REKLAMA

Po co Katowice wprowadziły Strefę tempo 20? Odpowiada wiceprezydent, Krzysztof Mikuła

Post Factum
Data emisji:
2015-08-17 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w Trześni po godzinie dziewiętnastej słuchamy Radia TOK FM i łączą się teraz telefonicznie z panem Krzysztofem Sikorą wiceprezydentem Katowic dzień dobry chwyt notorycznie media donoszą media donoszą właśnie, że w Katowicach ruszyła strefa ograniczonej prędkości na wyznaczonych ulicach w centrum Katowic Katowic maksymalna prędkość to 30 km / h z jakiego powodu państwo zdecydowali się wprowadzić taką strefę, gdzie 30 km / h maksymalnie można poruszać Rozwiń » samochodem, który odpowiada on takiego spokojnego ruchu ma służyć podniesieniu komfortu życia wszystkich mieszkańców Katowic od komfortu życia nie ty chyba, którzy będą Stali w korkach i oświadczyła, że nie mogą się rozpędzić do 404550 km 2 letni panie redaktorze w ciągu ostatnich paru lat w Katowicach hitem Bytomia nastąpiła bardzo dużo miała odkupić te przeszły przeobrażenie grzmiał o 250  000 000 zbudowaliśmy rondo rynek kończymy przygotowywać do 3 miliard EUR min strefa kultury i gotowi, ale nowy trend miał wykupioną obliczeń zależy nam na tym, żeby tym chytrym Radomia, bo podobnie jak życia wszystkich użytkowników, ale nie tylko użytkowników dróg, a na scenie rock, ale właśnie kierownikom rozumiem, ale skąd pomysł, żeby właśnie te tanie ani inne ulice wyznaczającą strefę 30 czemu tam właściciel centrum miasta z takich legend Rumia, który nie pełni roli tranzytowej tylko łącznie dojeżdżamy do Radomia albo do domu do lokali do znanych usług, które od kultury i Bytomia to będą ulokowane i generalnie ich nie zależy nam na tym właśnie w tym obszarze podnieść poziom bezpieczeństwa jałowy, ponieważ to może tak strasznie ubogie w pamiętnym kierowcom i do rządu Beaty samochodem dowożę dzieci do szkoły jaj a gdy użytkownikiem 4 kółek i ich mówi pani podstrefa tempo 30 w Katowicach ma mniej więcej rok w roku 2 km długość kroku pilnować UE, gdybyśmy chcieli przejechać wałków drewno i nieprzerwane buduje dom nocny klub to różnica między 50 łodzie pompy 1 , 5 minuty graliśmy po to tylko Hej Hej, Hej, ale to nie są duże nie mówimy o dacie ich raczej tak naprawdę nie wiem no to może na pierwszy rzut oka trudno się mija, ale ich rozwiązanie, które powodują największe metropolie na świecie i Okayamie macho, ponieważ tych 2, by taki układ typu wygrany wygrany przez wygrywają a w jaki sposób będzie wyglądała komunikacja rowerowa, bo czy czytamy, że to rowerzyści na to mają one mają skorzystać jak złym tonie będą osobne ścieżki rowerzyści będą się poruszali po prostu po tych ulicach samochody tak panie redaktorze tak jakby nie tworzymy strefę tempo 30 dla rowerzystów, którzy mają o to, aby wszyscy użytkownicy nowych mieszkań już, nawet jeżeli pan rozmawiał z Wilna bardzo ciekawe rozmowy brzmiał druku PIT i aktorami, którzy zajmują się badaniem roku o ideach worku z Kęt Rumia, a wszystko mówią o tym, że lutowy tak naprawdę jest płynność ruchu płynność ruchu decyduje o tym, o komforcie pomysły przemieszczanych w ścisłym centrum i 3 zmniejszenie dopuszczalnej prędkości wbre w pozorom to jest może ten paradoks, ale zerkamy na płynność ruchu jest łatwiej będzie łapać się podporządkowanych ulic można będzie wjechać w Termini będzie gwałtownych hamowań widnieją na nich gwałtownych przyspieszeń i tak naprawdę zyskamy na płynność ruchu i to powinno poprawić mu po takich kierowców wybiera się do tego przyzwyczajam tak jak przyzwyczailiśmy się kiedyś nim cieszą oko pięćdziesiątką, bo te gremia o tak tego się przyzwyczaimy zapłacimy 32 MR nikt na tym tak naprawdę nie grać, a ile kosztowało przerobienie tych ulic właśnie na strefę tempo 30 panie, dla których ten etap, którym rozmawiamy dodatkowo kosztów 50  000 zł zakup uwielbia nauki i niedostosowania sygnalizacji świetlnej o do innego, bo ten opór tanich samochodów o gejach myśmy takiego obciachu i wprowadzali różne rozwiązania pierwszym centrum, które mają zwiększyć atrakcyjność przede wszystkim właśnie dla dla pieszych, bo oto nam wszystkim chodzi chcemy, żeby centrum miasta było, żeby być tam ludzie, których jak manna i dyplomy w owych tego centrum musi być przyjazne dla dla pieszych w ale centrum to jest bardzo wrażliwym fragment miasta chciałem pana zapytać o konsultacje, ale nie bardzo wiem w jaki sposób takie konsultacje miałyby wyglądać konsultować z mieszkańcami, którzy mieszkają właśnie przy tych ulicach, gdzie wprowadzono strefę tempo 30 czy też konsultować się i pytać o zdanie w ogóle mieszkańców Katowic skoro to jest miejsce, gdzie mogą być ludzie z różnych części Katowic czy były w ogóle jakiekolwiek konsultacje z mieszkańcami mylimy o myśliwych to mocno hartu analizujemy różnego rodzaju elementy związane z kompotem wiedział o liniach go wolno na tym, żeby w centrum było dużo większe niż dzisiaj Ujma tych inwestycjach infrastrukturalnych był pierwszym etapem apelował, by nam na tym, żeby korek miękkiego powodować większy ruch ludzie będą mieli obawialiśmy mieszkańcami centrum Śródmieścia rozmawiamy ze studentami umowa ma pewne, ale nawet sposób technicznie panem państwo to robili co za kradzież ankietę rozsyłają widzimy ich nie było lepiej takich nerwowych ruchów patriota i 30 tak od jakiegoś krachu dość poważny tak naprawdę jej do wyboru możemy ich aż o lubimy omawiamy z różnymi środowiskami LGBT i pozarządowymi to tak naprawdę należy zrobić, żeby podnieść jakość życia z dnia obozowego na tym, żeby na drogach aż gnie w ludu miało i to piętrowo bowiem liczyć się tylko 1 elementu górką wiadomo, że chodzi o działaniach pełnego wachlarza ale jakby pięknych, bo na drogach, aby liczyć na chodnikach rechotała sama wychować kierowcę nr 1,5 minuty tak oblot pierwszego zderzenie samochodem szerokości 50 EUR kupiliśmy o ich rychłej śmierci na tak, a na co się stanie jeśli okaże się za kilka-kilkanaście miesięcy, że strefa tempo 30 naprawdę jest w sposób widoczny polepsza komfort życia i mieszkańcy innych ulic będą słali do do państwa listy, że u nas też chcemy mieć FF strefę tempo 30 i co wtedy będziemy analizować sytuację jak niejako na chodnikach i radnych będziemy analizować i chcemy im patrzeć jak i jakie od kilku lat, a one na małym mieście, jeżeli będzie potem jakoś to będzie działać na dowolny kurs będzie dużo oczywiście nikt jednak wielką lekko pochylić, ale bardzo mocnego, który nie od ich potem oczywiście nie dotyczy tych ulic, które mają taki główny komunikat inny charakter nawet tego się stuprocentową immunitet loco to tak, a w normalnej forma lgnie do nich chodzi o to, żeby ograniczyć ruch w Lisich kątach, a nie chciano ich właściciel mówił pan kilka minut temu o tym, że pewną inspiracją było to co robią te najnowocześniejsze metropolii na świecie jeśli chodzi o centra no ale bardzo wiele z tych metropolii robi następny krok to znaczy utrudnia wjazd samochodom do centrum albo też sprawia, że by mieszkańcy korzystali jak najmniej samochodów jak najwięcej transportu publicznego czy Katowice też może w tym kierunku trafił on w budowanie redaktor oczywiście mógł trwają 2 i Katowicach na etapie na etapie projektowym około 2 na tworzenie Henry Emu centrum przesiadkowym także zależy nam na tym nr 4 centra przesiadkowe, które mają właśnie spowodować taką hipotezę mogą generować ruch samochodowy na obrzeżach tego nie rolą komunikat o ewentualną komunikację publiczną nie mogli dojechać do ścisłego, ale mamy nowe centrum miasta było przede wszystkim dla pieszych jest jednak ograniczyć wjazd samochodów do tego mamy świadomość, że nie można bocznego tak wygląda pomnik gotowa w kolejkach zdobyli odpowiednie warunki o ten rok środkowe to właśnie jego elementów jak bardzo ważny element tego pędu ku temu, który ma spowodować dokładnie ten skutek Trumpa uderzą w pan wspominał na początku rozmowy o podniesieniu komfortu życia mieszkańców, którzy chcą w centrum mieszkają w centrum znam się znajdą na bardzo często w Polsce się ostatnio mówi o tym, że inne smoka albo spaliny jakość powietrza to jest coś co niestety w polskich miastach powoduje, że żyje się tam nam wszystkim źle czy i w jaki sposób w centrum Katowic badana jest jakość powietrza, a tu być ciekawy temat, bo do naszego głównego tematu równo Otóż Niemcy przeprowadzili badanie linia, gdzie wprowadzono strefę tempo 30 w mniejszości 12 % liczba zmian biegów i 14 maja udział w hamowaniu i dzięki temu do środy na około 12 proc chwaliła pobyt tego tak naprawdę ba Neru, którym mówimy grup spokojnego płynnego ruchu samochodowego w centrum będzie miał także znaczący wymiar taki właśnie proekologiczny no tak, ale nigdy, ale w jakikolwiek sposób badana jest jakość powietrza w centrum Katowic bo, żeby się poprawiła o 15 %, bo 223 widzicie, jaki jest stan potrzeb teraz badamy jakość powietrza i bohater kościół powierzał śląskich miastach w mojej strony to jest ich obserwowany jest obserwowany tory w stosunku do upływu czasu, kiedy byliśmy stolicą przemysłową regionu i ciężkiego przemysłu i jakoś gubi w czasie, gdy się poprawia oczywiście nie wyszedł ten poziom w loterii, ale m. in . że tego typu działaniami innych przy torze, że mamy dużo działań, które podejmujemy mają dodanie Marity Koch Michał Boni o 11 w kierunku na pewno zależy nam świadomość tego, że i komfort życia mieszkańców to czyste powietrze ale jaka część tych niskiej emisji pochodzi na szatnię z pieców opalanych części złej jakości paliw my, jaka część osób to są samochody i spaliny i t d. od minionego roku konkretnych wyników badań nad chorą ogłosiłby panelach mówić natomiast dochowały oczywiście to kluczowa jest od tych niechętnych czy tego ciągu będzie dach nad kobietą on od paru lat prowadzimy taki program dofinansowuje mieszkańcom przejście na boki nieekologiczne źródła ogrzewania w dal rzeczywiście to jest temat na numer na inną rozmowę, którą miejmy nadzieję będzie mieć okazję przeprowadzić bardzo panu dziękuję za te rozmowy do usłyszenia pan Krzysztof Mikuła wiceprezydent Katowic, bo naszym gościom łączyliśmy się telefonicznie przed wojną chodzi o to, że w Katowicach wprowadzono w centrum strefę tempo 3330 m także to maksymalna prędkość z 17 minut po godzinie dziewiętnastej przyda mi informacji Radia TOK FM w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA