REKLAMA

Po co uczyć zarządzania w sporcie? Tłumaczą Adam Burzykowski i Jakub Nowotarski

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2016-04-22 19:20
Czas trwania:
11:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
sportu Przemysław Iwańczyk kłania się zobaczą państwo na naszą pozycję dziś nieco innym wymiarze nie będzie on bowiem dotyczył sportu Strike zawodowego jej wyników rezultatów, ale bardziej tego Tytana sportu organizuję to wszystko wskutek konferencji, która odbyła się na Uniwersytecie warszawskim zarządzanie sportem mówiąc wprost to był temat przewodni są z nami studenci Uniwersytetu Warszawskiego Adam Borzyszkowski dzień dobry dzień dobry Jakub nowotarski dzień dobry Rozwiń » dzień nawet tam wśród prelegentów, którzy wystąpili przed przed publicznością byli m. in. to państwo powiem Marek Tronina prezes fundacji maraton warszawski tropów Weather robi się wielką imprezę wielkim mieście był także dr Seweryn Dmowski, który opowiadał o aspektach komunikacyjnych w relacjach klub kibice via media Radosław Majdan doskonale znany państwu pewnie i Janusz Samel dyrektor biura sportu miasta stołecznego Warszawy i t d . i t d. potrzebne są takie konferencje powiedzcie, kto znalazł się wśród publiczności oprócz studentów, jakie wnioski, jaka nauka z tych wystąpień płynęła taka ma Rogalski oczywiście takie konferencje są potrzebne myślę, że najważniejsza w najważniejszym powodem do trojga postanowiliśmy zorganizować konferencję właśnie próba profesjonalizacji sportu takiego profesjonalnego podejścia w zarządzaniu sportu sportem i i przekazanie wiedzy studentom, którzy w przyszłości mamy nadzieję właśnie tym sportem profesjonalnie się zajmę w pełni rozumiem, że reprezentuje się też ten kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne co co jest dość istotne jeśli chodzi o organizację, zwłaszcza imprez masowych to myślę, że Marek Tronina Szczot częsty gość naszych programów miał wiele dopowiedzenia przeprowadzić półmaraton na kilkanaście tysięcy osób maraton 2 wielkiej imprezy w ciągu roku to jest nie lada sztuka tak przede wszystkim mogliśmy posłuchać praktycznych aspektach tego typu zarządzania obiegiem jest to ogromne przedsięwzięcia i jest to bardzo ciężko skomunikować, bo jak wiemy trzeba zamknąć część ulic wyłączyć z ruchu w UE z komunikacji częścią autobusu muszą jeździć objazdami trasami tak dalej, więc generalnie całe przedsięwzięcia trzeba naprawdę profesjonalnie na najwyższym poziomie przygotować na długo długo przed jej trzeba jeszcze raz odpowiednio podchodzi do sytuacji kryzysowych, bo jak wiemy, że tego typu sytuacje zdarzają się dosyć często właśnie o tym, m. in. słuchaliśmy i dowiedzieliśmy się właśnie tak jak to zarządzanie wygląda z bliska nie macie wrażenia też przysłuchując się też czytając ten brief wypowiedzi poszczególnych panelistów nie dochodzi do mnie, że to odpowiedzialność za uczestników imprez odpowiedzialnej za jej organizacji to jest taki taki cel, który powinien przyświecać każdemu bardzo często ludziom, którzy zabierają się z organizacji jakiejkolwiek imprezy sportowe wydaje się to nic prostszego zabrać aktorów głównych takiego widowiska zabrać kibiców, którzy będą im się przyglądać i hale robimy to wcale takie proste nie jest nie oczywiście, że proste nie jest tak jak przy każdej imprezie masowej najważniejsze tak naprawdę jest bezpieczeństwo jej tutaj jej kurator z pana dr. Seweryna Dmowskiego mogliśmy mogliśmy usłyszeć jak wyglądało w praktyce zarządzanie w sytuacji kryzysowej podczas meczu Legia Jagiellonia 2014 roku przypomnijmy to było spotkanie przerwane przez wydział bezpieczeństwa miasta stołecznego Warszawy tak dokładnie, ponieważ był to tak naprawdę pierwszy mecz w erze tych nowych stadionów liczonej od 2006 roku, kiedy to doszło do bezpośrednich starć kibiców na trybunach i tam tak naprawdę nowoczesnego metalu była realna groźba zagrożenia życia uczestników imprezy i w i nie m. in . o tym opowiada nam dr Seweryn w jaki sposób nasz marketing kojarzy nam się ze w innych przepraszam to tak sprowadza do kolektywizmu z wciskania komuś czegoś co nie jest do końca Warty tych opowieści wszystkich przyczyn coraz większą rolę w poszczególnych klubach związkach sportowych Stowarzyszenie odgrywają właśnie ludzie, którzy to marketingowy się poświęcają mającą zespoły to jest potrzebna funkcja jak waszym zdaniem po wysłuchaniu tych tych wykładów podchodzicie do tej kwestii z pewnością kwestie marketingowe w sporcie są bardzo istotne z tego względu, że niezależnie od wyników klub musi być klub lub instytucja działająca w sporcie zarządzająca sportem musi być postrzegana w odpowiedni sposób musi mieć dobry wizerunek w to możemy, więc wziąć pod uwagę np. sytuacja polskiego związku piłki nożnej i jego wizerunku niegdyś jego obecnego wizerunku co właśnie pokazuje m. in . to jak można zmienić wizerunek jak ten wrak powinien odpowiednio wyglądać dlatego to abstrahując już to właśnie tego związku chcieliśmy posłuchać m. in. dowiedzieć jak jak w praktyce wygląda tak i zarządzania tymi strukturami w warszawskich klubach takich jak AZS Politechnika warszawska i m. in. przedstawiciela warszawskiej Polonii, a także łódzkiego Widzewa opowiadali o tym jak podnoszą, że kluby to, że w tym kryzysie odbudowujące kluby dlatego m. in. właśnie tutaj też kwestie marketingowe są bardzo istotne, bo po prostu ROC odbudowie też szeroka szeroka publiczność musi wiedzieć tak naprawdę do powiedziałbym tutaj, że ten marketing, a np. z punktu widzenia Polonii Warszawa czy Widzewa Łódź, który teraz borykają się z problemami są po prostu niższych ligach jest tak naprawdę kluczowy, bo to od działań marketingowych zależy to czy kibice zostaną przy klubie czy oczywiście kibice ci najwierniejsi kibice ultras zawsze będą przy klubie, ale chodzi mi tutaj kibiców takich niedzielnych, którzy dzielnego, ale tych, którzy zostawiają dużo pieniędzy, bo to oni są źródłem tak naprawdę budżetowe oczywiście, że taki właśnie mieliśmy okazję podczas konferencji dowiedzieć, jakie działania marketingowe prowadzące oba kluby żeby, żeby po prostu przetrwać po bo często okazuje się, że jest to jedyny jestem jedyny dopły w gotówki dla nich takich działań marketingowych tam chciał, żebyśmy pochylić nad kwestią, której dotknę liście i o czym być może nawet nie było do końca na samej konferencji natomiast wasze spostrzeżenia niektóre są z tym związane, dlaczego zmienił się wizerunek polskiej piłki ale, ale butów w domyśle chciałbym jako ten podmiot który, który dał temu zaczynem był Polski związek piłki nożnej co takiego się wydarzyło piłkarzy mamy tych samych ja wiem, że sukcesy i koniunktura inaczej sukces buduje koniunkturę co za tym idzie jakiś względny spokój wobec tych, którzy nad związkiem zarządzają natomiast, bo też niewątpliwie teraz kibice patrzą na to inaczej nie ma reszty albo jeśli jest to incydentalnie przyśpiewka co należy zrobić z PZPN-em z pewnością wizerunek się zmieniło i tutaj główną przyczyną była z pewnością zmiana władzy dlatego nowa władza wprowadziła własne porządki i to właśnie do tego dążymy samodzielnie, żeby jako koło naukowe chcemy profesjonalizacji zarządzania sportem dlatego też właśnie wszelkiego rodzaju inicjatywy tak jak ta konferencja mają nam przybliżyć tajniki tego typu właśnie zarządzania i mają nam pomóc w znalezieniu działki, gdzie jego drużyna to kibice z taką, jaką zmianę zauważyliście, bo było to, żeby działać, a wymieni się działaczom brak też nie jest gwarancją tego, że będzie, że będzie lepiej tak oczywiście dodaje działacz mogą się zmieniać tylko tak naprawdę to niema tu nie ma znaczenia, ponieważ główne znaczenie ma podejście do kibica tak jeżeli, jeżeli kibic widzi że, że to podejście jest jest inny jest tak naprawdę nastawiony pro kibice, ale i tutaj kibic jest staje się centrum w centrum uwagi związku i ich tak naprawdę związek zaczyna troszczyć się o kibicach to w tym momencie czuje się doceniany po prostu przychodzi nastania na walnym zauważ, że tak naprawdę wcześniej nie zdarza się sytuacja, gdzie podczas zwykłych meczów towarzyskich nie ze średniakami po prostu europejskimi typu Finlandia był po prostu komplet na trybunach to się po prostu wcześniej wcześniej nie zdarzało, więc ten marketing napaść na tutaj widać, że idzie w dobrą stronę, jakby chciałbym, żebyście jeszcze zwrócili uwagę naszych słuchaczy również, że sami się nad tym pochylić jeep tych ścieżek jest doskonałym tego przykładem takich relacji społecznych tychże, jakie buduje klub to nie tylko ten wymiar finansowy marketingowy, który za tym idzie sportowy rzecz jasna, ale o to, że społeczności widzę, że całe rodziny potrafią się zaangażować też znać już takie narzędzie, które należy stosować, by być nie wiem przez cały tydzień od eventu do eventu ludzie o nim dyskutowali w rozmaity sposób wywiązali się n p . z nogą, posyłając doń swoje dzieci nie wiem czy kupując sobie gadżety związane z klubem, chcąc uczestniczyć w życiu tego klubu na co dzień nie tylko święto dokładnie tak tak naprawdę do tego zmierzają działania po prostu po prostu klubów i tutaj na przykładzie Legii Warszawa można powiedzieć, że powstał wielki tak naprawdę projekt w tym momencie można powiedzieć szkółek piłkarskich dla dla najmłodszych dzieci bodajże w wieku 37 lat, który tak naprawdę oprócz oczywiście wyłapania dzieci państwa bardziej zdolnych od tych od tych nienadających się w przyszłości do gry w piłkę tak brzydko powiem to oprócz tego zatrzymuje te dzieciaki po prostu przy klubie taką noc zaczynają się utożsamiać zarówno z herbem z całą historię klubu co za tym idzie proszą rodziców o to, żeby móc pójść na mecz rodzice oczywiście z nimi domowa w jako opiekunowie i dzięki temu zwiększy się frekwencja i ich wina nie mamy mamy więcej ludzi na trybunach co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi, jakby celowo wywołał temat polskiego związku piłki nożnej także dla państwa informacji były też w niedziele w audycji przydzielił sporcie moim pierwszym gościem będzie Łukasz Wiśniowski czy twórca kanału łączy nas piłka w takiej formie, jakiej oglądamy te filmy wideo, które stanowią już jako niezależną telewizję, która przybliża nam życie reprezentację nie tylko tej strony piłkarskie, ale także tej prywatnej, więc polecam państwu dziękuję wam za wizyty w studiu w spędzamy czas naszymi słuchaczami Jakub nowotarski Che Guevarę Żukowskim i rewanż mówiliśmy o tym co działo się na Uniwersytecie warszawskim podczas konferencji, która przybliżała sposoby zarządzania sportem informacji Radia TOK FM tras, na które państwo zaproszą Przemysław Iwańczyk był Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA