REKLAMA

Jak zrozumieć konsumenta. Goścmi programu byli Klaudyna Kamińska i Szymon Urbański

Człowiek 2.0
Data emisji:
2015-11-28 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
47:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II 0 i Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa człowiek w 20 dzisiaj skoncentruje się na konsumencie na tym jak zrozumieć konsumenta jak zrozumieć tę osobę, na której to dla firm próbuje dociec, kto w tym coraz bardziej przedświątecznym czasie, lecz jak to jest z lnu jak to jest badana jak my jesteśmy badani jak oni nas wiedzą o tym za moment, bo jest to na początek naszej audycji, ale te adresy internetowe co mogą już do państwa użyteczna taką Rozwiń » mam nadzieje magazyn Fokus nasz partner merytoryczny, a swoje konie w oku Stopka PL umieściło informacje powiązane to uczynić rozmawiamy o nich są państwo posiadać wiedzę na temat badań i konsumenta konsumenckich analizowania tego co robimy zapraszam tam będzie paczka wróci do przeczytania państw osi posłuszna swych audycji archiwalnych zaprasza nas to melodia TOK FM TOK FM UMK PL oddział archiwum tam są dostępne nagrania można niestety w 1000 zlote to aplikacja mobilna zachęcam do testowania, bo to też jest dobra i wygodne rozwiązanie, gdyby państwo się do nas napisać człowiek w 2 latka ze demokrata tokfm nasz adres mailowy otwarty na wszelkie sugestie krytykę propozycje, gdyby państwo się do nas dołączyć na Facebooku jest taka możliwość Gutierrez prowadzący na stronę audycji www kropelka człowiek kropkę nad i zapraszam do interakcji także tam wracając do tematu dzisiejsze rozmowy jak rozumieć konsumenta mogą w tym ma Klaudyna Kamińska dyrektor działu badań Izmałkowa Consulting witam serdecznie i Szymon Urbański data science Team Leader sampli fali opadającej dziś Network Polska wita no właśnie z takich nazwach obco brzmiąca dodać Office naukowa to jak rozumiem nazwisko założyciela oknami tak nas stresować no właśnie jakiś czas temu zostałem dostałem propozycję rozmowy na tematy dotyczące badań etnograficznych, bo tym się zajmuje firma Izmałkowa Consulting w pierwszym momencie miałem takie skojarzenia w ogólne etnografia, jaki ma związek z nową technologią np. bo wszystkim chyba tak jawne pierwszy rzut ucha scenografia to w badania obyczajów ludów pierwotnych prawda po jedzenie na dalekie wyspy i przyglądanie się jak ktoś maluje ciało bądź, jakie są rytuały przejścia i tak naprawdę to jaki ma związek z ze współczesnością z tą naszą współczesnością tutaj w Europie o zmian w ocenie dobre skojarzenia tak czy skażenie jest oczywiście słuszne, bo te z tego się dziedzina jak najbardziej zawodzi natomiast, jeżeli chodzi o same badania Etnograficzne stosowane w biznesie były faktycznie są one stosowane od stosunkowo niedawna za mniej więcej od 10 lat na rynku polskim w ogóle coś takiego zostało wystosowane to co robimy to adaptujemy metody Etnograficzne do tego, czego firmy potrzebują dowie się o konsumencie i ich główną tutaj metodą jest coś takiego jak obserwacja uczestnicząca w dobre na czym dokładnie na tym samym co się działo tutaj dzikimi plemionami, czyli po prostu badaczy udaje się w miejsce, gdzie ludzie przebywają, gdzie ludzie żyją ci ludzie konsumują w przypadku badań marketingowych produkt ten i w tym konkretnym kontekście doktor prowadzi swoje badania natomiast jest jakby 1 rzecz mnie natomiast druga rzecz sama etnograf jego dziedzinach granty apologia, jakby już też od wielu wielu lat bada też współczesność i tak naprawdę tego innego tutaj na miejscu, gdzie zakłada, że inne to nie tylko Indianin Aborygenów czy ktoś, kto mieszka z nowej Gwinei, ale tak samo konsument czy subkultura np. tak samo nie do końca wiemy kim są metale osoby, które słuchają tam droga do zoo tzw. nasi inni inwestorzy bardzo często antropologia zajmuje się teraz współczesnością ośrodek w kostkę łotewscy ratownicy ramionami tak się często mówi, choć w internecie też tworzą swoistą subkulturę dla takiego procesu wyraźnie jakościowo od siebie się mówiąc o tym, żeby nie zajmuje też ma nie znam życie, bo tak to brzmi, jeżeli analizuje dane dotyczące konsumentów to pewnie właśnie takich stref takich też, że i w ogóle jest także się zajmują rzeczami, które są mocno ilościowe takim ilościowe i związane z danymi i w ogóle temat tego spotkania dzisiejszego jest bardzo ciekawe, ponieważ tak naprawdę można byłoby powiedzieć, że stoją gdzieś na biegunach jeśli chodzi o badania marketingowe szeroko rozumiana na żywo, czyli fałdy na tak określa to bardzo fajnie tak, bo z 1 strony mamy właśnie mamy etnografię, która jest takim wejściem po prostu bezpośrednio w tak naprawdę można powiedzieć buty konsumenta taki zrozumienia w jaki sposób on działa w swoim świecie tak z drugiej strony mamy technologie w niej rozwiązania, gdy faktura też odpowiadają tak naprawdę na te same pytania czy w jaki sposób konsument w szczególności podróżuje np. w internecie tak w jaki sposób po konsumuje treści, które pojawiają się w internecie natomiast to to co się dzieje gdzieś pomiędzy tak naprawdę to n p . jeśli mamy wyniki z takiej fotografii czy zbadanie ilości jakościowych, a to potem bardzo ważna dla nas zrozumienia, jakie to ma odzwierciedlenie ilościowe w co w kontekście całej Polski tak, czyli to tak naprawdę są rzeczy, które są do siebie bardzo mocno substytuta NATO zaczął się uzupełniają nawzajem brak wnoszenia na naczynia połączone w pewnym sensie tak można tak powiedzieć tak, a w krajowym tak reaguje tak to działa tak nawet 2 strony jak ta może być także badanie jakościowe etnograficzną ono poprzedza badanie ilościowe pozwala się do niego lepiej przygotować daje zrozumienie TK, gdy pozwany zdanie lepszych wydajna walidacji też właśnie tego co wychodzi się z liczenia tego co zostało zaobserwowane na etat jakościowym z drugiej strony jak ogromna baza danych ilościowych czasami ona pokazuje co ludzie robią jak to robi jak często robią nie zawsze pokazuje, dlaczego to robią czyli jakie są jak z tak nawet ich motywacje nie możemy wiedzieć, że 30 % osób przykładowo wyrobić sobie kawę w czasie przerwy reklamowej dach wezwiemy do Azji wejściówki ale dlaczego oni zrobili i czy przy jakiejś konkretnej reklamie i dlaczego co ta reklama takiego robi, dlaczego na powodują, że ludzie idą robić kazanie koniecznie przyciąga ich uwagę to jest z kolei już nowy etap jakością, czyli zrozumienie to jest ilość tu jest konkretna informacja natomiast tutaj zrozumienie, dlaczego ktoś działa jak jest jego motywacje, jakie są bariery też czasami takie skrypty kulturowe, która jest okazją n p . ostatnio robiliśmy badania bardzo ciekawe dla klienta, który trawi bieliznę erotyczną po prostu idealną okazję poznać te bardziej Kataryna tak tak tak Zofia Czernow Plant wraz z woleja z wykonaniem takich jak wygląda tam ze znakami znanych wizyt dawaliśmy różne sklepy łącznie z ekspertami z naszymi znacznymi tutaj informatora mi natomiast co ważnego na sam na punkcie wyjścia dostaliśmy tego w las rośnie ilościowo od klienta, gdy 50 % ponad zakupów w tej kategorii dokonają mężczyźni no i teraz pytanie no niby dlaczego no przecież to kobiecy produkt naturalny rozumiemy mężczyźni kupują damską bieliznę ta chwila dla kobiet, lecz cóż się co się okazało, że tak naprawdę w wielu sferach życia w naszej kulturze mężczyźni są odkrywcami z osobami, które robią pewne rzeczy po raz pierwszy dzień nawet mroźnie wiedzie savoir-vivre, żeby teoretycznie Dziwisz otwiera kobieta powinna wejść pierwsza natomiast, że miejsc jest obce nieznane to mężczyzna powinien wejść pierwszy i dokładnie tak samo jest w sferze seksualności to mężczyzna u nas musi robić pierwsze kroki tak to on prosi do tańca to on prosił o rękę to on przesuwa granice, jeżeli chodzi o seksualność i dlatego też to mężczyźni w bardzo dużej mierze kupują tu nową bieliznę coraz odważniejsze np. wystawy to oni są osobami, które proponują, bo kobiecie troszeczkę nie wypada kobieta troszeczkę nie powinno się wywierać były troszeczkę ryzykuje wizerunkowo, jeżeli coś takiego zrobić można też ryzykuje, ale też spisane w definicję męskości czasami takie właśnie bardzo głęboko wierzący skrypty kulturowe właśnie odgrywa badanie jakościowe często na podstawie takich tropów, które daje badanie ilościowe w formującym się spodziewał, a propos takiego badania powiedział nam z niego jestem bardzo duża liczba osób zainteresowanych taką właśnie tematyką takimi produktami kupuje postu przez internet w tym momencie pewnym czasie nie jest liczba tak bardzo ważne jestem kłóci, bo no, bo to jest to skok bezosobowe prawda nie wchodzi do sklepu nie musiała ryzykować, że ktoś nie zobaczy coś sobie pomyśli większość tych internetowych sklepów kosztem przekonują, że wchodzą produkty w neutralnych opakowaniach takich bez żadnych znaków firmowych wysforował się w środku nic nie zawodzą iść do pracy im się nie domyśli jest pełna anonimowość, która wydawałoby się też skrypty dostają skoczna zmieniać no to anonimowość jak we odkrywa się bądź wcale nie jest anonimowy Lech dokładnie wiadomo, że jesteś mężczyzną albo kobietą, ale to po co klientowi skoro jest taka wiedza i podażą musi być komunikacja i on musi wiedzieć czy zły produkt reklamować w prasie kobiecej męskiej w jaki sposób jak musi być też zbudowana strona to pewnie też potwierdzić, że jakby mężczyźni kobiety troszeczkę inaczej poruszają się po stronach internetowych na inne rzeczy zwraca uwagę, jeżeli wiemy, że naszym głównym odbiorcą jest kobieta inaczej konstruujemy strony niż, jeżeli wiemy, że to jest fiszki fiszki albo bardziej w stronę męską tak mamy tak tak jednak w ogóle klimat osiedla Nadole w internacie w waszej Gazecie powiedział, że jesteś anonimowy w internecie no są takie strony nadjeżdża jak pomyślimy sobie o Facebooku czy ogólna przykład rachunki w 2 wielkich firmach, która de facto są właścicielami danych i strasznie duże liczby informacji o nas tak o konsumentach o ludziach w ogóle tak, bo jeśli jest na Facebooku NATO spełnia on już wiedzą tak naprawdę, że może mam brata bliźniaka, że np. mam dzieci, bo zaczął rzucać jakieś fotografie te rzeczy są gdzieś tam wiadoma nie zawsze są oczywiście wykorzystywane, dlatego że przez wybraną od razu podniesie, że jak to możliwe, że takie rzeczy są wykorzystywane przez moją prywatność tak są też takie strony, na które możesz weszli spytać się Googlea słucha, jakie są trochę tak nie da się okazuje, że jesteś np. mężczyzną w wieku 2432 lata mniej więcej interesują się samochody interesują się komputerem interesuje się zakup tego interesuje się tymi tymi aspektami swojego życia takiego z porzeczek, które tak naprawdę internetu żartobliwie czy takie pytania np. kto kupuje moje produkty to już tak naprawdę w tym momencie wiadomo tak znaczy podstawowe narzędzie, które służą właśnie do pomiaru zakupów w internecie w zasadzie już mają takie informacje wiedzą mniej więcej, z którego bez konta zakupy są rockowe dokonywane od na szczęście jeszcze nie koniecznie budżetowa potem dostał paczkę się pojawić też w innych systemach, jaka płeć czy korzystasz z telefonu komórkowego czy korzystać także takich informacji tak naprawdę bardzo dużo praw do czego służą właśnie dlatego dokładnie tego co powiedziała Klaudyna, czyli do profilowania naszej komunikacji, czyli do dostosowywania tego co my chcemy przekazać konsumentom tak, żeby to było dla nich interesująca najważniejsze np. takiego badania wychodzi nam, że to faktycznie mężczyźni głównie kupują na tapetę jest bardzo dobra informacja do tego, żeby odpowiednio swoje sprawy Zobacz komunikacja, żeby połączyć różnego rodzaju danej próbować właśnie do tych do tych osób dotrzeć, że jeśli jeszcze mogą paść bardzo ciekawe też temat się połączą próbą przerw reklamowych tak no bo tak naprawdę marketingu portu to jest 1 z podstawowych rzeczy tak komunikację tak im swoją drogą też miała właśnie kiedyś okazy takie takie badanie rowerzyści no to było takie takie eksperymentalne badania, że puszczaliśmy ludziom kasa ta telewizja tak naprawdę bardziej chodziło nam zrozumienia programu, jaki tam była niekoniecznie reklamy rzeczywiście w trakcie reklam ludzie zaczęli odchodzić, ale to to jest bardzo przydatna dla nas potem informacja, bo po co możemy wykorzystywać dokładnie to informacja, że ludzie w trakcie oglądania telewizji mogą np. odciągać wzroku od telewizji ale gdzie w środę patrzą tak no bo oka mogą pójść na kawę, ale obstawiam, że prędzej np. wyciągnął telefon albo wyciągnął tablet taki zaciąg czegoś tam szukać naj to jest od razu do nas informacja to w takim razie spróbujemy ten moment wykorzystać te konie w telewizji, a n p . na tablecie na telefonie na komputerze może to jest tak tzw. Kisling tak to się nazywa nomenklaturze marketingowe wykorzystanie tego fenomenu Mościckim arch. Synak jest stosowanie tych badań etnograficznych prawda bo, bo to nie do końca wychodzi z badań masowych połączyła czułość tego człowieka w domu są one robić on pójdzie to co pójdzie tam przesiądzie z gmin w Cardiff przy stole uczy się na kanapie to wszystko jest chyba istotne pod kątem tego, jaką potem będzie zachowywał się w stosunku do tego co chcecie pokazać moc chcecie mówią jako biznes w tym momencie dokładnie tak, bo też myślę, że to to co w dużym stopniu go już tak orzekł, że te badania, gdyż bardzo się uzupełniają GTŻ techniki jakościowe i na ilościowe to dowód tak naprawdę łączy łączy nas w tym wszystkim to też to, że taka analiza zachowań w internecie czy trzymać je go jakoś Szymon robi też jest takim wychodzeniem poza deklaracje czy nie bazowanie na tym co 31 połowie zadeklaruje czy zaznaczy na ankiecie ABCD, ale patrzeniem jak on faktycznie się zachowuje, czyli rzadko, kto jedynie obserwowany czy to bezpośrednio tak jak my robimy czy pośrednio poprzez to jak właśnie co klika, gdzie wchodzi tak tak jak Szymon to drogie pokazuje, że takie rzeczy, które wczoraj nie potrafiłby opowiedzieć, bo często robi jest zupełnie nieświadomie zupełnie automatycznie w ogóle nie zwraca na to uwagi w ogóle nie pamięta, gdzie nawet, jakby nie chciał nas okłamywać jest bardzo uczciwy nie chce cenę bronić prawdy, gdyż nie umie jedynie pamięta różnych zachowań przykład właśnie idealnym widziano taką sytuacją obserwacji w jest to, że jeżeli chodzi o media, że na torze w rodzinach z małymi dziećmi mężczyźni bardzo często oglądają telewizję bez głosu, ponieważ dzieci i tak to wszystko zagłuszając nawet mecz czy inne wydarzenia oglądały to bez głosu albo wiadomości czytają tutaj na dole co leci na pastwę słynny żółty pasek dokładnie co powoduje, że już przerwę reklamową też oglądają bez głosów co oznacza, że nieważne jest to co się mówi tylko to co się pokazuje na ekranie wypełnia właśnie taka rzecz, która mogłaby nie wyszedł z żadnym innym, ale w ogóle nie byliby w stanie może tego zreperować czy to, że właśnie często rodzinnych, które są bardziej jego mniej ni bliskości jest jej rodzinie, gdy ludzie są troszeczkę bardziej zdystansowani do siebie, aby nie jest to taka rodzina bardzo ciepła i bardzo kontaktowa oni dużo intensywniej ich większą uwagą oglądają np. telewizję czy konsumują media niż rodziny, których ten poziom takiej miłości można powiedzieć dużo większy, bo do nich przed Wielkanocą rozmawiają ze sobą to jest czas, kiedy przedyskutują film, kiedy omówię jakieś rzeczy bieżące, a Toruń dnia, w którym ten właśnie miłość wizjoner to jest mniejsze ona nie bardzo, o czym rozmawiać, więc części skupi się np. w nowej reklamie w kontaktach zadziwiająco badania poziomu miłości chyba w tym momencie trochę zaskoczony, bo w nocy z takim pomyślałam, ale całościowo zbadać w zachowaniach konsumentów w nowoczesne sposoby o tym rozmawiamy za moment w drugiej części audycji człowiek w 20 w Brazylii towarzyszą widzom w drugiej części audycji dzieci w wieku 20 rozmawiamy o tym jak rozumieć konsumenta ze mną w składzie Klaudyna Kamińska z smukła Consulting z MON -u kubański sąd szefowej upadającą dziś Network Polska w zasadzie pomyślałam pod koniec poprzedniej części możemy przywołać mojego ulubieńca serialowego doktora hausa nie tylko poprzez reklamowych wszyscy kłamią realizuje, nawet jeżeli człowiek, by chciał powiedzieć prawdę tak jak wcześniej hałdy na miłość jednak nie jest w stanie tego zrobić, bo nie zna prawdę o sobie Otóż często jeździ się nas to coś w ankietach, w jakich badaniach sondażowych Tommy staramy się to z kolei wypaść lepiej we własnych oczach i analiz zmieniamy swój wizerunek potem są takie zdziwienia tragiczna p t. tomu wyniki sondażowe zbiegają się z wynikami wyborów parlamentarnych chociażby to bez Tuska natura prawda my nie mówimy do końca tego nawet coś co byśmy chcieli, bo w domach te kody kulturowe chociażby Kenzo mówią na mokrej nie przyznała się w górę głosują na tych potwornych fachowcach no to jest po prostu tak jesteśmy też rzadko są dializowani, jakby właśnie człowiek akurat jest takim zwierzęciem, dla którego najważniejszą częścią działań z ego i uczymy się tego od bardzo bardzo małego człowieka, żeby to ego ochronić, żeby pokazywać taką twarz, jaka jest twarzą akceptowalną twarzą, która więcej pozwala nam osiągnąć nie ukrywamy swoje słabości ukrywanych rzeczy, które są źle postrzegane jak dom dworek brzmi dość drastyczny przykład, ale rzadko, kto bezpośrednio w dzisiejszych czasach przyznasz, że tak jednak Diana dziecko jednak kraksy to jest świetna metoda wychowawcza 3 × się zastanowi zanim, zanim coś takiego nam powie, bo stawia tego złym świetle dość często dokonujemy takich racjonalizacji dziś sami o sobie chcemy się troszeczkę lepiej czy przykładem bardzo dobre co mamy w dno każda mama wiele dzisiejszych czasach nie powinno się też słodycze temu dziecku dawać nie zdrowe zęby wypadną cukier to jest najgorsze zło z drugiej strony no jakżeż nie dawać tak marudzili ich cele inne dzieci jedzą to co zrobić mogą wziąć zdrowy słodycz tak np. właśnie kosz mleczną kanapkę czy coś z orzechami chce nam łatwo racjonalizacji zdając się waham to nie jest takie zdrowe przypominam państwu państwo nie pamiętać w rowach są silnie uczulające z nią ktokolwiek próbuje dać dziecku poniżej 6 lat w 6 lat skończonych 3 z orzechami dużo ryzykuje ja swoimi dziećmi dawałem coś takiego -li sądzę, że nie ucierpiały zbytnio wskutek tego natomiast miał swoją Legię też byłem była natura no cóż byłem świadom tego nie robić, ale faktem, że coś takiego mamy za często często próbujemy sobie jakoś poprawić ten własny tym kiszonek zobaczą własny marketing tak naprawdę chcemy wydawać się sobie wydaje mi się co dla kogoś niż przeciętna wszyscy tak są przekonani są lepsze niż przeciętnie co jest absurdem statystycznym, czyli jednak to co deklarujemy rozmija się rzeczywistością mocno tak właśnie dotykamy teraz chyba najważniejszego tematu w ogóle się, choć badania, czyli deklaracja wolności tak przygotować się jej się przed chwilą przykład 1 rodzaju deklaratywne ości wspomniałeś przed chwilą badaniach ilościowych się co deklarujemy notował brać sobie, że robimy badania marketingowe za pomocą ankiety pytamy się konsumentów trzecia respondentów czy uważa, że ta reklama wpłynęła na twój zakup na pewno nie no może tak może nie i teraz mogę taki proces myślowy, jaki musiałby zaś, żeby w ogóle skojarzy takie 2 rzeczy jak zakup, który kiedyś był i ta reklama, która była wcześniej, a potem jeszcze zapytani o to w ankiecie to jest po prostu niemożliwe do do do zrozumienia tak jeśli jeszcze mówimy o sondażach na to ja się spytać kogoś na kogo głosowałeś to rzeczywiście uda się polega też deklaratywne, bo np. moi sąsiedzi to mu generalnym pasjonatom partie to może nie będę mówił, ale jak się np. spytać tego tą samą osobę jak uważasz, kto wygra wybory i tak to już zupełnie inna historia i wtedy okazuje się, że to te wyniki sondażowe są o wiele bardziej spójna, a potem idąc jeszcze krok dalej tak no bo za każdym razem możemy taką właśnie ścieżka taką ładną etnograficzną jakościową potem jednością, a potem dej atak, czyli dane na to teraz można sobie spojrzeć na na wybory, które miały miejsce np. w stanach Zjednoczonych, gdzie były obserwowane trendy tego co się dzieje są żalu różnego rodzaju platformach typu Facebook Twitter w jaki sposób ludzie komentują to co się dzieje jak jakieś sentymenty wypowiedzi tak cieszą oczy mówią 1 kandydacie pozytywnie czy negatywnie obserwowanie trendów jak to się rozwija w czasie na podstawie tego na podstawie analizy danych na podstawie zastosowania modeli ekonometrycznych, które współdziałają można jeszcze precyzyjniej określić, kto wygra wybory w moście po Wielkanocy nie pamiętają, bo wciąż nie to przypomnę, że pierwsza w ogóle audycja moja kwitły bazary było poświęcone cyberprzemocy miłość na analizowaniu chociażby tego jak PiS na twitterowe przekładają się na to co naprawdę myślimy jak naprawdę reagujemy na wydarzenia bieżące czy to jest przebieg meczu piłkarskiego to jest przebieg wyborów do zasad w zasadzie jest to taka plotka, która pozwala dotrzeć do tego, czego byśmy powiedzieli coś co jest nam wydaje się nie mówimy jednak gdzieś tam wyrażamy emocje preferencja nastawienie do tego co się wokół nas dzieje jest widoczne w sieci bardzo wyraźnie tak np. może mnie tak górnolotnie tak interesuje nas n p . taka informacja, jaka będzie widownia filmu, który właśnie wchodzi w kinach w Chinach tak dane te dane te panie zawsze są weekendy tak to już to już wiadomo mniej od czego to może od czego to może zależeć oczywiście od filmu tak, ale też można obserwować to co się dzieje właśnie w na Facebooku na Twitterze w jaki sposób ludzie, komentując dane firmy ile osób oglądało trailera jak ludzie opowiadają o tym, thrillerze, czyli np. ile było kciuków w górę pod filmikiem na YouTubie ile było kupić np. danego filmów i w kinach ma być wyświetlone i t d . tak dalej taką listę można mnożyć, a ona będzie miała kilkadziesiąt elementów natomiast potem problem powstaje, żeby te wszystkie informacje ze sobą łączyć tak my tutaj właśnie wchodzi tak naprawdę analiza danych dzięki czemu możemy jak przewidzieć w jaki sposób konsument będzie się zachowywał tak czy on rzeczywiście pójdzie na ten film obok być może akurat w tym konkretnym weekendzie będzie jakieś inne też wchodził film, który jest oczko z tej samej kategorii tak no i teraz są 2 filmy science-fiction, na który wybiorą mnie to wszystko może być kwalifikowane policzone albo wręcz zła pogoda nie będzie się w środę Łaźnia dokładnie pogoda też jest bardzo ważnym wyznacznikiem, aczkolwiek niestety pogoda atak na tydzień w szopy jest słabo przewidywalne najlepsza najlepsza prognoza jest taka, że jutro będzie tak jak dzisiaj gra najbardziej sprawdzona prognoza pogody w ogóle w mniej więcej taka pomoc się do euro poprawiły się w ciągu ostatnich lat dosyć mocno ich prognoza tygodniowo dziś jest niewiarygodna wiosna ludów niż tydzień tu zaczynają się schody, ale w, ale co się da przewidzieć natomiast faktem jest coś coś w tym takiego od chwili nawet jak oglądam jakiś zwiastun filmowy on się podoba mi do kina nawet się nie podoba to jednak w poszedłem na syndrom ostatniego Bonda niestety muszę przyznać dla PiS zapowiadało nic się niszową ukazał się wydolność nagrania z powodu musiałem specjalnie dzień wolny, żeby mieć z nimi dzieci na głowie poszedłem zobaczyć film do 13 się rzadko zdarza, więc rośliny jest właśnie teraz, dlaczego tak bardzo się poświęcił siebie, dlaczego tak bardzo zależało co w tym filmie takim jest jednak zadbać o dawno to wszystko się z dostarczeniem cuchnących, lecz obawiam się budową poprzednim z Szamotuł będzie też tak dawno okazało się, że nie jest namiętny trudno się zdarzyło, by miasto to posunięcie zaciekawiło to są to do kreatywności i tego przejścia między danymi ilościowymi jakościowymi to właśnie jest to, jakie Jakubiak jest policz się połączyć, bo miałem też okazję wiele razy uczestniczyć w badaniach sezon Fokus owych, czyli bierzemy grupę użytkowników jakiegoś produktu w wyprzedzamy ich w 1 miejscu, po czym przez parę godzin męczymy różnymi pytaniami zadaniami obserwujemy ich nagrywamy i t d. w na podstawie czegoś takiego potem budujemy sobie jakiś raport i później musimy to przełożyć na liczbę użytkowników faktyczną, która jest liczona w tysiącach dziesiątkach tysięcy w setkach tysięcy, a w niej wiele razy widziałem jak całkiem spore firmy ktoś tym zajmują mówię tu filmach nie badawczych firmy właśnie coś oferują ludziom konsumentom nasze wozy w tym meczu uzyskają nie są w stanie jakoś połączyć tego w bok, bo tam, gdzie ich życiu chłopaka z Radomia, który powiedział coś teraz goni nas przypadające na 100  000 ludzi bezpośrednio tego 1 człowieka w i uważają, że to co on zabił wtedy co powiedział to jest dla tych 100  000 osób, a potencjalni kupujący dany produkt jest ważna i one zrobią to samo miał wtedy wrażenie dość mocno nie gramy to jest pomyłka w tonie tak właśnie powinno być, ale teraz powietrze jakość powinna robić jako wierzyciela w erze erze prowadzenie w Krasiczynie wyłączone z zamykaniem ludzi w oku są winni, bo coś nie tak drogim możliwe jest trudna sytuacja rozumiem też badania terenowe tylko tak inaczej rolną są też powoduje też może powiem, dlaczego budów znowu wracamy do tej kwestii deklaratywne gości, żeby takie badania właśnie wokół są w niej bardzo często są całkowicie deklaratywne i wozów co więcej pozwalają tzw. respondenta Wiczy informatora wiek nazwę dyrektor udziela informacji, jakby nie było PDM pozwalają tak naprawdę na deklaracje, bo takie się do rywala jednak trafić do popiersia idzie do człowieka ani człowiek przychodzi do nas po drugie, ten człowiek jest bardzo dokładnie sprawdzony, bo badacze z w jego środowisku, więc Tenczynek ma bardzo ograniczone możliwości kreowania się kim on nie jest w przeciwieństwie do takiego zamkniętego pomieszczenia, gdzie tak naprawdę możemy się ubrać chcemy możemy opowiadać co chcemy tak i nikt nie stanie tak naprawdę tego zweryfikować, jakby trzecia, a trzecia w technikach grosz jest, żeby to wyeliminować dało, bo otacza się tego człowieka znajomymi czy n p . w przypadku naszych badań, jeżeli nawet drobne taką grupę dyskusyjną to też 5 znający się osób wie n p . ty i twoi znajomi i teraz, jeżeli ty będziesz chciał zadeklarować, że biegasz 5 × w tygodniu to twój kolega, który doskonale wie, że nie biegać albo był taki plan, ale w dół rok temu wyznał on od razu na głowie NBP w oczy od razu dopowiem, więc wtedy jest dużo bardziej dużo bardziej rzeczywiste rzeczywisty wynik, ale jeżeli chodzi już potem o samo samo przekładanie tak naprawdę nie przekłada się osoby bez wszystkich osób, które brały udział w badaniu jakościowym wyróżnia się na przykładem na to wszystkie możliwe motywacje i powody, dla których ludzie używają tego produktu, dla którego mogliby go kupić wszystko co się pojawiło, bo badanie i było powtarzalne tak, by to ważna rzecz jest bardzo jednorazowa sytuacja to do tej z anegdot tycz ne czegoś nie uwzględnia i wtedy mająca auto lista agencja ilościowa wie, że te wszystkie motywacji i pyta, a dokładnie konie i wtedy wiadomo, jaki jest rozkład, czyli jakościowe badanie musi pokazać pełne spektrum wszystkich możliwych opcji ani konkretnie jakiegoś 1 człowieka tylko połączenie różnych motywacji np. powiedzieć o tej te były bardziej charakterystyczny dla najmłodszej grupy, a ten dla najstarszej, ale to i tak ilość FK później zweryfikuje czy tak faktycznie jest weźmy ten zbiór i zmodyfikuje, by też Szymon Drewniak najwięcej powiat resztę zaś, że to właśnie dokładnie jest jest tak jak mówisz wałom jeszcze wyobraźmy sobie n p . że chcemy wprowadzić nowy produkt na rynek tak, ale coś co naprawdę nowego NATO moglibyśmy zrobić ankieta i spytać się ludzi co sądzą, czego teraz używają, jakie mogą zdobyć motywację, żeby zaczęli używać nowego produktu, ale będziemy gdzieś tam krążyć wokół tego co już to już teraz wiem tak natomiast jeśli zrobimy właśnie badanie jakościowe w szczególności etnografia to my lepiej zrozumiemy, o co mamy tych konsumentów pytać w jaki sposób, jakim językiem on się posługują, żeby potem zweryfikować to w badaniu ilościowym, ale też drugą stronę mogą mieć takie sytuacje, że mamy badanie ilościowe przeprowadziliśmy szereg analiz, z których wynikają konkretne fakty n p . że ta Marka ma bardzo wysoką świadomość, ale z kolei jak już coś jest w sklepie to niekoniecznie już są już tam weźmy taki jest jakiś rozdźwięk między różnymi miarami którymi się posługujemy my teraz powstaje takie zasadnicze pytanie dlaczego, dlaczego tak dokładnie się dzieje, ponieważ w tym momencie bardzo mogą pomóc badania jakościowe, która dokładnie na to pytanie odpowiedzą, dlaczego tak się dzieje tak mnie co się dzieje, z jaką siłą posiedzi tylko dlaczego tak się dzieje trzeba wejść do tego sklepów z konsumentami popatrzeć co robi albo nawet niekoniecznie jak z konsumentem można być na miejscu tak przy tym produkcja albo w tym oto czy w otoczeniu, jakby tego produktu, bo może się okazać, że pracownicy w większości sklepów turyści uważają, że produkt do kitu nie lubią go i każdemu klientowi, który po dosięga albo o to zapytam mówił nie nie tego pani nie bierze widzi pani coś innego i w tym momencie już firma wie, jakie działania musi podjąć ciekawe nie chodzi o komunikację do konsumenta tylko komunikację do pracowników sklepów i zmiany ich postrzegania tego produktu może być również tak, że ten produkt po prostu taki znak skierowany do dzieci, a jest na najwyższej półce i w tym momencie żadne dziecko po prostu go nie widzi dla niego jest skierowany do osób starszych i leży na najniższej półce, gdzie osoby starsze niż sięganiu wołanie nie zostanie się schylić komuna tak malutkie napisy na etykiecie, że notorycznie mylą smaki, więc zrezygnowali no bo ileż razy można kupować wiśniowy zamiast truskawkowego 1 bardzo różne właśnie bardzo różne powody mogą być, na których realizować takie wcześniej być nawet nie są w stanie wskazać na badanie ilościowe zazwyczaj zazwyczaj ich nie pokaże, choć oczywiście mogą to on być też takie badania dzisiaj montuje kamery jak też obserwuje ludzi to też jest możliwe tylko doraźnie nie pozwala na to pytanie jak sprawdzenie tego już na takim poziomie do wydania tu i teraz, kiedy ta rzecz się wydarzyła, kiedy miała miejsce, gdy ktoś przed chwilą dokonania takiego zachowania jeszcze ma szansę wrócić do niego pamięcią, bo pytanie po tygodniu naprawdę już niema sensu nic nie da wprowadzać nowe może być nawiązanie do tego wasze technologiczna, a propos tego co się dzieje przy półce tak, bo jeśli ktoś z państwa słuchaczy ma np. konsole do gier i tam są takie urządzenia, które patrzą jak osoba się porusza się np. może grać w tenisa tak mówi ruszając się za rękę to to wszystkie czujniki ruchu takie jak odcinek, na którym pozowała nam, że ma takie inne nie wiedziałam czy mogę akurat powiedzieć inaczej skoro mówi Rz to dobra w Chojnicach czy bez umów no i wtedy mamy możemy też to wykorzystać np. w sklepie tak możemy zobaczyć w jaki sposób za pomocą tak naprawdę tego samego urządzenia taki sposób ludzie chodzą po tych alejkach nauczą się zatrzymują w jakimś miejscu i tam dłużej dłużej szukają jakichś informacji czy nie to jest to jest tak naprawdę też duża liczba danych, które muszą zostać w odpowiedni sposób odrobione albo np. tzw. AIDS rakiem tak, czyli kamery patrzymy, gdzie Platformy patrzymy tak narzędzie patrzę, gdzie będzie patrzymy na jej patrzy, gdzie będzie też źrenice się na nas na co patrzą dzięki czemu też tak naprawdę nie musimy stać zatem konsumentem tylko mamy zainstalowane urządzenia technologiczne, które sprawdzać czy ta osoba patrzy co bardzo pomaga n p . przy optymalizacji stron internetowych tak, by się okazuje, że np. bardzo często nie skorzystano jednak konkretna zakładka Alone zresztą daleko one w związku z tym trzeba to trzeba ją przesunąć albo co się dzieje n p . w sklepie internetowym sklepie stacjonarnym, gdzie te osoby wychodzą one w jaki sposób oglądając ampułka i to też jak się tak powie ekran kina po to jest proste po prostu trzeba wiedzieć na co osoba patrzy tak, ale to też jest zaawansowany z tyłu silnik, który obrabiał te wszystkie dane, które wpadają do kamery, żeby je przełożyć tak naprawdę na punkty i że będzie to osoba w danym momencie patrz w butach na wnioski z tych osób potem coś wynika dla nas konsumentów dla was producentów o tym, mieście co można wyciągnąć z takich zachowań konsumenckich rozmawiamy w trzeciej części audycji człowiek w 20 w Brazylii klasy trzeciej części audycji dziś mogę tylko 20 o tym jak rozumieć konsumenta jak zbadać jego zachowania poznać to co on by chciał i co by mógł zrobić ze mną Dudziuk Klaudyna Kamińska z Człuchowa Consulting Szymon Urbański z Tamki High and patent co dziś Network Polska tak pomyślałam pod koniec tej drugiej części my rozmawiamy o czymś co kiedyś w audycji trochę było już chodzić na miłość nad badania terenowe rozmawia z projektowania usług mówiliśmy o tym jak to właśnie na wkład to sami badacze z firmy, która zajmuje się dopasowaniem pewnych procesów nalega na to co w 2 np. klubów fitness owego oni poszli do tego klubu zatrudnili się to oczywiście w sposób taki zupełnie zawoalowane, ale byli pracownikami firmy mieli koszulki są praktykanta mitem początkującymi pracownikami obsługi klienta i oni patrzyli też, obsługując klienta na to co się dzieje w danym w danym miejscu dałby im potem na tej podstawie mogę powiedzieć co poprawić co zmienić, by ta cała obsługa oby ta cała ścieżka klienta przez prostą rejestrację potem wstał używanie danego obiektu była jak najbardziej optymalna to jest coś takiego co w betonowym Ochorowicz ludzie nadal nie jest tak w wy da się zastąpić tego typu oceną i czujnikami, które interesują nas chłodno w 2 gałek ocznych trenująca od analizy ją w wolnym to co się z ich twarzy maluje nikt jeszcze nie umiemy tego zastąpić całkowicie elektroniką ma rację chłodną w tym przypadku Czyżby w ramach spowiedzi, bo być może są takie rozwiązania, o których nie mam pojęcia najzwyczajniej w świecie natomiast faktycznie Dei, jakby bardzo dużo daje taka obserwacja, bo bardzo często nawet osoba, która poczuje dyskomfort jakiegoś powodu ten dyskomfort tak tak niewielki, że nawet nie zwraca nie wrócę do szczególnie uwagi przykładamy do 1 takich takim jest badanie, które kiedyś robiliśmy dla producenta mebli i punktem wyjścia była chęć zrobienia mebli dla osób niepełnosprawnych, które będą dostosowane do ich potrzeb jak najbardziej użyteczne najbardziej funkcjonalne, ale i tak dla porównania lżej było jeszcze w tym badaniu osoby starsze i osoby zupełnie sprawny w sile sile wieku i PKB to co pokazało badanie to, że wszystkie te 3 grupy mają dokładnie takie same problemy, czyli wszyscy chcemy umieścić nogi pod stołem ażeby móc je przybliżyć się i wygodnie wygodnie jest nikt z nas nie lubi sięgać wysokości np. chodzić na pawlaczu dziś sięgać bardzo głęboko w szachy z szafy wnękowe wszyscy jak 1 mąż spotykamy się progi tylko osoba, która jest mniej sprawna druga starsza Rosa wyjedzie na wózku ona odczuwa tu dużo dotkliwiej, więc ich przypadku dużo łatwiej coś takiego zaobserwować natomiast osoba sprawna czuje tego pewna niedogodność też wolałaby de facto nie mieć tego progu tylko nikt o tym nie powie, więc padają też takich ekstremalnych użytkowników, którzy mocniej też pokazy mocniej też odczuwają, jakby dużo dużo pokazuje, ale też finał był taki, że okazało się, że te ani osoby niepełnosprawne nie wystarcza on nie chce mieć innych mebli i innych rozwiązań niż cała reszta świata, który dokładnie to samo, więc w wyszło na to, że tak naprawdę nagle trzeba robić jak najbardziej funkcjonalne apotem testować je na użytkownika właśnie ekstremalnych, którzy wygrają wszystkie nieprawidłowości, które będą tak samo niekorzystne dla osoby w pełni sprawny transport do ministra na też bardzo docenić to, że to jest dużo bardziej funkcjonalne czy chodzi o to byśmy tylko konsument też nie dyskryminować, bo nie poczuł się jakoś tak wyróżniona na taki sposób tu jest dla niego negatywne to ja go moglibyśmy chcieć bardzo dobrze zrobić coś się naprawdę takiego wydaje nam się, że to jest użytecznej ważne, a tak naprawdę uderzymy w na wartości jest poczucie, że właśnie takiej tożsamości danej osoby i ona w tym momencie może będzie doskonały produkt najlepszy na rynku właśnie nikt nie weźmie go po prostu, bo będzie jakoś nikt nie będzie współgrał nie będzie w stanie takich głębokich potrzeb ruchu w Mania to da się zmierzyć tego typu reakcje za pomocą analizy danych, o których wcześniej mówiliśmy o czymś znacznie teraz się tyle klapek otwierało w głowie, że tak powiem, iż chodzi o takie pytania, bo to jest pozycja strony mamy neuro Marka Marka marketing, który mierzy w sumie fale mózgowe zamierza też napięcie tkanki n p . że tutaj coś na mniejsze zadbał o to też są pewnego rodzaju dane tak może ja nie jestem zwolennikiem takiej tego typu badań, ale może też wynika z tego, że jeszcze nie potrafimy tak dobrze zrozumieć tego co się tych fal które, które są w głowę, które decydują tak było w intencji mamy np. takie narzędzie, które potrafią podzielić tak naprawdę na 5 podstawowych emocji to co teraz to co teraz się dzieje taki np. to moglibyśmy to wykorzystać patrzeć np. na poziom tylko frustrację np. tak, że jeśli spojrzymy np. też generalizować wśród analizuje fale mózgowe cofamy się tam tak w analizowanej przez głowę środowa smutno, że w takim razie znaczy tutaj tutaj na skład bardzo ciekawe byłoby spięcie z tym co robi Klaudyna, że wyobraź sobie teraz mamy takie urządzenie, które tak strasznie przeszkadza, bo to nie jest już to co kiedyś było eeg takie wielkie urządzenie tylko tak naprawdę trochę jak okulary założyć tak naprawdę już tak i np. robimy tak naprawdę etnografia za pomocą tego narzędzia, że w momencie, kiedy widać skok w falach elektromagnetycznych robimy np. zdjęcia albo włączamy nagrywanie i mamy informacje tak może kogoś zainteresowało i teraz przekazujemy tę informację dalej teraz muszę n p . co to było co to było co zainteresowało tą osobą taktyka etnografia trochę technologiczna taka etnografa i tam, że tak, że tak powiem jeśli spojrzymy sobie n p . to co robi Microsoft taką już rozpoznaje wiek płeć osób na zdjęciach rozpozna zaczyna rozpoznawać emocje na razie ludzie się z tego śmieją tak no bo pan jeszcze nie działa tak dokładnie, ale to jest początek tak wyobraźmy sobie cała co będzie dalej, że już rzeczywiście na tych zdjęciach będziemy mogli rozpoznawać emocje zaraz będziemy tak naprawdę mogę to w czasie rzeczywistym rozpoznawać emocje, które się pojawiają np. z kamerki, bo też ma Google Glass takie to też może być powstać zupełnie nowe narzędzie badawcze w ten sposób mówi nam zdjęcia do komplikacji, która była przeznaczona dla Google Glass, która była w stanie pokazywać w teście był prototyp takiej sumy, bo bardziej naukowe niż komercyjny mosty pokazywać rośnie też te emocje podstawowe u kogoś z dnia wpłaty rozmawiając z kimś biznesową odroczyć ten ktoś kradnie nie nudzi się albo 3 czy nie jest za minivany z jakiegoś powodu tak w Libii to oczywiście są ludzie go sąd nie jest wyłapać, choć państwo oglądają seriale jak w Bartłomiej Garda, czyli powtórka kłamstwa i po polsku co tam są specjaliści, którzy wyłapują takimi frekwencja to co mam gdzieś tam właśnie do dnia na twarz co chwilę będzie jakiś grymas, który zdradził wprowadziła nastawienie do danej sprawy posiadłość potrzebujemy kogoś okłamać to jest ciężko złapać człowiekowi to są tego są specjaliści mają naturalny taki gadał, bo są wyciszeni technologia teoretycznie mogłaby dojść do etapu, w którym nie będzie dało się kogoś okłamać, bo go w sposób nieinwazyjny zupełnie zdalne będziemy w stanie takie kłamstwo wykryć my chcemy tę czerwoną lampkę on kłamie ona kłamie nie mówić prawdę czy wdają się, że jesteśmy trochę bliżej niż nam się wydaje tak naprawdę to znaczy to dlaczego mamy teraz dostępne przez tak naprawdę gotowy produkt, który został rzucony na rynek poprzedzone odpowiednią kampanią badaniami, żeby dobrze to wprowadzić tak natomiast te wszystkie największe firmy technologiczne tak naprawdę cały czas nad takimi rzeczami pracują i obstawia, że już tak naprawdę takie możliwości już teraz technologicznie już są możliwe czy jest jeszcze w laboratoriach czy to działa tak bym obstawiał, że tak go właśnie kluczowe pytanie i w ogóle kluczowa rzecz jest taka, że tak, aby to kłamstwo w badaniu one bardzo pożyteczna, bo jak bardzo chce zobaczyć, że ktoś kłamie tylko, że ja muszę się dowiedzieć, dlaczego bo, jeżeli on mówi mi bardzo prosty przykład także używa herbaty, która jest średniej półki marką jeszcze podaje gościom tak życzliwi ZO i skłamał jego gwiazda herbata, który używa na co dzień, a potem otwiera szafkę i wizytami herbata a gdy dużo niższej marki to ja już wiem, że coś z tą herbatą tej niższej marki w oczach tego człowieka jest nie tak do tego stopnia, że nie chciał mi się do tego przyznać, więc kłamstwo dla badacza jest tak naprawdę żyłą złota, bo to znaczy, że tu coś nie gra, że tu jest jakiś dysonans życie ma z tym jakiś problem wkrótce swoją rodzinę ofiary osoby prawdomówność są nudne, jeżeli chodzi o badania, jeżeli ktoś w ogóle nie kłamie i mówi tylko to naprawdę myśli to tu nie ma sensu go bada przede wszystkim nie ma takich osób to jest jakby pierwsza sprawa niech mu niechętni mu się w nim osoby w Społem stąd nadal mają taką nieumiejętność kłamstwa nie znającej tej funkcji Consus społecznego kłamstwa białego vana po prostu nie rozumieją wniosków z konwenansów, który czasami są takie, że trzeba uśmiechnąć się mimowolnie fajnie podziękować za to skarpety babci, mimo że nie są fajne skarpety to część ludzi tego nie potrafi tak etosu etosu faktycznie wyjątki i tak naprawdę jak beton to musi być wtedy tak taka grupa musi być obiektem naszego zainteresowania tak tak naprawdę zazwyczaj bada się grupy albo tak tzw. mainstreamowe ci wszyscy najbardziej popularny konsument każdy chciałby, żeby jego produkt trafił do wszystkich, ale tylko do zmian jedynie to, że można mówić prawdę jak wyjazd jest nudne tylko, że tam, gdzie jest, gdzie jest kłamstwo jest jakieś przekłamanie, jaki zapomnienie na brak refleksji to jest to miejsce, w którym właśnie badacz musi jej dłubać, żeby dowiedzieć się właśnie, gdzie leży problem to znaczy, że tam zawsze jest jakiś problem co oznacza, że tam jest szansa, żeby coś zmienić, żeby coś poprawić, żeby wprowadzić coś nowego i tu jest potencjał tak naprawdę, bo gdybyś, żeby wszyscy byli zadowoleni i wszystko było kolorowo to taka też nie ma możliwości żadnego rozwoju tego przedsięwzięcia te wiosny optymistyczny pesymizm nie może być za dobrze, bo wtedy byłoby nudno w Alior w 1 z czystością miał pobudzać konia w kółko upadło mijają się od głosu grywałem w swym koncie już rozmowy czy istnieje ktoś taki jak typowy konsument w lewo w czasie mainstreamowe mogą być typowy Polak prawda, jeżeli mówimy o treść podania 1 w 2, jakkolwiek deklaratywnych czy sondażowych mam wrażenie na podstawie tego co mówicie, że nie ma nie ma kogoś takiego nawet w kraju jest jednorodne etnicznie tak jak Polska, który jest jednorodny kulturowo dosyć mocno w i można powiedzieć za istniał statystycznie Kowalscy bądź kowalskie tylko my nie byt zależy tak naprawdę jak na to spojrzeć w błąd na pewnym bardzo głębokim poziomie i zdrowotnego do badania jakościowe są, a w szczególności badania Etnograficzne bardzo dużo rzeczy nas łączy jej Święty Graal każdej marki to jest dość właśnie do tego miejsca, gdzie wszystkich nas coś łączy i jest to dla nas bardzo ważne, a potem są takie warstwy tak no jak to cebulę i ogry wszyscy mamy warstwy idzie warstwę nas różnią żyje będzie młodzież będą mamy będą one nastolatków i te rzeczy będą będą różnicowały i wtedy konkretny produkt, jaki jest ukierunkowany po prostu wiadomo dobrze to jest ta grupa i do nich musimy mówić w określony sposób, bo jej motywacjami pragnieniem potrzebami są takie rzeczy innej grupy będą zupełnie inne i możemy tak robić, żeby cementować rynek tylko wtedy mam problem musimy mieć 5 Marek Kardos skierowana do innego innego konsumenta jest trudny tak naprawdę dobrze jest wejść bardzo głęboko i pokazy i pokazać ludziom to co ich łączy go wtedy faktycznie mamy szansę na to, że wszyscy odpowiedzą tym samym, czyli kupią w dal to właśnie to jest także rzeczywiście każda Marka każdy nasz klient szuka właśnie takiej uniwersalnej prawdy tzw . w naszym języku Insights auta, które spowoduje, że ta osoba rzeczywiście zainteresuje się tym produktem w ogóle nawet nie tyle za interesującą poczuje, że ten produkt może w jaki sposób zmienić życie tak natomiast potem jest to warstwa właśnie z samego produktu dostarczenia go do sprzedania tego produktu zakomunikowania tego produktu i tutaj przydają się analizy statystyczne, które przeprowadzą segmentacja tych osób, ale się np. wyobraźmy sobie firmy typową telekomy typu banki instytucje finansowe instytucje ubezpieczeniowe, które mają w swoich bazach miliony konsumentów czy nawet kilkunastu milionów nie są konsumentów, którzy są określenie bardzo wieloma informacjami demograficznymi psychologicznymi Noto teraz powstaje problem, żeby te dane przeanalizować taki pech wkraczają rozwiązania, gdy ta, która nie mówiąc czegoś takiego, że to teraz zróbmy 5 segmentów albo się segmentów tylko grupy np. mikrosekund racja zdefiniujemy takich segmentów 300 i dzięki wykorzystaniu analizy danych i odpowiednich procesów, które za tym stoją możemy preferować komunikację do tych 300 grupa osób, które już tak naprawdę teraz rocznie statystyczny Kowalski tylko to jest już statystyczny Kowalski, który ma rodzinę, która mieszka w mieście, który czasami nawet mieszkał w danym roku, bo też informacja go marketingowe jak najbardziej można tutaj dołączać do akcji coraz dokładniej mówiąc nas zbadać co dokładnie można określić jacy jesteśmy, czego byśmy chcieli o tej porze hałdy na półki jest przez jakiś margines niepewności margines błędu i tego w coś tam jest nie tak coś na mnie pasuje to jest co badać i pewnie nie zabraknie nam pracy w najbliższych latach z tego wniosek, bo no, bo cały czas dużo danych do zbadania pewnie będzie się jeszcze więcej albo już wczesną wiosną bronić się kończy to będzie państwu podziękować za uwagę wzmocniła Klaudyna Kamińska dyrektor działu badań Izmałkowa Consulting dziękuję serdecznie oraz Szymon Urbański, dopłacając im liczbą sampli foyer upadający dziś ponad rok Polska bardzo dziękuję ja również dziękuję państwu życzę udanych zakupów ma w nim nadzieje w 2 w tych zakupach został przedświątecznych jednak jakoś tak się spotkają się potrzeby konsumentów producentów nie będzie w tym wielkich tarcz i zapasom słuchania audycji jak zwykle w sobotę o paleniu w godzinie dwudziestej mówi Jan Stradowski Brand człowiek w 20 w Brazylii do Brazylii podczas II razy rzymskie 2 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA