REKLAMA

Minister infrastruktury i rozwoju, Maria Wasiak, o kolei, drogach, strefie Schengen i programie gospodarczym PO

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2015-09-16 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM Piotr Kraśko poranek Radia TOK FM po raz jeszcze dzień dobry czas z nami minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak i dobrym samochodem pomiędzy jechała pociągiem no tutaj to samo wchodzę rano pociągi nie kursują na Czerską, ale chętnych, ale wszystko się nam w kiedyś aż 67 miliardów nie wiem, a zatem zostać następcą następcy nie ma się wydać na kolej to Dance głównie te gigantyczne pieniądze nogę to też, ciesząc się do niej płot jest Rozwiń » tylko na inwestycje infrastrukturalne na kolei generalnie będziemy wydawać jeszcze więcej protein Katarzyna infrastrukturę tak Rzymianie znający się na tym zrozumiał dobrze działa ona je nie rozjazdy ani np. nowe pociągi Ania jeszcze nie wie co jeszcze inne pieniądze tak to tylko infrastruktura w inaczej wydanej 2 wydamy je no no to co NATO na cały program nogi gen ten program, który chwalony jest taką mapą umorzenie drogową, ale na kolejową szlaków modernizację on przewidziany do modernizacji to jest kontynuacja tego co już robimy, czyli lepsze skomunikowanie dużych miast skomunikowanie z portami no i te wszystkie inwestycje związane z korytarzami europejskim uważają niektórzy narzekają na stanie, że mamy te Pendolino, ale 200 na godzinę to on jedzie przez moment to ze sprawdzianem dla najgorzej jest lęk ale gdy się zmieni zmienia się będzie rok po roku, dlatego że rok po roku będzie się zwiększać może nie drastycznie, ale kilka kilkadziesiąt minut przesiadam się kilkadziesiąt kilometrów możliwość jazdy w wyżej niż 160 km / h, bo to jest taka granica technologiczna stosuje się poniżej 108 zloty powyżej 160 obowiązują trochę inny zasad prowadzenia ruchu i wymagane jest inna wyposażenie w urządzenia prowadzące ruch i te tezy te projekty trawa też 107 tłumienia zawierają również te, które zwiększają prędkość już istniejących liniach nowość, bo musimy wydawać nie tylko na nowe pociągi, bo one mogły być tak właśnie na ile ktoś obrażony to jest sprzężone, bo w tej chwili do Krakowa jedziemy drzwi pół godziny czy jest realne, że pojedziemy w 2 godziny na igrzyskach jest realne jest realny jak tak w ciągu lata z panią dokładny harmonogram dostosować do MSW i modernizację, ale w ciągu 3 lat z Robertem SMS-y to są to system prowadzenia ruchu automatycznego prowadzenia ruchu, który inaczej kontaktuje się, że została droga na razie kontaktuje z pociągiem maszynista będzie automatycznie wtedy można rozwijać większą szybkość tych bardziej kontrolowany, ale właśnie było jak pani przerwa potem sortujemy sam zaczął mówić, kiedy być może pojedzie w 2 godziny z waszych innym teraz wydaje się, że jak i 3 w GOK w kontekście 3 lat będziemy mieli najwyżej 3 lat poniżej granicy 2 godzin, a droga Warszawa Gdańsk butami do Włoch brat już remontowana magistrala najdłużej Euromoney teraz jest wyremontowanego magistrala, ale będziemy tam właśnie zakładać systemy IT Mesut tam mamy do 160 km teraz szybkość Thomas pozwoli przejść na 200 czyli, bo jest to też jest stoi w planach najbliższej perspektywie, gdyż kwestia około 3 lat z Gdańską Lechią 3 lat z planów te elki, które wynikają z takiego na odcinek po odcinku o modernizacji co roku jest u uzysk kilku-kilkunastu minut kilometrowi na tym głównych na godzinę na tych głównych szlakach chodzi o szybkość szybkość ma bardzo dużą im jest w tych kryteriach kierowania inwestycji do realizacji osiągnięcie wyższych szybkości handlowych miało jedno z najwyższych punktacji do pojawią się takie informacje, że tak naprawdę trochę musimy reanimować dziewiętnastowieczny układ dni nie leży to w ogóle no i 3 rzuty dziewiętnastowieczne układ kolejowy dziewiętnastowieczną go kojarzę też no przecież tamci kolei jest to czy linii i oczywiście to jest weryfikowane, bo inne niż Kolejowa jedyna płyta z Okęcia do centrum Warszawy tak, ale chyba nie mamy my na nosie nie przedstawiły miasta winne miejsce, żeby nagle gdzieś indziej budować linię Całkiem nowa ne na nowym śladzie i ciągle niemająca nic wspólnego z niedawnym połączeniem jest to, że kiedy pojawia się coś nowego w lesie pod powstaje nowa metropolia Nowe Miasto do takich sytuacji teraz nie mamy raczej kwestia udrożnienia tych, które są im raczej skupienia się na tych, gdzie jest masowym przewóz zarówno w sensie pasażerskim, jaki towarowym to się zmienia, bo niektóre linie zyskają, bo potrzebują większej przepustowości innym mniej takim przykładem jest podróż należy solidnie, którzy wiążą nas z portami morskimi intensywny rozwój portów teraz zwiększenie przeładunków oznacza, że musimy i to też istotnym kryterium tego naszego terenu chodzi o pociągi towarowe towarowe tak dużo średnio 25 godzinach i żałujemy zwiększenie tych średnio to oczywiście zależy od linii, ale teraz też zakładamy testerzy jednak założenie, że dwukrotnie musi zwiększyć średnia średnia szybkość pociągów towarowych w UE do 2023 roku, żeby osiągnąć lepsze parametry przewozów towarowych wok wskaźnika, aby były takie narzekania jakiś czas po tym, jak Pendolino zaczęło jeżdżę po Polsce tak naprawdę pusto wiatr wozi ją w sądach czy to Pendolino zarabia na siebie zarabia zarabia rzeczywiście z miesiąca na miesiąc tak od stycznia obserwowaliśmy wszyscy już dawno nikt nie miałabym stuprocentowej pewności czy pewne założenia się sprawdzać się sprawdziły Pendolino jest bardzo dobrym produktem Intercity i całe Intercity, że to obserwuję bardzo taki budujący powrót pasażera na kolej to się odbywa w dużej części dzięki serialom młodzież wróci kolej za sprawą uderzenia zdarzało się, że 1 z wolnego miejsca nie był w oczach znajomych, których opustoszeje, ale wiadomo, że możliwe, że już pierwsze pierwsze pociągi pierwszy to było tak to był taki moment, w którym ludzie czekali i patrzyli co z tego będzie, ale się zachęci ich zachęcić ich nie na zasadzie ich propagandy tylko tego, że raz przejechali się stwierdzili, że okaże się to się też sprawcę na giełdzie największe inwestycje drogowe powstaną w ciągu najbliższych lat no dużym placem budowy będzie na pewno chociażby Warszawa, czyli kontynuujemy cały ten obwodnicy warszawskiej dużym terenem budowy będzie też Polska wschodnia potem oprócz kończenia ósemki dawka do Białegostoku robimy drogi wzdłuż ściany wschodniej dużym dużym takim obszarem też będziemy będzie dokończenie autostrady, a 1 także postać wszędzie można to hit w 2 przy okazji właściwie wszystkich wyborów samorządowych zawsze prowadzimy dyskusję o tym jak wyrównać dysproporcje pomiędzy bogatszą Polskę zachodnią polską wschodnią co jak co zrobić byłem tam powstawały wielkie inwestycje 1 z ekspertów profesorów, którzy moim zdaniem najlepiej się poznają trochę bezradnie rozkłada ręce mówią prawdy jest taka, że niewiele ucho, żeby naprawdę wyrównać różnice między Wschodem Zachodem Polski to trzeba by było na Wiśle w budowę 17 mostów np. co wydaje się mało realne przestrzeni najbliższych kilkudziesięciu nawet plac w świetle znanych historyków sztuki też jest dyskusja na ile inwestycje infrastrukturalne są decydujące w jakim stopniu decydują o tym, żeby jakiś obszar można ożywić gospodarczo i jedni mówią, że większe inny ciemniejszy my nie podejmuje zespół z punktu widzenia takiego resortu, jakie są zajmujący się transportem i rozwojem podejmuje pewne działania, które powinny sprzyjać takiemu rozwojowi i specjalny program operacyjny Polska wschodnia, który polega na pewnym formowaniu województ w wschodnich i w dostępie do środków na rozwój zarówno jeśli chodzi o infrastrukturę, ale też na na rozwój innowacji prawda, więc to robimy najlepsze to przełoży na realną aktywność tych środowisk gospodarczą to jest kwestia oszacowania na dzisiaj to, że zbudujemy w byłam ostatnio w Białymstoku tam bardzo dużą wagę przyj mu, przykładając do est dziewiętnastki też taka właśnie droga wzdłuż łącząca Białystok Lublin Rzeszów, która włącza je, by tę integruje tnt w regiony wschodnie, bo z centrum integruje Białystok Ts ósemka prawdę i oni mówią, że to dla nich ma duże znaczenie, przekładając to na parametry funkcjonowania konkretnych przedsiębiorców wydaje się, że ma prawda jest to, że to jest przewidziane w planie budowy powinno sprzyjać, ale czy załatwi wszystkie problemy związane z aktywnością gospodarczą to pewno nie zmieniają też miasto temat pani myśli, że odwrócenie się granic w ogóle możliwe czy nie jest także przywrócenie kontroli granicznych na granicach państw unijnych tak naprawdę kosztowałby o wiele wiele więcej niż przyjęcie wszystkich nowych uchodźców to jest nie tylko to jest oczywiste, że na po to, by kosztowało dużo więcej nawet na przykładzie Polski możemy to powiedzieć, bo wiemy ile kosztowało reorganizację służb granicznych związanych z wprowadzeniem Schengen prawdą musielibyśmy to wszystko z powrotem zmieniać przeorganizować to by trwało też natomiast wiem, że pan to w ogóle nie jest jeszcze większy problem, bo tak jak ja się z nim zmagam jeszcze się z nagannym od paru miesięcy jeśli chodzi o pojęcie wspólnego rynku w zakresie transportu to myśmy ten problem od razu powiem, że polskie firmy transportowe narzekają, że nawet, jeżeli czasowo przywrócone będą kontrole nawet wyrywkowe megahercach to może wydłużyć transportu dziś, gdy na ich ocenę sprawia, że dostawy nie będą terminowe tam jesteśmy liderem w transporcie w cieniu tak, ale to był to podważa w ogóle idea wspólnego rynku trzeba powiedzieć, że u zarania dziejów Unii jest myślenie o wspólnym rynku to jest ten podstawowy produkt Unii prawda innego teraz stopniowo niszczymy i jeżeli byśmy Schengen ma sens przede wszystkim gospodarczy jest pewnym elementem wpływającym na sprawność na nas na to co się dzieje na rynku europejskim na jego jednolitość, jeżeli my to przywrócimy to tak, jakbyśmy sobie ucięli rękę to nie tylko kwestia kosztów granicznych, ale też właśnie sposób funkcjonowania gospodarki, która znowu złapię tę barierę, która właśnie przezwyciężyła to jest absurdalny Dortmund i jajowodów tego nie popaść w pani minister cenę koniec jeszcze inne pytanie właściwie obywatelski apel, bo dziś Rzeczpospolitej jest rozmowa z Januszem Jankowiak na temat propozycji gospodarczych Platformy Obywatelskiej został zapytany n p . co wynika z tego programu, jakim stawki podatkowej ma wrażenie, że nie potrafił odpowiedzieć precyzyjnie Janusz Jankowiak, cytując komisarza ryby z filmu Killer jest wykonam jakiś 63 × lepszy ode mnie czy Platforma mogłaby wymyślać jedno dobre zdanie, w którym wytłumaczy, o co chodzi w tym programie, bo PiS mówi o 5 zlote na każde dziecko 8000 kwota wolna od podatku bronimy polskiej ziemi nie wchodzą w rozliczeniu z realnymi nierealne mądry niemądry, ale każdy człowiek w pociągu, którego państwo kraj jest nie powtórzy czy nie można naprawdę w dacie to jest program wyborczy to jest coś co ludzie muszą umieć wytłumaczyć, żebyście mieli hasło śmieciówki do śmieci 10 % budżetu, żeby ludzie zrozumieli, o co chodzi w to jest postulat dla dla Platformy takim politycznym bardzo słuszne Niewiem, czyja dzisiaj teraz panu wymyśla takie zdanie natomiast aby tego nie oczekuje, że możemy sięgnąć 24 godziny, żeby każdy poseł każdy polityk Platformy zapytany o jakiekolwiek rozmowy i jaki jest wasz program potrafi to zmieścić w 1 zdaniu, bo też program wyborczy ja rozumiem, że nic się programu na 58 lat zamknąć w 1 zdaniu, ale w programie wyborczym trzeba nowa 100 % racji ja też tak uważam jak ten pomysł rozumiem Platformy, ale też nie potrafiłem godzić się powiedzieć wam opowiedzieć panów w 1 zdaniu to dobry program nie da się powiedzieć merytorycznie dobry nie da się powiedzieć w 1 zdaniu, ale musi mieć pewien symbol nowość sposób myślenia dla mnie takim symbolem jest to, że to co proponuje Platforma jest różnicą metody podejścia, jeżeli chodzi o cel CAC, ale zgadza się pani, że w pociągu nie przejdzie, bo mamy inne metody podejścia Polek nie rozumie oczywiście, że mnie to ja tak mówi trochę jak dawny członek Unii wolności hity oraz neony rzeczywiście trzeba umieć wytłumaczyć, bo inaczej nie dotrzeć z dobrym pomysłem na pomysł jest dobrze bez liku za rozmowę minister infrastruktury i rozwoju Maria wasze, bo naszym gościem Teresy informacja o nich Roman Giertych w poranek Radia TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - PIOTR KRAŚKO

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA