REKLAMA

Filmy jako narzędzie edukacyjne. W studiu Kamila Tomkiel-Skowrońska i Marcin Wojtyński

Człowiek 2.0
Data emisji:
2015-12-19 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
48:49 min.
Udostępnij:

Wizje science-fiction potrafią poruszyć naszą wyobraźnię na ogromną skalę. Przykładem może być saga "Gwiezdne wojny“, która ukształtowała zarówno gust, jak i oczekiwania wobec technologii wśród wielu z nas. Jak się okazuje, „Star Wars” mogą służyć jako pomoc naukowa. Chodzi nie tylko o lekcje fizyki, ale również polskiego, angielskiego, a nawet na godzinę wychowawczą. Nie brak przykładów równie twórczego wykorzystania w edukacji innych produkcji kinowych: od hitów Hollywood po filmy dokumentalne. O tym, jak uczyć za pomocą filmów, seriali, a nawet gier komputerowych opowiedzą Kamila Tomkiel-Skowrońska ze Stowarzyszenia Nowe Horyzonty i Marcin Wojtyński z wydawnictwa Nowa Era.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II razy mówi Rz Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa w człowieku 20 wydaniu edukacyjną filmowym dzisiaj edukacja często goszczą na stadionie mówiliśmy o edukacji, jeżeli chodzi o nowe technologie woli chodzi o to chodzi o bardziej zaawansowane technologie przyszłości mówiliśmy edukacji artystycznej związanej z muzeami czy ze sztuką taką jak malarstwo dzisiaj rozmawiamy o edukacji poprzez filmy edukacji filmowej, która jak się okazuje ma bardzo Rozwiń » ciekawe konteksty ADO nich za chwilę, bo najpierw szczytu kota podstawowe informacje, jakie są nam się ważne internetowa państwo chcieli dowiedzieć czegoś więcej o tym, czym się rozmawiamy sprawdzić serwis internetowy, który będziemy wspominali chociażby zapraszam na stronę magazynu Fokus w oku sklep kapelan tam znajdą państwo materiały dodatkowe NKW odnośniki do audycji archiwalnych człowiek w 20 te są dostępne na stronie Radia TOK FM pod adresem TOK FM lokata państwo się komentować toczył się rozmawiamy zapraszam do pisania maili człowiek w 2 latka ze złomowiska to krótka FM czekam na wszelkie propozycje na sugestie kolejnych audycji są zawsze mile widziana, gdy państwo chcieli do nas dołączyć na Facebooku to się z taką możliwość kutia jest wpisanie w przeglądarce w ww szopka człowieka tkanek i zaproszą do internetu do dalszej integracji interakcji tak właśnie tam w wracając do tematu audycji dzisiejsza edukacja poprzez filmy z użyciem filmów w kontekście filmów ze mną w studiu Kamila Tomkiel-Skowrońska ze stowarzyszenia nowe Horyzonty w innym i Marcin Wojczyński wydawnictwa nowa era czy nawet dwu i jaki mamy dzisiaj kontekstów niedawno odbyła się premiera w długo oczekiwanego filmu kolejnej części Gwiezdnych wojen siódma, jeżeli dobrze policzyłem pod nazwą przebudzenie mocy film wyczekiwany na poczcie kultowy, bo oczywiście mocno nagłośnione, a państwo dzisiaj są na Wschodzie m. in. dlatego uważa ten film jak się okazało można wykorzystać w kontekście edukacyjnym, czyli można uczyć w szkołach za pomocą filmu tak to jest zawsze można uczyć za pomocą filmu jest zajmuje edukacją filmową zajmuje się graniem filmów dla dzieci małej Galicji trochę starszych dla młodzieży z UE i może sobie nie zdajemy z tego sprawę w świetnym narzędziem dydaktycznym bardzo przydatnym w bardzo ciekawi dający naprawdę ogromne możliwości co tam mój punkt widzenia w umowach albo byśmy powiedzieli 3 pokoleń, które ja reprezentuję edukacja filmowa to coś mu policzą kraj czy zamiast czytać ponadto do osad obejrzymy film w Oil zgadzamy się, że film to ekranizacja lektury tych zdziwiłem się zajmujemy my często kojarzymy edukację filmową jako edukację o filmie edukacja filmowa scenografia z użyciem filmu przede wszystkim czynią uczymy się o filmie, ale uczymy się, wykorzystując im nie, wykorzystując schematy fabularne, wykorzystując takie zrobione traktujemy film jako sztukę to się pewnie wszyscy gadamy, więc warto poprzez sztukę uczyć dzieci ucieszą uczyć młodzież nie są ludzie różnych tematów mówi tak, ale jeżeli mówimy o filmie rejs Gwiezdne wojny dotarł tam jednak nie pasuje to jest chyba do kanonu lektur szkolnych i tak naprawdę może być do końca zaskoczeniem, że używamy takiego filmu do edukacji ja stawiam, że za 10 za 15 lat będziemy rozmawiali w tym samym studiu to okaże się, że Gwiezdne wojny w tym kanonie lektur szkolnych mogą się znaleźć one w tej chwili nie są w kanonie lektur szkolnych, ale jest to w tej chwili klasyka, która łączy pokolenia jest osada 7 filmów, które mają ogromne odniesienia i ciekawe odniesienia do różnego rodzaju tematów edukacyjnych, których o, których można rozmawiać z uczniami, a chyba najważniejszą rzeczą jest to, że to jest tematyka, która naprawdę interesuje uciekła, bo po 14 letni syn jest w stanie wymienić wszystkich bohaterów wszystkich sagi Gwiezdne wojny, dlatego że jak była premiera pierwszego odcinka z pierwszego epizodu Gwiezdnych wojen tak naprawdę jest czwartym, w której strony jestem naprawdę czwartym Toya w ja miałem 5 lat, a jego to jeszcze oczywiście nie było na świecie i to jest tematyka ta sala łączy pokolenia łączy pokolenia w ten sposób, że razem oglądamy te firmy mamy taką samą przyjemność z tego atut, ale bywają różnice pokoleniowe z tego wymogu odnajdziecie do tych umów nie oglądają, aczkolwiek są pewne różnice, jeżeli chodzi na wkład miłośników pierwszej serii długich odcinków 46 miłośników to miejsce licznych odcinków 1 z farbą w kwiaty listy tych drugich i tych pierwszych w liście tych pierwszych gości zwiedzanie Lwowa to nie lubią jakoś to on wychowałem się z kolei na tej, a tej klasycznej sadza itd system to właśnie bardzo ciekaw te zaś za fantastyczny temat na dyskusję każda z nauczycielem w partii dyskusja jest edukacja czy argumentowania i wspieranie się nie jest fantastyczna forma edukacji już ma też studia mamy przykład tego w jaki sposób można zatem tą tematykę wykorzystać do tego, żeby rozmawiać dyskutować argumentować i ćwiczyć tak naprawdę takie umiejętności miękkie nie tylko wiedza, ale też umiejętności komunikowania się pracy w grupie są fantastyczne to jest fantastyczny materiał na na rozmowę edukacyjną między nauczycielami uczniami rodzicami mogą z wynagrodzeniem woda w formacie siedzimy pod prąd, bo do obecnych trendów w edukacji, bo bo, kiedy nastała nowa zmiana w ministerstwie edukacji to pojawiło się do komentarza Lu Lu głównie od wygłoszone programy stąd te zmiany w edukacji Polski polega na tym, że wracamy do klasycznego kanonu lektur na 2 wandali fama o tym, abyśmy mieli zajmować się kanonem filmowym to właśnie lekturami mamy zaakcentować wartości patriotyczne elity to Gwiezdne wojny jak Akahoshi wpisują mimo wszystko nie jest to program ministerialny jak na razie chętnie wracał ze zwiewnymi pełnymi ja chciałbym się odwołać szczyt tego czym o tym, panowie rozmawiali przekroczyli o tym, że film jest pewną nowością goście pewnie się w szkole w kontekście edukacji jeśli popatrzymy na nasze dzieciaki remont środka, którego dopiero z filmem oswajam, ale przez to, że moment filmową zaangażowana to co ma dziecko jest kinomanem mody od początku jeśli popatrzymy na to po, jaką kulturę sięgają nasze dzieciaki co zrobią same co same wybierają to film jest takim taką dziedziną, którą sięgają same jak co nie jest dużo dużo częściej zdarza się też, że dziecko ogląda w domu na komputerze FIM, że sięga po serial to są bohaterowie, których znają etos toto to jest taki w ogóle, do którego nie są przymuszony to w cudzysłowie poprzez szkoły za godzinę to sama kwestia tego czy szkoła uczy pracować z tym filmem kwesty czy szkoła uczy dzieci analizować film czy dzieci mogą to z głębszą refleksją w jaki sposób odbierać EU edukacja filmowa jest uczenie oglądania filmów również test uczenie dyskusji powinny też jest uczenie takiego odłączanie bezrefleksyjną ości, a zwracanie uwagi na to co z filmu mogę dla siebie 1502 oraz naturalne w sumie gotów pamiętam oczywiście są dyskusja związana z tym czy kolejna część produkcji Kochanowskiej Petera Jacksona jest fajna czy nie fajne to są główne obozy jedni mówią we władcy pierścieni był słupach pobity do niczego w razie ja jestem w tym obozie była tam Hobbit jest właśnie wałkowany po prostu tegoż Lindę oglądać na dłuższą metę w 2 lat wspominał już na studiach czyniła ładnych lat temu kilkanaście audycji kilkanaście lat poprawczaka to mieliśmy takie kółko dyskusyjne na medycynie, więc nie tam znak stop na studia kulturoznawcze, które trudno byłoby do tego bardziej wydawałoby się do stosowanymi dziś takie kółko dyskusyjne LAF omawialiśmy w najnowszy odcinek serialu przystanek Alaska ona przed tak znowu taki serial, który faktycznie powodował wymyśla się o tym, rozmawiali tam nie było medycyny pewnie byśmy rozmawiali dr wahał się tym, które są medycyna zawierał i to faktycznie byłoby bardziej w taki osadzony w realiach studiowania, ale było coś takiego zespołu gromadziło się społeczności wokół filmów kiedyś to był społeczności o takie nie wirtualne łatwo było usiąść ze znajomymi czy z rodziną itd jak w jakimkolwiek innym do niej pogadać dodatków mamy do tego internet jest jeszcze łatwiej dyskutować o filmach wydawałoby się to bardzo proste wymowy dyskutować wypowiedzieć się ocalić oczywiście takie taki nie wirtualne kluby filmowe nadal istnieją nazywamy je DKF jest wciąż mamy w Polsce kino studyjne wciąż mamy takie oglądanie filmów, gdzie po filmie, gdzie zostają na sali dyskutują o filmie w Nakle nad fenomenem jest nie tylko walne technologia ułatwiła nam 2 strony na pewno mamy fora dyskusyjne portale całe przeznaczone do tego, aby te filmy recenzować oceniać ocenić aktorów ocenić równa elementy złożą bardziej dostępny program pat czy też chodzi nam ułatwiła w pewnym sensie to poznawanie filmu analizowanego w taki jest się wydaje auto nadal jest sztuką czy film jest nadal stąd też jest na każdych tę dyskusję filmie ocenianie filmu jest sztuką, która po, która jednak wymagać więcej niż w kategoriach zajmujemy się na forum zaczniemy gwiazd Szkatuła, bo noclegi Góra internetowe dają mi się mało to do siebie, że każdy raz, że każdy może napisać wszystko ważne jest to często dość płytkie powierzchowne traktowanie pewnych rzeczy tak czyni to by dzieciaki są też przyzwyczajony do tego, że mogą określić tylko w UE w systemie lubienie lubię fajne nie Heine i Niemyjski zgłębić temat takie zwracanie uwagi na to co z filmu można wyciągnąć na co można zwrócić uwagę podpowiada niepewny wątków dyskusji to jednak nadal jeszcze wciąż nie jest wirtualny świat tylko najpierw praca nauczyciela czy rodzica opiekuna, który trochę ten świat prowadzi ono w no tak cyniczni poczujemy narzędzi, żeby potem korzystać z VAT narzędzie mentalnych potem korzystać to jest jej kultury szeroko rozumianej w sposób konstruktywny zdecydowanie im też, że potrzebujemy potrzebujemy dostawać do oglądania różnych firm na moment mówimy o Gwiezdnych wojnach i osady, które popularne, gdy maszyna promocyjna jest teraz tak wielka, że właśnie sposób nie zauważyć że, że ten film wszedł na ekrany, ale ja przychodzę ze świata filmu dużo bardziej kameralnego artystycznego i nie jestem przeciwniczką Drogba sterów tzw. czyli pliki nas wielkim budżetem państwa jest wielką maszyną promocyjną dla mnie idealną sytuacją jest kiedy, kiedy młodzież dzieciaki ogląda takie kino i takie kino wyrabia sobie swoje zdanie, ale wie, że kino jest różne tak samo jak kultura prawna takiej znieczulicy mamy nawet możliwość obejrzenia filmu, który jest dobry film, który jest zły subiektywne odczucie, bo każdy docenia inaczej, ale ja znów oglądamy same filmy co nam się podobają to powiedzmy w walutach langusty nad Lechem w planie nie ma 1 kanonu 100 najpiękniejszych na świecie pewnie nigdy się nie zmieni nic nie znaleźlibyśmy też takie serki są wszyscy tak samo odbieramy ważne chyba o to, żeby oglądać różnorodne rzeczy i że można na tej podstawie wyrabiać sobie swój punkt widzenia chęci jest kanon lektur szkolnych nie ma kanonu filmów szkolnych nie ma takiego kanonu, który obowiązkowo każdy uczeń powinien obejrzeć matkę w kraj może jeszcze się Ondrasek wrócą do pytania kanonu lektur szkolnych czy współczesna popkultura, bo moim zdaniem to nie jest jej sprzeczności ze sobą łączy jedno drugie powinno być przerabiane przy czym czy też dyskutowane z uczniami, a często też, gdy popatrzymy słynna współczesną popkulturę to widzimy, że wiele zapożyczeń, które jest w filmach postaci czy też tematyka odnoszą się w sposób oczywiście pośredni do kanonu tego tradycyjnego i też romantycznego nawet antycznego, jeżeli mówimy tutaj od Gwiezdnych wojnach programy edukacyjne stworzone przez nową erę właśnie wersji mówi o elementach mitologicznych wsadzą nowej ery w sadze Gwiezdnych wojen przepraszam mówi o walce dobra ze złem mówi o władzach demokracja versus systemy autorytarne to są tematy, które są ponadczasowe i które naprawdę są ważne w rozwoju edukacyjnym w rozwoju społecznym dzieci i myślę, że taka jest właśnie siła to aż obrazów współczesnej, ponieważ one mówią językiem, który współczesna młodzież rozumie, który lubi, ale jednocześnie pokazuje też pewne uniwersalne wartości, do których mogą się odnosić również, jeżeli chodzi o te kanony tradycyjne chleb rośnie to, czego nie brakuje często dyskusje o pop kulturową w Polsce tego w tym roku będzie za mało, kiedy szedłem właśnie pogłębić analizę tak, ale kiedyś trafioną wzlot następnie w pomocy to wymyśliła to było bardzo fajne spostrzeżenie propos superbohaterów mówi się za komiks o superbohaterach czy filmy to na nich bazujące to jest taka masowa rozrywka tania i t d. ale ktoś pokazał bardzo fajną rzecz czynności są bohaterowie komiksach filmach są odpowiednikami w zasadzie greckich bogów tez panteon każdy ma swoje przymioty każdy ma pewne nadludzkie możliwości zasadniczo boskie są konflikty są Allianz tak jak zasadniczo na starówkę o nim pisze się wg mitologii działo, więc jak się to odniesie w ten sposób do do całości to widać inną perspektywę i dochodów inna inna od podejścia nawet same je do samej nauki historii przez to czasami na uczciwość klasycznych elementów tak Francuzi mają one dla radnych w latach głodu walutą to jest to fajne uczucie w futbolu losów bohaterów można zaangażować tak owe mityczne bóstwa w skład stara prawda Nordyckiego Boga w rejs wtedy to by się jeszcze głębsza kolejna warstwa tych powiązań wzajemnych ale, ale rozumiem to jest fajny futbol do dyskusji właśnie chociażby o tym, czym jest Bóg kim jest pół Bóg i jaki ma, jaki ma, jaką ma relacje z Tajwanu zwykłym człowiekiem co co to w tych filmach, bo to widać w tym momencie, sądząc po temu na produkcję bardzo kasowe w Realu i myślę, że ta refleksja pogłębiona jednak wcześniej ginie w ataku jest mało w ostrych w to co do osób nadal myślę że, że jest mało, bo mało jest w ogóle rozmawiania o nowych w tym kontekście 3 mecze o filmie z dnia w kontekście edukacji ciągle ciągle wydaje mi się, że brakuje nam taki głębszej refleksji co moglibyśmy chodzić ten temat głębiej głębiej jak wygląda produkcja filmowa dla dla młodych widzów widzów w Polsce czy traktujemy tego tematu serio czy trzymamy się czym pochwalić cienie, jakie filmy pojawią się na ekranach mamy szansę na to, że takich propozycji mówimy tutaj Gwiezdnych wojnach czy takie propozycje młodzieżowe lub pod znaną młodszej dzieci ile filmów w Polsce pojawia się dla młodych dzieci to są dobre filmy czy możemy na nich pracować także z nut brakuje nam refleksji, ale brakuje nam też takiego spojrzenia na to, że film trzeba traktować naprawdę serio i jesteśmy trochę wyspą man takim morzu, bo dookoła w Europie kręci się wiele produkcji dla dzieciaków one powstają widzowie przychodzą do kina to są naprawdę oprócz tego, że fajne filmy to co jest naprawdę architektem film jako jako też część przemysłu, a nie tylko sztuka, czyli bardzo kosztowną łóżek do do wykonania do zrobienia inwestycję taką, która ma na siebie zarobić, choć też sobie zwrócić to na świecie to się udaje w Polsce ciągle jest także sami mało produkujemy tanie wierzymy w tego młodego widza jako tego, kto się w nim pojawić będzie chciał obejrzeć coś co wymaga od niego jakiejś refleksji właśnie z tą w ten kierunek dyskusji na zaufaniu do ich rodzin, bo dobrze się tą smutną, ale wolą rozmawiać następnie część audycja wciąż bardziej konstruktywnym, czyli o tej mocy która, która płynie do nas z ekranu, jeżeli chodzi o edukację co do państwa za moment człowiek w 20 w Brazylii do prezydium MKS Świtała w dużej części audycji dzisiaj poświęcony edukacji filmowej edukacji z pomocą filmu za pośrednictwem filmu demonstruje Kamila Tomkiel-Skowrońska ze stowarzyszenia nowe Horyzonty i Marcin Wojczyński wydawnictwa nowa era znajomy po części dłużej w kontekście nowych Gwiezdnych wojen przebudzenie mocy w sumie ciekawy pomysł, by wykorzystać film o OFE do dyskusji w szkole zaczął się wcześnie może być to punkt wyjścia, ale rozumiem za panie Marcinie przygotowaliście te w jakiś bardziej konkretny scenariusz lekcji opartych na filmie czyni nie jest także w tomy w umowie w i nauczyciela niech sobie gadają tylko dajemy im jakieś w wskazówki na czym polega jak się takie projekty taką akcję edukacyjną w ogóle jest takim z wykorzystaniem takiego arsenału to jest bardzo ciekawy proces tutaj chciałam chwilę opowiedzieć czym jest wydawnictwo edukacyjne, bo wszystkim, więc popularne myślę, że nie wiadomo w lotach wydaje książki i drukuje te książki no nie do końca oczywiście wydaje podręczniki natomiast wydawnictwo edukacyjne to jest taka taki zbiór Super nauczycieli ludzi, którzy są zaangażowani w edukacji byli zaangażowani w edukację też, ucząc postanowili zrobić coś dla dużej grupy nauczycieli podzielić się z tym doświadczeniem i w momencie, kiedy zostało nam zaproponowane przez dystrybutora jest na wolnym firmy Disney Polska takie partnerstwo i współudział w premierze tego wydarzenia grupa to Super nauczycieli usiadła i zastanawia się no dobrze to co możemy zrobić z wiernymi wojnami w edukacji od lat nie jest zbyt dosłowna wyda 2 producent powiedział o kraj mamy Gwiezdne wojny macie gotowy materiał dla zróbcie tak jak we wszystkich innych krajach świata Niemców z gotowym pomysłem, a okrojenia chyba jeszcze w Polsce dystrybutor nie ukrywa się z gotowym pomóc sama to mogę być z punktu widzenia osoby, która wiele filmów od różnych dystrybutorów gra najczęściej ten, kto organizuje spotkania edukacyjne powinien się na górę na główkować nad tym jak to zrobić kadr dowódczych w lewo błąd nie do końca wiem dla mnie dobrze, bo ja mam swój zespół, który świetnie pracuje jestem pewna co do jakości tego co co powstanie natomiast gdy do niej nie wiem nie wiem jak w innych kwestiach myślę, że bardzo dobrze niech każdy robi to na czym się zna najlepiej wydawnictwo edukacyjne jeszcze raz powtórzę to jest taka grupa Super nauczycieli ludzi, którzy są zaangażowani w edukację od wielu lat i wiedzą w jaki sposób umieścić takie dzieła jak Gwiezdne wojny w kontekście edukacyjnym co można zrobić z uczniami w kasie co nauczyciele różnych przedmiotów mogą zrobić, jakie tematy o jakich tematach rozmawiać i dlatego stworzone tworzone stworzyliśmy programy edukacyjne, które opiera się na treści sagi Gwiezdnych wojen, ale zarazem uczy też umiejętności pod konkretne uczony przedmioty np. mamy scenariusze lekcji dla nauczycieli języka angielskiego na bazie, których nauczyciel może przez przeprowadzić Arcus ciekawe zajęcia na i stworzyć słowniczek pojęć w języku angielskim, które odnoszą się do Gwiezdnych wojen bitew uznał wtedy składnie obsługuje się Johan, która jest 1 z włamaniem na typowej składni angielskiej jest złamaniem typowej składni angielskie, ale już germanista powiedziałby o o coś dla mnie to jest coś co jest podobno składnią języka niemieckiego to też może być temat rozmowy pokaz na zasadzie pokazania kontrastu różne języki składnia gramatyczne jest jest różna i warto też o tym, rozmawiać, ale warto sobie zdawać z tego sprawę natomiast programy edukacyjne stworzone do do filmu Gwiezdne wojny, ale również do wielu innych filmów, których mieliśmy okazję współpracować z nowymi koleżankami zawsze ma na celu pokazanie pewnych elementów umiejętności ma my to czasami nazywamy w takim slangu edukacyjnym miękkich umiejętności to nie jest wiedza są umiejętności, które są integralną częścią pewnego procesu edukacyjnego, który polega na tym, żeby nauczyć czegoś tam też, żeby umieć tę wiedzę wykorzystać umieć zaprezentować mieć pracować w grupie z i na takich umiejętności również materiał filmowy pozwala nam rozwinąć skrzydła, żeby stworzyć scenariusz dla nauczycieli, żeby zachęcić motywować nauczycieli do tego, że przeprowadzili taką ciekawą lekcję, żeby weszli w dialog z młodzieżą na tematy, które są dla młodzieży ciekawe współczesne i trochę prawdę mówiąc czasami też niespodziewane i to jest duża odwaga ze strony nauczycieli promy doceniamy i staramy się też promować, żeby rozmawiać z młodzieżą na temat młodzieżowe PSL bardzo dużo właściwie jestem zaskoczony powiem Travel informacją głosujemy Gwiezdne wojny w edukacji do lekcji języka polskiego nad 4 angielskiego oraz godziny wychowawczej scenariusza są takie lekcje ja bym pomyślał, że są zupełnie odruchowe Gwiezdne wojny są świetnym materiałem do edukacji z zakresu fizyki, bo jak wiemy jest sama kwestia fatygował wybuchły w przestrzeni kosmicznej nie powinno być słyszalny, a tam są, więc trasą do skóry myślę, dlaczego tak jest dlatego nie powinno tak być tak dalej to jest materiał idealny na 2 na edukację taką właśnie przez popkulturę, ale do zmian w Top za to z dniem czy jest coś takiego w tym pakiecie co do OFE zbyt zbyt oczywiste dlatego właśnie jest angielski godzina wychowawcza rzeź edukacja muzyczna wspaniała muzyka w 2 znajdziemy efekt specjalny jest sama są oczywiście tematów i i ciekawych konotacji w Gwiezdnych wojnach, ale w we wszystkich filmach wartościowych firmach, które nauczyciele różnych przedmiotów mogą wykorzystać my akurat zdecydowaliśmy się w pełni z tym filmem stworzyć scenariusz dla nauczycieli języka polskiego wobec dość oczywistych względów oraz nauczycieli języka angielskiego, ponieważ mogą Gwiezdne wojny to jest oczywiście film amerykański, w którym języka angielskiego używa się o bohaterowie używają go w oryginalnej wersji, ale wszyscy pamiętamy czeską wersję słynnego zdania, kiedy wada zwracał się do swojego syna, że jesteś moim synem, ale nie pamiętają jak próbować się po czesku to była wersja ja sam twój Barwinek, choć ewentualny pomnik tam raczej z fundacji czeską Batmana Jason nie popadać w Chechle w NATO jest godzina wychowawcza tu również jest tematyka związana z z władzą z demokracją z współczesną mitologią rycerską to jest jest bardzo dużo ciekawych odniesień bardzo dużo ciekawych tematów walka dobra ze złem przecież to jest naprawdę fantastyczny temat na rozmowę z młodzieżą i pół staramy się też takie pomysły takie materiały nauczycielom udostępniać mu taka jest nasza rola nie tylko rola wydawania podręczników, ale też inspirowania motywowania i dawania tej dodatkowej wartości nauczyciela tak, bo w pewnym sensie rozumiem, że stadion kultury w opozycji to idą w kierunku, w którym wcześniej mówiłam są pół książki typu ułomną pan jest dystans off albo po polsku na UKW i tutaj możemy mieć Gwiezdne wojny możemy mieć w ogóle fantastykę naukową jako taką są też książki typu filozofia państwa w obu powieściach filozof dr House Sojka były główne elementy serialu wyciągnięte i z analizowane pod kątem tego jak bohaterowie podchodzą do życia, jakie to są jak ktoś ma do ostróg wodnych czy bardziej nowożytnych prądów filozofii to jest taka analiza, która od 2 lat to są książki są dostępne można je kupić można zlecać ich pomocą takich transakcji sobie głowy samemu w nocy miasto do sądu, wnosząc do tematu uniwersalna prawda jak mówimy o w demokracji i dyktatu walczy o walce dobra ze złem i w górę czasami do aktywności taktu w tych poszczególnych pojęć, bo to stamtąd już takie Stronnictwo fanów, którzy mówią o VAT imperium było mokre i zapachami bardzo pomogło w ich uratować przed katastrofą cały ten cały lecą w społeczności walcz Przemysława dodaje Trykosko popsuli to no to jest coś takiego co co w książkach oczywiście to występuje na pewno odpowie chyba nigdy z tego w 2 zlotych takich filozoficzną o obywatelskich konotacji szefa nie wydaje, że to nie jest tak bardzo zaznaczone jeszcze wolne chwile są zawieszone nad fizyką nauką jest znacznie szybciej czy nauczyciel fizyki bądź też na innych przedmiotów ścisłych miałby w ogóle pomysł na to, żeby sam siebie pomyśleć o cyklu filmowym dla dla swoich uczniów o tym, żeby, żeby zrobić taki zestaw zamówić go gdzieś w kinie spółek w ten sposób oglądać filmy ja mam doświadczenie z edukacją filmową cykliczną te mówią jakimś konkretnym wydarzeniom z okazji premiery i wokół tego, by robione są ważne wszystkie wydarzenia też ma te wasze materiały jak pracuje bardzo regularnie raz, że ich z dużymi miastami z około 45 gminami w całej Polsce moja edukacja polega na takim comiesięcznym spotykanie się w kinie z nauczycielami uczniami, ale oni wybierają sobie cykl filmowy ma też o filmie można w różnych kontekstach rozmawiać jedne są bardziej społeczny w inne dotyczą bardziej bezpośredniego związku z podstawą programową to głównie pewnie przedmiotów humanistycznych, bo jednak nasz nauczyciel humanista w pierwszej kolejności NMC rusza do kina i zagra tam swoich uczniów, ale zawsze kiedy, kiedy gramy jakiś film i kiedy widzimy w nim potencjalnie nie mnie nie sami tylko o tym, decydują maluczcy zapraszam też grono nauczycieli wychowawców psychologów do tego, żeby z nami ten film oglądali znali znajdowali w nim jak najwięcej ciekawych wątków zawsze wtedy kiedy, kiedy jest możliwość to nie opracowujemy materiały dydaktyczne dla różnych przedmiotów nauczania i nie musi być tylko Polski godzina wychowawcza bierzemy też Wąs i wiedzy o kulturze, które są też pewnie proste do publikowania staramy się iść w stronę giełd geografii historii, ale jeśli się jeśli kogoś znajdzie taki kontekst nawet jeśli zatroszczyli się nie pojawią to prosimy humanistów o przekazanie im takich materiałów, mówiąc że uczniowie byli na takim, jakim filmie widzieli toi to opowiadam im trochę w tych materiałach co widzieli podpowiadamy, jaką lekcję warto przeprowadzić jakiś wątek warto by pociągnąć, ponieważ dzieciaki są gotowe, żeby o tym, rozmawiać widziały takich firm i to może być punkt wyjścia takiej dyskusji jeśli chodzi o fizyce to materiałów na samym blizny wojen głodu masa, bo w 2 snów w bombardowaniu dywagacji równych szans czy internecie dostępnych p t . jak wielką moc w watach generuje dioda LED np. lala a dlaczego się na bębnach w tym nie pozwala, więc chętnych, żeby podnieść Myśliwiec z bagna prawda było wyciągnąć uda się powiększyć i netto energii, aby w 2 aktach czesne w dowolnej innej w tym jednostce na energetyczną kończy się remont tego muszą mieć jak działa w miecze świetlne, a nie, bo był, bo to coś nie tak prosto w lasach bo, gdybyśmy w 2 Lasek Donieck wiosną miałby końca wodnego to hobby wkład po włączeniu w Dziadach w kadłubie statku kosmicznego i t d. jest, więc to bardzo wątek efektów specjalnych wyborny wstępny test czeka to jeszcze rozmawiania o tym jak to zrobić, żeby to tak wyglądało jak zmieniła się technika w rozumieniu tego, w którym okresie powstawało które, które epizod jednak tym pracom kciuków nie mogły jest jest w uroczą, jeżeli chodzi o sensie film, bo gotówka NKW czytałem kiedyś naprawdę z upodobaniem jak filmowano władcy pierścieni Hobbit były małe autko dla nowych planów budowy mimo tak naprawdę trwało to w rzeczywistości aktorzy nie byli aż tak również zostały tam sztuczki, które mnie nie polegało to wyłącznie na tym, że komputer potem robił co stawały w autorskich perspektywą odpowiedź, która pokazująca Fojut to właśnie dziewiąta fabryka snów prawdę jak działa chodziło widziała to co potem oglądamy na ekranie i na środek i wierzymy w to i babcia to nam wszystkim chodzi w edukacji filmowej w jaki sposób film może uruchomić wyobraźnię, bo ta nasza rozmowa dzisiejszą już wymyśliliśmy kilka ciekawych kontraktów na lekcje fizyki muzyki nie wiem nawet przegrać uczy się efektów specjalnych, ale na pewno możemy też to znaleźć urządzenia w plenerze fizyka i dowodów optyki w tym momencie i tak dbał o bazie zajęcia komputerowe efekty specjalne to jest to domena podjąć szkolne komputery są gotowe w San Diego żeby, żeby może czas budować szkolny komputer, który będzie gotowy do RM z regionalnym w zajęciach szkoły informatyki dałoby się pewna czy to FOB co robić filmów, bo informatyka firma się dosyć często pojawia to są jakieś inteligentne maszyny tak jak uczniów ostatnich będą co prawda liczbą nie był udanym aktem komputer, który się zbuntował miał chronić świadka od Pogoni Szczecin sztuczna inteligencja prawda samo samosąd to czy pojęcie i filozoficznej Zasępa wydział informatyczny prawda, bo w albo wszystkie te słynne już serialowa filmowe włamania hakerskiego, lecz tam systemów tak groteskowy ratowanie świata w 3 sekundy zachęt i łamania haseł logowania haseł z dnia za pomocą nie wiadomo, czego tak na pełny, bo go na większości wypadków te rzeczy są mocno nierealistyczne, bo trudno, bo to właśnie magia kina tak ma się dziać nie ma być merytorycznie oraz dzisiejsza młodzież potrafi takie rzeczy robić na zwykłym telefonie komórkowym telefony komórkowe już nie są takie zwykłe duchową posiadają ogromne możliwości IT jest to urządzenie, które uczeń gimnazjum liceum zawsze ma w kieszeni potrafi naprawdę zrobić wiele ciekawych efektów specjalnych potrafi nakręcić film zmontować i opublikować w no właśnie, czyli wtedy, kiedy mówimy też o edukacji filmowej czy przesunięcie na Lednicy Śląskiego z odbiorcami filmu, ale zaczynamy być jego twórcami wysyłał ciekawy wątek finansowy wciąż na niego w kwocie części audycji człowiek w 20 w Brazylii do fazy drugiej imprezy widza w trzeciej części audycji poświęconej się edukacji w głowie się z wykorzystaniem filmów edukacji filmowej zdolność do Kamila Tomkiel-Skowrońska ze stowarzyszeniem nowe Horyzonty w Marcin Wojczyński z wydawnictwa nowa era i filmy mówiliśmy do filmu Gwiezdne wojny, bo jest na trasie jest głośno jest jest takim dosyć wdzięcznym tematem do edukacji równych na głównych sferach natomiast sąd w gościnnych w nocy można wykorzystywać edukacyjne w ich tak, kiedy rozmawialiśmy z częścią popkultury szeroko rozumianej przypomniałem sobie o 1 temacie, który jeszcze w Kantonie poruszaliśmy traci gier komputerowych gry komputerowe dostał się częścią popkultury to się wydaje z kolei, że taka drabina, która mówi Ewa tak kultura, której stawką 8 przede wszystkim właśnie książki słowo pisane filmy to już tak w Polsce trochę mniej, mimo że w tylu lat są w obiegu kultury, więc wydawałoby się za dniówkę zasługującą na to, żeby poważnie traktować gry komputerowe to rów no to często wciąż się kojarzą to właśnie taką rozrywką prostą nieskomplikowaną, o czym mówić w szkole w ale jeżeli weźmiemy pod uwagę wkład taki film sala samobójców, gdzie mamy do czynienia z nastolatkami nic ze światem wirtualnym gry komputerowej i diesel dosyć skomplikowanymi tragicznym finałem różnych relacji międzyludzkich, jakie się w wyniku tego nawiązują to można pomyśleć, że to też jest jakaś metoda, żeby z kolei w swym wprowadzić grę komputerową mówi nie na salony, ale do klasy czy testowy tematy edukacyjne czy buraki zajęcia edukacyjne związane właśnie z tym filmem w Chełm zaczął jeszcze od od tego pierwszego wątku nawet rok zaczęliśmy te często mi się wszystko w tenisie wszystko wydaje mi się jakość, jaką złoży pierwsza to to jak traktujemy film, a ja pracuję na co dzień z nauczycielami ze szkołami zapraszając, zapraszając wszystkich do kina mam wrażenie, że film jest ciągle traktowanej jako wyjście rozrywkowe na jakąś formę miłego spędzenia czasu to znaczy kojarzy nam się z tym, że weźmiemy popcorn jeszcze jest dostępny w kinie KC kres takim kinie ekran popcorn nie jest zakazana, ale wtedy mamy pakują do wsi do plecaków ciasteczka chrupki i wszystkie różnego i inne różnego rodzaju przysmaki i nauczyciele często jak inni odbierają wejście do kina jak taki moment, kiedy lekcje zostaną stracone mamy teraz pójdziemy na film będziemy się dobrze bawić w UE i listy jest taki pierwszy stereotyp, z którym miałem bardzo bym chciał walczyć i przekonywać, że film to zdecydowanie nie jest stracone, a żeby nawiązać do do tej drugiej części toru to oczywiście można go wykorzystywać edukacyjnej to przykład naszej współpracy, czyli w Kcyni moich nowych horyzontów i wydawnictwa nowa era to była seria takich spotkań, gdzie poprzez film zapraszaliśmy nauczycieli do tego, aby zwrócił uwagę, jakie wartości edukacyjne w nim są apotem oni mogli z tym mam pracować razem razem ze swoimi uczniami sala samobójców to były ciągłe takie spotkanie, gdzie chcieliśmy rozmawiali o dobrych i złych stronach internetu czy straż musi skupić tylko na tym negatywnym i smutne inne wątku, który w okresie PRL w filmie staliśmy się chciał pokazać też to wszystko dobre co w internecie można znaleźć zarówno nauczycielom to najpierw nauczycielom dopiero nauczyciele wracają do swoich uczniów do swoich klas mogą bazować na tym filmie jeśli mają uczniów młodszych, bo takich nauczycieli nie tylko innym szkół ponadgimnazjalnych zapraszaliśmy do spotkania, ale również nauczycieli, które u, którzy muszą młodsze dzieci, dla których kontakt z sali samobójców było rozpoczęciem jakiegoś tematu, ale rozmawialiśmy o internecie zagrożeniach, które z nich płyną o tym jak w płynie ich uczniowie poruszał się w świecie internetu, a nauczyciele być może nie to jest będzie się w ogóle taki problem jeśli chodzi o firmie nowe media czy użycie właśnie gier komputerowych czy pracy z internetem też nauczyciele nie czują się przygotowani nie są oni nie czują, że są autorytetem w tej dziedzinie moi uczniowie wiedzą więcej to co my możemy zrobić to jednak rozmawiać, bo pojawił się kontekst gier komputerowych myśmy kiedyś opracowanie nowych horyzontach taki projekt nazywał się ekran 20 w UE i pokazywaliśmy no i tworzyliśmy dla nauczycieli narzędzia online, żeby mogli pracować z uczniami pokazywaliśmy tam im też bardzo dużo gotowych gier aplikacji z całego świata, którą mogą bezpłatnie wykorzystywać do modelu edukacji takich, których gra komputerowa niekoniecznie musi im się kojarzyć tylko włącznie z rozrywką czy jakimś bezmyślnym nie wiem strzelaniem kombinowanie, bo często nauczyciele tak tak te gry traktują inie dopuszczają w ogóle do do takich tematów na lekcje żeby, żeby poprzez grę bez próbować, o czym porozmawiać poprzez krew wprowadzić jakiś temat jest tak takie takie rzeczy przygotowaliśmy rektor, bo na tych naszych spotkaniach z salą samobójców, którym pokazywaliśmy zagrożenia płynące z internetu, ale stawialiśmy też bardzo na to co może być do pozytywnego co jak się tego nauczyć się tego nie bać jak zrozumieć, że nasze dzieciaki wychowują się w świecie, w którym dniu, w którym internet nie jest wynalazkiem tylko wstępnie normalną dostępną używką i te dzieci nie wiedzą jak wygląda świat bez internetu, bo powinien mierzyły w ratach albo w ekran baza lot Łeba cóż to nazwa podoba to zapraszam do NFZ natomiast mówimy o tym co też często edycji członek zarządu przewijało w kompetencje cyfrowe z młodzi ludzie mają, owszem, ma naturalną łatwość wchodzenia w środowisko Trójstronnej nie mają pełnej wiedzy na temat tego jak można wykorzystać nie znam też będą rozwiązane badania krwi tętno to przedtem z naszych mitów i wyszło nam też z tych badań to, że oni potrafią podnieść obsługiwać ale w jakim sensie jest to trochę bezrefleksyjne oni nie nie nie wyczuwają też możliwości, które Elektrim co daje im, czyli mogą one nie mogą swobodnie znaleźć już do pogłębienia dno tutaj jest ogromna dodaje wyzwanie dla nauczycieli, żeby to oni pokazywali właśnie tym młodym, którzy się zwrotu to sami cyfrowymi tubylcami, choć osób nie do końca słusznie pokazywać im we jest coś poza tym zaistnienie Facebook istnieje czad zaistnieje w grach cuda, która jest powiedzmy taka dające przyjemność lub pozwalająca spędzać czas, ale internet smartfon komputer służy do czegoś więcej ma zostali też jest rola edukacji, żeby z tej z tego modelu konsumowania wiernego wiernego mu możliwości, które daje epoka cyfrowa przejść do dodaje do tego fazy tworzenia, bo urządzenia cyfrowe dają ogromne możliwości takich, których my nie mieliśmy mówiłem już o nagrywaniu filmów tworzenie różnych rzeczy montowaniu to są naprawdę rzeczy, które są pod ręką, bo każdy uczeń ma większość uczniów, a w tej chwili smartfon w kieszeni w zasadzie ma go ze sobą przez całą dobę, a ten smartfon potrafi robić wiele rzeczy pod warunkiem, że jest wyposażony w odpowiednie możliwości oczywiście pod warunkiem, że młodzież wie co może z tym zrobić tutaj dla mnie przykładem jest TK aplikacja któreś z Arabem to to jest aplikacjach wójt najpopularniejszy w tej chwili aplikacja, która może służyć do inteligentnego uczenia się smart small and Learning wykorzystujące metodę fiszek edukacyjnych i tak naprawdę uczniowie pod ręką mają wiedzę, która jest zawarta w podręcznikach i w nas sposób, który oni lubią mogą się uczyć powtarzać cały materiał i mogą dorobić w łóżku w autobusie w drodze do szkoły w drodze ze szkoły jest wiele możliwości jakich można nowoczesne technologie wykorzystywać w sposób twórczy i w rolę ma też naszą nauczycieli nas jako inspiratorów nauczycieli jest to, żeby te możliwości pokazywać obiad to zrobi to ma inny film botoks na materiałach prasowych dotyczących tej właśnie edukacji filmowej wkłady filmów wykorzystywanych wcześniej w kontekście edukacyjnym 1 Śląsk bardzo lubię jak zostać królem pewnie, więc my nie mamy nowych technologii nie mamy science-fiction nie mam internetu mamy historię tak tak jak to w tym edukacyjnych w tym meczu, bo kraj pokaże film historyczny dość oczywisty pokazujemy uczniom bić pod Grunwaldem i oba w o młodym zawodnikom koniec koniec chłopka, ale tu znajdować coś więcej niż tylko pokazanie epizodu z dziejów tylko o wyciągnięcie z tego głębszych wniosków na jakich, bo głęboko próbujmy przybliżać to może ten kontekst edukacyjne, a on pierwszy link pierwszy kontekst autorytet inna relacja mistrz uczeń relacja zaufania relacja z pełnienia oddaje innym nie stacja spełniania tych oczekiwań uczenia się, ale też takich wyzwań, które sobie stawiamy bardzo bardzo wiele tematów, które przychodzą mi w pierwszej kolejności były pamiętajmy, że PiS, że król, który się uczył miał też swojego nauczyciela na motyw walki ze swoimi słabościami nawet przy pokonywania pewnych niedogodności które, które są w nas przez sąd w otoczeniu to są bardzo ważnej wychowawczy rzeczy omijają też te kompetencje miękkie wcześnie murarz generalnie mam umiejętność rodzenia są z przeciwnościami losu czy też sytuacji to są rzeczy, które ma inspirują też pokazują, że podobnie jak wiele innych dziedzin życia tak jak np. sport, że pewne rzeczy pewne słabości można pokonywać i to z kim stać jeszcze lepszym jeszcze mocniejsza tak oto wchodzącej element u nas w społecznym programem monarchy mamy jego żona nauczyciela logopeda, który musi zachować dystans istniejąc naturalnie między kimś, kto jest rodu Królewskiego itd no to wychowany w poczuciu wyższości Małysz okazuje to ten ktoś musi wyjść z tej roli stać się uczniem co jest zgodne co widać posuwa do ścierania się poglądów i ścieranie się 2 osobowości jest osadzona jednak w realiach głęboko takich zakorzenionych społecznych w kilkunastu do triumfu od 2 lat angielskich miast doszło do służb uniwersalnych tak pisarz tak w umowie, jakie mamy przykłady, bo mój mąż za sprzeczność dachy wyczerpał -li chodzi o edukację filmową jest w innych aspektach wcześniej w tym sporze notatki Kamieniena szaniec Deana co się wydaje z kolei właśnie typowa ekranizację lektury szkolnej to, o czym mówimy od lat laską mediów, a także nasz kraj i higieny stosowano różne pytania o wolnych trwało od państwa miasta co jest oczywiście ekranizacja lektury szkolne oczywiście na tło historyczne jest tutaj oczywiste natomiast znowu treści forma tego filmu to jest ogromne pole do tworzenia i stawiający różnych pytań do dyskusji, bo w końcu ten film miał też różne recenzje różne recenzje były czy ta forma dość podano jednak nowocześnie, bo film był podany w taki nie od twórczy sposób, ale starał się jednak odnieść się bardzo mocno współczesnej młodzieży estetyki wizualnego wyglądali wizualny także tą samą lub też takie aspekty, które niosą niezwykle ciekawe, a jeżeli chodzi o dyskusję o ból też możliwość wypowiedzenia się na ten temat, czyli czy napisania na ten temat przez przywróci no skoro mówimy o filmach historycznych to chyba to fundusz wypada zapytać filmy dokumentalne, czyli filmy non-fiction czczono tu są dobrym materiałem do edukacji tego typu nie są rewelacyjnym materiałem tylko bardzo często boimy się słowa dokument szczególnie jeśli chodzi o dzieciaki się dzieci jeśli odpowiednio mniej niepokoi się im, o czym jest film bardzo często, słysząc słowo dokument ZUS nie czują się z regionu uda się takie starsze dzieci, kiedy słyszą film animowany myślę, że będą oglądały bajkę, a to przecież też musi być prawda, ale dokument jest świetnym narzędziem do tego, żeby pracować mamy świetny festiwal filmów dokumentalnych w Warszawie w maju mamy dość dużo filmów dystrybucji dokumentalny Jana swoją edukację bardzo często sięgam po po filmy dokumentalne z tych naszych wspólnych opracowywanych z nową erę spotkaliśmy wykorzystywaliśmy filmy Ernesto świetny dokument dla dla młodzieży nawet nie ponad gimnazjalnej tylko gimnazjalnej dokument o tym jak dzieciaki z przedmieść Berlina w trudnych sytuacjach często rodzinnych zostały zaangażowane do wystawienia święta wiosny pracując profesjonalną orkiestrą z profesjonalnym dyrygentem z choreografami przygotowali takie przedstawienia świetnie naprawdę ogląda się z niesamowitymi emocjami i ścieki też świetnie to honor i tam znowu masa tematów od tego od spotkania z taką klasyczną dla nich sztuką istnieje Egmont Goethego od tegoż muszą się oswoić z muzyką z sylwestra wiejskim po to, z samym baletem po to, jak kształtują się z nowo relacje nauczyciela i ucznia jak się zaangażować coś jak wykonać wspólny projekt masztu, bo współpraca wielu dzieciaków w różnym wieku niesamowita sprawa jeśli ktoś państwo macie szansę dostać się nadziwić technikę po prostu bardzo polecam są wzruszające są kościołów do tego dokumentach takich przyrodniczych na ponad ścieżką są świetne można zobaczyć w telewizji są w tych dokument będzie bardziej artystyczne jak mikrokosmos Bocian biały dom to wysnuć, która myślowe wykorzystane sensownie edukacji biologicznej mogłaby dzieciakom też dużo frajdy bo, bo to jest na pewno fajniej niż oglądanie w podręczniku ostatecznie już w lawinach tego filmu nie można grać, ponieważ licencję już jest nieaktywna natomiast jakiś czas stało, gdybyśmy z takimi filmami też też pracowali w właśnie tę drugą przerwę w grze to podręczniki, których morsy wyobrażam sobie, że to jest taki statyczny książka tak naprawdę to to to już nie jest tak ważna każdy podręcznik to jest tak naprawdę ogromny zasób również materiałów multimedialnych również filmów dokumentalnych oczywiście skróconych o to, żeby można było wykorzystywać je na lekcje, ale nawet to już nie jest to samo co mieliśmy w szkołach to 1 Ostrowiec obroniliśmy kilka audycji w tym i o podręcznikach w ogóle o zasobach multimedialnych w edukacji, więc w końcu płacą do słuchania oraz w taki czy fotel wspomina pani tych animowanych filmach to właśnie z banków koniecznie niech się tego filmu niestety jakość miał okazję wybrać do kina w moich dzieci czy są trochę za mało na to ja sam ja sam, bo rosną w 2 prace, żeby zobaczyć ich na głowie się nie mieści ostatnio się pojawił w kinach Aviva Investors FIO on jest w zasadzie wykładem psychologii prawda pomyślimy o emocjach emocje są ludzie sami określają w głowie dziecka jej Invest jest to nowość w zabawne ale bo zupełnie niezobowiązująco z okazji bardzo mądre zwrot taki film w sosie samodzielności nie czuła prawie nic do niego dodawać do każdego filmu BCC Schetynie zakresu, który miał pracuje w mojej edukacji, ale przeciwnie bardzo dobry i w najmniej niechęć nie ma takiego filmu jeszcze rozmawiamy o uczciwych nieustanne zbierze takich filmów, które chcemy oglądać jej trenerze, że są warte oglądania nie ma takiego, z którego nie można wyciągnąć więcej ciągle nie jestem zwolenniczką zestawienie filmu samego w sobie jeśli mi się od rozmowy z na początku rozmowy ten odda od tego, że warto sobie powinien czasem zostać porozmawiać to jest rzeczywistość wirtualna trzydziestych czysty w sali kinowej z każdego filmu coś wyciągamy każdy z nas wyciąga co innego jest zbijanie desek i szukanie wątków no tak oglądamy 1 film mamy zupełnie różna nie mamy widzimy zupełnie cenionego przez siebie dofinansujemy każdy z nas ma zupełnie inną opinię haniebną zbijać innych to co robimy też przy okazji filmu sztos Grymek dziewiątki natomiast nauczyciel zaangażowany swą pracę nauczyciel, który temu naprawdę zależy żeby, żeby opracować coś więcej niż tylko by odchodzić podstawowe rubryki oglądając taki film Majewskiego podpowiedzi naprawdę stworzy sobie swój własny świetny plan zajęć i wykorzysta coś takiego mówić i oglądać, ale dyskutować nie zostawiać mów mów głównie małe rozmawiać Niemcow i myśleć na coś jedzie do kina w myśl chce się oglądać wybierać bardzo świadomie dokładnie w ochronie tego o OFE cofnąć jest ogromna i oczywiście są filmy do swojego psa myślę, że nawet nawet takich bardzo pomocny produkcję taśmy ciekawe wątki myśmy mieli dosyć duża dodać Fokusa dyskusji na temat najnowszego Bonda n p . w bardzo się spiera wczoraj zarówno opinia jest równa główne uwagi na ten temat witał go było fajnie to robot edukacyjny, ale na pewno dostarczą nam sporo tematów do rozmów korytarzowych czym będzie się z nimi rozmawiam w kontekście dzieciaków czy młodzieży warto pokazywać różnorodne kino poniesione muszą mieć świadomość, że znikną takie jak Bond i SSC jest informacja o tym, że takich niskich pewnie nie mają problemu, ponieważ nigdzie nie spojrzą na London 2 Simon wygląda z lodówki natomiast jest to już tego kino, które bardziej niewymagające, że można oglądać dokument można oglądać animacje, które jest sztuką, a nie, a nie tylko bajką dla małych dzieci, że można oglądać na europejskie elity był po prostu żądajmy dużo wtedy każdy znajdzie coś dla siebie w Polsce w 2 to jest dobra dobra myślę fontann w aukcji bonów to stąd wynieść właśnie kończy, ale bądź różnorodni bądź ciekawi byliśmy otwarci niech to niech ten filmik to kino zagości edukacji i na dobre, bo najwyższy czas ostatecznie spółka już jest od dawna uznane jako taka woda nie jest nowinka techniczna trwa bowiem w minionych dziejów zyska też odpowiednie miejsce w szkolnych klasach razem z 2 Kamila Tomkiel-Skowrońska ze stowarzyszenia nowe Horyzonty dziękuję dziękuję Marcin Wojczyński wydawnictwo nowa rada dziękuje serdecznie zapraszam wszystkich nauczycieli na stronę www nowa era kropka pl tam na wszystkie scenariusze lekcji do Gwiezdnych wojen i właśnie mieliśmy mógł zobaczyć moc będzie z nami, aby była państwem wytoczy jeszcze ciekawego oglądania filmu, gdyż państwo wybiorą miasta mam taki plan, więc mam nadzieję, że to zobaczą co tam nic nowego ciekawego w mówił Jan Stradowski dobranoc człowiek w 20 w Brazylii 2 × prezydium zarządu i drudzy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA