REKLAMA

Radosław Ochnio opowiada o kulisach pracy dźwiękowca

Poranek Radia TOK FM - Weekend
Data emisji:
2015-11-29 08:00
Prowadzący:
Czas trwania:
29:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny poranek Radia TOK FM otwieramy rozmową z ciekawym człowiekiem i Radosław Ochnio dzień dobry dzień dobry operator dźwięku twórca dźwięku reżyser dźwięku projektant, ale jeszcze kilka innych funkcji wszystko, ale wszystko wyszło, że nawet człowiek od dźwięków we filmie tak mogę powiedzieć co myślę, że tak czasem miejsce jakiś poboczny pracę czy reklamy czy jakiś może gry komputerowe, ale jednak głównie zajmuje się filmem fabularnym dokumentalnym Rozwiń » Radek jest twórcą dźwięku do 11 minut m. in. oczywiście bardzo dużo tych filmów, ale wspominam 11 minutach, bo to jest Polski kandydat do Oscara, a punkt wyjścia dokument jest na krótkiej liście 10 dokumentów, które walczą o nominację zależało na portale film Polski tam można tam znaleźć zestawienia osób, które zajmują się filmami co robią, gdy jest taka tabelka, gdzie kto z jakiej przyczyny, jaką pełnił funkcję, którą Świlcza 2 ty robisz dźwięk udźwiękowienie zgranie dźwięku montaż dźwięku reżyseria dźwięku są dizajn Kremix i t d . tak dalej naprawdę to wszystko trzeba traktować osobno czasami te funkcje są wpisywane na podstawie tego co jest wpisane w napisach końcowych i tam czasem pojawia się różne różna współcześnie jednak nowości wszystkie te rzeczy wykonuje można, by to trochę uprościć generalnie wszystkie sprowadzają się do tego, że to robić, więc do firmy od początku do końca od podstaw, czyli od od pracy na planie po finalny już taki miks zgrania takiego gotowego produktu nazwijmy go któryś z kim nie później możesz wypowiedzieć się, dlaczego kiedyś było tak w Starym polskim kinie jedno z najbardziej irytujących rzeczy są właśnie te okropne post syn Rooney czy zdarza, bo tak absolutnie było widać, że to nie było nagrywane jednocześnie co, bo wtedy chwytać życie jest MD di chyba trudno się tłumaczyć istnieje też nie jestem aż tak znowu wiekowe wbre w pozorom, więc jak to było kiedyś i co było przyczyną dokładnie nie wiem w sprzeczności z 1, bo nagranie dźwięku na planie jest dosyć trudna to jest dosyć trudne zadanie bo, żeby te nagrania później zabrzmiały dobrze w kinie to na planie musimy uzyskać bardzo dobre warunki w czyimś być cicho musimy uciszyć, jaki to różne elementy, które przeszkadzają w sejmie i wiatraki czasem zdjęcia udajemy, że robimy np. film historyczny, a plan zdjęciowy jest obok autostrady są trochę zakłóca nam nagrania tak, że to są przyczyny, przez które czasem Chaplina grać w studiu jeszcze raz dialog z miasta teraz wraz z rozwojem techniki nam zasnąć urządzenia mikrofony coraz większa świadomość na planie także Czudec oraz coraz bardziej no rozumiem, że postnych Rooney to jest rzecz, której woleliby się uniknąć, bo te spóźnień dodatkowa robota, że lepiej, żeby to był dźwięk dialogi z planu prawda prawda nadal trudno sobie wyobrazić, żeby przypiąć mikro port taki klasyczny telewizyjny, więc nie ma opcji, żeby mikrofon do tego blisko akta z Niemiec proporcji zakładamy zawsze taktyką nie ukrywamy pod ubraniami i mikro port, który spod ubrania to powinien posuwać się w ruch graniczny położna to jest już cała technologia cała sztuka, której każdy operator dźwięku przy mikrofonie uczy się latami miesiącami uczyć najczęściej na własnych błędach wiadomo, że pierwsze pierwsze takie zamocowanie od razu się nie udają dopiero później każdy ma swoje patenty sposoby zazwyczaj to działa czasami zdarza się kostium, który faktycznie uniemożliwi takie nagranie, ale raczej nam się uda to robić to jaka jest różnica między tym dźwiękiem oryginalnym dźwiękiem finalnym, które słyszymy w kinie 3 jak duże jest właśnie tego co jest naturalne już zależy od filmu rzecz jasna trochę zależy od filmu, ale generalnie tak to co na planie nagrywamy to co zostaje później w filmie to są głównie dialog natomiast cała pozostała warstwa dźwiękowa, czyli wszelkiego rodzaju atmosferę odgłosy efekty przejazdy samochodów przeloty samolotów czekające ptaszki może i t d. wszystko koronki koronki też to wszystkie zadawane później jest nagrywane, a później osobno w odpowiednich warunkach najpóźniej mocowane, czyli składane do kupy tak jak sobie realizator operator reżyser dźwięku założyć, a wtedy właśnie dzięki temu, że każda z tych warstw mamy nagrane osobno my możemy już bardzo głęboko mocno wpływać na to jak trafnie brzmi na koniec czy możemy się wybrać czy chcemy słyszeć bardziej ten element czy ten czyta czyta czyta kiedyś nagrali wszystko jednocześnie czymś nie da i jak wygląda sprawa montażu czy to jest tak, że montażysta obraz razem z reżyserem, dostarczając gotowy produkt pod względem wizualnym do tego dorabiasz muzyka remontuje aż 93 to jest wspólna praca to jest, jeżeli np. robi film, który robi już od etapu planu zdjęciowego to tak naprawdę moje prace zaczną się nawet trochę wcześniej już wcześniej czy ten scenariusz i zdarza się, że czasami rozmawiam z reżyserem na temat jakichś pomysłów inscenizacyjnych, które możemy już na planie wprowadzić i że jest taka sytuacja Antychryst dziecko właśnie było przy 11 minutach spadł z dalmierzem wtedy możemy nawet wcześnie o tym, rozmawiać i wprowadzać jakieś elementy natomiast, jeżeli realnym trafia do mnie film tylko do postprodukcji dźwięku, czyli coś innego nagrywał na planie no to wtedy zazwyczaj ta praca zaczyna się już po montaż czy dostajemy są zamknięte obraz zazwyczaj tam są jakieś propozycje i pomysły często montażysta raz właśnie z reżyserem coś wymyślają sami wkładają sam jakiś element dźwiękowe nawet po to, żeby się przyjemnie oglądało prawdę natomiast, a później no mam pełną swobodę w namiotach pracuje Jean ne mam pełną swobodę zaproponowanie swojej wersji dźwiękowej i 4 z reżyserem zostajemy pracujemy ja coś wymyślą proponuje podoba się nie podoba szukamy jakiegoś kierunku i t d. wygląda to praca, a jest coś takiego jak Barwacz dźwiękowa filmu jeśli chodzi o obraz dość łatwo się zorientować w ciepłe zimne kolory później oglądamy tu na fotosach ułatwi nam porównać jeśli chodzi o dźwięk myślę, że tak myślę, że takie na pewno jest coś takiego, jaki charakter niż format Rosję przyjmiemy na nasz film, bo myślę że, robiąc komedię będziemy korzystali z innego zasobu dźwięku z innego ze sobą choćby TEU atmosfer czy w dodatkowych elementów niż, jeżeli będziemy rewiry dramat czy ekip ratunkowych SOR także także możemy nazwać barwą można nazwać formą możemy nazwać sposobem na pomysł na udźwiękowienie na pewno każdy film powinien mieć i te fajne mając swój charakter dźwiękowy taka barwa jest odczuwalna dla wszystkich czy tylko dla tych bardziej wrażliwych na dźwięki ciężko się wypowiadać w imieniu wszystkich latach jak ten wrażliwy na 2 Algieria raczej słyszę czuję już o naprawdę potrafi odróżnić myślę jednak od drugiego jako skonstruowane i myślę, że nawet, jeżeli to nie jest świadomie odczuwalny na pewno, jeżeli jest dobrze zrobione to funkcjonuje, ponieważ dźwięk w filmie spełnienie tylko funkcję informacji czy nie jest tylko przekazywaniem dialogów i opowiadaniem historii strzela po tak tylko jest też warstwę emocjonalną czyli, czyli im też jak może budować emocje budować napięcia także to myślę, że oddziaływuje na Davida nawet jeśli widz nie jest bardzo świadomy, że to są takie specjalne zabiegi w tym w jaki sposób się taką barwę uzyskuje to, że charakter bardziej charakter do wsi do 1 najprostszy przykład, jaki możemy sobie przytoczyć te są wszelkiego rodzaju gatunkowe filmy typu horror thriller, w których jest bardzo prosty zabieg, że jeżeli chcą przestraszyć widza jako sytuację to wcześniej np. stłumiony wszystkie inne dźwięki zazwyczaj jest tak, że jeżeli ma się pojawić jakiś nagły remont groźny to poprzedza to cisza to świadomy oczywiście budowane zabić w ciągu doby zwiększamy swoje skupienie napięcie wsłuchujemy się w to drony szmery i wtedy nagle Bach może zaatakować i przestraszyć widza, a w komedii komedii komedii są różne jak bezstykowe elementy, których możemy używać komedie są dosyć mocno oparte na dialogu wkroczyli tam taki moduł dźwiękowy jest mniej ważna ma być bardzo przerysowany film i wtedy te nagrania mogą być np. przerysowany czy wszystkie elementy, które wykonuje bohater możemy nagrać dużo mocniej i w miksie i bardziej uwypuklić wszystkie czynności, które wykonuje on być tak przygotowany plan, a filmy fabularne możemy bardzo dużo zrobić jeśli chodzi o tak sobie wyobrażam nie zmieniać jeśli chodzi o warstwę dźwiękową poprawiać tworzyć te wszystkie ban Asia tak jest nakręcając atmosferę, a w przypadku dokumentu czy też dozwolone są takie dyskusje, żeby były takie dyskusje na ile w dokumencie możemy ingerować w przy czym tutaj należałoby się cofnąć trochę wcześniej nie tylko że, choć wydźwięk tylko tak naprawdę musielibyśmy się cofnąć do samego etapu rejestrowania dokumentu pragnę w tej chwili z tego co ja przynajmniej wiem widzę i obserwuje dokumenty nie są takie czysto obserwacyjne, jakby w dawnych lat tak jak pan Kazimierz Karabasz filmował długie ujęcia druga kamera surowa, więc rację coś takiego teraz teraz jest trochę więcej jednak ingerencji w inscenizacji to jest słowo, ale powiedzmy prowokowanie sytuacji, w której bohater będzie funkcjonował działał także także to dokument jeśli tak samo dzieje się jeśli chodzi o dźwięk ochronne dokument się już bardzo mocno, zbliżając do do filmów fabularnych w tym również formalnie także z mojego punktu widzenia tak i ja tak robię to jeszcze zapytam się miejsca, gdzie pracujesz, bo to przecież nie jest tylko mój Cichy cieplutkie studia chętnych często pewne jak to cała ekipa filmowa przebywasz, w jakich terenach nie ma to pada zimno nawet gdzieś daleko tak to prawda co prawda wstydzi, bo to jest akurat tym się podoba, bo mam dzięki domowi i Itaki tak jak się znudzi się w Niemczech w studiu to może akurat zdarzyć jakiś film widziałem, a w studiu nie siedzę przy filmach fabularnych to powiedzmy stacje w miarę opanowana natomiast zdarzyło się zrobić kilka dokumentów bardzo ciekawych dokumentów i policjanci chcą poświęcić, bo w rożnych dziwnych miejscach byłem np. w dżungli na 2 pułku raptem 2 miesiące Amazonii byłem też prawie miesiąc w dżungli na to pójdzie byliśmy MF miejsc już nie błyszczy białych ludzi nikt nam wyjść wśród kanibali tam robisz dokument z Krystianem Makowskim i tam rzeczywiście przygody się zdarzają, a taka wyprawa jest przygodą, bo jeżeli na miejsce zdjęć my podróżujemy najpier w przez 1 dzień 3 samolotami później na przyczepie jeździ pan później śpimy gdzieś nad rzeką później 2 dni płyniemy gryzie jak inni jak w czasie apokalipsy między wyglądała, bo znali dziura w sprawie dżungla krokodyle metą w jakimś małym kanu płyniemy do góry w górę rzeki swoją drogą film zdaje się ze świetnym dźwiękiem w trasę zamknęli trasę Kate Ryan i później po dopłynięciu jeszcze kolejne 2 dni idziemy przez dżunglę, przedzierając się z maczetami i NATO sama taka, jakby z prawa już jest przygodą niezwykła, a późniejsze zdjęcia z opłat sami, którzy nie chcieli nigdy ani białych ani w domu wraz z kamerami mikrofonami na dzień dobry adres ulica głęboką wodę na głęboką wodę też były sytuacje niebezpieczne w jakim stopniu, bo wybuchła wojna plemienna w czasie, gdy byliśmy chwaleni przez was w pewnym stopniu troszkę przez nas, bo tam właśnie on była walką na wysokiego na 3 takie larwy jest takie robaki które, które są dla nich przysmakiem i tam wybitną Rynkowski właśnie w konflikt ten oto przysmaki, niemniej jednak wśród naszych zdjęć nagle przewodnik nam taki bardziej cywilizowane, które zdaniem władz w początku biegnie z naszą stronę, bo musieliśmy z Krystianem to jest jakby element widowiska dla nas z kamerą mikrofonem strzały, latając na zawsze dobrze to chyba jest dla nas widowisko Super last Great przewodnik Zbigniew Dolata run run Business and Rewards mówi, więc myślę zagrzewał ich, żeby te strzały nas nie nie dosięgły rzeczywiście to była taka potyczka w tle zbrojna między plemienna intencje postrzelali całe szczęście nic nie zginął, niemniej następnego dnia musisz się zwinąć i zadumy jak zabrać zwinąć im wracać czekać tak naprawdę poszło larwy naprawdę poszło na, a on wyobrażam sobie też taką sytuację powiedz czym mogła się zdarzyć, że on i dźwiękowiec nie może się baza bardzo wiercić, żeby też już raz wzrasta jestem wielkim swoistym Janusz w Amazonii, a spadać taki wielki Pająk w latach zajmował się 1 jemu też bardziej im się go przestraszył ludzi będąc tutaj, w jakich w hali zdjęciowej, bo tam w hali zdjęciowej byłby to jest nowy element to te nie ukrywam, że Amazonii także w Pajęcznie bynajmniej wrażenia po 2 miesiącach, tym bardziej że n p . na komary wszechobecnej indiański insekty właściwie nie było żadnego sposobu żadne kanistry Jan Maścianica nic nie działa tylko długi ręka w, a także z tego sztukę cierpliwości, żeby poważnie nie drgnąć nie zepsuć, a dziś jest dobre ujęcie nie może się do tego w tej gorącej ciągle chodził ubrany w długi ręka w długie spodnie chust rękawiczki kapelusze wszystko, żeby zasłonić, żeby jak najwięcej ciała 1 szansa, żeby nie gryzły stwory, czyli trzeba jeszcze mieć dobrą kondycję fizyczną do tego wszystkiego, żeby wytrzymać trudy planu na kondycję fizyczną oraz ich kondycję psychiczną 2, bo Bartek trzeba się czasami uzbroić w jakąś ogromną ilość cierpliwości grał w ogromnej dość czekania na coś co się może wydarzyć albo nie tak naprawdę radę kochanie operator reżyser twórca dźwięku do filmów jest gościem TOK FM za chwilę wrócimy do rozmowy pan studia TOK FM Radosław Ochnio reżyser twórca dźwięków m. in . do filmu 11 minut Jerzego Skolimowskiego, który pewnie wielu z państwa widziało w kinach przed chwilą rozmawialiśmy o trudach pracy przy filmach dokumentalnych, a wracając do fabuł czy to jest rzeczywiście także dźwiękiem jesteś w stanie zupełnie zmienić przekaz danej sceny z 1 zrobić chorych oraz ich dokładnie z tych samych ujęć niemalże komediową sytuację może nie w każdej natomiast w bardzo dużym stopniu można to zrobić można zrobić atmosferą, którą my jak zbudujemy dookoła można to zrobić w miksie ukrywając pewne elementy dźwiękowe inne uwypuklając można bardzo dużo zrobić jeśli chodzi o warstwę emocji, bo są takie zabiegi, które zdaje się, że już każdy z nas mniej więcej zdiagnozował np. rytmiczne te kiełbasy, które są nie w rytmie serca czy coś takiego co nam w kinie też to oddziałuje bowiem nasze narządy trzęsły się dokładnie w tym samym rytmie, więc jesteśmy tak są przestraszeni jak bohatera założyć, że jest mnóstwo jeszcze takich trików, które nie zauważyliśmy wiem, że nie stać jeśli zbyt wielu, ale ten krzyż 12 coś jeszcze dać Igorowi, żeby kogoś nie przestraszyć, bo to chyba jest najbardziej charakterystycznym deski nie mamy większych większą ilość dostępnych środków pomożemy korzystać choćby z tego kanału Nisko tonowe partie saabów charakter powoduje takie wdrożenie całej sali drżenie naszego ciała też wtedy i IT jest też element, którego można używać, bo on podskórnie buduje napięcie, nawet jeżeli w sytuacji jakiegoś spokojnego dialogu z takich jak np. prowadzimy teraz ze sobą byśmy wprowadzili w tle pekiński dziennik rezydujący to jakby widz podświadomie odczuwa takie zagrożenie, które mogłoby zaistnieć, jako że ktoś kogoś zaatakuje nie należy zrażać myślę, że coś co się stanie co się nagle pojawia, bo co się wydarzy także to te są elementy, które by prowokują jakieś napięcia tego wszystkiego uczyć się jako operatorzy twórcy dźwięków w ciągu pracy trzeba przykładnie go na studiach zajęcia z psychologii z biologii stawek działa człowiek po rundzie myślę, że najfajniej jest przynajmniej patrzeć po swoim przykładzie interesować się wieloma elementami bardzo świadomie słuchać i świata i różnych innych filmów, które są powiedzmy ciekawie zrobiony interesować się może trochę psychologię, ale przede wszystkim otwiera swoją wrażliwość, ponieważ technologie i trybu sposobu wykonania dźwięku można się nauczyć myślę, że w miarę łatwo powiedzieć to jest kwestia spędzenie półgodziny powtórzeń, a każdy de facto może zrobić natomiast to, czego się użyje to już nie jest tak oczywista tak naprawdę mamy tu z bazy i ilością przeróżnych dźwięków i każda z osób wybierze inny element każdej z Chin oczywiście i teraz te biedne są też takie drugą, że takiej trasy 11 wybór będzie działał drugi mniej to już rzecz raczej nie wyłącza się bazować na jakich wrażliwości ktoś się rozwija przez, a czy to jest tak, że wraca ze swojego warsztatu, że masz kolekcję nagraniem ulec zmianie 350 rodzajów kroków albo chodzenia po mrozie wytycznych mam sporą bazę nagrania akurat taki bon tego rodzaju efekt jak kroki aktorskie drobne czynności nagrywa się do filmu osobno te są ludzie, którzy się tym specjalnie zajmują oni nazywają się immunitetami dźwięku i oni tak naprawdę oglądają film i powtarzają te ruchy, które się dzieją na ekranie, w którym kroki powtarzają ruch odkładają kubki manipulują różnymi przedmiotami to jest po prostu dużo szybciej nagrać na żywo niż próbować w komputerze czy kiedyś jak nie było, gdyż szara Invest in nowość kiwać i zsynchronizować, bo oczywiście koszmarnie trudne natomiast każdy z nas pracując na bazę takich nagrań, które sobie wrogim terenie, czyli różne atmosfery różnych miast z różnych miejsc jakieś ciekawe windy nie wiem ciekawe, czyli jakieś ciekawe hałasem przykład mam ograny cały pas i pałac kultury miałem okazję być uzwiązkowienie takiego dokumentu Tomka Wolskiego w tym pałac w Pałacu kultury zwiedziliśmy go od stóp do głów można powiedzieć z mikrofonem i nagrywam tam przeróżne nie wiem klimatyzację wiatr szumy krople te windy wszystko wszystko chyba fascynuje mnie ten zawód inicjatora dźwięków to efekt jest świetna zabawa tak jak mówię są, jakby wyspecjalizowane studia, ale ja też czasomierz mam czas to samemu niektóre rzeczy sobie robił to świetna zabawa, tym bardziej że widzi kubek to też nie jest taka trudna rzecz no wbre w pozorom właśnie są różne technologie można go postawić normalnie, ale steka szkoła amerykańska, która polega na tym, że kubek stawiamy nie tak, a hale stoją tak tak jeszcze się dodaje Wacław Mac, a z takim podwójnym kliknięciem takich Long ten dźwięk jest dużo bogatsze w filmie nie jest tylko proste proste 1 stuk i tylko jest dużo bogatsza o niebranie chodzi o to, żeby w filmie wszystko było większe niż życie generalna FR my często, kiedy opowiada się jakimś filmie np. wybitnym na to zwracać uwagę na scenariusz reżysera aktorów operatorów wizualnych rejonu prawdy nie wiem czy kiedykolwiek słyszałam, żeby ktoś zwrócił uwagę na tę warstwę dźwiękową na operatora dźwięku czy to jest także to inaczej to dlaczego od właśnie ich Echa właśnie nie wiem, bo w kumite to jest w pewnym stopniu jest to taka praca, która niestety, ale jest wykonana dobrze wtedy, kiedy się nie zauważy to jest to święto wiosny minus, jeżeli komuś zależy na tym żeby, żeby być sławnymi rozpoznawalnym i gości w programach telewizyjnych czy w Toronto to może nie jest najlepszy kierunek, ponieważ ta robota jest dobrze zrobione jeśli lewica jej nie zauważa, jeżeli widz zaczyna zauważać, że to był jakiś prace wykonane ZO znaczy, że Turkish został popełniony błąd przecież te wszystkie filmy znów rzuca jakieś gatunkowe puzzle ćwiczą tak dalej no one są oparte tak jakby właściwie dźwięk dźwięk buduje to cały realizm przecież wiadomo, że III strzelnicy scenografia wszystko to jest nieprawdziwe te stateczki wybuchających regionalności małe potwory są z gumy w wszystkie nieprawdziwe i tak naprawdę udźwiękowienie powoduje to, że widz to zacznę wierzyć w dużym stopniu, więc kluczowe w takim razie jest natomiast czemu to jest jakby niedoceniany to dokończenie, a reżyserem dzieci reżyser funkcja nie mówię o żadnym konkretnym psy tych, z którymi współpracował czy któryś z naszych, ale czy w ogóle tak jest, że zastanawia się na właśnie nad tym charakterem dźwięku, że rozważa to razem z twórcą dźwięku podobnie jak właśnie z tym operatorem wizualnym czy raczej zostawia to nie spłacą takim aktem to trochę zarzucił, iż osoby niemniej, jakby to osoby, z którymi pracowałem większości i deklarują i później się tego czy mają, że dla nich warstwa dźwiękowa jest bardzo istotna, więc my spędzamy trochę czasu na rozmowach spędzamy trochę ciasny i pomysłach na koncepcjach przyczyną, jakbym ja akurat mam taki stan pracy, że ja lubię później zostać samemu robić robić coś zaproponować i później, jakby zderzamy się z tym co ja przygotowałam ne, abym się podoba mam ten sam kierunek no bo mamy jakieś dyskusje i wtedy próbujących zmieniać to też chyba trudno opisać, bo on kadr można narysować trudno tak tak naprawdę właściwie od dźwięku ciężko mówić dużo łatwiej go słyszeć i dyskutować na temat tego co się usłyszało także np. wybory jakich elementów, których chcemy użyć ciężko sobie, że chce mieć np. tło miasta, które możemy założyć, że to jest, bo miasta, który jest obecnie, więc groźny nas teraz, żeby je wybrać odpowiedni to trzeba przesłuchać takich powiedzmy nagrań miasta kilkadziesiąt Nike z zależną własność mebel właśnie we wrażliwości wybrać te TTIP i złożyć z nich z taką warstwę która, który będzie, jakby współgrała z obrazem my jednocześnie budowała te napięcia, którą chodzi o głosy aktorów są przerysowane podrasowanych nierozdzielnie leczenie są czyszczone z różnych niepotrzebnych elementów takich jak dzieci z czasem obrazki przy dźwięki odgłosy resztę ekipy, która w czasie gdzieś tam zjadają ich rola, a wręcz kluczami zjadają kończy kopie staty w przypadkiem to jest codzienność na planie podrasowane nie zdarza się czasami, że de reżyser potrzebuje trochę innego wyrazu aktorskiego mniej chciałby, żeby np. takie sceny trochę inaczej zabrzmiała czy też wybrzmiała zasada, którą musimy wziąć do studia i nagrać z nim coś jeszcze Rastko trochę inaczej, a czasem się nagrać jeszcze raz, bo jak bela nie udało się technologicznie nagrać tego na planie wystarczająco dobrze wszak właśnie technologie ciągle porównuje do telewizji no bo jesteśmy z nią bardziej obyci z bardziej widzimy zmiany tej jakości, że te filmy są coraz bardziej spektakularne jeśli chodzi o wizualną iść właśnie, ale domyślam się, że jeśli chodzi o technologię dźwięku ono to też jakaś rewolucja jest jest cały czas się dzieje tak jak w każdej dziedzinie w tej chwili komputeryzacja i cyfryzacji bardzo to wszystko się gdzieś przyspiesza i ułatwiać nie do końca tak działa, kiedy się montowała na taśmie zarówno obraz jak i 19 wątpię w komputerze wydaje się, że jest łatwiej teraz zrobić to cięcie naboje sław i tylko, że przez to, że jest łatwiej to możemy zrobić więcej możemy zrobić więcej możliwości, więc de facto ten czas tak bardzo się nie skraca natomiast jest jest jest łatwiej jest trochę łatwiej na planie pracować, bo mikrofony są coraz lepsze są coraz mniejszym tym proporcje są jeszcze malutkie, że w sumie można je umieścić prawie na ubranie jest jest niewidoczna w reż Thor to pomaga co jest najtrudniejsze n p . nie montowanie scen batalistycznych chętnie te zwykle przyjemność w 2 etapach Press Service głośno nie ratować je później to już narażone na etapie zgrania czy jak jesteśmy w takiej sali nagraniowej, gdzie mamy już gabaryty kina głośniki takie potężne to wtedy rzeczywiście przez dłuższy czas śliwka w hałasie remontując wcześniej toczyć się jak umiesz bardzo dużo drobnych elementów poukładać w 100 może nie zgłosi natomiast jest to o tyle łatwe, że jak wiadomo, o co tu nie ma tutaj najtrudniejsze moim zdaniem zawsze są w BOR czy na jedno najtrudniejszy etap test jak byśmy coś wybrać, kiedy mamy kilka możliwości i ona jeszcze wydają się wszystkie dobra i myśmy wtedy podjąć jakąś decyzję, że co możesz tego i tego tego dźwięku do tych scen także to jest właściwie sztuka ciągłych wyborów w zakresie właściwie każdy element, który pojawia się w tej ścieżce dźwiękowej z wynikiem ich liczba chyba najważniejsze są niskie dźwięki obejrzałam wiele zapowiedzi zwiastuny filmów, żeby posłuchać tych dźwięków właśnie i faktycznie prawie cały czas jest Tomek i buczenie w tle Nikisz tłumy w żaden nie nie ma ciszy niemalże nic nawet nie musi być muzyka tylko własna tak jest to prawda tylko zwiastun filmu jest też inna forma, ponieważ jest krótka forma i na czwartą w 22 minut 2 północ z gościem możemy się pozwolić na to, żeby ona była bardzo dynamiczny agresywna, a jeślibyśmy w ten sposób próbowali zrobić dziesięciominutowy film to generalnie byłoby to w razie niedotrzymania odważy byśmy stracili skupienie widz od razu także także w całym filmie nie do końca tam jakby wymaganej potrzebne są momenty działalności, że moment, że mamy własne oczy mam ten duży zakres dynamiki masz dużo czasu, więc pewnie nie oglądasz z seriali z dawnego związku Radzieckiego Anitę właśnie grzeszą tym, że nadmiar muzyki, że bez przerwy muzyka na takim wysokim cech mocnych wyobrażała ucznia, a to jest to co się robi źle czy bardzo denerwuje się śliwki mniej widzisz, że na twoim filmie, w którym pracowałeś nad dźwiękiem ludzie siedzą jedzą na ciosy ich rówieśnicy w uszach i nie tylko nabyła już, że nie zna się właśnie w kinie tego, iż jedzącego Towarzystwa dlatego staramy się chodzić do kina w godzinach porannych jak już na chwilkę jest na ekranach to zazwyczaj tam o godzinie dziesiątej jedenastej są ledwie 3 osoby nota albo albo nie kupią tego jedzenia albo są na tyle daleko, żeby się wytrzymać, ale tak nam to jest to jest przykre remont co prawda o testach, że jesteś bardziej wrażliwe na dźwięki, że pewne rzeczy czy drażnią trudno tak myślę, że tak chcę to też jest wynik pracy, jeżeli jest pan zamienić w studium pracując może nie wahała się na to czas, słuchając czegoś inie jest to muzyka czy ten wniosek jest melodyjna przyjemna rzecz to później najchętniej bym prosił o wpisie do prawa, a jeśli ktoś chciałby pójść twoje ślady to co musi zrobić, bo musi uzbroić się w trochę cierpliwości, bo nie od razu się można wszystkiego nauczyć jak rozmawialiśmy też drogi można natomiast cała reszta jest moim zdaniem wynik meczu aż pewnego doświadczenia i słuchania oglądania czytania przeżywania chodzenia tam idziesz, żeby w zbudować jak najciekawszą taką własną osobowość i żeby później można było właśnie przekazywać także, że ich wydźwięk to realizator operator dźwięku jest takim ostatnim ogniwem między filmem założeniem, a tym co usłyszy widz jest tak naprawdę wszystko to przepływa przez niego z desek osobom będzie takim zrobić dźwięk czy naprawdę kluczowa rzecz istotna Bartz jeśli państwo widzieli albo wreszcie państwo wybierają na 11 minut Jerzego Skolimowskiego to proszę wyraźnie słuchać dźwięków, bo to właśnie Radek Ochnio jest ich twórcą adres wiem, że pracujesz nad filmem królewicz 3 o chmurach cóż za produkcję powiedzmy na koniec królewicz olch z filmem Kuby Czekaja, z którym zrobiłem jeszcze wcześniej 1 film, który będzie w kinach w lutym p t. BabyBump, ale i to może być, ale dobry przykład tak wracając na chwilę do tego, o czym rozmawialiśmy na temat barwy dźwięków imię czy też formy Nantes, jakby ten sam reżyser ten sam operator ten sam jakość dźwięku czy ja natomiast te 2 filmy są kompletnie się będą jeszcze kolejny cios w etapie kończenia będą kompletnie inne formy, ale nie, o ile baby Bump jest przerysowany jest komiksowy jest jest mocnym czasem agresywne wręcz dźwiękowo wizualnie o tyle królewicz to jest zupełnie inna inna historia to jest kluczem jest więcej trochę więcej subtelności trochę więcej psychologii trochę więcej takich różnych elementów elementu dźwiękowych, które nadano nam zbudowało w domu budowały napięcie emocje i brzmi dobrze niech państwo uważniej słuchają dźwięków będą państwo w kinie następnym razem, choć właśnie to takie jak mówił Radek, że kiedy zaczynamy zwracać uwagę na dni nikt tam wrzucać zdjęcia z silnym niefart w Chełmie Siwek Handzlik żłobek skupić się nad tym, którą rząd będzie właśnie wchodzą elementy drugi raz oglądając się ocierać się skupić tech Dent ex machina Radosław Ochnio operator dźwięku twórca dźwięku reżyser można, by tak opowiadać czy też jak sama w sobie mówi gość od dźwięku c k może z dziękuje serdecznie ja również Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND - KAROLINA GŁOWACKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz z rabatem 40%. Wybierz pakiet Standardowy z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA