REKLAMA

Czy technologie mobilne mogą zwiększyć bezpieczeństwo na drogach? Wyjaśniają dr Dorota Bąk-Gajda, Marcin Brysiak i Konrad Owsiński

Człowiek 2.0
Data emisji:
2015-08-08 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
49:24 min.
Udostępnij:

Wielu polskich kierowców jeździ niezgodnie z przepisami, co przekłada się na wciąż bardzo dużą liczbę wypadków, także tych śmiertelnych. Część z nich to skutek korzystania z telefonów, smartfonów czy tabletów w czasie jazdy. Czy technologie mobilne mogą skłonić Polaków do respektowania przepisów drogowych? A może wpłyną pozytywnie także na obyczaje za kierownicą?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II 0 ex Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa w człowieku 20 dzisiaj motoryzacyjnym da będziemy rozmawiali o bezpieczeństwie w ruchu drogowym i o tym jak wpływają na nie nowe technologie mogą na nich wpłynąć pozytywnie, bo staram się w audycji pokazywać pozytywne rozwiązania poznajemy go o zjawiskach takich negatywnych, ale generalnie o tym jak poprawić bezpieczeństwo na drogach w Polsce przy pomocy nowych technologii, zanim do tego dojdziemy Rozwiń » jeszcze tylko zostały ogłoszenia internetowe adresy www sklep kapel magazyn Fokus nasz partner merytoryczny na swoistą nie będzie miał materiały dodatkowe powiązane z tym, o czym dzisiaj mówimy o odnośniki do artykułów do aplikacji, o których wspomnimy także do audycji archiwalnych Radia TOK FM te są dostępne dla nas stania w TOK FM Chrapka PL polecam rozmawialiśmy m. in. skomputeryzowanych samochodach takich autonomicznych, które częściowo w zwalniają kierowcą od trudu kierowania autem obok rywalizacji, która się nasze przewinienia o tym dlaczego czasami warto zamienić część naszego życia wygrają rywalizację typu gry komputerowej czy jakiejkolwiek innej w państwo się do nas napisać zapraszam adres mailowy człowiek w 2 Rabka 0 małpka TOK TOK FM wszelkie sugestie co ta krytyka była merytoryczna są mile widziane, gdy państwo się do nas dołączyć na Facebooku zapraszam na stronę krótki występ prowadzący w ww klapka człowiek kropkę nad i tam też interakcja jest mile widziana, a wracając do tematu nowe technologie i bezpieczeństwo ruchu drogowego scena studio dr Dorota Bąk-Gajda psycholog transportu witam serdecznie Marcin Resiak pomysłodawca założyciel for Driver z bitą serdeczna i Konrad Owsiński dyrektor ds. ubezpieczeń biznesowych link 4, a dzień dobry państwu zanim, lecz do tej rywalizacji i do tej, a do tych nowoczesnych rozwiązań chciałem zapytać tak jest bardziej ogólne, bo jak mówi ma nowych technologiach i motoryzacji i kierowcach w szczególności to się wydaje on ma jednak w sen do tej pory miały taki wpływ dosyć postrzegany jako negatywny dla kierowcy rozmawiający przez komórki w prawda, nawet jeżeli robią to za pomocą zestawu głośno mówiących to też nie jest najlepsza pomoc w czasie jazdy kierowcy korzystający z ekranów dotykowych w smartfonach odrywając oczu odsuną od drogi wszyscy kiwają głowami samo zło w pani doktor naprawdę jest tak źle o nim naprawdę tak bym już co czwarty wypadek w Polsce jest powodowane przez rozmowę przez telefon komórkowy to jest zastraszająca liczba używamy coraz więcej telefonów coraz chętniej coraz więcej urządzeń natomiast robimy to bardzo nieumiejętnie, bo nie oznacza, że mamy wyrzucić telefon i w ogóle się nimi posługiwać natomiast problem jest taki, że nie powinniśmy jednak rozmawiać i jechać i jednocześnie, ponieważ te 2 czynności obciążają na tyle nasz system poznawczy nasz system nerwowy, że jesteśmy w stanie wykonać żadnej z tych czynności poprawnie efektywnie, o ile w rozmowie to niema większego znaczenia o tyle w trakcie jazdy jednak brak całkowitej koncentracji na drodze może kończyć się zdarzeniem takim ryzykownym kolizją może kończyć się wypadkiem jakich rozmawiamy przez telefon i robimy to z ręki to oczywiście 1 dłoń jest zaangażowana i nie trzyma żaden sposób urządzeń sterowniczych na wiadomo, że jest to zabronione przez prawo, niemniej jednak kierowcy tak robią natomiast jeśli używamy zestawu głośnomówiącego to powinno być to bezpieczna to jest dozwolone przez prawo, ale w ogóle rozmowa przez telefon to jest taka sytuacja, kiedy my musimy sobie wyobrazić rozmówca, ale nawet nie samą osobę, bo wiemy jest z reguły z kim rozmawiamy, ale musimy sobie wyobrazić potanieje głosuje mimika jej gestykulację, ale musimy się domyślać drugiego dna rozmowę musimy wyczuć ironię sarkazm w związku z tym, a angażujemy tak długo i duże obszary naszego mózgu twarze przestajemy praktycznie u was widzieć Berent to co powinniśmy gdzieś na drodze pojawia się widzenie tunelowe, czyli brakuje nam koncentracji na poboczach jezdni wtedy możemy nie dostrzec rowerzysty pieszego, który ma zamiar przejść przez jezdnię wydłuża nam się czas reakcji im, a jeszcze rozmawiał przez telefon zaczynamy podróżować zbyt blisko pojazdu poprzedzającego stąd ryzyko wysokie kolizji, ale i, ale co jest najgorsze to są takie rozmowy mu, które angażują, a duże emocje mierzy się jeśli jesteśmy bardzo szczęśliwi euforycznie to niestety to nas oślepia jeśli jesteśmy zdenerwowani rozmawiamy o jakiś trudny jest sytuacja dla nas, ale np. szef nas rozpieszcza w ale żebyśmy zdążyli dany punkt albo, a denerwują się mu się rozmowy emocjonującą z partnerem to te emocje powodują, że naprawdę bardzo niewiele prawidłowej koncentracji prawidłowego postrzegania znaków komunikacyjnie ważnych zostaje dla drogi nasz umysł koncentruje się tylko włącznie na rozmowie i celu rozmowy maszynowej doszło pani powiedziała Ewa zakazane prawnie są zmagania w komórkach w uchu można rozmawiać przez telefon zostaje głośno mówiącym, ale jeżeli ktoś np. ma smartfon czy tablet na siedzeniu on obok siebie i korzysta z niego w czasie jazdy tego w zasadzie nie zabrania prawo, bo to nie jest konkurs ma na brzuchu zgadza się, ale nadal jest bezpieczna nadal, więc znacznie groźniejsze, bo było to jednak angażuje nas zmysłu wzroku zmysłu dotyku, a prawda, więc trafiać więcej zmysłów oderwanych od tego co powinno uważa się, że dla krzyża prawidłowy czas reakcji kierowcy mieści się do sekundy, a jeśli do sekundy jesteśmy o powinniśmy zareagować na coś na odrodzenie się podjąć decyzje o hamowaniu o nagłym wyprzedzaniu ominięcie przeszkody to teraz wyobraźmy sobie ile czasu nam zajmuje zerknięcie na ten tablet na pewno więcej niż sekundę na tak w związku z tym przestępcy kundel mając nawet 80 km / h ile drogich jesteśmy w stanie przejechać przez proste równanie matematyczne nie trzeba wielkiej filozofii tak jedziemy im szybciej tym więcej przyjeżdżamy na ślepo kierowca powinien patrzeć na drogę on może zerkać na urządzenia kontrolujące tak jak prędkościomierz przeróżne sygnalizacji, którą się pojawiają, ale nie powinien odwracać się z oczu no no a na inne urządzenia powinien patrzeć lusterka to to co jest oczywiste, ale jednocześnie wielu kierowcom wydaje się, że jeśli już mam prawo jazdy wiele lat no to przecież jeżdżą wspaniale i mogą nie patrzeć w nią w szefostwie transwestyci kierowcami jak sądzę prawda fascynował się starać się samochodami w realia jeszcze nie, aczkolwiek byłem na kursie album, w którym do tego przygotowywał do zastosowania prawo jazdy mam wrażenie, że w ogóle nas w Krotoszynie w coli pod kątem takiej dla higieny psychicznej chociażby prawda Otóż wiadomo są przepisy ruchu drogowego i tam wtedy się, mówi że nie wolno tego nie wolno tamtego natomiast o tym, miasto nie samochodem jest obciążeniem dla umysłu tak dosyć poważnym i za samo znajomość tego jak się obsługuje samochód sama znajomość przepisów prawa drogowego nie pozwala jeszcze na bezpieczną jazdę po to w ogóle jest coś, czego ani tu ktoś specjalnie o tym nie mówią na kursach teoretycznych to jakoś to gdzieś tam w tym powinno być ono pojawia, ale nie ma prawda panowie pewnie pamiętacie, że w ogóle w taki jakieś tego typu szkolenia były już organizowane pod kątem psychiki kierowcy właśnie Maciej z mego punktu widzenia jeszcze jeśli przypomną sobie oczywiście, że moją przygodę z egzaminem naprawo jazdy abstrahując oczywiście w części teoretycznej to część praktyczna koncentrowała się tylko łącznie w głównej mierze na placu manewrowym oraz na przejazdach w ruchu miejskim my teraz w sumie na manewrach no generalnie generalnie manewry teraz patrząc sobie przez pryzmat tego jak kierowca obecnych czasach może to pech, bo oczywiście sporo się zmieniło, ale jeśli mamy teraz również przejazdy nocne, gdzie zupełnie inaczej odbieramy po pierwsze, odległości zupełnie inaczej jedziemy jeśli faktycznie są warunki atmosferyczne inne wypatrzy szarość patrzy na mocy zupełnie inaczej będziemy jechali na autostradzie, gdy jednak musimy bardzo zwracać uwagę na pojazdy otrzymane, że np. wyprzedzania nadjeżdżający samochód jest nadal swoista nowość w Polsce nowe autostrady A4 wiele listów notes widzimy wiele różnych różnych informacji, gdzie kierowcy jeżdżą pod prąd na autostradzie, gdzie faktycznie jest problem z tym, że cały czas trzymał się kurczowo tego lewego pasa nawet jadąc prędkością dozwoloną, czyli tych 140 km / h jednak często widzi się, że kierowca po raz nie wiadomo ten prawy pas i cały czas jak sobie jedzie tym lewym pasem inni kierowcy jest mała, bo muszą zwracać na to uwagę, więc mego punktu widzenia też, przypominając sobie moje doświadczenia to na pewno przy cięciach teoretycznych nie było takich wykładów czy chociażby np. elementów, które teraz poruszane w kampaniach społecznych mogłoby spowodować latem młodym człowieku jednak no odnieśli byśmy jakieś takie wrażenie, że ta ten samochód tak naprawdę jest zabawka i to zabawka, która może, iż jest używana spowodować dużo niebezpieczeństwa dużo dużo tragedie w postaci w wypadku śmierci tak dalej mowa w panikę adresów z punktu widzenia firmy ubezpieczeniowej zmieniło się w Polsce Kremla tak jest są Polacy odnoszą kościół oszacować może tylko powiedzieć, że na pewno liczba wypadków spada natomiast rośnie liczba pojazdów przy turystycznej w sklepie, ale pamiętajmy o tym, że wpływ na to ma wiele czynników chociażby lepsze drogi co nie oznacza od razu, że my wszyscy lepiej jeździmy morze jeździmy po lepszych drogach lepiej utrzymanych lepiej oznakowanych w związku z tym też, bo od liczby wypadków będzie spadał jeszcze czymś krótko odnieść tego co powiedział wcześniej pani doktor i używania tych wszystkich nowoczesnych technologii podczas podczas jazdy telefonu komórkowego tabletu mogliście z praktyki jak to wygląda ze strony firmy ubezpieczeniowej, że te wypadki gdzie, gdzie używaliśmy telefon komórkowy ja nie mówię tylko rozmowy o pisaniu SMS-ów wody o rzeczach strasznych rzeczy czy używanie tabletu są naprawdę bardzo duże to to są najgorsze wypadki największe, jeżeli chodzi o rozmiary to ciekawe, ale pamiętajmy, o ile doszłoby jeszcze tam takie analizy moczu, bo to od lat temu co jednak stosunkowo drobna kolizja nie są to nie są dla mnie trudne i dość, że wypadki, bo pamiętajmy o tym, że samochód porusza się z określoną prędkością, którą często jest tak, że to nie jest parking tylko troje z nich Dworak był dla nich korekty dokonuje to jest droga, gdzie jedziemy 607080 na godzinę, a i wtedy zaczynamy odgrywać wzrok oczy od toru jazdy zaczynamy pisać SMS -a od osób zerkamy na tablet i ich wtedy dochodzi do kolizji tak, bo było odwróciłem głowę na bok, bo ręka automatycznie to jest to odruch leci nam w dół tak skręca kierownicę przygotujemy na przeciwległy pas ruchu stąd ten kościół, bo uderzamy często wtedy przeczyta osoba może uderzyć w inny pojazd z tą prędkością nie, naciskając pedał hamulca to są naprawdę duże szkody pamiętajmy o tym, że oczywiście szkodzimy sobie, ale też pamiętajmy, że mam pod lupę stan poszkodowanych to te to osoby, które jadą jadą bezpiecznie do domu normalnie takie, które możemy możemy uderzyć możemy im zrobić krzywdę, toteż warto dodać, że jeszcze parę lat temu przecież nie było tak duże nasycenie smartfonami, które nadal dużo większe możliwości czy smartfon tablet tak jak ty też pan słusznie zwrócił uwagę, ale są połączone ono kuszą, by dostałam i jakby popularność wszelkiego rodzaju sieci społecznościowych czy taka ma już potrzeba czy to nawet może już uzależnieni od tego, że chcemy sprawdzić, kto co do nas napisał sprawdzić przychodząc poczta SMS-a derby są dane szacunkowe rynkowe mówią o tym, że w czwartym kwartale tego roku osiągniemy wskaźnik nasycenia smartfonami na rynku polskim w granicach 60 % dobrze wiemy, że już duża liczba użytkowników posiada niejeden A2 telefon z ekranem dotykowym daje to dużo większe możliwości chociażby na skład no i wypuszczanie bajki dziecku, które z nami jedzie, bo akurat płacze czy chce obejrzeć bajka i testować niebezpieczna, że odwracamy ten rekord o drogi przekazujemy tego smartfona klikamy z tego tablet tak to, na którym dziś akurat coś się stało, że dziecko nie może być etap walki sprawdzamy Facebooka sprawdzamy pocztę i jakby odrywamy właśnie ten wzrok na pół sekundy 2345 co o, nakładając oczywiście dużą prędkość pojazdu i to, o czym wspominał pan Konrad powoduje tragicznych skutkach zdarzenia drogowa tak no to jest nowość, która kusi z drugiej strony nowość, która mogłaby ucywilizować, czyli te systemy, które pozwalają na połączenie smartfonów z samochodem jest nie są tak popularne prawda uczy się tym rozmawialiśmy właśnie audycja tych samochodach skomputeryzowane generalnie idea jest taka, żeby w telefon był podłączony do systemu elektronicznego w samochodzie, gdyby część jego funkcji można było wtedy wykorzystywać w sposób ciągły w czasie jazdy, ale w czasie jazdy jako takiej większości funkcji komunikacyjnych takich jak SMS-y czaty, czyli wszystkie inne atuty mogłoby nas mogą odwrócić spotu zablokowane dodałabym cieszy nas pilnuje, żebyśmy tej pokusy nie mieli, bo bank nie będzie takiego sukcesu na to nie pozwoli są też aplikacja, która oczywiście wykrywając np. prędkości za dusze poruszamy czyli, zakładając n p . że powyżej 25 km / h co z nim aplikacja mobilna aplikacja Mobile, które z automatu o wyłączają nam aha, czyli można powiedzieć, że trochę smartfon przychodzi taki tryb samolotowy, który uniemożliwia nam wykonywanie połączeń to jest wysłanie SMS-ów albo odbierania jakichkolwiek wiadomości czy to poczty elektronicznej to czujniki w smartfonie taka co do matki jak najbardziej na moją twarz bazary oczywiście mamy jakikolwiek podkład ma dobre akcelerometr GPS jesteśmy w stanie przy określonym algorytmie przygotować taki warunek, że w momencie, kiedy zaobserwujemy, że przekracza prędkość 25 m, choć np. dwudziesty 5 km / h może auto z automatu wyłączyć to oczywiście wcześniej w komiksie dom musi wyrazić na to zgodę dała się o to jak my nie jest także możemy mu po prostu jest zrobić to siłowo, ale musi być motywacja jak mało tego, który musi też motywacja bariery musisz się to prawda mówią stąd, jakby te 3 pomysły for Driver astry powstał w 2014 roku on powstał trochę w sytuacji przewartościowania pewnych rzeczy w moim życiu, czyli wraz z nadejściem narodzinami mego syna no właśnie gdzieś tam przewartościowała mi się wiele spra w i pomyślałem sobie, dlaczego no właśnie ta niebezpieczna jazda ta prędkość wyprzedzanie na trzeciego czy niemożna byłoby stworzyć programu, który byłby dedykowany do kierowców, którzy normalnie to oczywiście nie mówią skrajności typu niedzielny kierowca w kapeluszu też nie mówią o kierowcach, którzy nagminnie no właśnie za zbyt ciasny prosty przykład nawet umieszczono 3 pasmowej ulicy Puławskiej jesteśmy w stanie zaoferować jak niektórzy kierowcy są napędzane Zając tak skaczą sobie z lewego pasa naprawy to wyprzedza, a to przyhamuje, a gdzieś tam za 3 świata przed nami widzimy żadnych dosłownie i raz samochód przed nami na długich trasach to n p . Warszawa Zakopane, kiedy przybył przygotowane testy można zaobserwować, że czas dojazdu kierowcy, który jeździ normalnie, a kierowcy który no bo pozwala sobie na na niebezpieczne manewry nona tego typu trasie na tego typu odległości to jest różnica maksymalnie do 15 minut na Zachodzie czas przejazdu innymi słowy to wszystkie manewry drogowe, które są potencjalnie niebezpieczną dają znikome oszczędności czasowo w stwarzają zagrożenie dla dla nas samych dla wszystkich innych uczestników ruchu jak temu zapobiec na czym polegają aplikacja legalizacyjne o tym rozmawiamy za moment w drugiej części audycji człowiek w 20 w Brazylii w zeszły weekend 2 części audycji dzisiaj w człowieku 20 rozmawiamy o bezpieczeństwie w ruchu drogowym i nowych technologiach na porozmawialiśmy o tych negatywnych aspektach od metra nowe technologie mogą nam przeszkodzić nawet doprowadzić do tragedii to teraz to wpiszmy w stawce jednak do pozytywów, ale pan Marcin co tu mówić aplikacji FOT dodaje VAT z euro panie Marcinie to jest rywalizacja, czyli nagradzanie kierowców za właściwe zachowania na tym polega tak dokładnie nie jesteśmy kolejną nawigacją jesteśmy aplikacja, która EMA na ostrzegać kierowców psia kontrolami drogowymi policją popularne aplikacje takie jak donoszą na takim osobom ładnie, bo mamy tych obligacji na rynku dość sporo my przygotowaliśmy aplikację, która poprzez wykorzystanie rywalizacji ma za zadanie budować pozytywne nawyki wśród kierowców, czyli nie jedziemy tutaj jakby w kierunku mandatów i jak zagadnienia chcemy dać tzw. przysłowiową marchewkę, czyli nagrodę, które mają na celu zmotywowanie społeczności kierowców do tego, aby w określonych wyzwań realizowali zadania, które my sobie założymy takim zadaniem np. może być sprawdzenie jak dana społeczność reaguje na znaki ograniczenia prędkości, czyli aplikacja wyposażona podkłady mapowania mamy również warstwę związaną z prędkościami oraz rodzajami dróg i w tym momencie jesteśmy w stanie ustawić sobie tzw. czarem globalizacyjne dla naszej społeczności, czyli wyzwania jak najbardziej i to wyzwanie właśnie powinno być zrealizowane i zrodzony w momencie, kiedy użytkownicy spełnią określone kryteria zadań, które na nich próbowaliśmy 1 z nich może być n p . że w danej chwili społeczność powinna w czasie trwania określone jego wezwania zastosować się do znaków ograniczających prędkość i zwolnić np. na znaku ograniczającym prędkość do 50 kolejnym zadaniem, ponieważ możemy na mapę nanieść sobie tzw. punkty Boy możemy na nich wszystkie szkoły i weryfikować sobie zrobić wezwanie, które ma za zadanie zmotywować kierowcę do tego, aby zwolnił przedszkola do określonej prędkości kolejnym wyzwaniem grywalizacja innym może być również sprawdzenie sobie na przy współczynniku bezpieczeństwa, które będziemy analizowali panowali kierowcy jak on zachowuje się na długiej trasie przeoczyli jeśli będzie miał przejechać określoną liczbę kilometrów za aplikację np. 300 km będziemy wiedzieli, że je na autostradzie, gdzie wiemy, że ograniczenie prędkości do 140 km / h, a to jeśli będzie jechał 200 km / h to ten współczynnik bezpieczeństwa maleje, czyli my jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym wpływać na kierowców poprzez wezwania z atrakcyjnymi nagrodami oraz zadania, które są przypisane bezpośrednio do tych wyzwań w lesie obyśmy wyjaśni to dokładnie w po potencjalnym użytkownikom takich aplikacji państwo cały czas monitoruje się to kierowca robi dokładnie tak ale w jaki sposób jak na użytkownikach pogra nasza aplikacja na mocno jak najbardziej nas martwą literą to to, czego nie powinien używać hamować tylko skoncentrować się właśnie na tym, żeby aplikacja była głównie oparta oprócz oczywiście tych elementów graficznych, a potem użytkownik może mieć stawka smartfon przy wniesione do nowo w uchwycie na na siebie, ale głównie w ramach komunikatach głosowych, które oczywiście MF jak obligacje jednak kocha natomiast komunikaty głosowe, które przede wszystkim mają za zadanie ostrzegać użytkownika czy informować o tym, że n p . przekracza prędkość stale przekracza prędkość i ponowne trzeci mocny komunikat, który już może być wyposażony również na ekranie w tak koło mogą grać grafikę 33 czy zdjęcie z wypadku mówiące o tym, że stale przekraczać prędkości, że to może skończyć tragicznie pani doktor podniosłaby znacząco w grafice w wypadku do masy wyobrażam teraz kierowcy, który słyszy przekraczać prędkość przekracza prędkość apotem oglądać jakieś zdjęcia to znaczy rząd ma się patrzeć na ten ekran i znowu nie na drogę tylko na ekran, ale przekraczanie prędkości to jest wykroczenie, które wszyscy kierowcy popełniają świadomie wiadomo, że się przekracza prędkość to nie jest także talon noga gdzieś tam naciska pedał i kierowca o tym nie wie prędkościomierz to jest akurat skażenie, które najczęściej zerka kierowca, więc reżyser bardzo duży to prawda wiedzą, że przekraczającą prędkość nudne wystarczy wyobrazić sobie tę sytuację, kiedy komunikat głosowy mówi coś co jest oczywiste ja wiem, że przekraczam prędkość wiem, że ją naciskom miej to co może wywołać w osobie, która rozważa takie różne scenariusze w osobie, która jest celem szczególnie jakość tego dnia może sfrustrowana trzykrotne mówienie jej przekraczać prędkość może doprowadzić do chęć powiedzenia do urządzenia w cudzysłowie zamknie się wiem co robię tak, czyli wywołać negatywne emocje może u innej osoby szczególnie lękliwy np. albo tego dnia pod wpływem jakichś emocji negatywnych taki komunikat przekraczać prędkość no znowu może iść dwutorowo albo przeradzać się jakoś agresja albo może wywołać jeszcze dodatkowy lęk tak i oglądanie jeszcze do tego zdjęcia no to już w ogóle masakra zdjęciem dochodzenie po to, zdjęcie to zdjęcie jest elementem bardzo emocjonalnym to czy, jeżeli widzimy wypadek drogowy to rzadko chodzimy po tego obojętnie opiera się chyba tego kompoty komponent emocjonalny wie pani dokonuje pierwszej części także my się wtedy zastosujemy awansujemy i zaczniemy się z Kopeksem właściwie widzimy, bo to jest mały ekran smartfonu się musimy przejrzeć co my widzimy to trwa niejedno sekundę drugą trzecią i w zasadzie jedno zaczynamy żyć się mąż pani Marianna czerwcowe walne co wcale nie wpływa na wezwanie problemy władz pamiętajmy, że tutaj mówimy o tych elementach, które ostrzegają, ale użytkownik każdy z nas, a jaką mamy taką, jaką my Polacy Przywara, że jak najlepiej w nawiązaniu do o tej prędkości tak to ja wiem, że przekraczają prędkość przecież znam statystyki ponad 30 % w najgorszym wypadku jest właśnie związane z przekraczaniem prędkości stąd jak poprzez motywowanie, a więc link 4 jako pierwszy na rynku polskim wprowadza rozwiązanie oparte o takiej transfery to jest Drive czyli jakby uzależniamy cena polisy ubezpieczeniowej od stylu jazdy, jaki prezentuje dany kierowca oczywiście musimy wiedzieć, jaki styl jazdy stąd jak np. aplikacja, która ma ten styl pokazać, a po drugie, użytkownik w co do tej przysłowiowej marchewki ne przystępująca do programu świadomie wyraża zgodę na to, że kraj aplikacja będzie analizował styl mojej jazdy, ponieważ mogą wygrać np. samochód osobowy o znacznej wartości mogę wygrać smartfona, który kosztuje ile mogę wygrać voucher do sieci jest nagroda jak najbardziej poświęci marchewka musi być nie mogę wygrać voucher do sieci serwisowej, gdzie nie zapłacą za przegląd swego pojazd tylko zrobi to dla mnie sponsora nagrody, ale jest 1 postawił warunek muszą jeździć bezpiecznie, więc teraz to trzykrotne powiedzenie stale przekraczać prędkość ma niestety nie zrobimy aplikacja dla wszystkich, bo my wiemy są gusta gości i są różne grupy docelowa 1 świadomie wybierz aplikację, która z premedytacją po ostrzeże go przed kontrolą czyhający za zakrętem poległy Master taki, że lubi szybko jeździć i tak ochroni drugi jest normalnie i wybierze aplikacja, która dodatkowo będzie, jakby wzmacnia i motywowała te nawyki poprzez właśnie też takie jak domowe ma nagrodę codzienne Dybuka pana stacji benzynowej dobrze wiemy np. jadąc drogą trasa jeśli czas naszej podróży wynosi 2 godziny jest to ciągła ciągły czas jazdy powinniśmy zrobić sobie przerwę na minimum 20 minut, żeby wyjść z samochodu do granic rozprostować kości stąd jak np. rozwiązań, które my zaoferujemy w naszym ekosystemie będzie możliwość odebrania kasyna wyznaczonej stacji benzynowej, ale to spowoduje, że użytkownik wyjdzie z tego auta będzie mógł zrobić przerwa oczywiście taka pani będzie za darmo tylko użytkownik będzie musiał wykazać czy jakby będzie musiał mieć na swoim koncie odłożą określoną liczbę punktów, która zdobędzie właśnie za to bezpieczna jazda, czyli jeśli mamy wyzwanie dotyczące wybrania do samochodu osobowego, a zadaniem jest m. in . dostosowując dostosowywanie prędkości do warunków i do znaków drogowych zwolnienie przy szkole to jest właśnie do budowania pozytywnych nawyków i teraz ten użytkownik ma gdzieś w tył głowy będzie miał po marchewkę przysłowiową, o której wspominałem i przez to właśnie zamierzamy budować w nim hołd pozy te pozytywne nawyki bezpieczna jazda z pytam pana Konrada z korą mózgową link 4 stosuje takie metody Tomahawk się sprawdza to jest fajnie, kiedy kierowcy mają pozytywne wzmocnienie nagrody takiej czy innej, aby jeździć ostrożniej tak mogę powiedzieć, że to się sprawdza z naszego doświadczenia wynika, że to jest bowiem 3 konieczne, bo to jest tak się fajnie jest jeżeli, jeżeli gdzieś tam rywalizujemy zbieramy jakieś punkty granie chyba to lubimy chojnicki dostajemy, jakie dostajemy nagrody czy to nie tylko on nie tylko kara nie tylko strach przed mandatem, ale właśnie jedziemy jedziemy zgodnie z przepisami przyjedziemy bezpieczny czy jedziemy płynnie jedziemy ekonomicznie to mamy szansę dostać nagrodę i to mogę chodzić takie są też nasze doświadczenia my troszeczkę też to testowaliśmy na klientach flotowych w przemianach na tych dużych samochodach godzinie gry w samochodach poddanych temu samochody osobowe tak, ale na bardzo, że droga dojazdowa na nadział się biznesowych i zdecydowanie zdecydowanie marchewkę tak to jest potrzebne w taki pozytywny wkręceni kierowców tą rywalizację w obrębie nawet społeczności czy do Floty czy jakieś grupy jest bardzo fajne tak widzimy jak jaki mamy punkty jak dużo nas dzieli od kolegi koleżanki, ale nagroda tak na koniec jak też chcielibyśmy być nagrodzeni, że to jest dobrze, że coś, jakby mieć z tego dla siebie to tak mówiąc wprost i to się sprawdza faktycznie nasze testy na testy pokazały, że kierowcy kierowcy flotowi jeżdżą lepiej wtedy, kiedy mamy wprowadzony ten system nagród w rywalizacji niż obecny system śledczym bardzo pozytywnym akcentem z tego powodu jeśli mówimy właśnie o Flocie, czyli o kierowcach zawodowych, którzy jeżdżą dla firm to dla nich taki monitoring też często kojarzy z tym mają jeszcze Moszna GPS samochodzie i pracodawca dokładnie widzi, gdzie jesteś w zastoju rządu na stacji benzynowej i im ponieść jeszcze 15 minut temu cumuje w Szczecinie ma miasto Top talent byłoby coś co do ludzi faktycznie mogą stosować raczej zmniejszać komfort jazdy, czyli bezpieczeństwo tak jak mówiliśmy w sytuacji, gdy monitoring jest nastawiony na to, aby osoby zadbać o tego kierowcę, żeby coś mu dać ani też zabrać płatnik potrąci z Moskalami poprzez spóźnił to to wydaje się być pod dobrą metodą także psychologiczną ta NT 5 tys tylko uzupełnić tak naprawdę to nie jest monitoring, bo w jakiś palący jakieś tam jest jakiś tam Andrzej Kalwas poddane debacie kierowcy od lat panuje zgoda monitoringu to słowo się źle kojarzy fakty boimy się boimy się śledzenia boimy się patrzenia się tutaj też jasno powiedzieć, że z punktu widzenia firmy ubezpieczeniowej nas nie interesuje w ogóle, gdzie ktoś jedzie nas interesuje cel podróży nas tylko i wyłącznie interesuje sposób w jaki sposób jak ten, jakim kierowcą 3 przemieszcza jak prowadzi pojazd czy przyśpieszyła, a agresywnie przy przyśpiesza płynnie 3 przekracza mocno prędkość nie stosuje się do to co do ograniczeń prędkości, czyli niebezpiecznie czy stara się jechać bezpiecznie właśnie płyniemy z nie interesuje cel podróży musimy oddzielić od potrzeb czasami firmy, gdzie w przypadku firm są takie rozwiązania gdzie, gdzie faktycznie działo 10 dział sprzedaży, bo chcą wiedzieć gdzie, gdzie jest pracownik, ale to nie dotyczy kwestii z kolei z kolei w kwestii ubezpieczeniowych będzie sposób kwestii bezpieczeństwa tutaj atuty po części, jakby tego monitoringu nazwijmy to jest wyłączona ubezpieczyciel tego nie widzi, bo pociąg na trasie nie potrzebuje już jasne to rozwiązanie właśnie rozwiązanie to krajobraz jest przewidziana dla klientów indywidualnych czy ten rynek B2C oraz b2b, o czym wspomniał pan Konrad i no to właśnie w Kanadzie czy właściciel danej firmy będzie mógł w bardzo prosty intuicyjny sposób za pośrednictwem panelu na przez stronę internetową ustawić sobie wyzwanie czy to grywalizacja np. swoich pracowni dla swoich pracowników może budować grupę, czyli np. buduje sobie grupa przedstawiciel handlowy FM Warszawa region centralny i przedstawiciel handlowy n p . w Krakowie teraz mamy 2 grupy, które już w tym momencie mogą ze sobą rywalizować dobrze wiemy i pewnie pan konarami tutaj będzie wspierał, że dużymi kosztami n p . jest w ogóle jako taka szkoda tych dużo bardziej opłaca się budować pozytywną pozytywną wiedzę i nawyki wśród kierowców np. flotowych na związane z bezpieczeństwem jazdy jest mniejsza liczba stłuczek wypadków większą oszczędność dla firmy jeśli, choć eksploatacja pojazdu mniejsze spalanie, a właśnie ten pracownik ma również wartość dodaną w postaci bonusów, które może odbierać czy to jako oznakę czy jako premię czy jako dodatek do do dołu do pensji czy jako nagrodę, którą przebiliśmy do niego chociażby na wkład w postaci kawy hot doga smartfona czy gry o naprawdę atrakcyjne nagrody, które motywują go do tej bezpieczne jazda konna to ja zapytam czy 3 nagrody są poważniejsze czyny co rywalizacja z punktu widzenia psychologa ściganie się między 2 zespołami czy obietnica tej darmowej kawy czy smartfonach coby było fajnie, w której zginął w fazie fajnie by było, gdyby takie rozwiązanie mało było przede wszystkim, gdy uświadomić właścicieli firm, bo to od nich zależy, jaki nacisk kładą na swoich pracowników to pracownicy mogą chcieć mieć chęć brać udział w grywalizacji natomiast to pracodawcy będzie istotniejszy wynik sprzedażowy jeśli jest pracodawca nieświadomy tak, ale tego, że warto zadbać o bezpieczeństwo, bo to jest lepszy zysk dla firmy na w takim długofalowym zarządzaniu firmą i pracodawcach skusi się na to rozwiązanie, które przyniesie mu korzyści i ze stroną ubezpieczeń i ze strony w ogóle bezpieczeństwa to wtedy ci pracownicy no taka rywalizacja jest fajna i zawsze rywalizują ze sobą regiony chociażby wynikiem sprzedaży, a teraz będą rywalizowały jeszcze bezpieczeństwem ARM i to już indywidualna kwestia niektórzy będą bardzo chętnie uczestniczyli w rywalizacjach podejrzewam, że większość osób młodych będzie chętnie uczestniczyła w takich w takich przedsięwzięciu natomiast u pracowników starszych przedstawicieli handlowych starszych to może być już nadmiar nadmiar po prostu atrakcji, ale nagroda Malwina nagrody lubimy punkty lojalnościowe, w których sklepach zbierać naklejki wy wygrywać dostawać Polacy lubią takie akcje, ale też nie wszyscy innych do pewnego stopnia i ta nagroda musi być atrakcyjna jeśli ona jest atrakcyjna na, tyle że przyciągnie uwagę większej liczby osób niezależnie od wieku to wtedy podejmą chętnie taką taką działalność teraz jest stają tylko nad efektem świeżości na ile tak rywalizacja będzie atrakcyjna kolejnym roku użytkowania w właśnie do tego do tego chciałem wrócić w trzeciej części audycję w rywalizacji ma to do siebie 2 celne powszednieje czasami nam się nudzi czasami te punkty zbierane nawet na kartach lojalnościowych w Inwałdzie tam sobie zalegają, bo nam się z Józefem znam się nawet nie chce tej karty wbijać gdzieś tam to jest pewien problem z tym obaw muszą się mierzyć wszyscy użytkownicy takich aplikacja zastrzegł projektanci do tego wrócimy za moment człowiek w 20 w Brazylii to zespół ten sprzeciw części audycji Chief twój głos rozmawiamy o bezpieczeństwie drogowym w nowych technologiach scena studio dr Dorota Bąk-Gajda psycholog transportu Marcin Rysiak w pomysłodawca założyciel for 2 i Rosji Konrad Owsiński dyrektor ds. ubezpieczeń biznesowych funt szterling 4 chciałem nawiązać do link 4 i do do aplikacji, którą chcą testowali szczotką moście w 2 w liście do testowania się z 2 NaviExpert panikę na razie prawda tak dokładnie z NaviExpert współpracujemy to jest nawigacja samochodowa połączona z analizą stylu jazdy jak to jak to działa tak jest nawigacja jest nawigacja samochodowa połączona z dobrze kontrują z analizą stylu jazdy, czyli badamy tam przyśpieszenia 3 ostre hamowania oczywiście prędkość są też są też przyznawane punkty i PR natomiast tak jak w przypadku pana Marcina aplikacji w czasie jazdy kierowca otrzymuje jakiś taki komunikat zwrotny nie zmienia tutaj tutaj jest jest inaczej my stawiamy się z panem Marcinem też współpracujemy też sam projekt rozpoczęliśmy wstawiamy stawiamy tutaj inna część nauki czy poprawianie stylu jazdy kierowcy, czyli głową po trasie podbity trasie albo wieczorem kierowca otrzymuje od nas od nas czy przez aplikację otrzymuje informacje są co robił źle tak naprawdę czy przekraczał znacznie prędkość przyjechał agresywnie tak aby, aby następnym razem mógł mu poprawić ten styl jazdy na punkty są oczywiście przyznawane w zależności od stylu jazdy czy mamy gdzieś w tej publikacji zeszyty nazwijmy to wzorzec taki jest płynnej jazdy Eco, dlatego że się wiąże tak pamiętajmy też o tym, że z 1 strony bezpieczeństwo w wojnach to połączymy też też z dodatkowymi korzyściami chociażby oszczędnością paliwa tak, bo jadąc bezpiecznie znaczy jedziemy płynnie jadąc płynnie przyspieszamy przyspieszamy płynniej wcześniej rozpoczniemy manewry hamowania przy czym wytracanie prędkości jedziemy ostrożnie z 1 strony bezpieczniej, ale z drugiej strony mniej to samochód spalał w związku z tym również jest to konkretna oszczędność dla dla użytkownika niezależnie czy to będzie czy to będzie osoba osoba fizyczna każdy z nas czy to będzie pracownik firmy pracownik kierowca kierowca Floty i tutaj otrzymuje te, które tę informację po, a po zakończeniu podróży wieczorem bardzo często, żeby wiedział co powinien poprawić w swoim stylu jazdy, aby osiągać więcej punktów, aby zdobywać nagrody w Krośnie nawet mamy opinię na temat tego państwa rozwiązania w UE opinia autora bloga motoryzacyjnego blok emocji w kotka PL po tajemniczym logo w radiu Zet i Mark napisami coś takiego co jest zasadniczą to dla niego samego zaskakująco wytoczył państwu fragment, bo jest bardzo ciekawy w przypadku tego konkursu było nawet tak uruchamiamy aplikację nawet wtedy jakieś tam do oddalonego od ich do mety sklepu w uruchomieniu zawsze, byleby tylko zdobyć kilka dodatkowych punktów rywalizacja, ale uważam, że wszystkie włazy w efekcie takiego drzewa ZU rywalizację na zabawy są świetne nawet jeśli stosunkowo niewiele osób w zabawie weźmie udział to osoby na ogół zachowywać na Będuszu na drodze o wiele bardziej świadomie, bo będą mieć tył głowy znajdujące się punkty te zasady gry tę chęć wygrania bycie w czołówce ja sam jak tylko się zorientowałam, że o wiele więcej punktów dostaje za jazdę płyną z przepisową niż same pokonane kilometry po raz pierwszy w życiu pokonałem drogę z domu na działkę zgodnie z przepisami w Lęborku to już się w to bawię z klubową wysiłek w to by aplikacja uruchomić telefon pod sobą przypiąć do po co mam macicy minutę wcześniej dojechać jak mogę chwilę później, ale zwiększą zdobyczą punktową tłumaczy się uśmiecha szeroko tak, bo to jest nawiązanie do tego czasu, czyli faktycznie tak to wspominała, że często widzimy kierowców, którzy szaleją na drodze, zmieniając pas lewego naprawy na ogół jeszcze wybrać osoby skrajne pasy, a summa summarum są 2 auta przed nami na nas świata, do których dojeżdżamy wspólnie czy na długiej trasie jest różnica maksymalnie do 15 minut czas przejazdu Środzie kierowca, który już normalnie, a kierowcy, który nam dziś pozwala sobie na trochę większe szaleństwo, a więc ta rywalizacja tych nawiązała oczywiście to jest także mamy różnych użytkowników i tu ciężko narzucić 1 schemat 1 model modele związane z tą edukacją po przejechanych trasie tak jak to w przypadku, którym pan Konrad namawiał oraz model, który my przyjęliśmy jako informowanie użytkownika tu i teraz, czyli jest akcja jest reakcja dodatkowo kwestia związana z oznakami oraz nagrodami dla 1 grupy docelowej dla użytkownika atrakcyjne będzie zdobycie odznaki wywoła wzrost marż na nieważność nie jest już dla niego to, że nagroda dla niego jest nagroda pewnego rodzaju wyróżnienia się może tym pochwalić on może udostępnić swoim znajomym, którzy to polubią włącznie i to dla niego już ta ta nagroda oczyszczono też jest przyznawana za określone parametry związane ze stylem jazdy bezpieczeństwem przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego inna grupa docelowa moc będzie musiał być dość mocno zmotywowana chociażby na wsi w tym samochodem, którym wspominałem, a jeszcze nam dane rzeczową nagrodą rzeczową, a jeszcze inne pracownik, który n p . jest przedstawicielem handlowym regionalnym jest może na swojej trasie przejazdu w pracy otrzyma za darmo kawę na wybranej stacji benzynowej on również będzie tym zainteresowane IT takie pactum in to właściciel firmy jest w stanie zaoszczędzić czytano ubezpieczeniu na eksploatacji jeśli chodzi o część samochodu czy na paliwie pracownik dostanie określoną w nagrodę w postaci czy to, aby ciąć znaki czy wzięcia udziału w większym przedsięwzięciu, czyli o konkursie nagrodę główną tak jak tutaj chociażby przytoczone cytaty no sama idea była interesująca ona spowodowała, że włączona aplikacja tak ja chciałem rywalizować jak zorientowałem się czy to ten sam pan Konrad budujemy pozytywne nawyki wśród kierowców każdy 1, który przystąpi do programu to na pewno plus dla nas jeśli chodzi o to, że podjęliśmy pewnego rodzaju trud i walka o to, żeby jednak brak było bezpieczniej w pani doktor chyba coś powiedzieć swym zapomnienia, bo ja bym chciał nawiązać do tego co tutaj pan Konrad od czego zaczął, że użytkownik może uzyskać raport na koniec dnia i testy to się bardzo podoba rozwiązanie, bo wyobrażam sobie coś takiego opadły emocje trasy, ale już jest się w domach, bo w punkcie, gdzie się przemieściła się do innego punktu pracy w jakimś momencie, gdzie jest bezpiecznie cicho spokojnie przychodzi taki raport co się robiło i teraz tak większość polskich kierowców i robią takie badania uważa się, by za bardzo dobrych kierowców, ale mały odsetek za dobrych nieliczni uważają, że jeżdżą średnio i skoro mamy tyle bardzo dobrych kierowców na drogach pod nosem prawda hałd wypadki natomiast ja zadałam pytanie moim badanym jak oceniają innych kierowców, a no i zawsze ci inni to są średni kierowcy rzadko dobrze, a bardzo dobrze to nieliczne przypadki, więc jeśli oceniamy innych to oni są słabi, a sami jesteśmy bardzo dobrze i wyobrażam sobie taką sytuację, kiedy ja sama dostałabym taki raport swojej dziennej jazdy którymi podsumował era i pokazał tak naprawdę obie ile razy obiektywne źródło nie moja wyobraźnia o tym jakie jeżdżą tylko obiektywne źródło, ale tyle razy było za szybko tyle razy, bo zbyt gwałtownie tak wzrosło zużycie paliwa taka jest sytuacja to już nawet z punktu widzenia psychologii transportu nieistotne są te punkty na koniec trzeba ich mało czy dużo tylko jak w mojej świadomości zmieni się obraz mnie jako kierowcy z reguły ten obraz zafałszowany tak jak powiedziałam esbecy przeceniamy własne umiejętności albo zbyt ufamy w ten temu, że sam samochód potrafi jeszcze szmat tyle przecież pięknych dodatkowych instrumentów, które wyciągną nas poślizgu oraz ustabilizują tor jazdy zahamują i tak naprawdę gdzieś ten człowiek oprócz tego, że jest użytkownikiem przestaje myśleć o tym, że jest sprawcą jazdy salda tak jest i myślę sobie, że taki raport na koniec te, które by nie były jednorazowe, ale każdy kolejny dzień z takim raportem i po tygodniu być może zaświeciło oby się użytkowników jakiś tam światełko w złej nie do końca jest tak jak to sobie myślisz i kolejnej kolejny dzień i to mogłoby doprowadzić mogłoby tak uważam do jakiejś takiej nawet w edukacji nieformalnej tak do pokazania musisz nad sobą pracować i właśnie w Tczewie FOT frank jest właśnie wisiały słowo pani doktor utknęła w mniejszych niż w głosie artykułu autorstwa Magdaleny Salik inny świat kierowcy bali się w nim wypowiadała tak to do psychologizowania tego co się dzieje z kierowcą za kółkiem pan się zmienia tam więcej był taki wątek państwo od nawyków czy doświadczenie w Cuzco kapel z lat kierowcy nie pamiętają błędów popełni w czasie jazdy ładnie jak się ich zapyta o to co robili to były wszystko było jak i pokaz nagrania n p . kiedy robiła kamera w złotych nie mieli pojęcia wyjazd, bo wtedy jest najbardziej naturalne to byli zaskoczeni czasami fraza niczym Radia przyjechali tak w umowie obiektywne źródło raport kamera, a nawet czasami pasażer, który jedzie z kierowcą pasażerkę częściej się nie zna no właśnie w barwach pamiętajmy, że my chyba uważali, że Liroya w tamte błędy wytyka znaczy nie godzimy się z nimi zawsze mówimy dzisiaj bardzo dobrze oczywiście no jaja ja panu tego błędu nie zrobią stąd, jakby karmazyn maszyna, która rozwiązałaby udaje się da się stoi na tylnych na jego stronach stąd, jakby też tutaj nawiązanie do tych statystyk przejazdów dziennych tygodniowych miesięcznych kwartalnych one szalenie istotna jest dostępna również w naszym rozwiązaniu ale, toteż spójrzmy np. na rozwiązania typu aplikacja dla biegaczy, jakim zdziwieniem było jak moja żona po Dymna urodziła dziecko i zaczęła chodzić na spacer okazało się, że potrafi miesięczne zarobki 80 km no i to jest jakby nawiązanie również do tego elementu statysty informacji zwrotnej dzisiaj przeszliśmy tyle w danym tygodniu, które ana koniec zostajemy na mera posłowanie, że w tym miesiącu zrobiliśmy to i to z dostępem w sumie wyszło kłamcy Szwajcarów pompy opomiarowania własnej aktywności czy to właśnie chodzenia czy to jawnym czy pojazdy, które daje możliwość miał lepszego Poznania, bo co z samą siebie przede wszystkim tez informacja zwrotna w jaki sposób to my odbierzemy no to tylko znacznie od nas to zależy czy zgodzimy się z tym czy nie, ale jednak twarde dane nie kłamią i to może być motywacja ta może być motywacją to może być taka swoista ambitne edukacja taka nieformalna grze obiektywne źródło przekazuje nam dane o nas samych i świadomość siebie jako kierowcy może się zmienić nasze może zmienić się ma tak sobie uważam w 1 kierunku w kierunku modyfikację własnych zachowań zmiany nawyków jeśli zobaczy, że moje nawyki ruszania wyhamowania powodują chociażby znaczne odbicie na finansach związanych z kupnem paliwa to zacznie zmieniać nawyki to za znaczne wydaje nam się, że nasz samochód, a tyle spalił, bo był płynny ruch miejski, bo klimatyzacja włączona w Starym, ale usta w korku i jakoś tak sobie racjonalizuje meta swoim zachowaniem, a w momencie, kiedy to jest jednak kolejny kolejny raz, który pokazuje nie to jest styl jazdy to jest nawet takiego ruszania takiego gwałtownego hamowania to gdzieś może się jednak zaczyna zmieniać świadomy znaczenia wierzę, że tak może być i teraz pan dr do tego wszystkiego możemy z potencjałem skoro nowe cały element związany z nagrodami z tą rywalizacją w tym zginęły 3 płyty tak jak najbardziej czy nam Fundacja grywalizacja, czyli wyzwania i możliwość zdobycia nagrody my teraz jesteśmy takim etapie z zamierzamy przeprowadzić pilotaż, który będzie kierowany do wybranej firmy flotowej wdziera w pierwszym miesiącu użytkownik będzie jeździł bez świadomości posiadania rozwiązania, które monitoruje jego styl jazdy w kolejnym miesiącu będzie jeździł z świadomością posiadania takiego rozwiązania, a jeszcze w kolejnym sprawdzimy, jaki wpły w na zachowanie takie biurowce mają elementy grywalizacji inne, czyli właśnie wyzwania określone zadania, które mogą przysporzyć określonych korzyści to w jak w grę psychologiczną fachowych na grupa kontrolna do tego i czemu nie jechali właśnie stąd chcemy też później oczywiście bardzo chętnie podzielimy się wynikami przetargu przeprowadzonego pilota, ale właśnie to jest też ciekawe w jaki sposób ta ta grupa tym użytkownik faktycznie jest na drodze, kiedy po prostu jest sam sam sobie w samochodzie tak jesteśmy zamknięci to często emocje biorą górę możliwość to do tego się dość równa się czas na antenie końcowe wciąż się tak głośno westchnąć Apropos obyczajów drogowych w rym aplikacja z tych państwo się mówiliście nie monitorują zachowania kierowcy w sensie jego akcji psychologiczna słowno w gestykulacji innych badano wiemy, że to jest problem ludzie siadają za kółkiem nawet jeśli są mili i fani na co dzień zjawią się nimi i mniej fajni zdecydowanie za bardzo ich te wszystkie stresy drogowe obciążają jazda w korku czekanie na światłach no to potem są równe nieprzyjemna sytuacja tego aplikacja nie monitorują przywrócono interwały to też mogłoby to być uznawane za dosyć głęboką ingerencję w prywatność, ale może taka szansa, że sam fakt tego za coś mnie obserwuje smartfon czy aplikacja nawigacyjna jakoś tam jest 1 moją jazda, że jestem obserwowany przez coś może to też było trochę tak cywilizuje Lance być może sam fakt właśnie tego od delikatnego niegrającego jednak nadzoru trochę trochę poprawi kulturę jazdy nie tylko samą technikę, ale jest tak z tym związane emocje być może, bo samochód to przede wszystkim anonimowość dokładny w samochodzie każdy kierowca czuje się właśnie zamknięty oddzielone od rzeczywistego świata i co więcej, a w razie sytuacji takiej, gdzie zachowa się niezbyt kulturalnie niezbyt dobrze wobec innych ma świadomość, że to jest chwila to jest zachowanie, które trwa moment ją zaraz ucieknie z tego miejsca nikt nie zauważy nierozpoznanie zarejestruje w zaledwie do własnego garażu w bazie danych sąsiada i chyba że trafi na użytkownika, który ma kamerę samochodową i który nagra film pokazujący jego zachowanie, ale i to jest dobrze, że my zaczynamy mieć świadomość obserwacji obserwuje nas inny użytkownik drogi może na sukces obserwować urządzenie ja jestem za tym, żeby każdy miał świadomość, że bycie na drodze oznacza współpracę, a nie rywalizacje nie mówię to on grywalizacja, gdy rozmawialiśmy tylko jednak współpracę, że użytkownicy muszą się nawzajem szanować jeśli są obserwowani, ale to rowerzyści obserwują motocyklistów motocykliści SA kierowcy samochodów i t d. i to jest ta ten moment, kiedy powinna jednak być bardziej współpraca niż rywalizacji jest blatów tłumaczy to właśnie szansa, by nie rosły, jeżeli będzie się pamiętać o tym, że droga czy ścieżka rowerowa tez przestrzeń publiczna wciąż musimy dzielić ligi zgłosiły się dzielić zarówno, gdy chodzi o innych uczestników ruchu drogowego w innych kierowców, a także, jeżeli chodzi o pierwszych, którzy wchodzą przez skrzyżowanie to być może wtedy ta samoświadomość, a my miejmy nadzieję, że jednak kiełkujący coraz bardziej sprawi, że będzie bezpieczniej będzie przyjemniej poruszać się czy to dowodem czy motocyklem samochodem na piechotę po polskich drogach stać na taką nadzieją sięgamy po naszej zostawiali w razie dziękuję za wizytę w studiu moim gościom, ale dr Dorota Bąk-Gajda psycholog transportu Czyżby należało Marcin Resiak pomysłodawca i założyciel Ford małego synka i Konrad Owsiński dyrektor ds. ubezpieczeń biznesowych link 4 dziękuję mówi Jan Stradowski dobranoc człowiek w 20 w Brazylii do fazy drugiej fazy drugiej fazy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA