REKLAMA

Warszawa w obliczu ustawy antysmogowej. O tym Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy

Post Factum
Data emisji:
2015-10-09 18:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
na 100 °C lub radio TOK FM pierwsze radio informacyjne 1824 słuchamy Radia TOK FM dziś piątek 9 października zgodnie z zapowiedzią nasze studio pan Michał Olszewski wiceprezydent Warszawy dobry wieczór gorycz państw, ale wątek kościoła konsensusu, a przeziębiony jest niestety problemy ma już od dzieciństwa, chociaż można byłoby posądzać, że miasto to niestety też się do tego dokłada coraz częściej mamy do czynienia z takimi sytuacjami, że mieszkańcy wielu Rozwiń » polskich miast mają problemy czy to Suns mu ono czy nawet z chorobami krążenia niestety część z nich wynika z jakości powietrza to tak, kiedy usłyszeliśmy, że prezydent podpisał tzw. ustawę antysmogową wszyscy się ucieszyliśmy, bo to oznacza, że jakość powietrza się powinna polepszyć w naszym kraju, ale jak ta ustawa o awansie meczu przed meczem, że na dokładne konkretne działania samego miasta są oczywiście po trzęsieniu ziemi czystsze natomiast ja sam podpisałem się pod petycją, aby pan prezydent podpisał tę ustawę z innej przyczyny tego, że im więcej instrumentów dostaną samorządy, które są odpowiedzialne za zarządzanie rozproszenie infrastrukturą oraz też kontrole kontrole często warunków spalania pali w w naszych piecach tym ta walka z o o czyste powietrze będzie prosto skuteczniejsza to tylko 40 proc zanieczyszczeń powietrza można w nim w skórze, ponieważ maksymalnie 4 % spalanie w piecach to prawda i Warszawie akurat z próbą spalania w piecach jest najmniejszym problemem myśmy sobie stosunkowo dobrze poradzili akurat z tym tematem pani w oczywiście występuje cały czas, ale tego powodem, dla którego w Warszawie centrum nie występuje na taką dużą skalę jest fakt, że mamy największą sieć ciepłowniczą w w Europie, a drugą na świecie po Moskwie i to powoduje, że bardzo wielu odbiorców ciepła w Warszawie usługobiorcy, którzy mają ciepło sieciowe i nie muszą państwo nie może analizuję nie wiadomo jak niechciany genomu, w jakich piecach co ci co dziś są ci co dzisiaj spalają inne paliwa, czyli zamrożenie sieci najczęściej korzystają z nowoczesnych paliw w oczy to chłopiec gazowe piece na paliwa tradycyjne, a jeśli prezes harcerze fora internetowe to okazuje się, że ci którym, które są w sąsiedzi palą takimi rzeczami, że z komina wydobywa się rakotwórcze substancje to zawsze mogą dzwonić do straży miejskiej na początku jednak na forach internetowych czytamy, że straż miejska policja nie robić nic no to nieprawda swój urok, żebyśmy 400 kontroli i 400 mandatów myślisz, że zostało ulepionych z tego tytułu z tytułu nieprzestrzegania zakazu spalania odbieranych, więc tutaj to też nie do końca jest także że, że nic nie robimy ad astra straż miejska przejęła policja wie czy ktoś spala każdy grosz kontrolę, ale jest także na wysłaniu na kominie tam nieźle radę proszę panie redaktorze nie zdradzając wszystkich szczegółów oraz innych no da się do waszego stwierdzić nie tylko wyłącznie na nowych na przejeździe przez kontrolę tego co o coś co ląduje blisko kotłowni, więc to jest to jest łatwy do sprawdzenia musimy wrócić do 1 rzeczy związane z jakością powietrza mamy bardzo istotna jeśli coś komunikat prasowy z wiosny Mazowiecki urząd wojewódzki w Warszawie rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego w tym roku na pewno zdarzą się przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji szkodliwych powietrza w Warszawie również był zawieszony będzie się tam 2 Puda za papierem dwutlenek azotu i czytamy, że narzędziami służącymi do przeciwdziałania przekroczeń dysponują samorządy są to np. rozwój Money modernizacja systemu transportu publicznego i z po fiasku zabrać tych instrumentów jest wiele rzeczy się w kolejnym z nich uważa wykorzystuje no prawie wszystkie nawet więcej niż te, które zacznie ono ograniczenia ruchu samochodowego co udało się zjazd jeśli chodzi o jakość życia Warszawy pamiętajmy o tym, że ona ulega poprawie i obserwując dokładnie wszystkie te wskaźniki, o których pan lato powiedział to są wskaźniki, które podlegają rocznemu roczne oceny jakości powietrza w Warszawie i śledząc parametry działania Warszawy dzięki działaniu w Łodzi z organizatorami tak wielu czynników to jest efekt nie tylko włącznie tego, że my jako miasto, ale podejmujemy działania, żeby ograniczyć ruch samochodowy czy też większe zachęty do korzystania z transportu Miejskiego te ważniejsze, ale taki sposób ograniczony ruch samochodowy w Warszawie co daje to powszechna opinia jest taka, żeby załatać to, że to zdrada czy bez Kraków Szczecin działają również samochodów jest, więc już są też na 1 mieszkańca mamy więc, że mogą nie bali się samochodów nie zawsze przekłada się na na to w jaki sposób są one użytkowane na pobyt w mieście na, bo pamiętajmy o tym, że jest spora liczba mieszkańców, która dzięki ofercie parkingu parkuje korzysta dzisiaj z przesiadek samochodu na transport miejski udało się je ograniczyć ruch samochodowy ważną powiem w ten sposób każdy element lekarz dokładanie nasza zmiana układu transportowego czynią szkody sytuacja, w której tworzy połączenia między dzielnicowe albo tworzymy ruch obwodowy, a Aston publicznego zasięg i transportu rzecznego czy rozbudzi indywidualnym i nie mówimy o drogach więcej złych Bojarach odzieżą samochodach z nim odejść zaczniemy od dróg to największy wpły w na na warunki ruchowe i na to w jaki sposób ogranicza się ruchy strefa gdzieś występują stężenia czy występują przekroczenia następuje poprzez przemodelowanie tego układu drogowego i lepsze skomunikowanie transportem miejskim przemodelowanie polega na tym, że szkody budowane są brakujące elementy sieci drogowej tak, żeby nasza mieszkańcy częściej korzystali z ruchu obwodowego nie wierzę, że centrum, dlaczego wasza gra z rokiem coraz więcej samochodów osobowych, ale tych ziem wojna to, że nie przykładamy liczby samochodów wzrostu ilości samochodów, które ze strony w Warszawie będziemy o tym, że to są nie tylko samochody, które rząd kompromisie stoczy w Warszawie z racji na dużą ilość firm zarejestrowanych w Warszawie, ale będziemy o tym, że dla nas liczą się sposób w jaki sposób to, jakie leki są te samochody użytkowane albo jaki Jagi jak i jakie możemy formować, po którym możemy powiedzieć, że udało żal ograni badanie ruchu na niej ruch badanie i brudzie zmniejszy w Warszawie tak będzie mini wynik za nią kilka tygodni mogą one wrażenie takich samochodów jest po prostu bardzo bardzo dużo wyremontowana ulica Puławska i samochodów jest więcej poszerzona ulica samochodów jest więcej każde zderzenie samochodu każe poszerzenie ulicy pamiętajmy o tym, zawsze prowadzi do tego, że ruch tu działają prawa hydrauliki toczą się żonie Monice w poszerzamy ulicę tam, gdzie dziś jest potrzebny upłynnienie ruchu albo tam, gdzie jest konieczne powiązania z układem obwodowym znaleźli u sąsiadów wszyscy widzą, że korków jest więcej, a podam przykłady konkretnych inwestycji, które były robione po to, żeby wyprowadzić ruch samochodowy na linię obwodową ulica Powązkowska Modlińska nowo Lazurowa ulica zmniejszono smali wszystkich na kilka ulic ulica Szamoty posag 7 panien jej to są wszystkie inwestycje w nowo budowane, które były związane z oddaniem do eksploatacji trasę z 8 zlotemu więcej autobusów jeździ więcej samochodów znów zaczął jeździć w tryb dzięki temu udało nam się wybrać transport indywidualny na ruch obwodowy, czyli obwodnicę ekspresową, a w to miejsce jest zastępowany transport autobusowy to dlaczego zatem ludzie bez samochodu do domu w Warszawie tak wiele osób twierdziło, że zostawi samochód my żyliśmy przywiozą ponad 30 % liczby pasażerów na rajdzie samochodów dalej było tyle co zawsze naładowana wniósł do samochodów korki, choć bardzo panie panie redaktorze jakby, zamykając temat transportu, a trzeciego, próbując go też jak ująć w kamerę każdy instrument, który polega na budowaniu innego innej oferty transportowej polega przede wszystkim na tym, że buduje się efekt zachęty Chanel szaleńcom karą jest przede wszystkim to, że każdy, kto dzisiaj korzysta mamy potrafi odczuć różnicy jeśli korzysta z transportu sam odczuwam publicznego lub Tyszkiewicza do samochodu to dla nas będzie też jest różnica w obydwu miast robią różne Paryż mówi dziś test w parze z tymi resortami nie wjeżdżają, bo mamy smok Berlin mówi te ze starymi silnikami nie wjeżdżają tak że, ponieważ będą musiały zapłacić o wiele więcej niż w nowoczesnej okolicznych nadgorliwość na różnych lekarstw na różne choroby są różne lekarstwa i trzyma się sytuacje tak tragiczne ma Paryż czy przekroczenia sięgają 200 µg na metr sześcienny Środzie stężenia Pm 10 rzeczywiście trzeba podejmować bardzo ostrożnym w Śródmieściu został przekroczony dopuszczalny poziom pyłu zawieszonego Pm 10 kaszel trudności z oddychaniem szczególnie w czasie wysiłku fizycznego to tylko niektóre negatywne skutki zbyt dużą ostrożność powinny zachować kobiety w ciąży dzieci seniorzy to jest Mazowiecki urząd wojewódzki w Warszawie komunikat został wysłany, jakie ma co oznacza, że my chyba gramy w tej samej lidze co ważne Berlin nie znaczy być tak każdy miast europejskich gra w tej samej lidze, bo każdy Europejski miasto ma ten sam problem z jakością powietrza natomiast inne środki się używa w sytuacji, gdy ma się bardzo drastyczne przekroczenia powyżej 12 µg i w środku Warszawy gdyby, gdyż minister zna takie przekroczenia musielibyśmy wprowadzać euro mocno ograniczenia ruchu natomiast sytuacja u nas się poprawia dlatego stosujemy trochę inny inny inne środki, ale też przypomnę o tym, że poza po zaś są poza samymi zagranicznymi transportowymi rozpoczęliśmy od 2013 roku współfinansowanie instalacji odnawialnych źródeł energii ale zanim instalacjach torach i niektórzy słuchacze mogą mieć wrażenie z Nankinu żołnierzy do końca zrozumieli jak miasto promuje teraz już mówiliśmy zamiast używania własnego samochodu nie panie redaktorze, więc udało nam się zwiększyć zasięg naszej do naszego transportu Miejskiego dzisiaj tylko kilka procent mieszkańców jest poza zabezpieczeniem zasięgiem transportu publicznego i tutaj tak mieliśmy kiedyś taką sytuację, że zaledwie 80 proc mieszkańców Warszawy miał 300 m do przyznali się do przystanku transportu Miejskiego dzisiaj, choć miesiąc 87 to pokazuje dokładnie rzecz jest bardzo zmieniła struktura tego transportu mimo tego, że miasto dynamicznie rozwija my nie nadążamy nocy za za za za za rozwojem śledzi rozwój transportu, choć pamiętajmy o tym, że, choć o wiele łatwiej nam się skomunikować osiedla z transportem autobusowym niż np. transportem kolejowym po drugie, wprowadziliśmy zasadę, że eliminujemy stery z naszego transportu wszystkie środki, które wszystkie środki transportu autobusy, które nie spełniają żadnej normy euro dziś mamy tylko włącznie autobusy, które mają euro 304, a zwłaszcza niedługo nie będzie mina autobusów tremę normę euro 3 wprowadziliśmy pierwszy raz jako pierwsze miasto 10 autobusów elektrycznych nasze drogi 35 autobusów hybrydowych autobusów gazowych mamy kilka autobusów hybrydowych w ciągu najbliższych kilku lat chcemy kupić 130 autobusów o niskiej emisji, ale ważniejsze jest to, że zmieniamy strukturę tego transportu, czyli zwiększamy nacisk na to, żeby jak najwięcej pojawią się w mieście transportu szynowego jak Nitras był transport autobusowy go, a zatem odwrotnie jak zniechęcać kierowców do tego, żeby używali własnych samochodów zdecydował się na komunikację dziś przede wszystkim tym, że rozszerzamy strefę płatnego parkowania dajemy jasny nie, ale pytam oto przykład nasza duma oraz Berlina z założenia, że na ulicy ograniczamy ilość miejsc handlowych to mówi wprost działa i działa proszę zobaczyć dokładnie jak wygląda dzisiaj przekrój ulicy targowej czy Świętokrzyskiej i jaka sytuacja ruchowa te 2 ulice dziś są ulicami, które ewidentnie zmieniły swój przekrój w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zmieniła się stacja ruchowa o wiele mniej samochodów dziś w stanie wjechać na tę ulicę do centrum to są instrumenty, które zniechęcają bezpieczne dowiezienie do centrum miasta przy okazji modernizacji każdych każdego ruchu drogowego my też staramy się stosować rozwiązania, które spowalniają ruch to już 300 km dróg, które są, które są dziś jest my o ruchu spowolnionym przypomnieć wszystkim w nadgodzinach no tak w centrum Katowic jest w ogóle strefa tempo 30 jako sędzia może u nas tak i u nas też zakładamy taką strefę w naszym mieście po to, Michał Olszewski wiceprezydent Warszawy był nasz gość bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję również 1836 w post factum 1 ogólną 6 listów jest tak koordynator partii dla telewizji znają się wszyscy on ja się na niej najlepiej seriale tu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

W maju TOK FM Premium 40% taniej. Podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA