REKLAMA

Artur Oporski o jutrzejszym Ogólnopolskim Strajku Taksówkarzy

Post Factum
Data emisji:
2015-09-23 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w osiemnastym został do godziny 19 ja przypominam państwu, że to już 40 parę minut trwa spotkanie w Brukseli polityków związane z kryzysem migracyjnym i po dziewiętnastym będziemy o tym, mówili z będzie nasz styl pani pisma na sali ze stowarzyszenia interwencji prawnej mamy nadzieję, że w Brukseli jakieś informacje do tego czasu nie do nas dotrą już teraz witam w studiu Radia TOK FM pana Artura opolskiego inicjatywa porozumienia taksówkarzy Polski dzień dobry Rozwiń » renaulta z tak pana za zapowiedziana Panek zamiast 1 z 1 z korporacji jest w kosztach tak, ponieważ podest zorganizowano dzień jutrzejszy to jest wynik porozumienia korporacji taksówkowych związku zrzeszeń stowarzyszeń 1 słowem całego środowiska branży Taxi, ale całego środowiska, czyli to ile tych korporacji nowo liczyć z samej Warszawie jest ich około 30 jeśli mówimy o całej Polsce to w setkach, a Real protest będzie miał miejsce w Warszawie proces będzie na miejscu w Warszawie natomiast najmniejsze miasto w Polsce na znak poparcia też zaprotestują o godzinie dwunastej w różnych formach w różnych formatach w Warszawie proces, jaką będzie miał formę to będzie przejazd taksówkarze do centrum na znak niezadowolenia swe, a to co jest Kultys z miejską komunikację pogorszy czy to będzie w jakiej jak to będzie wyglądała myślę, że byłby czołowym czystych sytuacji korków na drogach stanie będzie jakiś wyjątkowy kataklizm uważa radny zauważył i mogą zauważyć natomiast generalnie chodzi też o to, żeby wyrazić swoje niezadowolenie i dezaprobatę dla poczynań posłów, którzy od pół roku mają rozwiązanie na stole, które eliminuje szarą strefę, a nie są z tego skorzystać właśnie o tym, musimy o tym, porozmawiać, gdy chodzi dlatego zaprosiliśmy pana los wierzy pan wyjaśnią, jakie są postulaty protest jutrzejszego proszę protestu tarczy co jest problemem na rynku, gdzie funkcjonują korporacje taksówkowe i firmy i pojawia się jak rozumiem właśnie jakaś forma nieuczciwej konkurencji czy dobrze rozumiem co jest tym podstawowym problemem wszystkim niemożna mówić o nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa to wzgląd zła, że postawią tezę diaspory swoją obrączkę inny sposób, ponieważ te informacje o tych nielegalnych przewozach wesołą zniekształca obraz wyobrazić złodzieja chodzącego po ulicach miasta 1, który kradnie notorycznie żadnych konsekwencji do tyłu nie ponosi ktoś jest wyobrazić 6 ,51000 złodziei, którzy chodzą po mieście i kradną co więcej mają zorganizowanego pośrednika, który mówi, że jest lepiej kraść i z tego tytułu na konkurs ma na myśl, by nie za zakończoną właśnie z tego tytułu żadnych konsekwencji złodziejami i usług są kierowcy, którzy wykonują usługi nie posiadają żadnych licencji nic dziwnego, że wszyscy pasażerowie twierdzą pytani na forach co o tym, myślą winnicy wszystko fajnie, bo oni są tańsi IOK jeszcze nikt nie widział skradzionej usługa postawionego przedmiotu w cenie rynkowej zaś jest tańszy, ale żal, czyli ludzie zamawiają tak takiego przewoźnika, bo nie będę używał określeń taksówkarz aktywnie na przewoźnika absolutnie mowy nawet zamawiający takie przewoźnika płacą mniej i co z tego zadowoleni tak mówi to źle, gdyby jak pan do pana domu też, że zaczął kraść pan Boże na policję i policja uważa, że jest bezsilna był pan zadowolony czy nie, ale są kraje, gdzie funkcjonują tego typu Przewozy i jakoś trudniej jednak mimo wszystko jest problem krajów, w których one funkcjonują systemy poradziły, ale ktoś, kto teraz może być tak na to by nowi zarabiają powitania, gdyż panie jeżdżą taksówkami zarabiają i pojawia się nowy nowy przewoźnik, który nie ma w bardzo wielu obostrzeń tak nie ma licencji i je wynająć firmę do taranowania to wszystko rozumiem argumenty, które badają padają bardzo często w naszym kierunku żonę, aby w tym się pozbyć takich konkurencji, która stanowi zagrożenie dla branży tak oczywiście ona stanowi zagrożenie dla branży tak szybko zaś zapytać, dlaczego i z czego to wynika nasze zadowolenie turysty wyobrazić, że teraz nagle taksówkarze posiadający licencje mówią tak skoro jest także państwo dopuszcza do tego rodzaju działalności nie trzeba prowadzić działalności gospodarczej nie trzeba odprowadzać podatków nie trzeba płacić ZUS-u to możemy też przestaniemy płacić ZUS podatki wtedy będziemy tańsi dla problemu tylko my żyjemy w państwie prawa i jestem obywatelem Rzeczypospolitej i uważam, że każdy, kto pracuje na terenie Rzeczypospolitej powinien pracować i działać w ramach umowy z obowiązującego prawa, ponieważ pojawiła się luka wprawie i którą ewidentnie wykorzystują pośrednicy nie ponosząc żadnych konsekwencji za to, że zatrudniają i wykorzystują do przewozu osób ludzi, którzy nie posiadają licencji myśmy dali rozwiązanie zatkania dziury, czyli usunięcia szarej strefy, w których miesięczny 70  000 000 zł idzie w obrocie, a skąd państwo ma takie dane rzeczywiście pół 1000 nielegalnych przewoźników osób, które wychodzą z pracy w Warszawie czy w Polsce w Warszawie z łazienką i osób, które wychodzą z pracy nie mają żadnej licencji ściągają sobie aplikację i udają nagle wielkich w cudzysłowie oczywiście nowych taksówkarzy nie, płacąc za nic za to, że prowadzą działalność zboża bardzo często jest tak zielono to samochodami służbowymi pracodawcy nawet nie wiedzą, że płacą za paliwo i amortyzacji samochodu człowiekowi, który przyjmuje na lewo pieniądze do akt czy pan to co państwo proponują na 3 lata to, żeby aplikacja go, o której używa ta firma, której pan mówi na 3 lat była w ten sposób skonstruowana, że od tego podatek jest o takich jak Duda chodzi tylko włącz się o to, żeby zdefiniować pośrednika pośrednik w ustawie o transporcie drogowym nie jest w ogóle zdefiniowane czy korporacji Taxi, które funkcjonują same sobie narzuciły pewne obowiązki i jakość tzw. nie muszą nic zrobić więcej oni odpowiadają my chcemy, żeby taki pośredni był zdefiniowany, żeby on mógł wydawać się zlecenia przyjmować zlecenia i wydawać się w konsekwencji wyłącznie licencjonowanym kierowcą przewoźnikom wyłącznie jeśli będzie to robił w oparciu o kierowców nieposiadających licencji nie będzie mógł tego robić będzie płacił kary w artyzmu za zrozumiałe z punktu widzenia użytkownika znaczy bezpieczniej i dla mnie wydaje mi się bezpiecznie jeśli pojadę z korporacją niźli jakąś nie wiadomo, jaką siłą, ale ktoś może korzystać w, szczególnie że pojawia się taki argument na forach internetowych, że tym dyskusja z bardzo bardzo bardzo gorąco na ten temat, a może to państwo zamiast protestować żądać zmiany ustawy powinni szybko przechwycić aplikacja jest Wola, aby stworzyć sobie własną firmę albo jest wypala trawy i funkcjonować tak jak to jest wynik nie wiedział w ogóle nie mam żadnego żalu, bo do osób, które wyrażają się wyraża swą opinię na forach internetowych bony nie są z branży i inni mają powodów tego, ale korzystają z ciastek co będziesz miał rację taksówkowe posiadają szereg produktów i usług, które realizują od samochodów o podwyższonym standardzie od przewożenia dzieci od realizacji kursów bezgotówkowych płatności kartami płatniczymi to wszystko się dzieje dzisiaj natomiast taksówkarz oczywiście w opinii wielu osób ma taki wizerunek z lat osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych tak taksówkarze od 20 lat próbują ten wizerunek naprawić robią wszystko co ich mocy, żeby tej jakości usług, a przez to ich wizerunek, jakby był lepszy niż do tej pory nie można jednak tego robić w sytuacji, kiedy pojawiają się w szarej strefie przewoźnicy nielegalni, zabierając im pracę utrudniającymi im utrzymanie się i zachowanie tej najwyższej jakości pralka mówi się nielegalnie, ale skoro jest luka prawna i gdyby byli nielegalnie to rzeczywiście państ w skoczyła tak luka prawna to pozornie korzystna tylko świadczy o ingerencji państwa tak, że nie reaguje na atomy tak już pół roku temu w przedstawialiśmy nowelizację do ustawy, która mówi w jaki sposób to są 2 kartki pani marszałek Sejmu 3 dni temu 2 dni temu w odpowiedzi na propozycję prezydenta w Rzeczypospolitej powiedział, że niestety nie można przegłosować ustawę o emeryturach dlatego jest bardzo złożona natomiast poddała argument że, gdyby to była nowelizacja, która zawiera 1 kartkę albo 2 kartki nie rodzi skutków finansowych ani nie burzy schematu państwa to taką ustawę można było przegłosować WB ocznej pod głosowanie w hotelach mamy efekt efekt mamy taki, że pół roku leży dokument rozwiązanie podane na tacy, a posłów jest w nazwie roboczej tolerują szarą strefę i udają się z tym dzieje, a my musimy walczyć z argumentami, które pan tutaj nam przedstawi ciekawie się rozwija w różnych krajach ta dyskusja, kto o, której częścią jest ta rozmowa, bo są we Frankfurcie w Niemczech stwierdził, że działalność takich firm jak Uber jest nielegalna siłą rzeczy nie niemieckie rozwiązania pewnie będzie się opierał na wyroku tego sądu, ale są kraje, które w ogóle w całym kraju zakazują tego typu działalność tylko pytanie czy dzieje się tak z tego względu tak silny nacisk po pierwsze, bez pytania do pana konsumentów, którzy mówiono my chcemy mieć usługi na wysokiej jakości 1 pilocie tego czy taksówkarzy, którzy mówiono w mediach się zajmujemy w tym się specjalizujemy i Tommy zapewnia to jakość to jest taki lobbing znana prawodawców albo też może sędziów to nie, ale dalej, ale tak mogę oznaczonych co pan pyta, więc przede wszystkim o o tym w jaki sposób państwa radzą sobie decydują 2 czynniki ustawodawca czy państwo oraz branża, czyli w tym wypadku taksówkarze jeśli taksówkarzy są silni Zjednoczeni i potrafi artykułować 1 konkretny postulat, który nie rodzi żadnych konsekwencji finansowych nie żądamy, żeby nam robić dopłaty nie chcemy tańszych samochodów chcemy po prostu jednakowy konkurencji do tego wzywa wszystkich taksówkarzy, którzy dziś słuchają w jeszcze jutro na protest pokażcie swoje zadowolenie pokażmy, że jesteśmy Zjednoczeni jesteśmy silni i mam prośbę może pan do tego port komunikatu dodać, żeby jeszcze inni jakoś nikomu komunii komunikacji w mieście, by komplikować, bo to, żeby coś nie budziło przeciwko protestującym ludzie będą Stali w korkach częściej Boże teraz wszystko przez taksówkarzy będziemy Stali w okręgach, gdzie znaleziono tam wióry lecą natomiast my, zanim postanowi się protestować uznaliśmy, że najpier w przygotuje nowelizację ustawy nie chcieliśmy tego robić taki sposób jak to będzie wyglądało niestety zostaliśmy zmuszeni, a w lipcu pamięta tamten pierwszy te pierwsze dni, kiedy 3 tygodnie, kiedy w Polsce Box zaczęto mówić o Uberze pojawił się też artykuły prasowe nie zwrócił pan Nowak żony wszystkie były hurraoptymistyczne to były dbać oto jest aplikacja o to będzie można taniej i łatwiej dojechać albo też zarabiać pieniądze, wożąc ludzi na szczęście nie używam tu żadnej nazwy i dalecy jesteśmy tego, że był Maciej kot nazwę nieuczciwego tego pasera, którym powiedziałem wcześniej, ale 1 z nich ma ogromne pieniądze i ogromny budżet i to wszystkie artykuły, które były pojawiał się w internecie w klasie to był wynik Pijarów w tej firmy po prostu, ale też trochę wybór konsumentów czasami, bo to jest jednak także ja znam osobiście osoby pełnoletniej młodzież zrobiła już taniej mam pretensje o to, że ludzie wybierają tanią usługę oczywiście od tego jest rynek od tego jest konkurencja i tak ma być natomiast ta konkurencja musi się odbywać w granicach prawa nie może wychodzić poza prawo jeśli wychodzi to wtedy psuje się cały mechanizm cała struktura branży transportu Taxi to tak oni mówią, że dostarczają druga aplikacja, że nie mają nic wspólnego z ważnych ludzi w oczywiście służby dzisiaj kontrolują pojedynczych kierowców i bardzo często okazuje się, że kierowcy sprzedał żadnych dokumentów żadnych uprawnień nie posiadają po prostu nic Lukasa polega na tym, że pośrednik, który wydał im to zlecenie nie ponosi żadnej odpowiedzialności, gdyby nie ten pośrednik to oni znaleźliby tych ludzi, którzy chcieliby skorzystać z ich usług dlatego my proponujemy o tej jeśli chcesz walczyć z nami na rynku rób to na tych samych zasadach co my po każdej z tych tańszych pokerzysty słabszy, ale na tych samych zasadach wtedy nie będziemy mówić do nikogo pretensji wręcz do siebie samych, że nie potrafiliśmy przeciwstawić się konkurencja uczciwej wiedzy jeszcze chce pan też 1 rzecz, bo naturalnym takiego lub środkiem nacisku, jakie inne ma korporacja taksówkowa jest to, że po prostu zorganizuje taki protest, jaki będzie miał miejsce jutro pokaże się na mieście, że oto protestujemy też ważne dla nas sprawa, ale też zastanawiamy to czy państwo Izrael nie mieścił wydrukować jakiś ulotek i każdemu pasażerowi z w taksówce pokazać zobaczcie mamy taką akcję, bo to jest problem pewien problem w zasadzie społeczny tak intensywnie wykorzystują takim to taki techniczny informuje sumowanie marż klienci, którzy z nami jeżdżą są świadomi klienci wiedzą o tym, że taksówka daje im jakieś prawa gwarancje i mimo że tych przepisów nie ma dzwonię z taką pogodę korporacji taksówkowej jakikolwiek n p . z prośbą o postęp i taksówki, ponieważ siedziba na lotnisko gdzieś tam z tyłu głowy państwa duże korporacje odpowiada za to nie ten kierowca tico korporacja, która za to, że w podstawie zostanie taksówkarze poszli na dworzec czy Danuty skoro jest później prawda jest taka, że korporacje źle to nie odpowiadają niema żadnych uregulowań prawnych i obowiązków wobec korporacji ona jest tylko pośrednikiem w, czyli mówimy tak mamy tylko pośredniczymy, a ten co przyjął zlecenie co to jest indywidualny przedsiębiorca i z innych państw boksuje przepraszam tak powiem kolokwialnie Hitler chodzi o to sami na siebie nakładamy obowiązek częsty postulat nie mówimy niech to oni zrobią my mówimy zróbmy to wszyscy, a ja tych samych zasadach żyjemy w państwie prawa i nie dopuszczajmy do tego, żeby rozprzestrzeniała się fala szarej strefy pana Artura Polski inicjatora porozumienia taksówkarzy Polski bardzo panu dziękuję za dzisiejszą rozmowę bardzo dziękuję zapraszam taksówkarzy dalszego protestu od terminu godzina 19 za 4 minuty informacji Radia TOK FM w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA