REKLAMA

Pracodawca. Jak budować swój wizerunek? Mówi Szymon Motławski

Strefa Szefa
Data emisji:
2015-10-04 14:00
Audycja:
Czas trwania:
46:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa euro 232 audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie bardzo bardzo bardzo bardzo, ale to naprawdę bardzo cieszę się, że jestem w radiu, a dlatego się cieszę, że mało brakowało w górach tego Radia dzisiaj nie dotarła do Rzeszowa opieka w euro w związku z tym skutecznie sparaliżowała całe miasto tłumaczy ci biegacze warszawscy i w bardzo się ucieszyłam jak w końcu w ostatniej chwili dotarła do Time do ostudzenia nie potrafię Rozwiń » tego do końca zrozumieć może dlatego aż 8 lat temu uciekłam na wieś i jak mam ochotę sobie pobiegać ta, jaką dopuszcza albo nad Wisłą, a nie wśród samochodów wśród spalin w Sas urodzony mieście, ale każda forma ruchu jest dobra, więc mam ambiwalentne odczucia chwilową cieszę się, że jest tam udało się wszystko poszło dobrze, a dzisiaj będziemy rozmawiać ową MKR brandingu, czyli o mówiąc po polsku obudowaniu wizerunku pracodawcy gotowaniu wizerunku firmy, która dba o swoich pracowników gminy emploi rebranding tylko tak im słowo wytrych słowo klucz stało się dosyć popularne przez 2 lata temu we wiele firm przerzuca się tym określeniem wnoszono metra stawiamy na interwencję Comet Awards zainwestowaliśmy w to no jak to wygląda jak jest jak to zrazu on na rynku na jakie nagrody można zdobyć właśnie w tej kategorii Player and Mind o tym, właśnie sobie dzisiaj porozmawia też na szczęście schody jeszcze troszkę zdyszana to są uroki audycji na żywo zapraszam do słuchania, a teraz chwila muzyki to po audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur w studiu państwa i mój gość pan Szymon Motławski kierownik ekspertów ds. emploi rebrandingu w pracowni ABP Dzięga tenor panie Szymonie to tak jeszcze raz powiedzmy co to jest ten frajer ranking po polsku, żeby wszyscy zrozumieli wiem, że pracownia, aby nas swoją własną definicję HR Trends in ku dokładnie na czym dokładnie, tłumacząc języka angielskiego mPay będzie zbudowanie marki pracodawcy, a Marka jest oczywiście osobno definicją natomiast wszystkie procesy, które związane są z budowaniem zaangażowania i satysfakcji pracowników nazywamy je blondynkę on ma 2 takie odnogi 1 nogą jest właśnie na klasycznym 1 prawdziwe czyli pewne procesy zachodzące wewnątrz organizacji, które powodują, że staje się coraz lepszym pracodawcą, a ona ta organizacja i działania zewnętrzne, czyli ekspozycja tzw. atrybutów marki pracodawcy, czyli tych elementów organizacji, które są bardzo atrakcyjny dla potencjalnych kandydatów, które mają zadaniem przykuć uwagę tych najlepszych i spowodować, że zaopiekują na oferty pracy przez tego pracodawcy Penn opublikowanych w Berlinie rozumiem, że stan ten drugi nurt to jest tworzenie takich wersji demo Zobacz jak nasza firma jest fajna i wystartuj w co do rekrutacji taka wersja BMW wzywa to może zbyt dużo powiedziane nas bardzo ciekawy kierunek znać coraz więcej firm chcących zaprezentować swoją markę pracodawcy zaczyna przygotowywać pewna inscenizacje jak wygląda stanowisko pracy, które oferują to znaczy poza standardowym opisem stanowiska w ogłoszeniu rekrutacyjnym zresztą 4 inne kanały inne sposoby ekspozycji komunikacji, które jeszcze dokładnie pokazują kandydatom jak dokładnie wygląda stanowisko niemalże twarz dając dzień pracy on im bardziej chodziło o to by mniej jest taki dowcip, gdzie mam inne człowiek umiera i pokazują mu wersję nieba wersję piekłam wybiera piekło potem było weselej potem zjeść nawet okazuje się, że jest źle się dowiaduję, że to była wersja demo bardziej chodziło o nasz własny, żeby być morza Merkel to w 2 wizerunki, o których pan mówią one przy Wiśle prowadzonym tymczasem krajobraz brandingu, czyli budowaniu wizerunku są niespójne znaczek z innego pokazujemy na zewnątrz e-konto meta jesteśmy fajną firmą, a z kolei nasi pracownicy właśnie na niedzielnych obiadach mówią zupełnie co innego swoim rodzinom i nie daj Boże jak się spotkają w 2 nurty to zaczyna być dla dokładnie na czym on wszystkie ogółu działalności firmy w zakresie komunikacji zewnętrznej nazwa marketingiem rekrutacyjnym i Stojek są marketing też ma swoje konkretne konotacje marketing rekrutacyjny różnić się albo w założeniu ma się różnić tym od klasycznego marketingu Ziętek nie możemy sobie pozwolić na budowę na malowanie trawy na zielono mówiąc bardzo kolokwialnie nie, a to rzeczywiście wynika z pewnych doświadczeń to znaczy bardzo fajny komunikat dna sprawdzające czy sami w błąd tylko o to, żeby był on interesujący powoduje, że kandydatury ostatecznie zostaje zatrudniony w danej organizacji zacznę w niej pracować widzi i czuje, że droga jest reorganizacja wygląda jednak zupełnie inaczej niż było mu tej osoby czcionka gotowi komunikowane w procesie rekrutacji czy tuż przed nim dlatego marketing rekrutacyjny oczywiście bardzo fajnie się rozwija i są jest mnóstwo kanałów marketingowych wykorzystywanych obecnie w rekrutacji nie natomiast ta warstwa komunikacyjne tak musi być maksymalnie autentyczna to znaczy nie dobrze budujące markę swojej swoją jako pracodawcy firma nie buduje ją w sposób menel wzruszył graliśmy taki termin akuratnie akurat zalega z tak sam raz dokładnie mówiło się dużo o tym, że ta komunikacja powinna być maksymalnie unikalna i że te przewagi nie czy atrybuty kolejnego pracodawcy powinny być unikalne w rzeczywistości, ale nie są unikalne, bo jak się przyjrzymy każdej organizacji i głębiej jest kilka takich płaszczyzn, które w zasadzie nie rozróżniają tych pracodawców w ogóle wręcz pewne problemy występują w każdej organizacji i o pewnych unikalnych atutach oferty pracodawcy raczej nie mówimy, dlatego że nawet jeśli coś mieć fajne rozwiązanie zostanie wprowadzona natomiast powielane przez innych i już to inny charakter unikalność powiedzmy tracimy co są też wyznawcy teorii, że niekoniecznie trzeba być najlepszym ważne, że być pierwszym wszak, czyli takim, który po prostu wprowadza pewne rozwiązanie po raz jako pierwszy buduje w ten sposób swoją markę jako pionierskiego pracodawcy, a nie związanego bezpośrednio ze stołu z tym udogodnieniem czystą polityką którą, którą promuje trio akurat w tym my w tej konkurencji nie wygrywają szybszy nie wygrywają większe szybsi trochę tak z uwagi na to, że my wyjdziemy sobie do serwisu ogłoszeniowego gaz pod uwagę 5 choćby największych serwisów ogłoszeniowych rekrutacyjnych w Polsce w tym momencie ofert pracy za około 100  000 w eksponować swoją markę pracodawcy na listy do ogłoszenia we, czyli na stronach, gdzie prezentowane są głośne jest bardzo trudno zazwyczaj kandydaci oprócz samego złożenia aplikacji przez taki serwis też czy lubią wejść sobie na stronę karierą takiej firmy po to, żeby zobaczyć co konkretnie proponuje kandydatom jak się tam pracuje poznać rekomendacja aktualnych pracowników i t d . więc nie, jakby sama ta warstwa ogłoszenia rekrutacyjnego to za mało często firmy potrzebują trochę inny kanał do tego, żeby przedstawić swoją markę pracodawcy dużo szerszy sposób ich, żeby ta decyzja ta data to trzeba maksymalnie świadoma w no tak, ale z 1 strony mamy 100  000 ogłoszeń rekrutacyjnych, a z drugiej strony mamy dwucyfrowe bezrobocie w Polsce ludzie chorzy mówią, ale ja tego ogłoszenia to wszystko jest zajęty dla Niewiem początków krewnych prezesa bratanków albo nie wiem kochanek kochanków normalny człowiek nie ma żadnych szans, żeby znaleźć pracę nad ich jak to pogodzić MF nie chce powiedzieć ani zaryzykować twierdzenie, że to nieprawda w istocie jest także w najbardziej dynamicznie rozwijający się branże takie jak branża IT czy generalnie branża technologiczna związana z inżynierią z inżynierią produkcji branże, które są oparte nazwanym e-commerce, czyli opierającą swą działalność na sprzedaży internetowej działania w tym w tym zakresie specjalistów takiej bar w bardzo wąskich specjalizacjach nie są w stanie pozyskać z rynku i takie osoby, które mają tego typu decyzje nie szukają po prostu aktywnie pracy nie, a przede wszystkim dostawcom zależy na pośladki kandydatach nie na mówiąc kolokwialnie w głowie tułowiu i kończynach w po głowie człowiek mówi kończyna będziemy rozmawiali zaraz po skrót informacji Radia TOK FM strefa euro 23 SA pozycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur w studiu pan Szymon Motławski kierownik ekspertów TAWS d s . Player rankingów pracownik, aby rozmawiamy o budowaniu wizerunku pracodawcy, czyli o coś, o czym chcesz się po angielsku nazywa MR Trends in podzieliśmy od 2 główne okno w nurtach o tym, że z 1 strony to jest dbanie o własnych pracowników, a z drugiej kreowanie pozytywnego wizerunku w stosunku do potencjalnych pracowników na, a potem mam staram się jakoś to skonsultować z rzeczywistą z rzeczywistością, którą mamy w w wielu regionach Polski to znaczy, że ludzie szukają pracy panie praca szuka ludzi w związku z tym po co, ale o to dbać i z tego co zrozumiałam to firmom bardzo zależy na wyspecjalizowanych osobach czy na wysokiej klasy specjalistach i takie osoby mają to one wybierają w ofertach nie odwrotnie dokładnie tak od czynników, dla których osobom bez bardzo wąskich specjalizacji trudno zdobyć pracę jest co najmniej kilkanaście przede wszystkim pracodawcom zależy na tym, żeby rzeczywiście to były osoby wyspecjalizowane w tle pojawia się też, że pierwsza bariera związana z tym, że edukacja Polska nie mówi może zbytnio generalizacja być może jest tak, iż w w znacznie większej części Europy natomiast generalnie edukacja nie nadąża za biznesem to, jeżeli porównamy chociażby rynek niemiecki do polskiego tutaj mamy przepaść jeśli chodzi o te wspólne generowanie celów, dla których kształcimy konkretnych specjalistów nie znają nawet miał słyszałem w radiu TOK FM jedno z takich tez ciekawych informacji dotyczących tego, że zaczyna zamykać kierunek n p . takich jak europeistyka po nie ma zbyt dużego zainteresowania noty za kraty zatem bardzo świadomy akt studentów, którzy już nie dostarczają, w którym dostarczamy konkretne informacje jakich zawodów będziemy będzie rynek pracy potrzebował w przeciągu 510 lat i takie kierunki europeistyka czy większy kierunków humanistycznych, które umówmy się nie dają konkretnego fachu w ręku nie my są mniej popularne niż było jeszcze kilka lat temu i takich jak informatyka czy inżynieria i można założyć z góry, że przez najbliższe 5101520 lat to będą kierunki, które będą gwarantowały tak naprawdę miejsce na rynku pracy, bo tych specjalistów w tym momencie szuka się najwięcej będzie szukało w wyniku informatyzacja żyć informatyzacji życia społecznego po prostu coś więcej rzeczy dzieje się online powstaje coraz to więcej nowych aplikacji sam biznes wymaga też tego, żeby wykorzystywać nowe kanały komunikacji z potencjalnymi klientami nie i to bezrobocie, które co prawda jest dwucyfrowe ono dotyczy 1 osób, które właśnie takich kwalifikacji twardych jeśli mogę tak to ująć nie mają nie ci specjaliści k, który wspominał wcześniej szli chociażby specjaliści IT czy wąsy specjaliści branży finansowej dobrzy handlowcy, którzy mają po prostu nie może wrodzone miękkie kompetencje do tego żeby, żeby sprzedawać na takie osoby zawsze jest odpowiednia podaż, ale to w tym momencie on emploi rebranding jest przeznaczone jak przyjmiemy takie myślenie tylko włącznie dla firm, które poszukują bardzo wąsko wyspecjalizowanych osób, a np. firmy produkcyjne, które poszukują sezonowo dużej liczby pracowników poza tym mają to w nosie i nie powinna sobie zawracać głowę czymś takim jak budowanie wizerunku pracodawcy no tak rozumianym koniecznie, że jeżeli mówimy o wąskiej specjalizacji Okaj może zbyt często zły, że branża IT tak naprawdę jest specjalizacja chociażby na stanowisku ślusarza to też jest wąska specjalizacja, które jest potrzebna, dlaczego tak wiem na kilka lat został zablokowany ustawiczne kształcenie zawodowe i stanowisk, które mogły być wykorzystane w produkcji także brakuje oczywiście otwarte granice Unia Europejska i t d. spowodowały, że specjaliści, którzy mogliby zarabiać co najmniej sześcio siedmiokrotnie więcej o tym samym stanowisku chociażby w wielkiej Brytanii czy czymś innym kraju zachodniej Europy nie podejmują po prostu pracy w Polsce za konkretną stawkę to w podobny problem m. in. wystąpi przy rekrutacji nie firmy Amazon pod Poznaniem, gdzie wielu pracodawców narzekało, że w zasadzie cała kadra nie stanowisk produkcyjnych została wysłana tak naprawdę przez Amazona z rynku i w tym momencie brakuje specjalistów dla pozostałych firm, gdyż to nawet udzielamy tego wywiadu dla dziennikarza gazety wyborczej, który pytał czy inne pracownicy produkcyjni będą w stanie emigrować zarobkowo chociażby z Warmii Mazur, gdzie w tym momencie to bezrobociem ma najwyższy wskaźnik w Polsce czy chociażby ze ściany wschodniej w Polsce nie odpowiedziałem, że nie, dlatego że stawki, które się proponuje chociażby nie na poziomie 234 zł nie za godzinę więcej niż jest to w przypadku ściany wschodniej przy automatycznie wyższych kosztach życia samego zachodniej Polsce jest po bin Ladenie, gdyby godzina 08 tak powiedzieć dlatego emigracja odpada zresztą generalnie w UE wszelkie badania, które do tej pory w jaki sposób starają się monitorować mobilność Polaków pokazują, że to ja cały czas jest niska dużo częściej decydujemy się na wyjazd zagranicę, że bez ich diametralnie zmienić obraz kreacjonizm w wodę z taką wielką decyzję to znaczy opuszczą kraj niż np. przeprowadzić do sąsiedniego województwa jest dokładnie, a jeżeli ktoś jest specjalistą już nie mówimy, że spece z Haiti, ale generalnie ma się to to pewne zakres kompetencji, które mogą być wykorzystane przez dawców w Polsce to już wpadamy trochę bardziej miękką sfery, jaką jest z jakim są zmiany społeczne, jakimi są zmiany społeczne kulturowe po prostu żyjemy w tak znanej sieci instant nie wszystko chce mieć od razu absolwent, który kończy studia wyższe ma swoje oczekiwania dotyczące warunków pracy wynagrodzenia i t d . które często nie są w stanie być zapewnione przez konkretnego pracodawcy stąd nie walka często pracodawców o ten narybek, który generują polskie uczelnie nie też jest tym polem do rywalizacji chodzi o markę pracodawcy jeśli nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że takich oczekiwań finansowych, które ci studenci absolwenci, których oczekują może rywalizować na innym polu m. in. na polu dane w hitowym na polu warunków pracy samej atmosfery nie możliwości rozwoju szeroko rozumianych, czyli wszelkiego rodzaju rodzaju programów szkolenia w rozwojowych, które spowodują, że w ciągu kilku lat, gdzie mieli takie kompetencje, które pozwolą nam zarobić dużo dużo więcej to właśnie możemy woli rywalizować, ale chodzi o to, żeby być widoczna w dokładnie wyróżnić, bo mogę mogę mieć dokładnie tą samą ofertą, ale jeśli np. moje ogłoszenia albo świadomość my marki man jest większa to od razu też spływa do mnie, więc aplikacja ma większy wybór prawa dokładnie nawet abstrahując od tego elementu pracowniczego na firmę przygotowują strategię działania pro 1 ligowych głównie też, dlatego że postrzeganie firmy jako pracodawcy z 1 wg różnych metodologii ja trzymam się tej 7 składnik owej jest 1 z 7 składników tzw. reputacji marki generalnej nie, czyli nawet jeśli firma produkuje czy czyta usługi czy konkretny produkt określonej jakości ma swoją politykę odpowiedzialności społecznej tak dalej postrzeganie firmy tej firmy konkretnie jako pracodawcy też ma wpły w na syna zachowania konsumenckie tak naprawdę i dodaje z nie wracają z aż tak daleko wstecz, ale w szczególnie sieci handlowe miały swego czasu taki duży problem, gdzie wizerunek tej firmy jako pracodawców miał bezpośrednią koncertował niemal się na wyniki finansowe firmy i o takim efekcie aureoli też sobie firmy z tego faktu Rogers szef MSZ doskonale zdają sprawę, czyli nie chociażby nasze niezadowolenie z procesu rekrutacji, które bierzemy udział może przenieść nasze zachowania konsumenckie w przy pierwszym lepszym sklepiku osiedlowym, do którego wchodzimy i decydujemy wtedy czy wybrać dany produkt cienia, bo mamy konkretne skojarzenie z doświadczenia z daną marką, że z tego co wiem to firmy, zwłaszcza duże korporacje też często decydują się na wykorzystanie różnych mechanizmów psychologicznych, żeby sprawiać wrażenie no właśnie z ciekawszych albo też bardziej obleganych miejsc pracy i od razu przychodzi do głowy taki mechanizm nazwany bolesną inicjacją, czyli to straszne przeciąganie w nieskończoność procesu urok rekrutacyjnego w PRL wielostopniowe z tego etapu tego procesu etapy, gdzie się robi, a Assessment Center, tudzież inne rzeczy pokazywanie ilu mamy chętnych na to stanowisko, żeby w końcu ciebie wyciągnąć, jeżeli ktoś przez 3 miesiące starał się, żeby dostać się do tej firmy, a potem przychodzi okazuje się, że jest kicha co sam przed sobą po prostu wstyd dziś przez nas wszystkich, by sobie wmawiać, że nie jest tak myślę no dokładnie tak, by przeciąganie w nieskończoność samego procesu rekrutacji czy rozciąganie w jaki sposób komunikacji rekrutacyjnej jest przeciwskuteczne sztuką działania 1 ligowych, jeżeli mówimy o tej zewnętrznej stwarza jest odpowiedź na oczekiwania kandydatów, którzy takiej pracy poszukują oczywiście na rynku jest mnóstwo badań, które na bieżąco monitorują, jakie mają oczekiwania potencjalni kandydaci jak oglądają materiały rekrutacyjne, czego szukają nie, czego oczekują samego procesu rekrutacji w jaki sposób chcą być informowani i implikować nie do organizacji czy do procedur procesu rekrutacyjnego tych oczekiwań stawia nas pracodawca w na wygranej pozycji nie i to, o czym pani rację wspominała, czyli rozciągania procesu rekrutacyjnego w nieskończoność jest akurat tym elementem, który nie buduje marki pracodawcy, dlatego że kandydaci oczekują maksymalnie szybkiej odpowiedzi maksymalnie szybkiego procesu rekrutacji nie dawać w całym procesie aplikowania jeśli w zasadzie damy kandydatowi więcej niż 3 kroki do wypełnienia formularza aplikacyjnego czy musi przekraczać co najmniej trzykrotnie więcej w to powoduje, że już zniechęca do aplikacji wybiera innego pracodawcę z trenerem to ci, którzy przebierają w ofertach, a on tak natomiast, jeżeli firmy z brała, w które mają swoją politykę zatrudnienia konkretnej liczby osób oczywiście nie mówiąc o procesach rekrutacyjnych, które zamykają się z 12 etatach rocznie tylko mówimy o sytuacji, w której za to nie mamy 600700 specjalistów w ciągu roku na wtedy sam proces rekrutacyjny jest siłą rzeczy musi ulec skróceniu, bo nie będziemy w stanie metodologicznie całego procesu w taki sposób przeprowadzek byśmy chcieli Assessment Center zakaz drugim rozwiązaniem nie są ku, do którego może nie do końca czasami opłaca się dorobić wprost w pracowniach RB również zbiera z rynku takie dobre praktyki PAK na jej najlepsze sposoby na właśnie budowanie tego wizerunku na państwa mają też konkursy dokładnie będzie sama pracownia do tez agencja ratingowa, która po prostu obsługuje klientów w zakresie budowania ich, by ich marki pracodawcy wspierania konsultacji tak dalej natomiast jesteśmy partnerem merytorycznym drugiej edycji konkursu, aby kreator to jest konkurs, który nagradza najlepsze praktyki w zakresie projekt Boniego, którego organizatorem jest 1 z największych serwisów rekrutacyjnych w Polsce Gazeta praca krótko PL nie ty też będziemy organizować taką galę z wręczeniem nagród 10 grudnia tego roku wzrost jej partnerem głównym jest firma Sodexo sam konkurs na sam w samym konkursie czekamy na zgłoszenia wpięciu kategoriach czekamy na zgłoszenia do 30 października po tym okresie zbiera się żyli jak wspomniałem 10 grudnia jest taka im nagradzamy klientów my też firmy, bo to nigdy nie 165 oczywiście nawet wręcz wykluczamy swoich klientów z tego konkursu, żeby było to bardziej wiarygodna wyróżnienie nie taką statuetkę Emmy kreatora przyznajemy wpięciu kategoriach te najlepsze ogłoszenia rekrutacyjne roku najlepsza akcja rekrutacyjna roku najlepsze kampania w 1000 Miglia, czyli w mediach społecznościowych najlepsza strona internetowa poświęcona karierze w konkretnej firmie nie, a także lepsze kampania Emperia będą chcieli ogół działań firmy w zakresie ekspozycji swoich atrybutów marki pracodawcy na to jestem bardzo ciekawa jak wyglądają takie najlepsza rada etyki w co robią firmy, żeby pokazać w jakim świetnym sam pracodawca, jeżeli chodzi o zeszłoroczną edycję tutaj najłatwiej zmyć odnieść do wyników poprzedniej edycji w tym roku jak wspomniałem jeszcze czekamy na zgłoszenia natomiast idąc od samego początku wg tego porządku, który sobie narzuciliśmy najlepszy w ogłoszeniu rekrutacyjnym roku nie w 2014 zostało ogłoszenie na stoisku grafika firmy kapsel PL i to było ogłoszenie wideo zaprezentowane w media społecznościowe YouTube i to nie mieliśmy mowy w ogóle o nie było mowy o żadnym klasycznym ogłoszeniu rekrutacyjnym, które mówi o wymaganiach oczekiwaniach pracodawcy i tej hali do młodego dynamicznie rozwijającego się z wałów takich rozwiązań, gdyż nie ma, bo to są mówi nasz test pasa oczywiście, gdy jest nadużycie pewne natomiast wynagrodzenie uzależnione od zabraknie Odra od wyników w noc zupełne atrybuty powietrzne, które nie mają żadnego związku z marką pracodawcy są pewnymi sław Tychami, a my przyjrzymy się niemal 50 ogłoszenia z rzędu w zasadzie wszystkie używają tych samych słów kluczy, więc jeżeli szukamy tej unikalnej tego unikalnego charakteru czy choćby wyróżnienia się z takim zwrotem w tym nie pomagają nam Katka Axel zbudował ogłoszenie w formie wideo i to co nas absolutnie urzekło to co też, że w samych kandydatów, bo warto powiedzieć, że bez żadnej po tej promocji do wideo rekrutacyjnych to zresztą nadal można obejrzeć w serwisie YouTube nie w ciągu tygodnia zapewniło 550 aplikacji na stanowisko grafika i w ciągu w zasadzie 2 tygodni byłoby też 95  000 odtworzeń tego filmu jak 550 aplikacji zarazem, że z kolei firma pod nie jest duża firma od bardzo mi dała klęską urodzaju w takim czasie San Giovanni venosa obsłużyć dokładnie zdefiniowali to taki sposób brzmi bardzo duży problem z rekrutacją grafika odpowiednich kompetencjach, bo komputer, bo do tej sama konkurencja między nimi wyznawcami jest na takim poziomie, że ich oferta bursy nie była w stanie się przebić nie proponują jak żaden wyjątkowy benefitów i w zasadzie mocą jest pewne poczucie humoru organizacji pewna lekkość i i ich wielkość organizacji, czyli bardzo mała struktura, która powoduje, że w zasadzie każdy z pracowników ma wpły w na to w jakim kierunku ta organizacja idzie znów taka kultura organizacyjna idea jest właśnie zresztą sam element sam charakter czy czy w ogóle biznes, który prowadzi ta firma, czyli spersonalizowane t-shirty to też może nie być taki 1 z nazwami and Women biznes trudno to przetłumaczyć na język Polski generalnie chodzi o branży, która jest kojarzyć z pewnym wspólną zabawą z pewnym fanem i są pewne branże, w których kandydaci częściej chcą pracować taką branżą są, choć jest chociażby branża medialna niż branża chociażby barów w wyścigi np. formułę do niego nowe herby wszystko to co kojarzy się z sesji ze swego rodzaju rozrywką, a nie jest nie wiem produkcją tulei do ciężarów samo się, że dzierżawa samochodów, więc nikt tutaj też sama branża ma wpły w na postrzeganie firmy natomiast to co jest najważniejsze w secie w tym tej komunikacji kapsuły PL jest absurdem byśmy nie konwencję tej Węglowej to znaczy oni wiedzą, że wielu pracodawców bardzo przeklina mówiąc kolokwialnie w komunikacji zewnętrznej, obiecując nieograniczone możliwości rozwoju, które w rzeczywistości nie są osiągnięte do osiągnięcia albo są tylko włącznie dla wybranych natomiast komunikuje się to taki sposób, że są dla wszystkich Kassel po m. in . takim ogłoszeniu rekrutacyjnym zresztą jest zdefiniowany płciowo obiecuje 1 000 000 zł, jeżeli chodzi na razie w ciągu roku za lojalność po 3 latach otrzymuje się kucyka i jest mnóstwo takich elementów też może nigdy nie do końca poprawne politycznie zwroty stąd też dać dużo przekleństw i t d. natomiast ewidentne bzdury, że bardzo fajnie z taką konwencję tej będą wszyscy są idealnymi pracodawcami kapsel jest anty proponuje państwo w wolnej chwili obejrzenia sobie życzyć tego spotu jest oddzielna ogłoszenie dla kobiet rodziny dla mężczyzn inne benefity też są w GM trener zielonych świąt powiadomić mężczyzną kapsel pisane przez 3 cele UE po słup SEL le także w filiżankach w filiżanka sprzedaż, ale nie jest kapsle po polsku zaproszą teraz ma skrót informacji Radia TOK FM audycja jest Warszawa przy mikrofonie masz na Mazurach studia Szymon Motławski kierownik ekspertów ds. obyczajowych brandingu w pracowni OP rozmawiamy o emploi rebrandingu, czyli mówiąc po polsku i prosto o kreowaniu obudowaniu wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy już powiedzieliśmy sobie, że obejmuje to zarówno dbania o swoich pracowników w jaki o zachęcanie ich budowanie takiego korzystnego wizerunku na zewnątrz, żeby zachęcić wysokiej klasy specjalistów na to, żeby chcieli dla nas pracować w powiedzieliśmy też, że jest też konkurs, aby kreator, który nagradza najlepsze praktyki polskiej praktyki właśnie VW wizerunku pracodawcy, ponieważ po pierwszej nagrodzie w kategorii najlepsze ogłoszenia rekrutacyjne na przełożenie do obejrzenia na YouTube zaprasza państwa firma kapsel konieczny wystarczy wpisać w pewnie ogłoszenia o pracę grafiki tak powinno zaskoczyć nie bardzo popularne bardzo popularny film, a inne kategorie generalnie w poprzedniej edycji mieliśmy ponad 70 zaś zgłoszony kampania po 1 ligowych, więc co prawda dużo jak na pierwszą edycję bardzo duża liczba chętnych firm do tego, żeby się pochwalić swymi działaniami to zaś podkreśla ten trend, który teraz obserwujemy, czyli niemalże konieczność wykorzystywania coraz to nowych kanałów komunikacji z datami i z aktualnymi pracownikami tradycyjny już po prostu powoli przestają wystarczać jeśli mówimy o kolejnych kategoriach drugą taką kategorią wg porządku galowego była strona Kadyrowa, czyli strona internetowa poświęcona karierze w firmie czy ta zakładka tak tam, gdzie jest ich rasy Sussex oraz rozwiązań w trendy zdecydowanie nakazują tworzenie osobnych stron internetowych poświęconych karierze w firmie, a ze strony głównej firmy jako producenta czy oferującego tej usługi umieszczamy najczęściej przekierowanie do osobnej strony toczy się wynika z pewnych szczegółów dotyczących samej wyszukiwarki i i możliwości bycia znalezionym przez kandydatów natomiast teraz więcej oczywiście dochody państwa ma najlepszą stronę facet w zeszłym roku to najlepszą z nagrody w tej kategorii wygrała firma Connectis jest firma stosująca branża IT i strona nazwała się Super praca prób kapel to bardzo ciekawy zabieg, który został został zastosowany mianowicie firma nie prezentowała się tam z nazwy konkretnie, że z firmą, która wyraźnie mówi na weekend do końca, ale jestem elementem zwracającym uwagę no myślę, że każdy z nas chciałby mieć Super pracę i to jest pierwszy taki element, z czym pierwszy przyczynek do tego, żeby zainteresować potencjalnego kandydata czym ta Super prasa różni się od klasycznej mówiąc kolokwialnie robotem i Super praca oraz, że jestem bardzo dobrze przygotowaną stronę pod kątem kontent owym, czyli pod kątem zbudowania treści wszystkie trendy, które nie, których oczekują kandydaci zostały tam zainfekowane i 1 z takich elementów, na które my też jakoś żyli zwróciliśmy szczególną uwagę jest zupełnie nowa ekspozycja rekrutera jako osoby pierwszego kontaktu dla kandydata i tutaj chodzi przede wszystkim specjalną sesję zdjęciową, która została przygotowana dla działu rekrutacji w różnych pozycjach z różnymi atrybutami wszystkich nie nie jest bezpośrednim kontaktem z najczęściej firmy nie dają 2 kontaktów w ogłoszeniach rekrutacyjnych czy różnego rodzaju materiałach boją się, że kandydaci zaczną nagle wydzwaniać i dopytywać o nas samych dokładnie to niesłuszne czas w zasadzie wszyscy rekruterzy, którzy pracują w agencjach to znany chociażby potwierdzą, że do niebezpiecznego kontaktu do siebie w ogłoszeniu rekrutacyjnym wcale nie gwarantuje wielkiego zainteresowania ze strony kandydatów i EBI i całego odbierania telefonów natomiast ekspozycja osoby, która stoi po drugiej stronie ma przede wszystkim zadanie skrócić ten dystans rozmowy rekrutacyjne specyficzną sytuacją, w której raczej kandydaci nie potrafią pokazać całość swojego potencjału w wyniku stresu i innych różnych elementów też na to składają pokazanie z twarzy imienia nazwiska osoby rekrutującej możliwość zrobienia tego 1 z treningów z 8 miliard, czyli przejrzenia wszystkich profili w portalach społecznościowych szczególnie dla tych dla profesjonalistów daje pewien taki odsetek do Dawida z późnego rozpoczęcia komunikacji z takim kotem wiadomość potoczy się zajmuje i po prostu ta rozmowa z zwani inaczej będzie wtedy wyglądała kolejna kategoria AM kategoria to kampania Social media, czyli w mediach społecznościowych to oczywiście też 1 z kolejnych kanałów, które bardzo fajnie się rozwija pod kątem budowania marki pracodawcy ekspozycji atrybutów marki pracodawcy i samej rekrutacji toczy się w swej rzymskiej komunikacji z potencjalnym dokładnie dokładny, że mówimy o tym, świecie instant też nie przez przypadek powiedziałem o tych trendach czy leczo tych zmian społeczno-kulturowych nie firma obecna w sosie Emilia automatycznie otwiera się na dużo szybszą i bardziej otwartą komunikację z potencjalnymi kandydatami tak robią firmy w zakresie marketingu, poznając swoje produkty tak samo robią to pracodawcy, zakładając osobne San-Pajda n p . na Facebooku ne i stowarzyszeń oraz pierwsze miejsce firma PZU 0 jest dokładnie za projekt poselski projekt roku tak nazwała kampania to bardzo fajny projekt angażujący studentów ostatnich lat studiów wybranych kierunków polegał na tym, że można, bo wobec obie kategorie konkretny zakres czy obszar, w którym przygotowuje się projekt nie bodajże 35  000 zł to była pula nagród dla zwycięzców poszczególnych kategoriach nel i my nagrodziliśmy ten ten projekt oczywiście z wielu różnych przyczyn natomiast 1 z kluczowych było, bo doskonała znajomość świadomość tego jak media społecznościowe funkcjonują znaczy to drużyny studentów, które starały się wygrać w konkretnej kategorii z dnia wykorzystywały swoje kanały komunikacji czy swoje profile swoich znajomych do tego, żeby zachęcić do głosowania na ich projekt dzięki czemu i bez dodatkowych kosztów ten projekt mógł rozejść się bardzo szerokim echem na całym Facebook na jak wiemy medium jest wirusowe każdy z nas ma co najmniej 350 znajomych tak przynajmniej mówią średnia mów mów średnie statystyki co powoduje, że może być z niej korzystać z 5 no no to, że został zwolniony z radnych niż nasz komunikat do nich dociera i kradł od świata to wykorzystało i rzeczywiście rosyjski projekt roku bardzo fajnie inny wyszedł już nawet nie chodzi o samą nagrodę, ale o to chodzi chociażby liczba fanów na Facebooku wzrosła o 19  000 do tej kampanii no to ładnie mogą teraz sprzedać w swej wiary za ciężkie pieniądze podkreśla się w takiej firmie nie opłaca kolejne kategorie kolejna kategoria to akcja rekrutacyjna i test w 100 % zorientowana kategoria na działania rekrutacyjne, które mają jasno określony koniec początek początek koniec zostać chodzi o podejmowanie działań nie tylko w sferze online, czyli w internecie, ale także w sferze offline nie chodzi przede wszystkim owej o pewną innowację czy status, aby kreatora przyznajemy w zapewne innowacje w podejściu do komunikacji granatami i z wyjściem do nich często bezpośrednio do działania OFE rzeczywiście nie są o azyl poza siecią, czyli rozmiar np. poziom farsz dokładnie dokładnie twarzą twarz nagrodę w nagrodę w tej kategorii otrzymała firma Nokia z Wrocławia także firma z branży IT, która poprawiła się trochę tę samą koncepcją Speed ratingów, czyli tych samych szybkich randek z dnia tutaj nazwali to spis, kradnąc to jest taka nazwa własna pralnia kilka lat temu w dużych miastach w Polsce trzyminutowe spotkania przy stoliku czy nagła pięciominutowe rekord w 5 miastach zmiana stolika zmiana partnera i po takim wieczorze decyduje my np. z kim chce zawrzeć dłuższą głębszą bardziej realną znanych z dokładnie Davey Watt podobnie oczywiście wielu specjalistów ds. rekrutacji czy budowanie marki prezes branża IT zaczął komunikować na umowę niż na randki z programistami i tutaj jest nie to jest 1 z tych implikacji ta sesja Speed Record ligowa trwała 10 minut i wykonała także można było przyjść bez swojego CV po prostu poznać rekruterów porozmawia z nimi o możliwościach rozwoju Coty firmie krótkie przebadanie kompetencji zwyczaj się protest na 10 pytaniach i potem nie po tym spotkaniu z dziesięciominutowym każdy dostawał z bardzo kompleksowo zwrotną informację dotyczącą tego, jakie kompetencje czy potrzebuje, żeby moc aplikować i wejść w ten proces rekrutacyjny do mąki, a jeżeli spełnia już te oczekiwania dostała od znanego genetyka, czyli złoty złoty bilet do tego, żeby wejść cały proces rekrutacyjny od początku do końca i mieć szansę na zatrudnienie i ostatnia kategoria i mnie ona najbardziej interesują się powiedzieć, bo one takie całościowe podejście również do tych pracowników, których już mamy, których udało nam się nie wiem oszukać psiaka Bacik pomoże przekupić, a może po prostu przekonać do siebie i pytanie czy oni nadal myślą, że jesteśmy zacofani wobec to jest oczywiście kwestia komunikatu natomiast kampania mPay będzie najlepsza kampania Player będą tak dokładnie jest aż tak tego rzeczywiście taką królewską kategorią którą, którą opracowaliśmy też przygotować się w konkursie i chodzi przede wszystkim o bardzo kompleksowe działania w zakresie aktualnych pracowników i ekspozycji prawdziwych przewag danego pracodawcy czy prawdziwych atrybutów na zewnątrz i nagrody w tej kategorii wzeszłym roku otrzymała firma Orange Polska nie za kampanie przestrzeń dla wiecznie ciekawych to była kampania, która mazda przeprowadzone w podręcznikowe niemalże sposób zasady wszyscy, którzy zajmują się to będziemy domyślam się, że nie mieli żadnego, ale jeśli chodzi o strategie poszczególnych kroków wice plan tego projektu nie, dlatego że na początek zrobiono przeprowadzono badania fokusowe na aktualnych pracownikach o to, żeby tak naprawdę wyodrębnić największe przewagi firmy na rynku PEZDA, dlaczego ci ludzie, bo tam pracują czy policja polecili, by tego pracodawcy co jest elementem wspólnym tak naprawdę większości pracowników firmy Orlen czy 3 czy wszystkich po 100 pracowników coś co moglibyśmy komunikować na zewnątrz jesteśmy tacy ani inni szereg różnego rodzaju eventów, które działy się wewnątrz firmy m. in. trwa sprawdzanie takim testerem na poziom ciekawości teza, że po wybuchu epidemii ciekawość jak to orędzie nazwał mnie szereg działań, które miały wspierać też pasję poszczególnych pracowników każdy z pracowników chwali się tym co robi po pracy zrobiono wewnętrzne głosowanie ci, którzy te pasy mieli najciekawsze otrzymywali dofinansowanie od firmy na realizację tych pasji i cofanie budowało wizerunek rzeczywiście firmy od wewnątrz tej potem tych tzw. pasjonatów oręż wykorzystywano do komunikacji zewnętrznej to jest związane z pewnym trendem dopasowywania się kandydatów do aktualnych pracowników, którzy w tym momencie w organizacji są czyli, jeżeli to zobaczył taką ścieżkę kariery ma taką osobowość takie kompetencje to znaczy, że ja też mam szansę na karierę w tej firmie i aktualni pracownicy byli wykorzystywani w materiałach zewnętrznych ich ogłoszenia rekrutacyjne plakaty, gdzie pokazywali raz, czyli swoją rozmowę z równowagi firmę swą twarzą dokładnie to była bezpośrednia rekomendacja cała kampania spowodowała, że wzrost zainteresowania ofertami pracy oręż urósł o 60 % o notariacie wieść o żadnym, a w tym roku w tym roku cały czas czekamy na na zgłoszenia do 30 października tak wspominają czekał najlepsze kampanie, iż mamy kilka bardzo ciekawych przykładów głównie chodzi o wykorzystywanie zupełnie nowych kanałów tak jak Snapchat Wańczyk czy Periscope, czyli nowych mediów społecznościowych tzw. tezy z takich elementów przed, który będzie nie tylko dla fanatyków, ale rozumieją, że nie tylko to jest konkurs przede wszystkim dla firm, które nauką sama nagroda dla kreatora ma być dla firmy, która jest autentycznym kreatorem rozwiązań to znaczy powielane rozwiązania prawne kopie nie są tutaj też to mile widziane nowości absolutnie nie wiąże państwo są tylko partnerem merytorycznym ale gdzie te firmy mogłyby się zgłaszać, jeżeli doszło do wniosku n p . że ich strona rekrutacyjna jest Warta tego, że grała u nas wszystkich zainteresowanych złożeniem swego zgłoszenia zapraszamy na stronę, aby kreator Cropp kapel i tam znajdują się wszystkie informacje dotyczące tego, jaki jest regulamin konkursu jak wygląda proces zgłoszenia one bardzo krótki szybki zgodnie ze stentami instant albo zobaczyć materiały z poprzedniego z poprzedniej edycji, żeby zobaczyć jak chociażby wyglądała gala proszę państwa w wojnę i państwa gościem był pan Szymon Motławski kierownik ekspertów ds. kontroli rebrandingu pracownie we bardzo panu dziękuję dziękuję bardzo je widział, że państwo zwolnili w trakcie audycji no niestety w mieliśmy tak dużo dopowiedzenia, a tak mało czasu, więc nawet dzisiaj akurat nie prowadzimy dialog w Polsce ze słuchaczami, ale zapraszam do audycji za tydzień, bo za tydzień będziemy mówili o tym czy pracownik czy osoba niepełnosprawna może być dobrym pracownikiem, jeżeli tak to gdzie szukać tych pracowników, którzy się nadają akurat naszej organizacji 15 października obchodzimy dzień białej laski jest bardzo dobry bardzo dobra okazja, żeby porozmawiać o sytuacji osób niepełnosprawnych na obecne na rynku pracowników, a to się zmieniło diametralnie w przeciągu 20 lat mniej więcej mamy niesamowite nerwy zlecenie rynku oraz osobami i z niepełnosprawnościami różnymi warto o tym, rozmawiać, dlaczego jak to wygląda też jak wdrażamy strategię przejęć bank dokładnie, ale też to pokazuje taką otwartością z niepełnosprawnościami oraz otwartość firm zaproszono Annę do tej audycji za tydzień, a już za 2 tygodnie rozpoczynamy taki cykl Zostań liderem Zostań liderem zaczniemy od tego, że porozmawiamy o pierwszej szkole podstawówce, która już od zerówki uczy przyszłych przywódców rozmowę mecz ma to sens jak to wygląda temat pójdziemy trochę wyżej w kolejnych audycjach spojrzymy na studia potem spojrzymy na mentoringu dla młodych przywódców no zobaczymy jak to jest tworzyć przywódcy zapraszamy te wszystkie audycje cały miesiąc przed nami nazywam się Bożena Mazur dorsza Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA