REKLAMA

"Siódemka" - Remigiusz Brzyk o premierze w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu

Krakowskie Przedmieście
Data emisji:
2016-03-30 14:40
Prowadzący:
Czas trwania:
12:40 min.
Udostępnij:

Remigiusz Brzyk po raz kolejny bierze na teatralny warsztat tekst Ziemowita Szczerka. Po dobrze przyjętym spektaklu "Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian" zrealizowanym rok temu w Teatrze im. J.Osterwy w Lublinie, reżyser postanowił wystawić na deskach Teatru Zagłębia w Sosnowcu "Siódemkę". O przygotowaniach do premiery opowiada Remigiusz Brzyk.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
krakowskie Przedmieście krakowskie Przedmieście nie ze studia i nie Sosnowca, chociaż tam realizowany jest najnowszy projekt tego reżysera jest Remigiusz Brzyk mową siódemce Ziemowita Szczerka w teatrze Zagłębia ostatnie przygotowania trwają Remigiusz Brzyk trochę w Krakowie trochę w Sosnowcu czy nowy dzień dobry witam panie swoje pierwsze spotkanie z uszczerbkiem jakiś rok temu realizowały się już projekt oparty na prośbę wtorkowej, chociaż nie dotyczyło Polski będzie Rozwiń » tym razem taki znowu otwieranie szafy z trupami szafy z demonami pierwsze przedstawienie przeciw w Lublinie jak zrobiliśmy tak jak teraz PiS Adam Patora Michałem Wójcikiem było też w Polsce Krakowie było po Polsce z perspektywy Ukrainy o naszych tam wycieczkach po naszym traktowaniu tego kraju i Ukraińców i t d. jakby to było w sierpniu 2 w graniu w Polsce Kosek z jakich przez, jaką się ich pryzmat patrzą patrzenia tym razem jesteśmy w centrum Polski jak w 4 pisze, czyli na trasie krajowej nr 7 przecinający Polskę z południa na północ albo jak kto woli z północy na południe pisze Szczerek wszystko wokół siódemki jest to peryferia, choć sama siódemka z peryferiów do kwadratu jest mi więcej o tym nie sta od emitenta tak dziwna fantazja czy autora jest taka opowieść o tym wszystkim co nam się w UE w ciągu tych 26 lat trochę nie udało Konopka pisze o tym, hotelu zamku w Poznaniu taka historia trochę, jakby ktoś wziął książkę do nowego marketingu z książką nowoczesnej architekturze tylko przeczytał każdy z nich po 1 rozdziale taką taką diagnozą takim tematem tym potworem z tym się główny bohater, który przez po polsku jedzie spotyka w spowiedź architektura czy raczej brak zawalenie na tylnej sami jest to Mucha po to, mit o dobudówkę Kamil reklamami zastąpienie jak w kraju startujemy z Krakowa, które w, którym mieszka teraz auto z dnia też mieszkam generalnie moja motywacja WUP jest podobna, dlaczego tu mieszkam, by się ukryć przed polską właśnie przed tą brzydotą Kraków z 1 z tych nielicznych miejsc, gdzie tej brzydoty nie ma tak dużo, ale po tym, jak ci z Krakowa wyjedzie to jest realne jest jest jest jest prawdziwa Polska w razie bez konserwatorów zabytków i i ona jest, gdy taka diagnoza, że ta brzydota zamczyska, a Night wesela pogrzeby chrzciny wmiesza się to z poglądami jak rośnie to znaczy, że Szczerek taką ma intuicję, że ta brzydota takie zostawienie tej Polski przez przez polityków trzeciej RP powodowała znaczy to ta brzydota powód powódź spowodowała literki z pozostawieniem samemu sobie spowodowała też jakieś takie wykręcenie w głowach jeśli chodzi o poglądy wobec patrzenia na rzeczywistość dnia i myślę, że to jest jakby klub tej książki nie tak jest takie skojarzenie tej kostki bruk Bet z kraju za tę, która jest jeszcze kimś takim nowym symbolem wg niego Polski z poglądami studnia z tymi główny bohater jakiś taki sposób szalony wiek takich hal głównie, na który właściwie przyjmuje postać Wiedźmina walczy spotyka się po doświadczeniu pierwszego spektaklu na podstawie tekstu uszczelka możesz już z pełną premedytacją powiedzieć, że Szczerek mógłby spokojnie pisać gotowym spektaklom dziś moja mogę mówić tylko o sobie nie wie jak ćwiczyć dla kogoś czarek jest do przełożenia na to od lat nie jest tak nie on inspiruje i znalazł się Megadeth tutora, czyli Kmiecika, który jak też do tego dostałem Super scenografów, więc jak dla mnie dla mnie to jest świetna wiersz pożywka jest wieś mówi się, że siódemka z gorszą książkę niż Mordor, snując takiego wcale nie jest gorsza jak jest, ale jak w takim upiorne pojedynkiem utopijną walką z rzeczywistością, której autor żyje, więc w okresie przygląda pisze on patrzy to trzeba wiedzieć nie byle w górę montażysta dziennikarz tak znaczy, że on zastąpi Nike pisał reportaże i w pewnym momencie reportaże zamieniłem się reportaże Gonzo tłumaczy rząd stał w tym Real w centrum operuje reportaż wprowadził fantazje fakt znaczy, że prowadził coś co wychodzi z prawdy co jest istotą reportażu prowadzi jakąś taką grą z NFZ czy pewnego rodzaju okresem to poprzez przejęcie przejaskrawiony nie zaś nie dopuściłaby wiesz jak do tej, gdy majaki na ten temat nie fantazje na ten temat taki trik, który więcej i na tym jest budowany most to na pewno, a jeszcze bardziej chyba na tym zbudowana jest 7, który bardzo szybko główny bohater tak boli nas będzie grać to dziewczyna wobec tego Świętego Wiedźmina na mocy postanowień jeszcze trochę powalczyć z tym stąd 1 z naszych współczesnych ikon seksistowskich mieć takiego wy macie bohatera, czyli Wiedźmin oraz brata Edyta Ostoja, która w jezdniach jest drobną blondynką nie pisze to wydało jeszcze ciekawsze, że to ta drobna, bo blondynka dostaje na siebie ikonę Wiedźmina jedziesz siódemką i spotyka się z tymi potworami też to jest w ogóle trafione były one istotne jest młoda jest dziewczyną jest trochę, jakby w tym pokoleniu ma takie wrażenie, że ci głupi ci ludzie, którzy decydują z tą rzeczywistością wykuć chodzić jakąś polemikę, która nas otacza coraz mocniej tych ludzi, którzy wchodzą tu byli po polemikę bez kombinacji, a żeby się nie wystawić jest coraz mniej stąd taka decyzja sądowa decyzja dotycząca tego, żeby realizować w teatrze Zagłębia to nie jest twoja pierwsza produkcja, którą tam realizujesz mam wrażenie, że jesteś tam poziom reżyserem zaprzyjaźnionym dość mocno z teatrem tylko przypomnę, że w zasadzie przyznam, że trochę, że po wielu wielu latach, bo ja pochodzę stamtąd po wielu wielu latach nie ma w nim bycia poszedł na Kozienice ponieść wszyscy oni wstali i ćwicz ćwicz ćwicz mniejszą aspektach chodzi o energię, którą stworzył mówiąc o tym miejscu Sosnowik strach wśród ludzi wśród widowni znaczy rzeczywiście to był 1 z pierwszych spektakli, które tam zobaczą, które naprawdę ludzi angażował emocjonalnie oni naprawdę te historie opartą na nieco kryminalnej kanwie mocno przeżywa moje życie wsi wie, że reżyserowanie zestaw ściśle się zwiąże zwroty takie, które ta została szefową artystyczną, która przeminie ma to miejsce swoimi decyzjami, jakby repertuarowej linii jak tam przyjechałem pierwszy raz zarazem ponowiła to dyrekcja to doszliśmy do wniosku, że coś co centra zaniedbał zresztą wiele innych instytucji oby nie tylko teatru kulturę wysp, o co fiestą dla kogoś AIDS no i doszliśmy do wniosku, że pierwszą pracą, którą tam trzeba wykonać to oddać trochę zwrócić ten teatr jak ludziom widzom zacząć z nimi naprawdę rozmawiać z stawiać coraz w każdą produkcją coraz trudniejsze pytanie i t d. jak po to, jest po to jest teatr wykuć przestrzenią dyskusji po to, są artyści, że jakiś kolejny myślenia potrafią jak zaburzyć potem był Kanarek, jakby rzeczą o wolności kobiety teraz przyszedł czas na trudniejsze jest to temat czyli, czyli siódemka Szczerka, więc jest świetnym garaż maczetami świetny zespół niż tam pracuje znakomicie wcześniej w teatrze w Sosnowcu nie byłem ani razu pamiętam jak i Maciek Nowak powiedział, że to jest ostatni Tradex trybun też na teren premierze w Kozienicach jest ostatni teatr, który nie był ten plac sosnowiecki takim dowodem, że można, żeby zmartwychwstać i być po prostu potrzebnym wyrzekł się jakiś zbiorowości w tym wypadku typu Sosnowiec nie rzec, że ten teatr ma cały czas jakby takie możliwości nawiązywania kontaktu z bycia potrzebnym po prostu obywatela miasta mieszkańcom, więc bez, jakby to powiedzieć złe pytania innych i ogłupianie pani boi się tego, że trochę sytuacja taka społeczna polityczna współcześnie może wpływać na ten kontakt między reżyserem aktorami, a publicznością systemowo ktoś może zmieniać dość nieprzyjemne może następować takich prób i chyba już następuje taki proces erozji po prostu dialogu wypowiadania różnych poglądów to chyba już następuje myślę, że ta jest 1 z tych w takich nielicznych jeszcze w rękach miejsc, gdzie może przez swoją wieś utopijną Czesi mają małą skalę rażenia w głowie Leszno Józef ludzi przyjdzie na siódemkę, jakby dla pewnego rodzaju sposobu myślenia o kulturze o wychowaniu powiedzmy historyczno kulturowe, które ma miejsce może to nie jest na tyle groźna może pomoże, a może, a może teatr jest tak uzbrojony, więc jakoś tak jakoś taką wolność za kimś takim Jarocina który, który jak ma narzędzia, żeby się nie dać nie ja nie robi nikt przedstawień jest przeciwko komu się jak robi przedstawienie dla widzów jest w tym wypadku w Sosnowcu, ale nie widzę powodu, żeby wsadzać głowy w piasek i nie opowiadać o rzeczywistości, jaka mnie otacza, jaka otacza tych widzów pobudzać do rozmowy nowo najgorszym stanem, jaki cel można wyobrazić to brak jakichkolwiek możliwości polemiki rozmowy wiersz taką próbą polemiki na wydatek rocznie taki społeczny historycznej jest spektakl, który możemy zobaczyć tutaj od czasu do czasu na krakowskiej PWST niech żyje wojna, do którego tekst napisał Paweł Demirski stawia takie polemiczne pytanie o powstanie o udział w młodych ludzi jest, że po tym spektaklu jednak wojny i oceny, kto za to płacą no wiesz jak ja słyszę, że jest jakaś taki pomysł nowej ustawy, żeby jednak zasadnicza służba wojskowa wróciła, a ja mam syna lat 17 natomiast faktura nie znaczy, że Żyto jakiś takie podchody, by coś Polskę znowu była takim mocarstwem jak zaraza w całości znowu wiersz Polska Muza może to sprawia, iż dopiero, gdy mam coś takiego wieść, że to staje się groźne, bo po prostu groźne na ten spektakl jest wiersz, o którym wspominasz dyplom w szkole jest w pacyfistycznym pacyfistycznym wypowiedziom niezgodą na to, że ktoś skręca trzynastolatków wyszli z kluczykami do mięsa na jakiś jakieś czołgi w ja mam taki pogląd, że to powstanie było jakoś się horrendalną bzdurą i ich po prostu totalnym szczęście zarówno dla ludzi, którzy walczyli jak dla 200  000 cywilów, którzy potem z winy jak dla miasta, które przestały istnieć ja rozumiem, że ktoś ma pogląd odwrotny, ale ja się nie zgadzam na na tym, żeby ktoś mi budował tożsamość na powstaniu warszawskim i ja żądam tego, żeby przestrzenie, w których żyjemy wspólnie wypowiadać wiersz różne poglądy wyobraża sobie zrobić użytek byłby ciekawym i napisał go nie wiem de Mirski Śpiewak spektakl o żołnierzach wyklętych zwierzęta mówi Leszek, jakby nie widzę powodu w ogóle wiersz piękny niszczy dobytek w Libii pewnie byłby tekst bym powiedział prok Paweł propagandowy, który pod tezę stawia litery ja takich rzeczy nie wyklucza ja nie wykluczam spektaklu o nie powiedzmy o Polakach, którzy ratowali Żydów w równym, ale niech nikt nie, ale z drugiej strony nie stawia wieś tabliczki z wielkiej pogawędki przed przed projekcją Idy w TVP, że w ogóle generalnie w ogóle to w ogóle ten oscarowy film to generalnie jest główną ideę i generalnie tak nie było, że w ogóle nie było też ma też, iż szmalcowników Otóż byli Otóż wiesz no no i w Jedwabnem to on to nie byli antysemici tylko Polacy pogrom w Kielcach się wydarzyło więc, blokując wobec prawdy w i jakby wiecznego przekręcając pod jakąś taką tezę Polaka ofiary bohatera nie, analizując pokój w ciemnych spraw to się kończy tym, że jaja ostatnio we Wrocławiu tramwajem wchodzi 12 w dużych mężczyzn z ze znakami Polski walczącej czuje się zagrożony znaczy, że oni ten piękny znak tak przejęli, że powodują we mnie sprawy znaczy, że wtedy coś jest nie fajnego, że jest jakaś ikona zostaje, jakby przechwycona do do wywoływania strachu tego rodzaju postawienie sprawy nie odpowiada, że nie państwo tymczasem ja myślę, że nieco delikatniej 1 podczas spotkania w teatrze Zagłębia Tomasz siódemka Ozimek Szczurek zapowiedział po premierze Wpadnij dziś tak daleko nie ma wiecznych siódemka nowy dotacji Michała Kmiecika muzyka Szymon Szewczyk scenografię kostiumy i do Słupska i Szymon Szewczyk reżyseruje Remigiusz Brzyk warto ten spektakl się wybrać moim gościem był Remigiusz Brzyk dziękuję bardzo dzięki wysuwanej krakowskie Przedmieście słyszymy, że zwykle po 1440 w środę za tydzień teraz czas informacji Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA