REKLAMA

O bezpieczeństwie na polskich drogach mówiła Ilona Butler i Krzysztof Woźniak

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2015-04-13 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w dołku mu prawie 25 minut po godzinie szóstej na takie rzeczy witam ponownie wraz ze mną Ilona Buttler Instytut transportu samochodowego w dzień dobry i Krzysztof Woźniak współprowadząca audycję skołowani w TOK FM dzień dobry w takiej konfiguracji państwo pierwszy raz, chociaż nie pierwszy raz razem w studiu, ale właśnie była Bożena zmieniono nachylenie pierwszy raz nim miłą odmianą dla tych, którzy jeżdżą w czymkolwiek są nowe podwyżki mandatów, Rozwiń » które obowiązują od tego weekendu kilka kilka przykładów dosłownie już pomijam parkowanie na kopercie nadal bardzo ważny temat ważny dla wygody nie dotyczy może jazdy i prędkości, ale jednak 800 do 1000 jazda składem bez kasku 100 zł złamanie zakazu wjazdu ciężarówki 500 brak odblasku pieszych po zmroku 100 zł no i teraz jazda rowerem na pewno nie na trzeźwo to może być około 500 zł w zależności od stanu prowadzącego o trenerze rower czy zaostrzenie przepisów czy jest w powiększenie podwyższenie mandatów cokolwiek zmieni w Polsce i w Polskiej świadomości co działa trudno powiedzieć my, bo jeszcze dużo zależy od tego jak skuteczna będzie egzekucja tych przepisów zasadne jest także, jeżeli jest podwyżka ciężkości mandatów czy wysokości mandatów do odbycia przez pierwszy rok, kiedy kierowcy zaczynają się rozglądać się badać jak sytuacja się zmienia, jeżeli w tym okresie policja nie udowodni, że jest skuteczne egzekwowanie tych przepisów to totemy elementy stosunek do tych kart będzie coraz niższe przypomnę chociażby przepisy o 13 dotyczące alkoholu mamy jedne z wyższych kar i cały czas mamy problem z alkoholem ruchu drogowym oczywiście tutaj mamy pewne sukcesy, ale można powiedzieć, że na ilość lat naszej walki z tym problemem już dawno powinniśmy zdecydowanie bardziej niż ci najwyższe limity, jeżeli chodzi o zawartość alkoholu we krwi na jeszcze są 000, ale jesteśmy w czołówce krajów w Europie to skoro nikt na mnie działa na kierowców po alkoholu na to co mogłoby zadziałać, bo tak mandaty nie mieliście granie kraj kierowców w drewnie nie wiem jakiś fotoradar nawet też nie działa to osoby ze względu w Polsce jest to, że tak naprawdę nie badamy tego co działa robimy jakąś rzecz budujemy jakąś drogę i później nie przeprowadzamy audytu co się na tej drodze udało zmienić, jeżeli poprawimy jakość infrastruktury w tym miejscu tak samo jest mandatami, ale oczywiście tak jak pani Ilona mówiła w pewien sposób poprawią może bez zwycięstwa, bo ktoś tam się przestraszy, jeżeli będzie miał 0 na pół promila we krwi alkohol tuż po to, 500 zł dostanie to może dla kogoś to wpłynie wątpię, że na rowerzystów to będzie bardzo wpływać moim zdaniem przede wszystkim edukacja w Polsce w ogóle się nie mówi o tym jak alkohol wpływa na organizm ludzki co się dzieje od nich, jeżeli zajmiemy się tym nawet przy kursach niż dla tych najmłodszych ja myślę, którzy chcą robić kartę rowerową to się zmienić o tym trzeba rozmawiać po prostu już mamy kolejne środki odurzające, a skoro jeszcze przed pierwszym alkohol niczego nie udało się zrobić nie są to dobre rokowania, ale i próba audytu policja twierdzi, że właśnie dlatego ma być więcej fotoradarów, że z miejsca, gdzie stoją fotoradary i wyraźnie mniejsza liczba i wypadków i ofiar śmiertelnych tych fotoradarów ma być silny ostoi więcej do 400 mamy dobrych miejscach łatwo to sprawdzić w samym miejscu tam, gdzie jest fotoradar, ale na całej długości jakiś drogi już trudniej nie jesteśmy na różnych danych radarowych rozumiemy o tym, systemie, który jest rozwijany przez inspekcję transportu drogowego, bo ona w tej chwili zarządza, ale rzeczywiście jest tak po pierwsze, nasz system jest troszeczkę tydzień temu ułomny nie marzy o założenie jest taki, że stawiamy fotoradary w miejscach, gdzie doszło już do wypadku, czyli jak, gdyby ta krew na drodze musi być, żeby postawić się fotoradar i druga rzecz, którą na, którą warto zwrócić uwagę mianowicie, że fotoradary radary są bardzo dobrze oznakowane po pierwsze, same sądy Rzeszów żółte poza tym jeszcze dodatkowo wprowadziliśmy znak ostrzegający kierowców, że zbliża się do miejsca, gdzie taki fotoradar jest mamy do wszystkich już prawie na obligacjach ich ostrzeżenia dla kierowców zbliżają się do fotela, więc myślę, że już musiałby być bardzo nieostrożny kierowca, który by w momencie, kiedy ma taki zesta w informacji 61 jedno miejsce nie zwolni natomiast problem polega na tym nie przypominam sobie jakieś 2 lata temu na jakich konferencji jak też kanistry z Australii i zwierząt to oni w Australii wycofali wszystkie oznakowanie fotoradarów też mieli takie oznakowanie nagle zanotowano dwudziesto procentowy spadek liczby wypadków to nie o to chodzi, żeby ostrzegać chodzi o to, żeby ludzie przyzwyczaili się do tego, że na pewnych kategorii dróg jeździmy za określoną prędkością jest dla nich bezpieczne w tej chwili na pewnych kategorii dróg, a Jan powiedział, że na pewnych przejściach dla pieszych mój przypadek z ostatnich kilku dni, kiedy dojeżdżam do przejścia dla pieszych nie było nam ścieżki rowerowej i nagle stemplem my nie wiemy błyskawicy wpada na to przejście zupełnie jest to dla oka ludzkiego skoncentrowanego oraz na prawą stronę raz należą takie przymknięcie jezdnie do wychwycenia momentami jest wyraźnie rowerzysta ta średnia prędkość rowerzysty to około 15 na godzinę, ale mimo wszystko, kiedy on wjeżdża na przejście dla pieszych jest to przypomnijmy niezgodne z przepisami, bo teraz trzeba uświadomić po tym weekendzie jest komuś zjadamy żyło w Legii wszyscy pogoda sprzyjała, kiedy można, kiedy nie można, ale nie chce się nikomu przeprowadzać rower no dobrze, że prowadzą przez kawałek przejścia dla pieszych nie nie można przeprowadzać przejeżdżać przez przejścia dla pieszych trzeba zsiąść z roweru ładnego przeprowadzić tak trudno jest spory problem, ale to wynika z braku infrastruktury i w jakimś tam stopniu oczywiście w większości przypadków polskich miast z braku infrastruktury dla rowerzystów, jeżeli nie ma przejazdu rowerowego NATO będziemy jeździć po pasach i wynająć nie możemy tu się troszeczkę nie zgodzimy, bo nawet, jeżeli przeprowadzimy tę ścieżkę to jednak taki sam problem polega istnieje na nas na tych przejście przez jezdnię, ponieważ na tych ścieżkach rowerzyści wpadają w naprawdę na ścieżce na przejściu bez zatrzymania się już, że tutaj jednak jest coś złego z naszymi przepisami, aby w chmurze może również świadomością rowerzystów myślę, że większość z nas pewnie ani ja jako kierowcy jesteśmy całym sercem za rowerzystami chcemy im ustępować miejsca, ale musimy mieć szansę, żeby ich zobaczyć rentgena w Jaworznie, ale mówię, ale to tak nuda Tucson w razie, jeżeli jest przejazd rowerowy to są faktycznie na 30 w przepisach, ponieważ rowerzysta ma to pełne prawo wjazdu musimy się zatrzymać, ale trzeba się zatrzymać inaczej jest na przejściach dla pieszych, jeżeli chodzi mówi o przejściach Andrzeja szlachty oglądało około przejść nad jeziorem najczęściej oczywiście tylko, że wtedy dajemy też szansę rowerzystom jeździć zgodnie z przepisami i dalej edukujemy także rowerzystów co się może stać na przejazdach rowerowych tak oczywiście mamy pełne prawo przejechać i mieć pierwszeństwo przed pojazdami na tych przejazdach rowerowych jako rowerzyści, ale przez to prawo nie dajmy się zabić również, że 1 temat ostatnich dni prezes Najwyższej Izby Kontroli będzie z drzewami do Trybunału Konstytucyjnego Adam Wajrak mówił zostawcie drzewa spokoju drzewa są niewinne jeśli chodzi o wypadki winny niewinny no jednak o winie przyjęło się obwiniać się drzewa w Polsce za wypadki ale jaki to jest procent jeśli chodzi o wypadki w ogóle w naszym mieście sporo tych wypadków ne na drzewach natomiast problem jest zdecydowanie bardziej skomplikowany niż 3 proc zmiana wycięcie tych drzew, ale po pierwsze jestem zdziwiona, że tak jakiś mecz ten spektakularny sposób rozwiązujemy ten problem, bo można byłoby spokojnie wystąpić do Sejmu o zmiany przepisów n p . o ustalenie standardów, gdzie są organizowane te drogi gnicia chcemy go Trybunał Konstytucyjny żywe są problemem właściwie od zawsze aktywny obrońca z offu, a tak, odkąd pojawił się drogi przejmując się, że od czasów greckich już minister sonaty trzeba najpierw oliwne, a potem np. owocowy, a problem pojawił się dopiero się pojawił samochody w ENA jeśli, ponieważ wzrosło natężenie w celu poszerzać drogi w związku z tym, że was nie byłyśmy bardzo bliska Night jest problem czy wycinać czy nie mieliśmy taką lekcję w Niemczech w latach pięćdziesiątych, kiedy postanowiono sięgnąć po raz znajdzie się Francja znowu podjęła taką próbę, żeby powycinać we Francji to z tego co jakiś czas ktoś tam wróci takie hasła, ale ta pani teraz jak rozumiem w Polskę można wycinać, ale trzeba wysadzić się kolejne inni tylko jest walka o to, żeby nie w tym miejscu, gdzie dokładnie nie wiemy, jakiej podstawie pan prezes, mówi że w tym samym miejscu są nasadzone drzewa o rozmiarze 3 i wątpię, żeby były jakiekolwiek w tym raporcie NIK-u w ogóle nie ma tam wskazanych danych ile zostało tych drzew z powrotem posadzonych jak to jest, że browary rozdali radnym oraz myślę, że tutaj jest problem czy w ogóle się nie sadzi z powrotem tych po prostu nie ma miejsca na następny żywa, a jeszcze przypomnę, że nie tak dawno w marcu NIK wojował o zachowanie leży w obszarach miejskich, więc w związku z tym generalnie tutaj liczę, że drzewo nierówny i takie ryzyko, że tam wtedy stałem po stronie właśnie grzechem przeciwko inwestorom samorządom, które dopuszczają do wycinania drzew radny miasta, więc musimy po prostu stworzyć pewną politykę w stosunku do 3 na pewno chcielibyśmy zachować na pewno miejscach niebezpiecznych Ranczo ograniczają widoczność albo akcje rzeczywiście są trudne warunki drogowe np. na zakrętach lepiej usunąć drzewa być może jest tutaj rozwiązanie tworzenie pewnej pewnego obszaru Szkot Niemcy twierdzili, że za metr już jest wystarczające, żeby się z zależnością jakości drogi np. ale z kolei u nas Politechnika Gdańska postulowała minimalne 4 m miał, więc w ogóle już Niewiem, gdzie te 3 miały być niewskazane, bo pewnie na chorych osób FOT Michael von polach, które otaczają drogę, więc trudno jest kolejny raz mamy problem z tym, że my nie wiemy co ty na tych drogach jedzie po uderzeniu w drzewo to jest skutek jakiegoś działania taki teraz nie wiem tak naprawdę, jakiego 60 % osób ofiar, które zginęły tak, uderzając w drzewo to są ludzie młodzi i to tak wynika po prostu ze statystyk 40 % to było przez nadmierną prędkość tylko to też jest nadmierna prędkość na jakiej drodze, w jakich warunkach co się wydarzyło na tej drodze do tego po prostu nie wiem, więc wycinanie drze w drzewa powinna być ostatecznością po jakimś działaniu, które wskazuje, że tylko i wyłącznie to działanie wycięcie drzewa poprawi bezpieczeństwo, jeżeli jest ilość rzeczy do zrobienia na drodze wcześniej niż wycięcie drzewa to zróbmy to rzeczy tylko musimy wiedzieć, jakie są, więc jeszcze powiem, że nie tak dawno jakiś kilka lat temu okazało się, że raport z Anglii ani 1 z hrabst w, gdzie ewidentnie udowadniano, że tworzenie alei wziewnych powoduje, że kierowcy zaczynają zwalniać, ponieważ generalnie czują się jakoś lepiej komfortowo mają, więc jest najniżej spokojniej jest wciąż im nawet posunięte się do takich propozycji, aby jak i zielonych kamery prędkości nawet i zamiast kamery prędkości tak też była taka dyskusja na ten temat sadzi drzewa, więc jak Muchy są bardzo różne opinie myślę tylko, że temat jest wart zainteresowania na pewno nie można tego robić tak jak u nas w tej chwili w Polsce to znaczy, że to proste rozwiązania szybko wycięcie drzewa jest ostateczna albo tak mi się też może nie poprawi ogólne bezpieczeństwo na drodze tylko wytniemy drzewa i dalej nie będziemy wiedzieć co na polskich drogach się dzieje czy inaczej mamy coraz więcej dobrych szybkich dróg co niekoniecznie przekłada się na bezpieczeństwo i na pewno przed nami długa droga w edukacji, ale tak sądzę, że nie tylko kierowców tylko edukacji taki w ogóle ktoś ma w sobie kulturę to na drodze też się będzie mieć, chociaż czasami są wyjątki, że właśnie na drodze nie takie typowe dla kierowców jest René różni, więc są ludzie zapomnieli tylko samą młodzież Elaine w tej chwili różne role na drodze, więc tutaj trudno mówić o kierowcach, ale niedawno pieszymi rowerzystami nad cyklistami Ilona Buttler Instytut transportu samochodowego i Krzysztof Woźniak skołowani blachę w radiu TOK FM bardzo państwu dziękuję za tą dzisiejszą spotkanie jutro Piotr Maślak, który zajął czwarte miejsce tętni w maratonie no gratuluję zobaczymy w jakiej formie wróci miłego dnia pierwsze śniadanie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA