REKLAMA

Architekturę można tkać. O materialności z dr Dorotą Leśniak-Rychlak i dr Barbarą Stec

OFF Czarek
Data emisji:
2015-04-14 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka programy Owczarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszamy na dzisiejsze spotkanie rozpoczynamy od architektury jak co wtorek studio Radia TOK FM w Krakowie goście dr Dorota Leśniak-Rychlak redaktor naczelna magazynu autoportret pismo od dobrej przestrzeni dzień dobry witam serdecznie dzień dobry w studiu także dr Barbara Stec architekt scenograf Krakowska Akademia imienia Andrzeja Frycza Modrzewskiego i Krakowska Akademia sztuk pięknych autor 1 z tekstów Rozwiń » tekstów o nękaniu go Kurier w najnowszym autoportret się dzień dobry witam serdecznie Fn dzień dobry tematem najnowszego magazynu pisma o dobrej przestrzeni jest w materiale dość i za każdym razem, kiedy już wydaje mi się, że jakoś tak zbliżyłem się jeszcze bardziej do zrozumienia, o co w architekturze chodzi tu pojawia się nowy autoportret, iż w ogóle stąd tanie pogubiony już się o to poze w odrzuca takiej meta przestrzeń filozofii spojrzenie człowieka to już w ogóle nic nie wie Otóż wracam do tego małego mieszkanka po 34 ścian w kolorze materialną ość materialną ością naturalnością dzisiaj rozmawiamy, ale o materialną ości niematerialną się także materiałach okazuje się, że materiały też nie są bez znaczenia, ale co ja może pani odda głos, bo pani ma jakąś wizję tego tak tylko jestem znowu pogłębiamy czasami jest to także materialne czy dyskusja o medialność właśnie wypiera materiały dlatego dlatego podwójne stąd podwójne z tego tematu numeru my zajęliśmy się materią to trochę, jakby kontynuacja naszego wdrożenia wątków postrzegania zmysłowego i tego jak człowiek odnajduje się w przestrzeni za pomocą tego operatu, który macie swojego ciała i dodaje, a skoncentrowaliśmy się na tym kim jest człowiek w relacji z materiałami i jaką te materiały odgrywają rolę i paradoksalnie okazało się, że często zamiast być tak jak nam się wydaje to nie ożywioną materią czy takim właśnie przedmiotem tylko jakiś obraz operacji manewrów ludzkich one też wyrażają jakoś jakiś rodzaj swojej woli to jak to jest dosyć niesamowite co do obu poprzednich dni w poprzedniej temat nr. VA T ale, ale hełm tak się okazuje w praktyce i to jest też bardzo interesujący wątek ciągną się tutaj zajmujemy wiedzą, która w jego postawie doświadczenia i do pewnego stopnia jest wiedzą, która nie jest wiedzą przekazywaną i stąd też wy wymyka się właśnie analizom interpretacją nie jest wykładana nauczania, bo nie może być to jest to co już dawno zatraciliśmy, czyli coś co się zdobywał w relacji mistrz uczeń i co teraz prawdopodobnie przeżywa dosyć spory in kryzys a dlaczego pewnie, dlatego że żyjemy w tym czasie nowoczesnym prawda, bo po nowoczesnym, ale który w dalszym ciągu Abbey promuje tamten pan tę szybkość czy ktoś, kto kompetencje, które często i wymaga, jakby innego kąta widzenia niższy to praca np. takim materiałem jak jak tutaj wspomniana w tekście zwykle Kotlina to, że to tyle może, by MEN p t . wstępu a dlaczego też ich nie chcemy, żeby do nowego nostalgiczne nie chcemy tutaj się koncentrować wyłącznie właśnie na materiałach tradycyjnych w ogóle publikujemy też teksty, które znoszą ten podział pomiędzy materiałem naturalnym materiałem sztucznym, ponieważ do pewnego stopnia, bo beton uzyskał status materiału naturalnego natomiast ewidentnie jest jakby wg tej klasycznej definicji materiałem sztucznym, ale chodzi też nam o to, żeby się skoncentrować w momencie, kiedy żyjemy w takim pędzie i w architektura jest skazana na byt wizualny Impel biegniemy przez te przestrzenie, które w, którą podkreślającą naszą szybkość bez czasu nowość to szkło Tent to Stal do czystości, ale staram się powiedzieć, że nic nie wiemy do końca czy to są dobre ramy dla ludzkiego życia to z takim, których dużą zadęcia, ale trochę tak jest w trochę to o to w tym momencie tak, by ich w ten numer też mówią o o zmaganiu architektów z materiałem z VAT z materialną ściął z materią o o tym, że architekt oprócz tego, że ma jakąś wizję, że chce uchwycić zamknąć przestrzeń czy nadać kształt netto także staje się budowniczym murarzem staje się kimś, kto walczy z naturą materiału ale, ale walczy także z pewno z pewnym poziomem nie nieznanym tak bo, bo z 1 strony znając charakterystykę różnych materiałów można przewidzieć o tak to on to będzie zielone jasne gładkie otwarte bezbarwne albo szare, a w praktyce okazuje się że, że nie zawsze natura materii czy materiału daje się okiełznać dodają umowę na wydają się, że chodzi panu o te wątki, które się głównie pojawiają w tekście wdrażana lego na temat architektury Luisa kanon amerykańskiego architekta, który działał w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych takiego, ale w momencie, gdy mówimy o materialną ości w architekturze Toronto Cannes wersje 1 z pierwszych nazwisk, które wchodzi do głowy, ale mówisz oni o nim jako o tym, który kradł prawdziwie zrozumiał naturę betonu i są oddał, ale i i to była, jakby on on stworzył dla niej formę dla klas dla dla niego dlatego materiału taką, która odpowiadała, jakby jego wewnętrznej w naturze zamiast okazuje się, że do tej lego przy prze darła się przez dzienniki budowy i pokazuje, że to nie do końca jest także Khan skonstruował wokół betonu jakąś narrację o tym, ale tak naprawdę ten plac budowy to była ciągła walka z tym, że ten beton gdzieś tam się kruszą na złączach gdzieś tam się tu Lario 2 barwie od bramy były najgorsze, bo one jeszcze były takie dane nie nie nie otrzymał żadnych rytmów dojście do ukąszenia ale, ale tutaj też było źle wydawało się, że najpier w najpier w stosował to deskowania, o których wykonawca mówił że, że w krajów, gdzie produkuje się sklejkę to to nie jest żaden sposób szczere to jest po prostu czysty ornament to stworzenie to jak na drewnie forniru, więc to mu zarzut co zresztą to zostało potwierdzone punk i przeproszą przez niego wizjera, który właśnie tak powiedział zapytał, dlaczego w tej Ameryce stosuje się do deskowania, wylewając beton pod po co pan ten rysunek w momencie, kiedy macie tak wspaniałą sklejkę później Kan działał już właśnie ze sklejką, ale w dalszym ciągu, bo te ciągłe problemy miliony prób on nigdy nie był zadowolony, ale z drugiej strony cieszy jego współpracownicy wspominają, że czasem się nie spodziewali takiej reakcji może coś było oni dręczyli wykonawcy, żeby jeszcze coś poprawią nagle przychodził Kan i tak zachwycał się tam niedoskonałym efektem różnic jest ich dobrze odwróciła się do tej niedoskonałości i materialną ości po informacjach w najnowszym oto portrecie piśmie z dobrej przestrzeni materialną jeszcze studia w Krakowie dr Dorota Leśniak-Rychlak i dr Barbara Stec wracam po informacji o Cezary łasiczka program Owczarek studio Radia TOK FM w Krakowie są pani Dorota Leśniak-Rychlak redaktor naczelny magazynu autoportret pismo od dobrej przestrzeni to Barbara Stec architekt scenograf Krakowska Akademia imienia Andrzeja Frycza Modrzewskiego Krakowska Akademia sztuk pięknych autorka tekstu w tym najnowszym wydaniu autoportret tekstu okręgu nerek umie rozmawialiśmy przed informacjami o zmaganiu Louisa Kana z betonem, a wspomniany przez przeze mnie właśnie ten rok ma zupełnie inaczej do tego w potrzeby, bo beton działało na niego ten architektura, który jako dorosły człowiek się już znajdował działa na niego do źle tak to w pokoju wspominał my wspominało domach, w którym mieszkał jako dziecko, w którym w, którym dorastał dom stworzony przez jego ojca dom, lecz ci dom zupełnie innych materiałów i dorastający jak różne przyszła jednak zrozumiał, że to z czego z, jakiego materiału z takiej, jaką materialną 6 marchewek, która bezpośrednio wpływa na samopoczucie czy może wpływać czasowo puczu, czyli i człowiek, znajdując się w obiekcie czy też obcując z architekturą negocjuje tę przestrzeń negocjuje materiały użyte materiały, które przecież mają różne właściwości gęstość twardość temperaturę kolor zmienność to tyle tytułem wstępu dr Barbara Stec tak dziękuję Hannu redaktorów właściwie najważniejsze rzeczy powiedział w, ponieważ rzeczywiście Kongo kuma zwraca uwagę na na bardzo podstawowe reakcje i ich również on podstawową jakość odbioru architektury dano nam nam wszystkim poprzez nasze instynkty i intuicję i tutaj nie trzeba ani być ekspertem ani też budować ziemniaki specjalnych spekulacji właśnie intelektualnych tylko w tym innym uważnie odczuwać wyrejestrować się być tym uczciwym wobec również tych własnych odruchów odczuć ono tym pisze, bo okręgu kuma nie tylko buduje dużo ale, ale również rozmyśla nad architekturą przygląda się we mnie z własnej twórczości jest dość krytycznie i mnie oceniają właśnie w 1 z dosyć ciekawe sformułował Annę na określenie architektura wyjechałbym jako relacja to właściwie było też przypomnienie spostrzeżenia Bruno to auta niemieckiego architekta, który 3003 . roku przybył do Japonii i on miał to określenie zastosować architekturę japońską architekturą relacji w przeciwieństwie do Europejskiej architektury formalnej czy nawet formalistyczne i budowanej poprzez bryły poprzez wykonawcy poważną formę, która ma znaczenie ma bardzo często reprezentacyjną część natomiast architektura japońska wzrastała, a przynajmniej ta tradycyjna, do której Kangoo kuma też bardzo świadomie nawiązuje wzrostowa z miejsca GOK ma twierdzi, że to miejsce w całości jest materią nie chodzi tylko o to, żeby czerpać z lokalnych materiałów, ale spojrzeć na całość na miejsce jako na wielką materię materia Glenn składającą się z Anne z ekologią są z drze w, które rosną na na ziemi na serio określone w ziemi, ale materią są też ludzie, którzy tam żyją rzemieślnicy materią są w końcu też informacje niekoniecznie taniego materia musi być RM, ale widzialna czy też widoczna może lepiej tak powiedzieć całość miejsca jest ważna i z tego Antka rzeczywiście taka to znaczy tworzyć ani na strukturę w tej strukturze Lili jest zawarte również światło np. światło ono jakoś przenika tę materię gęstszą w ten sposób, żeby być elementem tej struktury właśnie odczuwany przez człowieka dlatego w beton jest dla niego za gęsty jest jednak opresyjne, więc zimne nie nie widzi w strukturze betonu całego miejsca, czyli tych wątków wynikających z powietrza wynikających ze światła wynikających ze ruchu, który jest w danym miejscu man to on nie chciałabym to bardzo komplikować prostych rzeczy uważa się, że znacznie skomplikować je komplikować, bo w nowo, by pani też pisze w tym tekście o tym, że może odnieść wrażenie, kiedy się czyta jego eseje, że to jest tyle teorii test przed to jest tak gęste Stachyra Motor wrze, że być może w praktyce niewiele pozostaje apotem apotem ja pani okazję zobaczyć dotknąć tej architektury kie go kumpel i 1 dziś szerzej rzecz, że można i pisać i zastanawiać się, ale też robić niesamowite rzeczy tak taki w jego przypadku właśnie tak jest tylko kuma gminę również pisał o swoim własnym w uczeniu się takiego podejścia do miejsca do materii w całego miejsca w pisał, że najwięcej nauczył się w czasie kryzysu HR budowlanego w Japonii, kiedy w Tokio nie miał żadnych zleceń i LO dostał takie zlecenia na głębokiej prowincji to znaczy na Wyspach, która w, które wtedy mało w stosunku do dużych ośrodków metropolitalnych było raczej w inny mniej rozwinięte myślało Tohoku, iż koku i tam spotkał się właśnie z fenomenem ma architekturę nas zakorzenione w danym miejscu i później na to nałożyła mu się fantastycznie nas ono z relacji lat, że reakcja obronna to auto po przyjeździe do Japonii po zwiedzaniu Pałacu w kat sura reakcja bardzo do głębokiego wzruszenia on podobno miał łzy na widok siedemnastowiecznego nędznego jak pisze w kręgu kuma płotu w dlaczego, bo ten płot bambusowy on właściwie się nawet częściowo wyrastał z ziemi, bo tak mocno zakorzeniony jak gdyby w życie jeszcze w w miejscu w mam we wszystkim co tworzy japońską wyjątkowość im, ale stwierdził, że on też MMT w tym okresie pracy na głębokiej prowincji z ludźmi najczęściej właśnie z tych terenów duchowym, tworząc budując, ucząc się od nich uczył się również tego jak całe miejsce staje się materią ja rzeczywiście miałam taką okazję myślę, że już wiele jest wiele chorób podróżników rodzi spotyka się też z architekturą kręgu dokument, ale nic dodać, czego nic zachęcała bym to właśnie do opuszczenia Tokio i wybrania się na prowincję tam, gdzie jest muzeum kamienia muzeum historyczne np. w nas uczy neon muzeum Hiroshi Gant, która jest w baton to są małe miejscowości, do których się w owym dość długo dojeżdża i chaty i tam tomach właśnie tam relacyjny goście z miejscem ona się objawia omal ma ona jest winny jest ta wspaniała rzecz pozwala bardzo łagodnie wchodzić coś co można nazwać też kontemplowania im architekt który, ale poprzez architektura innym kontem prowadzi też własnego MON przeżywania świata to jest taką okazję też do man do zastanowienia się nad Matthew Lynn nad czasem nad teraźniejszością i nad nad tym jakimś fenomenem bycia w danym miejscu przez morze przez jakiś czas bardzo proszę, by chciał go jeszcze dodać że, że przy okazji ta architektura ten dokument właśnie taka lepsze powietrze ona prześwietlana przeniknięta miejscem on nam wtedy w Best troszkę prowokuje do tego, żeby OFE, żeby w ogóle się zatrzymać inie w nie inne przechodzić koło tych seksualnych rzeczy za szybko, bo one one nie robią takiego pędu to on Dorota wcześniej na wstęp we wstępie o tym, mówiła, że nasz czas teraz w galopie od nas nie zachęca do tego co jest najbardziej oczywiste i i w każdym z nas jest -li dlatego montaż kontemplacyjne coś we from pozwolić sobie na taki trochę może luksus bycia z tym materiałem głębiej ma ona w tej tradycji japońskiej on tam jest jej to doświadczenie później fantastycznie owocuje w każdym innym kontakcie z architekturą również odnoszą tutaj rodzimą odbywa się przy okazji tego obcowania, jakie dokumenty z materiałami też tak wyczytałem wywnioskowałem, że praca architekta to także jest uczenie się materiałów, że oczywiście można dowiedzieć się o wytrzymałości gęstości reakcji czy też to jaki materiał w jakiej temperaturze co się z nim dzieje, ale dopiero takie poznanie prawdziwe obcowanie pod Poznaniem drogi, jaką materią przychodzi, aby z niemal bez kilku elementów albo odpowiednio ukształtowane stać się tym ostatecznym materiałem, który znajdzie swoje miejsce w dziele architekta in, że dopiero wtedy, gdyby to wstyd to jest często właśnie najcenniejsza wiedza, ale do tego wątku też powrócimy po informacjach Radia TOK FM studio Radia TOK FM w Krakowie dr Dorota Leśniak-Rychlak redaktor naczelny magazynu autoportret pismo od dobrej przestrzeni oraz Dorota dr Barbara Stec nawracały ta informacja informacja, że 3 minuty groźnie dziesiąty 40 to w Cezary łasiczka program Owczarek w studiu Radia TOK FM w Krakowie jest pani dr Dorota Leśniak-Rychlak redaktor naczelna magazynu autoportret pismo od dobrej przestrzeni oraz dr Barbara Stec architekt scenograf Krakowska Akademia imienia Andrzeja Frycza Modrzewskiego i Krakowska Akademia sztuk pięknych autorka tekstu okręg wokół mnie my materialną ość materiały bateria to temat najnowszego autoportret pismo dobry przestrzeni na dr Dorota Leśniak-Rychlak w pierwszą część naszej rozmowy wspominała o medale od w tym czasie właśnie nowoczesność po nowoczesność współczesne już teraz mniejszość i nasza relacja z architekturą nasza relacja z materiałami z materią innością jak to właśnie dzisiaj wygląda w odniesieniu do tych różnych postaci, o których o, których można przeczytać to portrecie, dla których właśnie materią materia uczenie się materiał uczyli się właściwości dotykanie było tak ważne, a dzisiaj coś się co się dzieje jak wygląda dzisiaj nasza reakcja nasze nasze negocjowanie przestrzeni z materiałami albo może brak tego negocjowania o tym, wydają się najwięcej pisze Juvenii Paula zmian, które w ogóle takim ciachem apostołem doświadczenia wielo zmysłowego pomieszczą to jest już w tym momencie niemal 9 dziesięcioletni fiński architekt teoretyk oddać mu on bardzo nie lubi te słowa teoretyk, ale jest również pisze książki o architekturze m. in. na oczy skórę on zajmuje się krytyką nowoczesności z takich pozycji można, by powiedzieć właśnie zbliżenia się do rzeczy, czyli fenomenalnie logicznej on też twierdzi on, a on też zwraca uwagę na to że, gdy jest taka tradycja również w ruchu modernistycznym w architekturze w całej tej właśnie taki architektury tej innej tradycji nowoczesności i akurat w tekście, który publikujemy zatytułowanym materia, a styczność, czyli dotyk i czas on dużo pisze o twórczości wara Alto i o tym jak Alto za zauważył n p . w błędzie wartość tutaj trudno się też odnoszę mocno dał do wcześniejszej gry całej myśli filozoficznej to co się pojawia również uraz kina życie zawsze zawiera w sobie błąd i teraz nie powinniśmy go eliminować tylko powinniśmy go umieć, jakby zaprząc do roli może orzec dorabiamy teorie do wewnątrz na bieżące nie nie do końca tak, bo nie wiem czemu, więc dla mnie bardzo charakterystyczne i bardzo znaczącym obrazem jest obraz Ferdydurke Gombrowicza i jeszcze zaś kąpielisko przytaczaliśmy już na okładce ten domek młodziaków, w którym wszyscy są wdzięczni, że jakby z nowocześni on cały jest czyste zgodni zaprojektowany zgodnie z najnowszymi dokonaniami architektury i dał się pojawia to moment że, że coś jest w tym obłędne gorzej, że jest jakaś utopia że, że pojawia się w tym jakaś opresja i często moment, kiedy inżynier młodziak po prostu goli swoją brodę i ta Broda jest czymś co jest w sprzeczności z tym z tym domem Czyżby tak to orzechy ziemne naturalnie biegł, jakby rośniemy rok rosną nam włosy paznokcie, że jesteśmy w PIT i jeżeli jednocześnie, by zderza się z tym, że rzecz, że to, że tutaj mamy wszystko zaprogramowane zaprojektowane bardzo bardzo ładnie staje przed oraz ma o tym, że życie zawsze nieczyste i zawsze za bałagan nie one i w związku z MON postuluje architektury która, która bardziej akceptuje, która poleży w polską arch. Alberto Defence and Devon wahają w muzeum być może to pewnego stopnia, tak więc myślę, że polskie elity, które promują takie, że myśmy się bardzo oderwali od od materiału, a opowiedzieliśmy się po stronie reprezentacji miał go też sztuczne szczęki i 3 czy dachówka blachą blacha udające dachówkę to wszystko jest jakiś mówi się wielbicielom piekarza jakieś elementy konstrukcji, że już tego związku z MSW z materiałem, który ma swoją historię i który też nam jakoś pogardy po pomaga godzić się z czasem niema tutaj to są takie mogą w tekście Basi pojawią się takie momenty, kiedy sąd listew kije wyszli zgrany już przez słońce wiatr i ich i srebrne i one one nie są czymś w co właśnie robi wrażenie błędu albo złego wykonania tylko to jest jakby coś co naturalnie mediuje i zgadza się z naszym własnym przemijaniem o tym, bardzo mocno się po raz na u niego test dla niego funkcja architektury oprócz tego, że mam ma nam zapewnić dom czy domostwo dzieli nas po prostu ochronić przed środowiskiem to jest to, że także, że ona mu ma mediować i nas ochronić też przed terrorem czasu to wydają się, zupełnie jakby wbre w temu, czego my doświadczamy w normalnych przestrzenie galerii handlowych teraz czy 3 czy urzędów czy Niewiem czy myślę, że nawet do pewnego stopnia naszych maszyn własnych domów z no właśnie konieczność ruinę strefę walk teksty to co to uda to jest też ten wątek, który się pojawia konieczność ruin obecność wody, ale też wydaje się, że do tak naprawdę dosyć jakoś też to myślenie zgodne z ruchem nie wiem być może ekologii głębokiej czy myślenia o tutaj 2 teksty się odnoszą Ewę Klekot i ich teksty moralne wyrażonego w holu unikanie domów i książki dzień dane 2 Brand matce, a polityka ekolodzy w dzień, z czym żyjąca nie wiem materia polityczna ekologia rzeczy, które wczoraj rano, mówi że przestajemy przestańmy się separować od tego, że jesteśmy my im tanie ożywiona materia, bo jak dużo bardziej niż sobie zdajemy sprawę jesteśmy częścią tego itd co za tym idzie oczywiście tutaj można to pociągnę w stronę zrównoważonego rozwoju po Bożenie można z nich mylone są mylne Alice jest raczej trudno uznać jednocześnie nieco spadły pierwsze strony rozwiązała się z Libiąża walczyć paszy, ale tym, dlaczego ja jeszcze nie mam zły brat roboty w urzędzie Marszałkowskim przejdzie zna się na zrównoważony ale, ale w alei los to wprost trochę także, że niby jesteśmy w miejskim centrum tego co się odnosi się Ingolf tynki brytyjski antropolog Wasek z Czeszką osadzone w Aberdeen, w którym mówi o tym, że to, że my postrzegamy świat jego zbudowane z klocków to jest jakby element to od 19 lat dziewiętnastowiecznej realnym jego rozwoju architektury ktoś pojawił po pokój dziecinny, gdzie dzieci mogą na tej podłodze prostej te klocki układać, a wąsy nosi do tego, że również tradycji zachodniej naszej myśli o wgląd w Predazzo Ampera pojawi się MOK koncertowanie, w którego Kania jako czegoś co złożone z węzłów, jakby się rozwija w czasie i nie jest tylko i 3 i to też pojawia to złącza, które może być też w morzu zrobione z drewna nie musi to być film taki pierwotny tam tekst nadal tekstylne ale, ale właśnie wydaje się, że żony to pokazuje, że mamy dobrze, że stolarz pracuje z tym drewnem on to drewno zna granic np. problemem jest Sęk czy to złoża naturalne, ale ma też złącza, w które sam tworzy nie z 2 klocków, które istnieją wcześniej tylko aneks do posłów 1 element i to w procesie pozory ten rodzaj wiedzy, po której stronie on się jakoś opowiada i tam kiczem Ingolf, a wcześniej właśnie w po w wizji architektury to też jest wydaje mi się dosyć rewolucyjne i bardzo trudno jest o tym, mówić nie popadając, w jakich chorych tylko w wątki, które można zaczerpnąć z polo koleją, bo to brzmi dosyć pretensjonalne w rodzaju ataków z e-petrol PL 2 proc dolar pieniądze my polityczny zrównoważony rozwój nowej to już mam taki guziczek w głowie OSS tam jest napisane i naciskał go nowym kościele jednocześnie wspomniał, bo na początku o tym, własnym pokoju prawda tak, którym się pan chroni jednak kimś przed tym geście mi przed światem do pewnego stopnia prawda interes teraz Bijak ten pokój wygląda prawdopodobnie w bardzo mocnym stopniu odzwierciedla to kim pan jest nie odbył się w TOZ jest jednak to jak czuje się budowało w wyroku w czasie socrealizmu czytamy dalej socjalizmu, ale nie służy GM Poland ma chętnych funkcji, jakie meble z 38 lat nagle droga pani areszt pomalowane ściany i śląskie stroje to wszystko mit o książki tak bardzo nie wynika z moich głębokich filozoficznych przemyśleń czy też doznań do szukania Absolut tu tylko z mojej sytuacji materialnej po prostu nie stać na meble w no tak, ale musi albo on to jednak to pomieszczenie być dopasowane el dupa el do Pańskiego ciała nie jest dopasowana do moich, ale w RPA zdolności głównym światowym rynku gier PZPN naprawdę to właśnie jest w ciążę, ale możemy mówić o tkance miejskiej dotykaniu, a temu, że stan bokiem przechodzą po prostu ich żyw no ale jednak, ale już widać to pan postrzega próba znaczy wam się fizycznie w tej przestrzeni jest znany, ale miasto się nie odczuwa pan tylko nie odczuwa pies jest w jaki sposób istotne, bo to jest to buduje mury niedoświadczenie absolutu pana, ale jak doświadczenie codziennej egzystencji w tak, by doświadczam także standardów stworzonych przez różne firmy czy też urzędy tak co mówią o framugę, a proszę pana 7 oczka 90 teczka albo 110 no dobrze co najtańsze to biorę to zmieszczę się o tej bierzemy także czasami po prostu ten ideał sięga bruku moim psie przy świadkach nieletnią cała ta filozofia mówi dobrze ile kosztuje tak, ale to wydaje się, że tutaj jest, gdyż taki wątek, że to nie muszą brać rzeczy, które są, jakby wysublimowane i drogie, owszem, fan Zone, jakby zabierają ci przyjmują czas zakłada, że jest jakiś rodzaj nie wiem być może mógł w cudzysłowie szlachetność materiału, ale wie, jakiego się jakiś rok od jakiegoś rodzaju autentyczności to co ta wizja taka ocena Melo Die Zeit oczywiście też z ręki do pewnego stopnia nasz konstruktorom sobie tworzone, ale fakt, że np. jakaś przestrzeń dźwięk 3 czy jakaś przestrzeń jest przyjemna, bo jest, bo boi boi, bo jest ciepła albo np. w fajny sposób się nie układa światło te są też te doznania, których my poszukujemy i myślę, że na Bahamach mało tego on ZOZ są wypierane realne fizyczne doświadczenie jest wybierany drogą przez przez klub funkcjonował na dnie naszych sieci inni, że w tej rzeczywistości bardzo wizualne i teraz trochę takie wołanie oczyszcza lub trochę wołanie na Puszczy dobre teraz albo już teraz o informacje radio taka wiara w bardzo dziękuję dr Dorota Leśniak-Rychlak i redaktor naczelna magazynu autoportret pismo dobre przestrzenie dr Barbara Stec informację za chwilę o godzinie jedenasty po informacje wracamy do programu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA