REKLAMA

"Umbra" Urszuli Nawrot

Kultura Osobista
Data emisji:
2016-03-04 17:40
Audycja:
Czas trwania:
13:36 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry witam państwa na bardzo gorąco to jest kultura osobista ze mną studia dziś Urszula Nawrot dzień dobry dzień dobry państwu twórczyni filmu ubrań, które będziecie mogli państwo zobaczyć się m. in. prezesi patrzą na najbliższy czas 8 marca, ale w ogóle chcą porozmawiać o tym filmie w kontekście kobiecości w kontekście całego tematu tego filmu i jego strony wizualnej jest realny i tego, że ten widzi psychologicznej właśnie, Rozwiń » a to w związku z tym zbliżającym się z dniem właśnie 8 marca ze zbliżającym się dniem kobiet, bo to trochę inne spojrzenie właśnie na kobiecość net nie bez przyczyny właśnie ten film 8 marca będziemy w kinie mogli zobaczyć NFI jest krótkometrażowe to jest 30 minutowa opowieść impresję niezwykle z niezwykła zupełnie pod względem wizualnym i mam nadzieję, że od lokat jak również za chwilę usłyszymy trochę więcej, gdzie ten film był kręcony, ale patrząc na nas son temat, a nie na formę wiesz zdradziłam, że te z filmu kobiecość, ale też jest film o o traumie o wychodzeniu z tej staje traumy jeśli go dobrze odczytuje, jaki co leżało u podstaw na inny tej opowieści przede wszystkim chciał opowiedzieć o o takim procesie wychodzenia z JATO taka nazwa sierocińca emocjonalnego, kiedy w dzieciństwie człowiek nie otrzymał w domu odpowiedniej odpowiednie koło inny nagromadzenia miłości zaspokojenia takich podstawowych podstawowych emocji to gdzieś później będzie przez to życie z dziurą, jeżeli jeszcze w kobietach, zwłaszcza spotyka się później w dalszej drodze tego życia nie jest jakimś pogwałceniem jej prywatności z pogwałceniem jej takiej naturalnej w strefę bezpieczeństwa, do której to ona zaprasza, jeżeli ktoś jeszcze dzieje jak ta kobieta jest niedojrzała obu w tym filmie pokazuje małą dziewczynkę, ale ta dziewczynka jest w nas, więc to może być dorosła kobieta może odbić 20 parę lat, ale emocjonalnie cały czas być niedojrzała, jeżeli ktoś nie uszanuje TTI integralnej prywatnej strefy tylko się w nią wedrze jakąś manipulację coś próbuje od nich wyciągnąć dla własnej korzyści opóźniają zostawia jak taką małą rzecz, którą się na 5 minut wypożyczyło je dla swoich celów to to taka osoba jest niezdolna do życia i ona naturalny sposób ląduje w takim lin boja to nas właśnie w takim sierocińca emocjonalnym, gdzie zawsze będzie szukać jakiś mniejsze jednostki, w której będzie widzieć matka albo ojca i emocji będzie próbowała tam przelewać i tam też będzie szukała odpowiedzi na nas swoje braki oczywiście takie życie z katastrofą, bo nie można partnera traktować jako ojca nie można Kor przyjaciółki traktować jako matkę, bo w pewnym momencie, kiedy moje potrzeby emocjonalne nie zostaną zaspokojone trudno to ja zacznę to koleżanka obwiniać, że nie nie poświęciła się wystarczająco dużo uwagi i t d. jesteśmy, jeżeli jesteśmy ludźmi dorosłymi no to ich rozmawiamy ze sobą jak partnerzy nie oczekujemy od siebie wypełniania tych dziur emocjonalnych tylko partnerstwa i i jak zakładamy rodzinę to później, jakby ten to nasza stabilność emocjonalna posłuży dziecku, a nie nawzajem wypełniania swoich braków, więc te tezy tak jak pani mówię słyszymy najczęściej spotykamy i w oczy, gdy trudno jest spotkać osobę, a nawet trudno samemu być właśnie taką osobą, która tej chwili dziury do zasypania nie ma na to, że to wy zmniejszą bądź większą dziurą wychodziła z Legią w Azji Fabregas o tym jest ten film o takim procesie jak u podmiotowi ciebie w tym w tym w tej swojej traumie dlatego pokazuje kobietę, która jest zagubiona, która jest ma olbrzymie poczucie osamotnienia emocjonalnego nie ma przy niej nikogo i do końca właściwie poza taką siłą Bożą, która dziś to w pewnym momencie się pojawia to on cały czas musi sama zobaczyć co się jej życiu wydarzyło, że to co się przytrafiło było złem i jak musieli podjąć decyzję czy jachtu idee, czyja to odrzucam postawić granice postawić granice między dobrymi złym powiedzieć to jest to co akceptuje, a to jest to, czego nie akceptuje nie chce być tak traktowana jak też, o czym oczywiście też o tym kto swoją miłość własną, że to ja jestem ważna że, że ja nie pozwalam sobie na to, żeby ktoś do mnie tak mówił, żeby ktoś mnie tak traktował, żeby ktoś mnie wciągały emocjonalnie po różnych zakamarkach albo obwiniał wręcz za różne rzeczy nie pozwalam sobie na przekraczanie tej granicy i ich chroni ją w związku z tym moja bohaterka patrzy na siebie jako dziecko i ona troszeczkę z takiego już poziomu matki na swoje wewnętrzne dziecko patrzy, który stara się chronić przed światem zewnętrznym i może może dojść do tego momentu dopiero wtedy, kiedy sama siebie zacznie szanować kochać i o tym jest ten film, że zimy kobiety możemy przejść ten proces możemy się wyzwolić pod warunkiem, że my naprawdę zaczniemy siebie szanować kochać traktować siebie poważnie, gdy opozycja w pani filmie są takie dość wyraźne tusz do notowań tego tematu rodziców także na początku mamy my postarać się, w którą normy odczytujemy jako ojca, który gdzieś narusza właśnie Annę TR te granice małej dziewczynki, ale mamy również inną matkę, która wypychają w taką aleję kościelną do odbytego dorosłego życia tak dalej nie dając im wsparcia tak to jest właśnie te sierociniec emocjonalną, którym mówię, że są rodzice, którzy nie dorośli do dołu do bycia rodzicami do tego, że jego podstawową funkcją jest zaspokojenie emocjonalnych potrzeb dziecka zdaniem miłości BOR nie mówimy tutaj o tym, że rodzic musi być idealny zawsze być w tym miejscu w momencie, w którym dziecko potrzebuje to jest niemożliwe, ale rodzic, który wiele i że czym jest miłościwie, w którym momencie nie dał i potrafi się do tego błędu przyznać potrafi dziecko przeprosić potrafi powiedzieć wybacz mi nie umiałem się odnaleźć w tej sytuacji, ale chcę, żebyś wiedział czy widziała, że to nie jest dobre i wtedy z takim jakby uporządkowanie rzeczywistości człowiek może wkraczać w życie dorosłe bowiem, że człowiek nie jest doskonały, ale wie, że to co ten rodzic zrobił nie było dobrem, jeżeli rodzic zaprzecza neguje i mówi jak będzie się swoje dzieci to zobaczyć prawda ja jestem niewinny ja wszystko zrobiłem dobrze rodzicu zawsze rację nie neguję tego to my mamy tę dziurę, bo to poczucie, że ktoś nas skrzywdził albo zaniedbał albo nie zajął się po prostu z nami kategorycznie zaprzecza no i jak my mamy być później dorośli, jeżeli mysie boimy w końcu, jeżeli zaprzecza to znaczy, że tu nie było nic złego to znaczy, że ja mogę robić to samo swojemu dziecku, a potem ta dziura rośnie dąb ma swoje dziecko robi to samo i widzę to dziecko cierpi też mitu nie gra, więc dałem się, że Żyto osierocenie emocjonalne nawet w rodzinach jest ich dosyć duże i ja nie pokazuje tutaj w tym filmie procesu rodzinnego, bo do 30 minutach nie sposób mówi Daniel Wargin psychoterapii nie zrobisz z takich jak pokazuje tylko tą drogę tego samotnego człowieka no i jak się za późno na grze jestem dorosła jak już jak już już mamami nie pomoże, bo to już było to to to, jakie mogę sobie poradzić w tym dorosłym życiu, żeby to zidentyfikować powiedzieć dosyć ten film Anny jest wyjątkowy jeśli myśli patrzymy na formę na to, jakiego wygląda na ekranie dlatego bardzo się też żony właśnie w kinach pokazywany na dużym ekranie nie pada tam ani jedno słowo, ale cała historia zapowiadana przez muzykę i przez ruch przestanie przystań strajk nie chciała używać słów, ponieważ im za to pani kilka pytań ile już słów musiałam powiedzieć, żeby zbliżyć się do tematu, a dopiero dopiero ten temat został osiągnięty natomiast też zdaje sobie sprawę z tego, że to co mówię niekoniecznie musi być przez wizjer przez słuchaczy odebrany 11 takich jak tu przedstawiam było te procesy, o których mówię to są procesy psychologiczne i pewnie wymagają jakiegoś zaplecza wiedzy nie tylko doświadczenia, żeby umieć jakoś się na tej mapie odnaleźć w związku, z czym nie umiałabym napisać dialog do tego filmu, który nie byłby nacechowany jakimś strasznym wyrzutem oskarżeniem, ponieważ ja nie chciałam oskarżać nikogo w tym filmie chciałem pokazać właśnie proces zagubienia, ale również, otwierając drzwi każdej osobie, która ogląda ten film, żeby mogły znaleźć swoje życie, żeby mogła podłożyć swoją historię dlatego ja nie nie definiuje niczego w tym filmie, bo nie zależy, żeby to był taki obraz jak lustro, że każdy widzi w tym obrazie troszeczkę siebie i interpretacja tego filmu zależy właśnie od moich doświadczeń zaskakujący dla mnie to jak czasami ludzie do mnie piszą po pokazie znajomi, o czym był ten film ja wiem, że oni piszą o sobie swoich historiach jak zawsze mówi tak o tym, też był ten film w Bojanie mówił tuż po 1 historii natomiast oczywiście do nich nie będziemy się kłócić o to kto ma słuszną interpretację, bo takowej nie ma to jest film artystyczny i tak jak każdy patrzy na obraz i widzi w nim to co chce widzieć bądź siebie tak samo ja mam nadzieję, że ten film pozwoli się skontaktować z wnętrzem i chyba wydaje mi się, że jednak dużo bardziej przemawia do kobiet, bo ten język emocjonalny i przyczynowo-skutkowy gości w tym filmie, który wynika z emocjonalności ani z takich logicznych zewnętrznych wydarzeń, które się ze sobą łączą to jest chyba bardziej sposób myślenia i narracji kobiecej pamiętamy te emocjonalne stany i może się 10 lat nic nie wydarzyć my będziemy ten 1 emocjonalny moment pamiętać w stosunku do tej osoby, z którą się gdzieś tam spotkamy tam żadnych wniosków prowadzą nas uwierać listach, ale to też pozytywne rzeczy prawda, że czasami mija 10 lat z kim się spotykały mam wrażenie, że wczorajsze widzieliśmy, bo ta emocjonalność zostaje i to jest jakiś taki ciąg naszej narracji zdarzeń, a nie to, że byliśmy wczoraj w knajpie na piwie i takie mocne zewnętrzne logiczne tak też są konstruowane głównie filmy fabularne, które oglądamy w Chinach Jasiu odważyłam powiedzieć się no może spróbujmy porozmawiać z naszym językiem efekt zobaczymy jak mężczyźni to odbiorą Czyż nie pogubią, ale jeżeli chcemy się ze sobą kontaktować i głębiej zrozumieć chcemy się nawzajem traktować poważnie to wydaje mi się, że kobiety chyba też powinny się troszkę odważyć na to, żeby mówić mówić o swojej wrażliwości swojej logice, bo mamy troszeczkę inną logikę nie ma się co wstydzić po prostu wyjść z bardzo wartościowe, toteż wydają się, że ten sposób narracji może pomóc również mężczyznom w pokonywaniu swoich traum Grzywacz zapraszamy na te i inne najbliższe jest spektakl jest w pokazy, bo z filmem film teraz ma życie festiwalowe jest pokazywane również w kilkuset kinach w Polsce tak jak już powiedziałyśmy tutaj kino Muranów ósmego ne Marksa ale, ale również padły inne nazwy i tak będziemy się starali się wmieście wprowadzić do kina pod Baranami w Krakowie ryzyk nowe Horyzonty być może kino lobby w Warszawie będziemy organizować pokazy Akademii sztuk pięknych w Katowicach, gdy trzeba szukać także psuła, szukając Umbrella uszu na zwrot i sprawdzamy, gdzie może zawiązać, gdzie możemy obejrzeć na pewno w kinach studyjnych w całej Polsce wg BAEL będzie to pokazywane nic nie wiem czy to się uda zorganizować szybko czy czystki w dłuższym czasie Lotos krótka forma i to wymaga obserwują obserwacji jak jak jak ten film się zachowuje na rynku, ale ja będę starała się robić wszystko, żeby ten film był dostępny jest właśnie w kinie można było obejrzeć umrę Urszula Nawrot wpisujemy do wyszukiwarki sprawdzamy, gdzie są na pokazy ten najbliższy 8 marca w kinie Muranów na to na pewno może państwa zaprosić Annę już niestety kończy dlatego zapraszamy do kina na dalszą już indywidualną rozmowę z tym filmem dziękuję serdecznie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA