REKLAMA

Międzynarodowy Festiwal Teatru dla Najmłodszych. Zaprasza Agnieszka Czekierda

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2015-06-26 23:00
Prowadzący:
Czas trwania:
39:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM, gdy rozpoczynamy magazyn dorosłe dzieci przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami stóp jest też nasz gość Agnieszka Czekierda dobry wieczór, gdy w wieczór dyrektor teatru małego widza, o którym kilkakrotnie z panią Agnieszką tutaj rozmawialiśmy, ale też dyr artystyczny Międzynarodowego festiwalu teatru dla najmłodszych, o którym dzisiaj przede wszystkim będziemy rozmawiać festiwal ogromnym zasięgu jeśli chodzi o czas jeśli chodzi o repertuar również, Rozwiń » że rozumiem z misją taką, żeby przywrócić temu Tatr czy pokazać ten teatr im pokazać go światowy oblicza w Polsce i wywołać albo wrócić dyskusja w ogóle o istocie teatru dla dzieci w Polsce albo nie wiadomo, że poczta chce zarobić pieniądze już na www echodnia eu, ale absolutnie nie chcę żadnych gimnazjum oraz nie prawdą jest to co powiedziałaś, czyli Tarzan bardzo mi zależy na tym, żeby nieustannie inicjować taką dyskusję na temat ceny teatru dla dzieci, a wartości tego teatru, bo ciągle jakoś postrzegamy etat dla dzieci jako coś się drugorzędne go jako o teatr, który jest taki to on często się mówi teatrzyki, a tak teatrzyk dla dzieci piszemy na temat 3 dni ja się zawsze wtedy buntuje, bo co to oznacza, że ta jest tam mniej wartościową rzecz jest mniej ważne, że dziecko ma bucik na bramką zna tę używkę dech w, czyli zdrobnieniami ja myślę, że jednak jest tak jak krew powiedziałam i że jest to coś mniej wartościowa godzą się mniej ważnego, a to zupełnie nieprawda jej festiwal tej kwarty Kinnard SA w moim umyśle powstał właśnie po torze Belle pokazali się wszystkie te piękne bardzo wartościowe spektakle, które mają powstały zmyślą o tych najmłodszych widzach dzieciach od pierwszego roku życia, ale też, dlatego że jest to taki specjalny nurt scena teatru inflacyjnego, które nie opowiada bajek to nie jest test dat bardzo daleki od tego teatru tradycyjnego, które znamy i wytrzymałość na chwilę przy terminie teatr inicjacja inne być może są wśród naszych słuchaczy takie osoby, która pierwsza z nich nie słyszą o takim Pęczak Tatr inicjacji inicjacja to wprowadzenie den stad inicjacyjnej jest takim teatrem, który wprowadza dzieci w świat teatru był bardzo często jest cała ich pierwsze spotkanie z teatrem w ogóle jeśli mówimy o dzieciach od pierwszego roku życia to nie jest nowe zjawisko w UE w Polsce również muśnięta małego widza pracuje nad tą moc 4 lat, więc są myślę, że już szeroko komunikujemy, że taki teatr jest jest ważny jest potrzebny i działa co mu najważniejsze natomiast MR nasi goście festiwalowi tak jak Włosi teatru la Baraka robi to 30 lat pierwszy spektakl powstał w osiemdziesiątym szóstym roku jest stoją także inicjacyjne, czyli taki teatr dla zupełnych maluchów wprowadzający je w świat teatrów taki bardzo bezpieczny sposób, bo zdaje, a jest kilka takich ważnych elementów wolną, która budynków, które powinny w przedstawieniu oraz być brane pod uwagę to by to są takie elementy, które spowodują, że dziecko będzie czuła się bezpiecznie natomiast nie zmieniam, czyli kameralność tych spektakli, więc to żart mam dzieci siedzą blisko mamy taty, że jednocześnie chcą stać się poruszać podejście do aktora też mogą żal wykluczamy Fota, ale i tak jest standardowe ustawienia teatralny, że dzicy są blisko aktorów, żeby można było się z nimi komunikować, że mogą głośno wyrażać swoją opinię nie mogą się wiercić kręcić że, bo one mają naturalną potrzebę ruchu z zielem no i nigdy nie gasną światła, że mają nie atakujemy ich muzyką ona nie przykrywa tego co się dzieje na scenie zresztą nikt tego nie lubi, więc zerem, ale z drugiej strony wcale to nie jest tak, że unikamy środków teatralnych wręcz powiedziałabym, że to spektakle być ciągle wydaje się spektakle dla dzieci no to tam jakieś wyskoczą tamte kukiełki marionetki mówiąc bardziej profesjonalnym językiem znajdą opowiedzą o jakość bajka tam o lisku Etrusków domek w Kapturku i t d. co dzieci też lubią, ale starsza kiedyś właśnie fabuła bohaterowie, ale z no tak tutaj mówimy o takim teatrze, który rozbudza emocje rozbudza zmysły my mówimy właśnie zapatrzeni w sensacyjnym czy teatrze, której jest powiedziałam takim konglomeratem, ale czy tylko tym w wielu sztukach pięknych konto jest daleka od bardzo zmysłowy to jest teatr, że kto jest taki bardzo ta reforma aktywny jest połączeniem wielu dziedzin muzyki plastyki plastyki ruchu przede wszystkim takiej ekspresji ruchowej, ale pięknych obrazów wizualnych również, a często nawet jej smaku zapachu, bo w ramach festiwalu prezentowane spektakle teatru małego widza warzywa są z kosmosu, kiedy pracujemy tam w Senacie scenografię stanowi po prostu całą masą warzyw wszelakich, kiedy się wchodzi na stany to po prostu pachnie, kiedy się wchodzić oddała do teatru to po prostu pachną po reszcie upiory marchewki rzodkiewki natomiast celem po spektaklu wszyscy chrupią, więc dochodzi do tego jeszcze 1 z masą staramy się oddziaływać na wiele zmysłów Jason myślę, że w, a jest to dobra to wyjątkowy teatr, który działa również dorosłych, bo to właśnie po festiwalowym spektaklu podszedł do mnie tata, który powiedział pan pani to był najlepszy z paktem dla dorosłych, jaki w życiu widziałem, a wraz, z którą w sadach i warzywa woskowy o własnych niż te spektakle są wielopoziomowe co znaczy, że nie, a ona ze są tak konstruowane, że działają, ale na małych widzów kolory emeryt mam tam to są bardzo poetyckie spektakle bardzo często natomiast, że dorośli rozumieją dowcip Tomek artyści też świetnie przy tym bawimy, a im leżą w ramach festiwalu będziemy prezentować bardzo różne spektakle specjalnie tak wybrała mnie do programów, więc zarazem teraz właśnie aha już przyjechali, a Holendrzy z tac Danse Maca z Amsterdam, którzy pokażą spektakl kolor to sołtys już jutro my już jutro tymczasem w niedzielę w poniedziałek wiele i w poniedziałek to świetny teatr tańca to są profesjonaliści, którzy robią spektakle dla przeróżnych odbiorców również dorosłych młodzieży i tak jak powiedziałam tutaj my tego nie rozróżniamy czy też jest w ogóle, a w prezentowaniu właśnie w czasie sztuki tanecznej czy performance ów, a my nie w nie kategoriami, że coś jest z ulg dla bardzo dla dzieci, a co się z bardzo dla dorosłych oczywiście pewne treści się dzieciom nie pokazuje natomiast ta z kolei pokazujemy świat świat codzienności świat koloru takie rzeczy, które oddziałują na naszą wrażliwość na wrażliwość wszystkich baśniowy chciał o to zapytać się o VAT ten czynnik subiektywnej obiektywnej jeśli chodzi o wrażliwość na sztukę teatralną dla dzieci ty jesteś osobą, która odwiedza różne festiwale lubisz jeździć do Włoch obserwować tamtejsze teatry dla dzieci my też zaprosiła się na różne zespoły teatralne do wzięcia udziału w festiwalu międzynarodowym teraz tutaj w Polsce teatry dla dzieci generalnie miewasz coraz lepiej tak jak literatura dla dzieci w Polsce widać tę zmianę jakościową, ale oferta jest bardzo bogata bardzo szeroka i cały czas w przedszkolach czy w szkołach są popularne takie starego typu przedstawienia dla dzieci, gdzie aktor nadaje dziecko odbiera nie ma między nimi żadnych żadnej relacji żadnej komunikacji właśnie dziś kukiełki jakieś przebrania oczywiście dzieci też tak uwielbiają, bo dzieci bardzo lubią w ogóle wszelkie formy teatralne sceniczne, ale pytanie moje takie badacze jestem bardzo ciekawa początek poznajesz, że spektakle dla dziecka jest dobrym poruszyła tę bardzo ważny wątek, ponieważ w tej chwili prowadzimy taki projekt zatrzymała go widza, w którym odwiedzamy wszystkie warszawskie publicznością Avię, pokazując nasze spektakle nasze koncerty i jajek jaja są ciągle zdziwienie, ponieważ żaden informacja zwrotna od opiekunek od kierowników do żłobków są jest ciągle taka sama w, a mianowicie, abyśmy w życiu czegoś takiego nie widziałem, ale bardziej w kontekście myśmy w życiu nie widział, żeby nasze dzieci tak reagowały, żeby nasze dzieci, że tendencja zwykle, kiedy przyjeżdżają do nas teatrzyki mówi w cudzysłowie w po zwykle tendencja jest taka, że dzieci są coraz dalej od sceny tak sądzą osadzone ucisza mamy, ale mają też wiernymi odbiorca, ale idę właśnie te są uczęszczane przez aktorów tani, a ona się wycofują ciągle Woś coraz dalej od Stana tak naprawdę ktoś po 10 minutach chcą chodzić, o ile nie zaczną płakać wszystkie na początku, bo treść jest niedostosowana w ogóle całą dobę to może dojść Homs wrażliwości czy możliwość odbioru, ponieważ jestem tak już, że w 2 w tym teatrze w tym co robimy osadzona, że mnie się wydaje to oczywista i potomek ciągle dostaje taki komunikat zwrotny, że to jest niesamowite jak to działa to jest niesamowite, że te dzieci po 5 minutach u nas są cały czas coraz bliżej stan trzeba je trzymać tylko pomóc Motorowi w koszulki, żeby te można było skończyć spektakl, że się śmieją, że chcą jeszcze, że mamy bisy na koncertach w budżecie się rozkręcają tańczą śpiewają po mnie gramy dla nich raj jesteśmy Jagódki i t d. tylko gromadzie z Kromera jak Grameen fajną dobrą dorosłą muzykę odpowiada są twoje pytanie o te jakoś z nim o to, że dzieciom się wszystko podoba, bo to jest też także czas taktycznie pytała czy trudno zgrać dla dzieci, a to pewnie jest trudniej, a ja, a powiedziałbym tak, ale mały widz sam czy dziecko jest takim samym odbiorcom jak dorosły chamstwo niejedno różnicą, że ono powie głośno wciąż nie podoba wierzymy w mojej diety i to jest trudna dla aktorów co aktorowi się zrobi przykro, że śmigłowiec stał po 10 minutach powiedział mamo chodź do domu Bomi gęś to nie podoba co się zdarza każdy z nas jest inny mamy różną wrażliwość i małemu odbiorcę może akurat taki krok temat czy taka lampa na taki sposób realizacji nie przypaść do gustu dorosły nie wstanie tylko tam od czekano tak 30 minut jeszcze do końca spektaklu stan dziękowali szans, bo tak trzeba wyjedzie bowiem charakter w życie już od Tatr nie pójdę, bo nuda straszna każdy tak robić, a w ww EFS przypomniał sobie kiedyś Krystyna Janda, siedząc na 2 miejsce to w tym stylu apelowała, żeby tak nie robić, że to jest krzywda dla tych aktorów dla wszystkich i że ona sama ma z tym ogromny problem dlatego nie chodzi na żadnej premiery, bo nie jest w stanie wykonać właśnie o VAT na stojąco bądź jedynie zdanie przekonana, ale czasami sadzamy w pierwszym rzędzie nawet jeśli to się, w których wykonanie spektaklu i wie, że ta gra jej znajomi trzyma kciuki jeśli kiepski spektakl, żeby cała reszta widowni miała odwagę chętni na HIV oraz wyrazić swoją szczerość, bo ona jeszcze po prostu nie nie jest w stanie tego zrobić, ale rzeczywiście dzieci tutaj nie są spętane konwenansami nie są skończone w związku z tym trudność zgrania dla nich polega tylko włącznie latem i no tak oraz jego praca w jakości amanta jest także w UE mimo wszystko od SLD to jest właściwie najfajniejszy, więc świata, ponieważ dzieci mają do nas dorosłych artystów naprawdę ogromną cierpliwość i zaufanie też niezależnie od tego czy to jest sztuka, którą ty wybierasz właśnie taka, jaką prezentujecie w ramach festiwalu, o czym zaraz powiemy czy to jest tzw. teatrzyk, bo dla mnie to jest trochę tak jak z żywieniem dzieci jak się dziecku dałaby fast food to on też niestety będzie bardzo chętnie dłoń może tez niezdrowe jak się dziecko wychowa w rodzinie, gdzie jest muzyka disco polo ono nie wykształci swojego gustu ona nie będzie wrażliwe na na różnego rodzaju niuanse w muzyce nie pokocha klasyki no bo nie będzie miał takiej szansy, więc mam też wrażenie, że dzieci, które mają kontakt z tzw. teatrzyk kami ona po prostu przyjmują to jako wzorzec model teatru i po prostu biorą to co jest jak my wszyscy olbrzym może być widziała zdziwienie rodziców, którzy przychodzą pierwszy raz na spektakle nurtu teatru inflacyjnego ani inny w ogóle nie jest to mnie nie wiedzą jak to wygląda tak samo wszystkie wychowawczynie w tych żłobkach, które nigdy czegoś takiego nie widziałem on podchodzą czasem mają ze wzruszenia i t d. już czegoś tak pięknego w życiu nie widziały np. gdy strach, a także żyjemy w takim świecie stereotypów teatru dla dzieci, które jest właśnie jakąś bajką jakąś opowieścią, a Car, zwracając na pytanie, który nie odpowiedziałam odnośnie jakość, bo chciałam powiedzieć o tym, żart, a dzieciom są oczywiście wszystko podoba dlatego my artyści i ujawnianie wszystko miałem, ale tanie rzeczy również dzieci starają się także one z ciekawością przyjmują mają tak jak powiedziałam bardzo dużo cierpliwości do nas są one wchodzą w tonie zakładając, że to będzie słaba albo, że się słabo zaczęło tylko tym duży kredyt zaufania nam dają ignorują, a my nie możemy polegać tylko włącznie nam o pieniądze 3 AM, bo jednak tak jak powiedziałaś Tomek w pewnym sensie też kształtujemy toną dzieci dzieci są mądre, ale ona dopiero kolekcjonują doświadczania stocznie mają punkt odniesienia i to do nas dorosłych AM i do nas artystów malarze dla samych wyborców tak go co ta jakość ma, a c i nie ma w i ja myślę, że ma to bardzo często wiemy w inny, a i, wybierając spektakle na festiwal jaja wszystkie widziałam w obecności dzieci tak obecność odwiedzi zaserwować naszej publiczności dziecięcej, ale też Ela zaprosiłam właściwie największe autorytety w dziedzinie tworzenia kadry inflacyjnego dlatego tak ważne jest to festiwal, bo one z takim przeglądem w ogóle tego co się dzieje w Europie w tym obszarze w grę na wszystkie te z teatrem im są stowarzyszone w takim międzynarodowym stowarzyszeniu artystycznym z morsa jest, w którego teatr małego widza też jako 1 etat w Polsce ma przyjemność należeć też takie grono ekspertów, a którzy od wielu lat właśnie tam eksplorują ten obszar mają bardzo dużo doświadczeń, a te teatry Lenin czy Holandii, którzy do nas SA przyjechali już czy Włosi, którzy do nas przyjadą Belgowie byli pionierami w swoich krajach tego tego nurtu Janik, a rzeczywiście są świetnymi ekspertami, a on i jakby to był 1 kluczyk, czyli wybrałam najlepszych i tych, którzy uznawani są Szwecja kotary tatę, a oprócz tego wybrałam te spektakle, które MO to oczywiście mniejsze najbardziej podobała niedźwiedziami z całą masę też mam pewne punkt odniesienia, a z drugiej strony chciałam, żeby to było bardzo różnorodne, bo oni jednak każdy z tych teatrów zupełnie inny sposób komunikuje się z dziećmi co ta sztuka pokazuje, że nie ma 1 przepisu na inspirujący spektakl dla maluchów festiwal już trwa mam od maja potrwa do grudnia po powiedzmy naszym słuchaczom dorosłym, którzy teraz słuchają, a zadecydują za swoje dzieci zachęcimy ich trochę konkretów trochę co się będzie działo, jakie zespoły zostały zaproszone dnem morza konkretnym spektaklu tak, żeby dać się obraz tego, jakie akcenty pojawiają się w repertuarze, jakiego typu będą to przedstawienia Festival cykl partii Marks szkołom i rzeczywiście taki powiedziała po collage wielu, a spektakli przyjadą do nas seat grupa AIB w Tatry SA w Belgii Holandii z Włoch z Niemiec to co jest ważne co chciałbym powiedzieć Zatorza zostało rzeczywiście skonstruowane w taki sposób, że będzie trwał od maja do grudnia, bo zwykle tam festiwalowa mam taka formuła n p . nie wiem, kiedy festiwal trwa 10 dni codziennie walczy o tym, 2 dylematy są dla dorosłych nie do ogarnięcia natomiast ja chciałam dać możliwość znacznie bowiem zdążył Grażyna Flis Walęciuk udział w las spokojnie we wszystkich spektaklach i sobie zrobić taki przegląd, bo to nie jest festiwal artystów, którzy Bano się poklepywali po planowanym i mówić, jakie swoje nie tylko to jest festiwal dla ludzi dla odbiorców dla dorosłych bilardziści za sobą tutaj się nie spotkania oni się nie spotkają się spotykamy na innych spotkaniach ma on z Marsa i zło, gdzie wymieniamy się wiedzą doświadczeniami chciałam zrobić, a w właśnie co się ważnego dla naszej polskiej społeczności, a z drugiej strony to co jest ważne to ktoś właśnie co drugi weekend co miesiąc sam przyjeżdża do nas 1 teatrzyk, ale możemy zagrać się więcej, a spektakli, bo one są kameralne, więc trzeba ich zagrać dużo, żeby jak największa liczba osób mogła zobaczyć w weekendy są zarezerwowane dla rodzin z dziećmi w natomiast w poniedziałki gramy spektakle bezpłatne, a dla żłobków przedszkoli, bo to są to są, by takie właśnie spektakle, które przychodzą do żłobków do przedszkoli czy żłobki mieć żłobki przyjeżdżają do nas festiwal odbywa się w starej prochowni którą, ale na ten czas na ten czas zamieniła się w 2 fantastyczne miejsce dla dzieci pełne przestrzeni o różnych sensoryczne jechałam zabawkowych kolorowych dzieci uwielbiają poszaleć one naszych piwnicach w amfiteatrze, w którym wisi taka właśnie instalacja sensoryczna im więcej stoją zachęcam, żeby wejść na stronę tej partii nart PL i poglądy są relacje z poprzednich wydarzeń w Weston zupełnie naprawdę pięknie, a i to miejsce cudownie żyje natomiast CEM no właśnie w poniedziałki przyjeżdżają do nas na pierwszy spektakl la MO dzieci ze żłobków, a na drugi spektakl taki trochę późniejsze przyjeżdżają dzieci z przedszkoli to też jest bardzo ważne wydarzenie, a w ogóle ten festiwal jest cała wspierane finansowo przez miasto stołeczne Warszawa z czegoś bardzo cieszy Raja i biuro kultury i biura edukacji widzą taką potrzebę, a co jeśli słucha nas ma opiekunka nauczycielka przedszkolna albo mama dziecka na przedszkolaka czy dziecka, które chodzi do żłobka Smyk pomyślała o wspaniałe chciałabym, żeby grupa mego dziecka również działa udziałów festiwalu w el jeśli chodzi o żłobki to on, ponieważ partnerem festiwalu jest cały zespół żłobków miasta stołecznego Warszawy w to obsada jest już Romom stada jest już pełno, bo tutaj obok kocha festiwalową ciało w ramach festiwalu jest iście uruchomione 1 bardzo ważne dla mnie program laboratorium teatru to jest program MMA i warsztatów, które trwają też przez cały rok, które są prowadzone przez dyrektorów WORD w stosunkach wszystkich teatrów właśnie z wychowawczyniami zaś członków jej ani druga grupa uruchomiona to jest są wychowawczynie z przedszkoli, a on i tak ta grupa jest finansowana przez samą instytucję miejską w czeska, która się zajmie właśnie szkoleniami w i to co jest bardzo ważne to, że te to wspaniała osoba ze żłobków przedszkoli to oczywiście wybraliśmy zrekrutować osoby, które bardzo chcą się rozwijać będą miały szansę przejść się niesamowitą przygodę teatralną warsztaty będą bardzo różne, a i co najważniejsze na koniec CMK każda z tych osób, a jest ich ponad 40 w programie w UE będzie miała za zadanie przygotować z już w swojej miejscu prali w nas swoją grupą dzieciaków warsztaty teatralne albo spektakl AJA nad tym wszystkim gdzieś tam będą czuwać, żeby to się dokonało, więc na pewno nie Ian mam nadzieję, że powstaną piękne piękne rzeczy i dostosowywano takimi ambasadorami takich fajnie by zmiany w myśleniu, a trzecia praca z dziećmi, więc za jak widać, ale zdradzali z tematu ani złotówki ani przedszkola już się nie mogą zgłaszać przedszkola mogą się zgłaszać, dlatego że zrobiliśmy konkurs za MOK i przedszkoli też jest bardzo dużo my hand nerwy zrobiliśmy konkurs za i mamy zamknięte grupy do sierpnia włącznie natomiast od września nowy Jork jest jeszcze, że mamy kolejne miejsca i a na pewno można się do nas zgłaszać także bardzo bardzo zachęcamy do spektaklu są oczywiście bezpłatna dla ambicji im, a dla nas bardzo ważne jest to spotkanie my oczywiście też przypominamy, że w sobotę w niedzielę każdy rodzic może po prostu pójść się z dzieckiem, ale program festiwalu jest dostępny zapewne na stronie internetowej montowała go przed sobą, ale my rodzice mogą postudiować po adresem Tatr ma go za PRL albo tych poczynać PL tam można sobie przeczytać, jakie spektakle, jakiej grupy teatralnej we Wrocławiu linearny, a Bizeta teatrów można zobaczyć zdjęcia wszystko wszystko na stronach jest można sobie wybrać to co nam się najbardziej podoba, a w będzie się działo bardzo dużo, bo on mną mówiąc tak krótko n p . Helios Pieta z Niemiec przyjedzie do nas z takim ciekawym performer sam na temat wody, które ma piękną nazwę to spektakl H2O w będziemy pokazywać się wodę w wielu Stanach skupienia widziałam te spektakle jak reagują na niego dorośli dzieci i wszyscy po prostu patrzą jak zaczarowała mnie do swoich niesamowita żony w wodę na 1 scenie w tylu Stanach skupienia i zaskakująca z Odrą i płynąca, a w serii Breslau kół ChRL i gotującą się, czyli w postaci pary wszystko z muzyką robiono na żywo w bardzo często w tych spektaklach wykorzystują muzykę, a na żywo w sierpniu przyjedzie do nas mają świetny plac z Antwerpii Belgii też Pigalle ze spektaklem rękaw i tam grają na takich instrumentach tria w życiu nie widziałam nawet ich naz w nie potrafi wymienić, więc państwo nie powiem, a teksty w ciekawe naprawdę dla gmin dla wszystkich nazwała listopadzie będzie przepiękny spektakl hiszpańskiego teatru datę Danza księżycowa rzeka tak niesamowicie wizualnie piękne, że ja mam Muzy w oczach jak go oglądała z takiego wzruszenia ONW piękna tego przedsięwzięcia zresztą Omar mazda jest świetnym choreografem i będzie prowadził również warsztaty z naszymi opiekunkami adwokata Ramin, więc jest to wspaniale koniecznie trzeba Włochów zobaczy z UE, czyli słynny teatr la Baraka w grudniu, a w grudniu będzie Bruno kawę niż we wrześniu, więc tak zapraszam 3 spektakle, bo w październiku miało ono tak mogą zdecydować, gdyż oni mają ich 30 w repertuarze takie powiedziała Munio 30 lat trwa spektakle wszystkie są nam genialnym poziomie natomiast rzeczywiście mały słonik turystyki spektakl le my bardzo ciekawego człowieka obrona jest i dyrektorem artystycznym LM to co w teatrze la Baraka reżyserem, ale też aktorami genialnym i ten mały słonik jest tak prze śmieszny spektaklem on wyczarowuje tam co on dżungla SA po tych 4 par rajstop, a ze swoim na brudno jest też zaangażowany w taki projekt cena i życzenia 100 spektaklem po całej Afryce on pograć gdzieś w jakichś wioskach na klepiskach, a pod chmurką dla afrykańskich dzieci i ten mały słonik działa po prostu wszędzie jak raz widziałam go w Londynie i po prostu poczekam ze śmiechem państwo Anna naprawdę, więc będzie oczywiście słynne pojechał z austriackim krzesłem w bojach ikrę bardzo interesuje, ale prawda przycięto Moskwa jednak najważniejsi artyści i to co ludzie, którzy wprost uwielbiają to co robią i uwielbiam pracę z dziećmi ze strachu odpowiedź też na twoje pytanie o jakość różne grzeczności, jakie odróżniają jawi się zaangażowaniu tak tak widzę po prostu o ten kontakt z dziećmi to o jak profesjonalnie ludzie wykonują swoją pracę i innych to co my robimy w teatrze mogę widzom my jako artyści TW własnego to gdzie dokładnie to samo znaczy to jak ja zespół, a dobieram są ludzie, którzy po prostu uwielbiają to co robią kochają to, a mówimy drodzy państwo cały czas spektaklach, które są przeznaczone dla dzieci im w wieku żłobkowym przedszkolnym nie rozpatrzono kategorie wiekowe tych spektakli, o których mówiła Ashton to jest właśnie, bo 15 albo 14 czasami 2, ale część to już jest to już jest dalsze znaleziono w jego to koszty te nad tymi kategoriami zastanawiam tym zawsze mnie zawsze taki kłopot, bo z 1 strony to podpowiedź dla nauczyciela opiekuna czy rodzica z drugiej strony to trochę ogranicza o tym, też rozmawialiśmy przy okazji festiwalu bardzo dobrych ambitnych filmów dla dzieci kino w trampkach takich, które też niestety tylko w trakcie festiwalu można obejrzeć też przyjechały z całego świata Mielno tam też nie trzeba było tak to do 8 lat po 811 różnych kategorii z powodów praktycznych RM, ale n p . starsze dzieci niechętnie biorą udział wciąż jest poniżej kategorii wiekowej, a tymczasem jak będą dorosłe to tym bardziej jeszcze będą chciały Falk tutaj jest rzeczywiście także Jan g te spektakle absolutnie standardy złe sformułowanie, że nie zrobią krzywdę one są, a dla wszystkich, bo trzeba się zetknąć z tym rodzajem, a i tak kadru, żeby w bardzo trudne jest to opowieść jest natomiast DM to one są ciekawą masą wciągająca przez rekwizyty, które się używa na scenie hali jest jednak przyjedzie do nas również takim spektaklem stuk PUK, o który jest całkowicie zrobione z drewna i tam się do historii wyczarowują drewno, więc one są i przemyślane i estetycznie ciekawa wykorzystują bardzo często takie instrumenty, których my sami Niemcy jak z moimi muzykami coś planujemy przewozimy instrumenty ze świata ostatnio z Chin przeworski instrument żeśmy siedzieli z wypiekami na twarzy zastanawiali się aktor z kamienic w ogóle jak to ma grać, ale i za bardzo często, kiedy wykorzystuje taki instrument w spektaklach to widzę dorosłych, którzy obok tych swoich półtoraroczne dzieci, a siedzący z otwartymi buziami dorośli też siedzą z otwartymi buziami i patrzeć jak to jest możliwe, że program teraz właśnie chciałbym porozmawiać o dorosłych właściwy dla dorosłych, którzy teraz słuchają to też byśmy porozmawiał chwilę o tym dlaczego warto, bo rodzic ma różne możliwości wyboru może włączyć dziecku telewizor w może wysłać dziecko statusie inne do pobliskiego kina i to już jest duże wydarzenie albo właśnie może wziąć i tata i dziecko czyta imama i dziecko i razem wybrać się na rodzinną wyprawę do dobrego teatru dla dzieci to jest to są to trochę takie wybory jak właśnie z żywieniem dzieci jak z edukacją można im na czym się wszystkiego nie da się na najwyższym poziomie to też nie należy popadać w skrajności i czy jakąś postawę racjonalną w tym zachować no właśnie, gdyby któryś rodzic się zastanawiał, dlaczego warto, dlaczego warto pójść z dzieckiem i jakiego typu to jest doświadczenie dla dziecka i czym ono się różni od wizyty w pobliskim kinie na filmie znanej wytwórni powszechnie reklamowanym, gdzie są gadżety, gdzie inne dzieci z przedszkola też mają gadżety z tego filmu, dlaczego warto wybrać kadr, a niestety mówimy tutaj o wyborze, bo to nie jest tania tania rzecz szczególnie dla rodziny, gdzie jest więcej niż jedno dziecko na tę decyzję znacząca często dla budżetu miesięcznego np. raz miesiącu chodzić na taki dobry spektakl, dlaczego w ja myślę, że odpowiedź na pytanie, dlaczego warto chodzić do teatru a dlaczego warto poszukiwać tego wartościowego, któremu wiesza, jakiego typu to jest wrażeń to jest pytanie skoro można zadać im nie tylko gdy w kontekście dzieci, ale także w kontekście dorosła to znaczy co teatr znam robi po co teatr w naszym życiu i myślę, że jeśli chodzi o dzieci to jest także pan ona w tym pierwszym okresie swego życia on co najbardziej chłonna i to w Doha w Melbourne pomagamy budować tę wrażliwość i ich już o tym, powiedziała, że to, o czym skorupka nasiąknie i to co my do czego dziecko przyzwyczaimy, a czym do smart lechitów, owszem, może dodać gazu i klasyki nie wartościujące boja sobie myślę, że dziecko jest potrzebna i wata cukrowa i klaun, czego my tak trzeba go za nie RO nie robimy, ale i klasyka my pokazujemy dzieciom świat, który jest kolorowy różnorodny w i one mają też, że prawo do tego trzeba to, aby zobaczyć Festival Hall czy do miast ze wracając do tego, by ją do tego jak oddziałują na wrażliwość właśnie nazwą łączy się różnią przeżycia dziecka, które widzi na żywo spektakl czuje zapach widzi może dotknąć niedobrze co ja opowiem 1 rzecz bardzo skromnie niesamowicie się w ostatnio w tym szukam słowa było, bo nie mogą o tym, zapomnieć CE, chociaż wiele takich rzeczy się zdarza, ale to była jakoś tak ostatnio wyjątkowo graliśmy koncert tak jak powiedziałam my traktujemy dzieci po partnersku to znaczy my dla nas muzyka jeśli jest dobra jeśli zrobiona z serca i mądrze to ona dla wszystkich, a graliśmy koncert z synem tynkowania na dywanie w teatrze małego widza nie zaśpiewam już ostatnią frazę Eton ostatnią nutach muzycy już tam przepływem towaru i ostatnim akordem w 2 i tych zwykle taki moment takiej chwili pauza, żeby to wszystko gdzieś te emocje osiadłej i gdzie ja dziękuję za koncert się żegnam, zanim zdążą coś powiedzieć w tej chwili polscy widzę, że idzie do mnie tak niespełna dwuletni chłopczyk o taką decyzję gdzieś tam podjął i przedziera się on w pewnych zdecydował i idzie sam procent polityczna ucho u dzieci bardzo często do mnie podchodzą do mnie mówią nam lotek Krośko wyciągniętą budżet agencja wyciął nam swoją duszę w jego kierunku wszyscy patrzą i dorośli dzieci co się zdarzy w wodę z Piastem słucham, że coś będzie powiedziane on przyszedł i pocałował mnie w usta, ale tak po prostu z takiego węża Kamil dał takiego bym poczekał wzruszającego w nie wiem dziękuję i ja jak po prostu nastolatka po syndromie Lillehammer co widzę wzięłam się cała publiczność zrobiła tak mu po jest odwróciłam znów w jego kierunku i on do jeszcze bardziej soczystego buziaka więcej się zastanawiam, gdzie jeśli nie zastanawiam to co znaczy coś się z takiego zdarzyło w trakcie tego koncertową na tym poziomie emocjonalnym, że on taką decyzję, bo to jego nikt nie wysłał było to rodzice jeszcze nie zdążyli zareagować, gdy w 2 piosenkarz skończyła ledwo, a on taką decyzję podjął, ale trzeba, że on musiał to zrobić muszą w ten sposób podziękować im Anny, odpowiadając na twoje pytanie poco dzieciom start po co dzieciom jest muzyka po co dzieciom miejsc, ale taki rodzaj i oddziaływania, który tak pobudza tak trochę nieuświadomione pokłady pewnej wrażliwości potrzeby piękna, bo w dzieciach łowczym my w tym pierwszym okresie gdzieś tam w głąb powstaje w bardzo wiele potrzeb to jest ten czas, kiedy te potrzeby się Reed konstytuują tak bym powiedziała i w tym także potrzeba piękna, bo wszyscy ją w sobie mamy i nie mógł już oczywiście o otwieraniu wyobraźni trzeba pewnej kreatywności, bo formuła tych spektakli teatru nurt teatru inflacyjnego on jest bardzo mocno skoncentrowana również na tym, żeby otwierać kreatywność dziecięcą to znaczy my w trakcie spektaklu, używając rekwizytów wołałem codziennego użytku takich jak właśnie warzywa jak k farby jak cham z folii jak drewno jak woda pokazujemy 1 z dróg i zabawy system i tworzenia swoich światów a, a potem dzieci, kiedy GM mogą już wejść na scenę bawić się z aktorami bawić się w tej przestrzeni wymyślają swoje historie mam bardzo często w 2 olej do wielu różnych kierunkach Thompson dzieci uczymy jak moglibyśmy, a inaczej zrobić spektakl jak w tym samym rekwizytem na to by teraz podrzucać takie argumenty, które usłyszałam kiedyś na żywo w ty żyjesz w takim świecie, że może być trudno uwierzyć, że niektórzy rodzice mogą tak myśleć, ale inne usłyszałam, że do jak 1 z ojców opowiadał się swoim synku małym, że nie on tam się nie interesuje sztuką ma takie techniczne zainteresowania rządu Willy ego tonem tendencyjnie jego klimat tnt nie ma co go tam na siłę i jakby właśnie takie ograniczenie rzęs albo jedno albo drugie, że przecież to, że uwielbia budować z klocków lego jedynie pomoże mu się dobrze poczuć na spektaklu czy też właśnie rozwinąć talent wyobraźni, czyli czy popracować właśnie tu wyobraźnia i odwrotnie spektakl rozwinie w nich kreatywność, która przełoży się na to by budowanie czy cokolwiek, ale takie no pokutuje w nas takie przeświadczenie, że nie pójdę z dzieckiem do galerii na mocy ze mnie za przewodnik, jakie się nie znam masztu ze nie pójdę z dzieckiem do teatru la Mania nielubiana my mówimy o tym, że dziecko nie lubią tak naprawdę, dlatego że ja nie mam ochoty ludzie tak kukiełki marionetki MON nie wiadomo, a poza tym przecież to będzie mały inżynier, a potem duży no to jest trochę tak jak Konrad kategoria ma coś się zna dziewczyna lata dokładnie oczywista, a oni tak samo jak z naszymi spektaklami do obrazu taka ma tam chłopaki grają jest piach to tak bardziej dla chłopców nadal jak on dziewczyna tańczy i analiz bardziej poetycki spektakl to my to pewnie bardziej dla dziewczynek w 2 w państwa no i przez to są oczywiste, że dzieci w wieku 2 lat one nie ugniemy są w taki sposób to znaczy ona w one wręcz chłopcy bardzo często angażują się to spektakle, które wydawać, by się mogło, że nie są co dziewczyńskie, więc ja w ogóle nigdy nie zakładam, że Tesco szef partii dla chłopców czy coś bardziej dla dziewczynek czy dla inżynierów czy nie dla inżynierów inżynierem możemy zostać zawsze fajnie, żebyśmy byli kreatywni fani, żebyśmy byli twórczy fajnie, żebyśmy nie o to, żebyśmy mieli uczucia, w które będą bazą naszych projektów to z tego powstanie wspaniała architektura np. no to prawda i dzisiaj na rynku pracy mówi się realnie potrzebujemy ludzi świetnie wyedukowanych wąskiej specjalizacji go potrzebujemy ludzi twórczych kreatywnych męskości trzeba brać, więc zamknęliśmy tych kompetencji nie pomożemy dzieciom budować tam to o tym, Lotos no to co on będzie potem, kiedy się bardzo trudno chcielibyśmy te kompetencje z teatru zapraszamy za 2 Real mecz z list do teatru, bo ona to bardzo lubię zapraszamy państwa na międzynarodowy festiwal teatru dla najmłodszych Take part in Arts zapraszamy również do teatru małego widza, który jest czynny niezależnie od festiwalu na stronie teatru małego widza teatr małego widza PL jest program festiwalu program teatru zachęcamy państwa pewnie wrócimy do tego tematu za jakiś czas tymczasem bardzo dziękuję naszym gościem była się dyrektor artystyczny festiwalu i dyrektor teatru małego widza Agnieszka Czekierda dziękuję bardzo za rozmowę bardzo dziękuję dobranoc zapraszamy państwa na informacjach Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - HANNA ZIELIŃSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA