REKLAMA

O Kraków Live Festival Patrycja Wanat rozmawia z Mikołajem Ziółkowskim

Kultura Osobista
Data emisji:
2015-08-18 17:40
Audycja:
Czas trwania:
13:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturą osobistą w zeszłym tygodniu w ciągu ostatniego tygodnia byliśmy już w Szczebrzeszynie byliśmy w Gdańsku teraz to znak Kraków i w Krakowie w najbliższy weekend odbędzie się Kraków Live Festival Mikołaj Ziółkowski szef alter artu i organizator tego koncertu swym gościem dzień dobry dzień dobry Live Festival to jest cenna festiwal muzyczny, który w Krakowie się odbywał w waszym partnerem była firma była duża korporacja czy Rozwiń » był to partner biznesowy sponsor, który tam pomaga w organizacji mieli tego festiwalu teraz z festiwalem wracać do Krakowa, aczkolwiek tym jak sponsorem Tutsi tytularnym endecy ze słów oczywiście jest Kraków, czyli jest miasto rozumiem, że najłatwiej, by było się dogadać z samorządowcami niż z biznesem może nim łatwiej, bo to jest jakby memy wielowątkowej i i partnerzy komercyjni nie tylko na optymalne wszystkich naszych festiwalach oczywiście nie funkcjonują i to funkcjonują bardzo dobrze od lat natomiast też trzeba pamiętać o całej chronologii zdarzeń my też o specyfice samego Krakowa chronologia jest taka, że zależało nam bardzo na tym, żeby festiwal w Krakowie dalej się odbywało się, by zresztą takie też były założenia Kraków zawsze naszym partnerem natomiast my poza wszystkimi elementami związanymi już z tym jak się zmienia rynek tym się działo przez ostatnie kilka lat na rynku muzycznym festiwalowym, toteż chcieliśmy, żeby ten festiwal ewoluował trochę w innym kierunku, bo wiemy i bo uważamy, że trochę też inne są potrzeby w związku z tym dobrze zaczniemy się tu na chwilę ile, jaki to jest kierunek jak nie widać po tegorocznym programie po tegorocznym najnowsze jest to kierunek zdecydowanie bardziej alternatywne sama koncepcja festiwalu tego jak festiwal ma funkcjonować wmieście jest inna jest dosyć unikalna, bo jest to połączenie oczywiście to jest mniej powrót festiwalu i jego pierwsza edycja w nowej formie, więc się dopiero będzie rozwijało latami, ale to połączenie tego co się dzieje, jakby w samej przestrzeni festiwalowej z tym co się dzieje w mieście tłumaczy się mama, dlaczego w tej drugiej części dnia i nocy jest pewną unikalną formułą wydawało i wydaje mi się, że ta formuła, którą teraz przygotowujemy czym innym będzie lepiej spisywała się w tkankę Krakowa, który jest miastem pięknym wielkimi tradycjami z wielkim potencjałem i od zawsze zależało nam na tym, żeby robić festiwal, który będzie też inni nie tylko przestrzenią rozrywkową co mu determinant tą Coke Live Festival, ale także będzie takim właśnie tu wehikułem kulturotwórczym nową krach w taki jest ta nowa formuła ta nowa koncepcja, korzystając oczywiście z tradycji doświadczeni i wiele innych elementów ma odpowiadać na takie zapotrzebowanie to znaczy, żeby ten festiwal poza innym byłym czasem spędzonym na nim poza muzyką, która zostanie pokazana też był 1 z elementów krakowskiego pejzażu kulturalnego, ale także szczegółowo słynął festiwale te najlepsze były także jakimiś wehikułem cywilizacyjnym kulturowym kulturalnym jakąś osią rozwoju i promocji samego miasta, ale tutaj dotykamy bardzo ważnego punktu, w którym dosyć chciałam porozmawiać, czyli od innych oczekiwaniach organizatora, którą ma w stosunku właśnie do władz miasta rozumiem, że pieniądze czyli jaki taki Grant, który pomoże zorganizować festiwal test jedno nie nie obejdzie się bez takich po prostu dobrej atmosfery współpracy tak, czyli ułatwienia w niem przy oper na żywo prosząc, by to np. ułatwienia komunikacyjne czy przy ułatwieniach w jakiś taki właśnie związanej z terenem czy zabezpieczeniem przez ochronną no cokolwiek czy dołączy to tak wyglądać czy ty masz oczekujesz taki współpraca też od strony od strony swego partnera Samorządowego to jest absolutnie niezbędne szczególnie na nas na polskim rynku, ale już na każdym i w naszym kraju wynika to z Lwem z wielu powodów znaczy to co się dzieje dobrego w Polsce to jest to, że samorządy kilku miast rozumieją jak ważne tego typu duże wydarzenia kulturalne i to w obrębie muzyki filmu teatru i różnych innych dziedzin, jakie mają znaczenie i możliwości generowania mnie i rozwoju kulturalnego szeroko rozumianego to można o tym, rozmawiać godzinami, dlaczego tak się dzieje to jest też dużym stopniu naszych władz nieźle specyfika Europejska ale, ale mieli w Polsce nosi jeszcze bardziej sprawdza chociażby ze względu na możliwości finansowych czas to znaczy nie tak wielu Polaków jak mieszkańców Berlina stać n p . na to, żeby kupić sobie raz w tygodniu bilet na koncert, a dziś nie stać, więc my beat zamojskim i z wieloma innymi przestrzeniami, więc np. festiwale pełnią taką funkcję, że bardzo rozsądnej cenie umożliwiają to się udało dzięki chętnym właściwie kilku kilkunastu festiwalowych udało się być absolutnie na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami kulturalnymi ważnymi światowymi dowoził wszystkich dziedzinach ten ta współpraca z samorządami właśnie to umożliwia jej, gdyby nie to, gdyby nie te pieniądze płynące z poszczególnych miast przede wszystkim to, gdyby dostęp do kultury szeroko rozumiane byłby zdecydowanie mniejszy i tam, gdzie jest zrozumienie na pewno tak to ta współpraca funkcjonuje funkcjonuje całkiem nieźle i kilka miast można, by można, by mnie wymienić problem czy inaczej, ale trzeba się moim zdaniem jest to zrobić duży festiwal inne bez właśnie tej idei tych pieniędzy po prostu budżetowych tych pieniędzy z samorządu i dołożyli kolejne zdanie, które chciałem mu będą w tym okresie właśnie powiedzieć w tej chwili się nie da nam jako długoletni promotor kultury muzyki, więc wszelkich dziedzin mogę z całą pewnością powiedzieć, że w przypadku wszystkich wydarzeń, które mają ambicje nie tylko rozrywkowe, ale mają ambicje kulturalne artystyczne i czasami większa albo mięso dołączą albo albo pokazują bardziej ambitnej mniej ambitne czy bardziej uprawnieni popularna starają się budować program, który jest zróżnicowany to w tej chwili nie ma takiej możliwości, by ze względu na koszty nie wiemy np. w filmie, ale też sądzę, że jest dokładnie tak samo, ale w środku muzyki ze względu na koszt artystów jest to absolutnie niemożliwe, ponieważ są bardzo wysoki to znaczy, gdyby nie ta współpraca to Polska nie była w tym miejscu w świecie muzyki kultury, w którym jest ta jest całkiem niezłym patrząc realnie na swoje możliwości dzieci będąc 1 z najbiedniejszych krajów Unii Europejskiej w związku z tym w tej chwili istnieją i mogą funkcjonować powinny funkcjonować inne wydarzenia stricte komercyjne, ale z reguły nie są to festiwal z reguły są samodzielne koncerty z reguły są to koncert to od małych klubowych po koncerty stadionowe od nas festiwale ze względu na to, że cena biletu musi być w miarę rozsądna czy możliwa do zaakceptowania dla odbiorców, a jednocześnie koszty są bardzo wysokie koszty są dokładnie takie same jak wszystkich dużych miastach europejskich albo nie tylko miasteczkach w całej Europie w związku z tym do współpracy jest niezbędna do tego, żeby budować program, który z 1 strony nie ma możliwości albo czasami nawet nie do końca jest najważniejsza, ale ma możliwości, żeby zgromadzić określoną grupę ludzi i bogaci to co najciekawsze w muzyce, a po drugie, że miałby dostęp do tego klubu był realny dla polskich odbiorców w Kolorado w takim razie gdy 1 tylko wtrąca, że w filmie jest podobnie stąd te wszystkie Maćka wędrówki jeśli patrzymy na film Festival, czyli Camerimage, który przechodzi przez Toruń Łódź ląduje w Bydgoszczy transatlantyk, którym się wyprowadzać z Poznania i trafić do Łodzi nic one faktycznie te rozmowy czasami są bardzo trudnej kończą się nawet takimi innymi nieprzyjemnymi sytuacjami, ale ja chciałbym bowiem kończy nasz czas powoli, a jesteśmy tutaj po to, żeby porozmawiać o Kraków Live Festival i i monety na Final Four jeśli możemy powiedzieć coś mi parę słów więcej na temat tego kogo można zobaczyć oczywiście Soczi w plenerze takich kwot, czyli karmnik dla Marceliny mogą wkroczyć i specyfikę tego festiwalu jest tak skonstruowana, że ta główna część muzyczna obywa się to też zmiana odbywa się na Błoniach odbywać się w 2 namiotach natomiast w pewnym momencie, czyli w miarę wcześnie patrząc na realia festiwalowe ta część się kończy festiwal się wcześniej zacznę listopadowe festiwale tego typu i rozpoczyna się to co się dzieje w mieście w po tak w takim zakresie w tym roku, jakim rozpoczynamy, a potem się będzie rozwijało jest bardzo dobry przykład w inny światowy którego, który ma podobną formułę to jest majątku jest w Göteborgu bardzo dobry festiwal z wielkimi tradycjami, który dokładnie w podobny sposób funkcjonuje my mu myślę, że też ten program dokładnie pokazuje w jakim kierunku Kraków festiwal będzie podążał, bo jest to program nie dość alternatywny co widać na tej kartce, która leży przed nami, ale jednocześnie z potencjałem ściągania w szerszej publiczności taki trochę założenie nie będą używały określonych w nas festiwali pomiędzy, który ma, którym 1 festiwal ma się znajdować, ale nie zawsze to będzie ambitny repertuar albo będziemy tak jak w przypadku zespołu ligi mentor, który jest poziomym popularnym dodawali to jakby do wody dodają takie elementy bardziej rozrywkowe przestrzeń festiwalowa scena główna część te 2 dni no to przede wszystkim Kendrick Lamar jak do tej pory najlepiej oceniana płyta przez recenzentów, która została wydana w tym roku tutaj do tego należy dodać my takich wykonawców jak pierwszego dnia w polskich wymaga wiz, czyli Indie rockowa alternatywa brytyjska myślę, że to te zespoły dokładnie pokazują to, o czym mówię to znaczy takie połączenie muzyki ambitnej alternatywnej, ale jednocześnie z z dużym sukcesem innym mów też po prostu w odbiorze publiczności, ale na małej scenie w inny poza mu trudność w sukces mamy my bardzo ciekawy i bardzo alternatywne formacje jak chociażby w latach ta z kultowych zespół muzyki elektronicznej czy film za 1 po raz pierwszy w Polsce zresztą obydwa zespoły, którego wersji gier był nr. 13 najlepszą piosenką roku uznaną przez Wisłok w 2014 myślę, że bardzo miłą informacją dla państwa jest to, że mamy karnety na Kraków festiwal, więc bardzo czekamy w tym momencie właśnie na maile w tej sprawie kulturalną patolog Cropp KSM do tej samej, których lepiej uzasadnień nam potrzebę pojawienia się na Kraków festiwale zostanie nagrodzony właśnie w gminnym karne tematyczne spotykamy się w Krakowie wszyscy czwartek piątek w Lens sobota to są te dni festiwalowy czwartek piątek mała scena duża scena i w sobotę na zakończenie rundy mentalne Mikołaj Ziółkowski był moim gościem dziękuję bardzo dziękuję bardzo do zobaczenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA