REKLAMA

Grzegorz Baran opowiada o Rajdzie Dakar

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2015-12-29 19:20
Czas trwania:
15:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Sendecki witam państwa dziś o rajdzie Dakar będziemy rozmawiać ale zanim o tym, to wyniki pierwszego konkursu w Oberstdorfie konkursu, który rozpoczął turniej 4 skoczni niestety to nie był dobry konkurs dla Polaków nie tylko Kamil Stoch awansował do drugiej serii ostatecznie zajął dwudzieste trzecie miejsce nie pozostali Polacy, więc Maciej kot Stefan Hula Piotr żyła poza pierwszą trzydziestką Małysz wygrał Severin Freund, Rozwiń » który świetnie skoczył przede wszystkim w drugiej serii 130 g pół metra prowadzący po pierwszej serii Peter Prevc ostatecznie na trzecim miejscu przedzielił ich Michael Hayboeck no to o tyle dzisiaj w Oberstdorfie miejmy nadzieję, że w Ga -Pa będzie lepiej tamte czasy przenosi się rywalizacja najlepszych skoczków, a my jeszcze więcej sportu zabieramy się za datę i Grzegorz Baran razem ze mną dzień dobry dzień dobry, aby człowiek, który w Dakarze jechało 8 × jako kierowca albo pilot ciężarówki w sumie 10 Dakaru w CV, bo jeszcze wcześniej jako obsługa techniczna rajd Dakar 2016 startuje 3 stycznia tym razem bez pana, dlaczego na nie znaleźliśmy sponsorów nie zgromadziliśmy odpowiedniej sumy, żeby wystartować w ale rozumiem, że szkoda to nie jest jeszcze także w zeszłym roku jechał pan po raz ostatni te plany na brak kary na przyszły 2017 roku n p . są jeszcze jestem tak w głowie czy też wystarczy te 10 edycji mnie Dakar jest w głowie jeszcze chciałbym tam wrócić, choć teraz jest inny pomysł zafascynowałem się nowym projektem, czyli rajdem Moskwa Pekin tam jeszcze nas nie było i sądzę, że z moim pilotem Pawłem gratem zastaniemy na starcie tego rajdu to na rajd w przyszłym roku, ale to też przy okazji pytanie lód Moskwa Pekin to coś zupełnie nowego i geograficznie i tak prawdę od każdej strony to nie do końca jeszcze wiemy, czego nam się spodziewać w porównaniu z Dakarem możemy mówić, że taka, że coś jeszcze można wymyślić coś może jeszcze nas zaskoczy w tej 3007. edycji rajdu Dakar no i organizator co roku zaskakuje w tym roku też zaskoczył może być cały świat sportowy, bo po wycofaniu się w Chile i Peru potrafiliby dosyć szybko przygotować nową trasy wg mnie bardzo interesująco, pomimo że nie będzie zbyt nie będzie piachu, ale będą odcinki bardzo szybkie część to jest odcinków z rajdów WRC rajd Argentyny, więc może to być bardzo ciekawy gracz biorąc pod uwagę, że to 2 etapy będą rozgrywane na dużych wysokościach około 4000 m będzie bardzo interesujące rajd, a my też jeszcze w Wólce pan wspomniał to co takie nazwiska jak Sebastian Loeb to też niezły reklamy robią, gdzie na tym tle są Polacy, bo 11 w sumie biało-czerwonych będzie startować z kogo możemy liczyć albo na co możemy liczyć jeśli chodzi o Polaków może i może powiedzmy w ten sposób, że na tle walki wielkich, czyli mini i peugeota będzie się toczyła też walka o polskich zawodników, którzy jadą bardzo dobrymi samochodami będą walczyć nie tylko między sobą, ale sądzę, że też włączają się do walki o może nawet podium przynajmniej taką mam nadzieję tak bym chciał, ale to będzie bardzo interesujący Gminny rajd choćby z tego powodu, że jedzie kolejny raz Adam Małysz Jeannie sukcesu on naprawdę chce wygrywać na taki ciąg do przodu Przygoński młody Wilk, który świat jest do samochodu chce udowodnić, że był to dobry wybór na jej Marek Dąbrowski bardzo spokojny opanowany i zobaczymy, który z tych 3 zawodników osiągnie cel, jakim jest choćby pierwsza dziesiątka, bo trudno mówić o pierwszej trójce na to był sukces, który rok temu Krzysztof Hołowczyc osiągnął to rzeczywiście wejść na podium on też nie startuję, bo już chyba mam pomysł, że w tym momencie zrobił wszystko co co mógł zrobić w rajdzie Dakar to rzeczywiście wspiąć się na na podium jest ciężko na Dakar jedzie się po to, żeby wygrywać liczyć miejsca czy, żeby przeżyć wielką przygodę przygodę ja jeździłem na Dakar, żeby dojechać do mety miejsce znajdowało się jak to się mówi samo na pewno część zawodników jedzie i ma 1 cel wygrać z takim zawodnikiem jest chyba lider polskiej i grupy reprezentacji na Dakarze Rafał Sonik, który z bardzo trudnej sytuacji nie można być psychicznej, bo w zeszłym roku wygrał on w tym roku też na pewno zrobi wszystko, żeby ten rajd wygrać jest to bardzo konsekwentnie zawodnik i sądzę, że cała Polska będzie mógł kibicować, żeby ten rajd wygrał w, a jest tak, że rzeczywiście w tych składach jest nie możemy tak równej grze jest trochę się trochę łatwiej, jeżdżąc Dakar układem dobić się do tej czołówki no bo to Rafałowi Sonikowi się udało, a tak naprawdę, żeby osiągnąć taki sukces w kategorii samochodów motocykli ciężarówek chyba jest trudniej czyje to ja bym powiedział inaczej składy jest to jedyna ani grupa GE jeszcze nie mieszają fabryki to jest podstawowa sprawa, że tutaj się liczy przygotowanie sprzętu, który nie jest przygotowany przez zawodników indywidualnie jeszcze tam nie ma nacisków fabryki nie ma różnicy w tym sprzęcie ten sprzęt jest bardzo podobny i liczy się przygotowanie fizyczne organizacyjne i po prostu umiejętności jeździeckie tam jeszcze nie wpływają inne czynniki zewnętrzne pieniądze wielkie wielkie firmy, które tak jak pan mówił błędów temu głównym lekarze samochodowym ze sobą walczyć dobrze porozmawiajmy trochę o tym jak to jest na Dakarze, bo 10 edycji co tak naprawdę dla pana jest nie najciekawszego najlepszego w rajdzie Dakar moja przygoda z Dakarem zaczęła się bardzo dawno, czyli w osiemdziesiątym roku, kiedy zobaczyłem Star ty jeszcze wtedy z Paryża po kolorowej Wesołej grupy ludzi, którzy wyruszali do Afryki po przygodę i zapragnąłem uczestniczyć stać się 1 z członków tej zabawy można powiedzieć zdarzyło się to dostałem taką szansę po wielu latach w 2000 trzecim roku po raz pierwszy pojawiłem się na Dakarze i zobaczyłem trudy tego rajdu zobaczyłem ludzi walczących o wynik o miejsce, ale głównie walczących z przyrodą z naturą rajd Dakar to jest taki raj, gdzie walczą zawodnicy między sobą najlepszy wynik, ale jako przeciwnika mają też przyrodę, na które i inne okoliczności w różne niespodzianki, które funduje im też organizator przy okazji jest to taka grupa, a parę tysięcy ludzi z sobą zżyte zaprzyjaźnionych starsze wszyscy znają koleguje i jak to odczułem na innych własnymi jakimś na własnej skórze można powiedzieć, kiedy miałem takie problemy, bo zaczęły się sytuacji, że sponsor się wycofał w ostatniej chwili nie wiedzieliśmy czy wystartujemy to o wiele rzeczy się złożyło po prostu organizator nam pomógł, żebyśmy wpłacili troszeczkę później wpisowe, żeby poszedł na jakieś ustępstwa i wielką taką satysfakcję mają frajdę było, kiedy pojawiłem się w Le Havre samochodem wielu zawodników po prostu podchodziłem fajnie, że jesteś wiedzieliśmy, że miałeś problemy, ale cieszyli się oni się wszyscy to jest taka 1 wielka rodzina narodowcy w takim razie strasznego w rajdzie Dakar Europa mówi wielka rodzina wspaniała przygoda walka z przyrodą, ale wiemy też, że zdarzają się wypadki nawet śmiertelne, że to też jest wielkie niebezpieczeństwo niesie jedzie w rajdzie Dakar to jest też strach jest niebezpieczeństwo rzeczywiście można go tak na własnej skórze doznać tak rajd Dakar takiej większości rajdów niesie za sobą taką niepewność ci nie wiadomo co jest za tym zakrętem nie wiadomo czy z góry nie spadnie kamień jest jakaś doza niepewności, ale po to, się jeździ na rajdy, żeby w, jaki sposób to przezwyciężyć swój lęk zawodnicy mają gdzieś granice swoją strachu i rajd pozwala to granice lekko takich przesuwać pan działa granice strachu nie potrafię powiedzieć, ale czytałem ich też mówił pan do przerwy przez się z wejściem do studia, że skalne półki to jest taka rzecz, której pan się boi tak bardzo się boję skalnych półek, ale też z ciągnie mnie rajd Monte Carlo historyczny, który odbywa się tylko na tych skalnych półkach jest to 1 z formy przy zwyczajnie przezwyciężania swoich słabości przezwyciężania swoich słabości dobrze po Polacy wróćmy do nich jeszcze na chwilę, gdyż tym mówiliśmy o Adamie Małyszu pan mówił o tym, że to jest taki sportowiec z krwi kość, który ma swój cel czy czego Adam Małysz potrzebuje tak naprawdę już nie tylko pytam o połowę edycje tegoroczną przyszłoroczną rajdu Dakar 2016, żeby zostać tak dobrym rajdowcy np. tego był skoczkiem narciarskim tak naprawdę potrzebuje czasu i kibice powinni mu dać ten czas był taki zawodnik japońskiej, który 6 × nie dojechał Dakaru, a zaślubin razem wygrał drugi przykład to Krzysztof Hołowczyc znakomity zawodnik paru lat potrzebował, żeby sukcesywnie wspinać się do tego miejsca, czyli stanąć na podium po prostu Adam musi jeździć mieć dobrego sponsora i mieć dobry samochód i na pewno będzie jeszcze dużo radości nam sprawia on w tej chwili jeździ bardzo szybko jak porównujemy jego czas z rajdów, a z tymi najlepszymi już przegrywała niewiele, ale jeszcze jest potrzebny czas w Helladzie czekamy ja ponoszę chciałem zapytać o to one od ciężarówki dlaczego, dlaczego jeździł pan właśnie w kategorii ciężarówek, dlaczego tymi największymi samochodami w tym roku tylko Dariusz rodem wart jest jedyny nasz przedstawiciel który, który będzie jechał tam w ekipie z w teamie w ciężarówce dlaczego, dlaczego pan do Dakaru jeździł swoje właśnie ciężarówkami swoje marzenie o Dakarze chciałem spełnić i startujący mercedesem z Melem nawet taki samochód posiada otrzymałem go z Mercedes Polska parę lat temu przygotowywałem się, ale między czasie pojawił się Łukasz Komornicki którymi zaproponował, żebym pojechał Unimot wiemy jako pilot i żebym robił mu wsparcie w czasie rajdu było takie połączenie przyjemnego z pożytecznym, czyli ja jadę inna w rajdzie uczestniczy w tym rajdzie, a lekarz ma zapewnioną pomoc w razie czego na trasie będzie mógł ktoś mu pomóc wsiadłem do ciężarówki po prostu się zakochałem to jest dialog tak ciesz się przejechać ciężarówką taką rajdową i wtedy będzie prosta odpowiedź na to pytanie niesamowite wrażenie jest 10 ton skaczące lecące w powietrzu i panowanie nad tym sprzętem to jest troszeczkę, jakbyśmy patrzyli z perspektywy 3 m na tych mniejszych daje to dużo satysfakcji dużo jakąś taką radość zjechania, ale rozumiem, że to po 10 to wielki samochód, ale w kabinie też jest gorąco ciasno jak jak w normalnym samochodzie w ciężarówce temperatura dochodzi do 6070 stopni nie mamy klimatyzacji, choć teraz dziś coraz częściej i osobowych samochodach pojawia się klimatyzacja, ale no nie jest łatwo FF, ale cały czas fachowe niezła w walce z ospą w tej ciężarówce jeździć się rzeczy rajdowca mu chociażby uczestnikom rajdu Dakar, czego inne rzeczy ja wszystkim kolegom, którzy wystartowali w tegorocznym Dakarze życzę, żeby znaleźli się na mecze, a po drodze, żeby mieli nieograniczony budżet szczęścia, żeby mogli czerpać z niego pełnymi garściami nowa przed w takim razie też przyłączą się do tych życzeń nie tylko budżet jeśli chodzi o pieniądze też budżet to już jest ważny Grzegorz Baran dziesięciokrotny uczestnik rajdu Dakar był moim państwa gościem dziękuję bardzo do usłyszenia dziękuję dziś jeszcze więcej sportu w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz z rabatem 40%. Wybierz pakiet Standardowy z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA