REKLAMA

Cyfrowe lato w mieście - ciekawe kursy dla dzieci. Goście programu: Elżbieta Bednarek, Karolina Czerwińska, Karolina Cikowska, Van Anh Dam

Człowiek 2.0
Data emisji:
2015-07-11 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
47:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa wakacyjnie mamy sezon letni mamy sezon wakacyjny kolonijne urlopowych zaznajomić się w cyfrowym Lacie w mieście cyfrowe lato w mieście i co można zrobić będąc młodym człowiekiem czy będąc rodzicem młodego człowieka w czasie wakacji w mieście ciekawego co zrobić cyfrowego co można zrobić coś interesującego rozwijającego różnych możliwych aspektach o tym za moment na antenie, bo jest na razie adresy Rozwiń » internetowe istotna dla naszej audycji magazyn Fokus na wkład merytoryczny zaproszono swoją stronę Fokus kropkę tam będą materiały dodatkowe powiązane z tym, o czym dzisiaj mówimy także odnośniki do akcji archiwalnych mieliśmy trochę mu powiązanych toczył się rozmawiamy archiwalne audycje są dostępne na stronie Radia TOK FM TOK FM klatka PL zapraszamy tam co do czytania bieżących doniesień komentarzy, gdy państwo chcieli komentować naszą audycje jest taka możliwość człowiek w 2 latka ze złomowiska TOK TOK FM nasz adres mailowy nas to film na Facebooku tam zapraszamy przez krótki adres prowadzący na nasz fanpage bezpośrednio w ww kotka człowiek to Kenneth w interakcję mile widziana w Forcie propozycje foka krytyka zawsze są przeze mnie przyjmowane z wdzięcznością wracając do tematu dzisiejszej aukcji cyfrowe lato w mieście ze mną w studiu dzisiaj dużo zespół Elżbieta Bednarek przedstawicielka firmy małe inż. Jack Welch pancerne Karolina Czerwińska z Akademii młodego hakera czy naprawdę Karolina Dzikowska linię z fundacji Gajusz hołd van 1 g i one fundament refundacji Gałązką fan wita serdecznie jestem zdrów i właściwie same dziewczyny tak jakoś złożyło rozmawiamy o nowych technologiach o programowaniu robieniu zajęć z manka Nafta o budowaniu robotów i same kobiety nie tylko Włochy czy typowo Wajdzie w tym takich zajęciach u nas w Akademii młodego hakera niestety wciąż jeszcze parytetu nie osiągnęliśmy mówi dlatego w zaciszu Akademia modułów okradani mody hafciarki Hanny być może w zastanawiamy się nad zrobieniem jakiegoś ostrow Wajdy zdaniem również hak erki także właśnie wkrótce będziemy pytać naszych rodziców co tu zrobić, żeby dziewczyny bardziej zachęcić do udziału w naszych zajęciach, ale rzeczywiście niektóre na niektórych zajęciach n p . Minecrafta około 40 % dziewczyn na programowaniu niestety wciąż więcej chłopaków, ale choć, kiedy dziewczyny przychodzą ich dużo bardziej ambitne dokładne lepiej się z nim pracuje w naszych łamach rynek to męczy nazwa jest fajna i w ogóle Super, ale dochodzimy do stereotypu haka to coś jednak Kujawy cały czas z mężczyzną, ale mało inż. Elżbietą Kaddafiego wezmą też nalewki, aczkolwiek jest bardzo wiele kobiet inżynierów i in na politechnikach również zwiększa się procentowy udział rzeczywiście dziewcząt, które decydują się na studiowanie choćby takich kierunków jak automatyka i robotyka 3 informatyka, ale w mojej to jest również nas naszym zadaniem naszym celem, żeby zachęcać nie tylko chłopców, ale dziewczynki również do studiowania takich kierunków do tego, żeby z małego inżyniera przez rzeczywiście ma Politechnika i być może zostać w przyszłości duże inżynierem obudową inżynierską tak w Madrycie rozumiem w fundacji związków fang dziewczyny są na pierwszym miejscu zdecydowanie sama nazwa wskazuje no właśnie to, o czym pan przez co mówię to jest powód, dlaczego stworzyłyśmy fundację Ekorozwoju fan razem z zakopiańskiej, a druga założycielka i naprawdę mało jest kobiet w technologii ogólnie w nie tylko w Polsce na całym świecie, a ich samych to zmienić, ale u nas właśnie drugą stronę, bo nazwa naszego, skąd one mimo tego, że się tak nazywamy to rodzice nas bardzo proszę o zajęcia też do swoich rynków więc, więc również będziemy od jesieni oferowała zajęcia dla chłopaków, ale nasze skupienie w zasadzie ścianki tak w tym momencie możemy poszczycić się tym, że 100 proc naszych uczestników zajść są dziewczynki, bo do nich kierujemy zajęcia i toteż jest ciekawe, że często rodzice, widząc naszą ofertę dopiero uświadamiają sobie, że na oprogramowanie to można zapisać tylko ja się, ale też Klaudia, że moja córeczka może programować i dlatego zachowują wciąż straszy grupę tylko dla dziewczynek wciąż bardzo swobodnie w tych grupach czasami są na mówią, że wałów ani rzeź owcy nie będziesz będziemy same razem tworzyć coś w tym w fazę chłopcy w takich zajęciach, ponieważ nasze kursy skierowane do dzieci w wieku 812 lat w tym momencie, chociaż poszerzamy też grupa jednak w tym wieku zaczynają się już już między chłopcami z dziewczynkami pierwszaki spory też widać różnice w tym jak pracują i ta swoboda, że mogą mieć w swoim towarzystwie bardzo wiele dla nich zmienia czasami rodzice zadają nam pytania, które same nas zaskakują n p . z rzeczy to, że kurs dla dziewczynek znaczy, że są łatwiejsze w 2 lata niestety w Larnace nic się oburzyła odwrotnie i tak trafiają się też takie pytania tłumaczymy, że nie nie są razem z staram się tworzyć się dla nich dobrą atmosferę tak, żeby nie tylko pracowały ze sobą, ale też wszystkie nasze mandaty są kobietami tak, by miały przed sobą te wzorce miały kontakt z kobietami, które już działają w tych technologiach i widział, że to jest jakaś ścieżka kariery, które one mogą też ograć tak jak kiedyś mówiliśmy już w audycji kompromis, a to nie jest jednak nawet ona istnieje są gogle miski pracują mają się fajnie i wcale nie mnie nie są jako jakąś fikcyjną istotą środowiska to jest naturalna rzecz absolutnie całość była tak modna jak bycie modelką aktorką w aferę kolejna ateńska się uśmiechała w Akademii młodego hakera maczetą w zajęcia osobno dla dziewczynek i dla chłopców czerwonymi dzielić grup jeszcze w niedziele tych grup, ale rozważam to tu, bo rzeczywiście widzę, że inni dziewczynki są w jaki sposób stremowane jest to rzeczywiście dla mnie coś mi bardzo zastanawiające go smutnego tak, bo bardzo często właśnie widzę, że dziewczyny myślą sobie, że ja nie dam rady, że za wesoło bawimy się ze mnie śmiać, a chłopcy zupełnie bez kompleksów podchodzą do tych zajęć zupełnie bez żadnych żadnego skrępowania nie wiem z czego wynika z diety można dywagować tak czy z wychowania czy ty z Nysy, skąd się bierze, ale mam wrażenie, że rzeczywiście być może fajnie się pracowało z dziewczynami, gdy były grupy wyłącznie żeńskie rozważam sprawę zobaczymy jak się rodzice na to będą zaopatrywać w, a do tego w spójność wcześniej najwięcej dziewczyn jest procentowo na zajęciach w Minecrafta da, czyli zasadniczo jednak z gry komputerowej to by się wydawało wydruk komputerowy test to to jest domena wadzi chłopców niż dziewczynek Otóż okazuje się jednak Suduva myślę, że akurat Minecrafta jest inny to jest coś co jest grą komputerową, ale jednocześnie nie nią nie jest właśnie mam takie głębokie przekonanie, że jest doświadczenia absolutnie pokoleniowe dla nastolatków teraz 1114 latków inne prawdy są w tym świecie absolutnie wszyscy fizycznie nie ma znaczenia czy dziewczyny czy chłopcy i akurat wydaje się, że nikt nie koniecznie się pokrywa z całą inną masą gier komputerowych trafia do większej rzeszy odbiorców dlatego może dać się w miarę wyrównuje, choć przyznam, że Minecraft nie jest też jego głównym polu naszej działalności w tej grze staramy się znaleźć wszystko co uda się znaleźć edukacyjnego i uczyć dzieci przede wszystkim taki Team buildingu jej pracy razem z wykonywania zadań zespołowo dzielenia się zadaniami i są takie zajęć terapeutycznych edukacyjnych, które z opierają się gry Minecraft może też taka formuła bardziej skłania rodziców do zapisywania dziewczyna galę jajek bardziej zapraszanie na programowanie to jednak będę trzon naszej działalności w promowanie sumowanie tak niż latem jest w zasadzie trwa audycją łącznie z logowaniem dla najmłodszych jest dla dzieci w wieku od szkolnym w pozwie to u was też sformowania w cenie to się do badań skoordynowania umowną w kwestiach małego inżyniera, ale i tak jak najbardziej realna, aczkolwiek my w miarę możliwości staramy się łączyć programowanie, ale również z praktycznymi zajęciami to właśnie robimy na warsztaty robotyki, a ich rzeczywiście prowadzimy takie zajęcia już dla najmłodszych było nawet cztero pięcioletnie dzieci świetnie sobie radzą na zajęciach z robotyki reguł mitu ale gdzie budują bardzo proste roboty z klocków lego, a w razie specjalnych reguł widły Dukaj Sean, a w tych klockach znajdziemy również silniki oprócz zwykłych elementów czujniki te dzieci najpier w konstruują samego robota, a następnie programują go w bardzo prostym języku graficznym języku programowania także już nawet takie cztero pięcioletnie dzieci są zdaniem poradzić sobie z z oprogramowaniem prostego robota i używają pojęć wbre w pozorom wcale nie nie takich prostych było pojęć typu pętla czujnik Alert, czyli takich, z którymi wielu młodych osób spotyka się dopiero na studiach taka jest i robotyka będzie w formie zabawowej to wtedy będzie pewnie łatwiej łatwiej w i ją dzieciakom stracił prawo sprzedać numizmaty robotyce konsumenckiej są audycje te z udziałem MAK przedstawiciela Akademii młodego hakera teraz dzieciaki kochają roboty tym kochają to co się rusza to całą mocą zapala światełko to co robi jakąś tam ciekawą operacje natomiast z oprogramowaniem daliśmy go chować abstrakcyjnym działaniem czy banki czy to jest z 20 głów łatwo ułatwiło ci się do ogarnięcia, jeżeli są jakieś praktyczne przykłady czy uda się ich nauczyć samego podejmowania takiego też zupełnie mi powiedział mi wirtualnego pamiętajmy, że oprogramowanie komputerowe to nie jest tylko włączyć pisanie kodu pisanie programów dotyczy stary sposób myślenia takiego algorytmu czynnego myślenia problematycznego, czyli takiego, którym potrafimy zdefiniować jakiś problem i kroki, które należy wykonać, żeby go rozwiązać więc, ucząc programowania komputerowego niekoniecznie musimy pisać małymi dziećmi program może być dla nich trudniejsza, ale możemy zaangażować ruchowo czy plastycznie takie zabawy, które są właściwie programowaniem, jeżeli już wiele audycji w programowaniu było wiemy, że to są naprawdę umiejętność rozmawiania z komputera i takiego precyzyjnego opisywania co należy zrobić co potem komputer powinien wykonać się, więc jest czytanie tworzenie instrukcji i wszelkiego rodzaju gry zabawy, która właśnie tego uczą dzieci, ale i też tego rozbijania programy na poszczególne kroki to jest nauka programowania mamy też już narzędzia do tego, żeby uczyć najmłodsze dzieci chociażby nauczka z lego video, ale także takie środowisko programowania Skra 3, który teraz jest już wersji junior dla dla dzieci od piątego roku życia, gdzie są to bardzo proste ćwiczenia też wizualnie atrakcyjna forma dla dzieci i one są w stanie bardzo szybko przyswoić umiejętności jej bylibyśmy zaskoczeni tym co potrafią zrobić sześcio siedmioletnie dzieci co potrafią np. na naszych kursach ostatnio przygotowaliśmy kompilacja wideo ze wszystkich projektów, które stworzyło 9 dziesięcioletnia nasza uczennica i to były bardzo proste animacje, ale grafik, który na co składał zapytał wysilone ma lat wciąż może 910, a hale takie rzeczy robią po raz pierwszy na studiach i muszę przypomnieć o 1 projekcie dziewczynki, która mamy 9 lat, która stworzyła Gran przed zimową co jest dla mnie bardzo zachęcające, że to, że coś takiego umiała zrobić, bo ja się za JOW ani programu ja tam naszym autorki programują Amiens siedział na warsztatach wkracza na początku z bratem sushi i byłyśmy zaskoczone, kiedy jest w bardzo skomplikowana programować Duszka, żeby przeszedł od 1 strony do nagrania do drugiej z sędziami po prostu wyrywam Polsce i warzywa dziewięcioletnia dziewczynka stwarza autograf to jest naprawdę Super dzieciaki są czasami zadziwiająco zdolne do wczoraj mają dobre środowisko oraz do prac Karolina Czerwińska ciebie coś za ciebie zaskoczyły dzieciaki kiedyś w akademikach pada taki sposób zrobił coś niespodziewanego, ale to nas na każdych zajęciach zaskakują w Enschede w dal pozytywnie tak tak myślę, że przede wszystkim pozytywnie tak mamy np. z taką kadrę się właśnie Gabrysiem UE, która zrobiła też wspaniałą grę o rycerzu, który też zawierała różne tak jest w zależności przyczynowo-skutkowej kilka postaci tak dalej, więc to rzeczywiście pokazujemy jako taki przykład nowy modelowy mamy też zajęcia dosyć często z rodzicami, ale i w ogóle jest taki tryb, która bardzo lubimy tryb pracy, który bardzo lubimy, bo miejscy w 2 lakonicznie, żeby rodzic często tata spotkał się ze swoim dzieckiem niż się z wspólnego majsterkowania i tego robota stworzył i tutaj, by je najbardziej lubi właśnie obserwować to jest dla mnie zawsze zaskakujące jak dzieci przyjmują w tej relacji z inicjatywy i ustawia odpowiednie tatusia kierującego ruchami taka nie rób tak, bo pani powiedziała coś tam także te są te są takie zaskoczenia, które często się zdarzają, a chyba ostatnim zaskoczenie, które miałam to była praca z dziećmi, które wzięliśmy pod swoje hakerskie skrzydła w świetlicy środowiskowej, która jest niedaleko las na ulic Czerniakowskiej w i zdziwiłam się bardzo tym, że jesteście tra do zrobienia przed nami, a mianowicie był z były to dzieci, które w domu prawdopodobnie nie miały komputerów nie miały internetu i widziałam jak wiele RM jak inaczej się pracuje z tymi dziećmi w porównaniu do dzieci, które przychodzą do nas na płatne zajęcie płatne kursy to było takie zdziwieniem chyba mojego ostatnich ostatnich 3 miesięcy jest jeszcze dużo dużo dużo roboty, a dzień kogo ona czymś są mu pracują nad tym w jaki sposób pracują inaczej to chyba dobrze jest porównać do płynności językowej tak to znaczy potrafią się też porozumieć się z tą nową technologią, ale nie robią tego tak płynnie jak dzieci, które na co dzień wyrastają z tabletem komputerem założenie konta na Gmailu, któremu trzeba zrobić, żeby użyć jakich aplikacji demokratą mieliśmy zajęcia przy użyciu prezesi zajęło kilkakrotnie dłużej niż z dziećmi, które są przyklejają tych tabletów na co dzień ludzie mają jakieś podstawowe kompetencje cyfrowe już tak naprawdę startują właściwie od zera tak tak startują od zera, choć właśnie to jest takie 00 może za rok pół nie wiadomo jak to określili, bo z drugiej strony świetnie się posługują ściągają aplikacje jest darmowe g, jakby pod kogoś takim fast foodem nowo technologicznym tak ale, żeby zrobić coś ze sobą niższego zużycia tych bardziej pomyśleć wykonać krok po kroku, jakie zadanie było trudniej no i będziemy pewni czy z nim pracować zwracać się w Świdnicy, ale w no właśnie, gdy wreszcie jest duża przepaść między tymi dziećmi zaopiekowała nami wypieszczony przez rodziców obdarzonym 5 różnymi modelami sprzętu elektronicznego tych, które tego jeszcze nie mają doradcy wszystkim chodzi o to by za zachęcić te dzieciaki do tego, aby zrobić coś sensownego skoki Adam coś więcej niż w ten właśnie elektroniczne fast food i o tym, jaki jak to dzieciaki do tego zachęcać będzie jeszcze się zmagać wracamy do państwa za moment człowiek dba 0 w Brazylii to z Kmitą w drugiej części audycji dziś w człowieku 2 zloty rozmawiamy o cyfrowych zajęcia dla dzieci na wakacje w cyfrowym Lacie w mieście mniejszym czy większą ze mną studził Elżbieta Bednarek z małego inż. Karolina Czerwińska z Akademii młodego hakera hojne ciekawska Iwana nie dam z fundacji gros koło van właśnie zapomniano też dosyć podstawowego pytania w pierwszej części zadanie teraz mówi szef siedzenie przed komputerem to jest to co dzieciaki robią i tak bez naszej zachęty albo nawet wtedy chcieli je do tego zniechęca mnie zawsze zaczynamy zachęcamy dzieci do tego, by w wakacje, kiedy jest ciepło, kiedy można wyjść z domu głodne siedziały w jakimś komputerami proklamowały zbudowały robota, dlaczego my zachęcamy je do czegoś takiego co no jednak ma taką negatywną opinię w społeczeństwie co daje takie są tego plusy i VAT czasem troszeczkę mamy takie tendencje, żeby demonizować komputery internet i żeby widzieć go tylko przez pryzmat tych niekoniecznie pozytywnych kreatywnych zastosowań LO natomiast 1 z celem zajęć mogą już nie jest to, żeby pokazać, a komputer, jaką nie tylko narzędzie, którego możemy użyć do korzystania z portalu społecznościowego do rozrywki gier do Giodo słuchania muzyki ale, żeby pokazać, że to jest też narzędzie, dzięki któremu możemy rozwijać wyobraźnię, dzięki któremu możemy być kreatywni możemy tworzyć kreować, a że i właśnie komputer jest narzędziem, które pozwala nam NATO i to staramy się pokazywać dzieciom czy innymi słowy dzieci, ponieważ i tak traktują komputery do PiS zrobił z nimi coś kreatywnego dokładnie tak, a jeszcze przy okazji jakieś inne narzędzie typu właśnie klocki lego i podejście dzieci już jest absolutnie bardzo pozytywna jest zabawa jest nauka i zdrowotna, którego wygrywamy programu nagle zaczyna się poruszać żyć co prawda na początku można skręcać z niej wprawo tylko w lewo, czyli trzeba jeszcze programy poprawić albo wydaje mi ten dźwięk, który miał wydawać nie chcemy momencie, ale taka zabawa jest bardzo praktyczna i bardzo stymulujące dla dzieci w kagańcu i testy są podobne będą chciały nabyć w odróżnieniu od 2 wojny toczącej proponujemy, ale jest 1 rzecz się przypomniała to mówiła Karolina Czerwińska wcześniej praca zespołowa w zasadzie, kiedy dziecko siedzi w domu w samo czy też ewentualnie z rodzicami, ale jednak sama no bo obok tak komputerem tabletem w to ono pracuje, ale jeżeli nie pracuje odczuje raczej samo to w jedno jednostkowe nie ma nie ma tego, czego to szokuje w Polskiej edukacji nie ma współpracy nie ma dzielenie się obowiązkami nie ma nie ma interakcji takich jak działa jak byśmy chcieli, żeby dzieci opanowały właśnie w tym wieku to prawda i rzeczywiście nie jest to test PKL inne cechy, które jest łatwo uczyć przeprogramowanie akcje rzeczywiście jako trenerzy tu dziewczyny kiwają głowami myśmy się na moment, żeby wymyślić jak palec jak można zaprogramować interakcji dzieci między sobą że, żeby ten warsztat rzeczywiście też, że tworzył zespół nam się nam właśnie świetnie do tego służy Minecraft, a jeśli chodzi o ledwo i o nasz taki pomysł na półkolonie to on oczywiście są tylko w komputery, ale my ten zespół kreujemy też podczas różnych zajęć takich manualną o technologicznych to znaczy mamy np. dietę stolarni, gdzie robimy drewniane figurki mantra wtedy cały zespół musi razem pracować nadal temu ten wynik także staramy się przeplatać tak, żeby rzeczywiście lato było również moment, gdyż nawiązuje przyjaźnie, toteż tym pamiętajmy, że dzieci teraz przychodzą nie tylko o to, żeby się nauczyć programować, ale tak jest też czas na bycie razem na kichanie się na śniadanie na bieganie w kanister w grupie niż samemu dni temu trwa nasza pokolenia umysłów czy innymi słowy możemy wysłać dziecko na takie zajęcia po to, żeby poznała inne dzieciaki w podobnym wieku z podobnymi pasjami i potem może co z tego wyniknąć fajnego także po samym kursie był bardzo często nasi młodzi hakerzy później z sobą jakoś tam 3 mają kontakty przez Skype poprzez różne inne w portale społecznościowe, ale też półkolonia ma temu sprzyjać jej my organizujemy w nosie dojazdów wy domku w biegach na ogrodem tak, żeby też był czasem składna badmintona pomiędzy, a tymi robotami pomiędzy tym oprogramowaniem terrorysty to uważam za jakość cenne dziś nazywa się cała ta impreza maila pod jabłonką Jabłonka jest Lech szmugiel miejscem centralnym z obrad, a jestem Jabłonka prawdziwa to jest afera Watergate świetną rzeczą są też różnego rodzaju konkursy, a np. budowa robotów sprzątających albo robotów, których zadaniem jest uratowanie ziemi przed metą lotną metą workami na wszystkie dzieci budują roboty, a następnie urządzamy konkurs albo walki robotów sumo, które zawsze ma niższy niż pod koniec każdych półkolonii urządzamy to jest taki wielki dzień, bo na zawody zapraszamy również rodziców i rzeczywiście emocji są ogromne często nawet wśród rodziców większy niż wśród dzieci, ale i to rzeczywiście coś jest świetna frajda i dla rodziców i dla dzieci w stoczni wyciągnąć także rodziców jak mieliśmy wcześniej za kogoś rodzica na kurs niech siedzi niech im się uczyć razem z dzieckiem rodzina i w 2 na nic kiwają głowami jak na programowanie trwa Zobacz rodzice ze sobą na okres programowania UE my zapraszamy rodziców na nasze warsztaty programowania bez prądu, czyli właśnie same zabawy ruchowe plastyczne, które przybliżają do algorytmicznych myślenie przybliżają sposób myślenia komputera na czym polega to podstawy programowania na czym polegają takie warsztaty n p . są otwarte będziemy mieli w najbliższą niedzielę 12 lipca w muzeum sztuki nowoczesnej w Warszawie dla dzieci w wieku odpięciu do 8 lat i tak zapraszamy rodziców tak, żeby wiedzieli, że rzucono oprogramowania może być też zabawa, żeby uczestniczyli w tym procesie zachęcali swoje dzieci do tego w, Ergo co wiem rodzice też mogą być pomocą naukową, ale dowody wpłat można zrobić taty robota ustny i zaplanować tatę, żeby w pozornie tylko jakąś akcję tak jak się do domu dokładnie tak można zaprogramować swego ojca to jest fajny dobrze, ale w małych dzieci jest tego nie potrafią wciąż próbują na różne sposoby, ale w ale, ale na to tak to jest element zabawy i element integracji międzypokoleniowej właściwą postawę godną przypuszczać takie obawy dotąd stawką 8 latka do domu tam też mogą być podobne zajęcia już na radnych stała kolejka organizowane tak też nauka programowania może być kontynuowana w domu zachęcamy do tego, żeby rodzice aktywnie domu pomagali swoim dzieciom jest dużo narzędzie bezpłatne dostępne w internecie i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jeszcze bardziej rozwijać namiętności nawet po tych kursach czy po półkoloniach pozwalać na Nadarzyn tworzenia świetny jestem właśnie wkracza do tego, który jest absolutnie darmowe narzędzie ma chyba najlepszym na rynku w ogóle jest wręcz dostępny, więc bez broni się zgadzamy się zgrać, który pozwala dzieciom np. psy wgrać własne zdjęcia czy dziecko może zrobić zdjęcie swego pieska wgrać program od środowiska wkracza tu zrobić animację, w której ten piesek się porusza jego własny może nagrać swój głos, który będzie np. czy to w tle historia albo sprawić, żeby tego rodzice byli postaciami czy na lepsze przeciągała postacią w animacji czy w grze wkroczą tak cisnąć mamy tu kreatywność tak mamy możliwość tworzenia nowoczesnych mediów kwas dzieciaki, które mają kilka lat nie doszło do tego studiów nie doszła do tego tak naprawdę lekcji szkolnych oraz ich zsunęła się też mówi o tym, u nas oprogramowanie powinno być elementem edukacji obowiązkowym powinno być wszystkie dziewczyny wróciły głowami Karolina rezolutnie Amoudru ma taką minę marsową, bo mam mam jeszcze cały czas grzmiał w uszach opowieści rodziców proszę pani moje dziecko od pół roku uczy się po ta to jest coś co zespół roku w stracone dla dziecka dla nas jako rodziców dlatego do społeczeństwa takie mówiąc dalekosiężnie i rzeczywiście się, że w szkole jeszcze jesteś bardzo grosz do zrobienia do poprawienia też nie ma co obwiniać nauczycieli nie mają czasu możliwości bardziej niż czasu dokształcać się w tym zakresie, ale szczerze, że bardzo dużo czasu oczywiście na lekcjach informatyki przecieka przez palce x myślę, że rzeczywiście ktoś przez pół roku uczy się, gdy tylko 1 programu z kolei u nas po 3 zajęcia wychodzi umieją zrobić grę komputerową, bo to jest ta dysproporcja ogromna nawet jak są nauczyciel, ponieważ są aktywni nauczyciele, którzy sami uczą się z graczy sami wprowadzają go ze swego programu szkolnego wkraczali bardzo im kibicujemy jednocześnie też takie zajęcia, a jak już otwarcie Akademia młodego hakera czy młody inżynier rozwiązać, które odbywa się poza szkołą to ma bardzo duże znaczenie ma wpły w na to jak Belgia, gdzie działają na tych zajęciach jak czują się swobodnie każda zmiana środowiska od miejsca też jest dość istotna tutaj czy to jest szkolne zajęcia, gdzie wytyka się bandy, gdzie dziecko boi się powiedzieć czegoś nie wie, bo się współpracować tutaj wrócę do tej współpracy, ponieważ faktycznie to coś, czego trudno nauczyć dzieci, zwłaszcza że programowanie polega na tym, żeby jednak uczyć się od lepszych, ale było sprawdzać jak to zrobił ktoś inny może to lepsze rozwiązanie innymi słowy to się nie tylko opłacał tu 12 i nalewki ściągać należy ściągać od Kijowa tak jest bardzo trudno przekonać dziewczynki czy dom chłopców, którzy chodzą do szkoły, że należy spożyć ekran drugiej osoby i zapytać czy wie jak to zrobić, kiedy nie wiem, ale na tak, ale tutejsi chodził do szkoły to akurat tym mały inżynier działa na tym polu, bo rzeczywiście realizowaliśmy projekt hali technika współfinansowane z Unii Europejskiej, który właśnie miał na celu wdrożenie innowacyjnego programu nauczania zajęć techniki, ale na tych zajęciach właśnie nie robiliśmy takich standardowych rzeczy, które z lekcjami techniki nam się kojarzą, czyli szydełkowanie przygotowanie sałatek, ale i t d. natomiast budowaliśmy roboty programu walić śmieje były też elementy majsterkowania świetnie rozwijające zdolności manualne dzieci, ale np. wykonywanie podnośnika hydraulicznego oraz drewna strzykawek na rurek i jelitowych EMG i przyznam, że ten projekt bardzo dobrze nam się sprawdziły PE i mamy bardzo fajne spostrzeżenie, iż chodzi też o współpracy z nauczycielami, którzy jeśli tylko rzeczywiście dokładnie im się wytłumaczył na czym mają polegać ta lekcja one mają wyglądać czoło wychodziły wychodzili rzeczywiście nauczyciele z inicjatywą i angażowali się z tą mamy w Polsce taką grupę postawią właśnie support spodobał w aspektów bat aktywnie działa na tym polu i nadal stosują tablety w edukacji stosują Minecrafta stosują to wszystko co najlepsze w tym meczu w technologiach jest faktem jest dzieciaki mają takie skojarzenia ze szkołą wypomina się ocenia oddali za jak coś nie tak dostaną dostaną ich ocena czy człon Bano się z tym jakoś go wyczuły rozumiem VAT i zajęciach o jakiś rozmawiamy o popełnienie błędu jest oczywista jest wskazane nie jest zraniona nie ma minusów za to żadnych punktów ujemnych w ogóle zapomniałam, że mogą być minusy w zajęciach edukacyjnych szczerze mówiąc absolutnie fiesty toleruje metod każdy się myli, kto się nie myli, który programista nie pomylił nigdy sama dla wszystkich to jest świetna zabawa natomiast myślę, że to nie powinniśmy podchodzić do tego w ten sposób, że to są zajęcia, które sprawdzają się tylko poza szkołą absolutnie nie one świetnie sprawdzają się w szkołach Małysz nie, że są zarząd prowadzi mnóstwo zajęć również takich z budowy robotów czy eksperymentów w różnych placówkach szkolnych w Warszawie mea i fajny jesteś torze w tak było w przypadku placówek, ale rzeczywiście na w projektach współfinansowanych z Unii Europejskiej, że czas na tych zajęciach, a nauczyciele zupełnie inaczej spoglądali na swoich uczniów często uczniowie, którzy np. bardzo słabo radzili sobie z lekcjami matematyki mieli trudności w skupieniu się na zajęciach z języków obcych tutaj, kiedy przed sobą mieli coś co bardzo mocno angażował umili, ale zesta w klocków lego silniki czujniki mogą rzeczywiście podziała się w nim spożytkować na to swoją energię i mocno się angażować to okazywało się, że ci uczniowie ze wsi nie najgorszymi ocenami w erze i ci postrzegani w takich dosyć ślą negatywne sposób przez nauczycieli radzili sobie bardzo dobrze nabywali też bardzo dużo dało wiary we własne możliwości uczyli się pewności siebie w zakład ma tylko mamy generalnie problem w Polsce to wyniki matur ostatni raz pokazały, że dziś jako matematyka nie wchodzi do głowy za bardzo zimno, mimo że jest ważna w nich zachowań w Wielichowie do tej pory była, ale tam tak to czuję czy oprogramowanie będzie elementem edukacji obowiązkowym to jest pytanie otwarte są czas, bo to niech mówią za wcześnie każdą przeszkodę ministrom prawda, więc goście po co tam po co po co byłoby obowiązkowe lekcje programowania to pytanie prowokacyjne, ale do takiej kwestii Jones powiedział programowania c jest nauka myślenia to jest nauka myślenia logicznego analitycznego i tak naprawdę nasza uczennica, która się uczy programowania często jest tak, że kibice nam wozie z informatyki, ale przy ocenach też z matematyki też przerwana to matematyka UAM mogły oprogramowanie co jest językiem przyszłości prawda niedługo to już będzie wszędzie coraz więcej pracy jest wolny dla programistów, ale ogólnie w firmach technologicznych, więc nawet jeśli my oczywiście nie myślimy, że nasze uczennice wszystkie zostaną humanistami, ale ważne jest to żona wiedzą, że technologia też może być dla nich ważne, by stać lub miasta te technologie co już będzie prawie wszędzie nie była prawda tak mi się w oprogramowanie czy znajomość języka programowania będzie niedługo tak ważna znajomość języka obcego prawda tak jeszcze dodam, że oprogramowanie ma to do siebie, że jest uniwersalnym narzędziem dla graczy do biologa czy to dla językoznawcy jest to doskonały sposób na to, żeby przetwarzać dane Janoszka jestem za tym, żebyśmy wspierali nasze dzieci w rozwijaniu ich pasji, czyli czy jest to biologiczna uczenia języków czy fizyka i potem uczyć jeszcze oprogramowania, ponieważ programowanie pozwoli im wyciągnąć się tą, iż wiedza możliwość przetwarzania i wiedzy na jeszcze wyższy poziom naprawdę to, czego nam brakuje to my sami programiści, ale osoby, które mają z 1 strony szeroką wiedzę z jakich specjalizacji jak np. fizyka biologia, ale też językoznawstwo, którzy będą potrafili pogra programować, żeby przetworzyć to ogromne ilości danych z tych dziedzin w nie dajemy do ręki narzędzie pozwalające na lepsze zgłębienia tego co robimy na osiągnięciu zupełnie nowych zupełnie nowych graczy w właśnie pod sformułowaniem po to, są tego typu zajęcia po co jeszcze o tym, porozmawiamy w trzeciej części audycji człowiek w 20 w Brazylii w trzeciej części audycji dziś w 220 rozmawiamy o cyfrowych zajęcia dla sieci młodzieżowe na czas wakacji na czas letni ze mną w składzie Elżbieta Bednarek z firmy mały inż. Anna Czerwińska z Akademii młodego hakera tajne Czechowska i van Anh dam z fundacji Gajusz Ruud van wiązką FANT zabawką no właśnie większość cięcia w ukryciu rozmawialiśmy to jest Warszawa prawda, bo zajęcia z programowania w fundacji Gajusz od frontu Warszawa Karolina Tymińska Akademią młodego hakera to Warszawa, ale pani Elżbieta z wyjątkiem, bo mały inżynier jest ogólnopolski tak mały inżynier działa w całej Polsce PL i w miarę możliwości staramy się docierać nie tylko do tych największych miast ale, ale również do mniejszych miejscowości n p . EW okolicach Warszawy w Pruszkowie prowadzimy zajęcia, a niedługo będą się tam półkolonie dla dzieci z robotyki reguły w dół po w Grodzisku Mazowieckim w Błoniu po Anna groteskę, by doszło jednak aglomeracja warszawska giełda jest Edmund agentów też inne poza odważnie lokalizację oto w taki już dosyć odległa dosyć małe miasta nawet taksówki jest ich sporo to auto rzeczywiście są muzea placówki, których adresów dokładnie nie wymienia, ale mamy dosyć dużą liczba placówek na terenie Warszawy i nawodną nie wszystkie są zaznaczone na mapce małego inżyniera było, bo rzeczywiście tych punktów byłoby bardzo dużo poza tym ta oprócz takich zajęć typowych które, która może znaleźć u nas na stronie internetowej tak jak wspomina prowadzimy wiele projektów niedawno zakończyliśmy np. CD projekt rozwojowy gimnazjum Krasocin w ramach, których ja prowadziliśmy zajęcia na z robotyki eksperymentów również uczyli się na takie zajęcia, które są połączeniem fizyki chemii nauk ścisłych dzieci mogą dostać ręka PIP matka próbówki statywy pomieszać różne rzeczy ze sobą wsypać do baloników te baloniki nagle zaczynają rosnąć albo zbić z drewna katapulta i n p . po raz pierwszy w życiu wbić gwóźdź Anny są co bywa naprawdę ciekawym doświadczeniem dla dzieci, zwłaszcza tych większych miejscowości również w Latowiczu prowadziliśmy tego typu projekt żabiej woli także w miarę możliwości staramy się docierać do tych mniejszych miejscowości, ale żeby no bo mógł dać dać możliwość dać szansę dzieciom również stamtąd na rozwinięcie tego typu zainteresowani proszeni o swoje umiejętności czy innymi słowy robi się powoli w Polsce rynek to takie zajęcia o rynek na taką edukację poza szkolną w edukację technologiczną na edukację programistyczną jest tego jest istotne zapotrzebowanie społeczne do tak my nasz kask Scott one jesienią zaczniemy działania w Białymstoku, gdzie Politechnika Białostocka sama zainicjowała kontakty zaproszona z siebie zaczynają do nas odzywać się też inne miasta Kraków Katowice Politechnika wiedzę fachową mówił szczerze to jest 812 lat grupa wiekowa tak, ale pamiętamy, że Politechnika też przygotowują oferty starają się zaangażować młodsze dzieci w taki około techniczne inicjatywy i tam n p . na Politechnice białostockiej kilka miesięcy temu odbyło się bardzo duże wydarzenie, że ponad setka dzieci tworzyła gry komputerowe już tworzyła je idealne i to nie jest, ale także Politechnika jest właśnie dla studentów należy obserwować patrzeć, jakie zajęcia tam przebywają i my np. na Politechnice białostockiej też będziemy zapraszać się dziewczynki do programowania w taki, więc otyłych inicjatyw jest w Polsce coraz więcej w kinie niszowym w maju w UE z łatwością były własnymi czy mieszkanie znaleźć coś takiego co dla dzieciaka, który jest zdolny chętny będzie wolno na odpowiednim poziomie nie bądź, gdyż tak co bardzo mnie Warszawa Centr szyby off nie w każdej miejscowości oczywiście staramy się tak jak tutaj ma mały inżynier stara się być jak największej ilości miejscowość też tych małych to jednak w dużych miastach jest łatwiej ja też chciałam przepraszam dodać mu pan Graś powiedział, że dla tych, którzy są chętni i ciekawiej zajęcia, ale myślę, że właśnie brakuje czegoś takiego, że rodzice otwierają swoje dzieci do tego świata właśnie rodzice powinni być najbardziej edukowanie w tym znaczeniu oprogramowanie jest ważne jak to zrobić się, jakie są Platformy, jakie są aplikacje, które mogą korzystać dzieci, żeby zarobić i dlaczego to jest ważna, a mam szczęście szczególnie właśnie na swoich córeczek, bo są ze stereotypem prawda i nawet jest także czas rodzica, by nie pomyśleli o tym, że robi swoją córkę zapisać na zaprogramowanie scenka taka córeczkę na balet, a MF Czechów na odwrót prawda Gutek film Billy Elliot bardzo piękne o o chłopcu, który chciał tańczyć w lesie tańczył do takiego się miała taki Mięciel parę lat temu miał pecha w taki sytuację znajoma stłukła prezentu dla właściwego do 12 latka w na urodziny w moją ma on ma wszystko tak, bo ma tablet ma konsolę do yerba Mate ma tam to nieco Mutu kupić jeszcze 1 grę tak czy jest jeszcze jakiś tam mowa wtedy nie było smartwatche należy kolejny gadżet elektroniczny wydają czymś co on tłumaczył, zajmując się lubi brać udział w państwach to studenckie chorych Bumech w kursie nie jest oczywiście powiedzieć nie po stosunku Russell do tego cieszącą się z tym radzi i pokazałem znajomej właśnie wtedy jeszcze mniejszą ofertę niż teraz mniej mnie rozbudowano tego na co dzień można wysłać właśnie w ramach takich obchodów prezentu możesz nauczyć programować mowę dobrze zrobić robota w mowę mowę właśnie późna kod są Mańka to zaawansowanego zespołowego w i próbowanie odkryciem mimo obozu logo miasta mimo wyborów to co ona i t d. wskoczyła w zasadniczo wszystko powiedziała nic jakoś udało jej uwadze to, że jest taka możliwość bojów to się, że takie mam znajomego bardzo zdolnego programisty, który nie wiedział kompletnie jak zabrać za kształcenie swego dziecka w tym kierunku nie wiedział, że istnieją bezpłatne narzędzia do tego także zdecydowanie 2 Karina powiedziała edukowanie rodziców tak samo jak dzieci, ale też czasami nawet bardziej jest kluczem w atak, a propos prezentu urodzinowego dla dziecka, ale tu świetną coraz bardziej popularną rzeczą są edukacyjne urodziny, które również Emma inżynier organizuje, czyli urodziny, na których przednie się bawimy, na których robimy różnego rodzaju proste bezpieczne kontrolowane wybuchy n p . na urodzinach szalonego Chemika, ale możemy też na urodzinach mojego elektryka skonstruować nerwy są metry przy, by zrobić śledztwo razem z Sherlocka Holmesa nadzór nad mleczną futures na dłuższą metę na semestr to jestem za przyrząd do mierzenia nerwowości LO im prosty układ elektroniczny z dziećmi składający się z diody bazy Real wyłącznika PIR trzeba przejść w Polsce slalom, ale także, by nie zawrzeć obwodu po zwarciu obwodu RL zaczyna się wić dioda zaczyna piszczeć Boozer, ale i w ten sposób dzieci jak wolno wychodzą z zajęć z urodzin powiedzmy np. tak est taki nerwy są metrem mogą sprawdzać np. nerwowość swoich rodziców dziadków, szukając nerwus w otoczeniu w rejsie dodam, że ostatnie właśnie z suszem taką wypowiedź od mamy 1 z uczestników Minecraft, odnosząc się tego lęku zmówiły się o prezencie urodzinowym mama powiedziała coś takiego pozytywnego Krafta, że wie pani tak strasznie ciężko jest teraz dziecko czymś zaskoczyć i zrobić, bo ono było tak strasznie czymś co tak strasznie wciągnięte właśnie przez to, że jest za często obdarowujemy dzieci z dużą liczbą różnych gadżetów czegoś brakuje tego momentu na interakcję na to, żeby właśnie wspólnie z kumplami mixtape razem jest wypieki podnieść wiek kina na buziach i wspólnie czegoś doświadczyć i też jest takie znamienne także coraz mniej takich doświadczeń, które faktycznie działają na dziecięce emocje wśród najbardziej zblazowani trzeba przyznać w to, że w takiej sytuacji rośnie kurs w piłce się uczyć programowania albo w albo budowy robotów to jest czymś takim co potem był dość szybko zwołał inni też nie potrafią je podsta w jest Super to jest to jawnym wydaje mi się, że tak nas do wypowiedzi dzieciaków absolutnie do wskazują zresztą w ogóle fajny jest obserwowanie jak rośnie były takie poczucie własnej wartości dziecka, które właśnie do tej pory być może podsumowało włącznie te media w błędzie, kiedy bierze je w ręce jej codziennej stanicy się coś wykonać wiele tak od razu tam 3 cm jest wyższe taki chłopiec, który ryczał, ale jest też albo dziewczynka albo kilka lektur, które to czas na dzieci, które są takie introwertyczne jest z zamkniętym w sobie być może te jak zawarte są na piłce nożnej w tym czasie Around niekoniecznie u nas na zajęciach i wreszcie widzimy jak rozkwitają dzieciaki to jest świetne świetne okrycie świetny widok ten zdobył 3 własne wartości dla pewności też prezentowanie własnego, gdzie jest jest fakt rzeczy się niesamowitą radziecka inne jego Fundacja jesteśmy czas zaproszone na różne konferencje wydarzenia związane z branżą technologiczną z edukacją technologiczną i to co staramy się robić prawie zawsze nam się udaje tak naprawdę nie ustępujemy tylko zapraszamy nasze uczennice, żeby ukazała swoje projekty i to jest niezwykły moment, kiedy one mogą przed publicznością czasami nawet na międzynarodowych konferencjach pokazał się ze swoim projektem są naprawdę dumna, ponieważ tam się wszystkich po sali co robiliście w mieście 9 lat Onoszko tutaj nasza Alicja programuje w trafiała miała na koncie pada niekoniecznie bezpiecznych wybuchów i w błąd, bo eksperymentów chemicznych, bo jest chemicznego domów i pewnie dlatego tak miałam, ale faktem jest oprogramowanie wtedy jeszcze było czymś kompletnie nieosiągalnym dla psów jest tak myślę, że jeżeli zabierać czynić takie nadano takie imprezy to to w dajecie im konieczną kompetencją wystąpienia publiczne prawda jest ona sama prezentują swoje projekty to jest to coś co jest teraz ważne zawsze kładzie nacisk edukacja czy nadal jest za mało tak i to mnie nie są tylko wystąpienia na konferencjach, ale też nam na wszelkiego rodzaju zajęcia z programowaniem prezentacja projektów IT w grupie Doda też dziewczyny kiwają głowami czytam robotów grupie jest ważnym elementem też można, by się pochwalić podzielić pomysłami zaprezentować się dlatego do zajęcia są te wszystkie zajęcia techniczne są takie fajne te, o których tutaj mówimy tworzymy coś, a potem możemy się tym pochwalić stworzyliśmy to z tymi ludźmi, z którymi uda się dobrze bawimy zabraliśmy się po prostu spędzamy dobrze czas nawet otworzyliśmy ostatnio warsztat służący wyłącznie tworzeniem prezentacji i kształtowanie tych umiejętności prezentacji innych wynikało to z tego, że jak się okazuje aktualnie Power poincie takim narzędziem które, zwłaszcza dla szóstoklasistów jest wymóg jest bardzo bardzo często ogrywany w szkole to znaczy naszych czasów prawdopodobnie robiło się referat pisały Cher brata, a teraz robi prezentacji PowerPoint i dzieci mają już trochę być w klasie Eco Power pointa, więc staraliśmy się pokazać inne metody tworzenia prezentacji prezentowania tych istotnych przyczyn tematycznie powiązanych wątków właśnie przez prezes zakłada, iż bloga tematycznego robiliśmy jakiś element mieć takie zajęcia z re animacji poklatkowej przy reanimacji też możemy być kimś, by poszło prezentacji także trochę wychodziły naprzeciw temu, że nowy grób pani jest umieć opowiedzieć swoim dziele o swej homilii w Tesco podbojach pomyślałam właśnie te dzieciaki się uczą w szkole Portland, a potem pójdą do pracy będą ratowały ludzi tymi rajdami w wy punktowania Miś z mnóstwem tekstu z symbolami graficznymi dymisjami w kółko tym się zrobiło słabo po kolejne pokolenia chłodnym wojen właśnie my jesteśmy w postępowaniu sądowym podlega czasami takim torturom p t. prezentacjach to jest tak nudna i tak nieczytelna właściwie nie wiadomo po co jest, więc byłoby fajnie być jak finał złotego już teraz prezentować można ciekawiej, że tak naprawdę prezentacje w nich jest człowiek to jak się komunikuje tak się zachowuje to jak mówi Wacław to jest tylko technicznym dodatkiem jest przewidywaliśmy takie humanistyczne oblicze testy edukacji komputerowej w sumie to bez bardzo istotne, abyśmy pamiętali o tym, zawsze są zajęcia z ludźmi dla ludzi zewsząd dzieciaki siedzą gdzieś tam w koncie schowane były zawsze się z tego konta wyciąga w, aby było interakcje z innymi odbyło się pokazały zaprezentowały przed grupą to co zrobiły to nie są zajęcia dla dla takich samotników absolutnie też tragedia młodego hakera wyrosła ze środowiska artystycznego i u nas przede wszystkim werdyktów trenerami są osoby, które są artystami na komediowy miks pracy jakoś twórczo z nowymi mediami, więc wkładki mamy zajęcia stworzenia muzyki elektronicznej, bo tak jest tak też mamy sygnały elementem integralny muzyki prezentowanie publiczności, więc to też to też ma miejsce i zdecydowanie widzimy właśnie tę technologię raczej sposób na wyrażenie swojej w swej kreatywności czy przy swoich emocji niż koniecznie tworzenie i wypełnianie przyszłych miejsc pracy tak, bo inni zawsze myślę o tym od tych naszych zajęć z programowania jako coś co jest odpowiedzią na rynek to też przecież może być taki sam taka sama forma ekspresji jak i dłuta i wewnątrz i ten zawodnik ten typ metra rano dokładnie tak zresztą jest też takie powiedzenie Ellę, które się psuje FS przez media dzieci idące dzieci do szkoły będą pracowały w popłochu z nimi pracowało w zawodach to jeszcze dzisiaj nie istnieją prawda, więc jeżeli uczymy dokładka programowania to my nie wiemy co nas, żeby wszędzie 18 lat, a fundusz badań wiemy co, żeby Kędziora 30 będziemy widzieć świat wyglądał tak żyli tutaj praca Edukatora jest bardzo trudna, bo właściwie to co próbujemy robić, ucząc nasze dzieci to przygotowywać się do życia w świecie, który jeszcze nie istnieje, a mamy właściwie wiedzy tylko z tego świata, który niedługo przestanie istnieć jest bardzo trudna dlatego uczymy umiejętności nie jest prawda nie podajemy informacji tylko uczymy dzieci zdobywać wiedzę na temat czy przygotowujecie dzieci do życia w świecie nieprzewidywalnym dynamicznie się zmieniającym tak są uniwersalne umiejętności, które nie ważne, jakie będą zawody przyszłości się przydadzą jak to analityczne myślenie jak to twórczość ta współpraca w grupie to wszystkie umiejętności, które rozwijamy na zajęcia, o których mówimy są uniwersalne w właśnie dlatego zachęcamy państwa do tego, by zainteresować się takimi zajęciami, choć są w pobliżu, aby zapisać dzieci czy to wakacje czy też po wakacjach zrobić prezent chociażby właśnie na urodziny czy na pierwszą komunię czy na cokolwiek innego prawda wynik to kolejny gadżet ale, żeby to była to wiedza wg początek ścieżki, która być może doprowadzi dziecko do prac programista być może Ania tak naprawdę chodzi o to, żeby po drodze była fajna zabawa w i tak będziemy dzieciakom, czyli rodzicom praw liczę też mogą pójść na takie zajęcia jak chęć powrotu do domu we dwoje dzieci podrosną to spróbujemy tak widziałem ten jest Holender pamiętał w Niemcach, ale dziś już państwo za uwagę będziemy dziękowali w Zamościu, gdzie była Elżbieta Bednarek w procesie Kafki i filmy mały inżynier dziękuję w krainę Czerwińska z Akademii młodego hakera dziękuję Karolina Dzikowska i van Anh dam z fundacji rozwoju rozchód van ach, zawsze się mylące nazwy dziękuję bardzo rozumiem, że na wszystkie wasze zajęcia kursy można się cały czas zapisywać tchnąć w internacie w informacje nasi słuchacze znajdą w nim będą tego potrzebowali w ja tak zapoznaje zna naszej stronie internetowej umieści odpowiednie adresy, żeby było łatwo trafić co zachęcamy do cyfrowych przygód po wakacjach mówi Jan Stradowski dobranoc człowiek w 20 w Brazylii podczas drugiej fazy II razy rzymskie 2 zlotemu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA