REKLAMA

O strategiach marketingowych dla telewizji opowiada Dawid E. Kalisz (powtórka)

Program Telewizyjny
Data emisji:
2015-08-22 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
39:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
element z program telewizyjny Wojtek Krzyżaniak program telewizyjny w dzisiaj będziemy rozmawiali trochę poważniej zaczniemy od tego z moim gościem jest Dawid Kalisz pan doktor już wiadomo, że z sobą jeszcze jeszcze prace, nad którym oznaczane magister, bo to pod tą drogą, o czym będziemy rozmawiali to jest test to dzięki czemu pan został doktorem w udanych pan doktor jest pracownikiem telewizji polskiej SA, ale nie dlatego się spotkaliśmy spotkaliśmy się, dlatego że Rozwiń » zadał sobie dużo trudu pan doktorów i napisał rozprawę doktorską strategie konkurencji przypadek rynku telewizyjnego w Polsce tak dokładnie i od tych i tam jest też zawarta z sytuacjami Stocha o mediach publicznych też różnice między mediami publicznymi, a my komercyjnymi, chociaż te strategie konkurencji po zabiegu najszerzej rozumiane w tej spółki po podane w tej w tej pracy czy rynek telewizyjny w Polsce jest na tyle specyficzny że, że było to ułatwienie czy utrudnienie dla pana to zaś trudno ocenić jednoznacznie, ponieważ na pewno prościej zbadać rynek Polski w związku z tym, że tutaj i mieszkam jest rynkiem Jateż jestem związany od tych kilku ostatnich lat w związku z ciągu Strug lub też część badawczą branży zdecydowanie łatwiej było przeprowadzić EADS tutaj u nas Polska też jest na tyle specyficzna, że z 1 strony jest dużo mniejszym rynkiem niż np. rynek amerykański na tyle dużym w porównaniu n p . do niektórych naszych sąsiadów, że faktycznie HR tych firm związanych z telewizji jest, tyle że mogli możemy te procesy zachodzące w nałóg telewizyjny w jaki sposób badać winni, a zerkał panna na światłach to jak się mamy do świata przy czym abstrahować panów świata to znaczy zerkał na świat z 1 strony patrząc na Europę to faktycznie pracowałem również na danych z ogólną i bio z europejskimi nadawców, ale dzięki 3 miałem punktu odniesienia jak wygląda struktura, choć bardziej należeli, choć media publiczne, zwłaszcza dla europejskie z drugiej strony trzeba też brać pod uwagę rynek amerykański to jednak dość często rzeczy się dzieją, ale trochę wcześniej niż na naszym rynku, choć faktycznie ta różnica ten dystans, który towarzyszył zmianom technologicznym od zawsze jest to, iż coraz krótszy, więc związku, z czym nie jesteśmy, ale jakoś bardzo daleko w porównaniu z UE za tymi rynkami z drugiej strony król Polski rynek stwarza dosyć duże pole do możliwości i do możliwości badawczych ja prowadziłem 2 rodzaje badań z dieslem to były wywiady pogłębione badanie jakościowe z ekspertami rynku z różnych dziedzin nie tylko tych bezpośrednio pracując w telewizji, ale również osób, które z tym rynkiem są bezpośrednio związane z drugich są to były badania Aon ilościowe badania dotyczące panelu telemetryczne goni Sare w związku z tym to możemy spojrzeć historycznie przez ostatnie lata jak kształtował się rynek jak wyglądała struktura nie ich udział rynku DM BOŚ rodzinę w ostatnie 10 lat w żaden ślad po 10 lat tak, dlatego że myślę, że dekada to jest taki okres, który pozwala pewien punkt odniesienia na scenę spojrzenie w w jaki sposób przez nią ostatnie lata był ten rynek się kształtowały zjechały, jeżeli chodzi o udziały poszczególnych stacji co to ciekawe bardzo po powszechnej stres to zjawisko, które nazywa się fragmentacja widowni widownię, czyli to odchodzenie od tych głównych kanałów tzw. działające cement na ludzi ogólno tematycznych tak ogólny ogląd tematycznych właśnie ku kanałom wyspecjalizowanym kanałom tematycznym, które z 1 z mają dużo niższy udział w rynku, ale z drugiej strony zaspokajają te nisze których, które do tej pory nie były zaspokojone, a co zwykły człowiek ma z takich badań najpierw, bo potem przejdziemy do tego co co telewizja ma jak możemy co robić co do telewizji, jakie znam, jakby ustalenie tego wszystkiego zebranie do kupy mówiąc brzydko myje, bo to wiedza przez nie staje na tak ono tylko, że chodziło o uporządkowanie i ułożenie, gdy to dla nas może wyniknąć z takiego ułożenia tego wszystkiego dodać, że jest kilka rzeczy które, które wydają mi się on w tej chwili już po po skończeniu TGE co prawda prace skończył pisać już u Polek grubo ponad rok temu po obronieniu w zeszłym roku SGH te kilka rzeczy jestem bardzo istotne nie tylko dla eksportu i ekspertów rynku, ale dla takiego zwyczajnego o wibratory z 1 strony z tej pracy może dowiedzieć się jak historycznie telewizja wyglądała jak ona zmieniała się od planowania kilkugodzinnego do kilkuset kanałów w ofercie telewizji czarnobiałej telewizji ultra HD w tej chwili inne z drugiej strony jak wygląda telewizja na tle innych mediów ową choćby Radia czy czy internetu i wracając jeszcze raz to do internetu do mediów społecznościowych do nowych mediów mówiąc ogólnie w jaki sposób te rynki się przenikają kiedyś to były oddzielne rynki, które można go gdzie była bardzo widoczna granica pomiędzy 1 medium drugim w tej chwili ta granica jest często bardzo iluzoryczne w związku z tym musimy brać pod uwagę, że telewizja jest dostępna różnymi kanałami możemy ją oglądać za pośrednictwem internetu możemy obejrzeć na telefonie tablecie, więc strukturach MON, jeżeli chodzi o metody udostępniania lub treści telewizyjnych i jest bardzo różne, gdzie jest prawda, że będziemy bardziej mówili o treściach telewizyjnych sho w telewizji prawda tak tak silna, że taki wniosek GN Store faktycznie szczegółów będziemy jednak oglądać konkretne treści będziemy w stanie się za kilka lat, gdy sami układać sobie własną ramówkę to co w tej chwili liczą się zajmuje udziały w telewizjach, które pracują nad tymi i jak ułożyć ramówkę telewizji, aby w poszczególnych pasmach osiągnąć największą oglądalność przy funkcjonowaniu internetu przy możliwości ich takie w pewien sposób budowania własnego oraz własnego kanału z dostępnych treści trochę zmieni swoje zastosowanie w inny natomiast co warto zauważyć, że my cały czas dużo czasu poświęcam relatywnie dużo czasu jest około 4 godzin poświęcamy na oglądanie telewizji ten czas niemal do przepraszam do telewizji linearnej tak linearnej warto znaleźć tu różnice pomiędzy telewizją linearną my 4 godziny dziennie średnio Polak dziś artystyczny tzw . czyli od dziecka do wód od czteroletniego dziecka, bo w nieskończoności spędza, włączając pilotem telewizor nie treści telewizyjne w sensie właśnie w Łowiczu w internecie tylko, że święci przed telewizorem zaciemnić zdaniem może liczyć się cieszę dziś faktycznie ogląda, dlatego że oczyma włączam telewizję jak działa w tej chwili nam na różnych ekranach w związku z tym również na część takich badań prowadziłem, które mówią ile czynności robimy jednocześnie poza oglądaniem tyle wyszło telewizora i okazuje się, że około 60 % czasu poświęcamy na baczności niezwiązane z montażem 80, ale łączy nas zmiany czasu, który wliczone do odbudowy i 04 godzinach w związku z tym trudno jest on jednoznacznie określić co robi dana osoba w danym momencie najczęściej robimy pan tam Dobosza do tego co czym się zajmuje nie oglądając telewizję czy oglądając w słowie czy takie dane trudno zmierzyć się wzięła się oszukać tachograf, iż nie zajmowałem to pewnie byłoby też dosyć trudne innego rodzaju badania trzeba w alei wycieka wprost w Chełmnie wyniki byłyby byłyby zaskakujące, ale tak czy inaczej trzeba też zwrócić uwagę w jaki sposób zmierzono czas w telewizji mówimy tutaj znowu wracamy do badania ilościowego badania telemetryczne jego co prawda zostało w zeszłym roku złożone przez przez Nielsena mówię o większej liczbie z, o ile teraz to jest zainstalowanych tyle metrów wydaje się, że to jest około 2 tysięcy tych zmian było 1400 natomiast co ważne to tam niezbadanych około 88000 w badaniu, które ja robię to było badanych około 8000 gospodarst w domowych, które reprezentował odwagi 20  000 ludzi każda osoba odpowiada mniej więcej to jest około 89000 innych osób w sensie konstrukcji rekonstrukcji próby badanie telemetryczne charakteryzuje się tym, że bardzo dużo jesteśmy w stanie zmierzyć się za pomocą tego badania z pan wierzy w kąt, ale na tym, bo to jest kwestia wiary też w dużej mierze to znaczy naukowego punktu widzenia kwestie wiary jest nieistotne no ale ważne właśnie to wygramy jesteśmy na wzrost element jesteśmy na na granicy światów bo, bo to jest albo wieziemy ludziom, którzy uczestniczą w tych badaniach Kabul wierzymy w w grupę, która została objęta pamiętajmy, że badania telemetryczne ulegają zmianom w dużo wolniej niż zmienia się rynek tak to prawda czasu mieliśmy tą samą grupę utrzymaną w tych samych grupach statystycznymi chodzi o podział domu w ramach granatów dymnych i ostatnia zmiana nastąpiła na rok w tym roku, a w poprzednich latach nastąpiła, bo aż 7 lat temu, a przez 7 lat wie pan się rynek zmienił telewizyjnej to dostęp zaś rynek zmienia się bardzo dynamicznie to co prawda natomiast z drugiej strony, broniąc telemetrii 1 tchem stanął na stanowisku obrony badań było jako badacza musimy w pewien sposób nazwać badaczami, jeżeli w szkole prace badawcze prace naukowe opieramy się na pewnych założeniach metodologicznych, które były stworzone tak, aby były jak ich o najbardziej, ale też za tożsamy z prawdą w związku z tym sama konstrukcja badaniami dobór tej próby, bo to są dane ilościowe głęboko wierzę w to, że jest, ale zamurowana innych poza czułam, że słowa wierzę i to jest możliwość, że kwestia w KNF trochę się, że zakładam, że Bugno z najlepszymi intencjami młodej doceniają dobre intencje stron bez rządowej intencja też nie mam żadnych zastrzeżeń natomiast boję się, że coś co tak dynamicznie się zmienia, że taka zwykła telemetria mało tego oparte jeszcze ma ambitny pomiarze głosu, a nie obrazu czy sygnału, bo pamiętajmy, że fotele mecze się głosem, o czym kiedyś rozmawialiśmy o przypomnimy na początku drugiej części naszego spotkania w dniu, w którym będziemy rozmawiali właśnie, o ile w przyszłości od tego co wynika z tej listy tej pana rozprawie o strategiach konkurencji, ponieważ dla mnie nie jest to obóz w optymistyczny obraz telewizji przyszłości to w tego typu też prasa chodzi o to, że niewiele daje rozwój bardzo optymistyczny od KUL optymistyczne zakończenie często np. nocne amerykańska ważne jest to dzieje w Nisko, żeby przedstawić tematu stagnacja na rzeczy tak pewne projekcje na przyszłość też w futbolu uwzględnienie tych globalnych trendów, aczkolwiek wiem na jakość danych mogę być niestety trochę zaniepokojony tym właśnie co pan co pan wieszczy nam wszystkim programy telewizyjne Wojtek Krzyżaniak program telewizyjny częściej go dzisiaj druga, a on moim gościem jest Dawid Kalisz dr Bodnar z przyjemnością mówię rozmawiamy na temat jego pracy doktorskiej straż ukarze również, jaką książkę prawda jako jako praca ta nadzieja, bo bonach bez tego tego Warta, żeby się z nią zapoznać z Laponii strategie konkurencji przypadek rynku telewizyjnego w Polsce dokładnie tak ukaże się, ale w wersji drukowanej myślę, że był on na początku jesieni ona będzie dostępna nie wspomnieliśmy o nagrodzie pyłku odebrałem ostatnio w kraju w ramach rady Radiofonii telewizji i GUS w boju z wygranej właśnie w tym konkursie była publikacja w sprawy w formie książki panelom dot dopracowuje jeszcze to oznacza, że po wzbogaciły się rury treści nienagannie jest w sensie świeżości danych panować wzbija w toku rozprawy oddałem na początku na końcu 2013 roku obronił w 2014 w związku, z czym wydaje się rozsądne inną na tak zmieniającym się rynku te dane to czy zamknęliśmy poprzednią część brodaty danych dane będą uaktualniane do końca 2014 roku jednak ku wygodniej z punktu widzenia metodologicznego jest to obniżyć całych zamkniętych cyklach rocznych w związku z książek, żeby się rok jeszcze trwa to do końca, żeby się panu drogę nie okazało, że musi pan od nowa przepisać całą tę pracę myślę, że aż tak źle wyglądał jak w pełnym pewne moje założenia i pewne moje wnioski myślę, że są jednak dobra to jak jak pan widzi tę telewizję, bo w aż byśmy powiedzieli dla przypomnienia obraz może nie każdy słyszał w poprzedniej części z tej książki wynika też historia telewizji od strony tej marketingowej tej Target nowej jak się tworzyło w ogóle Target, skąd wzięło pojęcie targetu Łódź w rozumieniu telewizyjne tam wszystko przy okazji kąpie dla tych osób, które byłyby zainteresowane dowiedzenie się nie są za bardzo wgłębi one w tematykę telewizyjną od strony marketingowej tam można też fajnie uzyskać tę ten rodzaj wiedzy czyli, skąd się bierze jest, dlaczego zakład taki program prezentowany ani inny to pomaga w tych dyskusjach autobusową kawiarnianych, dlaczego jest tyle kabaretu w telewizji publicznej, a nie ma ani tyle teatru i t d . tak dalej, ponieważ te zależą od wybrał wyboru pewnej drogi i od tych drogach właśnie pan, że w tej swojej w swojej pracy, którą niedługo będzie można nazwać książką mógł dokładnie to znaczy jest zawsze wg ocen i jakoś mu wspominam telewizja towarzyszy każdemu z nas wielu osobom wydaje się w związku z tym, że jesteśmy blisko telewizora telewizji się znamy się na wyborcze, ale decyzję oczywiście dokładnie tak samo co możemy coś na temat telewizji powiedzieć wiemy jak na funkcję nie wiemy, jakie procesy zachodzą w telewizji tak dalej i t d . co oczywiście jest nieprawdą, więc ta książka jest też trochę po to, aby pokazać pewne procesy, które z 1 strony historycznie, a z drugiej strony niż aktualnie przez ostatnią dekadę był taki okres czasu badałem warunkuje funkcjonowanie telewizji przy uwzględnieniu oczywiście tych zmian globalnych trendów obecnych na rynku np. amerykańskim, które bardzo często jest jednak takim przykładem wprowadzania nowości będzie jeszcze mówić o serialach i Violi trwa zaznaczyć, że było n p . z wprowadzeniem chaosu w Cannes zdobyła swój swoista nowość na rynku unijnym w po raz pierwszy stworzono medalową audycje te tak to definicji nie trzeba byłoby nazwać aut na co dzień po prostu serial, który był dedykowany właśnie do udostępnienia w internecie czynnie został skierowany do telewizji linearnej i dopiero jak już wszyscy obejrzeli dopiero po premierze on trafia mnie do usług na żądanie np. 2 audi w UE jak to się dzieje w tej chwili tylko ten proces został zupełnie odwrócone z chęcią to też pokazuje jak pokazuje inne trendy telewizyjne takie usługi jak np. Netflix czy Hulu również zmieniają to ekonomikę medialną w stanach w Polsce z tego względu, że zna rynek funkcjonuje trochę inaczej mamy te produkty rodzime nie mamy tych globalnych graczy jeszcze mozzarelli schodzi już dziś już można to informacyjnie od razu powiem, że można je znaleźć tam produkcję z polskimi napisami polskimi napisami co jest ewidentnym sygnałem ta rola w pewnych wyjaśnią się wskazówką, że nijak już nie jest ewidentne wprost jak ktoś robi specjalnie dedykuje wątpię, żeby robił dla polonistów na Jackowi Boni po angielskim się posługują zwykle, więc widać, że wchodzą też szukali ludzi do pracy więc, więc chyba są na euro będzie jedno co prawda myślę, że natychmiast i wtedy to dopiero będzie rewolucja w Polsce tylko, że my nie jesteśmy przyzwyczajeni do płacenia za treści w internecie co się w tej chwili trochę zmienia faktycznie przez lata utożsamił się taki model, gdzie woleliśmy obejrzeć reklamy w internecie niż płacić za albo odbiera towar zastępczy czy treść kwestii piractwa to co to pewnie by nam nie wystarczyło na to czasu nadal zgodnie z Zielonej w ogromny problem nie tylko w Polsce zresztą na świecie on jest sobą bardzo istotny dla takich jak narkotyk Polska czy Włochy o jest ogromny w stanach jest tego dużo mniej mam, ale też dostęp do usług cena za usługę w rundzie jest nieporównanie mniejsza jest nieporównanie rząd w mniejsze, ale nie osiąga efekt skali ze względu na bardzo dużą liczbą użytkowników oraz z racji tego, że mamy tyle zasobów ile mamy w sensie potencjalnych użytkowników i czy widzów naszych treści no dobra, ale właśnie, bo tam widział widział w nim, ale pan tej zbrodni interesuje przyszłość telewizji linearnej mam oczywiście swoje na ten temat zdanie inny jak pan na podstawie tych badań ulgi, bo można wyciągnąć jakiś wniosek na przyszłość, którą stronę będziesz o najwyższym w motyle wizjach ogólno tematycznych, bo to niemożna wszystkich naraz Oliver powiemy coś słowo telewizja nadal jest dzisiaj ze zbyt pojemne sformowanie, żeby powiedzieć telewizji przyszłości telewizji ogólno tematyczne, jeżeli chodzi o ból i telewizji górą tematyczne o jej o tym, kim też na tym się skupiałem udział telewizji, bo matematycznych z roku na rok jest w ogóle coraz mniejszy, toteż dotyczy całego świata, żeby to też dotyczy całego świata w związku z tym klub tworzone są nowe kanały kanały tematyczne, które zaspokajają określone nisze ostatnio też jej wśród ekspertów rynku telewizyjnego mam pojawiło się takie pytanie, gdzie próbowano badać czy czynnych jest nasycony czy nie nasycony abstrahując już od ekonomiczną ekonomicznie definicji innych nasycenia rynku właśnie wiele osób próbuje tłumaczyć próbą próbował tłumaczyć to na podstawie badań telemetrycznych udziałów w rynku zupełnie nie niech ten sposób tutaj powinniśmy to mierzyć chodzi o liczbę kanałów, które są uruchamiane i liczby kanałów, które są zamykane u nas w Polsce ciągle bardzo mało neon kanał znika pojawiają się nowe w związku z tym jeszcze nasyceniu rynku nie możemy mówić, choć dziś, że faktycznie jest już ich bardzo dużo w nią, a wraz z halą w ogóle tematycznych ich Mann udział cały czas się zmniejsza treści z kolei są coraz bogatsze w rozrywkę z czego większość niestety jest zadowolona my wolelibyśmy się skupiać pewnie, chociaż to pewnie też zależy od pokolenia nalana treściach trochę wyższych lotów oraz TVP inaczej to wygląda z tego względu, że jest on jest spółka publiczna ma też taki Kanarek TVP kultura, który jest dedykowany dla tego rodzaju treści to też zresztą kanał tematyczny Mann, który mam nadzieję, że będzie przyciąga coraz większą grupę widzom na dobre jak jest przyszłość kanałów ogólnopolskich będzie Jedynka dwójka np. będzie miał sens myślę, że przez najbliższe lata jest jakaś strategia, która może uratować nas w telewizji polskiej w ogóle jest taki dokument jak strategia strategia przedsiębiorstwa w zakresie funkcjonowania kanałów natomiast ja mogę mówić o tym, tylko łącznie ze swojej perspektywy jest bardzo ważne bez naukowej swoich badań obecnie nie wskazują na to, żeby telewizja linearna w ciągu najbliższych lat mówią np. dekadzie zniknęła czy sposób znacząco się przekształciła mierzymy czas oglądała w telewizji on utrzymuje się na podobnym poziomie kanały ogólne coraz mniejszą mają udział, ale próbować ją próbują nadrabiać ten udział, udostępniając treści szeroko rozumianej rozrywki antresola formatach zagranicznych, która przyciąga jednak dużą liczbę widzów MON, ale przez najbliższe lata telewizja linearna na pewno nie zniknie, chociaż będzie przenikał i UE internet to wozie raz od kilku dni, ale jak panowie od tej telewizji ogólno tematyczne ogólno tematycznych telewizjach, jaką może być rodzaj strategii, bo strategią pójście w rozrywkę n p . na to, że to jest słaba strategia jako jako całość bo, bo wtedy można zastąpić taką telewizję telewizja rozrywkową stricte z elementami sporami informacyjnym między między UE audycjami zabawowej wieńcach lub jego małżonek strony nie ma musimy też pamiętać pewnych przyzwyczajeniach konsumentów i pewnych uwarunkowań historycznych, bo jednak te kanały główne w Polsce mówię o 4 kanał przy jedynce dwójce w Polsacie TVN nie jednak mają bardzo ugruntowaną pozycję na rynku, ale na 10 lat i nie starczy, bo ci ludzie się tak, bo jest takie zdanie że, że nowi widzowie nie dochodzą, a starsi no i siłą rzeczy z przenośnych widzowie korzystają wyłącznie lewą młodych widzach korzystają z innych mediów Nowak korzystają z internetu korzystają z telefonów komórkowych korzysta pan mówi 10 latach ja nie widzę tak dziś dla lotów, żeby mogło utrzymać, bo to pamiętajmy też są przeliczane na reklamę co pan pisze o strategiach marketingowych, czyli sprzedażowych jak określać tego tak tak, że dalej izba bardzo również szeroki no właśnie, ale ona jest pochodną ilości jakości widza, który w, którym siedzi przed telewizorem, dlatego że w kwestii 10 lat to odważna jest teoria, że w ciągu 10 lat ogólno tematyczne telewizja mają będą miały sens zbadań wynika, że ściągnie się 10 lat to one będą miały sens trudno powiedzieć tak naprawdę czy te te badania te dane, które w którym, które posiadały one na pewno się sprawdzą się rynek telewizyjny to to rynek faktycznie bardzo dynamiczne Anna w tej chwili działa ona na styku kilku różnych rynków mówi o technologii m. in . i często właśnie strategii jest także mimo tego, że za rok za planowane na kilka następnych lat, bo ostatni mówiąc o strategię śmie mówić o pewnym planowanie w długim okresie to bardzo często właśnie z tego względu, że występują pewne przeobrażenia technologiczne do strategii trzeba zmieniać dostosowywać do zmieniających często tu bolesnych realiów otoczenia Mann telewizja funkcjonuje w tej chwili mówi z ogólną grała w ogóle temat licznych ról często właśnie te treści również w ogóle mówiąc n p . w punktach informacyjnych, o których wspomnieliśmy przed chwilą, ale są również udostępnione na innych ekranach mówiąc o telewizji budowane są również rozwiązania w meksykańskim Love, które w tym samym czasie, kiedy na kanale ogólne tematyczne mamy jakieś treści czy kiszone w skład rezer w Coventry równocześnie dzieją się rzeczy z tym związane n p . w internecie, czyli telewizja hybrydowe tego zrywu z Gazy hybrydowa to jest tak naprawdę jeszcze nie jest codzienna maturą zrezygnowałem tylko w telewizji, ale tak tak tak to są ciągle nowych szkół ciągle nowe rozwiązania w w stanach Zjednoczonych powstał taki raport będzie wyglądała telewizja 2020 roku i faktycznie ona mówi m. in. że niektóre kanały chodź chodź nie te główne znikną z rynku na rzecz bardzo różnych rozwiązań rozwiązań np. tak jak personal TV, gdzie jako widz będziemy mogli z każdej anteny wybrać sobie Danny daną audycję stworzyć siebie własny wirtualny kanał przez za pomocą urządzenia, którego mamy 33 czy dekodera wie pan jakąś słabą zdrowego czy słabą stronę tego widywać czytałem oczywiście w badaniach najsłabszą stroną tych badań niestety będzie widz macie tej przyszłości będzie widz o, tyle że chciałaby sobie zadać trudu najpier w zapoznać się z ofertą tych telewizji, z których mamy potem złożyć sobie takiego dbs osa KUB tak to nazwijmy, a na tym polega przewaga telewizji tak jest filmowej, że siedzi tam kto się nam coś podrzucają najczęściej jak to jest na wagę badań zjada nam tak pojechaliśmy z badania różnych na całym świecie wynika, że dziś największym z przyjacielem telewizji linearnej jest przyzwyczajenie i siła bezwładu, czyli siadam na soft C3 na czym kto co ma usiądzie im zobaczymy co tam dają to jest najczęstszą niestety cały czas w sposób oglądania telewizji zgodzi się pan ze mną tak zgadzam się najbardziej emocję z drugiej strony, próbując obejść rozwiązanie z firmą, która na zasadzie bardzo podobnych usług innych rynkach imieniem telewizyjnym pracują nad budowaniem narzędzi technicznych w sensie algorytmów, które fundusz sugerowały nam odpowiadały treści przy użyciu już od Annasza do telefonu komórkowego one będą badały co my czytamy co my sprawdzamy Poznaniowi firma działa to jest to co mamy w sklepach w sklepach nie wiem nic w księgarniach takich internetowych, gdzie tak osoby, które czytały odnaleziono również to odbyć euro wzrost będziemy mieli pewien mechanizm rekomendacji skoro kupiłeś stolik do gry może to powinieneś masztu nowość, którą tylko to prowadzi oczywiście do następnego wieczora są w następnych nadużyć różnych naczep podejrzenia nadużycia o wykorzystywanie naszych danych reklam i t d . tak dalej i śledzenia nas naszych internetowych działań wszystkich stron mówi ciało się takiego szczególnego tworzenia ogólnego naszego grona internetowego Neo nad ranem której, który będzie miał uzupełnić o program telewizyjny Wojtek Krzyżaniak program telewizyjnym dzisiaj rozmawiamy o strategiach marketingowych z panem Dawidem Kaliszem, który jest autorem już niedługo książki tak to była praca doktorska teraz ją abdykuje i jeszcze w tym roku zobaczymy tę książkę będzie można się z książką się zapoznać to, że nazwa strategii konkurencji przypadek rynku telewizyjnego w Polsce zaś nieformalna nazwa, ale z tego co ja przeczytałem to jest do przyjęcia 2 w normalnego człowieka i można się kilku rzeczy fajnych dowiedzieć, żeby jak patrzę jak oglądać telewizję, jeżeli ktoś interesuje telewizją nie tylko od strony taki zwykłego oglądania tylko dlaczego to oglądam oglądam pan dostał też nagrodę od krajowej rady Radiofonii telewizji, której nie lubię tej rady i nagrody czy rady i rady EWG siłą rzeczy nagrody też o wiele mniej lub stałych już niech tam za co oni panu dali tę nagrodę weselną zrewolucjonizował pan rynek w Polsce nie wiem czy zrewolucjonizowała warto zaznaczyć, że istotą, która unijnego nagroda dr Paul Ryan Dunn scenki, które były zmarł był pracownikiem krajowej rady lub kilka lat temu nagrody przyznawane raz w roku za z 1 strony najlepszą prace doktorskie i wydawnictwo naukowe dziedziny mediów elektronicznych i w tym roku udało mi się wygrać nagrodę Nobla są bardzo krajowej rady dziękuje też mogą brać co krajowa rada i Uniwersytet warszawski, ale co powiedzmy wręczali zapowiedzieli panie Davidzie Ależ nam pan tutaj sprawił przyjemności czy co znaczą myślę, że literat, a może w ogóle rynek telewizyjny to w ogóle mało eksponowany element tak jak mówiliśmy wcześniej dużo osób mówi o tym, natomiast brakowało na polskim rynku też chyba naukowym pewnego usystematyzowania lnu i wiedzy z zakresu Tallin z jego strony ich to historyczne uwarunkowania telewizja się kształtowała niekonwencjonalna w porównaniu do innych mediów dodaje pan dodaje co dodaje że, że krajowa rada przyszło do pana powiedziała panie Davidzie daje pan nagrodę, bo bez po świetnym zdrowiem, bo ze wszystkich razem z ambony lepszą ochronę przed sobą zawsze wygrywa Real najlepszy myślę, dlatego że boom pokazuje pewne procesy działania rynku telewizyjnego, jakie decyzje podejmują przedsiębiorstwa związane z nią związane z telewizją jak rozumieć istoty mediów publicznych mediów komercyjnych z 1 strony warto zauważyć, że te media publiczne z ulg w Polsce, ale też nie mają w pełni publiczny charakter, bo też działają mają charakter telewizja Polska ma charakter spółki prawa handlowego w związku z tym też nie zgłasza część laboratoryjna jest graczem na rynku jest dokładnie z rachunku w związku, z czym tak naprawdę praca z 1 strony pokazuje historyczne uwarunkowania z drugiej strony ostatnią dekadę przez ostatnie 10 lat w jaki sposób i działał rynek jak zmieniał się udziału kanałów ogólnych jak powstawały kanały tematyczne le, a w trzeciej części pokazuje pewne projekcje na przyszłość pewne globalne trendy pewne przewidywania ekspertów rynku, ale nie tylko tutaj z Polski ta ostatnia część dotyczy tak naprawdę rozwiązań bardziej w skali globalnej, w którym kierunku telewizja zmierza, jakie są nowe formy kształtowanie telewizji np. ta telewizja personalna telewizja związana z mediami społecznościowymi telewizja związana z hybrydą i możliwościami zakupu z możliwościami FOT generowanie dodatkowych informacji także jeździłem myślę, że to jest mógł jednak tak naprawdę bardzo wartościowa mówiąc o zarządzaniu mediami o funkcjonowaniu rynku telewizyjnego, że jest to bardzo wartościowa publikacja mam nadzieję, że wiele osób nie skorzystali a, czyli będzie miał okazję przyglądać czy z tego wynika dla pana jak pan teraz miał zakładać telewizji dostałby pan pieniądze na niemalże nieograniczony budżet, bo to wtedy jest dużo łatwiej, chociaż też nie nie aż tak łatwo jak by się mogło wydawać to, czego brakuje w Polsce i jeszcze czy można jeszcze nam na rynku telewizyjnym miłym zaskoczyć może bardziej bardziej utrzymać się czy ci jeszcze wejść i jaką strategię marketingową można coś jeszcze zdziałać to znaczy wchodzą nowe kanały jeszcze na rynek to nie jest weneckich powiewa w pełni nasycony niestety, ale z odzieżą to zło wie pan z dnia nie tym końcem tego ogona komety innych tylko PiS miałoby szansy zaistnieć jakoś w świadomości ludzkiej, bo mogę panu wymienić kilka kanałów, których pan nawet nie wiem może pan zajmuje zawodowo telewizją, a które gdzieś tam funkcjonują wśród tych chyba teraz 224 takich kanałów polskojęzycznych jak lubi mówić 1 z polityków natomiast faktycznie trzęsie polskojęzyczna wcale nie niekoniecznie Polska, ale prawda jest kanał multum tego co z tego wynika zrezygnować z dużą rzeszę widzów jednak przyciągają zagraniczne produkcje nie tyle rodzimy Polski, ale ja bym chciał teraz założyć telewizję, gdzie mógłbym szukać jeszcze miejsca niech mówilibyśmy o założeniu o założeniu nowej telewizji no tak nie pomagajmy komuś, kto to jest mu w na pewno te treści, które mógłby się dobrze oglądałem jej nie mówię o sferze jakiś błąd wysokiej kultury, które mogłoby się nam prawda podobać, bo był nimi rynku badanie nie zdobędzie nie zdobędziemy dlatego, gdybyśmy utworzyli nowy kanał to co najbardziej przyciąga widzów to są bardzo duże zagraniczne popularne produkcje to co robi w tej chwili Egidio np. co naszym będzie pan sztuk jeszcze dzisiaj mówił to są tak naprawdę bardzo uważne najbardziej popularny w skali globalnej jednak programy nie tylko seriale, ale również inne programy, które przyciągają bardzo dużą rzeszę widzów, którym bardzo często w Polsce przez lata nie były dostępne przez wiele miesięcy po po premierze na po premierze światowej jednak ten dystans od publikacji danej audycji na rynku zagranicznym np. amerykański do umieszczenia tego w Polsce jak kiedyś była taka tendencja, że jednak musiało minąć trochę czasu, zanim damy też do nas przyszła teraz ona już zdarzało się nawet takie przypadki żonę równie neon będzie raczej niewiele się zdarza w poprzednią niedzielę się zdarzają, ale o finał gry o tron np. ty, który odbył się prawie, że równolegle, ale z myślą, odnosząc kolejny że, zamykając też pytanie o rynek usług i w ten sposób, że to duża część widzów szczególnie duża część młodych widzów jednak płatnik tych treści, które są popularne również na naszym forum wymiany na Zachodzie, a polskie produkcje mają przyszłość wg pana z badań z badań wychodzi nasze badania dowodzą, że mają popularność niestety coraz mniejszą dlatego to dobrze, że ostatnio dzieje się trochę rzeczy w ogóle przykład polskiego kina i t d . coś co pozwoli miałem nadzieję na większe docenienie tych naszych polskich rodzimych produkcji, ale musimy brać pod uwagę, że n p . w telewizji polskiej mamy kilka o takich seriali np. które absolutnie nie mają o żadnej konkurencji w swoich pasmach psu są numerami 1 i to się od bardzo długiego czasu nie zmienia w MON tak nie można w ten sposób powiedzieć, że te polskie produkcje Niemcy nie mają zacienione mają znaczenie tylko w zależności od tego, jaką grupę docelową czy jego grupa badanych właśnie oni mi chodzi o to chodzi czy czy ten rynek wskazuje na to czy możliwość tego rynku wskazują na to, że coraz więcej powinno się produkować w Polsce polskiej produkcji czy raczej kupować zagraniczne formaty zagraniczne, ale też całe produkt nie jest oczywiście zwolennikiem tego, żebyśmy produkowali jak najwięcej ze swoją rodzinę teraz rozmawiamy odnotowują zniwelowali mówilibyśmy tylko o badaniach to zdecydowanie lepiej wyrzucić treści zagraniczne, a to wynika, by niechęć to, bo tego nie doczytałem czy to wynika z tego, że telewizja tak w taką drogą idzie w związku, z czym widz się taki wyrabia się skaże nas on jest z wielu lat światową drogą idziemy dalej dlatego bliższy jest reforma niektóre posiadamy mówi też rozrywkowych to są zagraniczne produkcje, które już został zostają po wprowadzoną po raz pierwszy ne na Zachodzie to nie są nasze pomysły my skupialiśmy pewne, że jak się Artura są aktualne, choć tego wcześniej jest szansa na odwrócenie takich trendów wg pana pracy czy czyta trend wg moich wg mojej pracy i moich przewidywań pełne odwrócenie tego trendu i zastąpienie też zdjęcia z polskimi nie jest możliwe w tej chwili w, a pana nowy prezes utrzymuje, że będzie wzmacniał polską muszkę, że tak powiem bardzo dobrze jarzma najważniejsze, że oczywiście w ten sposób, że może spróbuje odwrócić jakoś tam niecały biją kijem Wisły się nie zawróci, ale w wir można zrobić tak mało 1 jak dziś trochę zamieszania jej na koniec niech pan powie, jaki jest ostatnie pytanie, jaki jest co my jako naród zyskujemy na tym, że telewizja publiczna czy w ogóle telewizja i strategię budują marketingowe czy będzie dla nas jakaś jest dobre dla nas ci czynie czy nie wolno się zajmą produkcją fajnych rzeczy, a nie zastanawianie się to znaczy sam jak na zrolowanie telewizji publicznej u nas w Polsce jest nie bardzo ważny mamy dostęp do takiej treści, do których nie mamy za pomocą rozumu, słuchając konkurencji i mimo tego, że ogólny trend globalny jest taki, że koncentrujemy się na rozrywce to jednak są treści i związane z kulturą i związane z Darią raj i związane z dokumentem z Stalin wyglądało, że winę zajść dalej kończy dając nam to pana pracy przeczytali w telewizji mam nadzieję, że Ceres więcej osób nad tą zerknie w tej chwili jeszcze nie przeczytali, bo nie mogliby oni władza publiczna, ale to mailem Rosy rozesłać ma pan tam adresy do wiadomych osób tak myślę, że będę starał się promować maksymalnie 7 dziękuję bardzo pan Dawid Kalisz był naszym gościem rozszerzenia do usłyszenia program telewizji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PROGRAM TELEWIZYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA