REKLAMA

Co kupują najbogatsi Polacy? - o raporcie KPMG Andrzej Marczak

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2015-12-08 12:40
Czas trwania:
14:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raport gospodarczy z jest 1242 Aleksandra Dziadykiewicz zapraszam na raport gospodarczy Radia TOK FM oczywiście śledzimy to co dzieje się na rynkach finansowych niestety kolejny dzień, kiedy warszawska giełda notuje bardzo widoczne spadki WIG 20 teraz na minusie i to wyraźnym 2 i 33 % tyle traci indeks WIG 20 i coś notuje w tej chwili w 1821 punktów zaledwie w obroty spora jak na tę godzinę Wola jak na godziny 1243 netto obroty to 430 prawie 3  000 000 zł najbardziej aktywne Rozwiń » spółki do KGHM, który traci ponad 6 % PZU, które traci ponad 3 % dni PKN Orlen ze stratą prawie 8 % rynki to także oczywiście inne giełdy surowcowe cóż ropa naftowa dziś odrobinę odrobinę droższe, ale cały czas w trendzie spadkowym wykresach 40 proc nawet mniej za 1 baryłkę także interesy nie jest najlepszy wynik jeszcze waluty euro po 4 zł i 32 gr dolar po 398 frank po 399, a funt brytyjski teraz kosztuje 5 zł 98 gr wychodzi franka to być może w najbliższych dniach co się wydarzy może będzie trochę tańszy w ciekawe, jaka będzie reakcja inwestorów na coś co może się wydarzyć Otóż bank Credit Suisse twierdzi, że w czwartek szwajcarski bank centralny będzie decydować o stopach procentowych i być może zacznie je jeszcze bardziej poniżej zera już teraz przypomnę stop specjalistą poniżej zera, ale mogą być jeszcze głębiej i ścięte takie są prognozy banku Credit Suisse na czwartek rano wtedy właśnie poznamy decyzję banku Szwajcarii w jeszcze dane statystyczne PKB brutto 1 z wyrównane sezonowo w trzecim kwartale tego roku w UE, czyli Bunte danych, które patrzymy kwartalnie porównujące mnie 1 kwartał do drugiego w tym wypadku trzeci kwartał do drugiego kwartału w strefę euro zwiększył się o 3 % z Unii Europejskiej o 4 % w i testy w taki wynik, jaki był spodziewany przez analityków i tylko tak się może warto popatrzeć na Polskę w Polsce w trzecim kwartale w porównaniu z drugim kwartałem wzrost PKB wyniósł 9 % takie dane podaje Eurostat warto podkreślić, że jest to szósty najwyższy wynik z Unii Europejskiej lub raport gospodarczy w raporcie gospodarczym dziś paru zdaniach o tym od tych, których nie wszyscy lubią, czyli bogatych w wyższych studiach się uśmiecha Andrzej Marczak ska PNG dzień dobry dzień dobry państwu KPMG przygotowała raport właśnie o Polakach, którzy są najbogatsze, ale też o rynku tych dóbr luksusowych, które są produkowane w Polsce, bo takie też perełki mamy na to, bo kolejnego złotych bogatych ile jest tych bogatych osób, które państwo biorąc pod uwagę w swoim raporcie MSZ to wszyscy się powinniśmy cieszyć, że nasze społeczeństwo się bogaci i lubić tych bogatych, którzy wydają pieniądze na dobra luksusowe i te również produkowane w naszym kraju, bo wtedy wszystkim lepiej się żyje tylko oglądać nie zawsze chcą się tak dokłada do końca dzielić się być inaczej ci biedniejsi chcieliby, żeby ci bogaci dzielili się bardziej odpowiedzialne społecznie trudno tak z tym polemizować, ale trzeba podkreślić, że rozwija się klasa średnia w Polsce na potrzeby naszego raportu, który dotyczy właśnie dóbr luksusowych i osób majętnych w Polsce podobne takie są głównie te osoby są właśnie głównymi nabywcami dóbr luksusowych, które są dosyć się drogie przyjęliśmy takie 3 kryteria badaliśmy osoby zamożne, które wg naszego raportu to są te, które płacą 32 %o wy podatek, czyli druga skala podatkowa w Polsce, czyli te, które zarabiają ponad 7000 zloty brutto miesięcznie i więcej, ponieważ mówimy o tych zamożnych bardzo zamożnych to przyjęliśmy na potrzeby badania te osoby pomiędzy 1020  000 zł brutto miesięcznie i bogate, które określiliśmy te, które zarabiają powyżej 20  000 zł miesięcznie i więcej prawda i te najbardziej bogate tzw. NNW i z angielskiego czy osoby, które mają co najmniej 1  000 000 USD w aktywach płynnych to znaczy aktywa płynne dobre pytanie zostało to aktywa, a oprócz nieruchomości generalnie w tym łatwiej upłynni, czyli gotówka, ale również akcje obligacje złoto Anny i jest to są badania, które również są są przeprowadzane w skali świata i oczywiście Polska na tle świata nie wypada tak atrakcyjnie, bo tych najlepsza najbardziej bogatych w Polsce tych, którzy mają ten bilion dolarów, więc jest 43  000 wg badań natomiast te w Europie ta klasa bardzo bogatych jest o wiele o wiele większa nasza w wielkiej Brytanii prawie 2 ,51 000 000 w Niemczech 1,51 000 000 Ks Zdzisława wąsa to 60  000 na najbliższe jest nie do Portugalii tam jest 51  000 takich osób czy Czesi 28  000, ale chcę powiedzieć, że to jest ta grupa, która właśnie nabywa dobra luksusowe w Polsce i w tym roku nasz raport dotyczy luksusu my tak mówimy Made in Polen zrobionego tu i teraz w Polsce, gdzie my firmy mają polskie korzenie i produkują bardzo dobre jakościowo produkty premium luksusowe, czyli mamy około grupa około 1 000 000 Polek Polaków, którzy są powyżej tego progu odcięcia, czyli 85  000 zł rocznie ma pani rację, że zbadaliśmy w tej grupie są też osoby, które są przedsiębiorcami płacą 19 %o wy podatek chodzi o g co ty też państwo pytali tak tak dziękuję bardzo za to pytanie, bo właśnie te jest też istotna sprawa, ponieważ 19 % ktoś decyduje się na wybór tej formy opodatkowania to znaczy zarabia więcej niż 8 niż 85  000, bo do 85  000 płaciłby 18 % ci jest faktycznie już grupa prawie 1 000 000 osób naprawdę kształtująca się klasa średnia jak patrzymy historycznie liczba ta coraz no i idzie cały czas senny zwiększa się oni jeszcze nie 10 lat temu tych osób było 300  000 już teraz mamy praktycznie prawie 1 000 000 i nikt nam nie powie, że jednak nowy dowód w po Polska nie rozwija się na to to są dane twarde dane z Ministerstwa Finansów z urzędów statystycznych, że jednak tworzy się właśnie grupa tzw. klasa średnia w Polsce wzbogaci się bogacą biedni są konieczne może zostawmy to zostawmy to, bo to problemy społeczne oczywiście one są bardzo istotne, ale niech nikt nie chciałby ruszyć się lotnisko biali tylko do potrzeb 1 z deskorolką tych bogatych to co oni robią ze swoimi pieniędzmi w ich bardzo cieszy to, że są takie produkty, które są kupowane przez nich i są celowo wybrany jak te produkty, które są z polskich nowości czy Marka Made in Poland jest wartość dla tych, którzy są bogaci mogą sobie pozwolić na większe wydatki, by to to to jest ciekawe Anny ciekawe pytanie i w kontekście tych ciekawych odpowiedzi, które uzyskaliśmy jest od naszych innych grup ankietowanych, ponieważ np. alkohole, gdzie Marka Made in Polen i tradycja kilkusetletnia produkcji przeważnie polskich szlachetnych luksusowych wódek sprzyja promocji nie tylko w Polsce, ale na rynkach zagranicznych, ale w opozycji do tego są marki kosmetyczne, które są bardzo dobre i tutaj Polacy doceniają świetną jakość do ceny i kreatywność innowacyjność tych produktów natomiast ceny te marki są często ukrywane pod pod szyldami takich nazwę, jakby międzynarodowych i chciał wiedzieć, że tych umów jest gdzieś nie spojrzy to właśnie rzadko kiedy ta nazwa jest aktywnym prawdziwie Polska wyznaczono brzmi polsko nie rozumiem, że będą argumenty, że polskie trudny język nie każdego z nas, ale z drugiej strony też to sam jest także trudno w ogóle znaleźć informacje wyszukać informacje, że to naprawdę jest produkt Polska się trochę zmienia na roszady w segmencie odzieży i dużych firm odzieżowych czy też butikowe, gdzie mamy bardzo dużo projektantów Made in po kolędzie taka bym powiedział, że nazwa czasami egzotyczna i nazwisko czy Czech czy połączenie nazwiska brzmi bardzo atrakcyjnie i to jest promowane i ta świadomość Polaków się zmienia się jednak warto dodać doceniać polskie produkty kupować tu w Polsce i wydawać tutaj pieniądze, ale ma pani rację ja poruszam te kosmetyki, gdzie te nazwy zagraniczne no miały pomóc w promocji nie tylko na rynku polskim w Polskim również, ale również zagranicznych problem polega na tym, że często Polacy nawet, w których byłoby potencjalnie stać na to, żeby sobie kupić np. jakiś kosmetyk nie wiedzą, że bez polskiego na jedno z listy nazwaną tak gęstego spadek po zakradł się, że wynika trochę historycznie z naszych kompleksów, że zagrażaliśmy wiemy, że są takie marki HH z cudze chwalicie swego nie znacie tak jak dodaje nasz sukces po polsku też trzeba dowartościować, ale tak jak to się zmienia myślę, że to apel do tych producentów, którzy jej są i pojawiają się w naszym raporcie raporcie, żeby jednak podkreślali TUE lokalność się, że tutaj ma korzenie Marka tutaj są produkowane te rzeczy myślę, że to będzie sprzyjać jak i widzi pani, że z po świecie widzę też polskie marki polskie produkty, ale faktycznie to Made in Poland strach ukrywany tam jest napisane Made in i już radarze drenowanie Union Jacka i myślę, że ten raport też chcieliśmy tym 8, a 1 z celu, żeby właśnie podkreślić, że nie warto ukrywać zresztą, a pani redaktor ankiety wskazują, że dla naszych respondentów ponad połowa Jerzy jest Made in Polen to jest właśnie atrakcyjny chcą to motywuje bardziej do dokonania zakupu niż, jakby nie było tej nie tego nigdy tego wyznacznika i myślę, że to to kto będzie się zmieniać ta świadomość coraz bardziej rośnie dodaje wszyscy jesteśmy chyba na tym takim etapie nie wiemy w doceniane na naszej polskości dodaje narodowości polskiej firmy i to się wpisuję może taki szerszy kontekst, żeby się nie wstydzi tego jeszcze bardziej promować patriotyzm gospodarczy do Łask nowo sobie z tym świetnie radzą jest zdecydowanie wolą kupić nawet dużo droższy prąd od razu był ich w szwedzkiej czy czy norweski niż jakiekolwiek innego kraju ne no dobrze realia koali godny, jaka jest ta tt stosunek jakości, że chodzi o Polski produkt luksusowy stosunku do produktu luksusowego podobnego, ale z innego kraju to pamiętajmy, że ten nasz raport tez raportu o dobrach premium luksusowych w Polsce ci też trochę taki luksus po polsku luksus na miarę naszych czasów tu i teraz, że ten luksus trochę z innej perspektywy wygląda to w Polsce niż na Zachodzie trudno konkurować polskim markom z takimi wielkimi na przed domami mody kosmetycznymi firmami czy nie wiemy, z jaką w imię czy biżuterii innymi, bo to są marki powszechnie uznane na świecie na potrzeby raportu przyjęliśmy żaden luksus to w Polsce to jest właśnie ten, gdzie ta Polska Marka jest rozpoznawalna na terytorium Polski i respondenci wskazali, że głównie wybierają te produkcji z uwagi na produkty z uwagi na świetną relację jakoś do ceny, bo te produkty nie ustępują jakością natomiast poprzez fakt, że trochę inna nie jest ich pozycja na rynku takim światowym i to to dotacja na tu jest bardziej dostosowana do realiów Polski zresztą te osoby bogate, o których mówimy i to nasze nazewnictwo zamożne bogate to też na tle zamożności bogactwa Europy zachodniej przede wszystkim Stanów zjednoczonych czy Azji i jedno wygląda blado, czyli tak naprawdę ta relacja jakość ceny do ceny tutaj decyduje o zakupie tych polskich RM Marek jak również, że to kwestia tradycji historii przywiązania neony też kodu kulturowego mówi dodaje opolskich alkoholach, gdzie nawet w tym mowa o wielkim teraz w promocji filmie sensacyjnym główny bohater pije ten słynny drink z polską wódką w związku z tym nie ta tradycja właśnie polskich alkoholi i historia jest były bardzo podkreśla Nowaka z drugiej strony cieszy nas w tą drogą, żeby mówić z Pomorza spotkać z tym, że polską znaną markową wódkę trudno skupić w Polsce dużo chcemy kupić za granicą przed i tam jest coraz mniej są bardziej doceniana tak my zawsze może wolimy czasami pochwalić się pijąc wódki skandynawskie cieczy z innego kraju, aby polskie są naprawdę dobry będziemy teraz będzie promować w Kazimierzu pani redaktor Lis z ankiet wynika taki pragmatyzm Polaków to znaczy pamiętajmy, że inne po 25 latach transformacji ustrojowej jesteśmy takimi pierwszymi pokoleniami, które mają inni jakiś już znaczące dochody mogą jednak wydawać na te dobra luksusowe, ale z drugiej strony są to ciężko zarobione pieniądze pierwsze pieniądze to nie są pieniądze rodzi pokolenie wielu dekad jest stąd też wydatki dokonywane przez polskich konsumentów są bardzo pragmatyczny racjonalny my badaliśmy że, że rzecz, że nie łatwo nie wydają nam bardzo drogie produkty też szukają okazji cenowych i właśnie wartościujący stąd też doceniają marki Polski, które mają naprawdę bardzo dobrą jakość relacji docent, a bardziej galerii handlowej czy bardziej przez internet to też jest ciekawe, ponieważ dalej dzwonek czy NKW żalą się kończy internet jest bardzo dobrym dystrybutorem my informacji, ale produkty są kupowane większości w centrach handlowych i butikach internet promuje Polski nie wspomnieć o polskich jachtach, które podbijają rynki światowe, bo nie ma dużego rynku dodaje w Polsce na ekskluzywne jachty łodzie natomiast czy katamarany, ale to jest wielkie uznanie na świecie i 95 % produkcji eksportowana z Polski to mam nadzieję, że ta skala osób, które doceniają Marka Made in Poland rzeczywiście będzie rosła tak jak powiedziałem ciasno się niestety skończył Andrzej marchewka będzie bardzo dziękuję za spotkanie z luksusowym pozdrowieniem dziękuje w tym czym raport gospodarczy za chwilę Jakub Janiszewski program połączenie raport go Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA