REKLAMA

Ragtime w wykonaniu Marcina Maseckiego

OFF Czarek
Data emisji:
2016-05-04 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry dla państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie studio gość bardzo zdolny młody człowiek Marcin Masecki tym dobry i Marcin Masecki dzisiaj Szanowni państwo, jeżeli ktoś chciałby poznać go jeszcze bliżej dzisiaj ma wyjątkowe koncerty w barze studio w Warszawie odbędzie się koncert zatytułowany rak tajny na jej pewnie nazwała tego projektu tego koncertu trochę podpowiada, że będziemy mieli do czynienia i rozmowy Rozwiń » w różnych wywiadach od czasu do czasu Marcin Masecki, który siedzi właśnie studia naprzeciwko mnie podkreśla, że rak Thai my w jego karierze muzyka było jest ważnym elementem tak to zrozumiałem w dokładnie tak historia jest taka, że od tego w sumie się za zaczęła rok temu od tej formy zaczęła się moja fascynacja muzyką tak naprawdę wszelką, gdyż jako minimalne dziecko trzyletnie zacząłem program edukacji muzycznej taki oficjalny ojciec uczył kształcenia słuchu harmonii natomiast jako ośmiolatek podczas wizyty w Disneylandzie zobaczyłem, że pianisty grającego na białym pianinie w Bursztynowym bazie historyka Crystal tak było właśnie będę grał reggae rock Time rozmaite no i to wtedy zwariowałem na punkcie tego oficjalnie z paliwem na punkcie muzyki w sieci poczułem to coś wcześniej po prostu śpiewałem Gazy i uczą się nutek, a wtedy, a wtedy zakochałem się w muzyce noir odpisy od od tego czasu jestem muzykiem natomiast nigdy oficjalnie nie grałem tych ekstremów i nigdy nie używa uważa to jest materiał na psychoanalizę w sumie w MOPS może, ale nigdy nie mów uważałem, że warto je pokazywać ani grosza, by móc pewnego razu na plac Defilad ostatnio z maszyną trochę tego stylu się pojawić się pojawia w małym zespole Dresden big-band, który tak intencji gołębie będę nawiązującym trochę do lat dwudziestych nawet bardzo natomiast rak Thai rak Thai, czyli to jest jednak pewna forma związana z fortepianem solo w NATO tego jeszcze nie było to tylko raczej z Pieninami pionową no tak właśnie dla zostaje się czy traktujemy fascynują się tylko pod względem muzycznym czy tez, gdzie się zdać się interesujące w ogóle albo w szczególe cały ten kontekst rasowy, bo kulturowy jest ono nie nie jestem badaczem historii i zderzenia błyśnie raz i kultur fascynuje mnie to co wynikło z niego muzycznie muzycznie tak, bo mamy dosyć ciekawe w ogóle właśnie kulturowo i historycznie, bo to jest fenomenalne zderzenia 2 projektów to dlatego ten gatunek jest taki fajny właśnie, dlatego że tak się stało, bo to jest zły, bo rak Danem to jest powiedziałbym, że sprzedadzą tak to jest to jest pewna muzyka, która wyszła pojawiła się wśród czarnych mieszkańców Afroamerykanów dziś byśmy powiedzieli zresztą to było w czasach Szanowni państwo, kiedy nie było płyt kompaktowych ani inne pory portów USB, gdy mało tego muzyka się troszeczkę inaczej rozprzestrzeniała, czyli rozprzestrzeniał się za pomocą kwitów powiedzielibyśmy, czyli zapisów nutowych Anny i rozprzestrzeniał się n p . za pomocą wałków do Pianoli Pianola to takie Pienin koło, gdzie 1 z elementów funkcjonowania są właśnie taki, że można zamontować wałki które, gdyby o odpadach tak, gdy taka wczesna płyta kompaktowa tak dokładnie no tak to jest to jest to są lata dziesiąte dwudzieste dwudziestych już pojawił się mikrofon, ale on strasznie był marnej jakości były nagrania na początku, więc pie wałki kanale rzeczywiście stały jeszcze do lat trzydziestych w każdym w każdej knajpie bazie restauracjom, ale Orzeł lub bank Spółdzielczy w jasny natomiast znowu muzyka, która rozprzestrzenia się za pomocą zapisów nutowych też pokazuje inne społeczeństwo Bach i społeczeństwo, które umie czytać nuty i społeczeństwo, które potrafi z tych zapisów w gotowych zrobić użytek nie przesadzałbym z tymi notami jednak wieś leży wielu bardzo właśnie afro MEN KNF Amerykanów grających muzykę i nie umiało czytać nie, ale to jest w ogóle bardzo do tej służby i właśnie to jest zapis znaczy to jest sposób komisji komunikowania się społeczności gminy analfabetów jednak przy pomocy jakiegoś alfabetu tak to tutaj tym alfabetem, który oni znają też zapis nutowy myślano spocie z amerykańskim trochę szerzej inne, bo rak Thai my, które pewnie jeszcze nie inni nie nie są nawet nazwane tak tajna brak tej małej mówimy o przełomie właśnie 18 lat dziewiętnastego dwudziestego wieku w pojawiają się no właśnie na takich potańcówkach afroamerykańskich potem oczywiście z racji tego, że są kosztem interesujące przenikają do tej białej części społeczeństwa niektórzy no właśnie u mówią, a fajna muzyka no ale trochę słaby to, że my potomkowie niewolników mają fajną muzykę, więc na uraz historia pierwszej połowy dwudziestego wieku w ogóle muzyki amerykańskiej i zaczynamy teraz przed 10 przyćmiewa czy używamy to do jakich występów, malując sobie twarze na czarno i t d . i t d. dalej i słynny Scott Joplin, w którego kompozycje usłyszałeś jako ośmioletni chłopak też był afro Amerykaninem odbija się do niej nie zaśnie dla wszystkich jest oczywiste od tak tak jest to jest muzyka ewidentnie stworzona przez czarnych którzy, którzy dodają natomiast bardzo silny jest szkołą były pod podstawa Europejska butelek Time to się wywodzi naprawdę jest bezpośrednio z Polski i walce listy takich tańców salonowych europejskich dodatkowo taką tylko taką właśnie ich charakterystyczną dla muzyki afrykańskiej, a jeszcze, a propos tego co mówi jest właśnie o tym jak się rozprzestrzeniała ta muzyka to fascynująca historia fasolę lanie, jakiego pianisty troszeczkę późniejszego, ale też te scenariusze strajk piano z kolei tak został nazwany, czyli to jest następne dostępne rozdziałów w w historię pianistyki jazzowej to traktat z improwizacją, bo rok temu cały notowany w kolorze tenże Wacław Lech nauczył się i w ogóle zaczął też swoją przygodę z eksperyment od siedzenia jako chłopak przypiął goli z wałkiem Jamesa Wilsona walka rola marszałka, który był hitem wtedy wniosek ten wag w zwolnionym tempie wykręcił i uczył się utworu po tym, jak mechanicznie klawisze czy dla badaczy zapadały tak taki taki sposób rozprzestrzenia się muzyki też po to, właśnie brak dajmy po prostu podbijają Amerykę są hitem potem przechodzą w swoim biznesie 1 rybacką Job inne, w których będzie nas, że tato to postaci jest trochę to trzeba w ogóle mieć taki słoik, żeby to tę muzykę rozumieć oczywiście gdzieś tam prowadzi to potem do jazzu, który właśnie zajmuje to miejsce jak tam w ogóle znika nie ma niemal z najmu w rozejrzał się pojawiają jakiś taki nagrodzony wieloma rodami g płycie, a po, a potem powraca na początku lat siedemdziesiątych film jest inny, czyli Żądło nie wiadomo dlaczego tak głupie przetłumaczone, żebyśmy powiedzieli przekręt chyba bardziej my w nową Noise no i oczywiście teraz słyszę właśnie w 3 dni czekamy czy emerytury z rajdy no nie sposób nie pomyśleć o Opolu niema ani Robert Redford, gdzie no tak co ty ja o tym, natomiast nie myślę ja myślę jednak zdecydowanie bardziej od tej od tych oryginalnych nagraniach właśnie wielkich pianistów, a właściwie akty mowy to już tylko ból trochę za wcześnie, bo np. Scotta do granic nie ma, ale następne pokolenie, czyli właśnie ten dzień filozofa człowieka uli, zadając im jest no to oni pozostawiali za sobą mnóstwo tych wałków i nawet treść nagrań na mikrofony no to jest nie wiem, dlaczego ktoś dodał, że to wielkim sentymentem słucham tego w kółko w końcu się odważyłem to zagrać wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM na studio młody zdolny człowiek Marcin Masecki mistrz czy Pianoli informacje już za chwilę o godzinie dziesiątej 20 po informacjach wracamy do programu Owczarek Cezary łasiczka program off czarek studio Marcin Masecki pianista aranżer kompozytor podróżnik człowiek renesansu człowiek wielu talentów my dzisiaj Szanowni państwo o godzinie dwudziestej w barze studio w Pałacu kultury nauki w Warszawie koncert Marcina Maseckiego rak tajny radio TOK FM jest patronem medialnym tego wydarzenia myślę, że czekamy w twórczości Marcina Maseckiego właśnie to, że po co ograniczy i tak się wydaje mi zaraz się okaże może znacie i tak się wydaje, że to nie jest nigdy tylko muzyka, że kładzie Marcin Masecki sobie noty na fortepianie grała i koniec, że rozumie, że to jest pewne relacje z tym co gra na żel do rzeczy, które gra, że jeśli w takich projektach którymi się zajmie to to nie jest tylko właśnie zagranie utworu uczy myślenia o tym, że bon był zagrany bez błędów, ale to też jest poszukiwanie innych przestrzeni w tej muzyce czy też jakaś relacja z kompozytorem niemal do z pewnością tak jest, chociaż nie jest z matury już programu konkretnego z mojej strony nawet to podajesz definicja sztuki prawdy, bo malarz to nie jest człowiek, który tylko macha pędzlem po płótnie ani pisać to nie jest tylko ręce pisze tylko w sztuce chodzi o to oto coś, czego sami nie jesteśmy w stanie nazwać co jest dalej jeszcze poza samym graniem i pisaniem daleko, by komisja dała właściwie stale się idealnie odtworzyć każdy detal można, by rzec, że wykonawca powinien precyzyjnie odtworzyć zapis nutowy można, by tak można, by tak powiedzieć no ale by czają się będzie więc, że są więc, że to jest jakiś taki próba przetworzenia tego materiału też właśnie na innych poziomach tak być może pewną pewnie tak mówił szef kuchni wraz z takim zestawie, jeżeli coś sobie na estradę z bardzo pewnie tak jest dla mnie ja się interesuje bardzo muzyką z przeszłości, więc muzyką nie nad dzisiejszą tajnej w ogóle cała muzyka klasyczna Europejska, więc oczywiście, grając ją dzisiaj no to jest jedno wielkie zapytanie czy można dla nas jest dzisiaj, dlaczego jest tym czym jest i czy mogłaby być czymś innym Nate pytania są rzeczywiście masz rację tak samo ważne jak tekst albo ważniejsze możemy zgłosić do czego aktem czysto taka dziecięca fascynacja czy też Lorek chcemy też dziecięca fascynacja natomiast z aktywami przez morze dlatego też nie grałem w ich, gdyż oficjalnie, gdyż nie wiedziałem co można z nimi zrobić postoje grać, bo prócz tego, że już każdego roku po kolacji przy winku tak jest fajniej uśmiecha się pojawia na to trzeba mieć jeszcze powód taki, żeby wejść na scenę zrobić to koncept i ten powód znalazłem po prostu parę miesięcy temu znalazłem sposób na to, żeby uczynić je swoimi na to co tak brzmi banalnie artystycznie czy zagrać w Kownie Asseco nie Seko powołano w do tego zapraszam właśnie do do baru studio nie będę JR dajmy, ale to nie będą teraz chcemy dokładnie, jakie w ocenie będzie 100 % traktem ze ścieżki dźwiękowej filmu Żądło oczywiście będzie będzie to od rozpoznawalne, że to smutek wojny nie będzie to warszawska jesień, ale jest to pewna subiektywna wizja tego materiału co z tym co było trudne i przez zbyt długo długo dojrzewał Novotel Times rzeczywiście bardzo konkretne prawda to jest taka muzyczka właśnie leciutka i i salonowe i komiczna prawda one bardzo taka kreskówka owa w, a więc znaleźć na to jakiś był jakiś patent NATO minęło dużo czasu, ale konstrukcja tak mi się za zamysłu ten rak te mogą też ciekawy, bo nie jestem muzykiem ani teoretykiem, ale tak na laicki ucho wydaje się, że mamy dość precyzyjnie skonstruowaną bazę strukturę, która jednak pozwala w ramach tej struktury trochę poszaleć nim ciągnęły tłumy tak pewnie z pewnością tak jest no tak jakby zawsze jak forma jest ściśle określona to można z nią coś zrobić prawda tutaj rzeczywiście jest to umowa o pas lewej ręce po permanentne są pewne zagrywki bardzo charakterystyczne jest harmonia dość prosta no jest jest to bardzo określony gatunek i może ten fakt może tak jak mówi się także jest w pewnym sensie rozpisana orkiestra na 1 instrument czy to on w umowach lewe ręce akompaniament to jest taka notes Polka do Ystad dotąd, by ten w werbel AAA prawa ręka to są instrumenty melodyczne tak dużym skrócie NATO to rzeczywiście pozwala na to żeby, żeby zaszokować stąd to ten gatunek, żeby to chyba coś tam rosnąć co znaczy zrobiła o tym, żeby coś inaczej to melodia coś inaczej można też przenieść u pompa do prawej ręki można przenieść pętlę w prawej ręki tak mu, a to przetwarzanie to myślenie właśnie o indywidualnych rak Thai MAH Marcina Maseckiego odbywało się głównie w głowie, że to jest taka praca intelektualna denerwuje wsiada i wydają się też odbywał głównie w głowie właśnie przez cały w sumie ten czas, kiedy tego gościa zobaczyłem miałem 8 lat to jest taki proces sól proces życie, a usiadłem do tego dosłownie parę miesięcy temu jakoś to przyszło tego nie przyszło przyszło też w ostatnich latach na starość w cudzysłowie przez co pan też do niektórych innych, który od, którego w sumie, na którego Niemcy nie miałem powodu, by grać Chopina w Polsce zdominowany przez Chopina w na każdym przystanku i przyszedł do mnie szop na początku roku jako takie fragmenty fragmenty fragment dzieciństwa do mnie dolatuje to brzmi strasznie wiem, ale nie był to by dojść bardzo ciekawy, bo to po to, też pokazuje myślę jak i czy muzyka jest dla muzyka tak czy my jak takie popularne myślenie to, że mamy proszę o jakość kompozycja, która sięga 1 gra lepiej było równiej drugi Doda gra gorzej jeszcze ktoś inny robi nie wiem Chopina na jazzowo albo my na bluesową albo na rockowo, bo takiego pomysłu wiemy o tej fajnie po prostu ktoś mówi to może dzisiaj przerobie Beethovena na rabat i już gen, a tymczasem tak to przed twoim przypadku widać, że to są procesy, które zajmują kilka albo kilkanaście lat co siedzi siedzi nie może wypchnąć Kovacić dopiero jak inny gleba jest sprzyjająca no bo nie wiem, bo lata edukacji no bo od zainteresowania muzyczne no bo ich przemyślenia, bo nie jest odkrywanie świata na mądrość taka życiowa pojawiło się czy zmienia się to nagle coś zaczyna wzrastać proszę wydaje kwiat, który dzisiaj wieczorem będzie można zerwać z suchym chyba masz po prostu rację w tym od czego zacząć naszą rozmowę rzeczywiście w moim przypadku tak jak bym spróbował spojrzeć na swoją karierę i osoby muzyczną z perspektywy zewnętrznej rzeczywiście chyba najciekawsze jest to co robię z tą muzyką, a nie, a nie sama muzyka, bo rzeczywiście na przestrzeni ostatnich 1015 lat rozmaitych się dotykałem gatunków muzycznych i epok i jej w przestrzeni muzycznych i zawsze, próbując zrozumieć poco, dlaczego inni i na co, więc gratuluję ci ty wiesz, że los przenikliwości, a wzory zamykasz oczy rzepaku umieszcza w przestrzeni NES sejfu w oczy się przenośny inne projekty, których zamknąłem znaczek już się uporał się czy przetrawić niższy był pewien projekt to już zamknięty, żeby nikt nie wracasz czy masz taki projekt, mówi że założenia, ale tak w samo się tak samo się wydarza rzeczywiście jednak na dobre na złe jak coś przegryzając wsie i przed prawie co już nie stanowi wyzwania i nie jest nie jest przez to interesujące w pierwszy bierze się następnego tak i do tej pory jest oczywisty wtedy po raz jakaś trasa koncertowa, gdzie ten projekt tego co nowa płyta i koniec i konie i jest i to jest w sumie to ósmy trochę smutno, bo niektóre projekty tak krótko bardzo żyją tak jak kwiaty magnolii na jest przez tydzień tylko w co się z nim na cześć Marcin Masecki i muzyczne kwiat magnolii w tak czy będę podpisywał odwraca się co da się dzieje w Chinach jak ja się zmienia się zmienia swój stosunek do przodu kompozytorów czy do pewnej kompozycji, które przerobiły się, że także kosz mieści się o nich wymienieni inaczej typu Pindel planet nie wiem na ścianach znaki przykładzie szlaki jak jakiś jak się uczyłam tego wszystkiego w szkole średniej jako jako nastolatek Lech biegłem w takim momencie największym największego przespać przyswajania wiedzy i repertuaru i t d. zdobyłem zachłyśnięcie materiałem romantycznym tak jak większość nastolatków -li dziewczętom płakać nim w dni przeżywać wszystko widziała Rachmaninow i w wszystkie takie kitki czy owe romantyczne wielkie gesty i Chopin też, a potem jak parę lat później na studiach jak odkryłem w taką w Bostonie taką piękną kolekcję instrumentów historycznych, czyli różnych fortepianów sprzed 100200300 lat dla rekordów klawesynu instrumentów klawiszowych, o których nie miał pojęcia, że istnieją też zafascynowany muzyką dawną i muzyką osiemnastego wieku z grubsza oświecenia Europejskiego nie jest i to mnie fascynuje podziemny kilkanaście lat wrócimy na nasze rozmowy po informacjach i fascynacjach europejskich fascynacjach oświeceniowych Marcina Maseckiego będzie chorować po informacjach informacje za chwilę o godzinie dziesiątej 40 Cezary łasiczka program Owczarek studio Marcin Masecki pianista aranżer kompozytor muzyczny kwiat magnolii w dziś wieczorem o godzinie dwudziestej warszawskim barze studio w Pałacu kultury nauki koncert Marcina Maseckiego rak dajmy to jest wydarzenie, którym patronuje medialnie radio TOK FM powracamy do fascynacji muzycznych, bo tak tak, bo tak znam to opowieść nie nie nie tylko do końca w jakim kierunku, ale pytać o to jak się zmienia stosunek do do kompozytorów rozmaitych jestem barmanką trwającą naście lat fascynacje tym okresem przed romantycznym europejskim były jak przyszedł romantyzm to się tak to co kto zaczął się holi Łódź i zaczął się kicz, że to jest muzyka oczywiście to takie no bo banalne uproszczenie to co teraz mówię, ale zaczęło się to taki, że zaczęła się muzyka klasyczna dzisiaj w dzisiejszym tego słowa rozumieniu powstawały konserwator miał powstać powstała instytucja dyrygenta powstawało przeżywanie w sali beztroska nie między częściami wszystko co jest związane dziś jest klasyką, a wcześniej ta muzyka była jakaś taka bardziej nieokiełznana i żywsza tak mi się wydaje, więc dziwniejsze bardziej egzotycznej trudniejsza w nowy cel tym co ciężej ją zrozumieć w ogóle jakoś przeżyć, więc większym wyzwaniem dlatego Tuskiem otwarty Bach fresku badziewie Walia i inne wczesne warianty mnie fascynują cały czas natomiast tak jak wspomniałem już parę minut temu Chopin do mnie zapukał na początku tego roku GI w długiej i będę przygotowywał nagranie kompletu nokturnów Chopina, ale takie takie po prostu czysta czysta forma postu Chopin Chopin poseł po nosku no taki byłby dużo w sumie Chopin bardzo dużej przestrzeni zajmował w mojej rozwoju moja babcia była sopranistką Tosię nazywa, w które uczyłam fortepianu i cały Chopin przerobić, bo przebyliśmy bardzo dużo Chopina czytaliśmy dużo Chopin nie, więc jestem zanurzony w tym w potem przyszedł bunt na Chopina i trwał właśnie on do od początku tego roku, ale Mondo jest to mleka bardzo bliska i wydaje się, że mam dużo dopowiedzenia na temat, bo po wszystkich konkursach chopinowskich, które śledzenie wszystkich rozmów rozmaitych publikacjach i obserwowaniu tego czym Chopin jest dla nas coś się z nim dzieje wydaje się, że mogę dołożyć 5 gr w pracach zaś, przerabiając go na tor w żaden z nożem tak po prostu, mierząc się twórczością tego gościa wraca do edukacji zastanawia się, bo pojawia się różne głosy wypowiedzi na temat edukacji muzycznej w ogóle port w Polsce czy polskich artystów muzyków Neo niektórzy mówią nam problemy edukacji jest to, że chcemy, by kształcić wszystkich solistów też, że nie ma czy mało jest nauki współpracy przyjmiemy, że Gryf orkiestra 3 gry w zespole jakiegoś jakiś komunikacji, że raczej każdy widzi siebie jako tego solistę, który przyjdzie zagra zwierzak brawo odbierze kwiaty pójdzie do domu nie tylko solisty, ale też wirtuoza nie, bo może wkrótce skrócenie obliczone na na wygrywanie konkursów i bycie najlepszym, jeżeli chcesz grać muzyka po prostu dla przyjemności to to w ten system w sumie nie jest odpowiedni koszty nie ma tam przestrzeni dla dla muzykowania za bardzo tylko takie sportowe podejście do UE, jeżeli ktoś nie będzie najlepszym to odpada w jakimś momencie, gdyż np. znam takich historii dużo, gdyż nie był w stanie sobie poradzić z tremą był świetnym muzykiem, ale nie był w stanie Trypolis temu w związku z tym po prostu pośrednie szkole muzycznej, czyli w Wieleniu od lat już wiele godzin ćwiczenia na wschód od odpadów lub brutalnie mówiąc, a nikt można było przecież mu podać rękę i pogadać przez godzinę o tym co się robi co może ona normalna rzecz naturalna Tegel, więc nie ma jest wiele takich elementów tego systemu, które nie dopuszczają w ogóle słabość nie dotkną to jest trochę straszne studiować także brak Nikolicia Miązek tam jest inne podejście do ludzi, którzy właśnie chcą zgłębić muzykę, bo tak to jest podejście bardzo takie przyziemne i bardzo podyktowane powiedziałbym, że potrzebami rynku czyli, w czym tam się uczyliśmy wszystkiego co jest potrzebny do tego, żeby funkcjonować jako muzyk, a nie tylko, żeby być wirtuozem na scenie wygrywać konkursy, grając muzykę sprzed 200 lat, czyli dużo szersze spojrzenie uczyliśmy się tego jak zakładać strony na Facebooku jak podłączyć mikrofon jak go ustawić, żeby nie ściągało i mnóstwo takich bardziej przyziemnych powiedział rzeczy małe, ale też była duża duża wolność po stronie studenta, więc można było sobie dobierać program tak jak się chciało i naprawdę oferta była hitem bogata w, więc można było tę szkołę przejść podobnie jak konserwatorium muzyczne i uczyć się po prostu grać w Mozarteum i śpiewać operę można było też uczyć się komponowaniem muzyki do reklam i grania metalu i wszystko u najlepszych naprawdę to Super skonstruowane pleców najlepszy kompozytor muzyki do kart reklam i najlepszych metalowców, którzy polecili wjeżdżają bez ich do szkoły w ale czy zakole wtedy garnitury w swoim negatywnym ziemianinem swoją kolonię wszyscy w reż w długich włosach i Szatan ale, a i szkoła idealna może mniej dana szkoła Marcina Maseckiego projekt intelektualny szkoły Marcina Maseckiego jak była szkoła, czego uczyła mnie słucha zadaje sobie to pytanie często teraz z patrzeć na swoją czteroletnią córeczkę nie wiem, bo chciałby, żeby była mała muzykiem nie chciałby mnie też nie niech mnie nie chciałbym też w jestem w stanie zabrać za taki plan, by tak świadomie jak mój ojciec ze mną chciałem pozwolić jej motto to klasyczna sinusoida po prostu pokoleniowa nie tym razem chciał mi pozwolić, żeby wybrała swojego zdrowia ona z 20 lat będzie mi wyrzucać, że nie uczy to właśnie volvo bo o ile granie n p . na instrumencie można zawsze rzucić o tyle już za późno zacznie to raczej nie dość trudno nadrobić trochę się za późno zacznie grę na fortepianie to trudno zgrać trzeci koncert Rachmaninowa jak się nie zacznie w wieku 6 lat, ale można grać bardzo dużo innych rzeczy i wielu większość nawet moich znajomych przyjaciół muzyków zaczynała dużo później przygodę z muzyką i zdobywają Fryderyki, więc nie jest to warunek o zdobycie Fryderyka z komplementariuszy wręcz, że odrzucił tak, tak więc jest, więc nie niech nie konstruował broń na pewno takiej szkoły jeżeli, jeżeli miałbym ją skonstruować w oparciu właśnie ten przymus to kino klasyczne, ale nie wiem nie jest, że jestem miał szczęście, bo byłem, bo byłem uczony przez właśnie przestępczy stąd przez to frakcji taką klasyczną, więc nauczyłem się szybko machać palcami i i w taką solidną podstawę właśnie tradycyjną natomiast w pewnym momencie w moim życiu rozprawił się mówi ojczym i w Miami właśnie sprzed lat rodzice rozwiedli, w który no to była nasza tragedia rodzinna i moja osobista natomiast z punktu widzenia mojego rozwoju muzycznego było to zbawienne, bo on no z zainspirował mnie wzrokiem i improwizacją i tym, czego w ogóle nie miałem w tej tradycyjnej ścieżce muzycznej czy jako nastolatek miałem te kłótnie w domu non-stop, ale w jedno w wieś pamiętam np. że jak budowaliśmy dom, który teraz stoi w rodzinnym w Zalesiu NATO w pustostanie jakoś w listopadzie wybraliśmy się tam jest bez śpiwora mini jest pod materacami właśnie zaczynem i położyliśmy się w takim przerażającym ciemnym zimnym domu wysłuchaliśmy przynieśmy rady wysłuchaliśmy leningradzki symfonii Szostakowicza no i to było to od otwierające oczy kompletnie przyrzeczenia czegoś takiego nie wydaje mi się, by to było możliwe w tym roku w naszej szkole muzycznej w na ulicy jakiś tam imienia kogoś mało pustostanów jest o wstępnych w monecie pośrodku, więc jest, więc miałem takie różne bardzo przeżycia my też, jakby właśnie lobbowanie za tym, żeby mu, żeby improwizował, żebym sprawdzał nie tylko Chopina Beethovena, więc tak jakoś chyba radził w sumie, jeżeli nie kochać, żeby szeroko bardzo patrzeć na świat muzyczny, który jest bardzo zróżnicowany dzisiaj wieczorem Szanowni państwo w warszawskim barze studio w Pałacu kultury nauki o włos nocy spędzonej w pustostanie mecz można w 2 lata temu po podziwiać albo wyjść, trzaskając drzwiami, czyli rak dajmy Marcina Maseckiego może wykonać wykonane, a on też nowe w pewnym sensie stworzone i wykonane przez Marcina Maseckiego na bazie 100 starych Mistrzów dokładnie tak zapraszam serdecznie bar studio po godzinie dwudziestej pałac kultury nauki Radia TOK FM jest patronem medialnym tego wydarzenia bardzo dziękuje dziękuje Marcin Masecki pianista aranżer kompozytor muzyczny kwiat magnolii był państwa i moim gościem informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA