REKLAMA

Opóźniony / odwołany pociąg. Co robić?

Przewodnik Finansowy TOK FM
Data emisji:
2016-03-11 10:50
Prowadzący:
Czas trwania:
02:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poradnik TOK FM Aleksandra Dziadykiewicz dzień dobry w tym tygodniu w poradniku sporo mówimy o lataniu, ale przecież samolot to niejedyny sposób podróżowania chętnie korzystamy także z pociągu i tu też mamy swoje prawa, jeżeli nasz pociąg mocno się spóźnia lub został całkowicie odwołany machina ruszy, kiedy opóźnienie pociągu przekroczy godzinę co możemy uzyskać po pierwsze, możemy zmienić plany i zrezygnować z podróży przewoźnik ma wtedy obowiązek zwrócić Rozwiń » nam pieniądze za niewykorzystaną część biletów lub nawet za cały bilet, jeżeli przez opóźnienie dalsza część naszej podróży staje się bezcelowa w tej sytuacji mamy również prawo zażądać od przewoźnika, żeby zaoferował nam bilet powrotny do domu możemy oczywiście także kontynuować naszą podróż, jeżeli nie chcemy czekać na opóźniony pociąg możemy poprosić przewoźnika, by na własny koszt wydał nam bilet na inny pociąg jadący tam, gdzie potrzebujemy pamiętajmy jednak, że po polskich torach jeżdżą różni przewoźnicy, więc jeżeli chcemy w ramach rekompensaty przeszłości np. listę elki do Intercity i musimy mieć na piśmie, że powodem przesiadki jest problem z pierwszym pociągiem jeśli już opóźnienie na trasie złapie pociąg klasy Ekspress Intercity mamy prawo wystąpić do przewoźnika o odszkodowanie obsuwa większa niż godzina, ale mniejsza niż 2 godziny i uprawnia nas do rekompensaty o wartości 14 ceny biletu, jeżeli spóźnienie przekracza 2 godziny odszkodowanie wynosi połowę ceny i teraz uwaga przewoźnik może nam zaproponować odszkodowanie w postaci voucherów albo innych usług jeżeli, więc my chcemy otrzymać gotówkę we wniosku reklamacyjnego koniecznie musimy zaznaczyć żądanie zwrotu pieniędzy za przejazd, a do tego jeszcze dołączyć bilet zaświadczenie o opóźnieniu wystawione i opieczętowany przez kierownika pociągu albo kasjera dokument musimy otrzymać w dniu, w którym doszło do spóźnienia pamiętaj także, że pasażer nie ma prawa do odszkodowania, jeżeli przed kupnem biletu został poinformowany o opóźnieniu pociągu w całej audycji wysłuchać w archiwum na stronie tokfm PL oraz w aplikacji mobilnej taka sama tokfm PL i Kosznik Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK FINANSOWY TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA