REKLAMA

Klasyki dla grzeszników: Milczenie owiec. Rozmawiają Jakub Janiszewski i Karolina Głowacka

Klasyki dla grzeszników
Data emisji:
2016-03-03 23:00
Prowadzący:
Czas trwania:
36:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM audycja klasyki dla grzeszników Karolina Głowacka dobry wieczór państwu ponownie Jakub Janiszewski studio dobry wieczór dobry trop prowadzący program połączenie w radiu TOK FM AM mówiliśmy razem z Kubą w klasykach dla grzeszników o filmie fatalne zauroczenie dziś też dreszczowiec milczenie owiec 1 z takich klasyków przez duże są różne są z efekt był film z roku 1991 na podstawie powieści wydanej w roku 1980 ósmy, więc też szybko FR wskoczą na sferę Rozwiń » wykorzystanie tej bardzo dobrze skonstruowanej powieści tak myślę John Foster to jasne wszyscy wiemy Anthony Hopkins ne, czyli nasze Hannibal, ale reżyser mam wrażenie, że nie wszyscy muszą kojarzyć, że na ten temat ważne nazwisko bardzo jest w kinie amerykańskim także on ja myślę, że milczenie owiec było chyba jego największym sukcesem, ale to jest mocna postać i tak kara wyrazista raczy jeśli chodzi o reżyserów nie jest stroną najem nie staną na nim tak jest natomiast jeśli chodzi o oto o takim był Thomas Harris on już wtedy autor jesienią, ale on już tylko zaistniał w stanach Zjednoczonych jako autor tego cyklu psychopata chyba napisać czerwonego smoka najpier w czerwony smok już miał ekranizację przed milczenie owiec potem miał powtórną ekranizacją z Hannibalem lektorem z Anthonym Hopkinsem Anthony Hopkinsem jako Hannibal Lecter natomiast on już wcześniej zaistniał jako bodajże firma tele manna z uprawnieniem czynie przekręca teraz nazwiska reżysera, ale to na pewno było to znaczy ten trend ten klimat on już gdzieś w kinie zaistniało i to co zrobić na ten temat to jest myślę, że takie wywołanie takiego w wyciszenie się z tej historii tego co jest najbardziej w nim mocne w inny, a przede wszystkim to jest chyba punkt kulminacyjny w karierze Jodie Foster, która zresztą była bardzo doświadczoną aktorką zadebiutowała, w czym mało, kto pana druga ją poznać jako dwuletnie dziecko reklama mówisz o tym, dwuletnie myślę moc roli czternaścioro czternastolatka z taksówka żółta to już była aktorka z dorobkiem ona już wtedy grała w serialach i wczoraj w filmach nie i to my pierwsza taka rola, która dziś, jakby wyniosła ją do tego panteonu sław dostał nominację do Oscara jako właśnie trzynastolatka, a grała dwunastolatka natomiast, że on jako dziecko jeszcze tak mnie nie bardzo chyba dochodziła już przed kamerą szybko rozwiał wreszcie w reklamach telewizyjnych jako dwulatka w innej mając te 328 bodajże lat, gdy grała, w czym 329, kiedy grała w milczeniu owiec Otóż była pasji zarobkiem takim powiedziałbym wieku film aktorki średnim wieku można wrażenie to wzorowe godne Anthony ego Hopkinsa, ale też nie była to broń Boże debiutantka w ale myślę, że Anthony Hopkins to też jest postać, która właściwie zaistniała przez Hannibala lektora głównie to znaczy mam takie poczucie, że to jest stała rola którą, którą odkrył on pokazał swoje możliwości aktorskie my, za którą został po ukochanej potem trzymał się tej roli rodziny chciał lektora porzucić Jodie Foster porzuciła metoda ta nic nie chciała już potem grać u Ridleya Scotta w tej postaci chyba dlatego ona tak sporo o tym, mówiła żona nie chciała grać ofiary, a właściwie potem z milczenia owiec dzieje się także Klary Starlink przestaje rozdawać karty to znaczy, że zwrócona w ogóle rozważenie to jest pytanie czy ona rozliczana jest rzeczywiście rozdaje, ale coś jest dużo jak lód jak sądzę wspierali takiego mocną uwodzicielskiego bo, bo to jest właśnie postać, która by i Jodie Foster to mnie niesamowicie jakoś pokazuje też postać myszy, które zostaną w pułapkę teraz pytanie czy jeśli uda wydostać ściany w tym labiryncie padnie to zaś to pytanie, które nam towarzyszy, kiedy patrzymy na na tym na ten film z racji tego, że to jest audycja dla grzeszników, czyli dla tych, którzy niekoniecznie muszą znać filmy, o których rozmawiamy no to jeszcze przypomnijmy pokrótce czym rzecz oto mamy postać jak Larissy Starlink to jest kończąca już 3 kursy na agentkę FBI młoda filigranowa, ale bardzo taka no jak to agent FBI wyszkolona fizycznie dziewczyna bardzo Bystra Kolorz psycholożka fascynuje się właśnie, iż chce pracować w takim dziale, który zajmuje się analizowaniem innych zabójców przestępców głównie seryjnych zapór głównie seryjnych zabójców twego wiadomo jest najbardziej interesujące dla Czytelników i dla widzów, ale być może także dla przyszłych agenta FBI w każdym razie Kalisz zostaje wysłana do Hannibala Lec tera, które jest psychiatrą, ale też seryjnym mordercą złapanym na szczęście siedzi taki to już na pewno państwo kojarzą taki celnik, który z przeszklona co zrobić dodatkowe wrażenie, bo nie ma tych strat, więc jest wrażenie, że zaraz stąd na wyjęcie po to, żeby z nim porozmawiać, a de facto po to, żeby on ze swoją wiedzą doprowadził do schwytania basu Billa, czyli seryjnego mordercy, który w tym momencie działa turysta główna rzecznej zaczyna się tutaj gra między Hannibalem lektorem, a klerycy Star link to jest właśnie to kto tu z kim gra z tak jest też o tyle fascynująca, że Hitler Stalin właściwie od samego początku jest rozgrywana erotycznie to znaczy są czystki we wszystkich absolutnie przez jej, jakby bezpośredniego zwierzchnika, do którego ona zarazem może nie, tyle że jakieś uczucia co ewidentnie się nie fascynuje było to świetny policjant właśnie taki psycholog Iwona, choć nowego zajęcia chciałby pracować pod jego kierunkiem zresztą, skąd mężczyzna, który z bardzo przystojny Skry Scott Glenn i gitarzysta Rolling piękna Jodie Foster też te się wydaje taką jak każdy każda właśnie z tych postaci jest jakość pociągająca dotyczy ciekawie zbudowany jak ja chcę jak w tym serialu to nie pomożemy jak byłem też serwować no to to tobym pożądanie wzajemne jakieś rozgrzewanie ale, ale ewidentnie jest także Klary Starlink to jest zielone krok to jest coś co nie powinno mieć miejsca w Senacie w ich widać też bardzo wyraźnie w tym filmie żarty z nową, że kobiety mogą się szkolić na agentów FBI, że jest ich w tej szkole bardzo mało trzymają się raz trzymają się razem, kiedy jest taka scena, kiedy ona ze swoją przyjaciółką biegną przez park tam rozmawiają przebiega grupa mężczyzn, którzy się od razu zwracają zajęć ze swoją drogą wejdę ci słowo to jest jedyna postać grana przez ciemną skórą aktorka i ich część jest postacią drugoplanową pojawią się 3 minuty na ekran to też obok sprawy jest to właściwie poza ofiarą basu Billa i niedoszłą poza matką ofiary, której też za wiele nie widzimy to złości 1 kobieta obok Jodie Foster to znaczy to jest męski świat i w tym męskim świecie mamy dziewczynę, która jest z góry na przegranej pozycji, która ma być tylko przynętą, a tylko zadziałać jako lider wyzwalać pewnych zachowań i ma zniknąć, bo to jest właśnie to zasadnicze pytanie, dlaczego zwierzchnik Laris Starlink w momencie, kiedy nie może sobie poradzić ze złapaniem basu Billa w inny wysyła właśnie te dziewczyny, które przecież przed egzaminami one nie jest agentką ona jest, owszem, powiedzmy studentką piątego roku tak to nazwijmy, ale nie jest agentką, dlaczego nie wysyła ni to jest i to pytanie powoduje mam wrażenie już kłopoty tak no bo coś za tymi sklecona co zrobić sprowokować seksualnie Hannibal Lecter lata 2 Ronaldo chodzi tylko IT, gdy tylko włącznie tyle też ewidentnie Hannibal Lecter jest trzymany jest na oddziale dla przestępców niebezpiecznych przestępców, którzy ewidentnie popełnił zbrodnię o charakterze seksualnym pozostaje nam od razu pokazany kilka razy Starlink tak przechodzi przez ten długi korytarz, słysząc bardzo różne zaczepki Jobs współwięźniów Hannibal Lecter rany leczy się na końcu tego korytarza jako to ten najgorszy z najgorszych tak latka, który powiedziała znacie te szyby tom to jest po to, wymyślone, żeby pokazać, że nie jest źle, że kraty to za mało ktoś jest takie zło, że właśnie czasie od niego oddzielić mu wszystkimi możliwymi sposobami zresztą też ciekawe, jakby popatrzeć na to co się dzieje, kiedy coś wiedzieć co to za postać ten cały Hannibal Lecter to jest psychiatra i psychoanalityk ewidentnie psychoanalityczne przygotowaniem, które utożsamia takie lęki i współczesności i nowoczesności na temat tych analiz, że psychoanaliza ITI i psychoterapia i zawieźć hotele polityczna ma w sobie coś zawsze sadomasochistyczny go gdzie ten terapeuta może ci, jakby wejść do mózgu zaś częściowo sterować nim, że jak lalką to jest taka fantazja o VAT o obcych analityka w jak właśnie o tym, złu wcielonym, że to są ludzie chyba jest taki element psychoanalizie, która niby ma na celu pozbawienie ludzi pewnych złudzeń na ich własny temat na temat rzeczywistości, w której tkwią w RN jest taki element, jakby polemizowania z pacjentem ten czas to bardzo bolesne, ponieważ słyszy się, że świat, który widzimy nie istnieje, a nasze wyobrażenia natomiast nas samych są właściwie tylko włączniki narcyzm mam podszytej to są jakieś bzdury i te rozmowy z gazetki mogą mieć czas to bardzo bardzo bolesne to się traktuje jako taki element podziały, oczyszczając rozmowy z kozetki to jest jedno druga rzecz przecież założę się, że do tej pory psychoanalityk cyfry psychologowie przed laty, kiedy na imprezie powiedzą czym się zajmują to od razu spotkają się mniej więcej co trzecia osoba powie aha to jak teraz się, bo jak mają jeszcze powiedzieć, bo zaraz mnie prześwietli nas fakt, dlaczego działa tak czy takie przekonanie, że oni wszystko widzą oni wszystko wiedzą na znajdą się z wiedzą, że rząd i w zasadzie to Hannibal Lecter to jest dokładnie miano go żeglarstwo Zycha, bo jest ja myślę, że to jest bardzo mocno zaznaczone, że właśnie ten psychoanalityk koszykarzami swoim pacjentom prawdach, które można powiedzieć, że buduje siebie swoją pozycję kontrolującą władczą właśnie na na tym, że te kawałki mięsa swojego żywego wyrzucasz na tej gazetce tam płaczący Stenka mając architektem harmonii to jest tak jakby przeniesione taki bardzo dosłowny sposób, że zna prawdę naprawdę jest Hannibal to oznacza naprawdę tych ludzi zjada i te opowieści o tym jak to przyrządził czyjąś grasica albo cynaderki albo nerki popił pysznym kijanki to jesteś taki stały element albo też jeszcze jest bardzo ma wspaniałe maniery na stałe ocenia maniery mówi takim bardzo, widząc ten angielski angielski angielskim przez brytyjski aktor ma wyjątkowy węch jest po prostu na sam cudzoziemiec jest możliwe jest zarazem takim mnie takim atakom demoniczną jakąś postacią, która po prostu mam tak nic nie słucham tak tata przyjemne zmysłowa przyjemność konsumpcyjnej demoniczną, ale także pociągającą, bo on z 1 strony ma w sobie to, o czym mówi się, czyli takie z Persami fit Kowal ani lęku wobec psychoanalizy psychoanalityków żonie właśnie na skutek obejrzą mundial konsumują, ale też jest w tym ta fascynacja czy wyobrażenie, że LM morderca szczególnie seryjny w jakiś ultra inteligentny, że stosujący wpół bogowie niemalże co chociażby mieliśmy teraz jest nieszczęścia przypadkiem Kajetana pewnie wszystkiego zresztą chyba się stylizowana Hannibala Lec tera tak przynajmniej można było domniemywać można, by tak domniemywać szczerze mówiąc nic nie obchodzi historia Kajetana też natomiast to jak się Rubio wokół tego fascynacja i pewnego rodzaju czy on zbiegnie czy nie zbiegnie region jest bystry, że tutaj go nie ma i teraz przecież było dokładnie to samo teraz, że ta niby się rzucił na policjantów czy coś z tym wyobrażam sobie, że to polegało na tym, że się szarpnąć go posadzili na siedzenie na monecie ogłosiłby Suwar Och, wzywałem też, ale widziałeś to, że ten tytuł, że założyli mu maskę Hannibala norm i ugryzł w nędzy ta fascynacja Anny mordercę jako kim się ultra inteligentnym, ale jesteś taki moment, w którym bo po pierwsze, sprzedaż napięcie erotyczne mówiliśmy o tym, że hitleryzm w zasadzie jest popychany od 1 od drugiego faceta umieszczane w takich sytuacjach, ale jest taki 1 moment w drugiej części filmu, gdzie jest już tam mnie więź między Clarence demona jest jechanie balem zaczerpnięta i pojawia się znów Klary słuchanie, badając wtedy mówić takim zadowolonym tonem tak często u mnie bywasz pomyślą, że jesteśmy zakochani i teraz Kleist tężeje speszona i mam wrażenie, że widzowie w tym momencie też, którzy widzą ten film po raz pierwszy, bo on nie jest pociągający, bo my chcemy słyszeć co do nas mówi czujemy się bezpiecznie popijanie za to szybą, a on jest ultra fascynuje nas miał on jest fascynujące, bo on zna rozwiązanie zagadki on zna rozwiązania pewnie niejednej zagadki, ale tej, którą rozwiązuje ten film na pewno to znaczy on wie, kto to jest zbawca Anwilu on wie jak do niego dotrzeć mówi, o co chodzi z tą postacią natomiast Laris myślę sobie sama ułożyć wymusili jakieś wskazówki od niego wyciągnąć to jest ciekawe, że na samym początku zostają ostrzeżono, żeby broń Boże niczego mu osoby nie mówiła z czasem się okazuje, że tak niczym żona musi mu coś dać, żeby się czegoś dowiedzieć się czegoś od niego dowiedzieć, a nie wiadomo co on z tą wiedzą zrobi inaczej się zrobi to co robi każdy psychoanalityk czy zinterpretuje ne jak zinterpretuje też będzie miał całkowitą władzę nawet występowałby scenarzysty jest ten typ taki popkulturowy wymiar tego filmu, ale on ma takie elementy, kiedy wydaje mi się, że z czymś więcej niż tylko popkultura jest naprawdę jest jakąś obserwację polityczną społeczną taką mocną mówiliśmy w ostatniej naszej rozmowie o fatalnym zauroczeniu to taki film o latach osiemdziesiątych latach, które były takim nawiązaniem do lat 50 widać już trzeciego ultra konserwatyzmu amerykańskiego w latach dziewięćdziesiątych to się zaczęło kończyć właśnie można powiedzieć, że milczenie owiec takie rozstanie z tym z tym okresem w Bangladeszu i zarazem chyba opowieścią właśnie o tym, jakiego stopnia w tymże okresie kobiety były ofiarami i myślę, że ten film pokazujący kobiety właśnie jako naprawdę przedmioty w męskiej rozgrywce w zaspokajaniu męskich fantazji w zaspokajaniu czuje się bardzo chorych dążeń i Rządz czy to jest jednak o tym, film znaczy, iż i tak kobieca postać Jodie Foster straszy szarpie próbuje się z tego wydostać właśnie taka mysz z labiryntu, gdzie właściwie ta finałowa scena scena otwiera kolejne drzwi i nie wiadomo co za tym idzie nie będzie jest taką właśnie kwintesencją takim się w labiryncie, której nie wiadomo dlaczego udaje się przeżyć to jest ten cud, jakby ktoś tu się wydarza właśnie wszystkie powinny zginąć prowadzone one nic nie znaczą żadna z nich nie jest traktowana poważnie no przepraszam akurat porwana córka pani senator jest traktowana poważnie co też nie wywołuje już szukają, ale ona jest droższy były one też autor próbuje prowadzić swoją rozgrywkę oprawa też próbuje zaznaczyć, że jest podmiotem ma też próbują nie stracić tego człowieczeństwa swojego próbują wchodzić w interakcję ze swoim ogrodzić całą próbują mu grozić ściąga tego pieska do do dos to do jaskini, w której jest przetrzymywana, więc na to, żeby próbuje być aktywna, ale jej możliwości są bardzo ograniczone tak samo różne pory stadiony są w pewnym sensie takimi swoimi odbiciami lustrzanymi to te 2 postaci, ale to wyszłoby na to, że jedynym człowiekiem, który w tym pełni poważa czy może, chociaż trochę poważa Klary Sterling jest Hannibal Lecter, bo jej szef MON wrażenie, że esteci klasyczny przykład człowieka, który nie ma złych intencji tylko tak się po prostu robi jest taki kluczowy jest taki irytujące momenty w tym filmie, kiedy on idzie na bok porozmawiać z szeryfem no, a gwardzista jednak niestety musi zostać z boku, bo to sprawy jest dla dla mężczyzn Adams Hannibal Lecter, który pokazany jako kod, który patrzy na myśl Pasiece to do mnie przyszła czy to się nadal do jedzenia na pewno, ale czy mam ochotę to zbiór zabawnych to jest chyba coś takiego żądania stałej przedstawiony jako ta postać, która nim jest ciekawa co to jest za za przypadek to co Clare ECE, o co chodzi, dlaczego ona się zachowuje jednak niestandardowo, bo od samego początku kanałami reguły znaczy miała np. nikt nigdy niczego nie przyjmować od Hannibala Lec tera w ich widzimy, że przy drugim spotkaniami podaje ręcznika na z tego podręcznika korzystać, bo mówimy o rzeczy na swój własny temat nie nie jest nie jest grzeczna ona próbuje jakoś swoją własną rozgrywkę prowadzi się żonie zaciekawiony, ale ona prowadzi tę rozrywkę dokładnie na warunkach ani ona przecież to one z człowiekiem, który wszystko rozgrywa w tym filmie nikt inny tak naprawdę niczego tam nie robi poza no no naprawdę tylko on wie tylko on wie, ale w którymś momencie chyba się też okazuje że, gdyby to była inna osoba to by nic nie powie, że póki co, dlaczego nie musi, bo to jest dobre pytanie, dlaczego nie mówi nam się, że ona jest na bardzo oddana sprawie Jona też, jakby ma być przypuszczam taką antytezą Hannibala czyli, jeżeli Hannibal próbuje się ludźmi karmy strona próbuje ludzi chronić Jana Furmana takie oddanie wręcz straceni trzeba, żeby zrobić coś co pozwoli jak brak nie to jest to jest to dlaczego jak Hannibal na na jakie Hannibal rozgryzł, a to, mówi że ona ma ten problem, jakby co, żeby uciszyć owcy uciszyć to cierpienia, które tego, kiedy gdzieś tam stała się świadkiem WL iście zagrać bzdura, ale ja myślę, że to jest pewnie gdyby gdyby to bodaj siedział z Harendy takiej twarzy rasowe to być może powiedziałby, że to co Hannibal wyciąga od Klary listy nie tyle bzdura to coś co można nazwać wspomnieniem przesłano wręczyć taką takim wspomnieniem, która się zapisuje w dobie bardzo mocno się wydaje nic nieznaczące, ale ono przesłania coś głębiej czy nasz skład a dlaczego Klary Starlink przyjęła się owcami nie może o nich zapomnieć, dlatego że ona sama jest dziś ofiarą, a one one już wtedy była ofiarą pewnej sytuacji życiowej ona już wtedy nie miał ojca nie miała matki była sierotą była zdana, jakby Neo na innych ludzi obcych w UE i w zasadzie musiała już zacząć jakąś walkę o siebie toczyć być może, jakby to co zobaczyła w tych obca owca, który z jej własną sytuację życiową, ale to jest przekładany na to, że ona dlatego tak bardzo chce uratować dziewczynę, bo chce uratować chociażby 1 owce czy to nie jest właśnie robienie z kolejnej po psychoanalizy stajemy się, że to jest o tym, że ona chce ratować przede wszystkim samą siebie scenki z jakiejś sytuacji nie wiem emocjonalnej życiowej trudno powiedzieć, jakiej on zresztą pamiętaj o tym jak jak przebiega to pierwsze spotkanie z Hannibala stary Star link, gdzie on mówi rzeczy bardzo takie okrutne, ale która jak można sądzić po tym co się dzieje na twarzy Jodie Foster w ogniu trafiają wyznaczono ją przedstawia jako z metą wieśniaczki lekturą bardzo szybko chłopcy zaczęli obmacywać na tylnym siedzeniu samochodu i jedyną szansą, żeby się z tego wydostać była kariera w policji tam toczy się jeszcze ten wątek taty, który był policjantem takie tam rzeczy, ale ja rozumiem, że to jest taka osoba, która po prostu z zaciśniętymi zębami, bo to napięcie na twarzy Kleista Arlington to jest rzeczywiście też taki element, który bardzo uruchamia ten film żal ona jest jakimś skrajnym napięciu w skrajnym dramacie ta cała ta bohaterka fal ta dziewczyna trochę nie wiadomo właściwie, dlaczego tak jest w UE na nim Hannibal to trochę jakoś tam od Billy odkrywa, ale głównie to chyba chodzi właśnie o to, że mamy do czynienia z postacią, która po prostu nie ma ruchu ona musi ona się uparła, że będzie szła w górę za nasze z tego wygrzebie w swoim życiu z jakiejś nędzy życiowej, ale i pije za wszelką cenę próbuje to zrobić rynek, walcząc z przeciwnikami absolutnie nierealne dosłownie za wszelką cenę, bo przecież ona w pewnym sensie jednak się z Hannibalem nektarem zaprzyjaźnia się tutaj możemy używać łagodniejszych sformułowań żona to robi tylko po to, żeby uzyskać swoją wiedzę, ale dobrze widzimy, że tak do końca nie jest swoją drogą nie tylko ona tak robi, bo przecież mnie męczy to by się wyświetlało takie pytanie w głowie, ale w momencie, kiedy zaczynasz negocjacje Hannibal Lecter wyciągania od niego różnych elementów i oferowanie temu jednak potworowi jak to się mówi lepszych warunków my z tym jakiś taki dyskusyjny element szczególnie jest oczywiście znowu zaczyna się to dopiero w tym momencie, kiedy porwany jest córka pani senator Więcek elita jest zagrożona to dopiero coś równie oczywiste, ale też myślę, że to jest o tym, sensie mamy mamy właśnie taki, jakby gorzki wydźwięk to znaczy, że być może udało się wam wspólnymi siłami ledwo ledwo jakimś trochę cudem boskim zatłuc 1 mordercę, żeby wypuścić drugiego i że w zasadzie zaś ten sukces Marii Stadnik jest wątpliwe gniot środkowy jest przypadkowy jest wątpliwe, bo tak mówimy ledwo ledwo właściwie nie to też jest taki pan rację 6 z bardzo bardzo bardzo mocno film o właśnie o o jego pozycji kobiet w tym świń męskim świecie opisanym w tym filmie w świecie bez tych Stanów zjednoczonych z lat osiemdziesiątych, bo przecież, jakby co jest jedynym atutem Tristar to można, by opisać takim, bo takie zdaniem Thomasa 549 idzie pod młotek to wszystko Bacha kobieca bohaterka zostaje przedstawiona tak tam natomiast tańczony opisuje, że miała dany kobiecy spryt i strach ściskający wnętrzności to jakby były jedyne w zasadzie jej atuty można być też dokładnie się stosuje do kary Stali, która próbuje rozgrywać swoją seksualność swoją płeć jakoś tam tak jak się da, a w tej sytuacji jest cała motywowane takim właśnie napięciem wewnętrznym być może takim, jakim się przed strachem głębokim, że właściwie nic nie znaczy w rzeczywistości i paradoksalnie to, że jest kobietą ocala to znaczy, gdyby nad to miejsce do tego domu poszedł mężczyzna to przypuszczalnie zginęłoby bardzo szybko w konfrontacji z baz problem, bo on się nie bawił wziął się go już żadne gierki, niemniej nie miałby ochoty się po przyglądać jak to się Klary Starlink plan, że rację zupełnej ciemności jesteś naprawdę dobra scena i ta scena mszy żonę z taką metaforyczną, że najwyższy w zupełnej ciemności i nie ma szans, a i to jest o tym nie ma szans nagle się okazuje rząd popełnia jakiś błąd, a właściwie może daje szansę tworzyć jakąś szansę niby też się z nią w bazylice tylko mordercy, choć trochę rozmawiają tak naprawdę Scolari nie chce nic nie grali Stali rozmawiają ci którzy, gdy kot, który w, którym ona ma coś do zaoferowania Hannibal Lecter wie, że jak się dobrze rozegra to może mu się coś uda możemy się uda wydostać z tej piwnicy, w której wstrzymany ma on też, czego się nie potrzebuje ona jest jego kluczem do do tej ważniejszej gry prawda poważniejszą stawkę z jego perspektywy natomiast Basel Bill on ma też do niej żona z tą kobietą, do której anegdot próbuje jakoś się zbliżyć bardzo dziwne pokraczny sposób, bo właśnie tak jak mówi Hannibal Lecter wydaje mu się, że jemu chodzi o okolice ciała, ale tak na dobrą sprawę wcale to tak nie jest i to są to co robi baw Biel non stop to jest to jest właściwie też taki niesamowity opis prawa taki jakiś taki skrót, że to jest taki mężczyzna, który już w ogóle drzewa, aby w sposób taki najbardziej dosadny mimo, że to nie jest seksualna absolutne, ale one są po prostu przedmiotami są kimś takim mięsem dla natomiast mam wrażenie, że grali Staroń jest jedyną pełną krwistą postacią taką, który w, których istnienie można uwierzyć, bo Hannibal Lecter no to jednak umówmy się no to takie rzeczy się mówi Jacek Super antybohaterów, więc oczywiście jest zrobiony na zielonym co się da Anthony Hopkins, żeby to postać uczłowieczyć tak sądzę, że miałem, choć taką jest jakoś tam przerysowana Klary Stalin rzeczywiście od początku do końca jest poruszająca jest on ma jakąś taką notę rozpaczliwą i zarazem jest działająca w tej rozpatrzyć wrażenie bardzo po poruszały miejscy robili figura żona na warunki musi patrzeć do góry to jest też takie i ta w sumie dziecięca buzia Jodie Foster, na które się takie bardzo poważne rzeczy rysują jakiś taki rzeczywiście element najemcy rzecz absolutnie Jodie Foster robi ten film i oczywiście to jest duet z Hopkinsem w znacznej mierze czy w głównej mierze, ale też złość uwaga ten film jest, więc film jako zrobiony znaczy my ciągle widzimy bohaterów o fasonie ciągle patrzą wprost w kamerę czasem wprost na nas to jest taka konfrontacja bardzo bezpośrednia bardzo intymna bardzo solistów jest także jak Hannibal Lecter nie mruga w nowoczesnym druga to robić to po to, by dokładnie wyczuć, jakiego rodzaju kremu używa w system jest w ogóle ciekaw co się potem z tą postacią dzieje prawda w późniejszych filmach z seniorem tak dobrze co później w późniejszych, które często nawiązują do wydarzeń sprzed milczenia owiec albo właśnie po UE jak on nie jest jakąś tam zmienia nadzorcy co się z nim dzieje co się dzieje z kolejnymi bohaterami, którzy próbują go powstrzymać się ostatecznie dzieje w tym duecie Klary stał w nim Hannibal Lecter tak czysto fabularnie, bo jednak postać, którą potem obserwujemy u Ridleya Scotta jest inna postać jest inna, która stanowi ona ma pewne wspólne elementy, ale jest jednak jest inną osobą, ale ewidentnie owładnięty tą obsesją na temat Hannibal Lecter ale o ile milczenie owiec ZO, o którym dzisiaj rozmawiamy dużo więcej pamiętam z tego filmu teraz sobie świeżą oczywiście przed naszą rozmową, ale dużo więcej stany gdzieś tam w głowie było to jak teraz myślą o tych przykładach czy zwykłe dach to w zasadzie pamiętam tylko te sceny, jaką ten most na żywo jej CE w Lechu każdy mały hipopotam najbardziej taki wołał Peja w dziale wystają myślę, że to, że milczenie owiec było filmem tak mocnym i tak będą mogli okrucieństwa jest tu nie ma tak dużo wcale, bo to nie o to chodzi to nie o to chodzi o miastach też tak dobrze kompozycyjnie zrobiono tam się pewne elementy odtwarzają powtarzają, że finał właściwie trochę jest opisem całej historii my się tam sobie jakoś odbijają i to jest po prostu bardzo udane obraz który, jakby wyznaczył bardzo wysoko próg to my przez to cały czas porównujemy tamte filmy do milczenia owiec to nie jest w sądach docenić jak przed myślę, że Hannibal i to co zrobił igrzyska to świetny film tylko zupełnie innych przyczyn czas zapomnieć o milczeniu owiec, by odsunąć pamiętają tamtą historię i obejrzeć to jeszcze raz tak jakby się widziało zera tak tak jakby się widziało film, jakby zupełnie bez kontekstu i wtedy się dopiero zaczynacie każe robić to jest film operowy teatralny tak dużo scen, które można zapamiętać scena przy sławna scena ze świniami choćby, która w mają zjeść Hannibal Lecter ostatecznie zjadają żywcem tego tego kto by wymyślił całą tą intryga tam też jest taka, jaka koncepcja wymyślania intrygi zastawiania pułapek jest teraz protestuje, bo to jest pokazywanie wiecznie świń w złym świetle albo są w błocie Afanasjew Chodźko k Żywca, ale one są tam pokaz w menu jak po prostu taka siła natury taki rodzaj właśnie czegoś nieokiełznanego, z czym nie można igrać, ale ostatecznie właśnie tym razem znowu pojawiły się pojawi się zresztą ta lista w nim jako ten, który ocala, który niby próbuje stać dalej na straży prawa, ale jednak ocalali prorektora przed śmiercią, czyli co chwali się ostatecznie nie wezwała w milczeniu w milczeniu owiec czy klawisze wezwała mnie nie mnie nie ma zezwolenia jedynie ona ona przeżyła, ale dla mnie to nie jest rozwalanie nawet ten taki pewnego rodzaju protekcjonalny ton mniejsze w bardzo dziękujemy, gdyby nie ty myśmy go nie znaleźli ale w jakim momencie wypowiada w momencie, kiedy ona wydawałoby się, by pamiętać, że ta scena, który teraz powiedziałaś to scena też bardzo ciekawie zrobiona formalnie nie do końca wiemy co obserwujemy rosnące wiemy, gdzie jesteśmy szaf Lary Starlink mówimy już wiemy, kto to jest oba w robi właśnie, że ma go zatrzymać tobie pięknie dziękujemy dziewczynkom, ale w tym momencie to ona jest blisko wafle Billa i to ona go ostatecznie próbuje zatrzymać się na tak dobrą sprawę zabija, bo nie udaje się go zatrzymać jest już na to za słaba natomiast, że niewątpliwie tamten element właśnie żywności to bardzo dziękujemy tym wypadasz z gry dorośli się teraz będą dalej bawili to to jest bardzo silnie zaznaczonej to to żona jest protekcjonalnie traktowana absolutnie natomiast reszta może właśnie to jest wszystko z połowicznym sukcesem połowicznym sukcesem jest rozwiązanie zagadki basu Billa i jakby powstrzymanie go i uwolnienie ofiary, bo za chwilę będą inne ofiary były już jest inny morderca na wolności brak bilans jest w bilansie wyrównał, owszem, grali Starlink wychodzi na wolność ale, choć na wolne z poczuciem winy prawda no bo zakończył Hannibal Lecter znowu znaleźć z nią bawić zwani do niej, kiedy ona odbiera dyplom w PRL mówi no może byśmy już tak nie szukałam mówi no wiem, że nie mogę tego pana obiecać pan też powierzenie mediowego pan obiecać, ale i to jest znowu, jakby rozgrywka toczy się dalej to nie jest film, który macha piramid to też jest, mimo że niby ma prawda to jest takie tutaj tutaj rzeczywiście scenariuszowe oraz bardzo dobrze, a pociągnięte daleko, że muszę przyznać, że mnie akurat przekonuje to, że jej małe zwycięstwo nad Butterbeanem jest przypadkowe, bo to myślę, że po prostu ciasto tak się zdarza, że to jest sprawa w przypadku Anię Super doskonale wyszkolonych absolutnie wszystko, przewidując agentów jasne, że szkolenie ważna, ale czasami po prostu zależy od tego co się gdzieś tam usłyszy, więc praca, ale też uznał, że na scenę ostatnie kultowa sekwencja w piwnicy oba w zrobiła jest niesamowita zupełnie znaczy to, jakie to, jakie to jest napięcie jak to jest za granicę jak Jodie Foster pokazuje tam strach wdziera się wrażenie, że one się słania ze stron można ledwo idzie jedynie, że na agentkę FBI to jest po prostu ktoś, kto jest pchany jakąś jakimś imperatywem trudno powiedzieć, jakim stoi walczy nie wiadomo co chyba ożycie, ale swoje nie tylko tej ofiary jakąś swoją koncepcję życia względy formalne tego filmu, który na, które jeszcze chciałabym zwrócić uwagę to są takie, że bardzo pięknie wizualnie skonstruowane, czyli na bardzo konsekwentnie nasze Jodie Foster tych za dużych Marek Nawara chcący próbuje się trochę powiększy, żeby nie była tak filigranowej takich swój dach okropnym wygląda fatalnie, a i Anthony Hopkins ubrany w to bardzo czyste rzeczy, że nawet w ciuchach więź więźnia wyglądałyby nie może stał we fraku to jest Super jeszcze 1 rzecz, która jest w thrillerach i horrorach mega irytująca w tym przypadku tego nie ma to znaczy RM w złym thrillerze bohaterki bohaterka bez sensu wchodzić, w jaką się ciemną przestrzeń ich chęć niepotrzebnie po ciemku tam chodzić np. można, by po prostu zapalić światło to jest mega irytującym ultra denerwujące teraz mówisz o tym, o czym się sławnym takim opisie horroru, dlaczego blondynka, którą ściga facet z nożem biegnie na górę po schodach na korzyść ze swym BMW w MSW list z Chin z domu albo dlaczego w momencie, kiedy dookoła szaleje burza gdzieś tam jest ich hałas obcych nie zamknie drzwi tylko wychodzić tam 1 pojedynczy człowiek no i teraz halo Hans jest jasny blond lub ich istnienie przekonuje natomiast tutaj w milczeniu owiec niestety nie wiemy nie znam książki nie wiemy ile to zasługa samego autora, a najlepiej zasługa twórców niema tego w momencie, kiedy ona musi być w ciemnościach to po prostu Thomas nazizm był scenarzystą współ scenarzystka no to w takim razie wszystko się zgadza i dlatego ja tak bardzo lubię wszystkie sceny sklepik, bo one są to bardzo prawdziwe abonenci są filmowe takie są wydumane, że tak, by się nie mogło wygrać, ale ja mam też takie poczucie, że ten film zawiera takie elementy powinno nas czegoś bardzo dziwnego, że takiego takiej krytyki amerykańską ości to znaczy nie czy zauważyłaś, że co się dzieje w finałowej scenie, gdzie bas robi się przewraca jednak do tej piwnicy wdziera się światło i świeże ryby jest Wola jest amerykańska flaga co się dzieje, kiedy Hannibal Lecter zabija 2 policjantów w więzieniu w Baltimore 1 z nich wiesza na kratach i właśnie stylizuje gromadzić taki symbol trochę wolności w trochę tak wygląda, jakby był zdjęty z maski Rolls-Royce za, czyli takie da Marek towar jest sprzeczna z garażu ani brak wolnego, a upiorną zwrócenia przeinaczenia jest takie jak przy przewrotne konteksty, gdzie jest flaga, gdzie są symbole narodowe, gdzie mieści mówi się Ameryka ma serce psychopatycznego, ale tak się robi dobry film, że masz doskonałą fabułę, która cię trzyma przy tym ma on przy okazji przemyca się te treści, które chce się powiedzieć no cóż jeszcze jedno na 1 malutką orzeźwić się uwagę, kto może cię rozbawi Otóż, kiedy Basso Billy sprawdza czy jego ofiara ma rozmiar 14 potrzebuje dużych kobiety to tam jest metka no i faktycznie jest napisane, że 14 Stefan Mellin Indonezję w 2, a w USA wygląda w rytm oddechu HOS niego rozdzieliło początek ery taniego Sycza Rosji Azji południowo-wschodniej hutnicy bardzo serdecznie się we wszystkim rzecznikom, którzy filmu nie znają zapraszam i polecam obejrzenie milczenia owiec w tym, którzy film znają obejrzenie ponownie chce w poszukiwaniach tego typu smaczków Kuba Janiszewski prowadzący program połączenie Radia TOK FM opowiadał dla państwa dziękuję bardzo dziękuję rodzi to była audycja klasyki dla grzeszników kończymy wieczór Radia TOK FM niedługo będą informacje, a po informacjach powtórka dzisiejszego poranka dzisiejszy program wieczorny przygotowała Agata Majewska Karolina Głowacka rósł Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA