REKLAMA

O zielonej Warszawie Agata Kowalska rozmawia z Jarosławem Jóźwiakiem

Usłysz Swojego Posła
Data emisji:
2015-10-22 10:40
Czas trwania:
11:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
14 odsłona akcji usłysz swojego posła organizowanej przez radio TOK FM 14 miasto Warszawa i ostatnie zarazem, bo już w niedzielę wybory 25 października, ale na razie nie będziemy rozmawiać z kandydatami na posłów to wieczorem 18 w muzeum sztuki nowoczesnej na razie rozmowa z Jarosławem Jóźwiakiem wiceprezydentem Warszawy dzień dobry panie prezydencie Ginger Warszawa jest takie miasto, w którym spłonął w zeszłym roku most most Łazienkowski był w błyskawicznym tempie Rozwiń » odbudowywany, a więc pytanie podstawowe dla wszystkich warszawiaków i tych, którzy transferem przejeżdżają przez miasto, kiedy otwarcie, że zgodnie z kontraktem przejezdność mostu ma być zapewniona do końca października wczorajsze próby obciążeniowe wypadły pozytywnie w związku z tym w przyszłym tygodniu precyzyjnie jeszcze nie wskażę, których dzień, ale w okolicach środy czwartku, czyli nawet kilka dni przed planowanym terminem most powinny być udostępnione zarówno dla ruchu indywidualnego jak i przede wszystkim dla komunikacji miejskiej bardzo dobra wiadomość dla warszawiaków i wszystkich pozostałych Warszawa jest też miasto, które walczy o miano Zielonej stolicy Europy na 2018 rok w i jest zresztą mnie zdumiała zawieść, dlatego że jesteśmy jednocześnie miastem, które przekroczyło limity zanieczyszczeń powietrza w marcu i to były limity na cały rok, bo już w marcu tych dni, kiedy normy były przekroczone w było ponad ustalony limit w związku z tym jak to możliwe, że walczymy o miano Zielonej stolicy przede wszystkim miano Zielonej stolicy staje się za fakt wykonania gigantycznej pracy na rzecz poprawy pewnych standardów związanych z ochroną środowiska z przestrzenią mnie to za to ile nie wiem mamy zieleni na terenie miasta, bo też takimi, że są to, że dostaje za ilość drzew nie tego się, by zajść w tych dostaje za prace muszą być na interesach zanieczyszczenia są 1 z elementów tak oczywiście stąd miasto konsekwentnie i właśnie pokazuje swoje aplikacje przez ostatnie lata wykonało dla poprawy standardów różnych funkcji związanych z kosztami środowiska pierwszą rzeczą gigantyczna modernizacja przypomnę jeszcze 5 lat temu Warszawa 90 % swoich ścieków spuszczała do Wisły, a tym samym do morza Bałtyckiego dzisiaj 9 oczyszczalni ścieków Czajka 1 z największych w Europie standardy oczyszczania, które ta oczyszczalnia ma powodują, że jest to 1 z najlepszych instalacji w Europie, a np. w kontekście odzyskiwania fosforu, które bardzo szkodzi rzekomo bardzo szkodzi morzu Bałtyckim potem mamy te wszystkie sinice inne drony zarastanie mamy obecnie notowane powyżej jest nie tylko europejskie światowych standardów poziomu odzysku kraje skandynawskie przejrzałem zazdroszczą nam, że mamy tak doskonała jest dobra wiadomość, ale zgodzi się one, że mieszkańcy Warszawy jednak oddychają powietrzem, a nie zgadza się teraz idziemy dalej od zanieczyszczania teraz żeby, zanim macie redukować zanieczyszczanie niestety 34 tego zanieczyszczenia nie pochodzi z Warszawy tylko przylatuje do nas niestety z szeroko rozumiane i okolicy z przemysłu, dlatego że wbrew pozorom ten nie dymiące kominy w Warszawie nie zanieczyszcza powietrza w Warszawie tylko 100 km dalej niestety to jest 1 z głównych par, a drugim elementem są zapytam może o tym, wyniki, ponieważ jak czytałam w szereg artykułów analizujących zanieczyszczenia w Warszawie wskazywał, że odróżnia od Krakowa tutaj właśnie głównym źródłem zanieczyszczeń są spaliny i były spowodowane ruchem samochodowym tak drugim elementem drogi najważniejsze jest właśnie kwestia ruchu komunikacji w ogóle to co emitują samochody emitują autobusy i stąd oczywiście na wpły w na ruch indywidualny dużego nie mamy możemy preferować przyszłości podejrzewam to też ma w naszej strategii dotyczące pewnych standardów ekologicznych samochodów, ale te standardy sprawdzam się wszystkim w komunikacji miejskiej oraz najbardziej ekologiczna zagrań jest komunikacja miejska komunikacja szynowa, czyli druga linia metra, którą budujemy nowe linie tramwajowe, które mają dać mieszkańcom atrakcyjną alternatywę do tego, żeby przyjechali do centrum, bo głównie w centrum te przekroczenia norm, o których pani redaktor mówi występujących przy hali centrum komunikacja jest wymiana wszystkich autobusów, które z 1 strony dzisiaj już staramy się, żeby co najmniej od normy euro 4 ostatnie ustawy z normą Europejską wiemy że, choć emisje spalin kupujemy pierwszych kilkadziesiąt autobusów gazowych, które są jeszcze bardziej ekologiczne już dzisiaj po Warszawie 10 autobusów elektrycznych zgodnie z ze strategią, którą musieliśmy kilka miesięcy temu dla listy zakładów autobusowych chcemy, żeby co najmniej 13 taboru wciągu najbliższych kilku lat była taborem ekologicznym czy właśnie elektrycznym taborem gazowym, jeżeli te rozwój rynku autobusów elektrycznych będzie postępował tak czy jak w ostatnich latach to nawet podejrzewam, że będziemy chcieli też do tego, żeby sami połowa tych autobusów i autobusami ekologiczne wiedziałam, że mam na miasto ma niewielki wpły w na ruch indywidualny samochodów flotowych pozwolę sobie się całkowicie nie zgodzić, bo już istnieje szereg elementów, które sprawiają, że albo samochodów jest mniej albo ich ruch jest po prostu mniejsze, że warszawiacy chętnie wsiadają do zasad komunikacji zbiorowej albo na rowery tutaj takich ograniczeń nie widać dużej skali co się dzieje, ale nie są wciąż na gruzach na dodatek miasto buduje szerokie arterie mówią ulicy prostej ulicy Wołoskiej z planowanej Czerniakowskiej bis ZUM wszystko te miejsca, w którym będzie jeszcze większe ruchy samochodowy, ale pani dyrektor proszę zobaczyć, że główne przekroczenia tych norm związanych z emisją spalin emisję pyłów, występując wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych, gdzie te związane z tym, że Warszawa ciągle jeszcze nie ma dom domknięta obwodnica, która powodowałaby, że ten ruch, który tranzytowy, który siedzi się odbywa przez Warszawę od będzie odbywał się przede wszystkim tymi obwodnicami przypomnę, że do niedawna Wołoska nie służy, ale tranzytu ani ulica Walecznych oraz przy ulicy Wołoskiej nie mamy takich przekroczeń przekroczenie mam przy trasie Łazienkowskiej pan przetłoczenia wzdłuż trasy armii krajowej i to tam występują te największe problemy z jakością powietrza i totalnego są potrzebne te inwestycje, które spowodują, że np. dzisiaj ruch, który próbuje przejechać trasą Łazienkowską przeniesie się tranzytowy przez Warszawę na obwodnicę, która będzie dalej odsunięta od centrum będzie lepiej wentylowana, bo idzie przez teren będzie poszerzać ulice, które nie służą do tranzytu prosta w WSK należy bardzo prostej w przypadku prostej nie została ona poszerzona czy nie spowodowało ono istotnego wzrostu ruchu w centrum, dlatego że ulgi proszę bardzo, że dolicza się stopniowo zwężają zaczyna się ona ulicą Kasprzaka, która ma w parlamencie ma nawet 4 pasy potem zwęża się do 3 potem prosta ma już tylko 2 przechodziły Świętokrzyską, która ma 1, czyli zgodnie z zasadami projektowania nie mamy szerokiej ulicy, która zaczyna się na woli, gdzie przestałem miasto 3 pasami tylko stopniowo w ramach kolejnych linków oba mecze trasa AK do tego momentu ma 4 potem się już ma przy Towarowej 2 na już do Jana Pawła stąd te ulice się zwężają w miarę zbliżania się do centrum właśnie, żeby ograniczać ten rok rozgoryczenie Włostowic będzie miał 2 pozostają im bliżej centrum przede wszystkim wówczas, który jest bardzo istotne, żeby w tym rejonie poprawić komunikację tego, że dzisiejsi mieszkańcy stamtąd nie mają alternatywy, żeby korzystać z komunikacji miejskiej, jeżeli zostają pewnie wtedy porzucą samochody należą do ZUS nie ma żadnych planów dotyczących autobusów i przystanków na tej planowany termin na razie wiadomo wywiady no i jak to nie Mateja w temacie oczywiście, że nie ma z tego jak terenie zbudowane nie powiemy, która linia natomiast jest widziałem osobiście projekt nawet podczas spotkań z mieszkańcami jest jasno wskazane przystanki zjazd na wskazany buspas nawet jest wydzielony specjalny buspas na określonych elementach jezdni żeby, a komunikacja miejska miała absolutny priorytet na Czerniakowskiej bis jeszcze chcę wrócić do drze w do miana Zielonej stolicy, bo to też ma znaczenie w tym planów kont w tym konkursie w inny ostatnio media donosiły, że mieszkańcy Śródmieścia chcieli więcej drze w swoisty dzielnicę i dostali zgodę na posadzenie 8 informację, że na więcej miejsca nie ma, ale Śródmieście nie jest aż tak bardzo zalesione więc, o co chodzi pani redaktor będzie ministrem te muszą więcej się jutro zapraszam panią redaktor dziewiątej rano wspólnie z 25 przedstawicielami 25 ambasad z panią wiceminister środowiska będziemy sadzili ponad 3 ,51000 drze w na Białołęce w lesie Henry konserwatorów i od razu odpowiadam i zawracamy miało panią redaktor zadaszone od razu odpowiadam chcemy w najbliższych latach w Warszawie posadzić 1 000 000 drzew to jest inicjatywa, którą podejmiemy będziemy skazani będziemy wielokrotnie zapraszali mieszkańców osoby związane ze Śródmieścia też gwarantuje, że się na dużo dużo dużo więcej minister 8 tej pani wskazała, że znajdzie miejsce w taki minister teraz pokonali typujemy w przyszłym roku będzie wiele akcji wiele możliwości, gdzie wspólnie z mieszkańcami będziemy mogli te drzewa sadzić, a jutro pierwsze 3 ,51000 chorych z wymianą złośliwości test drzewa w Śródmieściu to będą sadzone nie wiem czy donice z psem co do zasady sadzimy w ziemi, chyba że jest taki problem żebractwa tym zakresie instalacja tym unijnym rura ciepłownicza nie możemy na nim na nim posadzić wtedy drzewa no bo to właśnie sobie awarie będziemy wycinali za chwilę byłoby to trochę co najmniej nie ekonomiczny już nie mówiąc są i używając bardziej dosadnego słowa w Śródmieściu jest sporo miejsca, na których będziemy mogli posadzić drzewa w ziemi takie miejsca z gwarantuję pani tak też się znajdą jeszcze chcę zapytać o rzecz którą, którą też pytamy mieszkańców Warszawy dzisiaj w sejmie Radia TOK FM tutaj na placu konstytucji można zagłosować za przeciw lub wstrzymać się od głosu 1 z naszych projektów jest zakaz parkowania na chodnikach wprowadzone do kodeksu ruchu drogowego taka zasada syczy był pan za czy ja uważam, że tego typu zmiany powinny być prowadzone metodą rewolucji raczej ewolucji raczej stwarzać jestem za tym, żeby Sejm wprowadzał dawał możliwości samorządom dużo większej elastyczności w zarządzaniu przypomnę, bo dzisiaj, żeby np. wytyczać ruch rowerowy pod prąd musieliśmy ponad pół roku walczyć rozporządzenie, żeby np. móc bardziej elastycznie regulować opłaty za parkingi utworzyć strefy, w których parkowanie może być tańsze te sprawy tych może być droższe to dzisiaj będzie pani redaktor wie, że cena parkingu jest odgórnie ustalona ustawą o o drogach publicznych, więc wiara czy jestem zwolennikiem tego, żeby więcej zaufania to władza lokalna 2 co jest najlepsze dla mieszkańców jest nim stałym kontakcie z Sejmu z Warszawy często nawet nie widać tych problemów z warszawskich stąd na pewno za tym, żebyśmy dostali narzędzie, które będą nam pozwalały chociażby takie zakazy wprowadzać pewne wytyczne i to jest to co widziały przede wszystkim od posłów, żeby uchwalić samorządowcom z gwary Jarosław Jóźwiak wiceprezydent Warszawy bardzo serdecznie dziękuję za rozmowę zachęcam do udania się do naszego Sejmu za głosowania i przypomnę państwu, że dzisiaj o osiemnastej debata w muzeum sztuki nowoczesnej to jest salony Emilki jeszcze stoi, więc warto wpaść choćby o to, żeby podziwiać ten budynek przed zniszczeniem dziękuję panie prezydencie dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: USŁYSZ SWOJEGO POSŁA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA