi o to czy czy kontroli powinno być mniej czy, więc tylko, jeżeli się podzielić przez liczbę funkcjonariuszy na drodze to wychodzą absurdy do tego proszę zauważyć czy było 4  000 000 kontroli czy w zeszłym roku 15  000  400 to nietrzeźwych kierujących pojazdami mechanicznymi ujawniono 75  000 mniej więcej z Wielkiej Brytanii i 680  000 kontroli 76  000 ujawnionych nietrzeźwych kierujących tam próg jest 08, jeżeli chodzi o nietrzeźwych kierujących pojazdami mechanicznymi w Polsce 5 ,5 % wypadków powodują, a w w stanach Zjednoczonych, które niektórzy nasi decydenci są zapatrzeni w 31 % wypadków w fiacie kołem przez kilka lat to są dane FDI w stanach Zjednoczonych rocznie za jazdę w stanie nietrzeźwości jest aresztowanych około 1  000  200 Amerykanów około 1  000  200, więc szukajmy rozwiązań IT, gdzie bawią chcę dokładnie szukajmy rozwiązań w tych krajach, które mają największy postęp, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, a nie w tych krajach, które skierowały swoją uwagę na penalizację przede wszystkim Francja na początku miał sukces tej chwili Francja już niema takiego sukcesu rząd we Francji ponad 30 % wypadków jest z udziałem nietrzeźwych kierujących pojazdami, a tamami konfiskaty samochodów prawda i wysokie kary finansowe nie tędy droga jazda na zakazach badania OECD pokazały, że efektywny zakaz, który z zakresu 3 miesięcy do 12 jestem za tym, żeby stosować zakaz, ale wobec wszystkich sprawców wypadków dra odbieranie prawa jazdy jeździ się bez prawa jazdy maratonu, dlatego że zamierza także, że jeżeli n p . zakaz prowadzenia pięcioletni jest trochę nierealny dla wielu osób one muszą z tego żyć, chyba że opieka społeczna przed tym przejmie ich na utrzymanie w tej chwili tak bardzo drastycznie chce penalizować wypadki z udziałem nietrzeźwych, mimo że być może alkohol nie był przyczyną tego wypadku z innych przyczyn doszło do wypadku natomiast wody nie zwracamy uwagi NATO to co siedzi co robią trzeźwi na drogach naprawdę ofiarom wypadku rozmach z ofiarami wypadku codziennie w imię ofiar wypadków jest wszystko jedno czy wypadek spowodował trzeźwy czy nie razem z wodą nietrzeźwy, a ten trzeźwy bardzo często postać całkowicie bezkarny w bardzo dziękuję Janusz Popiel prezes stowarzyszenia pomocy poszkodowanym w wypadkach i kolizjach drogowych alter ego był tańszy kurator Józef informacje po nich pierwszy program gospodarczy, a potem poranek i Jan Wróbel ja spotkam się z państwem jutro od piątej oczywiście do szóstej 40 życzę państwu bardzo miłego dnia zaproszą także do TVP Info do zobaczenia do usłyszenia pierwsze śniadanie w dołku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA