co wieczór państwu moim gościem jest Jerzy Moszkowicz teatrolog reżyser dyrektor Międzynarodowego festiwalu młodego widza, ale kino dobry wieczór rozmawiamy trochę na odległość pan Jerzy jest w Poznaniu tak jak ten festiwal, który się zaczyna zdaje się lada dzień inni, bo chyba trzydziestego tak czy 29 listopada dziewiątego tak zaczynamy od niedzieli i gramy aż do następnej niedzieli no właśnie rozmawiamy z takim specyficznym momencie, bo rozmawiamy tuż po wydarzeniach
Rozwiń »
we wrocławskim teatrze rynnie, w którym okazało się, że o seksie to nawet dorosłym nie obyczaj nie rozmawiać rynny czy też, że my dyskutować poprzez jej język czy sztuki przed nami część społeczeństwa tak myśli a o czym można rozmawiać z dziećmi w sztuce w takim razie nie ja myślę, że należy rozmawiać z dziećmi z młodymi ludźmi, bo przypomnę, że to jest festiwal filmów młodego widza tylko część naszych odbiorców to dzieci, a często młodzież także znacząca część to osoby dorosłe, które po prostu lubią dobre kino od takiej tematyce dziecięco młodzieżowej, że można mówić chyba na wszystkie tematy problem nie jest z tym co się mówi nam tylko jak się mówi do kas dla każdego widza musimy dobierać odpowiednią formę i tutaj kłaniają nam się te dzieci jako nasi odbiorcy trzeba dopasować język sposób wypowiedzi do możliwości percepcji dziecka do tego w jaki sposób pan widzi świat jak go rozumie inaczej bowiem może dojść do niezrozumienia było do nieporozumienia tymczasem film to jest odmiana komunikacji tu chodzi o komunikację pomiędzy tym, który mówi, czyli twórcom filmu samym obrazem, a pomiędzy tymi, którzy siedzą w jego pan powiedział w 1 z wiarą, że wrażliwość dziecięca jest inny Magda mama bardzo wysokie te to twarogi ustawiony, że inne najważniejsze jest mówiąc do dzieci do młodych, żeby nikomu nie zaszkodzi żal co to właściwie znaczy zaszkodzić jak można byłoby zaszkodzić dzieciom poprzez sztukę czy też młodzieży to pani teraz zadaję to pytanie nieco, że tak powiem podchwytliwe jak można, by zaszkodzić poprzez sztukę na można, by zaszkodzić nie tyle poprzez sztukę ile poprzez komunikaty, które zostaną niewłaściwie odebrane jeszcze raz powiem mu dzieci to dorośli tylko o mniejszym doświadczeniu mniej więcej tak o dzieciach mówił Janusz Korczak nie możemy, jeżeli będziemy się filmy dla dziecka odwoływali do pewnych doświadczeń, któremu są obce to nie zrozumie filmu albo zrozumie go niewłaściwie stąd wydaje się, że jest taka możliwość i to bynajmniej nie taka teoretyczna, że niewłaściwy przekaz powoduje pewnego rodzaju traumę różnie to jest ze strachem w kinie n p . ja uważam, że strach w wodzie dla dzieci jest z porządku, jeżeli to jest strach taki oczyszczający gorzej, gdyby to był strach, który wynika z czegoś niezrozumiałego i sam film nie doprowadzi do tego oczyszczana stąd mamy baśni prawda te najbardziej znane tradycyjne baśnie spisane przez braci Grimm z naszej dzisiejszej perspektywy bywają niezwykle okrutne Maksym obcinanie pięt palców i t d. dzieci podobno inni czują lepiej niż dorośli para Bolek i metafory tak jest Szarwark Westovia zaczną być od razu powiem, że w kinie jest jeszcze trudniej mam połamane ogrodzenia na dokładnie tak kiedyś mieliśmy Jasia Małgosię z Niemiec bardzo dobry film ocenia wybitny, ale bardzo dobry opowiedziana scena off Haniu czarownicy do pieca to jest coś zupełnie innego jak scena, w której widzimy jak niewiasta na tacy wjazd do pieca to rzeczywiście baliśmy się tej sceny ona była zrobiona z dużym taktem powiedzmy, że bynajmniej nie nie dosłowna ale, ale mimo to no właśnie tutaj jest nie zawsze taka możliwość takiego lęku, który pozostanie na bardzo długo stąd to po pierwsze nie szkodzić to oczywiście nie jest jakaś się w nim dla nas najważniejsza sprawa, ale tak my czujemy odpowiedzialność za widzów proszą też jeszcze pamiętać, że w przypadku dorosłych ludzi oni sobie wybierają na co pójdą do kina do teatru i t d . w przypadku dzieci w dużej mierze ktoś decyduje zdanie, jeżeli dzieci przychodzą razem z klasą no to decyduje pedagog ono oczywiście nie zna filmów, na które jedzie no bo skąd ma go znać w większości to są polskie premiery ufa nam stąd nasza odpowiedzialność, bo te dzieci są bardzo różna też przychodzą z różnym, że tak powiem bagażem swoich doświadczeń życiowych i różnym tłem społecznym z różną wiedzą i wreszcie z różnym stopniem dojrzałości, jeżeli dziecko ma 78 lat to naprawdę różnice w poście pomiędzy poszczególnymi zresztą w każdym wielkich na stanowisko w ogólnym osobami są ogromne obserwuje pan zmiany tej wrażliwości dziecięcej, bo one przecież dymki te sztuka dla dziecka i uprawia i promuje od wielu lat czy dzieci teraz Lacie, że są inne to wiadomo, bo też inne środki przekazu są inne Jonem media są inne, więc dzieci mają jak gdyby więcej do czynienia z mediami mnie internet zmienił rzeczywistość i postrzeganie świata w sposób znaczący więc, że są inne wiemy ale w jaki sposób są inne jak inaczej opowiadać dzieciom historię dziś niższy niż te 15 czy 20 lat temu z kolei dorośli potrzebują baśni właściwie pan jak tak patrzy na popularność igrzysk śmierci, które są w zasadzie opowiastkę dla nastolatków hymn, a strasznie się tym fascynują ludzie dorośli tymczasem mam wrażenie, że wszyscy jesteśmy dziećmi dziś ta wrażliwość właściwie inne dziecięca elementy to jest taka wrażliwość, która obowiązuje dla jej dorosłego widza bardzo bym się wahał, gdyby ktoś zgłosił igrzyska śmierci do festiwalu, ale kino czy je pokazać, ale to tak ma marginesie tak obserwuję takie zmiany one są strasznie trudne do opisania i do uporządkowania, bo tak jak pani powiedziała wszyscy wiemy że, że SZ dzieci się zmieniają bardziej niż dorośli jak sądzę pod wpływem jeszcze bardziej niż dorośli pod wpływem innej rzeczywistości, które dzisiaj żyjemy i pod wpływem szybkości zakuta w rzeczywistości się zmienia ja myślę, że 1 z cech tej zmiany jest to, że niewątpliwie dzisiejsze dzieci dzisiejsi młodzi ludzie wiedzą znacznie więcej w pewnym sensie się znacznie łatwiej komunikują, ale tylko w pewnym sensie, bo jednocześnie mają kłopoty z takimi podstawowymi kanałami komunikacji jak rozmowa np. jak dialog myślę także tu zgadzam się z takimi obserwacjami, że dzieci nieco później dojrzewają emocjonalnie albo inaczej, że może nawet nie później, ale że w finansach szybko dojrzewają intelektualnie to to ta dojrzałość emocjonalna nie nadąża i rzeczywiście nie zaskakuje nas czasami taka sytuacja, że w kinie dzieci reagują bardzo emocjonalnie na scenę gminna, które byśmy się mogli takiej reakcji nie spodziewać np. ich będzie mi trudno teraz operować chroniły przykładem ale, ale np. sceny z jakąś brutalnością, które mogą wywoływać bardzo różne reakcje były trzeba też pamiętać, że dzieci chętnie szczególnie w oglądaniu w kinie razem maskują trakcję i innymi reakcjami na giełdzie 000 pokrywają się mnie śmiechem albo np. halę przy pomalowanie zrozumieliśmy obniżyć ich życia pochodzeniem do toalety telefon chodzenie do toalety czy wychodzenie Skiba bardzo współczesny obyczaj, bo kiedyś nie należało siedzieć także było wykonanym dzisiaj kibice się człowiek zachowuje tak trochę jak w domu, żeby oglądać telewizję, więc może sobie Seko SA radzi może też wychodzić może rozmawiać, a nawet odebrać telefon dzieciom także, że to zdarza przyjęło się uważać jak dzieci zaczynają się kręcić wiercić i wychodzi on, że tak tak to to niekoniecznie jest prawda ja mam na ten temat fantastyczną anegdoty ze pani pozwoli to w pozwoli to w 2 zdaniach no no ja mówię byłem na festiwalu w Niemczech na taki sam się, gdzie siedziały 2 grupy młodzieży takich nastoletniej film był dość trudny 1 z tych grup strasznie rozrabiała w pewnym momencie ktoś dorosły wstał krzyknął, gdzie jest nauczyciel tak nie wolno się w kinie zachowywać i taką grozą powiało, po czym Sasin skończył pojawił się reżyser, żeby rozmawiać z młodzieżą i procesy wyobrazić, że ta grupa, która rozrabia fantastycznie rozmawiała i wszystko wiedziała o tym filmie natomiast druga tak jak cicho oglądała tak jest niezrozumiała i Chicka była podczas rozmowy chętnych do tak bardzo bardzo różnie bywa tutaj te oceny zachowań dzieci trzeba bardzo ostrożnie i dokonywać raz no dobrze, a pan powiedział, że wahał się jednak pokazać igrzyska śmierci nastolatkom, dlaczego my zawsze mamy selekcjonują z firmy takiej taki odruchy trochę obrony, jeżeli tak to można nazwać przy sporej dawce przemocy, które z przemocą dla przemocy akurat ten film nie jest tylko właśnie takiej pewnie należałoby się sprzeczać i nie mieć czas tutaj na głębszą analizę tego obrazu jednakowo rzeczywiście samej przemocy jest tam bardzo dużo tam jest moim zdaniem trochę takiego i innych ułomności użyczała no właśnie agresji i cały ten temat filmu jest trochę służy też w zabawie rozrywce takiej grze, czego nie jesteśmy spodnie tak za bardzo akceptować albo demaskował minimum agresji PiS, że nadal prowadzi własne oraz urodzajnych ziemiach dla nas dlatego ja nie powiedzieć, że gonię Georges, a nie bardzo wiedziałem, że będzie poważnie zastanawia też nie chce go bronić tylko mnie to ciekawie było mnie w zalewie chorzy położona, który pozwala my nastolatkom prawda, bo to jest taki gatunek w złym nastolatki lubią oglądać w zalewie Fantazy, na którą też nastolatkom pozwalamy, która jest jak przesycona tą agresją jest z landu swoje, bo tam zawsze zakazić bitwa wojna na topory np. inne inicjatywy wydaje się pewnie niektórym ziem to on inny życie musi być chcemy przesycony tą wojnę tę rywalizację no to te igrzyska na tym tle wyglądają dość delikatnie dlatego tak silny zastanawiam co gra na lodzie badamy też pokazujemy filmy powiedzmy sobie tak ogólnie tego typu w tym roku mamy np. szwedzki krąg to jest to jest filmowana bardzo głośna powieść w całej Europie także w Polsce znana pod tym samym tytułem taki taki trochę ja wiem Harry Pottera o o młodych czarodziejka zespołu, ale wszystko w taki bardzo realistycznych warunkach bardzo niezwykły film czy są gdzieś w Realu gadżet czarownica, bo nie to jest film, choć od 14 strażak 14 lat, by bardziej jak ostatnio bardzo Harrego Pottera, żeby tak tak powiedzieć no popularny popularna literatura znaleźliśmy tam takie wartości, które sprawiły, że ten film pokazujemy, ale od razu powiem, że niekoniecznie w konkursie w konkursie chętnie widzimy takie filmy, które jednak poświęcone są bardziej realnym problemom niźli tylko jak to jest być czarodziejem ogarniętym walką ze złem no właśnie to, bo odwróćmy teraz to moje pierwsze pytanie czy da się wychować się innym przez kino dzisiaj jeszcze ma nadzieję że, że może nie da się wychować nikogo przez kino, ale zamożna jakąś krople oby jak największą do tego procesu wychowania dolać, że tak powiem mam bardzo zależy na tym, żeby rzeczywiście związek i języki przede wszystkim tematyka tych filmów, które pokazujemy były ważne dla dla młodych ludzi, jakie to są dla nas to n p . w tym roku ów mit w kinie młodzieżowym powiedział, że one są to zupełnie naturalne, kiedy myślę o kinie dla młodzieży są związane z tym czasem przejścia z czasem i burżuazją, a tę inicjatywę to są takie w większości filmy i inicjacyjne oczywiście w tle tych filmów jest mnóstwo problemów, z którymi ci młodzi ludzie muszą się zdarzać się to są np. problemy związane z jakąś nienawiścią pomiędzy krajami tańczący Arabowie Elana Witalisa PS filmom miłości Palestyńczyka, który uczy się w Jerozolimie do żydowskiej dziewczyny Romeoi Julia w Jerozolimie tak można, by powiedzieć Mustang nominowany przez Francuzów do Oscara wskazany do Oscara film Denisa targów Renaty jest film o siostrach dziewczynka w takiej i tureckiej rodzinie, które nos spotyka to co spotyka wiele dziewczyn gdzieś na prowincji Turcji konieczność wyjścia za mąż Anny umorzone małżeństwo i t d . i t d. niestety streszczać, jakby to są takie problemy które, które są naprawdę poważnej, które były w tych firmach odgrywają podstawową rolę właśnie gdzieś w którymś wywiadzie trochę pan narzekał, że polskie kino nie nadąża nie nie interesuje się tymi tematami ja centrowym idąc sprawdziłem też internauci dymi haseł wyskoczy mnie, kiedy zadam pytanie na polskie kino dla młodego widza i kino wyższych niż inni główni wyszukał 94 tytuły tylko i rampę rufową z lat pięćdziesiątych niezmienne od rana awanturowała się go za te nowe, które już szef myślał tylko nie trafiły do dzieci takie mnie jakiś realizację, ale też przestarzałych troska naszych książek plus jedno aż 137 w realizacji telewizyjnych rynny i tam mnie nie nie przejrzałam czy rzeczywiście jest także, że to, że to polskie kino nie ma takiej chęci dymisja miała coś przypomnieć, że w ostatnich rynny z ostatniego roku Stowarzyszenie widziałabym, jaki tytuł mądre zapraszam do Poznania otwieramy festiwal polskim filmem klubem buczy Kijów całkiem nowym filmem dla dzieci trochę familijnym bardzo sympatycznym natomiast to jest rodzynek tak właściwie tylko Stal Sanok wójt ma zasilić zdarzyło w FIFA chciałabym tu przede wszystkim bardzo rozdzielił kino o młodzieżowe czy dla młodzieży od tego dziecięcego, bo młodzież może oglądać bardzo różne firmy młodzi bohaterowie są bardzo różnych firmach myślę, że po sali samobójców pewnie jeszcze coś bym tam wybrał natomiast niestety bardziej mnie martwi i wręcz boli ten brak kina dla dzieci, bo nas bardzo inicjuje interesuje ta inicjacja filmowa to to jest strasznie ważne co dziecko zacznie oglądać mając 56 lat czy to będzie tylko blizny Ameryki jakikolwiek biznes Pixar cokolwiek często wspaniałe filmy, ale bardzo jednostronnie formujące młodego człowieka czy zobaczy swoje własne kino popularność polskiego kina już teraz nie mówiła dla dzieci pokazuje, że w Polsce ludzie chcą uchodzić na rodzime filmy niestety nie rozumieją tego wszyscy począwszy od ich producentów reżyserów dystrybutorów tego kina jest ciągle za mało coraz więcej się mówi nie o potrzebie powrotu do kina dla dzieci w Polsce przez tradycje wspaniała tt 90 parę tytułów, które pani wymieniła to rzeczywiście w większości są filmy z lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych były takie lata, że w ciągu roku powstawał 567 filmów dla dzieci w tej chwili powstaje 1 na trzy-cztery lata ostatnim moim zdaniem wybitnym filmem ostatni wybitny mało, żeby to dobitnie powiedzieć to było magiczne drzewo Maleszki potem mieliśmy jeszcze 233 przyzwoite produkcje, które jednakowoż nie zawojowały dużych ekranów no i m. in. dlatego że właściwie nie miały żadnych promocji klubu czy Kijów, choć jest na ekranach prawdopodobnie gdzieś tam Przemyka, ale nikt o tym nie wie rodzima produkcja nie wystarczy stworzyć trzeba jeszcze te filmy promować, bo to pewnie wynikało z tego, że w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych uciekało się do kina dla dzieci, bo być może to często to był jedyna możliwość się inna powiedz jakiś historii prawda, a teraz tak się mówi rzeczywiście jak na ile w tym jest trochę mi to wina ile Stanisławie dryg pracy z Maria Kaniewska gdyby, gdyby żyli w innych czasach to nie robiliby filmów dla dzieci Miś zarobiliby filmy dla dzieci tak samo czy Janusz na sweter, który działał tak na pograniczu kina dla dzieci, a kina o dzieciach, które można jakoś przecież widzieli to tak trochę jak dzisiaj Dorota Kędzierzawska nowość to oboje wybitni twórcy na sweter dzisiaj trochę zapomniany Dorota Kędzierzawska przez wiele lat w Polsce niedoceniana i nie rozumiana teraz nareszcie jest inaczej i ich to jest bardzo ważne, bo pamiętam przed laty kilkunastu ma na różnych festiwalach na świecie nie pytano Wrony i w ogóle kim jest ta wspaniała Polska reżyser już wtedy uchodziła za 1 z czołowych reżyserów polskich, a w Polsce mało się dla niej działo się tak powiem no, więc tacy tacy twórcy i tak tworzyliby jak sądzę dla dzieci mieli jakiś powód i niekoniecznie była to ucieczka, aczkolwiek pewnie i gmin i ten moty w miał jakieś znaczenie dzisiaj nie wiem czy można, by przekonać twórców producentów do filmu dla dzieci na wolnym rynku najprościej jest przekonać się pieniędzmi ABBA ja uważam, że konieczne są takie programy w Polskim Instytucie sztuki filmowej ona tam już są, ale moim zdaniem za zasłabł skoro nie działają, żeby po prostu te filmy miały priorytet na przypominamy do znudzenia przykłady Danii duński aktor filmowy ustawa, która kieruje kinematografią Dani powiada, że 25 % wszystkich środków publicznych lokowanych na kino musi pójść do kina dla dzieci 25 % w Polsce, kiedy pracowano nad ustawą o kinematografii bardzo się wszyscy bronili przed filmem dla dzieci przed tym, żeby tam jakieś kwoty były wymienione w rezultacie jest tam jakieś takie zręczne zdania, że trzeba wspierać kino dla dzieci nie zabraknie znajomi z Lille w bardzo mało zobowiązująca aproszę mi uwierzyć, że środowisko filmowe dla dzieci także tak powiem nieźle się musiało napocić, żeby tamten zapis jest właśnie, ale to co wam powiedział, że to jest bardzo istotne na czym się je innym na jakiej sztuce dziecko się wychowała, bo to oczywiście kształtuje jego gust in inni też sposób rozumienia się sztuki tym czy pan widzi, że np. nasze nasi nastolatkowie albo już dwudziesto letnim mają jakiś kłopot z odbiorem jakiegoś języka sztuki właśnie przez to, że są wychowani głównie na mniej baśniowy mini co tu owijać bawełnę kiczowatym i silnie albo na filmie, w którym głównie chodzi o to, że padł jak najwięcej trupów jak najkrótszym brawo na czasie no właśnie idei na grach komputerowych, który dorastał na zmiany polegają niestety w ciążę to całe życie sądzę że, że jeszcze bym tych relatywnie najłatwiej jest pokazywać takie nieco odmienne kino od tego, które dominuje na codzienne ekranach kin telewizorów o małym dzieciom jest coś takiego jak i jaki jeszcze nie skażenie tych dzieci tak silnie, ale i tymi przemysłem, że tak powiem multimedialnym który, który rządzi i który jest powszechnie na co dzień dostępne, bo przecież tu nie chodzi tylko kino to wystarczy włączyć telewizor i masie co 15 minut dawkę reklam czy takich miniaturowych filmów, w których chodzi tylko i właśnie o to, żeby sprzedać jakiś produkt oraz, żeby czymś tam po poruszyć po raz i tam po filmów do dzieci skierowanych jest multum nieswojo to jest proszę panią jest problem Ave Maria, którą pewnie teraz siedział w dawnym ja uważam, że zbyt mało, że do dzieci wykorzystywanie dzieci w reklamie produktów dorosłych jest czymś absolutnie nie niemoralnym i nie powinno mieć miejsca dziwił się, że my abstrahując od braku uregulowań prawnych, że za wielkie korporacje się na to decydują, bo to jest ewidentnie nieetyczne i nie powinno się zdarzyć, a teraz wraca do tego do tego niezrozumienia taki jest takie ryzyko dlatego niezwykle szanuję wszystkie projekty polskie, które dotyczą edukacji filmowej, bo oczywiście 0101 . stopień takiej edukacji to jest po prostu pójść do kibla, ale potrzebna jest także edukacja filmowa w szkole mamy kilka bardzo ciekawych działań w Polsce to przede wszystkim projekty nowych horyzontów edukacji, ale także lokalne działania także w Poznaniu bodajże z kont do pani z mam przyjemność mówić istnieją takie lokalne projekty prowadzi takie projekty sieć Multikina wszystko po i witam z wielką radością, bo jeżeli nie będziemy wydrukowali to po prostu te komunikaty filmowe nie będą odczytywane to po to jest banalna, ale oczywiście tak jak trzeba nauczyć czytać, żeby czytać książkę tak samo trzeba nauczyć odbioru filmu, żeby odbierać film inaczej się tak nauczymy się oglądać filmy jak moja świętej pamięci babcia nauczyła się sama czytać pisać i błoto wspaniałe i niezwykła ale, ale rzeczywiście jej komunikaty były zrozumiałe tylko dla tych, którzy wiedzieli jak babcia próbuje pisać co wcale przez to powiedzieć no widzisz my to z tym mamy problem na poziomie nawet 3 szkoły, chociaż stan ten kod Th tych oczekiwań wobec dzieci jest szybko, jakby wdrożonej szybko powinien być mu się szybko rozumiany przez jego odbiorców natomiast już dzieci i dzisiejsze nastolatki mają kłopot z czytaniem poezji po prostu mnie rozumieją tego konkretnego języka ja domyślam się, że język filmowy może być dla nich równie niezrozumiały, chyba że będzie właśnie się dopiero na tych gatunkach, które dzieci w naturalny sposób chłoną, na którym dostarcza właśnie internet najchętniej, czyli te, czyli to Fantazy czy kim no tak, ale to nie jest Skiba, który by nas tutaj 1, ale kino specjalnie poruszało oczywiście pokazujemy też takie filmy mamy je, a tak jak mówiłem w repertuarze, a w relacjach, a w reakcjach młodych na to kim na takie zaangażowane n p . kto wie pani to jest tak trochę jak jak z tym co powiedziałem na temat doboru filmów dzieci, które są z natury jeszcze nieco bardziej otwarte bardzo chętnie się starają zmierzyć mierzą się z filmami nieco inaczej opowiedzianej mi n p . kiedy pokazujemy filmy spoza Europy szczególnie ze Wschodu to odsieczy z innych kontynentów, by tych ma takich nie nie tak z Europy z danych to te filmy są zawsze w wolniejszym tempie nowością jest jakiś problem nowotarżanie dzieje w tym w Polskim kinie tak nieudolnie srebro ME nie koniec nie mamy w tym roku taki film, który zresztą dostał główną nagrodę w konkursie dziecięcy na Berlinale największy dom na świecie to jest film z Gwatemali akcja toczy się wolno nie jakoś dramatycznie wolno tam jest tak daleka europeizacja tej narracji, ale w sumie wolno JATO widziałem w Niemczech właśnie na Berlinale dzieci oglądały wspaniale mam nadzieję, że będzie też i tutaj tak ponieważ, jakby potęga tej opowieści siła tej opowieści kościół ten kij o dziewczynce, która zgubiła owce, a pasł owce i czujesz teraz odpowiedzialna i poszukuje tej owcy przyciągała i ta dziewczynka i ta opowieść uwagę, mimo iż nie toczy się jakoś dramatycznie wartko rozmawiałam z Jerzy Moszkowicz chcemy im Moszkowicz czym dyrektorem festiwalu teatrologię i reżyserem bardzo dziękuję ja również serdecznie dziękuję zapraszam wszystkich batem wspaniały tydzień święta kina młodego widza do Poznania dziękuję
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - ALEKSANDRA PEZDA
-
43:58 W studio: Jan A.P. Kaczmarek
-
45:40 W studio: Mateusz Holak
-
47:52 W studio: Marzena Diakun
-
53:13 W studio: Krzysztof Majchrzak
-
53:11 W studio: Maciej Małagocki , Milena Pająk
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
11:00 Godzina Filozofów44:27 W studio: Artur Nowak , Tomasz Terlikowski
-
-
-
-
-
-
-
-
07:35 Pod dyktando
-
-
-
-
11:59 Pod dyktando
-
10:00 Młoda Polska22:31 W studio: Kacper Nowicki
-
10:40 Młoda Polska14:03 W studio: Jagoda Pijaczyńska
-
12:29 Pod dyktando
-
-
-
-
-
-
-
-
-
16:40 Kampania w TOKu14:16 W studio: Klara Klinger
-
-
-
21:00 Weekend Radia TOK FM49:12 W studio: Filip Piotrowski
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL