REKLAMA

Jakie zmiany planuje rząd w Karcie Nauczyciela? Aleksandra Pezda w rozmowie z Jakubem Janiszewskim

Połączenie
Data emisji:
2016-02-17 14:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
włączenie ich różni od gór aż 1424 Jakub Janiszewski przy mikrofonie, a ze mną w studiu Aleksandra PEZDA dzień dobry dzień dobry rząd przyjął projekt nowelizacji karty nauczyciela no i teraz pytanie co z tym co w tym projekcie wyniosą 2 sprawy, o których już rozmawialiśmy parę razy i bardzo obie bardzo interesujący 1100 zloty na godzinę, lecz także sławne godziny karciane druga to on monitorowaniem nauczycieli z wyrokami za przestępstwa z wyrokami czy też wobec, Rozwiń » których toczy się postępowanie za przestępstwa karne za przestępstwa tak w no dobrze, ale zacznijmy może to z rzeczonych godzin karcianych o tym, było już sporo wątpliwości sporo kontrowersji, albowiem w Realu inni godziny karciane postrzegane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako rodzaj jakiejś takiej służby bez imienia biurokracji i w gruncie rzeczy z rodzinami dla uczniów IMP były były dorozumiane w żyłę przez szkoły i realizowane przez szkoły na różne sposoby czasem patologicznie, gdzie nauczyciel musiał spędzać uczniów, żeby się w inny legitymować są tymi zajęciami żyje przeprowadził były bitwą uczniów między nauczycielami, żeby przyszli uczniowie na te dodatkowe zajęcia, bo tam przez dyrektorów szkół szkoły ustalane jakieś limity i od ilu uczniów mogą się takie zajęcia odbyć, a nauczyciel musiał byty 2 godziny w podstawówce gimnazjum 1 godzinę w liceum tygodniowo, by odbyć innym to tobyśmy zaliczyli w poczet ceny patologii również za patologię uważam rozliczanie pedagogów szkolnych w ramach tych 2 dodatkowych godzin, bo to, że w zamyśle ustawodawcy, czyli Denny np. tor został projekt przyjęty z zemsty to w poprzednich kadencjach w poprzedniej kadencji testy przepraszam, że poprzedni rząd nie o to chodziło o rozwijanie w bruzdy z domu uzdolnień uczniów o dodatkowy czas poświęcony przez nauczyciela dla uczniów wg ich potrzeb te potrzeby były określone enigmatycznie to nie chodziło tylko zajęcia wyrównawcze dochodziło np. zdolnych uczniów albo uczniów z jakimi jeździły w tym pasjami chodziło po prostu krótko mówiąc o to, żeby zatrzymać nauczycieli w szkole dłużej niż tylko na czas lekcji to wstyd na korzyść uczniów LO im i teraz mamy taką konfuzję nie, bo rząd pod hasłem, że tym to pomaga nauczycielom uporać się z tym niezadowoleniem i jakie na nich spłynęło w związku z tymi przepisami w tym wycofuje się z tych godzin karcianych jednocześnie jednak cały ten projekt jest sformułowany w taki sposób, że w zasadzie w tej chwili dyrektor szkoły może zatrzymać nauczyciela w szkole na 40 godzin tygodniowo wg Anny tych, którzy plany zatrudnienia, czyli właściwie na czym polega to zmiana w tym na tym, że to ministerstwo uzasadnia, że obowiązek realizacji ich rejestracji zajęć w ramach godzin karcianych jest dla nauczycieli obciążeniem źródłem niezadowolenia z powodu nadmiernej biurokracji, czyli po prostu nauczyciel nie będzie musiał wprowadzić dzienniczka zajęć dodatkowych nie będzie musiał się z nich rozliczać nikt właściwie w tym projekcie nie jest napisane, że nie będzie musiał prowadzić tych dodatkowych zajęć, ale też nie jest napisane, że będzie musiał prowadzić wszystko będzie zależało teraz od dyrektorów szkół jedni mnie to zrobią wtorki i inni w inny sposób, czyli jedni możemy sobie wyobrazić, że byli tacy dyrektorzy, którzy nakazali swoim nauczycielom pracować po 8 godzin dziennie, bo wy w zasadzie etat nauczycielski z 40 godzin w tygodniu, więc jeśli nie prowadzili lekcje to po prostu musieli zostać w szkole i szukać sobie te zajęcia, a byli dyrektorzy, którzy w ogóle nie nakazywali nauczycielom pozostawania w szkole wygląda na to, że rząd pozostawił dyrektorom w tej kwestii wolną rękę w nauczyciele nie będą z tego zadowoleni, bo nie dostają podwyżki, a być może niejeden dyrektor skorzysta z tej okazji jeśli będzie to Motyl dyrektor to skorzystają z tego również uczniowie no ale jednak kosztem nauczycieli, ale też ciekawe jak wygląda rynek jest w praktyce realizacja postulatu likwidacji godzin karcianych prawda to jest najciekawsze z tego wszystkiego no jest tak tak, bo to jest komplikacja jakieś niedopowiedzenia nie myślę, że celowe takie, które nie pozycje czymś nie nie pozycjonuje menu nam jako instytucji, która działa na niekorzyść uczniów, że odbieramy im te zajęcia dodatkowe, ale też czy po pokazuje nauczycielom, że my tu robimy coś dla was dobry hełm z rąk myślę, że w taki to 2 strony tym podczas gdy nasza szkoła pili współczesna i były dzisiejsze opony to naprawdę wymaga dłuższej obecności tylu nauczycieli z wody w obiekcie niż to jest praktykowane, ale to nie jest jedyny problem, bo oczywiście chodzi o to, że nauczyciel rzeczywiście miał się, gdzie podziać w tej szkole nawet jeśli w niej dłużej zostanie, więc nawet że, żeby on poprawiać uczniowskie prace czy nawet, żeby wprowadzić jakieś kółka zainteresowań to nauczyciel musi mieć na to miejsce w wielu szkołach takiego miejsca brakuje w grę ma też pieniędzy, które by nauczycielom zapewnił jakąś satysfakcję, bo jednak w te elementy zarobki, które posiadają skłaniają ich do podejmowania prac na drugich drugim etacie nawet na więcej niż 2 więcej niż 2 placówkach, więc nauczyciele chętnie wychodzi ze szkoły po lekcjach po to, żeby poprowadzić jeszcze parę lekcji w innej placówce, o ile na taką możliwość no i druga rzecz, czyli kwestia karania nauczycieli wynosi tu płynny to jest zmiana na czymś raczej nauczycieli z wyrokami, że tak nacierać monitorowania, a nauczycieli popełniających przestępstwa zdarzało się jak powiedział mi i przypomniał przed chwilą prezes związku Nauczycielstwa polskiego Sławomir Broniarz, że nauczyciel posądzony czy też, wobec którego toczyło się postępowanie nawet o molestowanie dzieci emigrował z 1 województwa do drugiego zatrudnia się winnej szkole mutanta po prostu nie znała przebiegu tego postępowania ma tak już nie być co jest jak walka o bezpieczeństwo uczniów siłą w taki kodeks etyczny jednak zawód, a ja rozumiem, że to jest także ci ludzie mogli ukrywać jakoś fakt, że byli skazani szkoły nie miały Niemcy narzędziem rządu tak nie miały narzędzi, żeby się o tym, dowiedzieć co było bardzo łatwe po prostu rzeczywiście wystarczyło zmienić województwo może nawet nie wystarczyło zmienić powiat i wierzę, że stąd m. in . takie słynne sprawy jak ta opisana przez Mariusza Szczygła onegdaj tak Leona ono tak tak go do brutalnych brutalnym nauczycielce, która pracowała przez wiele lat może mimo postępowanie wyrok w PRL, gdy i teraz pytanie czy to jest twoim zdaniem słuszne rozwiązanie potrzebne rozwiązanie istotne w taki monitoring oczywiście, że tak domaga się tego, o co od lat nie wiem czy istnieją takie sytuacje, w których ktoś niewinny jakiś winny nauczycielu ucierpiałby swój Sojusz to w tym przypadku trzeba by zapytać prawników czy w tym toczący się postępowanie, które wykluczą nauczyciela z pracy czy to nie jest zbyt pochopne czy nie powinno być także on zostaje zawieszony i też, jakie będą tutaj kolejne kroki podejmowane, ale oczywiście, że to jest pozytywne ING im mniej ni dzicy to rzeczywiście jest działanie na gminę na rzecz bezpieczeństwa uczniów, ale rozumiem, że TEN -T trwające procesy te oskarżenia też są, jakby równoznaczne z eliminowaniem z zawodu, ale i tak rozumiem ten zapis to rzeczywiście ciekawe można powiedzieć że, o ile w pierwszym w pierwszym temacie, który poruszyliśmy w pierwszej kwestii Ministerstwo Edukacji Narodowej zachowało się zdobyć zbyt subtelnie nie, decydując o tyle tutaj wydaje się, że może on się okazuje, że cały zadecydowała za ostro, bo to jest trochę jak to działa trochę jak wyrok przed wyrokiem jeśli tak dalej jeśli i jak dobrze rozumiem to tak może właśnie być natomiast monitoring jest potrzebny zatrudniamy nauczycieli mnie lokalnie, ale opłacamy centralnie Anny nikt nie ma nic złego są monitorowaniem i swojej dbałości o innym diagnostyka jakości pracy, ale można, by jeszcze zadbać o to, żeby dać im wsparcie, jakie szmer metodyczne sprawcy, bo jak rozumiem takich nauczycieli w BMW z patologią takich nauczycieli przestępców nie jest wielu w tym karcić to nie znaczy, że należy musi wskazywać na hit na obcowanie z tymi, którzy popełniają przestępstwa to nie jest jakiś problem masowy razem z masowym problemem jest brak wsparcia nauczycieli brak szkoleń bieżących dotyczących psychologii czy liczy Byczy pedagogiki Dymna to się skarżą nauczyciel tego wsparcia nie mają trochę szkoda, że my mecz idziemy w kierunku albo rozmywania takiej odpowiedzialności szkoły wzięła z gry czy też 3 władz centralnych nad tym co szkoła za co odpowiada albo karania tych, których ukarać należy ludzi skupia się na patologii zamiast jednak na tym pozytywnym, bo to zamiast oprócz tego się skupić się również na takim pozytywnym przesłaniu na pozytywnym wsparciu dla nauczycieli nauczyciele jednak nadal pozostają niedocenieni 3 dziękuję bardzo Aleksandra PEZDA była ze mną w studiu 1435 za chwilę informacje o połączenie jutro o trzynastej program przygotowała Agata Majewska realizował Krzysztofa Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA