REKLAMA

Czy Polska ma czym oczarować? O promocji regionów mówi Anna Proszowska-Sala

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2015-07-27 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
15:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
323 i 58 sekund to jest pierwsze śniadanie to kupiec Maciek tam ponownie bardzo serdecznie pan Wojciech nie są nasze piękne Trójmiasto reklamy nie potrzebuje to jest Marka sama w sobie ma pan Krzyś odnoszę wrażenie, że w Polsce rządzą konserwatorzy zabytków ekolodzy i architekci najlepiej jakby budynki były podobne do siebie bez nowoczesnych oryginalnych, bo komuś się mogą nie podawać poza tym w Polsce w stosunku do zarobków jest drogo szczególnie atrakcyjnych miejscach Rozwiń » turystycznie pana to z kolei przyglądam się dla strategii promocji 1 z miast na Mazurach i podziwiam niezwykły talent do wyrzucania pieniędzy w błoto czujemy brakiem parkingów śmieciami w koszach nie zamiata nimi ulicami rybkami innymi smażonymi płazami na oleju silnikowym opinia pana Piotra w Bush oraz pisać dzwonić 224444044 zapraszam także do wysłania maili śniadanie małpa to krótka pełnej naprawie Radia TOK FM na Facebooku w pierwsze śniadanie w dołku ta jest fajnym gościem jest pani Anna Proszowska sala ekspert w zakresie komunikacji prezes City Bell Konstantin dzień dobry dzień dobry czy w ogóle promocja turystyczna regionów, w którym przekornie pyta jest potrzebna promocja realne jako taka nie jest jakimś abstrahować innym bytem, który albo ma charakter, jaki jest takiej sympatycznej aktywności jest po prostu funkcją zarządzania zarówno regionu jak i miast jest potrzebna pytanie jest o tyle dobre, że Mn dramaty zawsze musi mieć swój cel i powinno wspierać konkretne rzeczy w przypadku promocji regionu w kontekście Maćka turystycznym Mn powinna wspierać szereg rzeczy wpływać na wzrastanie przychodów wszystkich innych podmiotów, które tworzą ofertę turystyczną powinna budować świadomość istnienia w ogóle jakiegoś miejsca, a później Anny w LM również dywersyfikować wizerunek danego miejsca czasami jest także miejsca mają jakiś swój bardzo jednolite ugruntowany już wizerunek najświetniejszych jest pozytywny, ale nawet dziś jest pozytywnym może się okazać, że z bardzo właśnie jednowymiarowe zaskakiwać w tym, aby pozytywnie zaskakiwać stale przede wszystkim ciągle sobie przypominać tuż przed naszą kondycję Krzysztof panienek z maila dotyczącego Trójmiasta, że jak ważny i Marka sama w sobie nie potrzebujesz promocji to jest też takie częste myślenie no musimy pamiętać, że nie jesteśmy jakąś tajemnicą, że wszystko wokół nas się zmienia kontekst, w którym funkcjonują regiony też się zmienia w przypadku turystyki UMK 1 z kluczowych wyzwań dla Polski jest sezonowość i promocja ma też ogromne znaczenie, ponieważ 3, bo jesteśmy 1 z niewielu krajów, którzy w, którym w ogóle operują wciąż się takim pojęciem sezonowości poze w sezonowości podczas gdy na świecie raczej się mówi kilku sezonach i mogę sezonu stale w Aninie poza sezonach, a nawet w miejscu, kiedy spada przychód w tym przypływ turystów do danego miejsca podejmuje się właśnie w tym momencie aktywności, żeby to zniwelować ryby wciąż jednak turyści tam media no tak, ale wie pani zupełnie inaczej możemy nazywać sezony n p . na Lazurowym Wybrzeżu gdzieś tam na południu Francji czy Hiszpanii Grecji i na południu Włoch, a inaczej nad Bałtykiem Nate to też jest właśnie takie rozwiązanie zbliżone myślenie osobiście Bałtyk najbardziej lubi zimą np. takich jego osobę pan jest więcej, ale to nawet nie chodzi o to, bo też nic się wszyscy tacy sami z punktu widzenia promocji marketingu grupy turystów bardzo różnią się z siebie mają różne potrzeby i proszę mi wierzyć, że jest spora grupa ludzi, która na ten Bałtyk z przyjemnością przyjedzie jesienią i wiosną zimą w momencie, kiedy czy również Trójmiasta przyjedzie na krótszy pobyt czasami może na dłuższy będzie, gdy to oferta będzie się mięknie pokazywał i to naprawdę bardzo ważne, bo klient nie 3 walory, które w wiele regionów polskich na i potencjale przede wszystkim, który ma z redukowanie naszej oferty znaczy mówienie o turystyce w kontekście lata, a w niektórych miejscach do zimy jest stratą tego potencjału jest dobrze to, gdybyśmy mogli przejść do konkretów, bo są różne kampanie promujące różne regiony turystyczne, przyjmując założenie promować np. teraz cały czas trwa chyba kampania promująca Podlasie i powiem pani szczerze jestem pod wrażeniem, bo to oprócz takich tradycyjnych billboardów czy spotów reklamowych, które są w telewizji to są także krótkie formy, ale dziennikarskie czy dziennikarskie i Adam Wajrak wnętrz dopowiada różnych zwierząt jak i znaleziskach w lesie i ja z tej kampanii dowiaduje się bardzo wielu konkretnych rzeczy natomiast są też takie kampanie promujące turystykę czy promujące turystyczne dane związku w regionie dowiaduje się nic poza tym, że ktoś zrobił ładne zdjęcia lotnicze danego regionu na liście są żyrantem podjął Pm kazanie ma zachęcić przepraszam do odwiedzenia regionu, który wiąże z powietrza ładnie wygląda z punktu widzenia taktycznego kampania jest działaniem taktycznym to, o czym pan mówi te przysłowiowe billboardy, czyli kampanie outdoorowe kampanie z wykorzystaniem tych masowych przez związanego z jego charakteru trwają bardzo krótką, bo czasami 2 tygodnie czasami krócej niż i paradoksalnie nie są aż tak częste również wymagają większych budżetów kijem na ogół realizują te samorządy czasami na organizacje z funduszu dotychczas ze środków unijnych natomiast rzeczywiście w sytuacji, kiedy Arek Arek nie chciał powiedzieć troszkę więcej pokazać się dostarczyć trochę więcej informacji warto sięgnąć po inne narzędzia i znowu może takim planie marketingowym, ale rzeczywiście ciekawe treści komunikacja w internecie public relations public Citi współpraca redakcyjna to są z różnymi mediami właśnie na bazie przekazanie jak największej presji większej ilości treści jest ona ma ogromne znaczenie to co też te kampanie tych panów tt zdjęcia z lotu ptaka tzw. kampanie wizerunkowe one w te pełnią swoją funkcję, zwłaszcza w przypadku regionów, które są w ogóle mniej znane, czyli najpierw, jakby nie istnieją w naszej świadomości badania marketingowe mówią, że świadomości Polaków naprawdę stosunkowo niewiele regionów istnieje, a nawet jeśli istnieją wysoką takim przykładem jest samemu jest Warmia Mazury np. ta jest organ, który funkcjonuje dość wysoko w świadomości Małopolska pomorskie to wiedza o tych regionach jest bardzo powierzchowna, więc nie inspiruje tak mocno jak mogą inspirować przynajmniej niektóre grupy więc, więc podejście do kampanii w postaci właśnie współpracy z mediami bardziej w taki dziennikarskiej redakcyjnej tworzenie ciekawych treści na przede wszystkim tworzenie wartościowych serwisów internetowych, ale takich nową bardzo profesjonalnych narzędzi bony na formalny informacje, ale wprowadzony też w ścisłej kooperacji z twórcami oferty turystycznej w Polsce czy mamy takie prawo, które nie pozwala instytucją jednostką to odpowiadają za promocję turystyczną regionu prowadzi działalności gospodarczej co oznacza, że LM mogą mówić bardzo ogólnie, ale konkretnie nie mogą mówić czy nie mogą wskazać konkretnych miejsc konkretnych restauracji konkretnych hoteli, w których wartość chcemy zatrzymać hotelików, ponieważ to jest już bardziej komercyjne, że na świecie jednak organizacje turystyczne market mają postać spółek celowych co zwiększa bardzo ich skuteczność, ponieważ one erozji mają budżet z tego się rozliczają, ale my też zarabiać i rozliczane są z efektywności liczone wszelkie inne w przychodach dla regionu jest zupełnie inne podejście bardziej takie nowoczesne zarządcze menadżerskie i to może pomóc natomiast wracając tam do Meritum rzeczywiście podejście do promocji zasługuje na zarówno wciąż strategiczne myślenie, ale dywersyfikując c, czyli w przypadku regionu jeśli są miejsca, które są bardzo popularne w perspektywie czasu i niech nikt nie wlicza się na nich skupiać warto się skupić na miejscach, które są mniej znanej i jakość dośrodkowań ten ruch turystyczny takim naprawdę szalenie ważnym trio grające rekomenduje wszystkim włodarza instytucje które, które zajmują się promocją jesteś kim jest tam są tak naprawdę badania jest śledzenie właśnie, które miejsca są bardzo oblegane, jakie są oburzeni w hotelach, jakiego typu hotele, kto do nas przyjeżdża to pozwala przy ograniczonych środkach, bo nie ma na tak bardzo dużych budżetów na na promowanie miejsc może aż tak duży jak byśmy mogli wcielić się realne do roku wtedy w bardziej świadomy sposób możemy definiować te cele, czyli właśnie wspierać te miejsca, które jeszcze nie mają zbudowanej oferty często słyszę, że no, ale tam nie nic nie nie będziemy promować tymi zawodami nikt nie ma, ale tak długo jak to miejsce nie będzie komunikowane w kółko się zamyka tak długo tam nie powstaną żadne żony przedsięwzięcia żadne żadna infrastruktura turystyczna tak ciekawym przykładem Amsterdam, który wydawałoby się, że jest znany bardzo ich oblężona potrzebuje promocji cytuje słowa, że napisał tak Marka sama sobie markę i z marką samą w sobie Otóż jest dokładnie odwrotnie organizacja turystyczna Amsterdam mostek marketing bardzo intensywnie prowadzi działania marketingowe i bardzo się uważnie śledzi jej trendy, które dotyczą turystyki burmistrz Amsterdamu rozliczać przychodów rocznie i z tego co biznes mówi jak się rozwija MKiDN n p . jeśli do Amsterdamu przyjeżdżają turyści z wciąż zagrożonych krajów, ale i tak tak dany kraj jest tzw. dojną krową czy zimowy, czyli ma tam dużą pulę turystów trudno jest pomijany w formacji obraz przestaje się tam LF prowadzi działania komunikacyjne koncentruje się na tych sektorach turystyki jednak na tych segmentach turystów, którzy w EPU mniej są świadomi walorów Amsterdam jeśli są wciąż oblegane przez turystów te same miejsca i w centrum miasta gromadzi się bardzo dużo turystów to komunikacja w postaci przewodników turystycznych online offline informacja turystyczna stara się ukierunkować zainteresowanie turystów miejsce dzielnice Amsterdamu mniej popularne nawet się w danym momencie tam nic ciekawego wydawałoby się nie ma i proszę mi wierzyć się z miejsca powiedziała realne działa po kilku latach miejsca opuszczone testerzy promocję turystyki z elementem rewitalizacji i rozwoju miasta w miejscach, których wcześniej nic nie było naprawdę nic powstają kawiarnie pomału pos jak powstają kawiarnie powstają czasem deweloperzy powstają coraz ładniejsze miejsce powstanie hotelik jak powstają foteliki zaczynają być rewitalizowane dzielnice zaczyna działać oddolna inicjatywa w postaci wydarzeń kulturalnych i w ten sposób miejsca drzewa czy też taki bardzo twarde odejść od reklamy test twardości finalnymi kochany Janku ja nie chcę tu krzywdy robić żadnemu włodarzowi czy lokalnego samorządu czy regionu, więc nie będę wymieniał konkretów, ale są takie kampanie, które zapamiętujemy, które w założeniach mają promować dany region turystyczny, które zapamiętujemy głównie z tego, że w końcu śmieszne nieudanej kompletnie moim zdaniem z mojej perspektywy, bo chyba nie o to w założeniu chodziło, żeby śmiać się ze spotu, który promuje region tak zdarza się tak oczywiście jest to wynik tak przygotowane kampanie to inaczej lęk to zawsze wiąże się z pieniędzmi czy przed domem nie zawsze dość duże opóźnienia oczywiście, że nie wiąże się zmyśleniem samorządy abonent bardzo często nie tylko samorządy odpowiadają za komunikację czy promocję odpowiada też różnego typu instytucje, ale w przypadku instytucji publicznych obowiązują przetargi i ich w przetargu bardzo często liczyć się cena jeśli determinanty wyboru o partnera do realizacji jest 100 % cena netto to bardzo wpływa na jakość kampanii, ale też bardzo mocno na jakość kampanii w 2 stopień przygotowania do dobitki z dyskoteki z jazd testowych przygotowania założeń tej kampanii prezesi właśnie nie mamy bata ani nie mamy, nic więc marketingu jeśli instytucja, która przygotowuje taką kampanie działa bardzo Tchórz Kozioł mamy pieniądze to może coś zrobimy nie jest to usystematyzowane, niemniej jest bardziej analitycznie przygotowany to NATO wtedy nie ma po prostu dobrze sprzeda przygotowanych założeń do kampanii przed tą wpływa na wszystko na koncepcje, ale też na dobór narzędzi jest kluczowe jest złudne, bo małe pieniądze na ten cel mamy pieniądze mamy mało czasu, więc szybko zrobimy jak jakiś postępowanie weźmy lokalnego operatora z dronem zrobiono ładne zdjęcie tutaj 2 rycerzy postawmy na zamku niesie tłuką między 2 narzędziami tylko gdy takich narzędzi użyć natomiast mam tutaj to strategiczne podejście takie myślenie bardzo analityczne i naprawdę kluczowe i gry i promocję i komunikacja często nam się też na promocji wszyscy znają wszyscy mieszkańcy wszyscy wszyscy wokół promocyj naprawdę twarda dziedziną i wymaga konkretnej wiedzy i starannego przygotowania w tym również nie nie jest łatwo wtedy unikniemy właśnie kryzysów efekt kryzysu w bardzo delikatnie powiedziane w Top obrasta w błoto ani ile mają po ich szans skutek odwrotny niż zamierzone są przeciwskuteczne po prostu bardzo dziękuje Anna Proszowska Sałek w zakresie komunikacji prezes City Bell Consulting Group do państwa i moim gościem czas na informację ukrywa Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA