REKLAMA

Rok szkolny podsumowuje Aleksandra Pezda w rozmowie z Jakubem Janiszewskim

Połączenie
Data emisji:
2015-06-26 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
włączenie ich różni od nich dług celny i 1326 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną w studiu Aleksandra PEZDA dzień dobry dzień dobry dzwonię proszę państwa i podsumować mijający rok szkolny było parę rzeczy, które warto omówić np. ale mogę coś powiedzieć fajnego właśnie próbą podsumowania, zanim wypowie się już bowiem, że rząd się wycofał z kamer w bezpiecznej szkole plus wiem Super, że zdążyliśmy omówić, a dziś nie w Czechach, ale w uszach, Rozwiń » mijając WWF ich dobrze, bo myśmy często o tym, rozmawiali dlatego tak wypaliła w las przecież to zły pomysł niż się potrafił przyznać, że mieli zupą z serii może w takim razie o swoje hasła, które miało być chyba takim hitem, czyli nasz elementarz elementarz to dzieci dla szkół elementarz, który miał odciążyć budżety domowe MEN właściwie, którym odciąży budżety domowe, ale jak alergię jak by się przyjrzeć uważnie całej tej sprawy w orzeczeniu z sukcesem, a tak nie możemy się przyjrzeć dokładnie uważnie tej sprawie, bo nie ma informacji ile kosztował ten metal ten cały zabieg, bo nie można mówić tylko o tym ile kosztował druk elementarza trzeba pamiętać, że w razie ministerstwo zorganizowało u siebie inne koncerny redakcję zatrudniło swoich autorów potem jeszcze to składało i drukowało, więc ich składzie redakcja i dróg i etaty, w którym się zakończyły umowy z autorami w różnych instytucjach edukacyjnych jednak są, gdyby to wszystko razem podliczyć ile nie umiem podać, że rząd wielkości, ale nie nikt by się nie pokusił o to by rzeczywiście trzeba było przeprowadzić się poważne śledztwo uważam, że warto przeprowadzić śledztwo było czynne od samego początku ten projekt rządowy był obciążony w taki sposób rząd postanowił to zrobić, by na własną rękę wykluczając z tego jednak profesjonalnych wydawców edukacyjnych cokolwiek by nie mieli za pazurami oni to potrafili robić pewnie mieli przez całą tą machinę gotową tak rząd się uparł, że zrobi to bez nich wykluczy ich z rynku rzeczywiście zwolnienia nastąpiły w wydawnictwach wydawcy się teraz już tym nie chwalą chwalili grozili tym wtedy, kiedy były jeszcze negocjacje z rządem możliwe teraz się tym nie chwalą, ale wiem, że zrobiły ze zwolnienia między czasie sporo ludzi straciło pracę całkiem profesjonalnych prawdopodobnie tylko po to, żeby rząd udowodnił, że sam sobie poradzi pytanie czy sobie poradził mu to pytanie jest gdzieś tam jednak otwarte boli też są elementarz w treści nie jest taki z nową rewolucyjny fantastyczne rozmawialiśmy o tym, parokrotnie, że właściwie to jest dość proste czy nie za proste też można mieć pewne wątpliwości czy nie zbyt zachowawcze niezbyt konserwatywne w sposobie przekazywania wiedzy tam były też bankom, których takie głosy krytyczne, które mówiły, że z matematyki wprowadzonych na matematykę wprowadzono szczerze, że w różnorodny sposób, że literki wprowadzenie odpowiedniej kolejności tak jest, ale zarzuty o wolność istotną sprawą co znaczy trzeba też pamiętać, że zawsze będzie także żadne nie niem niech nikt nie jest w stanie stworzyć takiej książki takiego elementarza, który odpowiadał wszystkim mu metod nauczania jest wiele, ale właśnie metod nauczania jest wiele, a myśmy w RPA Ghana jedno Śląsk Lech był słynny tort weselny Korona to z jakichś rodzynek radiowa przywróciła właśnie Leon pistoletów dźwięki od obcych bardzo przepraszam, ale jest ruchliwa, ale w system złym gościem w tym tak znaczy SLD cały czas jedzą powtarzał szkoda, dlatego że pomysł, żebym państwo współ inwestowało współuczestniczyła w wydatkach na podręczniki szkolne jest naprawdę więcej niż bardzo dobre to jest właściwie to na co czekaliśmy od lat i tak się powinno to dziać to jest Super, że żal, że rząd wreszcie postanowił, że zniszczy wziąć odpowiedzialność na siebie tak, bo to wyklucza wielu rodziców to koszty podręczników były zbyt wysokie naprawdę po 500 zł na gimnazjalistę w rodzinie, która ma więcej niż 1 gimnazjalisty i wcale nie zarabiała dużo to są spore wydatki, więc ta to przyczyny i to, że rząd postanowił w tym uczestniczyć to jest absolutnie celne spostrzeżenia i dobry kierunek jest sposób realizowaną właśnie to wszystko moim zdaniem charyzma i chyba trochę tak jest ze wszystkim po drugie, hasło to sześciolatki sześciolatki do szkoły wielka awantura o sześciolatki ruch rodziców, którzy uważają, że to straszliwe zagrożenie biedne dzieci pójdą do szkoły nie wiadomo co tam spotkać go i tamta debata też była 1 z takich kościołów prawda, że w 2 HD możliwości inni tam było też inni popełniono kilka błędów czy on prawdę mówiąc oczywiście trzeba to znowu zastrzeżoną Otóż w pokażmy kogoś nie popełnia błędów także wprowadzanie tak dużej reformy natomiast tu można było tego uniknąć oczywiście rozmawiałem z rodzicami na początku i jest jakby stawiając inaczej akcenty do dziś są problemy z tym w jaki sposób dzieci sześcioletnie są przyjmowane w szkole właśnie w tym w tym tygodniu zadzwoniła do mnie moja ZR w tę lalkę mojego psa w żalą się, że jej dziecko będzie chodziło na Ursynowie do szkoły w godzinach od 14 do 186 latek sześciolatkowi o godzinie siedemnastej naprawdę należy się podwieczorek kanie nauka gry na leki za nianie kolejna lekcja, bo od rana będzie na to lekcje czekał świetlicy plus to jest coś, czego on do tej pory jak widać, że samorządy jednak nie ogarnęły to znaczy, że mają z tym jednak jakiś kłopot to znaczy, że rząd się z nimi nie namówi do końca jak to miałoby wyglądać jak niedawno syn znany z polecenia zresztą ruchu ratuj ratuj maluchy PLI państwa Romanowskich, którzy nimi zaś, jakby za pośrednictwem i dzięki nim rozmawiał z profesorem z Wielkiej Brytanii, który tam inne z kolei inny bierze udział w takim ruchu to Wa sól tłumaczyli, że za wcześnie dzieci chodzą do szkoły za dużo im się wkłada w głowę to jest trochę inny ruch to, że on został wchłonięty i jakby jest ujemnie na sztandarach teraz z ruchu ratuj maluchy jest troszkę pomyłką, ale za to też odpowiada rząd sobie z tym nie poradzi, bo w wielkiej Brytanii chodzi o to, żeby dzieciom w wieku 45 lat nie kazać uczestniczyć i pisać, a tam się tam dzieje nasze sześciolatki jeszcze mają ten rozbieg i teraz chorym w całym tym ruchu chodzi o to, żeby pozwolić dzieciom na swobodną naukę na zabawę na naukę przez zabawę na podążanie we własnym rytmie chodzi o to, żeby nie tak nie było także na koniec roku dzieci uczą, że dzieci mają potrafić to samo było, by każdy się rozwija we własnym tempie i w tym akurat w tych w tym wieku dzieci naprawdę między sobą różnią i naprawdę jest niebezpieczne ich pospieszyć dolny rząd oczywiście wszyscy to rozumieją tylko im nie znaczy w sensie reformatorzy to rozumieją wiem, bo przecież rozmawia się z nimi o tym od prawie 10 lat natomiast dopiero niedawno rząd wprowadził taki zapis rzeczywiście, że po pierwsze w tym mają być mniejsze klasy, w których są sześciolatki po drugie, mają coś samorządy mogą do nich zatrudniać nauczycieli dodatkowych nie robią tego z oszczędności po trzecie, że nic by, że zlikwidowano ten wymóg taki full na tej podstawie programowej czy w tym co od czego się robimy jest znać podstawy, czego robić programy nauczania, że wszystkie dzieci na koniec pierwszej klasy coś mają potrafić to te bariery zniesiono więc, jakby te wszystkie furtki już zostały otwarte trochę za późno i rodzice nie ufają natomiast niewątpliwie nauczyciele już się przestawiają na inny sposób nauczania sześcioletnich dzieci to musiało trochę potrwa aż to nie jest wcale zły pomysł, żeby sześcioletnie dzieci uczyły, żeby chodziły do szkoły jak i jakoś nie jestem fanem ruchu ratuj maluchy nie podoba mi się portki jak ten ruch zgłasza swoje postulaty uważa, że w tym jest coś bardzo histeryczna go i niesłychanie tak powiem dużo światła na samych twórców z ruchu nieproporcjonalnie chyba znaczenia tego problemu wiem to sposób na wschód od tego jaki szkoła jest istotne nie do końca wiemy nie do końca wiemy, bo to, jakby były takie portale, ale nie sprawdzały tego co mogłyby sprawdzić, a może żaden raport tego nie sprawdzi mieliśmy incydenty z nauczycielkami, które rzeczywiście dzieci rysowały pamiętasz z tą, która zamykała się klastrem UW dzieciom ustali jak mówią, że to jest incydent, że nie wierzę, żeby byli tacy nauczyciele, po czym została zasypana informacjami od rodziców, że oczywiście zalepione plastrem nie ma, bo toruński kryminalna sprawa Arsenale są inne rzeczy jest rzeczywiście zagłuszanie dzieci sadzanie ich na tyłku i przelać 45 minut taki nienaturalny często są nawyki, które niektórzy nauczyciele mają i i Polska szkoła w ogóle trochę jest taka myśl natomiast ja znam wielu nauczycieli, którzy to robią w sposób, który po prostu rewelacyjny i potrafią z tymi mniejszymi dziećmi pracować, a poza tym wszyscy, których znam mówią, że sześciolatek w szkole mało, który naprawdę nie potrafi pisać z domu w to jeszcze może w takim razie skoro mówią o tych zmianach w z Orłem w naszym systemie edukacji spróbujmy się odnieść do zmian w maturze, bo i takie były w Lotto i zobaczymy dopiero co z tego wyjdzie nic nie były największą chyba należy za największą chyba należy uznać zmianę tej ustnej matury z polskiego, która już nie ma tej prezentacji, bo do tej pory ona polegała ta natura na tym, że uczeń miał w teorii sam przygotowywać przez semestr czy przez rok swoją maturalną prezentację, a potem ją wygłosić nagle się okazało, że uczniowie tego nie robią tylko kupują masowo i że to toż to się nikomu nie podobało, więc został zmieniony na odpowiedź ustną nie obarczoną błędami było nie ma zestawu pytań wykres jedno pytanie jak rzeczywiście nie trafisz to nie odpowiesz natomiast okazało się, że maturzyści poradzili sobie w świat nigdy nie było na jakimś wygórowanym poziomie rzeczywiście się uczą mówić uczą się przygotowywać wypowiedź ustną właściwie to jest też dobry kierunek, by na koniec już zupełnie powiemy no chyba o protestach rozwalą 22  000 osób w w kwietniu proces zorganizowane przez związek Nauczycielstwa polskiego hasło Joanna Rovina z balona i takie oczekiwania poszanowania zawodu nauczyciela zwiększenia nakładów na edukację w tym podwyżek wynagrodzeń nauczycieli 10 % oraz zahamowania likwidacji szkół przez samorządy to jest sprawa, z którą sobie żaden rząd do tej pory nie poradzi rozwój zapowiada Joanna Kluzik-Rostkowska zezna, że zmieni karty nauczyciela zapowiada się to pod hasłem, żeby docenić dobrych nauczycieli, a on wykluczyć z zawodu czy też nie przeceniać nauczycieli, którzy są schematyczni mniej innowacyjni nie widzę takich zmian w możliwości jeśli chodzi o system wynagradzania wydaje mi się od zawsze będzie kwestia uznaniowa, a jak nie uznaniowa Noto mamy już takie przykłady mamy już przecież awans United kołowy z tym sobie zawsze urzędnicy po raz ósmy w cudzysłowie prawda to co to można wybaczyć, więc inny nauczyciele walczą z Polsce o pewność zawodu to jest trudna sprawa jest niż demograficzny rzeczywiście w wielu szkołach jest zbyt mało uczniów będą kolejne likwidacje będą kolejne zwolnienia to jest ważna rzecz, a my musimy pamiętać o tym, że w Finlandii jest zawód nauczyciela jest prestiżowy i do niego się zatrudnia najlepszych ludzi wcale nie dlatego jak się zwykło uważać, że oni mają jakiś wyimaginowany histeryczny historycznie uwarunkowane autorytet tylko, dlatego że oni wiedzą, że jak dostaną te prace to będą oni mieli już zawsze i że ona jest przyzwoicie płatna i że nie będzie zmian reguł gry w ciągu roku 40 × oraz, że nie będą przychodzili urzędnicy sprawdzali papierów po 40 × w roku również sią też się z bardzo żal, że zdradziłam, ale w funtach zaletą jest ważne co powiedziałaś, chwaląc się, że to jest taki element z pewności zatrudnienia i zaufania do zarządu mamy z tym problem jest w Polsce niczym zwykliśmy szkoły wiedzieć w jakim oderwaniu od naszego całego świata naszego społeczeństwa nie jest ta szkoła jest po prostu częścią wspólną społeczeństwa nie dotyczą te same wady i te same zalety, które mamy pamiętajmy, że nasi nauczyciele są najlepiej wykształceni przynajmniej w teorii z 1 z najlepiej wykształconych grup jest naprawdę na tle Europy oni mają wyższe wykształcenie co w sumie innych europejskich krajach nie jest wcale koniecznym zawodzi, a właśnie ministerstwo znowu to znosi to jest kolejna próba, żeby wpuścić do zawodu ludzi niekoniecznie z wyższym wykształceniem, a jednak to jest istotny natomiast nasi nauczyciele nie są dobrze przygotowywani do pracy pedagogicznej z dziećmi mówi się o tym, po prostu nudne to jest jak flaki z oleju mówi się o tym od lat, ale jakoś mnie i innych nie wywołało to w fundamentalnych zmian w 2 zmian w systemie kształcenia nauczycieli nie mają też wsparcia w trakcie pracy nie mają takiego wsparcia, żeby mieli kursy, żeby mogli się udać do kogoś po poradę i żebym jakoś podnosili swoje umiejętności w trakcie pracy już nauczyciele z dwudziestoletnim stażem mówią, że nie radzą sobie ze współczesną młodzieżą zawsze tak było zawsze tak będzie nie muszą mieć wsparcie w trakcie prac również dziękuję bardzo Aleksandra PEZDA głazami studio 1341 przegrała z tym państwo teoria równie przegadać Holendrzy już raz obranej Formuły Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA