REKLAMA

E-plakat, czyli elektroniczne nośniki reklamy i informacji. Gośćmi programu byli Katarzyna Stefaniak, Stefan Golonka i Paweł Marchelek

Człowiek 2.0
Data emisji:
2015-06-06 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
48:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas mówi prof. Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa w człowieku 20 dzisiaj rozmawiamy o o plakacie plakat to takie zsumowanie może nie do końca jasne rozwiniemy jako nowe elektroniczne nośniki reklamy informacji no właśnie rozwiniemy za chwilę bo zanim rozwinięcia to jest stały na adresy internetowe, które mogą się państwo wydać na stronach magazynu Fokus partnera merytorycznego audycji Fokus kotka po tam będą materiały dodatkowe powiązane jest tym Rozwiń » czymś mówimy odnośniki do artykułów trafiono do nagrań archiwalnych w audycji te z kolei są dostępne na stronie Radia TOK FM TOK FM to kapel polecamy także serwis informacyjny dla blogi komentarze w interaktywne elementy tam warte uwagi, gdyby państwo chcieli wejść w interakcje z nami w zapraszam adres mailowy człowiek w 2 Rabka 0 ma kontakt telefon wszystkie uwagi Fed AK krytyka czy propozycje są mile widziane państwo się do nas dołączyć na Facebooku też jest taką możliwość w ww Kapka człowiek od Kenneth zapraszam, a teraz zapraszam na 130 odcinek audycji taka okrągła cyfra liczba w sam to było nieładne w zemną w studiu Katarzyna Stefaniak konsultant Netii coachów ceny, aby państwo dzień dobry Stefan Golonka niezależny członek rad nadzorczych spółek z branży FMCG inwestor fundusz inwestujący w start-upy w kinowym w i prawo Murphy le w architekt rozwiązań biznesowych Samsung Electronics Polska 1 państw no właśnie jesteśmy takim, ale tła Rosjanin miasto zaproponowało w ten sposób byśmy się spotkali właśnie, że jeżeli chodzi oto matka plakatu temat plakatu jest to o tyle ciekawe, że błąd co 2 zlotym dosyć istotne, kto się też nasze dzieci przewijało z 1 strony nowe technologie wcielenia w rozwiązania techniczne, jakie mamy do dyspozycji z drugiej strony krajobraz no i głównie miejskich, ale w ogóle środowisko wizualne w jakim się poruszamy to jest temat ostatnio dosyć gorący nie tylko z okazji pogody, ponieważ wchodzi w Polsce niedługo ustawa krajobrazowa tzw. nadaniem od pewnego czasu mówi o tym, że trzeba jakoś to reklama cywilizować dziką reklamę zewnętrzną reklamę wizualną to u nas prawdopodobnie wszyscy kiwają głowami w le jest zbyt rozbuchana taką Rosję tak się wydaje mi, że warto, by było to reklamy i unowocześnią z 1 strony jest się tej takiej tradycyjnej statycznej przejść do ciekawszej bardziej interesujące dynamicznej interaktywnej no tak, ale z mamy też takie przekonanie myślę, że wielu z nas, a także słuchanie tej reklamy już jest za dużo w tej reklamy plakatowej tych szyldów tych wszystkich billboardów tego jest mnóstwo w wersji light głowami wydaje mi się, że plakaty szans są odejścia od reklamy Strike i zmniejszenia można być areału, który tak bardzo denerwuje wiele osób nas, że 3 z informacji i o ile nachalna reklama, która musi być nachalna, żeby dotrzeć, ponieważ jest adresowana do wszystkich, czyli po trosze do nikogo może denerwować to być może mniejsze mniejsza powierzchnia, ale bardziej trafna trafione, czyli informacja będzie ciekawszą rozwiązanie ma tylko to to jest możliwe tylko dzięki nowoczesnej technologii w Construction pod piłą niezbyt chyba się tak ogromne sumy w ich części jest go łączyć je w części, której się zgadzam, aczkolwiek użyłbym innego słowa ani na mniej niż natłok patrzę na to pożyczkę z punktu widzenia dotarcia do konsumenta czy dużo tego do kogo ta reklama powinna być adresowana jest stosowana z tego punktu widzenia telekomy czy są zadłuż co oczywiście znakomicie utrudnia przekaz, bo było ono bowiem jest tak dużo kolorowo i t d. i tu rzeczywiście kłania się plakat, który z powodów pozwala na bardzo bardzo z Indii wydłużyła z indywidualizm zwane inne podejście i przekazanie rzeczywiście informacji tej, którą Shell czy reklamy w planach zadanie musi być musi być aż tak ostry przekazanie tej wiadomości do tej grupy osób, do których chcemy przekazać czytaj w bardzo duża część tzw. reklamy niż powietrza po prostu przyjemniej się do ludzi, którzy i tak do nich i tak też na to nie zwrócą uwagi albo nie są zainteresowani no dobrze, ale mówimy o firmie zewnętrznej, czyli takiej która, która jest i tak każda można się przyczepić, jeżeli zamienimy statyczny plakat z billboard tak wielkoformatowe reklamy wydrukowaną na małe zmniejszały jednak ekran, który robi w zasadzie to samo, bo święta, a kosztem plantatorów to tu nie ma wielkiej różnicy to nadal będzie to samo tylko jest co do tego w w kolorowej animacji Rio w swej depeszy z usług ma prawo chwalić, ale właśnie właśnie, jakbyśmy tutaj przychód przyszli z Pawłem zaobserwowaliśmy po drodze idąc tzw. tradycyjne plakaty, czyli zwykłe plakaty są papierowych, które przez 2 tygodnie szybsze zresztą czasu wisi i pokazuje czym mówi dokładnie to samo niczym nie zmienia następnie przy wejściu do państwa budynku jest niesolidny to nie jest tak płakał, bo prawo się obrazi, ale w elemencie jest to plakat inny naliczyliśmy przekazuje 4 rotacyjne wiadomości Krzysztof Stasiak drukowany, ale ruchomy, ale u Chometa marzyli jest to, że w 1 miejscu przekazanie 4 wiadomości, że plakaty Serb następne lata krowy, gdybyśmy postawili plakat z przy w tym miejscu to moglibyśmy na tym plakacie na tym plakacie przekazać wiadomości, które są zakładam, że można, by posegregować pracowników w tym budynku i zobaczyć, że to są pracownicy, do których można przekazać określona wiadomość, bo to do nich to do nich rzeczywiście im też potrzebne jest to by inwestować i to tak rekrutowano, używając polskiego słowa czy efektywność takiego przekazu jest nieprawdopodobnie większa niż wejść co wisi przez 2 tygodnie każdego do tego przewieziono go nie warto może jeszcze tutaj uzupełnić potem już był wątek, którym rozmawialiśmy, uzupełniając ten przekaz kanał zwrotny poprzez włączenie wideo i nie bylibyśmy w stanie zidentyfikować tych 2 dżentelmenów, wpatrując się w ten w ten plakat elektroniczny i dopasować do nich treść tolerowaniu raport mniejszości, która rzecz o ligę dla konia do stanu, która była w kasie dołączyła do naszej dwójki tylko troszeczkę później tak, że akurat my byśmy byli tylko zidentyfikowani, ale to treść byłaby dopasowana do nas mogłaby być dopasowana do wód i można sobie też wyobrazić to, że jesteśmy przykładowo w jakimkolwiek salonie w sklepie z odzieżą sportową mamy wspaniały sezon letni rowerowy jej reklama, która jest dopasowane do nas, która pokazuje de facto nas jak moglibyśmy wspaniale skorzystać z oferty sklepu w sposób dynamiczny prezentujące daną odzież sprzęt w warunkach polowych, a nie tylko poprzez ekspozycje w Neapolu wystawowym, aby nas zachęcić do głębszego zapoznania się z taką ofertą i ewentualnie do zakupu cieszę się, że o tym, wspomniała szpadle do tego, że ja czekałam na sygnał zmiany pomysłu na reklamę, bo to nie tylko chodzi o to, że stwarzają się nowe możliwości technologicznych wydaje się, że jest szansa, żeby również zmienić sposób podawania tej reklamy tej informacji handlowej nie wszędzie nie zawsze nie tylko, dlatego że administrator budynku potrzebuje pieniążków i pozwoli sobie powiesić UE lub jakikolwiek inny plakat wisi billboard, ale właśnie miejsca, gdzie te reklamy chcemy właśnie, współpracując z Instytutem wzornictwa pracowaliśmy nad taką koncepcją sklepu, który wykorzystywał, by ekrany jako wirtualne przymierzalnie to ma głęboki sens zarówno ze strony producentów i handlowców, dlatego że odzież mniej po prostu zużywa niszczy z drugiej strony dla osób szczególnie w naszym klimacie dla osób odwiedzających tak słabo jest atrakcyjne, ponieważ można sobie coś wirtualnie przymierzyć nie, pozbywając się tych wszystkich rzeczy, które mam na sobie n p . w zimie czy tak jest to się 2 cyfrowe lustro takie cyfrowe lustro Molly jest przykład już konkretnej aplikacji, ale w wersji takiej, trzymając się tematu reklamy można sobie wyobrazić, że wchodząc do sklepu widzimy siebie masz już wychodzącego w kasku n p . na rower, czyli trochę nawet dowcipu bo, analizując potrzeby obecnego użytkownika i po co zwracali uwagę to bardzo często jest zabawa współdziałanie po pierwsze a drugie to zabawa, czyli sklep sportowy, ale i osoby nastawione raczej dynamicznie zainteresowanie i może troszeczkę gorzej podchodząc do siebie, czyli zgadzające się na to, żeby ich do idą sobie ze swoją podróż go w czasie landu ze swej korporacji i nagle widzę siebie, że mają na sobie kask rowerowy w bardzo atrakcyjne jakiś film reklamowy reklama, ale jeszcze coś więcej zamierzone chcę panu na zaangażowanie w humorystyczny mowy o VAT mogłoby to być inny takim chłodzącym TOF oraz środki z ich, choć obaw 1 z naruszaniem prywatności, bo jednak w woli zaczynamy mówić o kamerach obserwują osoby stojącą przed plakatem czy są nawet wystawą sklepu i dodają potem w wkładają ją do komputera ubierają w ubranie czy w las czy cokolwiek pokazują w Toyama klas na Hawajach dawał biuro podróży to jednak w myśl wiele osób miało być taki odruch p t. co to co się dzieje wszędzie inwigilacja i Witoń potem robią z tym obrazem prawda konto to te nie są dobre skojarzenia chyba nie chodzi o klientów, jeżeli odbędą się bać tej reklamy, ale już teraz jesteśmy wszędzie się w obiektywie kamery monitoring miejski nagrywa nas w każdym niemal miejscu także jak tu bardziej bym patrzył na tą stronę, która daje nam to przekonanie, że jednak jesteśmy bezpieczni nikt tej informacji w tych celach nie gromadzi tam, gdzie możemy dowiedzieć słowo monitoring następny rywal czy to miejski czy to komercyjne bowiem przeszczepu ma monitoring są tajne informacje widzimy to my nie mamy tego świadomości i widzimy siebie ukrytej kamerze, gdybyśmy zobaczyli siebie w nowych badań jest ukryta, abyśmy zobaczyli siebie znienacka bez ostrzeżenia to wtedy ja oczywiście wiele osób byłoby jednak mowy ciągła pozbawiona ale, ale wiele osób powiedziałoby, że to nie jest kraj, bo nikt nigdy nie powiedział będziesz niczego robił jej Yasumi niweczą tak, a tutaj trochę mówię o tym, że jest to możliwe dlatego rynek zaczyna od tych wirtualnych przymierzalni, o których w kasie wspomniała z 1 strony jest to oszczędność dla sklepu dla producentów z drugiej strony takie cyfrowe lustro daje nam możliwość obejrzenia 7368 wykręcać głowę możemy mieć od razu obraz tego jak wyglądamy z boku stoją 3 udane mówił nam się nie marszczy się dobrze pasuje czy dobrze nie wyglądamy można nawet pójść dalej, jeżeli dane dany sklep się na to zdecydował można otrzymać taki krótki klip z takiej przymierzanie pokazać jeszcze w domu przykładowo podzielić się albo wysłać go poprzez poprzez możliwość w innej, którą daje nam wspólne współczesne Telefonia, ale czy to do znajomych czy do rodziny słuchaj tak wygląda z każdej strony jak dziś to podoba nie zawsze mamy czas, żeby być w danym sklepie razem z Cracovią zostawimy sobie czas mi selfie w niewolnika zabarwione na hojne sukienka ów i wysyłamy, a to byłoby to bardziej zautomatyzowane zautomatyzowane w sensie takim, jakim się zgodzimy, żeby było zautomatyzowane monument koncert w konsekwencji naciskamy przycisk wyślij albo przycisk zarejestruj wodnych w Łodzi już odwrócić uwagę, że to się już dzieje robimy selfie to trafia do jakiejś chmury, czyli de facto jest gdzieś wirtualnie pokolenia, które teraz zaczynają chodzić do sklepu są przyzwyczajone do tego szczerze powiedziawszy uśmiechnęłam się przy wspominanie o kamerach monitoringu część pań tylko powiedziała Och, jakie okropnie dziś wygląda no właśnie pozwą przeznaczają na wywiad, ale w językach lekarz jednak poważny problem tak mu Bergmana pokazuje mnie wtedy Widzew jednak w tym właśnie w ZUS jest nie tak albo coś myślę, że naszemu młode pokolenie jest przyzwyczajony nawet do tej myśli, o czym się tu jest bez dylematy i którego pragniemy to nie rozwiążemy, bo to on jest rozwiązywany wszędzie na świecie to granica pomiędzy tym, o czym cały czas mówimy mówimy o tym, żeby jak to się mówi kolokwialnie zrobić dobrze konsumentowi czy ułatwić mu życie magistrem plakaty i t d. tak, aby te są litania może sami tam nie wymienić działań, które rzeczywiście autentycznie pomagają i w sumie są korzystne natomiast po drugiej stronie jest osiąganie tego rzeczywiście potencjalnym naruszeniem prywatności inwigilacji tak dalej nie ma myślę, że nikogo mądrego, kto powie, gdzie jest granica ty mówisz o młodych osobach oczywiście tak młode osoby są młode osoby, które to absolutnie nie przeszkadza właśnie robią selfie tak dalej to potrzeba podzielenia się czy akcji Zbigniew Nęcki z kibicem Wisły w pewnym sensie ona jest, ale jest pewnie sporo również innych osób, które absolutnie, gdyby się dowiedziała, że właśnie jest inwigilowana w tym sensie, nawet jeżeli zostanie naliczona jako szofer to co pewnie będziemy rozmawiali Tomasz w wieku 3 skąd, kto to jest dla mnie tego nie chce mu jest dylemat, który jak mówi jest moim zdaniem nierozwiązywalne najprostszym najdłuższą rozwiązanie to zwycięstwo wyłączyć telefon, jaki jest ze sklepu natomiast w nowej, ale obawiam, że to jest takie były praktyczne lub wie, kto ma włączone nie lubię złączami coś w taki jest myślę, że to jest psami w reklamodawcy 3 czy właściciele sklepów czy ci generalnie biznes świadom tego to jest delikatna materia, bo tak jak w banku marketingu mobilnego, czyli wykorzystywania SMS-ów to właśnie aplikacji mobilnych do słonia ofert użytkownika i to jest w danym miejscu ma dany profil to tam, gdzie firma zebrała to jest bomba dosłownie to dowiemy się nie śpieszą z tym, bo boją się dokument konsumenci się zdradzą uchodźców większość z nas miał się telefony komórkowe wg ostatnich raportów, w których na tle ponad połowa Polaków na smartfony już prawda to 1 z tych takich ofert reklamowych za wiele nie widać, bo jak już rozmawialiśmy właśnie barwy obu decyzji o technologiach mobilnych firmy się boją boją się tego ludzie odwrócą coś takiego włącznie to telefony w Nafcie zależy firmom na tym, żeby te telefony były włączone jak najdłużej jak w całym mieście od ustaleń strony technologicznej co mnie bardzo cieszy, że ten współczesny elektroniczny plakat jest dostępny de facto dla właściciela każdego sklepu od tych mikro sklepów poprzez poprzez duże sieci możliwość kreacji przekazu przy pomocy czy smartfona i dalej wyświetlenia go na elektronicznym plakacie mają w warzywniaku prezentacja cen czy prezentacja najlepszych produktów czy prezentacja uzupełniającej oferty w stosunku do tej podstawowej daje to możliwość, by na, którą ci szczególnie mniejsi nie mogliby sobie pozwolić, by znacznie wcześniej, czyli na produkcję plakatu tradycyjnego na zamówienie ulotek kreują to wszystko w świecie elektroniki i w pewnym sensie większa demokratyzacja reklamy właśnie do tego wrócimy w tej części audycji człowiek w 2000 zlotym w drugiej części audycji dzisiaj rozmawiamy o plakacie ze mną w studiu Katarzyna Stefaniak konsultant trener Michał Stefan Golonka nie zewnętrznych rad nadzorczych spółek z branży FMCG inwestor funduszu inwestującym w start-upy i Paweł Marchel architekt rozwiązań biznesowych Samsung LG Samsung Electronics Polska w no właśnie wróciłem pod koniec poprzedniej części hasło o demokrację w reklamie wyzwala, ale podobno dla pani Stefania dodajmy, że nieźle w Wiśle to słowo na PL dostępność rzeczywiście to, o czym Paweł mówił pozwala na znacznie większą dostępność możliwości reklamowania informowania przez firmy czy ludzi, którzy normalnie, by na to sobie nie mogę pozwolić Tymoszenko zgadzam się jeszcze z Chin druga strona druga strona ekonomiczna tego się tegoż właśnie sposobu komunikowania już wspomniałem o tym, że do niedawna niepewnie zaś ciągły dziś ogromna część przekracza kosztów przekazu informacyjnego reklamowego idzie w powietrzu, czyli że po prostu było konsumentów trzeba ludzi, którzy nie są tym zainteresowani tak dalej tak, ale z tych wykładów wejdę w słowo i plankton, który to wielki biznesmen powiedział podobno połowa z nas dotknął Beckhama jest wiosną w błoto to nic nie wiem, która połowa dokładnie, więc jeżeli przyjmiemy nawet 50 % tak oto mamy możliwość dzięki dzięki tego typu tego typu przekazu przez ciotkę przekroczą mamy możliwość bycia 50 proc są bardziej efektywni no co jest w dzisiejszym świecie różnorodności Szulc w środku przekazu my mówimy o plakacie, ale przecież litania pytania o komunikacji jest bardzo długa i moim życiu biznesowym zawsze zawsze zadawaliśmy sobie pytanie jak efektywny jest dany środek i znalezienie odpowiedzi na to jest bardzo bardzo trudne to, o czym mówił Obama początkowo z tych 2 dżentelmenów reagujących subsydiowanie ich reakcji na dany przekaz jest tu i teraz natychmiast można zobaczyć oczywiście to jest tylko 2 dżentelmenów, ale to można sobie wyobrazić, że można to efektywność bardzo bardzo bardzo szybko zmierzyć się lepiej niż poprzednia mógł w uczuciach nikt tego od lutego warzywniaka, bo mnie zaintrygował fakt sądzimy, że w tym momencie za mały biznes też mógłby go efektywnie używać reklamy elektroniczne myślę, że mógłby efektywnie wykorzystać technologię, która powstanie dzięki temu, że istnieje wspaniały rynek reklamy co napędza również rozwój technologii, ale przecież na plakat stanie musi być koniecznie w reklamach to może mogą być kawiarenki, gdzie można usiąść przy 1 stoliku w 2 miejscach skoro już w tej chwili n p . wiele osób ma zwyczaj komunikować się nawet w telefonie na Skypie chce koniecznie włączoną kamerą weźmy np. z koleżankami mamy taki zwyczaj raz w roku się spotykamy z okazji wigilii i bardzo często nieobecne obecne gdzieś daleko w świecie są z nami na ekranach naszych laptopów przyjemniej byłoby pójść gdzieś, gdzie ten ekran byłby większy czy infekcja budki telefoniczne w cholerę swoiste kawiarenka, która łączy świat wirtualny to jest przykład chodzi o to, że ta technologia daje ze względu na skalę rozwoju szybciej da obniżenie kosztów samego ekranu i różnych aplikacji wokół tego świata pojawiający się wydaje mi się, że to jest szansa również dla rzeczy zupełnie niezwiązanych z reklam głośno, ale z istnym Amerykanów to w Fukushimie mnóstwo właściwie tak jak wcześniej mówiłem w ponad połowa Polaków nosi w sobie, ale cały czas ekran i mówi się w nowe pokolenie zostaną do pokolenia patrzą głównie w swoim smartfonie patrzy na ten świat dookoła to czuła taki plakat z zoo będzie interesowała mnie nachodzi ich głowami w pochylonej nad smartfonem Paweł się zamyślił się wymyślałem, dlatego że ich zaczęliśmy od SO w od warzywniaka czy to jest mały sklep z artykułami AGD czy z artykułami metalowymi to, że to jest bez znaczenia chodzi o to, że wokół takiej możliwości tworzy się od pewnego rodzaju ekosystem różnego rodzaju usług i właściciel takiego sklepu dzięki właśnie urządzenia typu smartfon, czyli takiemu wielofunkcyjnym urządzeniem, które nie zrobi zdjęcie to zdjęcie potrafi przetworzyć już na tych urządzeniach potrafimy go pisać teksty de facto od razu sprawia, że natychmiast tej samej chwili ma przekaz z węgla dla swoich klientów musi być to różne mam wspaniałe pomidory artyzm przepis mojej babci na te wspaniałe pomidora tu akurat jest zdjęcie, jakie przygotowuje system zachęca wojen identyfikuje nas samych z styl robimy w domu jest to może wielka wspaniale przygotowana reklama, ale właśnie tego typu przekaz chwytem jest za serce, bo sami się w tym przekazie odnajdujemy teraz odpowiadającego w 1 na twoje pytanie czy nie jest tego za dużo zawsze można powiedzieć, że czegoś za dużo albo czegoś za mało w sposób właściwy musimy otoczyć się tą technologią w sposób mądry ją wykorzystywać taka byłaby moja najprostsza odpowiedź na twoje pytanie w technologii jest fakt dla ludzi, bo stworzone przez ludzi w Chechle równoległego polega na tym VAT w tym momencie ścierają się od cięte do 22 potrwa od 22 Flont 1 funt to jest oczywiście sprzedawców, by chciał sprzedać, gdy klient, który chciałby kupić to co jest potrzebne nie ogląda całej reszty prawda w tym momencie mamy natłok bodźców reklamowych, bo tak jak mówiliśmy wcześniej były 2 stronę do każdego, kto nikogo w i jadąc samochodem autobusem oglądam mnóstwo reklam, któremu nie są mi niczego potrzebna, a z drugiej strony byłoby fajnie właśnie gdyby, żeby jednak na to fontanna ten szum reklamowy tak bonus, bo ono było cicho, abyśmy mieli to przestrzeń miejską bardziej estetyczną to właśnie robotą podstawową to nowe technologie powinny być stosowane w plusie zwrócić uwagę, że to, o czym przed chwilą mówił Paweł to tak naprawdę nie mówi o reklamie stricte tak jak się porozumieć i pokazywanie tylko produktu, ale budowaniu informacje o produkcie to jest scena w pewnym sensie trik, dlatego że po prostu to czemu Louie nasz ukochany urządzenie smartfon, który każdy teraz młodym i nie tylko użytkownik ma przed nosem non stop i może to smutne, że nie spojrzymy na pomidory Kik, ale na ekran, który mówi Renata pomidory mamy takie i takie inne ciekawe przepisy z tym, że to jest odpowiedź na konkretną potrzebę także reklama wielkoformatowa wydaje mi się, że to ciągle będzie elektroniczna czy ona będzie tradycyjna to zawsze jest tylko taki sam nie po prostu, ale te mniejsze ekrany, które będą dawać konkretną informację dzięki temu jakość wartość znajdą odbiorców niezależnie od tego co myślimy o tym, żeby patrzeć, że patrzmy tylko na płaskie ekrany ani na piękne krągłości pomidor tak, że ich nowy ratusz w małym ekranie zobaczysz informację podnieś głowę, bo w Landshut czegoś fajnego tak do końca wyobrazić jak gadającego pomidor w mobilny monitoring nie tylko na Old Trafford przed audycją rozmawialiśmy spało na temat tego w taki wynalazek jak papier znane dzisiaj czytników książek elektronicznych głównie chodzi tu do zastosowań takich mniej osobistych bardziej komercyjnych za pomocą papieru, czyli takiego wyświetlacza, który zużywa mało prądu i pokazuje obraz czarno-biały, ale właśnie bardzo bardzo kontrastowe i wyraźnie można zmienić to jak jak się robi zakupy w sklepach właściwie rywali wszyscy głowami to pan Stefan graczy Italii pojawiło się parę razy pojawił się słowo słowo potrzeba w głosie zdanie, które nie jest moim zdaniem zasłyszane marsze pod nim podpisuje rękami nogami, że technologie omówimy to rozwiązanie rozwiązań technologicznych jest to technologia w zasadzie poza morzem nielicznymi wyjątkami nie tworzy potrzeb natomiast pozwala na zaspokojenie istniejących potrzeb trik polega kontrast na tym, żeby próbować po pierwsze to potrzeby zgadnąć dowiedzieć się o nich i oczywiście skomplikować nasza potrzeba kawiarni czy wasza potrzeba kontaktu wigilijnego została zaspokojona w tym, że właśnie skalpel przy czym innym procencie zloty nie było jest ile ich potrzeb, które ich sprzedaż technologii ile pomysłów, które powstały tylko właśnie właśnie po to, żeby zaspokoić istniejące potrzeby, których te, które do tej pory było niezaspokojone i to jest Hubert moim zdaniem taki wspólny mianownik tego wszystkiego, o czym w tej chwili mówimy czy to jest papier czy to jest plakat czy to jest ich rozwiązanie technologiczne, które mam po prostu po pierwsze, pomagają i hoduje właśnie mało mówi chciałbym coś zrobić tak oni inaczej i proszę mam w Dachau po pierwsze, sam wkład odpowiedź na potrzeby sprzedawcy, który chciałby zmienić etykietę, by nas w 100 półkach w swoim sklepie zoo w notesach supermarket i jeżeli to jest papier zwykły na to kto jest masa roboty, a jeżeli jest papier całości można zrobić to w mgnieniu oka błyskawicznie zmienić ceny, choć promocje taki prosty, ale jednak skuteczny czynnik wzrostu kosztów w tym w tym pierwszym kroku zawsze inwestycja wymaga takiego wzrostu są zastanowienia się i dostosowania do do możliwości kiedyś można było powiedzieć, że telefon komórkowy jest bardzo kosztowne w momencie, kiedy stało się to masowe każdy z nas go ma, jeżeli nie 1, kto to może parę nasycenie w Polsce już z ponad 100100 % jeśli chodzi o telefonię komórkową tutaj dawać bym pokazał nad głową albo w morze zastanowił się na to ze stroną związaną z wykorzystaniem tej technologii papieru, czyli niski pobór prądu natychmiastową zmiana cen na półkach sklepowych z równoczesną zmianą ceny w systemach kasowych takich jak było zgodne są zgodne z prawem dopasowanie cen do chwili, czyli możemy robić natychmiastowe obniżki cen na poszczególne produkty i znowu w sposób natychmiastowy mamy to odzwierciedlone w systemy kasowym nie mówiąc już oczywiście o oszczędności papieru czasu czegoś picie albo sprzedawca mniejszego sklepu albo handlowiec z większym sklepie mógłby poświęcić ten czas nie na psie etykietowanie półek sklepowych czy produktów, a właśnie na kontakt z nami z człowiekiem z tym, który albo czegoś potrzebuje jeśli chodzi o odnalezieniu połowę produktu czy też dowiedzenie się czegoś o danym produkcie, czyli sprzedawca ma czas na to, żeby się nauczyć tego produktu znać jego cechy, a nie sposób, jakby automatyczny powtarzać coś co de facto może wykonać automat w 100 mieszkańców pamiętam taki pomysł, by w Niemczech niemym drzew pamiętam był wdrażany w z papieru rozkłady jazdy w komunikacji publicznej w tym momencie można, by te rozkłady na bieżąco aktualizować w betonowy dodawać informacje o najbliższym odjeździe o autobusu czy tramwaju o jakiś ewentualnych opóźnieniach zmianach rozkładu na weekend czy na dzień świąteczny to środową fajny człowiek w Polsce tego co właśnie Fidesz cofnął swą ewentualnie tablica także elektroniczna to uda sprzedający czasy odjazdów, ale sama rozkłady jazdy jak jest nadal są papierowe nie zmieniło się to nic jest chyba to jest jednak drogę mówi wszystko potrzebuję czasu każda technologia potrzebuje tego czasu na adaptację na przyjęcie przez przez społeczeństwo niektóre kraje są w stanie szybciej w technologii wdrożyć je my w swoim tempie wdrażamy też te technologie co jest najważniejsze, że mamy do nich po dziś już dzisiaj dostęp, a nasze innowacyjne przedsiębiorstwa czy też start-upy są w stanie w oparciu o te technologie proponować rozwiązania, które de facto albo zostaną zaimplementowane tutaj u nas w kraju dla nas albo, z którymi pojedzie się w nich świat także to teścia na to w ten sposób patrzeć wracającego do na chwilę do trumny tego elementu z papierem etykietą razem z plakatem wchodzi dodatkowo jeszcze cały obszar związany z naszą lokalizację danej jednostce handlowej czy czy w przestrzeni, bo ten też rozmawialiśmy chwilę przed przed audycją od tych elektronicznych latarniach mieliśmy od tej regionalnej o ikonach byliśmy tym kraju oraz spór graniczny latarnie staną się z klasy techniczne zawsze chętnych było wideo w technologii beaconów które, które nadają do nas z pewnej informacja, bo my przekazujemy pewne informacje o tym, że się zbliżam do sklepu danej półki sklepowej, chyba że oto jesteśmy, że możemy np. więcej informacji znaleźć sobie na właśnie na smartfonie dzięki temu, że taka latarnia stoi już dla nas Persów realizowanej już tak latarnia morska to ta genialna Warriors w górach, a ludziom raz nadaje audycje o ikonach mieliśmy jakiś czas temu, kiedy jest były też będą nowości do lasu pies ich coraz więcej faktycznie no na smartfon może być bardzo dokładnie wiedzieć, że jesteśmy prawda mówiła do tego celu mogą ufać zarówno GPS -U, jaki wisi, jaki beaconów, więc my wiemy, że on wie, gdzie jesteśmy w rytmie dostaw spot na temat tego co robimy co oglądamy w internecie ta informacja o 5 lat zbudowana w dna, ale wolno w Olsztynie złościł się jakoś tak w body Mass wykorzystała atut beaconów nie widać ich praktycznego stosowania póki co są szansą są już przed ciążą bez słowa, ale są już są rzeczywiście praktyczne rozwiązania nie będę wymieniał naz w firm w tej chwili, aby sąd rzeczywiście takie umowne wydzielają, które pozwalają na nas rzeczywiście na podstawie wiedzy o pani panu konsumencie dopasowywanie i zaprezentowanie bardzo konkretnej oferty typu buty nr 38 w kolorze różowym na szpilce w wysokości 2 cm, bo system wie po pierwsze, że pani lubi takie buty nie mówię teraz, dlaczego Otóż tego przy okazji znalazła się akurat właśnie z wieczystą o tym dlaczego wracamy do tematu inwigilacji od nowych rond łatwo wyjaśnić mu to mówili, że coś państwo miało miał taką okazję kupować sobie na Allegro dajmy na to tak, aby oglądać nawet kupować, bo tam coś na Facebooka to on jest bardzo prawdopodobne, że pojawi się reklama albo tego co oglądaliśmy do tego bardzo podobnego już wiadomo to nie to jest coś się tego nie zablokuje nie wyłączy to system bardzo dobrze wie co robimy co oglądaliśmy myśliciele mieszali się, gdy jest to, że nie reklamować czy nie chcą otrzymać informacji o samochodzie, który przez członków kupiłem w butach albo czymś tylko o tym co mam zamiar kupić w notach tak trudne decyzje w wyjaśniliśmy, że jeżeli ktoś dobił remont domu i w umywalki potem przez miesiąc, ale hamuje murale miesiąc po zakończeniu remontów koty to również reklama kluczem do Lecha ma dowody nie daj Boże tańszych Hill Holder wtedy trafił już w NATO to jest niehumanitarne bądź za humanitarną rok temu za humanitarne informację i do tego tematu wrócimy w trzeciej części audycji człowiek w 20 w Brazylii klasy trzeciej części audycji nisze, w których od was rozmawiamy o plakacie nowoczesnymi lekami nowoczesnych nośnikach informacji w przestrzeni publicznej w Zamościu Żuk pewne Stefaniak konsultant w Wenecji koło Stefan Golonka zarówno członek rad nadzorczych spółek z branży FMCG inwestor fundusz inwestujący w start-upy oraz nową March elek architekt rozwiązań biznesowych Samsung Electronics Polska rozmawialiśmy z lekami, które jest humanitarne w kanonie remiksów to nie pokazują np. kupiliśmy coś za drogo reliktem w tym zdenerwuje nas wyśmiał reklama może być mowy być tak jak mówiłem wcześniej zabawna może można angażować w coś co jest dla nas atrakcyjne mówi nam te zakupy, które czasami są nudne i w willi i takie po prostu mało mało dla nas, angażując można uprzyjemnić to faktycznie taka taka perspektywa bliska Youth Pawle ja myślę, że żona już raz rozmawialiśmy wielokrotnie tutejsze Stefanem na ten temat, że taka zakupowa grywalizacja jest w zasięgu ręki mamy rywalizację rywalizacja wyjaśnimy chcemy, by rywalizować między sobą czy znajdziemy w oczywiście, jeżeli się wyrazimy taką zgodę i wolę poprzez przejście odpowiedniego schematu, który w, których dopuścił nas jak do zabawy, a my się na to zabawy zgodzimy, ponieważ wielokrotnie porównywano w to kiedyś w czasach zamierzchłych polowanie do współczesnych zakupów jednak szukamy dla siebie tej zdobyczy wracamy szczęśliwi z nią do domu czy jest to taki przedmiot czy inne czy taki dzień też przeżycia, ponieważ mamy technologię, która nie jest w stanie nas z 1 strony ZUK z zlokalizować z drugiej strony mówiliśmy o dokonanych oby ikonę o tych latarni elektronicznych pokazać nie wie, gdzie jesteśmy dany przedmiot może nam udzielić chociażby skrawka informacji, którą dziś musimy musimy złożyć to polowanie na te produkty, których z 1 strony chcemy z drugiej strony w poszukujemy może być o wiele ciekawsze, bo może zamienić to dodatkowo w ciekawą zabawę od strony z kolei sprzedających wciągnąć tego potencjalnego klienta konsumenta do spędzenia czasu nie tylko poprzez żmudne przesuwanie się pomiędzy półkami sklepowymi, ale dodatkowo oddać ten element szczęścia znaleziono w dotarciu do celu w Ełku ludzie są równi prawda mam znajomą, która uwielbia przeceny i polowanie na jakieś okazji jak są jakieś sezon Choszczna na obniżki cen, choć pod centra handlowe godzinami jej to sprawia przyjemność rasą tacy liczymy, że nie ukrywam to jest miara, którą wejść do sklepu nikt mu dojść w ciągu 10 minut z tym co potrzeba nie bawić się w podchody w szukaniu sugestii co wspólne bieganie za okazję, bo ja go potrzebuję kupić mieście z głowy, więc chyba nie wybaczyła, by dostosowywać takie strategie zabawowe do złotego czy dany dana osoba lub w jego cieniu lubi i to jest chyba wielka Brytania jeśli chodzi o zastosowanie właśnie technologii w np. wirtualne przymierzalnie ach, jako przykład 11 zastosować w sytuacji, kiedy świat siedzieli na tych, którzy lubią rywalizować na tych, którzy chcą szybko wejść wyjść i tych, którzy lubią przekopać przez stertę są również ludzie, którzy w większych zakupów coraz częściej robią w internecie jeśli w ogóle idą do centrum handlowego to po to, żeby dotknąć towar i 1 wyłączności w przebieralni wirtualnych byłaby dla takich ludzi bardzo przykrych nam co zrobić, by nie można powiedzieć rozbitą głowę w nie chronieni wirtualny bon bon w bombą foka wizualizacja będzie jednak niedokładne nie wiadomo czy czytam to fotka jednak się z ligi jest udzielenie będzie wyglądać paskudnie przytulną przemieniło się tak prawdę, bo komputer może nam trochę wygładzić żydowskie Marsylia w rzeczywistości okazać, że to jednak nie to proszę zwrócić uwagę, że już w tej chwili jest cała rzesza osób, które korzystają z tego typu abdykację z moich ewidentnej niedoskonałości w swoim komputerze w zaciszu domowych właśnie o to chodzi, że ta wirtualizacja jeśli przeniesie się do sklepów z dużej skali to byłoby myśleć z uszczerbkiem w handlu dla radości zakup portu, a co za tym idzie w ogóle dla obrotów sklepu, więc fantastyczne, że te możliwości się pojawiają dobrze, że mogą być spersonalizowane, czyli dla tych, którzy wybiorą coś takiego, ale myślę, że tu też jest jakaś granica rozsądku nie technologii tylko rzeczywiście potrzebne już na 1 z ostatnich pokazów mody były prezentowane w ubrania z drukarek 3, a także to w następnym wchodzimy do wirtualnych przebieralni skanujemy wymiary własnego ciała jej po półgodzinie mamy wydrukowano odzież taką, jaką chcemy dopasowaną dane z niemal, krzycząc głośne utwory wręcz idealny w tych instytucjach Polish Travel jest najczęściej jest plastikowa w tym momencie co nie do końca tak no ale to dziś w Czechach, ale drodzy państwo to szczęście zakupową mówimy to summa summarum kończy się na koniec końców jest dokonanie zakupu fizycznie towar w tzw. też ładnie mówi offline albo otrzymaniu paczki od Kuriera co wpływa przyjemna to jest w transzy wiesz czy tzw. e-commerce czy kolej to się nazywa to w dalszym ciągu jest tylko albo już to zależy, z której strony się spojrzy maksymalnie kilka czy ich kilkanaście procent towarów, które są uznawane za nasze państwo kategorii tak dalej, czyli 80 parę procent dość ciągłych skupowane, jakby 9 natomiast to, o czym mówimy to nie ulega żadnej wątpliwości, że tym tzw . tzw. one bardzo bardzo pomaga ja wracam do mojej moją banknotu p t. technologia zaś pomaga zaspokoić potrzeby jednostki potrzeb jest możliwość wyboru i to co daje technologia to co daje Onetu jest to, że ja mogę sobie wybrać obejrzeć i t d . tak nowy natomiast później ułatwia mi to po prostu zakup, czyli nawet tak rywalizacja czy poszukiwanie bieganie tylko ich łączy szukanie ofert Jerzy konik kończy się zakupem z reguły po co sami się nie trafia, ale jeżeli temu poszukiwaczy Lubicz poszukiwał co można pomóc albo osobie może pomóc wcześniej to jest znakomity znakomite rozwiązanie mające właśnie ze spotkań jakieś tam potrzeby ułatwienia i przede wszystkim wyboru tak w teście wróćmy do tej potrzeby estetyki Płocka zaczynaliśmy estetyki przestrzeni miejskiej czy w ocenie publicznej na razie nie widuje się tych plakatów zbyt wiele sami nie nie mam takich również bony były powszechne nawet nawet w miejscach takich właśnie, że mogłoby być, czyli w centrach handlowych czy na stacjach metra pokazywane są jeszcze instalacje z zagranicy n p . w taki plakat elektroniczny, który reaguje na to, że wjeżdża pociąg do stacji metra wtedy moda cena na tym plakacie włosy zaczynają w fruwać też próba buntu plakat szamponu, który zapewnia oczywiście jak to zwykle są pomników czystości kosztem jest u nas tego nie widać chyba z 1 wyjątkiem praktycznie, bo coraz częściej są w takich miejscach właśnie sklepy w łucznictwie, które nam na podłogę rzucają jakiś taki obraz jest czasem bywa interaktywne są krzykiem w końcu kałuża po tych dzieci skaczą tam pytał wtedy wirtualny tam na nich już rozmowy z je słychać dźwięki biliśmy taka zabawa chyba na uatrakcyjnienie procesu do tej pory był nieatrakcyjny i podłoga to naprawdę innej dający rodzicom trochę czasu na to, żeby jednak dokonać tego, czego się chciało dokonać, czyli jakiegoś zakupu 3 czy weryfikacji towaru w sklepie, bo po rozum, że te kałuże na mniejsze dzieci są wielką atrakcją będzie ona jednak są w zajętym czymś niż w bycie wciągniętym zajęcie w ostatnią taką grą, że widziałem w sklepie z zabawkami sama no to, bo jeszcze 1 atrakcja obozu ramkami co jest ich masa akurat Adam Mazguła ekrany co pokazywała reklamuje też plakaty, ale jest już wiele sklepów w Polsce, gdzie nikt się też plakat wisi to pojawiają nawet sklepy spożywcze z minionej epoki też potrafią posiadać znaczne wyświetlać na umorzenie postawiony w tym miejscu, które powinien być postawiony z taką treścią, jaka tam się powinna pojawić czasami jest zrobiony jak domy w branży określamy na telewizorze konsumenckie, które się całkowicie nie nadaję, bo do tego typu instalacji, ale w Miechowie wyciszyło tablicach LED tak na czerwono świecąca, która bywa koszmarem wizualnym w ogóle, bo to w taki jest dla tych co przechodzą nie jest tak do końca atrakcyjna z tego względu, że albo ten napis szybko przebiega droga jest odczytać numer telefonu przy czym w ogóle zrozumieć ten przekaz, ale to co chciałem powiedzieć, że zaczynamy eksperymentować z tymi nowymi technologiami Jan Miodek zachęca do tego żeby, żeby zasięgnąć w tej wiedzy, która jest de facto wszędzie internet nas z otaczającą w każdym miejscu można sobie zajrzeć na nieodpowiednie strony poczytać te technologie to co wspomniane wcześniej nie są już technologiami z kosmosu krajów zachodnich, które są dla nas dostępne technologie, a ich popularność możliwość kreowania tego przekazu poprzez wykorzystanie tabletów z smartfonu i wykonanie tego we własnym zakresie czy zlecenie czy komuś, kto wie, kto się tym zajmuje jako usługodawca będzie to możliwe, że zaczynamy panować nad tym przekazem my jak zwykle pojawia się podstawowy problem, czyli technologie już jest, ale nie ma treści dajemy się, że to będzie 1 z większych wyzwań dla plakatu od reklamy w ogóle, ponieważ ja jestem przekonana głęboko, że agencji kreatywnej kreatywne osoby w nich pracujące aż się pan lądowego, żeby tworzyć interesujące treści, ale cała społeczność kupujących taką usługę musi być przekonana, bo właśnie o to chodzi, że my nie chcemy napisów jakich trwających czerwony LED numery telefonów tylko chcemy sympatyczną model, wysuwając włosami czy jakieś inne coś co co przyciąga naszą uwagę w pozytywnym sensie jeżdżeniem treść, ale wręczać wiszą na prawo to, że nie jest feedback, jeżeli ta treść na tym plakacie będzie niesatysfakcjonująca parę osób, które będą oglądały mimo to mądrością tego już się reklamodawcy jest to, żeby to jednak posłuchać co zmieni ja miałam przyjemność przez parę miesięcy szefować ma udział w małym działowi marketingu i tam zrozumiałam, że jest magiczne słowo budżet i naprawdę kreatywność ludzi nie zna granic możliwości jest pozyskanie Fibak jest olbrzymia informacja zwrotna jest dostępne jeszcze czas chcę płacić także ja po prostu liczy, że narzędzia budowy tej treści będą na tyle podobne potanieją do usług, że będziemy mieli atrakcyjne ciekawe reklamy takie mamy bardzo często ciekawe reklamy w telewizji w głośnym chciałbym do tego optymistyczny akcent na koniec dość gotowy teraz, czyli gdzieś elektroniczny plakat w sensie wyświetla cała w sklepie to właśnie z zabawkami to na nim jest on od reklamy w telewizji tak naprawdę nic innego, więc w ten rynek dopiero kiełkuje chyba tak naprawdę u nas miejmy nadzieję, że wykiełkuje tak jak dzisiaj mówiliśmy, czyli w USA reklama była dostosowana naszych potrzeb do ich mnie natrętna dobrze wycelowane jest uspokajająca właśnie nasze potrzeby bez uregulowania swojego gustu estetycznego to by było bardzo fajnej mam nadzieję, że tego wkrótce doczekamy ataków na technologie tylko pomoc do strojów jest stawką to zesta w często sformowanie, choć już jest stara się wykorzystać metryczek nalewek w PL kościelny totalitaryzm to tej audycji w no dobrze się państwu za uwagę będziemy dziękować, bo nasz czas na antenie się powoli kończy Zamość była Katarzyna Stefaniak konsultant Kennedy coach dziękuję pani pastor Stefan Golonka niezależny członek rad nadzorczych spółek w tym, że FOMC, gdzie inwestor fundusz inwestujący w start-upy dziękuję bardzo i prawo marchewek architekt rozwiązań biznesowych Samsung Electronics Polska dziękuję państwu rozumiem, że prawo będzie się długo mówił o tych rozwiązaniach TFUE plakatowych na konferencji prawda może czuć się pochwalić się to będzie on to będzie w hotelu Marriott 9 czerwca 2 Lu Marriott w Warszawie, ale w Warszawie dziękuję za podpowiedź od godziny dziesiątej części do szesnastej Samsung biznesami w 2015 ty się konferencja nazywa będziemy tam poruszać w wiele ciekawych wątków mam nadzieję, że będą państwo nam towarzyszyć tak można zarzucić osiągnąć przez 1 z informacji na temat tego czym się rozmawialiśmy, zachęcając mieszkańcom czas zachęcą część wschodnią w audycji jak zwykle w sobotę polemik o godzinie dwudziestej mówi Jan Stradowski dobranoc człowiek w 20 w Brazylii podczas drugiej fazy drugiej fazy rzymskie 2 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA