REKLAMA

Koszty korków w polskich miastach. O raporcie Deloitte i Targeo dyskutowali Rafał Antczak, Krzysztof Woźniak i Paweł Sulik

Post Factum
Data emisji:
2016-03-07 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
24:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w 7 minut o godzinie 18 słucham Radia TOK FM 7 marca w poniedziałek na ostatni dobry mecz mówi Paweł Suliga w naszym studiu gości Rafał Antczak Deloitte dobry wieczór dzień dobry duch i Krzysztof Woźniak znany słuchaczom smaczku radio TOK FM prowadzący audycję skołowani radio TOK FM dobry wieczór Witaj w i na stole w studiu Radia TOK FM raportów, które wykonają Deloitte dlatego pan Rafał Antczak współautor tego raportu tu się znajduje koszty korków 7 Rozwiń » największych miastach Polski 2015 czy też tytułowym z raportu o korkach w 7 największych miastach Polski narodzie wspólną produkcją Deloitte targeo FIS zacznijmy od tego jak raport powstawał, skąd państwo czerpali i w jaki sposób w krótko dane o tym gdzie jest tak wiele samochodów, że państwo mówią duży korek dane na temat korków czy utrudnienia na drodze są wykonywane na pomiarach prędkości przejazdów odcinkami dróg w miastach 7 analizowanych przez nas miastach West i one są zbierane z Biesów w czasie rzeczywistym z poruszających się od te nie są tylko wyłącznie ci, logując się kierowcy, ale ci, którzy też korzystają z korzystają z z po prostu publikacji inwigilują, więc no to są dane powszechnie dostępne chodzi o to, że po prostu zastosowaliśmy dość jednolitą metodę tych odcinków to są tylko odcinki miasta, więc mnie łapią na przód tego ruchu dojazdowego do miast ma odcinki są dobierane czy dobrane są tak Kijów sposób celowe i co ważne mierzymy tylko i wyłącznie tą prędkość powyżej pewnej prędkości uznano za uznane za taką średnią prędkość poruszania się w mieście w czasach bez korków, czyli tak jak gdzieś tam padło w czasie dyskusji o różnych internetowych nie bierzemy pod uwagę prędkości 100 km jazdy przez miasto go wesprę każdego 30 km jazdy przez miasto, więc ponad tą prędkość, jeżeli ta prędkość zwalnia czas się wydłuża co to jest wtedy ta jest wyznaczone jako uczyła pana jako ta sytuacja, która zaburza płynny ruch i na tej podstawie są liczone te dodatkowe czasy z tracą one w korkach i efektywnie to oznacza, że w mierzymy też np. by prędkość poruszania się wprost na poszczególnych odcinkach pozwala to wyznacza tzw. wąskie gardła czy tam, gdzie ruch praktycznie stoi metadane czasowe przeliczamy na dane kosztowe, a koszt jest oparty na koncepcję znana z ekonomii od samego początku kosztu alternatywnego czyli, jeżeli się wykonuje w tym samym czasie coś, czego się nie chce wykonywać albo ona w stanie w korkach nie slogany chyba zajęciem kierowców mogliby w tym czasie pracować albo wypoczywać jak co innego co ma dla nich wartość porównywalną, a to wtedy też na nim czas tzw. utraconych korzyści przeliczamy na średnie wynagrodzenia, które są miasta, które też różnicujemy są dane GUS skrzywdził, zanim oddam głos kosztowe uważają, że nie mniej niż kodem pasożyt wyższy niż w korku za audiobooka uczy się języka obcego w znalazła się bowiem można zmieniać wraz z danych jak słucha Radia słucha Radia TOK FM np. Tomasz Giaro krew udzielają cóż za wartość dodana dla ekonomii pracuje dawka umilają nam czas, ale kwotowo więcej niż ja mam jedno zastrzeżenie, ponieważ tutaj pan powiedział, że to liczyć się ten czas przejazdu nie interesuje też bardzo w willi ile osób w takim czasie jest przewidzianych przez dane inne odcinek drogi, bo to jest zastanawiające w transporcie nie chodzi o to tak naprawdę w jakim czasie dojedziemy z punktu ADO punktu by, ale też ile osób w tym czasie jest transportowanych z punktu ADO punktu ba mamy informator tak jak mówię to jest nasz partner targają dane źródłowe pochodzą z ponad 100  000 pojazdów dostarczających podczas jazdy informacji o lokalizacji prędkości kierunku jazdy interwałach czasowych nie większej niż 60 sekund zdajemy sobie z tego sprawę, że Echa, bo taka analiza sobie gada się dziś drogowa 7 badanych miast łącznie ponad 29  000 km dróg jasne tylko dalej operujemy na tym czasie na samym czasie ani na liczbie osób, które są przewożone jak wiemy w większości samochodów podróżuje i 1 osoba, ale czasem w ten sposób udowodnić bata nie wiemy co mało w jakimś czasie przewieziemy ile osób, które nadano moc, że zaraz, ale czy dobrze rozwiniętą, żeby się wysłać wiedzieli, gdzie jesteśmy w tej w tej rozmowie jeśli jak dzisiaj i gdy akurat wina pogody w niedzielę rowerów z Lechem autobusem do pracy i obok jacht na szczęście buspas był w związku z tym szybko przemknąć koło samochodów osobowych, ale jednak było to korek czy ja zostałem zaliczony albo ludzi, którzy zamierzali autobus zjeżdżamy na TLK i wyłącznie transport indywidualny oraz raport, bo jest zajmuje się wyłącznie transportem indywidualnym nie transportem publicznym rozum raz odwiedziła stanowi mniejszość w ruchu drogowym, bo n p . w Warszawie 60 w Warszawie jeszcze oddane prezes zarządu transportu Miejskiego mówią, że od 62 do 68 % osób korzystających jeżdżących do Izy pracy codziennie korzysta z transportu Miejskiego to są dane oficjalne leżącej z kawałkiem złomu horrorów 30 większość roślin wraz z większości miast europejskich wskaźnik wykorzystania transportu publicznego jest od 50 do 55 %, więc arcyważna zjemy mamy już i w wielu miastach w Polsce większe wykorzystanie transportu publicznego niż w miastach euro teraz tutaj się nie zgodził, ponieważ niedawno się do mamy się odwołać zarząd transportu jest właściwa akcja odwoła się do danych dlatego specjalnie sprawdziłem w Warszawie z transportu publicznego korzysta 56 , 9 ozdób samochodowego 38 Komasa jest to mniej reszta jest samochodowego mniejszość jest mniejszy mniejszość zdecydowano się zgadzam reszta osób, które to są pieszo albo rowerzyści rower to jest to blisko 4 %, ale on jest kwestia, do której możemy poznać jeszcze by po chwili, bo mam mam trochę czasu dzisiaj akurat na właśnie taką rozmowę ja chcę wrócić jednak do tych kosztów w, kiedy państwo zdecydowali się pokazać konkretne pieniądze, które ludzie mogliby zarobić, ale ich nie zarabiają jak rozumiem, bo siedzą właśnie w samochodzie tak to państwo zastanawiali się na tym, że FBI cudzych zgodzi się decyzja, żeby wyciąć starego obrazu komunikowania się w mieście jest transport publiczny, a Blaszczak ruch rowerowy albo pieszych, którzy go po prostu pierwsi docierają tam, gdzie docierają festiwal wraz z regionu analizą transportu publicznego zajmują się odpowiednie spółki firmy, które realizują to w miastach i to są podmioty, które są do tego powołanej w tym się zajmujemy się zajęliśmy odcinkiem tego po prostu nikt nie badał w Polsce, dlatego że tego typu badania są wykonywane mówi zarząd transportu indywidualnego bardzo wielu miejscach na świecie, bo to się analizuje, ponieważ jest to też transport, które ma znaczenie może mniejszościowy, ale ma również znaczenie w przypadku miast szczególnie duże i też proszę zwrócić uwagę badamy głównie te 7 miast nasz tylko 7 miast, które mają największe znaczenie ekonomiczne w Polsce czy nie badamy całe masy innych miast, których ta sytuacja, że te proporcje mogą być np. inne wsie, ale musi pogodzić są zasadnicze różnice między miastami czy wyłania się z tego obraz taki, że są miasta, które są ewidentnie zakorkowane miasta, które właśnie te najciekawsze, dlatego że tak jak tamten raport już jest piąta edycja my od 2010 robimy jak to się kopać powinna być szósta, ale ominęliśmy rok 2012 celowo, dlatego że była tak duże utrudnienia w ruchu, ponieważ były inwestycje euro 2012 nie chcieliśmy, żeby to w jaki sposób te zawyżone wtedy koszty wpływały na na całkowite ogląd sytuacji i z tego z naszej analizy dość dokładnie widać, że przez ten okres się takie 2 grupy wyróżnień są miasta, których sytuacja się poprawia albo ona jest generalnie stabilna i to tam jest także poprawia też najciekawsze miasto Gdańsk Gdańsk startował w 2010 roku spadł z poziomu opóźnień w dół miesięcznie 7 godzina 18 minut czasu dodatkowego utraconego w korkach obecnie Gdańsk jest 5 godzin, a jak i co ciekawe Wrocław, który startował z bardzo podobnego poziomu 7 godzin 5 minut 2010 roku obecnie jest 8 godzin 52 Jarnot była pani poda wyjaśnia tego fenomenu lotu nie wypada wyczuwało się już wiadomo znał odpowiedzi na wszystkie pytania tobym pewnie, z czym innym się zajmował się na złożu zjeżdżają myślę pochylić nad kilkoma aspektami m. in . na, mierząc te opóźnienia mierzący, bazując na tych mapach Karkula mapę korków, które są zawarte w każdym raporcie widać tego charakterystyczną między nimi Saharze Gdańsk miastem systematycznie, likwidując wąskie gardło, czyli miejsca, w których korkowała się permanentnie rozróbach cóż wobec tego za korzyść, jeżeli po buduje się droga dwu 3 pasmową, jeżeli ta droga i tak potem zgodzi się do 1 pasa albo właśnie takiego wąskiego gardła, a potem i tak wszyscy jeszcze bardziej stają w miastach takich jak np. Wrocław Warszawa jest szczególnie wyraźna tych wąskich gardeł liczba się praktycznie niezmieniona od Warszawy jest stabilna liczba około 17 wąskich gardeł w każdym naszym raporcie Katowice to jest inny fenomen, dlatego że Katowice miały doskonałą sieć drogową w latach siedemdziesiątych już je skatalogował gierkowskie inwestycje natomiast Katowice wyraźnie widać jak zaczynały remont spadał z pierwszego miejsca na drugie, bo się czasy zwiększał i to opóźnia się pojawiały nowe ulice były zakorkowane wąskie gardła się pojawią satyrycznego remoncie kończył atak zaskakiwały na pierwsze miejsce naszego rankingu miast najmniej zakorkowanych i w Katowicach jest 4 godziny 57 na ten czas opóźnień praktycznie taki sam 4 godziny 45 minut jak w 2010 roku nie marudzi wie pan, że to ma związek z tym ile osób używa transportu publicznego w tych miastach albo innego transportu i nowe auto w dal oraz na ile jest pojazdów zarejestrowanych na 1000 mieszkańców n p . w Gdańsku jest to 542 samochody na 1000 mieszkańców w Warszawie jest ponad 3 set ne, ale chyba, że w Warszawie aż o 2 do tego co np. firma Samar od losowania analizowała komunalnym z miast Warszawy są po pierwsze, zarejestrowane pojazdy, które firmy rejestrują, które mają siedzibę centrala w Warszawie, owszem, ale, gdy pojawia się zarastanie jeżdżą pojazdy, a poza tym ten zabytkowy też ilość samochodów to firma Samar to podważała, że liczba tych samochodów jest prawdopodobnie około 2  000 000 mniejsza niż faktycznie podawana w CEPiK uczyli w tych statystykach naszych ogólne związku biorą te wszystkie samochody w Warszawie, z którą zrealizowałam wybiera się stało rząd znów korka zamiast jeździć jest, że trzeba dodać, że w Warszawie blisko o ponad 1 000 000 aut dziennie przekracza granice miasta i modeli dojeżdżają po prostu z innych miejscowości więcej zjeżdżalni wyjeżdża w ciągu dnia za chwilę wrócimy do rozmowy w naszym studiu pan Rafał Antczak Lloyd i Krzysztof Bożek znany z anteny Radia TOK FM z trudem schowani za chwilę po informacji Radia TOK FM wracamy do rozmowy post factum w 24 minuty po godzinie osiemnastej słuchamy Radia TOK FM w naszym studiu jest pan Rafał Antczak Deloitte czas dobry wieczór to co i pan Krzysztof Woźniak prowadząca audycję skołowani radio TOK FM w tej dziury wieców i inny raport, o którym wiszą też część naszej rozmowy dotyczące kosztów, jakie wiążą z tym, że mamy w polskich miastach siedmio, które są w raporcie ujęte w tutaj nowy adres trzeba zaznaczyć, że te koszty są wyliczane tak jak pan tutaj mówił przez tych, którzy używają tylko włącznie samochodów dlatego należy także, że to oni są straty i nie ma tej pokazanej ile jest są stratni tak samo dla mieszkańców, ale w tym ale zanim do tego dojdziemy etyczną taką masz dzieci tego dnia, że przeczytałem ileś stron bardzo ciekawej książki, która potrzebna jest do pracy wykonają swoją pracę, siedząc w autobusie, który obok Stali w tym GM bus pasem obok ich kierowcy na 6 autobusów kilkorga w tak złym pomysłem myśląc o tym, raporcie, że to z 1 strony część obrazka pan mówił też część naszej rozmowy zresztą tego obrazka zajmują się i inni tak, a państwo się skupić na tym, ale jak to się stało z państwa raportu wynika, że w Gdańsku mniej czasu kierowcy tracą rodzynkiem, a we Wrocławiu więcej dodaje są kluczowe pytanie, żeby zrozumieć moim zdaniem trzeba się przyjrzeć właśnie planu transportowym miast jak one radzą sobie całościowo z transportem, a nie tylko z transportem indywidualnym samochodowym, jeżeli spojrzymy, że takie tak jak mówiłem no tutaj możemy się pokłócić o fotel spójność tych danych czy też wiarygodność danych, ale jeżeli w Gdańsku jest zdecydowanie mniej zarejestrowanych pojazdów na 1000 mieszkańców na 1000 mieszkańców nie na wszystkich mieszkańców na 1000 mieszkańców niż w Warszawie na brak jest zresztą już Gdańsk z Wrocławia dobrze jak i z Wrocławia i Wrocławiu jest 560 aut zarejestrowanych na 1000 mieszkańców i sama dla nich wszelką cenę 40 latach dokładnie bardzo porównywalne jasne mniej samochodów to mniejsze też korki też teraz pytanie jak sobie Gdańsk jak Wrocław radząc np. z komunikacją zbiorową, jaki jest udział ruchu rowerowego pieszego i t d. ideał, ale tylko, za jaką należy zaprosić władze tych 2 miast i porozmawiać na ten temat z tymi, którzy ten transport realizują my patrzymy na liczbę badamy tę informację, która jest do zweryfikowania jej nazwa również bardzo źle reaguje dość banalny romans jego i wydane rekomendacje dla jeszcze chciał dojść do tego Gdańska Gdańsk te też należy pokazać się powiedzie Gdańsk ma dużo trudniejsze położenie geograficzne tak do granicy z wciśnięte po prostu z 1 strony jest może nie jest już chcemy właśnie w ten sposób porównywać Gdańsk z Wrocławia mają 1 naziemną linii metra bardzo nie ma Wrocław no tak, ale Wrocław dużo też włoży pieniędzy transport publiczny, o czym wiemy, budując tramwaj sieć tramwajów Trading z Żerania SKM -ki w Trójmieście ona obdarzona jest bardzo realny tak tylko on 3 Gdańsk jest nasz największy udział rowerzystów w Polsce w nawie strzał rozmach z Gdańskiem Gdańsk również robił tam politykę to pokazywaliśmy w raporcie poprzedniej edycji, kiedy patrzyliśmy na zmiany w 201014 w ilości wąskich gardeł dla samochodów i Gdańsk i właśnie Katowice fenomenalnie wypadają pod tym względem usuwania tych mieście samochody stoją kopcą, tworząc dodatkowe koszty, które oczywiście nie badaliśmy spalin, które wywołują choroby różne płuc np. no bo to są też dodatkowe koszty, ale my w raporcie piszemy, że takich kosztów nie badamy oczami porównywalne dane porównywalne dane ciasto osoba w stosunku do wszystkich miast i żeby to było niewiarygodne jestem też się nie zajmujemy dlatego ten raport na pewno zaniża koszty korków one są wyższe wiemy, ale nie czytać przypuszczamy, ale państwo oprócz tego, żeby zbierają same dane to jeszcze w podsumowaniu też kilka rekomendacji umieszczają 1 z tych rekomendacji brzmi brzmi tak zakaz parkowania na drodze drogi są kosztowne służą do jeżdżenia tanie parkowanie blokowanie ruchu jednocześnie tworzenie miejsc parkingowych w miejscach ekonomicznie uzasadnionej w tym, zwłaszcza przed punktami usługowymi często brak możliwości zaparkowania pojazdu oznacza brak klientów zagra znaczącą rezerwę dla miejsc parkingowych strawę pasy trawy w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni, które są nagminnie obudowane różnymi płotkami palikami wskazującymi pojazdy, iż pociąg szpecącymi wygląd polskich miast czy jak dobrze rozumiem, że państwo proponują zwiększenie liczby miejsc parkingowych powiedzmy, że to jest 1 z 10 rekomendacji MZD, ale ma za dużo gazu ziemnego lub większa część tych naukowców, którzy się zajmują ruchem miejskim twierdzą, że im więcej miejsc parkingowych w tym większe korki to, że temat zaszczuwanie iCloud mail 00 Nieciecza zapominamy tak jak w Warszawie wprowadzono wprowadzono tras próbnych płatne parkingi w co prawda, jaka była idea i naczelna myśl przyświecała zakłada wprowadzenie płatnych parkingów Warszawy pamiętacie panowie w, żeby nie było problemu z miejsca parkingowe to była też to była idea żeby, żeby zabrać środki na to, żeby zbudować parkingi podziemne i Warszawie powstał parkingów podziemnych od tego czasu to niejeden no właśnie w, jakbym był zdecydowanym zwolennikiem tego, żeby usunąć wszystkie miejsca parkingowe czy przynajmniej zdecydowana większość z dróg, bo takie piszemy w raporcie pozwolenie, że parkowało samochody na drogach już jest w ogóle kompletnie nie ma też gdzieś za rozwój całej Machno wywiązał się na dzień między nimi, dlatego że wyczerpano pewna ilość miejsc parkingowych, która ma, która jest, więc nadzieję, że nie wpuszczać samochody na balkonie na rogach na mnie daleko do tego mocno się powiedzieć, a wprowadzić parkingi podziemne, które wtedy były płatne odpowiednio wtedy by stymulowały zachowania kierowców i również ukrywał samochody z przed laty przed wojną tak tylko rozwinąć się podoba parkingi podziemne miałyby być zbudowane z kasy miasto, ale nie mogą z prywatnych inwestorów na 6 na pewno, że jest ważna jest problem to wchodzimy do własnej polityki parkingowej, o czym mówiliśmy o niebo omówione w ostatnim czasie, jeżeli chodzi o opłaty ne za miejsce parkingowe te z góry ustalone ustawowo na większość samorządów, mówi że są to za niskie w tych dużych miastach badanych właśnie przez Deloitte i w i do tej pory problem polega na tym, że samorządy próbowały właśnie znaleźć różne firmy, które pomogą mi wybudować parkingi jednak cena, jaka jest ustalona za miejsce parkingowe odstraszała inwestorów jednak naszym zdaniem skala inny problem polega na podstawowe przy tego typu biznesach, których nie ma na tym, żeby znaleźć punkt odniesienia i np. punktem odniesienia mogą być parking pod placem Wilsona, który jest zrobione dlatego, że to była to był w czasie procesu technologicznego budowy metra przestrzeń, która jest jest to tak naprawdę gotowa praktycznie na parkiecie tylko wjazd zrobić albo wyjazd re i tą przestrzeń można było wykorzystać przez lata, w których ona stała pusta, żeby przetestować koncepcje ile tych samochodów rzeczywiście będzie analiza rozwiązań, pod jaką opłatę można, by wprowadzić, żeby ta opłata rzeczywiście optymalizować wykorzystanie go parkingu różnicować opłaty stawkami dziennymi o po prostu nie zrobiono nic, ale nie, ale właśnie tutaj chodzi, że samorządy są w pewien sposób z kwotami opłat za partię rząd za parkingi zamknięto w wymiarze ustala uzależnione to jest odgórnie ustalono że, ale jest najeżone walić absurdu wobec tego auta nie do miast dobrze, ale to nie zastanie nas nie miasta takie rzeczy 0 Warta jest ich interesie mogą zmieniać tak jak zmian była dyskusja o sprawie janosikowego, które w ostatniej chwili dopiero się okazało, że nacisk miast spowodował zmianę rak zostawia tylko, że właśnie należy zrobić pierwszy krok potem kolejne i potem zarezerwować daną koncepcję i zobaczyć pana ma zaledwie 12 do raportu proszę dla mnie zaskakujące jest 1 rzecz jak miny mówiące o tym, żeby były mniej mówi co jak wiele pieniędzy tracimy, stojąc w korkach od lat pod tym względem państwa raport jest dla mnie niesamowicie przekonujące jeszcze za niego podziękować strażakom, którzy bardzo mówiącą o tym, państwo w ogóle nie mówią o prostym fakcie, który chyba każdy dostrzega to znaczy, że jeśli jest mniej samochodów w mieście, a więcej osób porusza się transportem publicznym pieszo rowerem i t d. tak dalej to są automatycznie mniejsze korki i różne miasta na świecie w różny sposób to próbują rozwiązywać w różnym skutkiem były w ubiegłym roku w mieście, gdzie po prostu władze miasta to stolica niedużego kraju powiedziały mieszkasz u nas w mieście za darmo dziś komunikacją miejską nie widziałem tam korków, choć to miasto, które tak duży obszar owego Warszawa i teraz pytanie, dlaczego państwa w podsumowaniu rekomendacji nie ma tej prostej prawdy, że miasto ma wpływ i miasto na świecie to robią skutecznie albo mniej ograni, żeby zniechęcać użyję tego, chociaż wiem, że to jest może wywołać dyskusję obcować z nowych branż odzieżowej rodziło boksować, aby zachęcać do transportu publicznego zniechęcać do transportu samochodowego wreszcie coś będziemy natomiast szansa na podany pierwsza przyczyna jest taka, którą piszemy w raporcie że, że te miasta, które badamy tak się składa, że to są w dużej mierze centra ekonomiczne na centrach ekonomicznych tak się składa, że jednak jest pewna część populacji, która z samochodu musi korzystać z, jaka to część 2030 % taka jak obecnie klasa sama z konta dane na nowy panteon można, że WIBOR jest myśleć doszła patologicznie do wytłumaczenia moja proponuje rząd były takie próby wyniesienia przez wprowadzenie zakazu poruszania się czy zakazu wjazdu samochodów określonych obszarach biurową biznesowe i wtedy zobaczy, jaki będzie wymiar ekonomiczny skutek dla zwalnianych z miast takie rzeczy działy przekona to proszę przekonać wobec tego te 2030 proc zakazać korzystania z samochodu nie zobaczymy, że jakoś dogadać się pytam o dane z Kają bierze, że to 2030 proc tego może tak uznał, że uczyni taki sam to 3 z nich jest w kluczowych miastach biznesowych na świecie, które to kluczowe miasta 1 osoba na świecie są one są o wiele bardziej rozwinięte nie wpadły na pomysł, żeby ograniczać transport indywidualny dlatego m. in. dba się boją, że to wpłynie na ich pozycje jako miasta konkurencyjnego biznesowego z Azji zarażonych w związku z tym równoważyć tę politykę transportową Bona i tak jest przetwarzana na korzyść transportu publicznego jak i drodze jest przewożona nowo, jeżeli tak, jeżeli większość osób korzysta z transportu publicznego niż raz bard indywidualnego oraz 3 wielkich miastach nie jest na razie się, ale w Polsce, w jakich miasto Jaworzno trasa jest większość lamp i reżysera, który z miast jeszcze marzy o finansach rośnie sądzę, że 50 proc Targ pomimo tego, że duża część naszych słuchaczy z innych miast, mówi że nie widzi takiej zachęty wyraźnie do korzystania z tras, bo to boli, ale pewność, że źle, ale musi korzystać korzysta z rozwojem czy oni muszą teraz go i właśnie chciałbym poznać jakieś badania, bo takich badań brakuje, które pokażą faktyczną liczbę osób, które muszą korzystać z samochodu, gdzie będzie to sprecyzowany, dlaczego muszą korzystać z samochodu pytań nie ma takich badań na ile dziennie nie wiemy nie wiemy ile tak naprawdę dobra wiemy tylko 1 rzecz, że n p . w Warszawie z wciągu dnia warszawiacy robią 2 podróże troszeczkę ponad 2 podróże dziennie, czyli tak naprawdę to jest dom praca praca dom i gdzie gdzie jest reszta tych potrzeb komunikacyjnych nie ja rozumiem, że jest pogląd na taki, że samochód Ford rok w związku z tym alegoria należy ale, ale jak już raz widziałem chciałbym ponowić na chwilę zatrzymali w tym miejscu i pomyśleli, że 1015 lat do przodu jest bardzo prawdopodobne, że w tym czasie wejdą samochody elektryczne na masową skalę tak, bo to się już dzieje i proszę zwrócić uwagę, że w tych miastach rozwiniętych na świecie, gdzie się dba o ekologia i różne rzeczy się realizuje takie dużo bardziej zaawansowane niż w miastach w Polsce jednak nikt nie wpada na koncepcję tak zdecydowanego przewężenia dróg, a i zamykania ciągów komunikacyjnych, jeżeli chce się np. rzeczywiście ograniczyć ruch ktoś po prostu ulicę zamyka w Polsce stosujemy metodę fizycznego zawężanie dróg i taką np. takim obszarem taką drogą w Polsce jest wykonana wyremontowana Świętokrzyska do Tamki zresztą, która pokazała ona jest tym roku jako wąskie gardło, a przypomnijmy, że tam została zrobiona na gigantyczną skalę rewitalizacja przewożona właśnie droga, a tak się nieszczęśliwie składa, że to jest jednostek centralnych niż w Warszawie, bo tam są najmniej ważna, bo najważniejsze instytucje prawne ekonomiczne finansowe Narodowy Bank Polski Ministerstwo Finansów kilkanaście innych urzędów, a i to jest centrum tak samo krajów pewien sposób jasna przewieziono drogi jest efekt jest taki, że mamy tam korki Tarnawa z Lizbony nie wcześniej było mniejsze, dlatego że na dopasowywać do naszych raportów są publicznie udostępnione nam raczej pochłonęła życie było wąskie gardło, ale liczba jam jesion oraz próbować takich mianownik wspólny znaleźć to nadal nie mamy odpowiedzi na pytanie, które Krzysztof zadał to znaczy jak wiele z tych osób, które stoją na ME korków w podanym przez bramę na ulicy na ulicy Świętokrzyskiej jak wiele z tych osób podejmuje przemieszczać się samotny atak może się odwołać do tego osoba ta jest także wobec tego stać nas ona, że dziś pewien model rodziny wymagań, ale nie to nie rozmawiało się do roli możemy grać, ale nie rozmawiam na temat, dlaczego są korki w mieście dlatego przyszliśmy w pierwszej części Paweł opowiedział o tych kosztach generowanych państwo dają pewne rekomendacje jak zmniejszyć korki rezerw prostych drożyznę to jedyna zmiana rządu są różnymi sosami wybaczyć, ale moim zdaniem, jeżeli udostępnimy więcej miejsc parkingowych na pasach zieleni z ne te rezerwy, o których pan mówi to nie przyczyniły się do tego, że zmniejszą się korki nie to zaczniemy tego co jest pierwszym zdaniu w tym pkt 10 zakaz parkowania na drodze my nie mówimy o my nie mówimy o większej ilości miejsc tak działają parkingowa, czyli na właściwej stronie na drodze nie na drodze Sylwii i NATO przeczytajmy jak to brzmi w każdym innym miejscu ani na drodze, ponieważ to jest ich 10 rezer w prostych mamy też nie proponujemy bynajmniej nie lobbuje za tym, żeby wydawano dużo więcej pieniędzy i żeby dokonywane jakich inwestycji, budując 3 pasmową autostradę przez miasto tego w rekomendacjach niema jasno mówimy tylko o tym, że są rezerwy proste, które Neymar z rozwiązań, gdzie te samochody mają parkować NATO budujemy podziemne parkingi, ale nie parkujemy samochodów na drodze, bo drogi służą dojeżdżania do opracowania na 3 drogi jezdnia ma tutaj nasze skojarzenia z dnia, bo droga to ma wiele funkcji tak naprawdę ich teraz musimy porozmawiać o tym, właśnie funkcja drogowych, ale już nie mam czasu większość graczy na rozmowę, chociaż temat jest taki awans w zasadzie cały zespół i kompleks amatorzy mogli się bardzo długo rozmawiać bardzo dziękuję za dzisiejszą viagrę lek. Rafał Antczak Deloitte Krzysztof Woźniak za państwo założyć skołowani dziękuję 1838 post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA