REKLAMA

W studiu pilot F16! Płk. Krystian Zięć był gościem Przemysława Iwańczyka

Przedpołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2015-12-21 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
36:17 min.
Udostępnij:

Gościem Przemysława Iwańczyka jest były pilot myśliwca F-16, płk. Krystian Zięć, który opowiada o pasjonującym zajęciu, jakim jest służba w siłach powietrznych. Rozwiń »

Dlaczego podczas katapultowania z maszyny żadna część ciała nie może wystawać poza obrys fotela? Czy każde katapultowanie się jest skuteczne? Jak odróżnić dobrego pilota od lekkomyślnego i niedoświadczonego? Czy podczas kryzysowych sytuacji pilot ma czas na trzymanie się procedur alarmowych?

Tego wszystkiego można się dowiedzieć w programie Przemysława Iwańczyka. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
zasoby Wańczyk kłaniam się to jest przedpołudniowe audycje Radia TOK FM i wypadałoby w tej chwili chodzi o to forum lecimy Krystian zięć jest moim gościem witam cię niedobory witamin szanować w oczach to jest prawdą, że pilota należy przedstawiać jako pilot, a nawet jeśli z byłym pilotem uczniom z gdzież tam, żeby pewnie połatać ego to tak człowiek w moim przypadku do nie do końca jest, że także system byłym pilotem, dlatego że może faktycznie byłem kiedyś Rozwiń » latałem na samolocie Mig 2116 dzisiaj latam na wycieczkę mniejszych samolotach dalej podtrzymuje swoje umiejętności i mniej i te dokumenty, które ewentualnie w przyszłości pozwolą mi zaś za za sterami większego samolotu jeśli będzie taka Wola z moją stronę na nią, niemniej jednak ostatnio służbę wjeżdżamy w Słupcu na to, że samolot tu aż 35 baz USA poradziłem gadanie wylądowałem samolotem za 2 pierwsze podejście zasnute są umiejętności nie zna na zasadzie może nawet można powiedzieć pamięci mięśniowej raz nabytych to jak jazda na rowerze nie już nigdy nie zapomina raczej na to, że jesteś pilotem 16 i tak niech zostanie nie tylko innych statków powietrznych również w góry miałem ochotę zaprosić przy okazji tego incydentu na granicy syryjskiej tureckiej, kiedy to pilot c rosyjskiego bombowca słowo 24 noże pamiętam tak katapultował się, bo kilku ostrzeżeniach ze strony tureckiej zignorował je było ich padło chyba 10 w ciągu 2 minut później samolot ten został ostrzelany przez przez tureckie lotnictwo jest tez katapultował się mnie trudno było sobie to wyobrazić co zrobić to na tyle bezpieczny sposób, by przeżyć upadek w oczywiście zdaję sobie sprawę, że otwiera się spadochron i t d . z Radzynia, a z nich będzie katapulty wannie to czym to to jest to taki bezpieczny sposób opuszczenia samolotu mówi za bezpieczniejsze w SLD w nowe można, by z tym dyskutować jeśli chodzi o oczywiście, jeżeli po, jeżeli mamy bierze pod uwagę, że samolot jest umiejscowiony na ziemi na to konto w faktycznie tak, ale jeżeli samolot jest w powietrzu porusza się w ośrodku zwanym powierzano to wtedy jednak katapultować niż jest i oczywiście mamy do czynienia z sytuacją awaryjną, dlatego że można oczywiście również je opuścić samolot ze, wykonując skoki spadochronowe, czyli że jakiś trening zaplanowane do, niemniej jednak katapultowania to jest opuszczenie samolotu w sytuacji awaryjnej jeśli mamy do czynienia z samolotem pasażerskim do takiej możliwości nie mamy i mamy kilka przykładów w ostatni czasie, kiedy prawdopodobnie pasażerowie samolotów komunikacyjnych z chęcią skorzystaliby z takiej z takiej funkcji, która niestety jest tylko przy przypisana samolotom taktycznym katapultowania generalnie jest bezpieczna jeśli i jeśli czynności poprzedzające sam proces katapultowania są wykonane w sposób w sposób odpowiedni to znaczy, że wszystko to co się znajdzie za oby same fotele katapultować go czy ręka 33 czy noga zostanie w kabinie, jeżeli ręka noga głowa tułów oraz cała w klasie całe ciało znajduje się w pozycji odpowiedniej to wtedy katapultowania najczęściej w 100 % kończy się w w FK no pu BL BP pozytywnie, czyli czy przeżyciem dla pilota personelu latającego, który korzysta z takiego bez takiego urządzenia, niemniej jednak musi się odnieść do lasu widziałeś odnośnie osób 24 i 2 członków personelu latającego, którzy się katapultować w 222 to jest właśnie 4 samoloty myśliwsko-bombowe jest samolot z tym załoga składa się z 2 członków załogi renta jest pilot drugi test nawigator bądź operator kompot kompleksu zbrojenia w i wydaje mi się, że żel może nie do końca możemy dzisiaj dysponować nie do końca dysponujący in czy dysponując wiedzą w dniu dzisiejszym nie do końca możemy powiedzieć, że Rosjanie zignorowali kilkukrotne sygnały, że okres rozbicia wersja strony tureckiej Atu proszę, żeby z i przekaże dziś nakreślić wyobrażenie o tym, naszym słuchaczom, a to dlatego, bo w lotnictwie pasażerskim mamy do czynienia z niekończącymi się procedurami nawet w sytuacjach awaryjnych to procedury muszą zostać zrealizowane nawet będąc, działając w po pod presją wielkiego stresu to co to jednak jest jakaś procedura nie ma czasu na lot nie do końca lotnictwo wojskowe profesjonalne lotnictwo wojskowe w re to są tylko i wyłącznie procedura i w lotnictwie wojskowym w tym przede wszystkim o lotnictwie taktycznym tamtym kraju, które znam nie ma miejsca na ułańską fantazję i nie ma miejsca na jakiś wybujałe indywidualizm tutaj jest c przede wszystkim działanie zespołowe działanie wg określonych procedur wg określonych przepisów standardów, jeżeli ktoś nie stosuje się do tych zapisów to znaczy, że jest słabym lotnikiem najczęściej widać słabość Lotnika wtedy, kiedy wykonują operacje startu lądowania w sposób niestandardowy, dlatego że ci najsłabsi i ci, którzy nie mają, czego pokazać się dobrą sprawę w niecce w strefach, gdzie do już tak powiem robimy to takie zaawansowane zastosowanie taktyczna, jeżeli tego nie potrafią dobrze zrobił to co zadziwi świat podczas startu lądowania najczęściej widzimy, że mamy jakieś beczki jakiś jakąś niesubordynację na na nad lotniskiem się nie zdarza w momencie kiedy, kiedy mówimy o lotniku, który dojrzałe, które przede wszystkim wie do tego służy samolot c, który jest wart kilkadziesiąt milionów dolarów i który zna sprawę ile kosztuje jego życie i nawet w kontekście jego życie w kontekście tego ile podatnik wydał wniosków na jego szkołach nie ma bardziej chodzi o to, żeby tutaj akurat wychodził sam czas tego przykładu, bo chce się dowiedzieć także od ciebie mam nadzieję, że takich sytuacji nie miała nie będzie miało taki mocno kryzysowych czy rzeczywiście jest czas na procedurę w UE w sytuacji, kiedy nie wiem dostajesz pociskiem od plus ze strony przeciwnika twój samolot jest uszkodzony i co pomyślał, by każdy zresztą człowiek pomyślał, by w działamy w myśl zasady ratuj się, kto może on, a nie spełnia procedury nie nie patrzyli co mówi pkt 5 na temat tego jak reagować w sytuacji uszkodzenia samolotu chciałbym, aby rozwiać 3 i 1 taką jak gdyby nad wydaje się, że w lotnictwie w sytuacjach kryzysowych sytuacjach awaryjnych nie ma czasu Annę i to nie jest prawda do końca moi instruktorzy zawsze mówili wolniej szybciej to znaczy, że nie jest stała grze w sytuacji kryzysowej w powietrzu zawsze jesteśmy w takim deficycie czasu, które powoduje, że musimy działać absolutnie automatycznie jest tylko kilka sytuacji, która na dobrą sprawę powodują, że nasze działanie jest absolutnie automatyczna i jeśli chodzi o samolot z taktyczne o samolot przez nasze to są to tzw. procedury awaryjne wywiązywanie się z krytyką Action Service zwane Kapsy i jest tych sytuacji tylko łącznie 10 są sytuacje najczęściej, która do, których dochodzi w podczas startu, dlatego że nieprzyjacielem Lotnika jest bliskość ziemi ziemia jest twarda i każde zderzenie samolotu z ziemią kończy się w sposób taki że, że zarząd ulega rozbiciu, a ciało Lotnika jak to prokurator ładnie pisze potem w z raporcie o ciało Lotnika zostaje w sposób urazów rozczłonkowane, więc te tzw. tam psy one najczęściej były to van z fazy lotu bezpośrednio po postać, gdy jesteśmy blisko 8 jesteśmy w ogóle w powietrzu sami kilkadziesiąt tysięcy stóp nad ratusz później ziemię mamy tego czasu naprawdę bardzo w mojej tzw. czekista z sytuacjami awaryjnymi jest bazą drugą publikacją ona oczywiście jest z o odpowiedni sposób skonstruowana tak, żeby pilot w rękawiczce, żeby z w samolocie mógł odpowiednio szybko znaleźć się daną kartę dotyczącą taki stan sytuacji awaryjnej mówimy cały czas o tzw. ESI GUS i mentol, czyli nie mówimy tutaj o na tzw króluje sosna nad mówimy o kokpit resort Management, gdzie mamy 1 pilota, który musi pilotować samolot c, który musi dokonywać odpowiednich czynności opisanych w karcie w sytuacji awaryjnej i t d . tak, by i dlatego jest, że to z bardzo istotne żeby, żeby te narzędzia którymi dysponujemy, bo one były odpowiednio dostosowane do tego dojdą do do dowodu właśnie takiej sytuacji żal żal, że mamy 1 pilota, który musi to wszystko okiełznać dość Kaddafiego wrócimy do naszej rozmowy zapowiada się na fascynującą myślę, że najlepsze dopiero przed nami jeśli chodzi o te w podejmowane procedury Krystian zięć jest moim gościem pilot samolotu 16 teraz informacje za chwilkę jesteśmy popołudniowy program Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk moim gościem jest Krystian zięć pilot samolotu 16 i tam ponownie na tym skończyliśmy na sytuacje awaryjne, jaka może spotkać pilota samolotu taktyczną z bojowego bądź też tak ci z taktycznego tak tak mówiliśmy mówiącej o różnicy nie o różnicy pomiędzy podejście do sytuacji jej okiełznania w sytuacji awaryjnej w sferze załodze wieloosobowej i masaże itp tak, ale deszcz lał się na lotnictwo pasażerskie teraz wojskowe z rzezią dotykamy bardzo wielu z Lwem detali, które nie do końca mogą być interesujące dla zła oczywiście, że są interesujące pytanie czy tajemnica jakaś, którą posiada się w trakcie swojej kariery nie nie zobowiązuje się do tego, żeby wiślacy nie mówię z dnia oczywiście znajduje to czas dysponuje certyfikatem na nasz Narodowy na dziś poziom ochrony informacji niejawnej jeśli chodzi o certyfikat taki międzynarodowy natowskich do rejestru umów z morza jak chomik nie może powiedzieć są zaparkowane te 16 oraz technicy z zasadą stałych stoisk było Astiza i wszystko doskonale zobaczymy nie informacja informacja niejawna, a nie to jest informacja na dostawę osoba, która wytwarza ona informacje powinna umiejętnie sklasyfikować się w oparciu oczywiście o dokumenty, z których z, których ewentualnie czerpie z daną wiedzę czysto informacja o charakterze pochowane w charakterze niejawnym czy nie my jest u nas w kraju w naszym kraju mamy tendencje do not tego, że zbyt łatwo klasyfikujemy informacji nie informacji jakąś informację, jaką informację niejawną wynika z wielu względów m. in . z nieuctwa HOKEJ to ich miejsce w Cannes, choć dalej i nie, chcąc raczej, dlatego że taki odsetek do gardła ewentualnie tych, którzy wiedzą, o czym mówię i któż z nas słucha to może refleksja dobrze sytuacja ekstremalna w lotnictwie wojskowym wychodziliśmy od wypadku rosyjskiego są 24 niezależnie od intencji pilotom po prostu wykonuję rozkaz swojego traktujemy jako 1 z wykonawcą w dyspozycji jakiej, jakie dostaje sytuacja kryzysowa, która też obliczone na procedury mówiłeś zeszliśmy do samolotu jedno osobowego załoga liczy jedno osoby, które odpowiada za wszystko ja naprawdę w tej rękawicy musi przewracać kartki, żeby znaleźć, kiedy trafił mnie w ogon to robię i teraz pkt 1 pkt 2 pkt 3, ale nie rozmieszcza się gotowość do drugiego tak to wygląda masłem tak sytuacja awaryjna od dziś działa się na takie, które wynikają te, które wynikają z z nieprawidłowej pracy czy wręcz wyjście z pracą urządzeń pokładowych tak jak np. silnik system sterujący samolotem tak, by tak dalej w sposób worek bez wynika i wynika to, że tak powiem z jakich awarii bądź się sytuacje awaryjne, które przez sytuacje zagrożenia życia sytuacje awaryjne, które wynikają z bezpośredniego oddziaływania uzbrojenia na samolot prawda w teraz grać ładnie brzmi prawda tek w 2 wcale nie złowrogo dla ich sporządzenia deklaracji wekslowej jest taka prawda jest taka, że bardzo dobrze wyszkolony pilot samolotu taktycznego dysponuje mnogością sensorów, które informują go w sposób precyzyjny o zagrożeniach prawda to nie jest ta akcja nie powinno być tak w ich przypadku rosyjskiej załogi e-sąd usuwa się 4 no tak nie było, że pilot nie ma tego tzw. sytuuje się AUM strzeli nie ma wiedzy o tym co co dzieje się dookoła, a plus nie pilot się lekko Asam pilota samolotu taktycznego polega na tym zależy od tego jak jak i w jaki sposób zespół dysponuje informacją z zebraną sensorów, które znajdują się na pokładzie samolotu w niemym jak to jest do końca samolotem z 24 ja latałem już wcześniej, zanim zacząłem, zanim zaczął latać w samolocie 16 latach między niesamowicie mi 21 w wersji w domu oczywiście na tym samolocie mieliśmy do czynienia z list ze stosunkowo ubogim systemem tzw . PR EW art, czyli być ogólnie właściwego tak się nazywam, które co nas Samociuk gra się też nazywał bodajże SP o 10, a zakaz taka taka, że tak powiem tak urządzenie, które w sposób bardzo prymitywny dawało pilotowi i jako jak na jakąś scenkę informacji o tym jakie jest jego położenie w środowisku, w czym z na polu walki tak czy da w danym miejscu umiejscowieniu ENA na polu walki tam w OFE w powietrzu u góry w przestrzeni powietrznej mnie podejrzewam, że od tych czasów jak tam nad nimi 21 i jej dystans stacja SPO 10 bodajże o to, aby rząd przesuwa się 4 zdecydowanie lepsze systemy pokładowe, które powinny dać się lutników zdecydowane zwane w jej większe esej, niemniej jednak czy te tytuły są ogólne stryj to świadomość pola walki nie ma co powiedzieć, że może mieć wspaniały system z informujący pilota o zagrożeniach może mieć wspaniały zestaw, ale jeżeli klimat zwyżką one szlaban, jeżeli wskazane konto, jeżeli jeszcze nam w czasie kontroli, jeżeli wykonujemy szkolenie na zasadzie Badi Badi te są tak dawno tak nazywam rzeczy chodzi wynikała z wielkim workiem i zapałem zamiast płotu to w treningu rozdaje te tabloidy, że będzie to będziesz mi się Commander będzie tym miesiącu 2 Wasyl kończył tak bardzo dobrze wyszkolony pilot samolotu z 16 bardzo bardzo bardzo dobry pilot, latając samolotem 16 można absolutnie czynić cuda nad sobą 3 bardzo słaby bardzo słabo wyszkolony pilot co nas młodsze 35, który jest stroną sporu najnowocześniejsze samoloty taktycznym, ale w tej chwili może być dumny, iż bardzo badani może nie mieć umiejętności re Sowa umiejętność wykorzystania systemu uczy się nie zdarza się to w krajach wiek stan zacząć w Brytania ma nieco zdarza się w Polsce, aczkolwiek odbyło się we Włodawie prawda no dobrze też do tej sytuacji awaryjnej, kiedy w pilot ma prawo podjąć decyzję o katapulty wanie się, o ile na temat czasu od momentu, kiedy tez sensory, które są umiejscowione w maszynie, a jednocześnie lub przekazywana do tych wskaźników wszystkiego rozumiem, że tak to się odbywa, w którym momencie ten pilot cywilny ile czasu musi minąć, że podjął taką decyzję manewr wykonał swoje domy bardzo istotnej kwestii mianowicie czas pilota samolotu taktycznego i jest inaczej traktowane to znaczy dla pilota samolotu taktycznego taka ludzka sekunda to duża to jest około 10 sekund można powiedzieć znaczy to w związku z tym, że pilot samolotu taktycznego tak jak kierowcy są z samochodu rajdowego działa w ciągłym deficycie czasu mózg nasz proces co zaczyna całkowicie jej auta inaczej działaczce przemianę prawybory biochemiczne w UE w naszym złożonej jakoś tam inaczej nie zaczynają zachodzić, dlatego że dlatego, że w sytuacjach, kiedy przewoził samolotu, ale też w sytuacjach sytuacjach związane z życiem codziennym jazda samochodem tak dalekiego planu taktycznego dziwić zdecydowanie więcej, dlatego że dlatego, że jego zmysły są działają całkowicie inny sposób i po murów przykład pani tam, że zacząłem latać takim bardzo drastycznym przykładem tego w jaki sposób zmienia się ta my mówimy tutaj o tym, relatywizuje czasowym mój pierwszy lot samolocie Mig 21, kiedy od momentu startu do momentu, kiedy schowanym podwoziem z nadwagą sprawy nabrałem wysokości do około 3000 sztuk 1 km, gdzie normalnie to podwozie powinno zostać schowane na wysokości powiedzmy około 100 sztuk obecne 3040 m prawda i dla mnie ten czas minął od sta dla mnie to po prostu do boomu Bień mgnienie oka oba w o pewnym czasie zacząłem już tak powiem stąd z tą prędkością, a przypominam, że samolot Mig 21 miał prędkość podejścia lądowania w granicach 306380 km / h nad dalszą od latarni słup naprawdę bardzo szybki samolot, który wymagało od pilota z BOR koncentracji i jakby właśnie dysponowania mini, ale tymi naszymi zmysłami w sposób bardzo szybki dostęp ten czas on omija całkowicie inaczej prawda w związku z tym nie w sytuacji kryzysowej w samolocie taktycznym i że jesteśmy na wysokości powiedzmy kilkunastu wypłat z kilkunastu tysięcy stóp, nawet jeżeli pali się samolot, nawet jeżeli wiemy, że mamy pożar Tomek musimy zdiagnozować, że w sferze w 100 %, że mamy pożar samolotu części pierwszą taką, jaką taką, jakby inwerter konkretną informacją, którą zyskujemy o tym, że się bawimy jest to znalazł inny nasz Ulman, czyli osoba, która wykonuje lot w ugrupowaniu mówi tak zła i rodzajach i IT jest jak najbardziej Izby już napojem taki był bardzo szybki i indykator tego już czas pójść do kabiny spojrzeć, jaka jest nazwany TFI, czyli temperatura Gazy wylotowe spojrzeć, jakie są obroty silnika, a jak wygląda, że tak powiem nie ten film for, czyli konsumpcja paliwa i to jest generalnie cały konglomerat rzeczy, które trzeba zrobić któryś z Opolem wyuczone, który jest obserwowany symulator są takie sytuacje, że tak po awaryjnym żyją sytuację taką, jaka w środku samolotu z 24 ostatnio o jej niedawnego ostrzelania to trzeba sobie jasno, iż najczęściej zależy od tego oczywiście, jakim takim, jakim środkiem rażenia został zestrzelony samolot z 24, a jeżeli był to środek rażenia naprowadzane za pomocą posłów podczerwonego, czyli tak i tak taki taki środek bojowy naprowadza się na źródło ciepła to najczęściej on dex ID argumentował część się częściej kadłuba w tylnej części portu, gdzie te silniki są umiejscowione tam, gdzie tego ciepła jest najwięcej tak precyzyjnie ten pocisk może trafić środki bojowe, które kosztują bardzo dużo pieniędzy są upadnie programowane ich jak gdyby trajektoria lotu jest obliczona na efekt prawo wiadomo, że głowica ważąca na samolot w powietrzu co co by można było bardzo dużo zapisywać na przykładzie samolotu zestrzelonego nad Ukrainą czy zdarzenie do celu nie polega na rażeniu w celu ładunkiem wybuchowym i jakby bezpośrednio w tym, że bank 3 czy jakimś klientki czy jakimś psem i innym, ale efekt tego znałem tylko i oby tylko go Gg tylko ogromne rozczłonkowanie głowicy składający się z setek krew można od tysięcy małych części metalowych, które nie lecą z bardzo dużą prędkością tną wszystko znajduje się na, a ona na ich na ich drodze w związku z tym, jeżeli uważamy, że jeżeli planujemy zniszczenie takiego samolotu części żądań powiem bessą lat staramy się uderzyć najbardziej żywotne systemy samolotu niezależną na tym, żeby zabić pilota bezpośrednio, bo to bardzo trudne zależy na tym, że na samolot już dalej nie raczą nas system tniemy systemy hydrauliczne wyłączamy silniki i powodujemy, że nie jest systemy zasilania silnika paliwo również ulegają destrukcji ten samolot źródłem wsuwa się 4 dwubarwne przykład, dlatego że od razu było widać zatem samolotem wielką taką, jakby taką komuny ognia, czyli Artur Wyrwich widać było, że ważne, że następuje proces spalania paliwa w złotym za chwilkę wracamy do naszego programu Krystian zięć jest moim gościem pozostań cie państwo z nami z szerokimi oczami otwartymi ustami tego wszystkiego słucham w zabawach w powietrzu deszczowym porozmawiać, ale tuż po informacjach o dwudniowy program Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk pilot 16 Krystian zięć jest zwami kłaniam się coraz to po to, będziemy sobie rozmawiać przekazywał też taki filmik jak teza 16 proc poznasz od razu gra wygląda na to, że jest 162 wojny i zobaczymy osoby, jakie ewolucje można wykonywać tym samolotem jak to możliwe, że błędnik ludzki jest w stanie nadążyć za zadnie porusza się to maszyna jak zmienia swoje położenie w różnych w różnych przestrzeniach tak naprawdę i z prędkością, którą trudno sobie wyobrazić nawet na ziemi po pierwsze, są to dobrze Zobacz predyspozycje wrodzone pan i nie każdy oczywiście może zostać pilotem samolotu taktycznego mogę zaryzykować stwierdzenie, że każdy może zostać pilotem samolotu samolotu transportowego samolotu pasażerskiego jeśli chodzi o lotnictwo taktyczne to jest naprawdę specyficzny rodzaj lotnictwa i tutaj bez pozycji rodzone są bardzo istotna i drugim elementem jest trening trzeba naprawdę jest spędzić dużo czasu w powietrzu, żeby żebrzą, żeby być dobrym lotnikiem przed rządem pilot wraz z głową do ziemi jest on już wie, gdzie jest dziś znajdujemy jakiś punkt odniesienia trudno się pomieszało się zmienia oczywiście, że żal GI i Poręby powiem tak na in pilot samolotu taktycznego nawet na sekundę nie może stracić orientacji przestrzennej FIZ stracił orientację przestrzenną musi mu to musi ją natychmiast ją odzyska jest 1 guzik, który można raczej nie ma dziś rodzi samo do 16 nie ma takiego jak tak takiego wozić dookoła nich wrócił do wyłożenia Lucimi oraz Shell był na samo się 21 na Zamość 16 nie ma takiego przycisku powiem, że jest z dniem czy wieża poszły bardzo istotne bardzo istotną rzecz go już najwięcej samolotów 16 tego co wiem Amerykanie amerykańskie siły właśnie straciły właśnie z powodu utraty orientacji przestrzennej w nocy w lotach w goglach noktowizyjnych, dlatego że godny goglach noktowizyjnych są co są naprawdę bardzo niebezpieczna i sam jak gdyby tak największym no i można powiedzieć, że rząd to jest zabawa już mistrzostwo świata latanie w goglach samolotem taktycznym w nocy z bardzo łatwo jest popełnił błąd z nie ma poczucia percepcji głębokości nie ma tak tak tego tak tzw. rozwój wyręczy widzenia obuocznego bardzo łatwo jest wtedy o ten tzw. otomoto utrata orientacji przestrzennej zmiana w ciągu dnia w samolocie 16, gdy widzimy za czas horyzont absurd nie ma możliwości jej dla dobrze wyszkolonego doświadczonego Lotnika, żeby stracił orientację orientację przestrzenną się tylko 1 rzecz powiedzieć, że ja przez całe swoje lotnicze życie i kawiarenki była tam smocze 16 walczyłem z przekonaniem, że te samoloty służą do wykonywania akrobacji samoloty za pomocą, których czy przy mocy, które gwarantują bezpieczeństwo nienaruszalność granic i w tym, że napojem powinniśmy się specjalizować jest za fiasko jako jako maksymalizowanie efektów wydawanych pieniędzy przez podatnika róż podatnik kupuje na dobrą sprawę, płacąc daniny dla państwa kupuje towar, który nazywa się bezpieczeństwo i ja zaś zwalczaniu tych, którzy tak powiem tego nie rozumiem i chcieli przede wszystkim swojej przyjemności przedkłada swoją przyjemność nad nad wiedzę i umiejętności, które służyły zwiększeniu możliwości operacyjnych polskiego lotnictwa to jedyna typowy turysta jest sportowcem byśmy piłkarza na ten przykład to oczywiście są tacy, którzy są listami z występami pola karnego nie wykorzystują każdą okazję swoją Gonzagą, zapewniając zwycięstwo swojej drużynie są niebywale skutecznie tak, ale przyrząd wiele przyjemnie ogląda się takiego Messiego, który przerzucił sobie piłkę nad głową, który jeszcze z zarządu jest założyć siatkę swojemu rywalowi i też tę bramkę strzelił pod warunkiem, że strzeli tą bramkę, bo jeżeli taki piłkarz zacznie drybling jest ona na 11 m i będzie zatem przyrządzał piłkę z nogi na nogę nie skończy się to strzeleniem gola to wtedy będzie z zapałem grzywkę gorzej z ECS efektem niemal jeśli chodzi o o ludzkich taktyczna po oczywiście, że umiejętności sprawnego manewrowania takim samolotem i umiejętnej oceny jego położenia względem ziemi względem samolotu, wokół którego manewruje ME jest jest Super istotna ja powiem szczerze kilka razy w powietrzu widziałem rzeczy, które należą sprawy były w nim z mojej percepcji no to niemożliwe tak jak mówiło się nie mieściły pewne rzeczy dopiero po to, zrozumieć, dlaczego tak się dzieje dodaniu do tego dodanie do tego, by płaszczyzny Pol po pasie zalesienie bądź punkt odniesienia do dnia miał jakiś sens tak odbudowanie pilota jest jest miejsce jest naprawdę bardzo bardzo bardzo czasochłonna bardzo długotrwałe i takie budowanie pilota ma na celu zbudowanie prawdziwego profesjonalisty, który w, które będzie w stanie tak wykorzystać sprzęt, którym dysponuje on, że nie da się zabić, że będzie najkrótszy staż szałwia państwem na ostatnim razem udzieliłem promuje właśnie, że głównym zadaniem żołnierza Lotnika nie jest nim nie jest zabijania przede wszystkim jest odstraszanie potem zabijanie i absolutnie nie nie nie nie śmierć, a kryzysy, bo to, by żołnierz, który da się zabić na polu na polu po polu walki no to jest ostatnie z o ostatnie wybory i absolutnie nie ona na lepiej, żeby ten Lotnik RMF słowem tak oczywista oczywistość natomiast oglądając tę ewolucję też nie mogę teraz znaleźć tego filmu, w którym widać nawet ten Drążek manewrowy, którym posługuje się pilot inaczej trzeba z dokonywał rzeczy ewolucji też w powietrzu, ale na potrzeby taktyczne nie popisywanie się tak to nazwijmy, że dopiero po obejrzeniu tego pewniaki zapis też wideo macie, których mówiłeś Kurczuk z ziemi wydaje się to niemożliwe, a w powietrzu wydaje się to możliwe można zrealizować to czas mając pełną kontrolę w i rzeczywiście są sytuacje szczególnie związane z wyzwaniami, które nazywają się, że misję Air Combat monument, kiedy w bardzo małej odległości od siebie od 3 do 4 samolotów wykonują bardzo skomplikowanym manewrem czasami różnicami prędkości dochodzącymi do 809 do 800900 km / h kiedy, kiedy bardzo łatwo jest popełnić błąd, kiedy musimy prowadzić w, kiedy musimy, by pozostać w kontakcie wzrokowym z wszystkimi uczestnikami takiego takiego takiego ćwiczenia są jest tak niezwykła trudna czasami są sytuacje, że w danej okoliczności tracimy z pola widzenia w uczestnika takiego, że jej i w głowie, jakby rysujemy sobie obraz, gdzie on w tym momencie może się znaleźć niemal 4 wsteczne prawda byłoby, gdyby zdziwiłby się jak wygląda generalnie wykonywanie lotów samolocie 16, dlatego że pilot samolotu 16 niszczyć tak jak my teraz fotelu, bo pilot samolotu 16, żebym cały czas prowadzi obserwacje dookoła samolotu prawda, więc to to czasami wygląda drastycznie pilot samolotu, a 16 rzuca się jak ryba w kokpicie nie w lewo prawo jest, by trud odstaje słuchaczom przedstawić zapałem walczy z gminy w jakiś Uwe werbalnie wyjaśnić jak wygląda, ale są to naprawdę bardzo czasu drastyczne sceny jak pilot wygina się, że tak powiem w w takich dziwnych figurach i jest przy tym przenosi organizm ciało obciążenia sięgające bardzo źle bardzo często go 92 i do tego jeszcze trzeba oddychać się, stosując odpowiedni Emade z was salwy i prowadzić obserwowany od czego przepraszam z Money war SAW specjałem taki manewr z, który z ZUS stosuje się podczas oddychania przy bardzo dużych przeciążeniach polega na tym, że oddycha się tylko górną częścią płuc blokuje się mięśniami mięśniami brzucha blokuje się odpły w z DM krwi jest, że z górnych części ciała do trzewi i do nóg zdjęto generalnie taki manewr Warsaw polega na tym że, że zysk z kokpitu dochodzą dźwięki takich, których pewnie byśmy się mogli zatem przestraszyć wygląda w ten sposób nasza w ten sposób, by w ten sposób oddycha pilot samolotów samolotu z 16 w serek kupić w kokpicie, gdyby tego nie robił to po produkcie po co przy mnie, żebym takim przeciążeniem typu we w powiedzmy 89 je w przeciągu przeciągu kilku sekund podobnie straciłby przytomność, doznając w tz w Dżoka i prawdopodobnie na Fordonie zginął nieświadomy swojej swoje sytuacje, niemniej jednak tak, by kończyć, bo poziom twoje pytaniem, a często zdarzało mi się że, że takie podziały tracą kogoś z z SS pola widzenia wyobrażam sobie jak to wszystko wygląda apotem lądowaliśmy odtwarzali wszystko na supernowoczesnych systemach CD do dobrych win dwoi się okazywało, że nawet nie do końca było tak jak i jak, jakby się wydawało i dlatego zawsze swoim studentom swoim młodszym kolegom jako instruktor mówiłem, że dobry wynik to jest podstawowa wartość podboje poznawcza, że do Gryfina Gąsawy to jest około 80 % wartości pod poznawczej z całego procesu polegającego na przygotowanie do lotu przy prowadzeniu misji i właśnie wprowadzenie do briefingu dysponując bardzo dobrymi systemach billingowych jesteśmy w stanie wydobyć z tego całego przedsięwzięcia prawo praktycznie od 80 % całej tej wartości poznawczej tak lepiej jest spędzić 2 × więcej czasu nad briefingu niż iść sport w powietrze i znowu popełnić ten sam błąd i by jak, kiedy byłem instruktorem i szkolnym młodych adeptów roczny staż dotowana na poziomie szkolenia podstawowego i związana z moczem 16 nienawidziłem 1 rzeczy, kiedy student popełnił w 2 × ten sam błąd to znaczy, że nie odrobił lekcji bądź briefing po prostu nie nie nie przyniósł oczekiwanego skutku musimy kończyć niestety to po jest fascynujące, ale na tym nie skończymy, kiedy uda się zaprosić będziemy o tym w lotnictwie taktycznym jeszcze mówić dziękuję bardzo Krystian zięć był moim państwa gościem Przemysław Iwańczyk teraz zaproszono informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA